|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Nebevi Sevda,Açılış Tarihi: 07 Temmuz 2020 (00:04), Konuya Son Cevap : 11 Temmuz 2020 (17:16). Konuya 34 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
07 Temmuz 2020, 00:04 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 | 90. El-Mani: 91. Ed-Dar 92. En-Nafi 90. El-Mani: 91. Ed-Dar 92. En-Nafi Ed-Dârr Esması Ed-Dârr – اَلضَّــارُّ : Zarar ve elem verir. Zarar verici şeyleri yaratan, dilerse kuluna zarar veren, zarar ve elem verici şeyleri yaratan demektir. Yâ Dârr – يَاضار : Ey zarar vermek ancak Kendisinin kudret elinde bulunan ve zarar murad ettiği kimseden o zararı geri çevirecek kimse bulunmayan Dârr Sensin. O Dârr’dır: Her türlü zarar bizzat elindedir ve onu dilediğine dokundurur İnsanın başına gelen sıkıntılar¸ Allah'ın yasasının bir gereğidir. İnsan¸ Allah'ın yasasına aykırı hareket ettiği zaman¸ sıkıntıya düşer ve zarar görür. Hayır ve fayda da böyledir. Bu hususta yapılması gereken şey¸ ilâhî yasalara uygun hareket etmektir.” Arapça'da “ed-dâr” “zarar vermek” anlamındaki dar kökünden türemiş bir sıfat olup¸ zarar ve elem verici şeyleri; “en-nâfi'” ise¸ “fayda vermek” anlamındaki nef' kökünden türemiş olup “fayda veren şeyleri yaratan” anlamına gelir. Cenâb-ı Hakk'ın övgü sıfatlarından olan her iki isim¸ Esmâ-i Hüsnâ içinde birbirini dengeleyecek şekilde kullanılmıştır |
Konu Sahibi Nebevi Sevda 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Sürgün | Nebevi Sevda/Kişisel | Nebevi Sevda | 0 | 26 | 22 Kasım 2024 08:54 |
Dünya Hayatı | Nebevi Sevda/Kişisel | Nebevi Sevda | 0 | 42 | 18 Kasım 2024 22:14 |
1935-40 li yıllar CHP | Nebevi Sevda/Kişisel | Nebevi Sevda | 0 | 26 | 18 Kasım 2024 19:54 |
Kominist olsaydı ! | Nebevi Sevda/Kişisel | Kara Kartal | 1 | 53 | 13 Kasım 2024 22:13 |
Neyi nasıl anacağız? | Nebevi Sevda/Kişisel | Nebevi Sevda | 0 | 54 | 10 Kasım 2024 22:49 |
07 Temmuz 2020, 00:05 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
Nâfi: نافع En-Nâfi: النافع Yâ Nâfi: يَا نافع Nâfi ismi Arapça kökenli bir isimdir. En-Nâfi İsminin Anlamı En-Nâfi: Fayda ve yarar verir. En-Nâfi: Dilediğine fayda verecek olan O’dur. En-Nâfi: Faydalı şeyleri yaratan O’dur. En-Nâfi: Dilediğine fayda veren O’dur. En-Nâfi: Dilediği kuluna fayda veren, hayırlı ve menfaatli şeyleri yaratan O’dur. |
07 Temmuz 2020, 00:43 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
İnsanın başına gelen sıkıntılar¸ Allah'ın yasasının bir gereğidir. İnsan¸ Allah'ın yasasına aykırı hareket ettiği zaman¸ sıkıntıya düşer ve zarar görür. Hayır ve fayda da böyledir. Bu hususta yapılması gereken şey¸ ilâhî yasalara uygun hareket etmektir.” Arapça'da “ed-dâr” “zarar vermek” anlamındaki dar kökünden türemiş bir sıfat olup¸ zarar ve elem verici şeyleri; “en-nâfi'” ise¸ “fayda vermek” anlamındaki nef' kökünden türemiş olup “fayda veren şeyleri yaratan” anlamına gelir. Cenâb-ı Hakk'ın övgü sıfatlarından olan her iki isim¸ Esmâ-i Hüsnâ içinde birbirini