|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medine-web,Açılış Tarihi: 02 Nisan 2012 (23:26), Konuya Son Cevap : 06 Mayıs 2017 (12:46). Konuya 14 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
03 Nisan 2012, 00:46 | Mesaj No:11 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: Tefsir tarihi ve usulü özetleri BU SORULAR EROL71 NİCKLİ ÜYEYE AİTTİR Tefsir Tarihi ve Usulü 4. Ünite Deneme Soruları 1- "Ey Peygamber! Sana Rabbinden gönderileni tebliğ et. Eğer bunu bunu yapmazsan O'nun yüklediği elçilik görevini ulaştırmamış olursun"Hz. Peygamber'e elçilik görevinin verildiğini bildiren bu âyet hangi sûrededir? A) Nahl 44 B) Maide 67 C) Maide 58 D) Nahl 41 2-Hz. Peygamber Kur'ân'ı tefsir ederken belli şekil ve usuller doğrultusunda yapmıştır. Hangisi bu usulün dışında kalır? A) Muhkemin beyanı B) Mübhemin tafsili C) Mutlakın takyidi D) Müşkilin tavzihi 3-Mübhem:Anlam bakımından belirsizliği,anlaşılmazlığı ifade eden lafızlardır.Belirsizliği ortadan kaldırmak için ..........faydalanılmıştır.Boşluğa gelebilecek uygun kelime hangisidir? A) Akli yaklaşımlar B) sünnet C) sahabe kavilleri D) fıkıh 4-Hz. Peygamber'in tefsiri Kur'ân'ın bir kısmını içermektedir tezini ortaya atan ilk İslam bilgini kimdir? A) İmam Suyuti B) İmam Nevevi C) İmam Yusuf D) İmam Gazali 5-Hz Muhammed'in "Allahım onu dinde fakih kıl ve ona te'vili öğret" şeklinde dua ettiği sahabe kimdir? A) Cafer b. Ebi Talib B) Abdullah b. Mes'ud C) İbn Abbas D) Enes b. Malik 6-Hz. Peygamber'in tefsiri Kur'ân'ın tamamını kapsar tezini ilk ortaya atan kimdir? A) Gazali B)İbn Teymiyye C) İbn Rüşd D) Suyuti 7-İslam bilginlerine göre Hz. Peygamber'in tefsiri iki fonksiyon icra eder. Bunlar hangileridir? A) beyan-teşri B) mübhem -mücmel C) müşkil-mücmel D) teşri-mübhem 8-Aşağıdaki boşluklar için uygun olan kelimeler hangileridir? Allah Resulü'nün Kur'ân'daki genel manalı ayetleri sınırlandırması ,mübhem,mücmel,müşkil ayetleri açıklamasına..........denir.Allah Resulü'nün durum ve şartlara göre hüküm koymasına .......... denir. A) teşri-beyan B) tefsir-te'vil C) beyan-teşri D) te'vil-tefsir 9-Hz. peygamber'in sürekli Allah'ın kontrolünde olması ne demektir? A)Te'vilin vahiy olduğu B) Tefsirin vahiy olduğu C) Teşrinin vahiy olduğu D) Sünnetin vahiy olduğu 10-Sünnetin değeri konusunda "Hadis ya Allah tarafından gönderilmiş bir vahiydir ya da Hz. Peygamber'in yapmış olduğu bir içtihattır "diyen kimdir? A) Şâtibi B) Suyuti C) Gazali D) Bakıllani 11- Özellikle müteşabih nasları tefsir etme konusunda çekingen davranarak re'y (görüş) ile tefsire karşı çıkan iki sahabe kimdir? A) Hz.Osman-Hz. Ömer B) Hz. Ebubekir -Hz. Ömer C) Hz.Osman-Hz. Ebubekir D) Hz. Ali-Hz. Ömer 12-Tefsirde arap şiirini çok kullanan kimdir? A) İbn Abbas B) Zeyd b.Sabit C) Übey b. Ka'b D) Abdullah b. Abbas 13- Aşağıdakilerden hangisi Sahabenin tefsirde müracaat ettiği kaynaklardan değildir? A) Kur'ân'ın Kur'ân'la tefsiri B) Kur'ân'ın Sünnetle tefsiri C) Yahudi ve Süryani kültürleri D) Şiirle istişhad etmek 14-Sahabilerin kendi bilgi birikimlerine dayanan haberlere ne denir? A) merfu haber B) mevkuf haber C) mücmel haber D) mübhem haber 15- Hangisi önde gelen sahabi