Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.KUR'ÂN-I KERİM.::. > Kurân-ı Kerîm > Sorularla Sureleri Tanıyalım

Konu Kimliği: Konu Sahibi Medine-web,Açılış Tarihi:  07 Eylül 2007 (22:45), Konuya Son Cevap : 13 Aralık 2024 (23:02). Konuya 4747 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı204Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 02 Mart 2014, 12:05   Mesaj No:4561

klm

Medineweb Acemi Üyesi
klm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:klm isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 26093
Üyelik T.: 15 Şubat 2013
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Mesaj: 47
Konular: 4
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular

Kuranın sadece zahiri anlamlarını esas alırsak;şu ayeti nasıl anlamalıyız?

''قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ''


''Yalancılar ,öldürülsün.''zariyat 10.ayet
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Mart 2014, 12:19   Mesaj No:4562
Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.134
Konular: 555
Beğenildi:1089
Beğendi:252
Takdirleri:10770
Takdir Et:
Standart Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular

Alıntı:
klm Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Kuranın sadece zahiri anlamlarını esas alırsak;şu ayeti nasıl anlamalıyız?

''قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ''


''Yalancılar ,öldürülsün.''zariyat 10.ayet

Her dilin kendine mahsus deyimleri vardır. Başka bir dile çevrildiği zaman anlamsız bir mana anlaşılabilir. Mesela;Türkeçe'de kullanılan "ağzına sağlık" kelimesi başka dile çevirdiğimizde karşıdaki kimse bu cümleden bir şey anlamaz.
Yine;
"Açık elli kimse" denilince cömert kişi kastedilir. Bu deyimi arapçaya çevirdiğinde arap bu deyimi anlamaz. Cömerti ifade eden arapçada bir çok kelime vardır.

Arapça'daki "kutile" kelimesi de bir deyimdir. Zahiri anlamını alırsan meçhul fiil olarak" öldürüldü" anlamına gelir. Ama kullanılan anlamı "yazıklar olsun, tuh olsun,yok olsun, canı cıkacısalar" anlamına gelir. Ayet şuanlama gelir:
Yalancıların canı cehenneme, yuh olsun onlara, yazıklar olsun yalancılara, Kahrolsun o yalancılar, İki yakaları bir araya gelmesin yalancıların" anlamlarına gelir
__________________
Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir
(Müslim)
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Mart 2014, 12:22   Mesaj No:4563

klm

Medineweb Acemi Üyesi
klm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:klm isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 26093
Üyelik T.: 15 Şubat 2013
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Mesaj: 47
Konular: 4
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular

Alıntı:
FECR Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Her dilin kendine mahsus deyimleri vardır. Başka bir dile çevrildiği zaman anlamsız bir mana anlaşılabilir. Mesela;Türkeçe'de kullanılan "ağzına sağlık" kelimesi başka dile çevirdiğimizde karşıdaki kimse bu cümleden bir şey anlamaz.
Yine;
"Açık elli kimse" denilince cömert kişi kastedilir. Bu deyimi arapçaya çevirdiğinde arap bu deyimi anlamaz. Cömerti ifade eden arapçada bir çok kelime vardır.

Arapça'daki "kutile" kelimesi de bir deyimdir. Zahiri anlamını alırsan meçhul fiil olarak" öldürüldü" anlamına gelir. Ama kullanılan anlamı "yazıklar olsun, tuh olsun,yok olsun, canı cıkacısalar" anlamına gelir. Ayet şuanlama gelir:
Yalancıların canı cehenneme, yuh olsun onlara, yazıklar olsun yalancılara, Kahrolsun o yalancılar, İki yakaları bir araya gelmesin yalancıların" anlamlarına gelir
Allah razı olsun .O zaman Kuran-ı kerimde zahiri manaya rağmen ,kastedilen mana da vardır diyebilir miyiz??
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Mart 2014, 12:26   Mesaj No:4564
Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.134
Konular: 555
Beğenildi:1089
Beğendi:252
Takdirleri:10770
Takdir Et:
Standart Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular

Tabii
Bir kelimenin zahiri mi yoksa mecazi mi olduğunu ayetlerin siyak ve sibakına bakılır anlaşılır. Bir de Arapçada bir kelimenin 3-5 anlamı olabiliyor. Ayetteki anlamın hangisi olduğu da yine siyak ve sibakından anlaşılır. Ayrıca Arap literatüründe nasıl kullanıldığına bakılır.
__________________
Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir
(Müslim)
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Mart 2014, 17:53   Mesaj No:4565
Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.134
Konular: 555
Beğenildi:1089
Beğendi:252
Takdirleri:10770
Takdir Et:
Standart Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular

Kur'an'da geçen bir kelime
Sırtlar, yollar, dağlar, kenarlar anlamına gelir. Ve çoğul bir ifadedir.Kur'an'da 1 ayette geçer. Bu kelime nedir?
__________________
Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir
(Müslim)
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Mart 2014, 21:33   Mesaj No:4566
Medineweb Emekdarı
Tuba_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Tuba_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 20781
Üyelik T.: 10 Ekim 2012
Arkadaşları:13
Cinsiyet:
Yaş:38
Mesaj: 1.326
Konular: 73
Beğenildi:19
Beğendi:6
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular

Alıntı:
FECR Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Kur'an'da geçen bir kelime
Sırtlar, yollar, dağlar, kenarlar anlamına gelir. Ve çoğul bir ifadedir.Kur'an'da 1 ayette geçer. Bu kelime nedir?
Menâkib


Sırtlar, dağlar, yollar, kenarlar anlamına gelen ve 'menkıb' ke*limesinin çoğulu olan bu kelime [799] bir ayette şöyle geçer:

"Yeryüzünü, size boyun eğdiren O'dur; öyleyse yerin sırtlarında dolaşın, Allah'ın verdiği rızıktan yiyin; sonunda dönüş O'nadır. Mülk suresi 15. Ayet
Alıntı ile Cevapla
Alt 03 Mart 2014, 09:40   Mesaj No:4567
Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.134
Konular: 555
Beğenildi:1089
Beğendi:252
Takdirleri:10770
Takdir Et:
Standart Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular

Alıntı:
Tuba_ Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Menâkib


Sırtlar, dağlar, yollar, kenarlar anlamına gelen ve 'menkıb' ke*limesinin çoğulu olan bu kelime [799] bir ayette şöyle geçer:

"Yeryüzünü, size boyun eğdiren O'dur; öyleyse yerin sırtlarında dolaşın, Allah'ın verdiği rızıktan yiyin; sonunda dönüş O'nadır. Mülk suresi 15. Ayet

__________________
Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir
(Müslim)
Alıntı ile Cevapla
Alt 04 Mart 2014, 18:44   Mesaj No:4568
Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.134
Konular: 555
Beğenildi:1089
Beğendi:252
Takdirleri:10770
Takdir Et:
Standart Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular

Kur'an'da geçen EHAD ve VAHİD arasında ne gibi fark vardır?
__________________
Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir
(Müslim)
Alıntı ile Cevapla
Alt 04 Mart 2014, 20:23   Mesaj No:4569
Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:5
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:342
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular

Alıntı:
FECR Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Kur'an'da geçen EHAD ve VAHİD arasında ne gibi fark vardır?

Ehad sıfatı sadece Allah için kullanılır ama Vahid sıfatı hem Allah için hemde başka varlıklar için kullanılır.


Ehad: Sözlükte “bir, tek, yegane, biricik” anlamlarına gelir. Dişili ihdâ, çoğulu âhâddır. Ehad kelimesi Kur'ân'da yalın ve izâfet terkibi halinde 85 defa geçmiştir.
Allah'ın ehad ismi sadece İhlas sûresinin 1. âyetinde geçmiştir; “De ki O Allah tektir,” (Kul hü vallahü ehad)