dengeleyecek şekilde kullanılmıştır Kur'ân-ı Kerim ve Hz. Peygamber (s.a.v.)'in sünnetinde ed-Dâr ve en-Nâfi isimleri bu kalıpta; ne isim¸ ne sıfat ve ne de fiil olarak geçmektedir. Ancak dolaylı olarak kök itibariyle Allah'a izafe edilmiştir. “De ki; Allah'ın dilemesi dışında ben kendime bir fayda ve zarar verecek durumda değilim. Görülmeyeni bileydim¸ daha çok iyilik yapardım ve bana kötülük de gelmezdi. Ben sadece¸ inanan bir milleti uyaran ve müjdeleyen bir peygamberim. Görüldüğü gibi bu âyette mânâ olarak peygamberin dilinden gerçek anlamda fayda ve zarar verenin Allah olduğu ifade edilmektedir. Bir başka âyette de fayda ve zarar vermenin putlara değil¸ Allah'a ait olduğu vurgulanır: “İbrahim; Çağırdığınız zaman sizi duyarlar veya size bir fayda ve zarar verirler mi?' demişti.”[3] Tevhîd mücâdelesinin önderi Hz. İbrahim (a.s.) putperestler tarafından kendilerine ilâhî nitelikler atfedilen putlara tapmanın anlamsızlığını vurgulamak ve bu konuda akıllarını kullanmalarına yardımcı olmak adına¸ “Fayda ve zarar vermekten bile âciz olan varlıklara ne diye tapıyorsunuz?” demek istemişti. Tevhîd İslâm'ın Temelidir İslâm'ın temelini¸ tevhîd inancı oluşturur. Tevhîd¸ kavramıyla ilgili çeşitli tanımlar yapılmıştır. Bunlardan birkaçı şu şekildedir: Tevhîd; yaratanla yaratılan arasındaki sınırı idrak etmektir. Tevhîd; Allah'ın sonradan yaratılan varlıklardan mâhiyet olarak ayrı olmasıdır. Tevhîd; Allah'ın zâtını¸ düşünce ve anlayışta tasavvur edilebilen¸ vehim ve zihinlerde tahayyül edilebilen her şeyden soyutlamaktır. Tevhîd; Allah'ın yaratan¸ eğiten¸ sahip olan¸ öldüren¸ dirilten¸ yaşatan¸ rızık veren¸ duâları kabul eden¸ helâl ve haram koyan¸ evreni sevk ve idare eden¸ fayda ve zarar verme gücüne sahip olan yegâne varlık olduğuna inanmaktır. İslâm inancında buna “rubûbiyette tevhîd” denilir. |
07 Temmuz 2020, 00:44 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
El Mâni Esması Mâni İsminin Arapça Yazılışı Mâni: مانع El-Mâni: المانع Yâ Mâni: يَا مانع Mâni ismi Arapça kökenli bir isimdir. El-Mâni İsminin Anlamı El-Mâni: Dilemediği şeye mani olur; istemediği şeyin önünde aşılmaz engel O’dur. El-Mâni : İstediği her şeye engel olan O’dur. El-Mâni: Koruyucu sebepler yaratarak zararları önleyen, istemediği bir şeyin meydana gelmesini istemeyen O’dur. El-Mâni: Bir şeyin meydana gelmesine engel olan, musibetleri engelleyen O’dur. El-Mâni: Dilemediklerine mani olan O’dur. |
07 Temmuz 2020, 00:45 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
El-Mani esmasının lügat anlamı: Meni’ kökünden türemiş olan el-Mani esması; kötülüklere engel olmak, istemediği şeylere engel olmak, izin vermemek anlamlarına gelmektedir. Bu şekilde Kur’an’da zikredilmemiş, meşhur Esma-i Hüsna hadisinde geçmiştir. El-Mani esmasının ıstılah anlamı: El-Mani; kötülüklere engel olandır. El-Mani; hikmetine binaen dilemediği şeylerin gerçekleşmesine izin vermeyendir. El-Mani; dostlarına gelecek zararlara mani olan ve onlara yardım