Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 1.SINIF*Bahar Dönemi* > Tefsir Tarihi Ve Usulü

Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi:  10Haziran 2013 (21:12), Konuya Son Cevap : 30Haziran 2014 (19:00). Konuya 7 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı2Kez Beğenildi
  • 1 Beğenilen Fatıma-i Zehra
  • 1 Beğenilen Fatıma-i Zehra
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 10Haziran 2013, 21:12   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:5
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:342
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Tefsir tarihi ve usulü soru-cevap bölümü

Tefsir tarihi ve usulü soru-cevap bölümü

selamun aleykum arkadaşlar burdan soru cevap yapabilirsiniz..kolay gelsin
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Medineweb 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Medinewebli önlisans İlahiyat 1.sınıf öğrencileri... İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar nurşen35 87 33268 23 Mayıs 2015 21:53
Gülmek isteyenler tıklasın :))) Videolar/Slaytlar Kara Kartal 3 4067 10 Mayıs 2015 16:16
Cumartesi Anneleri’nin ahı/Can Dündar İslami Haberler Medineweb 0 2728 10 Mayıs 2015 16:13
Ayın Üyesi ''zeynepnm'' Ayın Üyesi 9Esra 13 8925 30 Nisan 2015 14:29
Müzemmil suresi bize ne anlatıyor Tefsir Çalışmaları Medineweb 0 3324 19 Nisan 2015 15:45

Alt 29 Nisan 2014, 07:01   Mesaj No:2
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Fatıma-i Zehra isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 36712
Üyelik T.: 22 Aralık 2013
Arkadaşları:17
Cinsiyet:
Mesaj: 844
Konular: 67
Beğenildi:27
Beğendi:1
Takdirleri:60
Takdir Et:
Standart Cevap: Tefsir tarihi ve usulü soru-cevap bölümü



Tefsir tarihi ve usulü 6.ünite soruları

1.Asağıdakilerden hangisi klasik tefsîr ekollerinden biri değildir?

a)Mezhebî tefsîr ekolleri (Mutezilî, Şîî, Hâricî ekoller)
b)bilimsel tefsîr ekolü
c)Fıkhî tefsîr ekolü
d)İşârî Tefsîr ekolü.

I.bilimsel tefsîr ekolü
II.İşârî Tefsîr ekolü
III.İctimâî tefsîr ekolü
IV.Mezhebî tefsîr ekolleri
2.Hangisi veya hangileri çağdaş tefsîr ekollerinden biri değildir?
a)Yalnız I
b) I ve II
c)III ve IV
d) II ve IV

3.Mezheplerin, kendi doktrinlerinin ve görüşlerinin doğruluğunu ispat etmek için başvurdukları yöntem aşağıdakilerden hangisidir?

a) Vahiy
b) icma
c)Kur’an ve Sünnet
d)Sahabe kavli

4.Mutezilî Tefsîr Ekolünün kurucusu kimdir?

a)Hasan Basri
b)Amr b. Ubeyd
c)Şerif Murtezâ
d)Vâsıl b. Ata

5.Mutezilî Tefsîr Ekolü hangi dönemde gelisme gösterdi?

a)Abbasi dönemi
b)Tabiun dönemi
c) Emevi dönemi
d)Sahabe dönemi

6.Mutezile, düşünce sistemi kaç prensip üzerine kurmuştur?
a)2
b)4
c)7
d)5

7.Mutezile, Kur’ân tefsîrini özellikle hangi prensipler üzerine temellendirmiştir?

a)tevhid ve adalet
b)esitlik ve özgürlük
c) hakk ve batıl
d) iyilik ve kötülük

8.Mutezile ekolünün konusunu çoğunlukla ne ile ilgili âyetler olusturmaktadır?

a)ibadet
b)itikat
c)sevap
d)günah

9.Asağıdakilerden hangisi Mutezile ekolünün Kur’ân tefsîri yazan müfessirlerinden biri değildir?

a)Ebû Müslim el-Isfahânî,Câmiü’t-Te’vîl li Muhkemi’t-Tenzîl
b)Kâdî Abdulcebbâr, Tenzîhu’l-Kur’ân ani’l-Metâ’in
c)Ebû Cafer et-Tûsî, et-Tibyân fi Tefsîri’l-Kur’ân
d)Şerif Murtezâ, Ğureru’l-Fevâid ve Dureru’l-Kalâid
e)Zemahşerî, el-Keşşâf an Hakâiki’t-Tenzîl.

