|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medine-web,Açılış Tarihi: 07 Eylül 2007 (22:45), Konuya Son Cevap : 18 Ekim 2024 (13:36). Konuya 4741 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
07 Eylül 2009, 18:53 | Mesaj No:1391 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Meal.Her yönüyle aynen aktarılması mümkün olmayan bir sözün başka bir dile yaklaşık olarak çevirisidir. Özellikle Kuran tercümeleri için kullanılmaktadır.
|
07 Eylül 2009, 19:19 | Mesaj No:1392 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Meal ile tercüme kelimelerinin ikisi de arapçadır.İkisi arasında ne gibi farklılık vardır?
|
09 Eylül 2009, 02:26 | Mesaj No:1393 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Meal :Lafı bilinen anlamından başka bir anlamla yorumlama, ona başka anlam verme. Tercüme:bir dildeki mesajın, kaynak dildeki anlam ve verilmek istenen mesaja sadık kalınarak başka bir dile, hedef dili konuşan kişiler tarafından açık ve eksiksiz bir şekilde anlaşılacak şekilde aktarılmasına denir. Biri başka bir anlam ile yorumlama Biri Kaynak dildeki anlamına sadık kalınarak başka bir dile çevirmedir. |
09 Eylül 2009, 10:42 | Mesaj No:1394 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Terceme: Bu kelimenin kökü dört harfli (rubai) “Terceme” fiilidir. Cevheri bu kelimenin “Raceme”den geldiğini söylemektedir. Lügat manası bir çok manaya gelmekle birlikte; bir kelamı, bir dilden başka bir dile çevirmek, demektir. Istılahi manası ise, bir kelamın manasını diğer bir lisanda dengi bir tabir ile aynen ifade etmektir. Tercüme yapılırken, kelamın bütün mana ve maksatlarına itina gösterilmesi icab etmek gerekir Meal: Meal kelimesi lügatte “Evl” kökünden mimli mastardır. Bir şeyin varacağı yer ve gaye manasına mekan ismi de olur. Bir şeyin koyulaşıp katı hale gelmesine de meal denir. Istılahta ise, bir sözün manasının her yönüyle aynen değil de, biraz noksanıyla ifade edilmesine meal denir. İşte Kur’an-ı Kerim’in tercemesi için kullanılan meal kelimesi, onu aynen terceme etmeye imkan olmadığını, daha doğrusu yapılan işte bir eksikliğin mevcud olduğunu belirtmek içindir. Buyrun sıra sizde |
10 Eylül 2009, 12:15 | Mesaj No:1395 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Tevrat,İncil ve Zebur da Allah'ın kitabı olmasına rağmen tahrif edilmesini nasıl izah etmemiz lazımdır?.(Ayetlerle)
|
12 Eylül 2009, 16:28 | Mesaj No:1396 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Onlar, Allah'ı bırakıp bilginlerini ve rahiplerini rablar (ilahlar) edindiler ve Meryem oğlu Mesih'i de.. Oysa onlar, tek olan bir ilah'a ibadet etmekten başka bir şeyle emrolunmadılar. O'ndan başka ilah yoktur. O, bunların şirk koştukları şeylerden yücedir. (TEVBE 31) |
12 Eylül 2009, 16:45 | Mesaj No:1397 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Bu ayet değil Tevrat,İncil ve Zebur niçin tahrife uğramıştır.Tahrife uğramısa Allah niçin mudahale etmemiştir.Bunun sebebi ile ilgili ayeti soruyorum |
12 Eylül 2009, 18:29 | Mesaj No:1399 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kuran'ı, önce gelen Kitap'ı tasdik ederek ve ona şahid olarak gerçekle sana indirdik. Allah'ın indirdiği ile aralarında hükmet; gerçek olan sana gelmiş bulunduğuna göre, onların heveslerine uyma! Her biriniz için bir yol ve bir yöntem kıldık; eğer Allah dileseydi sizi bir tek ümmet yapardı, fakat bu, verdikleriyle sizi denemesi içindir; o halde iyiliklere koşuşun, hepinizin dönüşü Allah'adır. O, ayrılığa düştüğünüz şeyleri size bildirir.Maide-48 Burda sorumun cevabını bulamadım |
12 Eylül 2009, 18:57 | Mesaj No:1400 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Gerçek şu ki, biz Tevratı, içinde bir hidayet ve nur olarak indirdik. Teslim olmuş peygamberler, yahudilere onunla hükmederlerdi. Bilgin-yöneticiler (Rabbaniyun) ve yüksek bilginler de (Ahbar), Allah'ın kitabını korumakla görevli kılındıklarından ve onun üzerine şahidler olduklarından (onunla hükmederlerdi.) Öyleyse insanlardan korkmayın, benden korkun ve ayetlerimi az bir değere karşılık satmayın. Kim Allah'ın indirdiğiyle hükmetmezse, işte onlar, kafir olanlardır. (Maide 44) Hiç şüphesiz, zikri (Kur'an'ı) biz indirdik biz; onun koruyucuları da gerçekten biziz. (Hicr 9) |
Konuyu Toplam 432 Kişi okuyor. (0 Üye ve 432 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Peygamberler hakkında Sorular-Medineweb çalışması | Medine-web | Peygamberler(a.s) | 209 | 15 Şubat 2024 14:44 |
Kuranı kerim ünlü hafızların sesinden/medineweb | MERVE DEMİR | Sesli-Görüntülü-Dinle | 5 | 05 Temmuz 2020 01:18 |
Medineweb Üyelerine Kuranı Kerim Kavramları Testleri | serpil | Kur’an-Kerim Bilgisi | 14 | 05 Eylül 2017 15:59 |
Kuranı Kerim | KardelenGül | Kurân-ı Kerîm | 0 | 25Haziran 2015 17:09 |
Medineweb Üyelerine Kuranı Kerim Temel Terimleri | serpil | Kur’an-Kerim Bilgisi | 0 | 28 Temmuz 2014 00:49 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|