edendir. El-Mani; koruma yollarını ve çarelerini yaratmak suretiyle kullarını beden, namus, fikir, inanç, şeref, aile bakımından eksikliklerden, tehlikelerden ve helakten koruyandır. El-Mani esmasının Kur’an içerisinde incelenmesi: *“Eğer Allah sana bir zarar dokundurursa onu yine O’ndan başka giderecek olan yoktur. Eğer sana bir hayır dilerse O’nun keremini geri çevirecek hiçbir güç yoktur. O, hayrını El Mani esmasının bize yüklediği *görev ve sorumluluklar: ******************** Rabbimize yakın olmalı ve O’nunla dostluk kurmalıyız. O’nun emirlerini yerine getirdiğimiz sürece O bizi tehlike ve sıkıntılardan koruyacaktır. Cesur olmalıyız, Müslüman, tehlike var diye yerinde oturan kimse değildir. Allah’ın dilemediğinden başkası başımıza gelmeyecektir. Bize düşen, Rabbimize kul olmak, O’nun yolunda çalışıp çabalamaktır. Bu yolda başımıza gelecek her türlü tehlikeye karşı ise O bize yetecektir. Bizi koruması altına alacaktır. Çünkü O izin vermedikçe bütün dünya toplansa da bize bir zarar veremeyecektir. |
07 Temmuz 2020, 20:49 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
1.Soru)Hangisi el Mâni isim şerifi ile dogru bilgidir A) Mahrum etmek engel olmak B) Dilemediğini şeylerin gerçekleşmesine izin vermesine izin vermeyen C)Kuranı Kerimde el mani ismi açıkça geçmez D) hepsi |
07 Temmuz 2020, 23:48 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 59105 Üyelik T.:
03 Şubat 2018 |
1. Soru hepsi galiba. 2. Soru: Eğer Allah seni bir zarara uğratırsa, onu kendisinden başka giderecek yoktur. Ve eğer sana hayır verirse, şüphesiz O her şeye kadirdir.” (6/En’âm, 17) İnsan, şerri de hayrı istediği gibi ister. İnsan pek acelecidir! (İsra suresi 11) Eğer Allah, sana bir sıkıntı verirse onu Kendisinden başka giderebilecek yoktur. Eğer senin için bir hayır dilerse, O'nun fazlını geri çevirebilecek yoktur. O, onu kullarından dilediğine nasip eder. O, Çok Bağışlayıcı'dır, Rahmeti Kesintisiz'dir.(Yunus suresi 107) 3 yerde bulabildim abi |
08 Temmuz 2020, 13:07 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
3. soru) Hangisi el Mâni isimin insana tecellisi degildir? A) varlıkların hadlerini alıp diğer varlıklara zarar vermemesi B) bir şeyin meydana gelmesine engel olan müsibetleri engelleyen C) Elem verici şeyleri yaratan D) arzu ve istekleri bir takım hikmetleri neticesinde meydana getirmeyen |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Hayırlı İşlere Mani Olan Bahaneler | Mihrinaz | Muhtelif Konular | 0 | 29 Eylül 2018 10:14 |
Namaza mani olan necasetler nelerdir | MERVE DEMİR | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 10 Nisan 2009 10:17 |
Parfüm namaza mani midir ? | Yitiksevda | Soru Cevap Arşivi | 5 | 09 Nisan 2009 11:17 |
Diş dolgusu ve kaplama dişler gusle mani midir? | KuM TaNeSi | Soru Cevap Arşivi | 1 | 09 Nisan 2009 01:58 |
Düşman Tarafından Haccdan Mani Olunan Kimse | EcelBekcisi | Hadis-i Şerif | 0 | 22 Kasım 2008 01:23 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|