müfessirlerden değildir? A) Hz. Ebu Bekir B) Hz. Osman C) Ebu Musa el Eş'ari D)Hz. Ömer 16-Hangisi en fazla rivayet edenler arasında yer almaz? A) Abdullah B. Mes'ud B) Hz. Osman C) Hz. Ömer D) Hz. Ebu Bekir 17- Fetvalarının çokluğundan dolayı fıkıh ilmine, maksirûn (çok hadis rivayet eden) bir sahabi olarak hadis ilmine katkısı olan kişi kimdir? A) Abdullah b. Abbas B) Abdullah b. Mes'ud C) Ubey b. Ka'b D) 18- Ebu Cehili Bedir Savaşından bir gün önce öldürdüğü için Efendimiz tarafından övülmüş ve Kûfe tefsir ve fıkıh medresesinin temellerini atmış olan sahabe kimdir? A) Ebu Musa el Eş'ari B) Abdullah b. Mes'ud C) Ubey b. Ka'b D) Abdullah b. Abbas 19-Ebul Münzir ve Ebut Tufeyl künyesinin sahibi olup Hz. Peygamber'in Medine'deki ilk vahiy katibi olan sahabe kimdir? A) Hz. Ali B) Hz. Ömer C) Ubey b. Ka'b D)Zeyd b. Sabit 20-Tefsir,hadis ve fıkıh ilminde ashabı kiram arasında otorite olan,muâhât (kardeş edinme) sırasında Hz. Peygamber'e kardeş olan sahabe kimdir? A) Hz. Ömer B) Hz. Ali C) Hz. Osman D) Hz. Ebu Bekir 21- Tâbiûn dönemi tefsirinde öncelikle ..............ve........... başvurmuşlar daha sonra esbabı nüzul, mübhemat, gaybla ilgili konularda sahabilerin görüşlerini tercih etmişlerdir. Boşluklar için uygun kelimeler hangileridir? A) beyan ve teşri B) te'vil ve beyan C) mübhem ve müşkil D) Kur'an ve Sünnet 22-Hangisi tefsirde şöhrete ulaşan tefsir mekteplerinden değildir? A) Kûfe Re'y Mektebi B) Mekke Tefsir Mektebi C) Şam Tefsir Mektebi D) Medine Tefsir Mektebi 23-Mekke tefsir mektebinin kurucusu kimdir? A) Abdullah b. Abbas B) Ubey b. Ka'b C) Abdullah b. Mes'ud D)Zeyd b. Sabit 24- Medine tefsir mektebinin kurucusu kimdir? A) Hz. Ali B) Abdullah b. Mes'ud C) Ubey b. Ka'b D) Abdullah b. Abbas 25- Kûfe Re'y Mektebi'nin kurucusu kimdir? A) Hz. Ebu Bekir B) Ubey b. Ka'b C) Abdullah b. Mes'ud D)Zeyd b. Sabit 26- "Resûlullah'tan gelen baş göz üstüne ,sahabeden gelen hakkında serbestiz,tabiundan nakledilene gelince,onlar da insan biz de insanız "sözünü kim söylemiştir? A) İmam Şafi B) Ebu Hanife C) İmam Yusuf D)İmam Maliki 27- Tabiun dönemi tefsiri hakkında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) Bu dönemde Kur'ân'ın bütünü tefsire konu olmuştur. B)Ehli kitap alimlerine sahabe döneminden daha fazla müracaat edilmiştir. C) Şiirle istişhad yapılmamıştır. D) Bazen kıyas yolunu kullanmışlar. 28- Tefsirin tedvini (yazıya geçirilmesi) hangi dönemde olmuştur? A) Sahabe dönemi B) Hz. Peygamber hayatta iken C) Tabiun dönemi D) Etbau'tabiin dönemi 29- Tefsirin tedvini (yazıya geçirilmesi) hangi tarihte olmuştur? A) Hicri 2. Asrın 2. yarısında B) Hicri 2. Asrın 1. yarısında C)Hicri 1. Asrın 2. yarısında D) Hicri 1. Asrın 1. yarısında 30- Tedvin döneminde hadisleri toplayıp yazmak için çeşitli İslam beldelerini dolaşan muhaddisler aşağıda verilmiştir. Hangisi onlardan biri değildir? A) Yezid b. Harun b. es-Sülemi B) Şu'be b. el-Haccac C) Süfyan es Sevri D) Ebu Musa el Eş'ari 31-Kur'ân'a dair nakilleri bir araya toplayarak onu baştan sona tefsir eden ilk şahıs kimdir? A) Süfyan es Sevri B) Mukatil b. Süleyman C) Abdullah b. Mes'ud D) Yahya b. Sellam 32- et- Tefsirul Kebir kitabı