Vâhid sözlükte ortağı, misli bulunmayan bir, tek demektir. Vâhid kelimesi Kur'ân'da 36 defa geçmiş ve; “bir tek” anlamında yemeğin (Bakara, 2/61), kapının (Yûsuf, 12/67), suyun (Ra'd, 13/4), ölümün (Furkân, 25/14), toplumun (Bakara, 2/213), nefsin (Nisâ, 4/1), milletin (Nisâ, 4/102), sesin (Yasîn, 36/29), koyunun (Sâd, 38/23) ve çarpmanın (Hâkka, 69/14) sıfatı olarak; bir kimse anlamında (Nisâ, 4/11) ve Allah'ın isminin sıfatı olarak kullanılmıştır. “İlâh'ınız bir tek ilâhtır” (Bakara, 2/163, Nahl, 16/22), “Ancak Allah bir tek ilâhtır” (Nisâ, 4/171), “Bir tek ilâh'tan başka ilâh yoktur” (Mâide, 5/73), “Gerçekten ilâhınız tektir” (Sâffât, 37/4)
Alıntı ile Cevapla
Alt 05 Mart 2014, 16:02   Mesaj No:4570
Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.134
Konular: 555
Beğenildi:1089
Beğendi:252
Takdirleri:10770
Takdir Et:
Standart Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular

İstediğim cevap bu değildi maalesef, cevabın net değil

Cevap şu idi:
Ehad ve Vahid arasında fark vardır, ikisi aynı değildir. Vahid; parçalardan oluşan birdir. Ehad ise parçalanamayan birdir. Vahidi parçalayabiliriz, ama Ehad‟ı parçalayamayız çünkü parçalardan oluşmaz. Mahiyeti, hüviyetinin aynıdır. Vahid‟in atomuna kadar ineriz ve mahiyetini yok edebiliriz. Ehad; Biricik tek, bir tek, eşsiz tek diyebiliriz ama yetmez. Ehad; sıfatı müşebbehedir. Vahid ise ismi fail‟dir. Fiil; bir özneye fiil nispet edildiği zaman onun zatına değil sıfatına nispet edilmiş olur, dolayısıyla cevherinden değildir. Ama bir özneye bir fiil ismi fail‟le nispet edildiği zaman onun cevherine nispet edilmiş olur. Bir özneye bir fiil Sıfatı müşebbehe ile nispet edilirse, bu aslında onda kesintili değil, sürekli olarak zatına ait olduğu, yani zatından ayrı düşünülemeyecek olduğuna delalet eder. Yani Ehad O‟nun zati sıfatıdır. Mesela Rahim sıfatı, Gaffar sıfatı, Alim sıfatı başkalarına da verilebilir. Ahmet Alimun diyebiliriz, ama Ahmet Ehadun diyemeyiz. Allah‟ın zatından kopmazlığı ifade eder.(Mustafa İslamoğlu -Meal Tefsirinden)
__________________
Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir
(Müslim)
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 89 Kişi okuyor. (0 Üye ve 89 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Peygamberler hakkında Sorular-Medineweb çalışması Medine-web Peygamberler(a.s) 209 15 Şubat 2024 14:44
Kuranı kerim ünlü hafızların sesinden/medineweb MERVE DEMİR Sesli-Görüntülü-Dinle 5 05 Temmuz 2020 01:18
Medineweb Üyelerine Kuranı Kerim Kavramları Testleri serpil Kur’an-Kerim Bilgisi 14 05 Eylül 2017 15:59
Kuranı Kerim KardelenGül Kur'ân-ı Kerim Genel 0 25Haziran 2015 17:09
Medineweb Üyelerine Kuranı Kerim Temel Terimleri serpil Kur’an-Kerim Bilgisi 0 28 Temmuz 2014 00:49

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
  أعوذ بالله من الشيطان الرجيم , بسم الله الرحمن الرحيم Cehenneme her topluluk atıldığında Zebaniler onlara:Size bir uyarıcı gelmemiş miydi? diye soracaklardır.(Mülk-8)               عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال               Allah için birbirlerini sevenler için kıyamet gününde nurdan minberler vardır, şehitler de onlara gıpta edecekler.   Âlimin uykusu cahilin ibadetinden hayırlıdır.
H.z. Ali

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.