|
Konu Kimliği: Konu Sahibi İqra,Açılış Tarihi: 23 Aralık 2011 (19:50), Konuya Son Cevap : 27 Aralık 2014 (09:20). Konuya 48 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
24 Aralık 2011, 16:32 | Mesaj No:31 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Cevap: Mürşid Mürid Ve Edepler
Rabıta yoluyla feyiz nasıl alınır kısmını açın 125-127 arasındaki sayfaları : ''Mürşit ancak bir aynadır. Aradığımız o değil ,onun gösterdiği,bütün kainatı yaratan Allah teala hazretleridir.Mürşitin kalp aynası vasıtasıyla Mevla görülüyor gibi olur...(İrşadün Müridin) Kudret ve izzet sahibi Rabbin, insanların her türlü tasavvurunun üstünde (bir yüceliğe sahip)tir. (Saffat-180) Ayeti kerimede İnsanların her türlü tasavvurundan münezzeh olan Allah nasıl oluyordu Mürşitin kalp aynası ile görülebiliyor...Allah'ı görmek mümkünmü? Acelemiz yok kardeşim sırası ile bu konuyu devam ettireceğiz inşallah....
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
24 Aralık 2011, 16:55 | Mesaj No:32 | |
Durumu: Medine No : 15266 Üyelik T.:
14 Aralık 2011 | Cevap: Mürşid Mürid Ve Edepler Alıntı:
| |
24 Aralık 2011, 17:00 | Mesaj No:33 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Cevap: Mürşid Mürid Ve Edepler
Olmazmı eğer böyle bir feyiz alınması İslam inancında var ise neden sahabelerden hiçbiri Allah resulünü düşünerek feyz almamışlardır bana Allah resulü döneminden bir tane dayanak verebilirmisiniz yada Allah'ın kelamında bir tek ayet varmı Şeyhin yada başka bir beşerin nuru nasıl birşey ki kalpten kalbe geçiyor? Allahın izni ile münazaramız deliller ile devam edecektir her söyleme Ayet ile reddiye sunacam sizden ricam sizde söylediklerinizi Ayet yada Allah resulünün yaşamından örnek ile örneklendiriniz...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
24 Aralık 2011, 17:37 | Mesaj No:34 | |
Durumu: Medine No : 15266 Üyelik T.:
14 Aralık 2011 | Cevap: Mürşid Mürid Ve Edepler Alıntı:
| |
24 Aralık 2011, 17:44 | Mesaj No:35 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Mürşid Mürid Ve Edepler Mahmut usta osmanoğlunun tefsirinin ( ruhul-furkanın) bu tefsiri neden yazma ihtiyacı duydum bölümünde şöyle geçmektedir. Ben medine müneverde iken rasulullahın manevi işaretini aldım mahmut oğlum kalk bir tefsir yaz dedi birde geçmiş gavsların himmeti ile bu tefsiri yazdım demektedir. Kendi elleri ile bir kitap yazıp sonrada bu kitaba mistik bir hava katmak ve insanları aldatmak için böyle idialarda bulunanlar şüphesiz yalancıdırlar. Rasulullahın manevi işaretini aldım sözünü eğer açıkmazlarsa ki hiç bir zaman açıklamadılar bunlardan daha iftiracı kim olabilir. Geçmiş evliyaların! Güyya himmetini aldım sözünün altında yatan bozuk zihiniyetlerin islam ile bağdaştırılması doğrusu kabul edilebilir birşey değildir. Geçmişlerin himmetini almak yani yardımlarını almakta ne oli bunu anlamıyorum. Allah’ın kitabı taptaze olduğu gibi elimizde bulunurken sanki bu kitapta eksikler varmışcasına kendini Kuran üstü gören zihniyetler kesinlikle müslüman olamazlar. Bu kitapta ihtiyacınız olan tüm bilgileri sizlere verdim ve sizin üzerinize olan nimetimi tamamladım buyuran Allah (zülcelal) iken birilerine bilmem ne oluyorki dinde ısrarla eksiklik varmış gibi davranırlar. Bu din öyle bir Din-dirki ne artma nede eksiltme kabul etmez. Yüce Allah zina edene 100 değnek vurun demişse bu nastır. Ne 99 ne 101 olmaz. Zahir bırakıp hakkında bilgi sahibi olmadıkları adına maneviyat dedikleri rüyaların bilmem işaretlerin bilmem vehimlerin peşine takılıp islamdan nasiplenmemiş bir kavimle bizim asla ortak hiçbir yönümüz olamaz. Onlara ancak şu ayetleri okuyabilirim. Enam/64- “”De ki; "Sizi bu zor durumdan ve bütün sıkıntılardan kurtaran Allah'dır. Sonra da O'na ortak koşuyorsunuz!" Ali-imran/64-“” Deki; `Ey kitap ehli, sizinle aramızda ortak olan şu söze geliniz: Sırf Allah'ın kulluk edelim, hiçbir şeyi O'na ortak koşmayalım ve Allah'ı bırakıp birbirimizi ilâh edinmeyelim.'” Ali-imran/63- “”Eğer sırt çevirirlerse kuşkusuz Allah kimlerin bozguncu olduğunu bilir.””