kime aittir? A)Yahya b. Sellam B) Abdurrezzak b. Hemmam C) Süfyan es Sevri D) Mukatil b. Süleyman 33- Ezber kabiliyeti güçlü olduğu için bütün muhaddisler tarafından güvenilir (sîka) bir râvi olduğu ileri sürülen müfessir kimdir? A) Yezid b. Harun b. es-Sülemi B) Abdurrezzak b. Hemmam C) Süfyan es Sevri D) Şu'be b. el-Haccac 34- Tefsirle ilgili rivayetleri nakledip, onları tenkide tabi tutan, sonra onlar arasından tercihte bulunan, musannafat (yazılı eser) sahibi müfessir kimdir? A) Süfyan es Sevri B) Mukatil b. Süleyman C) Yezid b. Harun b. es-Sülemi D) Yahya b. Sellam 35- Lügat ve tefsir ilmi konusunda Halil b. Ahmed'den ve Yunus b. Habib'den ders alan, Meanil Kur'ân adlı tefsir kitabını yazan kimdir? A) Ferra(Yahya b. Ziyad) B) Abdurrezzak b. Hemmam C) Süfyan es Sevri D) Mukatil b. Süleyman 36- Basra nahivcilerinin en meşhurlarındandır. Tenkitçi bir üsluba sahiptir. Mecazul Kur'ân adlı eserin sahibidir. Bu müfessir kimdir? A) Abdurrezzak b. Hemmam B) Ebû Ubeyde Mamer b. el Müsenna C) Yezid b. Harun b. es-Sülemi D) Yahya b. Sellam 37- Ömrünün sonuna doğru gözlerini kaybeden, Tefsir adlı eseri kaleme alan kimdir? A) Yezid b. Harun b. es-Sülemi B) Abdurrezzak b. Hemmam C) Süfyan es Sevri D) Mukatil b. Süleyman 1) B 2) A 3) C 4) D 5) C 6) B 7) A 8) C 9) D 10) A 11) B 12) A 13) C 14) B 15) D 16) A 17) A 18) B 19) C 20) B 21) D 22) C 23) A 24) C 25) C 26) B 27) C 28) D 29) A 30) D 31) B 32) D 33) C 34) D 35) A 36) B 37) B erol71 *Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur* |
10 Nisan 2012, 23:29 | Mesaj No:12 |
Cevap: Tefsir tarihi ve usulü özetleri
TEfsir TARIHI USULÜ 6.ünite Ekol : bir bilim ve sanat dalında nitelik ve özellikleri bulunan yöntem ve akım anlamına gelmektedir. Tefsir ekolleri:kendi içinde yöntem ve prensipleri bulunan;ayrıca belli temsilcileri ve literatürü olan akım ve okullara verilen isimdir. İslam hz Peygamberden sonra mezhepler ortaya çıkmış ve her gurup kendi mezhebine göre tefsir geleneği oluşturmuştur. Bu tefsirlere mezhebi tefsirler denir.KURAN daki bir kavramın veya konunun bütüncül olarak alınmasına ' konulu tefsir ekolü" denir. KURAN in temelde bir hidayet rehberi olduğu ve ferdi -ictima i problemlere çözümler üretmesi gerektiği düşüncesiyle "edebi-içtimai tefsir ekolü" oluşmuştur. KURAN da pozitif bilimlerle ilgili bir çok ayetin bulunması ve pozitif bilimlerin verileri ile "bilimsel tefsir ekolu"denir. Tefsir ekolleri iki kısma ayrılır. Kılasık dönem 19.yıl öncesini;çağdaş dönem ise sonrasını içine alır. MÜTEZILİ tefsir ekolü:emeviler zamanında yaşayan VASİL B. Ata kurmuş olduğu mezheptir. Büyük günah konusunda hocasını yendiği için ayrilanlar anlamına gelen mütezile ismi verilmiştir. Abbasiler döneminde gelişmişlerdir. Halife Me'mun döneminde resmi ideoloji haline geldiler. Halife mutasim ve Vasık zamanında da etkin oldular. Mütezile düşüncesi " usulü hamse"üzerine kurmuştur. 