|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Arasat,Açılış Tarihi: 23 Mart 2009 (14:30), Konuya Son Cevap : 19 Nisan 2014 (01:22). Konuya 1 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
23 Mart 2009, 14:30 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 4597 Üyelik T.:
27 Ekim 2008 | Hutbe:Namazı vaktinde kılmak Hutbe:Namazı vaktinde kılmak İslamın zaman anlayışında bütün vakitler aynı değerde değildir. Mesela asrı sadet denilen Efendimizin hayatıyla dünyamızı Şereflendirdikleri yıllar dünyanın ömrü içerisinde en değerli en şerefli devri teşkil eder, bunu sahabenin berhayat olduğu yıllar sonra tabiin denen Hz. Kuran’ın ve hadisi şeriflerin övgülerine mazhar olan mümtaz kişilerin yaşadıkları zaman dilimi takip eder. Yıl içerisinde ramazan ayı Ramazan içerisinde Kadir gecesi, hafta içerisinde Cuma günü, Cuma gününde icabet saati bir gün içerisinde seher vakti ve namaz vakitleri Namaz vakitlerinin ilk anları kıymetli vakitlerdir. Bu vakitlerde, dualar icabet görür. Tevbeler kabul edilir. Namaz, bedeni vazifelerin en mükemmeli ve İslam’ın lazımı gayri mufarığıdır. Ateşten hararati buzdan soğukluğu ayırmak nasıl mümkün değilse namazsız müslüman düşünülemez., Gündüzün olması için güneşin doğması nasıl şart ise olgun bir müslüman olabilmek içinde herşeyine riayet ederek namazın edası şarttır. Hatta en güzeli vaktinde kılınmasıdır. Efendimize hangi amel faziletlidir diye sual edidiğinde efendimiz vaktinde kılınan namaz buyurmrştur. Çünkü ilk vaktinde kılınan namazda Allahın rızası vardır. Tehir edildikçe sonraya bırakıldıkça sevap ve mükafatından eksilme olacaktır. Abdülmelik Bin Ebi Mahzure Efendimizin Şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir. Namazı ilk vaktinde kımak, Allahın rızasını orat vaktinde kılmak rahmetini kazandırır, son vaktinde kılmak affı ilahiyeyi kazandırır. Yani son vaktinde kılanın üzerinden Namaz borcu düşer fakat Allahın rızasından Ve rahmetinden mahrum olur. O sebeple en mühım işte olsa namazı ilk vaktinde kılmaya gayret etmelidir. Biraz sonra kılarım demek meşru bir sebep yoksa nefis ve şeytandandır. Zira bunları vazifesi müminin ibadetine mani olmak, mani olamassa tehir ettirip sevabını azaltmaktır. Hadisi şerifede dini vazifenin geciktirmek, şeytanın bir nişanıdır. Onu mümin kalbine atar Diğer hadisi şerifede: İşini sonraya bırakan helak oldu buyurmuştur. Cenabı Hak ile kul arasında buluşma ve kulun huzurullha çıkıp kulluğunu arz etmesi demek olan namazı, en düzgün şekilde tadili erkana riayetle huşu içerisinde ve vaktinde kılmak icap eder. Hadisi şerifte: “Namazın ilk vaktinin son vakte olan üstünlüğü ahiretin dünyaya olan üstünlüğü gibidir” buyuruluyor. Diğer bir mübarek sözünde Hz. Ali’ye; “Ey Ali, üç şey vardır.Sakın onları geçiktirme: -Vakti girince namazı hemen kıl. -Hazır olan cenazeyi, hemeen defnet. -Kendisine denk birini bulduğun bekar kadın, hemeen evlendir. Peygamberi ızam hazeratı ve evliyaullah hazeratı buna çok dikkat etmişler. Namaz vakti geldiğinde adeta kendilerinden geçip sararıp solmuşlardır. Aişe’i sıddık Validemiz: Resülullah bizimle konuşur, gülerdi. Fakat namaz vakti gelince, sanki ne o bizi tanır ve nede biz onu tanırdık buyurmuştur. Imam-ı Rabbani Hazretleri: Vaktinde eda edilen bir farz, bin yıl nafile ibadetin edasından efdaldir. Mümin bilhassa namaz, oruç ve zekat gibi farzları geciktirmeden eda etmeli, ben namaz vakitleini kıl payı geciktirmem buyurmuştur Namazı ilk vaktinde kılmanın Allah’ın