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
24 Aralık 2011, 18:01 | Mesaj No:36 | |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Cevap: Mürşid Mürid Ve Edepler Alıntı:
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) | |
24 Aralık 2011, 18:26 | Mesaj No:37 | |
Durumu: Medine No : 15266 Üyelik T.:
14 Aralık 2011 | Cevap: Mürşid Mürid Ve Edepler Alıntı:
İbni Hacer Askalani Fethü'l-Bari'de; Mehdi'nin bu ümmetten olacağı ve Hz. İsa (A.S.)'nın onun arkasında namaz kılacağına dair hadisler tevatür etmiştir, der. Şevkani de İsa'nın ineceğine dair hadislerin sayısının 29'a ulaştığını söyleyerek, bunları bir bir nakletmiş ve sonunda: "Bizim naklettiğimiz hadisler görüldüğü gibi tevatür haddine ulaştı. Bu beyanımızla şu sonuca varılıyor ki, beklenen Mehdi hakkındaki hadisler, Deccal hakkında hadisler ve İsa'nın inmesine dair hadisler mütevatirdir" demiştir. (Sünen-i İbn-i Mace 10/338) Mehdi'nin geleceğine dair olan sahih hadisler tevatür niteliğini taşımaktadır.(Kıyamet Alametleri, s. 193) Onların zannına göre, Mehdi vefat etti; geçti gitti... Halbuki, bu babda (konuda) gelen sahih hadis-i şerifler meşhurdur. Hatta tevatür-ü manevi derecesinde olup, taifenin sözlerini tekzip etmektedir. (Mektubat-ı Rabbani, 2/250) hadisi inkar ne olur bilemem ha siz bana diyosanız ki hadis uyduruyosun onlar yok sen şirke düştün filan eyvallah en güzelini rabbim bilir kim zararda kim karda allah bilir ben sizlerle daha fazla tartışmıyorum görüyorum ki gerek tarikat tasavvuf gerek mehdi konusunda bi çok farklı görüşümüz var ve bu gidişle burda tartış tartış hiç bişey kazanamıyoruz siz bildiginizi ben bildigimi okuyorum allah herkese akıl vermiş nerden gitmek isterse gider neye nasıl inanırsa inanır ben size hakkı söyledim yanlış düşündügünüzü söyledim sizde bana söylediniz ve iki tarafda bunu kabul etmiyo red çekiyo bir birine benim daha fazla ne zamanım nede derinlemesine ayrıntılarıyla tarikatı anlatacak bi bilgim yok hadis diyorum uydurma diyosunuz ayet diyorum yanlış diyosun eksik diyosun diyosunuz sahabeden örnek istediniz verdim hurafe dediniz anladım ki agzımda kuş tutsam anlamıycaksınız aynı şekilde bende nu yüzden daha fazla tartışıp günaha düşmek ve düşürmeye vesile olmak istemedigimden bu konuyu kendi adıma kapatıyorum dedigim gibi irşadül müridin kitabından 123. sayfayı okuyan cavabını bulur hocamız en güzel sözü söylemiştiraeo selametle | |
24 Aralık 2011, 18:37 | Mesaj No:38 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Mürşid Mürid Ve Edepler Aslı bacım sizin nezdinizde cevap vereceğim. Umarım muhsin hocanın söylediklerinede cevap niteliğinde olmuş olur. Burada benim eleştirim yada benim şirk ve küfür olarak tanımladığım tasavvufi terimlerin kişisel hataların olmuş olmasından değildir. Diyorsunuzki her cemaatin yada her gurubun içerisinde bilgisiz cahil insanlar vardır bunların hatalarını tasavvufun tamamına yada şeyhlerin tamamına mal etmeyelim. Bende diyorumki tasavvuf dinin temel felsefesi şirk ve küfür üzere kuruludur. Örneğin hıristıyanlığı ele alalım. Hıristyanlığın temel felsefesinde allahı üçleme vardır. Sonra bu din mensupları kendi içlerinde bölük pörçük düşüncelere sahiptirler. Temelde islam dini ile çelişen bir anlayışın teferuatta islamın bazı hükümlerini uygulamış olması o dinin islam olduğu anlamına gelmez. Aslı hanım şuna emin olun kuranı baştan sona defalarca okumuş ve her bir ayetin üzerinde ders yapmış, bir çeyrek asıra yakın kitap