1 tevhid (Allahın zatinda sıfatlarında ve eylemlerinde tek olduğu inancı) 2 adalet(ALLAHİN hayri yapması, şerrin meydana gelmesinde etkisinin olmamasi), 3 va'd-vaid (ALLAHİN sözüne sadık kalması), 4 menzile beynel menzileteyen: Büyük günah işleyenlerin ne kafir ne de mumin olacağı yani, fasik olacağı) 5 emri bil maruf ve nehyi anil munker (iyiliği emretmek kötülükten ali koymak. MÜTEZILENİN ehli Sünnet ten ayrıldığı görüşler: *KADERI INKAR EDERLER. *Insanın mutlak iradeye sahip olduğunu;kendi eylemlerini yarattığını benimserler. *ALLAHİN hayri yarattığına: şerri yaratmadığına inanırlar. *Allahın bazı kadim sifatlarini ona nisbet etmezler. *Tövbe etmeden ölenlerin bağışlanmayacaginı *fasikin ebedi olarak cehennem de kalacağını savunurlar. Mütezile tefsiri tevhit ve adalet üzerinde kurulmuştur. bunların dışında ençok önem verdiği unsur AKIL dir. Insanın da bütünüyle hür ve özgür olduğunu benimser. | |
10 Nisan 2012, 23:38 | Mesaj No:13 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: Tefsir tarihi ve usulü özetleri TEFSİR TARİHİ VE USULÜ 5. ÜNİTE BİRKAÇ ÖNEMLİ YERLERİNDEN NOTLAR *sağlıklı bir tefsir için hem rivayet hem dirayet tefsiri olabilmelidir rivayet tefsiri *meşhur olan rivayet tefsirlerinden bazıları şunlardır: -ibn cerir et-taberi; camiu'l-beyan an te'vili ayi'l-kur'an -ibn ebi hatim; tefsiru'l kur'ani'l-azim -ebu'l -leys es-semerkandi; tefsiru'l-kur'ani'l-azim -ebu ishak es-sa'lebi; el-keşf ve'l-beyan an te'vili'l-kuran -begavi; mealimu't-tenzil -ibn kesir; tefsiru'l-kur'ani'l-azim -ebu zeyd abdurrahman es-sealibi; el-cevahiru'l-hisan fi tefsiri'l-kur'an -suyuti; ed-dürrü'l-mensur fi tefsiri'l me'sur dirayet tefsiri - zemahşeri; el-keşşaf an hakaiki't-tenzil -razi; mefatihu'l-gayb -kadı beydavi; envaru't-tenzil ve esraru't- te'vil -nesefi; medariku't-tenzil ve hakaiku't -te'vil -ebu hayyan; el-bahru'l-muhit -hatib şirbini; es-siracu'l-münir -ebussuud; irşadü'l-akli's-selim -alusi; ruhu'l-meani fi tefsiri'l-kur'ani'l-azim -reşid rıza;tefsiru'l-menar -elmalılı hamdi yazır; hak dinin kur'an dili |
13 Nisan 2012, 22:57 | Mesaj No:14 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: Tefsir tarihi ve usulü özetleri BU ÖZET DİLSUBA NİCKLİ ÜYEYE AİTTİR TEFSİR TARIHI VE USULÜ 6. ÜNİTE ÖZETİ Ekol: bir bilim ve sanat dalında nitelik ve özellikleri bulunan yöntem ve akım anlamına gelmektedir. Tefsir ekolleri:kendi içinde yöntem ve prensipleri bulunan;ayrıca belli temsilcileri ve literatürü olan akım ve okullara verilen isimdir. İslam hz Peygamberden sonra mezhepler ortaya çıkmış ve her gurup kendi mezhebine göre tefsir geleneği oluşturmuştur. Bu tefsirlere mezhebi tefsirler denir. KURAN daki bir kavramın veya konunun bütüncül olarak alınmasına ' konulu tefsir ekolü" denir. KURAN in temelde bir hidayet rehberi olduğu ve ferdi -ictima i problemlere çözümler üretmesi gerektiği düşüncesiyle "edebi-içtimai tefsir ekolü" oluşmuştur. KURAN da pozitif bilimlerle ilgili bir çok ayetin bulunması ve pozitif bilimlerin verileri ile "bilimsel tefsir ekolu"denir. Tefsir ekolleri iki kısma ayrılır. Klasık dönem 19.yıl öncesini;çağdaş dönem ise sonrasını içine alır. Mutezile tefsir ekolü: emeviler zamanında yaşayan vasil b. Ata kurmuş olduğu mezheptir. Büyük günah konusunda hocasını yendiği için ayrilanlar anlamına gelen mütezile ismi verilmiştir. Abbasiler döneminde gelişmişlerdir. Halife Me'mun döneminde resmi ideoloji haline geldiler. Halife mutasim ve Vasık zamanında da etkin oldular. Mütezile düşüncesi " usulü hamse"üzerine kurmuştur. 