|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medine-web,Açılış Tarihi: 07 Eylül 2007 (22:45), Konuya Son Cevap : 18 Ekim 2024 (13:36). Konuya 4741 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
24 Mart 2010, 16:09 | Mesaj No:2361 | |
Durumu: Medine No : 5753 Üyelik T.:
20 Aralık 2008 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
| |
24 Mart 2010, 16:14 | Mesaj No:2362 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Zebur ismi kuranda kaç yerde geçer ?
|
24 Mart 2010, 16:23 | Mesaj No:2363 |
Durumu: Medine No : 5753 Üyelik T.:
20 Aralık 2008 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Kuranda zebur ile alakali tahmini 4 ayet geçiyor 3:184 - Eğer seni yalanladılarsa, senden önce açık deliller, hikmetli sayfalar ve aydınlatıcı kitap getiren peygamberler de yalanlanmıştı. 4:163 - Muhakkak biz, Nuh'a ve ondan sonra gelen peygamberlere vahyettiğimiz gibi, sana da vahyettik. İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, torunlarına, İsa'ya, Eyyûb'a, Yunus'a, Harun'a ve Süleyman'a da vahyettik. Davud'a da Zebur'u verdik. 17:55 - Rabbin göklerde ve yerde olan kimselerin hepsini en iyi bilendir. Andolsun ki biz, peygamberlerin kimini kimine üstün kıldık. Davud'a da Zebur'u verdik. 21:105 - And olsun ki, Tevrat'tan sonra Zebûr'da da yeryüzüne ancak iyi kullarımın mirasçı olduğunu yazmıştık. |
24 Mart 2010, 16:35 | Mesaj No:2364 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
3 Yerde geçer Zeburen diye geçer bir yerde zuburil 2 yerde zuburi doğru cevap.
|
24 Mart 2010, 16:36 | Mesaj No:2365 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
ZEBUR 3 ayette geçiyor: 1- And olsun ki, Tevrat'tan sonra Zebur'da da yeryüzüne ancak iyi kullarımın mirasçı olduğunu yazmıştık.21/Enbiya-105 2-Nuh'a, ondan sonra gelen peygamberlere vahyettiğimiz, İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, torunlarına, İsa'ya, Eyyub'a, Yunus'a, Harun'a ve Süleyman'a vahyettiğimiz gibi şüphesiz sana da vahyettik. Davud'a da Zebur verdik.4/Nisa-163 3-Göklerde ve yerde olan kimseleri Rabbin daha iyi bilir. And olsun ki peygamberleri birbirinden üstün kılmış ve Davud'a Zebur vermişizdir.17/İsra-55 |
24 Mart 2010, 16:59 | Mesaj No:2367 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Şayet (evli) bir çift arasında anlaşmazlık doğmasından korkarsanız, erkeğin ve kadının ailelerinden birer hakem tayin edin; eğer iki taraf da işi düzeltmek isterse, Allah onları uzlaştırır. Bilin ki Allah, gerçekten her şeyi bilendir, her şeyden haberdar olandır. (NİSA/35) Eğer bir kadın, kocasının kötü muamelesinden veya kendisini terk etmesinden korkarsa (iki taraf) arasında anlaşarak sorunlarını çözebilirler; zira karşılıklı anlaşma en iyi yoldur ve bencillik, insan ruhunda her zaman mevcuttur. Fakat iyilik yapar ve Ona karşı sorumluluğunuzun bilincinde olursanız, bilin ki Allah yaptığınız her şeyden haberdardır. (Nisa 128) Böylece, iddetlerinin sonuna yaklaşmak üzere olduklarında, ya onları uygun bir şekilde tutun, yahut uygun bir şekilde bırakın. Ve kendi toplumunuz içinden dürüst(lüğü bilinen) iki kişi (verdiğiniz karara) şahit olarak bulunsun; kendiniz de Allah huzurunda doğru şahitlik yapın! İşte bunlar Allah'a ve Ahiret Günü'ne inananlara verilen öğütlerdir. Ve Allah, Kendisine karşı sorumluluk bilinci taşıyan herkese, (mutsuzluktan) bir çıkış yolu (daima) sağlar (TALÂK/2) Bir boşanma iki defa (geri alınabilir), ki bu durumda evlilik ya iyilikle devam eder veya güzel bir şekilde sona erdirilir. Ve kadınlarınıza verdiklerinizden her hangi bir şeyi geri almanız, her iki (taraf)ın da Allah'ın koyduğu sınırları koruyamamaktan korkmaları hali dışında, sizin için helal değildir: O halde, ikisinin de Allah'ın koyduğu sınırları koruyamayacaklarından