okumuş bir müslüman olarak söylediğim şeylerin anlamını bilerek şuurlu bir şekilde diyorumki tasavvufun temeli panteizmdir. İslamla uzaktan yakından hiçbir alakası yoktur. Tasavvuf teranesinin içerikliğine baktığınızda göreceksinizki hepsi uydurma hadisler uydurma çirukler (masallar) uydurma düşünceler üzerine bina edilmiştir. Eğer cahil insanlar olasaydık yada bu dinden habersiz cahil bir bedevi olsaydık sizin mağara menkibenize inanırdık. Bizim meselemiz bu cemaatlerin içerisinde arasıra türeyen müslüm gündüzler yada fadime şahinler yada cübbeli ahmetler değil, bizim meselemiz bu dini ilk ortaya çıkaran ve temelini insanları aldatmaya yönelik şirk küfür üzere bina eden adına islam diyen genel bozuk düşüncelerledir. Bizim cihadımız bunlaradır. Temelinde bozuk olan yahudilik yada hıristiyanlık yada tasavvuf ehli insanlarla vahdaniyet sağlamamız asla mümkün olamamaktadır. Mealen kuranda geçtiği gibi “eğer siz onlara uyarsanız and olsun sizde onlardan olursunuz."" Biz müslümanları yahudiliği veya hıristiyanlığı veya tasavvufu kökünden red etmez isek bizim müslüman olmamız söz konusu olamaz. Şimdi biz kalkıp yahudilikte hak dindir yada hıristiyanlıkta hak dindir, bu din mensuplarıda cennete gidecek dersek o zaman bizim akidemiz nerde kaldı? İşte tasavvufta aynen böyeldir, red edilmeden “illallah” gerçekleşmez. Saygılarımla Allah’a emanet olun
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
24 Aralık 2011, 19:08 | Mesaj No:39 |
Durumu: Medine No : 15399 Üyelik T.:
24 Aralık 2011 | Cevap: Mürşid Mürid Ve Edepler
kamer beyın tesbitleri hakkaniyettir.yitiksevda'nın bazı hakaretli cümleleri istisna edilecek olursa(ki tasvip etmiyorum) tesbitleride hakkaniyettir.kuşkum yok ki,tasavufun temeli panteizm,şirkizm,şehvetizm,şeytanizm ile dopdolu.Muhsin hocanın da değindiği gibi,bu herkese mal edilemez de,sidikle abdest batıldır be hocam.bunların temeli sidikli abdest be hocam.ebubekri sıddık kafasını resulullaha(As) tokuşmuşda nurlanmışlarmışda yedi sülalelerine isabet etmişmişlerde murşitlerinize kadar gelmişlermişlerde son halkayı en göbekli olan mehdiniz ile tamamlanacakmışlarmışda...........geçin şu esatirul ewwelinleri efendim. ruhul beyan adlı tefsiri,saadeti ebediye adlı masal kitabı,birde mevlana rovinin orgazm muhabetleri serisini evime sokmam. Haaa bu demek değil ki,saygısız ukala olacağım.putçulara bile saygı duyarım ama puta putçuya değil, mukadesatlarımı hedef yapmamak için.arkadaşlar lütfen bu konuda hassas olalım. en cahil insandan bile alacağım bir ders vardır.çoban benden iyi bilir koyun gütmeyı,rovi benden iyi bilir tilkiliği... ."...Allahın ipine sarılın" şu dunkofların cücüğüne değil! M.İslamoğlu Kahire. |
24 Aralık 2011, 19:21 | Mesaj No:40 | |
Durumu: Medine No : 15266 Üyelik T.:
14 Aralık 2011 | Cevap: Mürşid Mürid Ve Edepler Alıntı:
| |
Konuyu Toplam 3 Kişi okuyor. (0 Üye ve 3 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Mürid ve Mürşid ilişkisinde Rab Tecellisi | Esadullah | Tasavvuf-Tarikat | 7 | 06 Şubat 2016 09:45 |
Kamil Mürşid Kimdir?/Bedia Özdemir Tokel | Bedia Özdemir Tokel | Makale ve Köşe Yazıları | 17 | 18 Şubat 2014 18:21 |
mürşid... mürşidi kamil.... | aslıı | Tasavvuf-Tarikat | 24 | 26 Aralık 2011 23:42 |
mürid ne demektir.. | zinnureyn | Tasavvuf-Tarikat | 0 | 18 Ocak 2009 13:18 |
_Şazeli hazretlerinin dilinden mürid... | _bülbül_ | Tasavvuf-Tarikat | 2 | 29 Ağustos 2008 23:29 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|