1 tevhid (Allahın zatinda sıfatlarında ve eylemlerinde tek olduğu inancı) 2 adalet(ALLAHİN hayri yapması, şerrin meydana gelmesinde etkisinin olmamasi), 3 va'd-vaid (ALLAHİN sözüne sadık kalması), 4 menzile beynel menzileteyen: Büyük günah işleyenlerin ne kafir ne de mumin olacağı yani, fasik olacağı) 5 emri bil maruf ve nehyi anil munker (iyiliği emretmek kötülükten ali koymak. MUTEZILENİN ehli Sünnet ten ayrıldığı görüşler: *KADERI INKAR EDERLER. *Insanın mutlak iradeye sahip olduğunu;kendi eylemlerini yarattığını benimserler. *ALLAHİN hayrı yarattığına: şerri yaratmadığına inanırlar. *Allahın bazı kadim sifatlarini ona nisbet etmezler. *Tövbe etmeden ölenlerin bağışlanmayacaginı *fasikin ebedi olarak cehennem de kalacağını savunurlar. Mütezile tefsiri tevhit ve adalet üzerinde kurulmuştur. bunların dışında ençok önem verdiği unsur AKIL dir. Insanın da bütünüyle hür ve özgür olduğunu benimser. Mütezilenin en önemli tefsircileri zamahseri dir. Kıraat farklılıklarını red ederler ŞIA TEFSIR EKOLÜ Sia, taraftar anlamına gelmektedir. HZ peygamberin vefatından sonra Hz ali ve Ehli beytini halifelige layık gören ve halifelerin Hz. Ali soyundan gelmesi gerektiğine inanan topluluğun genel adıdır. Şia mezhebine ait: imamıyye, isne aseriyye, caferiyye mezhebi de bulunmaktadır . Hz ALI den sonra 12 imamın halife, 12 imamdan olan MUHAMMED MEHDI nin de kayıp ve beklenen imam olduğuna inanmaktadir, ŞİA mezhebinin görüşleri: *imamların gunahtan korunduklarına (masum) *12. Imamın ahir zamanda ortaya çıkacağına(mehdi,muhtazar) *HZ peygamber,hz. Hasan, hz. Hüseyin in tekrar dünyaya döneceğine (ricat) *onların, mehdi gelinceye kadar kendilerini gizleyeceklerine (takiyye) inanırlar. Halifelige geçen imamlara itaat Allaha itaat, onlara isyan Allaha isyan olduğuna inanırlar. Şia nin IMAMİYYE fırkası mütezilenin görüşlerini benimser. Şia nin en önemli tefsirleri *EL KUMMI "EL tefsirul kummi. *EBU CAFER ETTÜSİ "ET tıbyan fi tefsirul kuran *TABRESSI" Mecmeul beyan fi tefsirul kuran * TABATABII" EL mizan fi tefsirul kuran. HARICI EKOLÜ dilsuba *Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur* |
06 Mayıs 2017, 12:46 | Mesaj No:15 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 |
Bu özet ve soru cevap calismalrı sizin icin faydali olacaktir arkadaslar
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
Konuyu Toplam 3 Kişi okuyor. (0 Üye ve 3 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Tefsir Tarihi ve Usulü Vize ve Final Özetleri / Medineweb | nurşen35 | Tefsir Tarihi Ve Usulü | 7 | 28 Ocak 2018 23:12 |
Medineweb/ Tefsir Tarihi ve Usûlü 5/6/7/8/9/10 özet | fani38 | Tefsir Tarihi Ve Usulü | 24 | 20 Nisan 2017 21:51 |
Medineweb Tefsir Tarihi ve Usulü 1. ünite özeti | MERVE DEMİR | Tefsir Tarihi Ve Usulü | 2 | 06 Ağustos 2015 21:20 |
Medineweb Tefsir tarihi ve usulü 10.ünite | barışş | Tefsir Tarihi Ve Usulü | 0 | 10 Nisan 2012 12:42 |
Medineweb Tefsir tarihi ve usulü ünite özetleri 1-4 | mehmet akif2 | Tefsir Tarihi Ve Usulü | 9 | 27 Mart 2012 09:27 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|