korkuyorsanız, kadının serbestliğine kavuşması için (kocasına) bazı şeyler bırakmasında her iki taraf için de bir günah yoktur. Bunlar Allah'ın koyduğu sınırlardır; onları ihlal etmeyiniz: Zira kim Allah'ın koyduğu sınırları ihlal ederse, işte onlar zalimlerdir! (BAKARA/229) Ve erkekler (sonunda) kadını boşarsa, bu kadın, başka bir erkekle evlenmedikçe bir daha kendisine helal olmaz; eğer sonraki erkek de onu boşarsa -her ikisini de Allah'ın koyduğu sınırları koruyabileceklerini düşünmeleri şartıyla- birbirlerine dönmelerinde ikisi içinde bir günah yoktur: Bunlar, anlama ve kavrama yeteneğine sahip olanlara Allah'ın açıkladığı sınırlardır. (BAKARA/230) Kadınları boşadıktan sonra, bekleme sürelerinin sonuna gelmişlerse, aralarında uygun bir şekilde anlaştıkları taktirde başka erkeklerle evlenmelerine engel olmayın. Bu, Allah'a ve Ahiret Günü'ne inanan her biriniz için uyarıdır; bu, sizin için en erdemli ve en temiz (yol)dur. Allah her şeyi aslıyla bilir, ama siz bilmezsiniz. (BAKARA 232) Henüz dokunmadığınız veya mehir tespit etmediğiniz kadınları boşamanızda bir günah yoktur; ancak (böyle bir durumda bile) onlar için gerekli tedarikleri yapın; imkanları çok olan kendi gücüne dar olan da (yine) kendi gücüne göre adil şekilde bir tedarikte bulunsun; bu, güzel davranan herkesin üzerinde bir yükümlülüktür. (BAKARA 236) Boşanma ile ilgili ayetler Fecr abi islam hukukuna göre cevap verir İnş |
24 Mart 2010, 17:24 | Mesaj No:2368 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Kur'an'da talak-boşanma ile ilgili ayetleri yitik sevda yazmış. Bu ayetlerin indiği ortamı ayetlerle irtibatlı olarak düşündüğümüzde;Kur'an evliliği kurtarmaya yönelik adımları önerir.Boşanmayı zorlaştırmaya yönelik adımlar atar.Anlaşmazlık olursa iki taraftan birisinin birisinin daha toleranslı olmasını tavsiye eder ki amaç aile dağılmasın.Ama evlilik işi çıkmaza girmişse,eşler arasındaki anlaşmazlıklar had safhaya ulaşmış ve birbirlerine tahammüleri kalmamışsa mecruberen talak işi gündeme geliyor.Boşanma durumunda da ayetler yine sınırları çiziyor,eşlerin haklara riayet etmesi gerektiğinin altı çiziliyor.Gerek evlilik gerekse boşanmada ilkeleri vahy çiziyor ve iki tarafın hakkını koruyor,hatta kadının hakkını biraz daha fazla değiniyor.Çünkü boşanmada genellikle toplumda mağdur konuma itilmiş oluyor. Cahiliyye zamanında gerek evlilikte gerekse boşanmada kadının adı yoktu yani oana değer verilmezdi.İslam geldiğinde kadının adı,etki ve yetkisi olmaya başlamıştır ki bu da kadına verilen değeri ifade eder. Evlilik nasıl ki bir sorumluluk ifade ediyorsa,boşanmada bir sorumluluk ifade eder. |
25 Mart 2010, 01:00 | Mesaj No:2369 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Kurani kerimde Gasb ve Rüşvet ile alakalı ikisinin bir arada geçtiği uyarıcı ayet ?
|
25 Mart 2010, 09:36 | Mesaj No:2370 |
Durumu: Medine No : 5753 Üyelik T.:
20 Aralık 2008 | re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
Birbirinizin mallarını, aranızda [kumar, sahtekârlık, hırsızlık, gasp, rüşvet gibi] bâtıl sebeplerle yemeyin! ...bakara 188 düşünceli000 |
Konuyu Toplam 463 Kişi okuyor. (0 Üye ve 463 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Peygamberler hakkında Sorular-Medineweb çalışması | Medine-web | Peygamberler(a.s) | 209 | 15 Şubat 2024 14:44 |
Kuranı kerim ünlü hafızların sesinden/medineweb | MERVE DEMİR | Sesli-Görüntülü-Dinle | 5 | 05 Temmuz 2020 01:18 |
Medineweb Üyelerine Kuranı Kerim Kavramları Testleri | serpil | Kur’an-Kerim Bilgisi | 14 | 05 Eylül 2017 15:59 |
Kuranı Kerim | KardelenGül | Kurân-ı Kerîm | 0 | 25Haziran 2015 17:09 |
Medineweb Üyelerine Kuranı Kerim Temel Terimleri | serpil | Kur’an-Kerim Bilgisi | 0 | 28 Temmuz 2014 00:49 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|