|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medine-web,Açılış Tarihi: 07 Eylül 2007 (22:45), Konuya Son Cevap : 13 Aralık 2024 (23:02). Konuya 4747 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
02 Mart 2014, 12:05 | Mesaj No:4561 |
Durumu: Medine No : 26093 Üyelik T.:
15 Şubat 2013 | Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
Kuranın sadece zahiri anlamlarını esas alırsak;şu ayeti nasıl anlamalıyız? ''قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ'' ''Yalancılar ,öldürülsün.''zariyat 10.ayet |
02 Mart 2014, 12:19 | Mesaj No:4562 | |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
Her dilin kendine mahsus deyimleri vardır. Başka bir dile çevrildiği zaman anlamsız bir mana anlaşılabilir. Mesela;Türkeçe'de kullanılan "ağzına sağlık" kelimesi başka dile çevirdiğimizde karşıdaki kimse bu cümleden bir şey anlamaz. Yine; "Açık elli kimse" denilince cömert kişi kastedilir. Bu deyimi arapçaya çevirdiğinde arap bu deyimi anlamaz. Cömerti ifade eden arapçada bir çok kelime vardır. Arapça'daki "kutile" kelimesi de bir deyimdir. Zahiri anlamını alırsan meçhul fiil olarak" öldürüldü" anlamına gelir. Ama kullanılan anlamı "yazıklar olsun, tuh olsun,yok olsun, canı cıkacısalar" anlamına gelir. Ayet şuanlama gelir: Yalancıların canı cehenneme, yuh olsun onlara, yazıklar olsun yalancılara, Kahrolsun o yalancılar, İki yakaları bir araya gelmesin yalancıların" anlamlarına gelir
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) | |
02 Mart 2014, 12:22 | Mesaj No:4563 | |
Durumu: Medine No : 26093 Üyelik T.:
15 Şubat 2013 | Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
| |
02 Mart 2014, 12:26 | Mesaj No:4564 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
Tabii Bir kelimenin zahiri mi yoksa mecazi mi olduğunu ayetlerin siyak ve sibakına bakılır anlaşılır. Bir de Arapçada bir kelimenin 3-5 anlamı olabiliyor. Ayetteki anlamın hangisi olduğu da yine siyak ve sibakından anlaşılır. Ayrıca Arap literatüründe nasıl kullanıldığına bakılır.
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) |
02 Mart 2014, 17:53 | Mesaj No:4565 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
Kur'an'da geçen bir kelime Sırtlar, yollar, dağlar, kenarlar anlamına gelir. Ve çoğul bir ifadedir.Kur'an'da 1 ayette geçer. Bu kelime nedir?
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) |
02 Mart 2014, 21:33 | Mesaj No:4566 | |
Durumu: Medine No : 20781 Üyelik T.:
10 Ekim 2012 | Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
Sırtlar, dağlar, yollar, kenarlar anlamına gelen ve 'menkıb' ke*limesinin çoğulu olan bu kelime [799] bir ayette şöyle geçer: "Yeryüzünü, size boyun eğdiren O'dur; öyleyse yerin sırtlarında dolaşın, Allah'ın verdiği rızıktan yiyin; sonunda dönüş O'nadır. Mülk suresi 15. Ayet | |
03 Mart 2014, 09:40 | Mesaj No:4567 | |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) | |
04 Mart 2014, 18:44 | Mesaj No:4568 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
Kur'an'da geçen EHAD ve VAHİD arasında ne gibi fark vardır?
