|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medine-web,Açılış Tarihi: 07 Eylül 2007 (22:45), Konuya Son Cevap : 30 Ocak 2025 (13:43). Konuya 4748 Mesaj yazıldı |
![]() ![]() |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
![]() | Mesaj No:2172 | |
Durumu: ![]() Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | ![]() Alıntı:
Kur'an'ı anlamada uygulanması gereken metod: 1-Öncelikle kişi Kur'an'a yaklaşırken samimi/ihlaslı olmalı,iyi niyetli olmalı.Art niyetli yaklaşan kimseler,Kur'an ayetlerinde verilmek isteneni değil de kendi kafalarındaki düşünceleri okurlar.Kur'an'ı biz götürmeye talip değil,Kur'an'ın götürdüğü yere gitmeyi öncelikle kabul etmek gerekiyor. 2-Kur'anı anlamada ikinci yol;O ayetlerin ne üzere indiğinin yani varsa sebebi nuzulünün bilinmesi lazımdır.Mutlak şart anlamında değil ama anlamamıza yardımcı olacak bir kaynak anlamında gerekir. 3-Ayetleri Allah Rasulu ve Sahabe nasıl anlamış,pratize etmiş,onu dikkate almak gerekir. 4-Ayetlerdeki kelime ve kavramları Kur'an bütünlüğü içerisinde dikkate alarak okumak gerekir.Parçacı yaklaşımdan daha çok bütüncül yaklaşım daha faydalıdır. 5-Ayetler hakkında müfessirlerin görüşlerine (mutlak doğru olarak kabul etmeden) bakmak faydalıdır. 6-Arap dilini bilmek,hatta Allah Rasulu zamanın arapçası hakkında fikir sahibi olmak ayetleri anlamamıza yardımcı olur.Çünkü zamanla kimi kelime ve kavramlar anlam kaymasına uğramıştır. 7-Arapça bilmeyenlerin meal ve kendi dillerinde yazılmış tefsir kitaplarına bakmaları gerekir.Ama mealden anladığını direkt-yüzde yüz doğru olarak kabul etmesi ,sonradan yapılacak yanlış yorumların alt yapısını zemin hazırlayabilir,o yüzden dikkatli davranmak gerekir. 8-Kur'an'ı anlamaya çalışırken,Kurânı beyan eden Peygamberi dikkate almamak,kendi aklını dikkate almak beraberinde bazı sıkıntıları da ortaya çıkarır. 9-Kur'an'ı anlamak için anladığıyla amel etmek ilkesi de çok önemli bir ilkedir.Sahabe "Biz 10 ayet okur,onu hayata geçirir,sonra da diğer 10 ayete geçerdik" rivayetlerini göz önüne alırsak,biz bildiklerimizle amel edersek,bilmediklerimizi öğreteceği inancında oluruz. Bu başlıklar daha da çoğaltılabilir | |
![]() |
![]() | Mesaj No:2174 |
Durumu: ![]() Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | ![]()
İslam Hukukçularına göre cezalar kaça ayrılır?
|
![]() |
![]() | Mesaj No:2175 |
Durumu: ![]() Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | ![]()
İslam dininin emir ve yasaklarına uymayan ve/veya toplumsal düzeni bozmaya çalışan kimselere karşı verilecek bedeni, mali veya caydırıcı bazı cezai hükümleri kapsar.
|
![]() |
![]() | Mesaj No:2176 |
Durumu: ![]() Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | ![]()
Sorduğum sorunun cevabı bu değil.
|
![]() |
![]() | Mesaj No:2177 |
Durumu: ![]() Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | ![]()
dünyevi muameleler, evlenme ve boşanmalar, miras hukuku, ukubat-cezalar gibi nevilere ayrılır.
|
![]() |
![]() | Mesaj No:2178 |
Durumu: ![]() Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | ![]()
Bunlar da değil Cezalar ikiye ayrılır: 1...? 2-...? |
![]() |
![]() | Mesaj No:2179 |
Durumu: ![]() Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | ![]()
Genel ve özel ceza hukuku olarak ikiye ayrılır
|
![]() |
![]() | Mesaj No:2180 |
Durumu: ![]() Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | ![]()
Onlar da değil Cevabı vereyim : 1-Had cezaları 2-Ta'zir cezaları -------- Soru sormaya siz devam edin |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 86 Kişi okuyor. (0 Üye ve 86 Misafir) | |
![]() | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Peygamberler hakkında Sorular-Medineweb çalışması | Medine-web | Peygamberler(a.s) | 209 | 15 Şubat 2024 14:44 |
Kuranı kerim ünlü hafızların sesinden/medineweb | MERVE DEMİR | Sesli-Görüntülü-Dinle | 5 | 05 Temmuz 2020 01:18 |
Medineweb Üyelerine Kuranı Kerim Kavramları Testleri | serpil | Kur’an-Kerim Bilgisi | 14 | 05 Eylül 2017 15:59 |
Kuranı Kerim | KardelenGül | Kur'ân-ı Kerim Genel | 0 | 25Haziran 2015 17:09 |
Medineweb Üyelerine Kuranı Kerim Temel Terimleri | serpil | Kur’an-Kerim Bilgisi | 0 | 28 Temmuz 2014 00:49 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|