|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medine-web,Açılış Tarihi: 07 Eylül 2007 (22:45), Konuya Son Cevap : 13 Aralık 2024 (23:02). Konuya 4747 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
01 Ekim 2009, 15:42 | Mesaj No:1561 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
İMAM kelimesi Kur'an'da şu anlamlarda kullanılmıştır: 1-İnsanların İmamı olarak:İBRAHİM a.s 2-İmamul Mübin olarak:KUR'AN 3-LEVHUL MAHFUZ 4-İyilik ve kötülük önderleri 5-Kitap ve peygamber 6-Yol anlamında Bunlardan biri mi kastederek soruyordunuz |
01 Ekim 2009, 15:45 | Mesaj No:1562 |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
imam peygamberler içinde kullanılır ama istediğiniz cevapı bilmiyorum. | |
01 Ekim 2009, 15:45 | Mesaj No:1563 |
Durumu: Medine No : 10660 Üyelik T.:
16 Eylül 2009 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
cevap : komisyonca hazırlanan nushanın adı imam idi. diğer nushalar yakıldı. |
01 Ekim 2009, 16:04 | Mesaj No:1564 | |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
| |
01 Ekim 2009, 17:17 | Mesaj No:1565 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
İçkinin haram kılınması kaç merhalede olmuştur Ayetler ile veriniz?
|
02 Ekim 2009, 10:10 | Mesaj No:1566 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
İçki, Hicret'in 4. yılında, Benî Nadir Yahudilerinin yurtlarından sürgün edilip çıkarıldıkları sırada haram kılınıp yasaklandı. İçki, üç safhada inen âyetlerle haram kılındı. Resûli Ekrem Efendimiz, Medine'ye teşrif ettikleri zaman Müslümanlar arasında da içki içiliyor, kumar oynanıyordu. Peygamber Efendimiz gelince, ondan içkinin ve kumarın hükmünü sordular. O sırada Hz. Ömer de, "Yâ Rabbi!.. İçki hakkında bize, açık ve kesin bir beyanda bulun!" diye dua etti. Bir müddet sonra, "Sana, içkiyi ve kumarı soruyorlar. De ki: 'Onlarda hem büyük günah, hem insanlar için faydalar vardır. Günahları ise, faydalarından daha büyüktür.'"(Bakara, 219.) mealindeki âyeti kerîme nazil oldu. Bunun üzerine, Müslümanlardan bir kısmı zararından dolayı içkiyi bıraktı, bir kısmı ise içmeye devam etti. Ancak, içenler arasında bu arada bazı nahoş durumlar meydana geldi. Hattâ, ashabtan biri, akşam namazım kıldırırken, kıraati yanlış ve ters mânâ çıkacak şekilde karıştırdı. Hz. Ömer tekrar, "Allah'ım!.. İçki hakkında bize açık ve kesin bir beyanda bulun!" diye dua etti.Çok geçmeden, "Ey îman edenler!.. Siz sarhoşken, ne söyleyeceğinizi bitinceye ve cünüb iken de yolcu olmanız müstesna gusledinceye kadar namaza yaklaşmayınız!"(Nisa, 43.)mealindeki âyeti kerîme nazil oldu. Bu da, yasağın ikinci safhasını teşkil ediyordu. Bunun üzerine Müslümanlar, "Yâ Resûlallah!.. Biz, namaz vakti yaklaşınca içki içmeyiz!" dediler. Peygamber Efendimiz, onlara cevap vermeyip sustu. Haliyle, Müslümanlar arasında içki içenlerin sayısı da bir hayli azaldı. Namaz kılınacağı zaman da, Resûli Kibriya Efendimizin emriyle, "Hiçbir sarhoş namaza yaklaşmasın!" diye nida edilirdi. Buna rağmen Müslümanın biri akşamleyin içki içip namaza geldi. Hz. Ömer tekrar, "Allah'ım!.. İçki hakkında bize açık ve kesin bir beyanda bulun!" diye dua etti. O zaman şu âyeti kerîme nazil oldu: "Ey îman edenler!.. İçki, kumar, dikili taşlar ve fal okları, Şeytan'ın murdar, kötü bir işinden başka bir şey değildir. Bunun için onlardan kaçınınız ki, korktuklarınızdan kurtulup umduklarınıza erebilesiniz! "Şeytan, içki ve kumarda ancak aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah'ı anmaktan ve namazı kılmaktan alıkoymak ister. Artık, bunlardan vazgeçtiniz, değil mi?"(Mâide, 9091) Bundan sonra Müslümanlar, "Artık içkiden, kumardan vazgeçtik Rabbimiz!.." dediler. Bu da, içki yasağının üçüncü safhasıydı. Ve böylece, içki, bütün Müslümanlara haram kılınıyordu.Bu âyetlerin nazil olması üzerine Resûli Kibriya Efendimizin emriyle, münâdî, "Haberiniz olsun ki, içki haram kılınmıştır!" diyerek Medine sokaklarında nida etti. Bu emri duyan Müslümanlar, evlerinde bulunan bütün içkileri derhâl döktüler. Dökülen içkiler, Medine sokaklarında sel gibi aktı. |
