|
Konu Kimliği: Konu Sahibi NUR,Açılış Tarihi: 18 Mart 2009 (13:04), Konuya Son Cevap : 18 Mart 2009 (13:04). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
![]() ![]() |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
![]() | Mesaj No:1 |
![]() TEFSİR USULÜ KAYNAKLARI TEFSİR USULÜ KAYNAKLARI 1- KURULUŞ DÖNEMİ: Vahye mazhar olan ve arapça olarak inen Kur’an ayetlerini tebliğ eden Rasulullah ile ashabı arasında ayetleri anlama konusunda ciddi bir problem yoktu. Zaman zaman sahabenin anlamakta güçlük çektiği ayetlerin tefsiri de Rasulullah tarafından[1] doğrudan veya başka bir ayetle yapıldığı için bu dönemde Kur’an ilimleri (Tefsir Usûlü) ile ilgili te’lif çalışmalarına ihtiyaç duyulmamıştır.[2] Bunun yanı sıra sahabenin çoğunluğunun okuma yazma bilmemesi, yazı malzemelerinin teminindeki güçlükler, te’life engel olan hususlar olarak gözükmektedir. Ayrıca Rasulullah’ın bizzat Kur’an ayetlerinin dışında kalanların yazılmasını yasaklaması[3] da Kur’an ilimlerine ilişkin te’lif çalışmalarını bir sonraki döneme aktarmıştır.[4] Bilinen şartlar ve özellikler çerçevesinde Rasulullah, Ebu Bekir (13/634) ve Ömer (23/643) dönemlerinde Kur’an ilimleri dilden dile rivayet biçiminde aktarılmıştır. Osman (35/655) döneminde genişleyen İslam coğrafyası içinde arap olan ve olmayanların bir araya gelmesi “İmam Mushaf”ın çoğaltılması gereğini ortaya çıkarmış ve halifenin emriyle çoğaltılarak muhtelif şehirlere gönderilmiştir.[5] İşte Osman’ın mushafların çoğaltılması ile ilgili bu çalışması sonradan “İlmu Resmi’l-Osman” veya “İlmu Resmi’l-Osmanî” adını alacak Kur’anî ilmin temelini oluşturmuştur. Daha sonra Ali’nin (40/660) Ebu’l-Esved ed-Düeli’ye (69/688) Arap dilinin korunmasına ilişkin kaideleri tesbit etmesini emretmesi “İ’rabu’l-Kur’an” ilmine atılan ilk temel kabul edilmiştir.[6] Sahabeden sonraki tabiin, genel anlamda Kur’an ilimlerinin kurulup kökleşmesi yönündeki çabalarını rivayet yoluyla devam ettirmişlerdir. Her iki nesilden bu ilmin temellerini atanları şöyle sıralamak mümkündür: A) Sahabilerden: Dört Halife, Abdullah b. Abbas (68/687), İbn Mes’ud (32/652), Zeyd b. Sabit (45/665), Ubeyy b. Ka’b (30/650), Ebu Musa el-Eş’ari (44/664), Abdullah b. Zübeyr (73/692). Bunlar başta olmak üzere diğer sahabilerden gelen rivayetlerle tüm Kur’an’ın tefsiri yapılmamakla birlikte bazı ayetlerin kapalı yönleri açıklanmıştır.[7] B) Tabiinden: Mücahid b. Cebr (104/722), Ata b. Ebi Rebah (115/733), İkrime (107/725), Katade (118/736), Hasanu’l-Basri (110/728), Said b. Cübeyr (95/713), Zeyd b. Eslem (136/753).[8] Bunlar Mekke’de İbn Abbas, Medine’de Ubeyy b. Ka’b, Irak’ta Abdullah b. Mesud’a bağlanarak yaptıkları rivayetlerle Mekke, Medine ve Irak ehlini oluşturmuşlardır.[9]
__________________ EN GÜZEL AŞK: ALLAH! | |
![]() |
![]() | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
![]() | Hadis-i Şerif | NUR | 0 | 2640 | 10 Ağustos 2009 20:09 |
![]() | Hadis-i Şerif | Hâdimul İslam | 1 | 3036 | 10 Ağustos 2009 20:07 |
![]() | Hafta'nın Konusu | NUR | 1 | 3049 | 09 Ağustos 2009 23:05 |
![]() | Hafta'nın Misafiri | kurtmehmet | 11 | 7032 | 09 Ağustos 2009 22:35 |
![]() | Çocuk ve Aile Sağlığı | NUR | 0 | 2651 | 07 Ağustos 2009 22:03 |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
![]() | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
TEFSİR TARİHİ VE USULÜ.16-17 BAHAR D. ARA SINAVI | alperkara | Tefsir Tarihi Ve Usulü | 2 | 03 Mayıs 2017 11:53 |
TÜRKÇE TEFSİR USULÜ ÇALIŞMALARI | NUR | Tefsir Çalışmaları | 0 | 18 Mart 2009 13:07 |
ASRIMIZDAKİ DİĞER TEFSİR USULÜ ÇALIŞMALARI | NUR | Tefsir Çalışmaları | 0 | 18 Mart 2009 13:06 |
MÜSTAKİL VE KAPSAMLI TEFSİR USULÜ ÇALIŞMALARI: | NUR | Tefsir Çalışmaları | 0 | 18 Mart 2009 13:05 |
TEFSİR USULÜ TEDVİN VE TE'LİF DÖNEMİ | NUR | Tefsir Çalışmaları | 0 | 18 Mart 2009 13:05 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|