rızasına sebep olduğu belirtilmiştir. Çünki Allah’a ibadette acele etme, koşma vardır. Kul böylece ilahi davetin ehemmiyetini kavradığını ifade etmiş olmaktadır. Son vaktinde kılmada, vaktin dışına çıkma veya en azından kerahet vaktine girme ihtimali vardır. Bu ise bir kusurdur. Hadisi Şerifte: “Miracta bazı erkek ve kadınlar gördüm, kırbaçlar ile başlarına vuruluyordu Ve kendimize yazık ettik diyorlardı. Sordum Cebrail'e? Buyurdu ki: Bunlar namazlarını vaktinde kılmayanlardır. Şu halde, dinimiz namaz kılmayı en üstün ibadet kabul etmiş olmakla beraber, bazı zamanlarda da ibadeti yasaklamıştır. Öyle ise, namazın makbul olması için konan şartlardan biri zamanla, vakitle ilgilidir. Bazı zamanlarda namaz kılmak emredilmiş, bazılarında, kılmamak emredilmiştir. Şu halde bu yasak olan saatte kılınan namaz bir itaatsizliktir. İşte namazın yasaklandığı bu vakitlere kerahet vakitleri diyoruz. Hayatımıza plan ve program, zamanlı iş yapma şuuru vermek içn bu şartlar konmuştur. Üç vakit vardır ki; bu vakitlerde namaz kılınmaz; 1-Güneş doğduktan sonra İmamı Azama göre 48 dakika içinde. 2-Güneş tam zeval vaktinde iken yani öğle namazından evvelki 15-20 dakika içinde 3-Güneş batarken, yani akşam namazından evvelki 45 dakika içinde. Bu vakitte ancak o günün ikindin namazının farzı kılınabilir. Bu üç vakite; kazaya kalmış farz namazlar, vacip namazlar kılınmaz. Önceden okunmuş secde ayetinden dolayı tilavet secdesi yapılmaz. Aksi takdirde iadeleri lazım gelir bu 3 vakitte nafile namazda kılınmaz., kılındığı zaman iadesi lazım gelmez bu vakitlerde Kuran okunur zikir yapılabilir. Sabah namazı vakti girdikten sonra Güneş doğana kadar , ikindin namazı kılındıktan sonra güneş batana kadar nafile namaz kılmak mekruhdur. Rabbimizin rızasını arayan bir mümin namaz ve oruç gibi dini vazifeleri zamanında ve vaktinde yerine getirmelidir. Ne varki, her hususta olduğu gibi bu mevzudada acizliğimizin, kusur ve taksilatımızın şuuru ve idrakı içinde olarak iman, ibadet ve bilhassa namazlarımızın suri ve şekli olmakdan çıkıp imanı hakiki mertebesine yükselmesine gayret göstermeliyiz.
__________________ Allahtan başka hiç birşeyi olmayan ben Allahtan başka herşeyi olanlara acırım.......... |
Konu Sahibi Arasat 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Selamün aleyküm | Taziye-İlan-Selamlaşma | Arasat | 7 | 1349 | 19 Şubat 2019 20:01 |
Karnabahar köftesi- Medineweb | Köfteler | Esma_Nur | 3 | 1688 | 26 Nisan 2017 09:13 |
Medine'de bıraktığım iki güneş | Güzel Sözler-Deyımler-Nükteler | Esma_Nur | 6 | 2932 | 02 Mart 2015 01:30 |
Çalışmayan anne | Çocuk ve Aile Sağlığı | Arasat | 0 | 2013 | 02 Mart 2015 01:23 |
pizza | Börekler ve Hamur İşleri | Allahın kulu_ | 2 | 2104 | 15 Şubat 2015 11:25 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Namazda Huşu Problemi, Namazı Huşuyla Kılmak/Muhsin İyi | muhsin iyi | Makale ve Köşe Yazıları | 2 | 19 Nisan 2016 22:34 |
Namazı Huşu ile kılmak için | MERVE DEMİR | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 12 | 17 Kasım 2013 18:02 |
Namazı dili kıpırdatmaksızın kılmak | Abdulhamit 1 | Soru Cevap Arşivi | 11 | 26 Mayıs 2010 19:52 |
Namazı vaktinde kılmayıp birleştirmek caiz mi? | KuM TaNeSi | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 1 | 10 Nisan 2009 00:47 |
Kerahat vaktinde sabah namazını kılmak | KuM TaNeSi | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 09 Nisan 2009 23:52 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|