02 Ekim 2009, 11:05 | Mesaj No:1567 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Ve hurma ağaçlarının ve asmaların ürününden hem sarhoş edici içkiler, hem de güzel, temiz rızıklar elde edersiniz: işte bunda da, aklını kullanan kimseler için bir ders vardır! (Nahl 67) İlk önce içki güzel rızktan ayrılmış (Nahl 67) ikinci olarak kesin bir şekilde yasaklanmamakla birlikte içkide büyük günah ve faydalar bulunduğu, ancak zararının daha büyük olduğu belirtilmiş (Bakara 219) üçüncü merhalede sarhoş iken namaza yaklaşmak yasaklanmış (Nisa 43) son olarak da kesin bir şekilde haram kılınarak şeytan işi bir pislik olduğu bildirilmiştir (Maide 90) Fecr abi benim bildiğim 4 Merhalede yasaklanmıştır. Hz. Peygamber, "çoğu sarhoşluk veren şeyin azı da haramdır" (Tirmizi, Eşribe, 3); "içkiden sakının, çünkü içki bütün pisliklerin anasıdır" (Camiu'l-Usul fî Ehadisi'r-Rasul, V/103) buyurmuştur. İçkinin haram kılınmasında pek çok hikmetler bulunmaktadır. İçki, insanlar arasına kin ve düşmanlık sokabilmekte, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymaktadır. Yüce Allah içkiyi yasakladığı ayette, "Şeytan, içki ve kumar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık (bunlardan) vazgeçtiniz değil mi?" buyurmaktadır (Bakara, 2/91). İçki, insanı diğer canlılardan ayıran ve mükellef yapan özelliği olan aklını örtmektedir. Bu sebeple, can ve mal kaybına sebep olan ve pek çok kimsenin sakat kalması sonucunu doğuran trafik kazalarının önemli bir kısmını alkollü sürücüler yapmaktadır. Sinir sistemini bozduğu için, cinayetlere varan kavgalara yol açmaktadır. İçki boşanmalara kadar varan aile huzursuzluklarına sebep olmaktadır. Bunun yanında, insan sağlığını olumsuz yönde etkilemekte, mide ve karaciğer başta olmak üzere iç organlarında tahribata neden olmaktadır |
02 Ekim 2009, 14:09 | Mesaj No:1569 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Soru sormak isteyen kardeşimiz varsa buyursun.
|
02 Ekim 2009, 17:09 | Mesaj No:1570 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Helâl ve câiz olan alış-verişlerde müslümanların dikkat etmesi gereken bazı hususlar vardır. Aşağıdakilerden hangisi bunlardan biri değildir? a- Çalıntı olan bir malı satmamak veya bile bile satın almamak b- İhtikârdan (karaborsa) kaçınmak, malı değerinin çok üstünde satmamak c- Ölçü ve tartının doğru olması ve alış-verişe yalan, yemin veya hilenin karıştırılmaması d- Her alış-verişte pazarlık yapmak ve akit bitince musâfaha yapmak |
Konuyu Toplam 93 Kişi okuyor. (0 Üye ve 93 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Peygamberler hakkında Sorular-Medineweb çalışması | Medine-web | Peygamberler(a.s) | 209 | 15 Şubat 2024 14:44 |
Kuranı kerim ünlü hafızların sesinden/medineweb | MERVE DEMİR | Sesli-Görüntülü-Dinle | 5 | 05 Temmuz 2020 01:18 |
Medineweb Üyelerine Kuranı Kerim Kavramları Testleri | serpil | Kur’an-Kerim Bilgisi | 14 | 05 Eylül 2017 15:59 |
Kuranı Kerim | KardelenGül | Kurân-ı Kerîm | 0 | 25Haziran 2015 17:09 |
Medineweb Üyelerine Kuranı Kerim Temel Terimleri | serpil | Kur’an-Kerim Bilgisi | 0 | 28 Temmuz 2014 00:49 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|