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) |
04 Mart 2014, 20:23 | Mesaj No:4569 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Ehad sıfatı sadece Allah için kullanılır ama Vahid sıfatı hem Allah için hemde başka varlıklar için kullanılır. Ehad: Sözlükte “bir, tek, yegane, biricik” anlamlarına gelir. Dişili ihdâ, çoğulu âhâddır. Ehad kelimesi Kur'ân'da yalın ve izâfet terkibi halinde 85 defa geçmiştir. Allah'ın ehad ismi sadece İhlas sûresinin 1. âyetinde geçmiştir; “De ki O Allah tektir,” (Kul hü vallahü ehad) Vâhid sözlükte ortağı, misli bulunmayan bir, tek demektir. Vâhid kelimesi Kur'ân'da 36 defa geçmiş ve; “bir tek” anlamında yemeğin (Bakara, 2/61), kapının (Yûsuf, 12/67), suyun (Ra'd, 13/4), ölümün (Furkân, 25/14), toplumun (Bakara, 2/213), nefsin (Nisâ, 4/1), milletin (Nisâ, 4/102), sesin (Yasîn, 36/29), koyunun (Sâd, 38/23) ve çarpmanın (Hâkka, 69/14) sıfatı olarak; bir kimse anlamında (Nisâ, 4/11) ve Allah'ın isminin sıfatı olarak kullanılmıştır. “İlâh'ınız bir tek ilâhtır” (Bakara, 2/163, Nahl, 16/22), “Ancak Allah bir tek ilâhtır” (Nisâ, 4/171), “Bir tek ilâh'tan başka ilâh yoktur” (Mâide, 5/73), “Gerçekten ilâhınız tektir” (Sâffât, 37/4) |
05 Mart 2014, 16:02 | Mesaj No:4570 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
İstediğim cevap bu değildi maalesef, cevabın net değil Cevap şu idi: Ehad ve Vahid arasında fark vardır, ikisi aynı değildir. Vahid; parçalardan oluşan birdir. Ehad ise parçalanamayan birdir. Vahidi parçalayabiliriz, ama Ehad‟ı parçalayamayız çünkü parçalardan oluşmaz. Mahiyeti, hüviyetinin aynıdır. Vahid‟in atomuna kadar ineriz ve mahiyetini yok edebiliriz. Ehad; Biricik tek, bir tek, eşsiz tek diyebiliriz ama yetmez. Ehad; sıfatı müşebbehedir. Vahid ise ismi fail‟dir. Fiil; bir özneye fiil nispet edildiği zaman onun zatına değil sıfatına nispet edilmiş olur, dolayısıyla cevherinden değildir. Ama bir özneye bir fiil ismi fail‟le nispet edildiği zaman onun cevherine nispet edilmiş olur. Bir özneye bir fiil Sıfatı müşebbehe ile nispet edilirse, bu aslında onda kesintili değil, sürekli olarak zatına ait olduğu, yani zatından ayrı düşünülemeyecek olduğuna delalet eder. Yani Ehad O‟nun zati sıfatıdır. Mesela Rahim sıfatı, Gaffar sıfatı, Alim sıfatı başkalarına da verilebilir. Ahmet Alimun diyebiliriz, ama Ahmet Ehadun diyemeyiz. Allah‟ın zatından kopmazlığı ifade eder.(Mustafa İslamoğlu -Meal Tefsirinden)
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) |
Konuyu Toplam 89 Kişi okuyor. (0 Üye ve 89 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Peygamberler hakkında Sorular-Medineweb çalışması | Medine-web | Peygamberler(a.s) | 209 | 15 Şubat 2024 14:44 |
Kuranı kerim ünlü hafızların sesinden/medineweb | MERVE DEMİR | Sesli-Görüntülü-Dinle | 5 | 05 Temmuz 2020 01:18 |
Medineweb Üyelerine Kuranı Kerim Kavramları Testleri | serpil | Kur’an-Kerim Bilgisi | 14 | 05 Eylül 2017 15:59 |
Kuranı Kerim | KardelenGül | Kur'ân-ı Kerim Genel | 0 | 25Haziran 2015 17:09 |
Medineweb Üyelerine Kuranı Kerim Temel Terimleri | serpil | Kur’an-Kerim Bilgisi | 0 | 28 Temmuz 2014 00:49 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم , بسم الله الرحمن الرحيم Cehenneme her topluluk atıldığında Zebaniler onlara:Size bir uyarıcı gelmemiş miydi? diye soracaklardır.(Mülk-8) | عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال Allah için birbirlerini sevenler için kıyamet gününde nurdan minberler vardır, şehitler de onlara gıpta edecekler. |
Âlimin uykusu cahilin ibadetinden hayırlıdır. H.z. Ali |
|