10.Şîa'nın kelime anlamı asağıdakilerden hangisidir ?

a)taraftar
b)yandaş
c)karşı
d)muhalefet

I.İsna aşeriyye
II.Caferiyye
III.İmâmiyye
11.Tefsîr bağlamında Şîa’nın büyük bir çoğunluğunu temsil edenlerin anıldığı isim yukarıdakilerden hangisi veya hangileridir ?

a)II V III
b)Yalnız III
c)Yalnız II
d)hepsi

12.Asağıdakilerden hangisi İmâmiyye Mezhebî'nin görüslerine uymaz?

a)Hz.Peygamberin hayatında iken, kendisinden sonra halifeliğe (imâmet) Hz.Ali’nin geçmesini açıkça beyan ettiğine; Ali’den sonra da hilafetin onun çocuklarına geçmesi gerektiğine inanırlar.

b)Hz. Ali’den sonra on iki imâmın halife, 12. imâm Muhammed Mehdî’nin de kayıb ve beklenen imâm olduğuna inanırlar.

c)İmâmın ümmetin en faziletlisi, en bilgini, en ahlaklısı ve en soylusu olması gerekmez.

d)İmamlar,peygamberler gibi masum olmaları lazımdır.

13.Asağıdakilerden hangisi İmâmiye Şîasının tefsîrlerinden biri değildir?

a)Zemahşerî, el-Keşşâf an Hakâiki’t-Tenzîl
b)El-Kummî, Tefsîru’l-Kummî
c)Ebû Cafer et-Tûsî, et-Tibyân fi Tefsîri’l-Kur’ân
d)Tabressi,Mecmeu’l-Beyan fi Tefsîri’l-Kur’ân
e)Tabatabai, el-Mizan fi Tefsîri’l-Kur’ân.

14. Tasavvufun felsefileşmesi ve nazarî bir sistem haline getirilmesinin ilk temsilcisi kimdir?

a)Sülemi
b)Sehl et-Tüsteri
c)Muhyiddin İbn Arabi
d)Kuşeyri

15.Asağıdakilerden hangisi Hâricîlerin savunduğu görüşlerden biri değildir?

a)Hüküm, Allah’a aittir.
b)Her mümin itikâdî ve amelî konularda yükümlülüklerini yerine getirmeli, yasaklardan da kaçınmalıdır; böyle yapmayan bir şahıs, dinden çıkmış kabul edilir.
c)Hz. Ali ve hakem olayına razı olan kişiler kafirdir.
d) Allah’ın hükmüyle hükmetmeyen zâlim sultana başkaldırmak farzdır.

16.Asağıdakilerden hangisi İşârî tefsîrin kabul görmesi için müfessirlerin ileri sürdüğü şartlardan biri değildir?

a)Bâtınî anlamın doğruluğunu teyid eden aklî veya naklî bir delilin bulunması.
b)Zâhirî mana olmaksızın sadece bâtınî mananın kastedildiğinin iddia edilmesi gerekmektedir.
c)Bâtınî anlamın, zâhirî anlama ters düşmemesi.
d)Bâtınî manaya aykırı dini veya akli bir delilin bulunmaması.

17.Fıkhî tefsîrler, yapısı itibariyle kaç kısma ayrılmaktadır?

a)2
b)4
c)5
d)3

18.Tefsîr ilminin genel yorumlama yöntemlerinin (dirâyet ve rivâyet) ve klasik tefsîr ekollerinin dışında ,Kur’ân âyetlerinin belli bir kısmıyla alakalı özel açıklama biçimlerine sahip yeni ekoller kaçıncı yüzyıldan sonra ortaya çıkmıştır?

a)18
b)20
c)19
d)16

19.Konulu tefsîr yönteminin pratik düzeyde yapılışı hangi zamandadır?

a)Hz. Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) zamanı
b)Tabiun zamanı
c)Sahabe zamanı
d)emeviler zamanı

20.Konulu tefsîr yöntemi, temelde kaç kısma ayrılmaktadır?

a)5
b)3
c)2
d)4

21.Asağıdakilerden hangisi konulu tefsîr yönteminin gelişmesinde etkili değildir?

a)Kur’ân’ın temel amacıyla uygunluk
b)Müfessire bütüncül bir yaklaşımı kazandırması
c)Çağdaş problemlerle ilgilenmemesi
d) İslâm davetçisine yardımcı olması
e)Oryantalistlerin Kur’ân hakkındaki iddialarına cevap vermesi

22.İctimâî tefsîr ekolünün ilk çıktığı yer neresidir?

a)Bağdat
b)Kufe
c)Fustat
d)Mısır


soruların cevaplarını herkes çözdükten sonra vereceğim insaallah. cevapları buraya yazıp yazmamakta özgürsünüz.ama bitirdiğinizi haber verin ona göre cevapları vereyim. kolay gelsin
Alıntı ile Cevapla
Alt 29 Nisan 2014, 10:12   Mesaj No:3
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Fatıma-i Zehra isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 36712
Üyelik T.: 22 Aralık 2013
Arkadaşları:17
Cinsiyet:
Mesaj: 844
Konular: 67
Beğenildi:27
Beğendi:1
Takdirleri:60
Takdir Et:
Standart Cevap: Tefsir tarihi ve usulü soru-cevap bölümü

Tefsir tarihi ve usulü 6.ünite sorularının
CEVAPLARI

1.b
2.d
3.c
4.d
5.a
6.d
7.a
8.b
9.c
10.a
11.d
12.c
13.a
14.c
15.d
16.b
17.a
18.c
19.a
20.b
21.c
22.d
kebrinc beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 30 Nisan 2014, 08:54   Mesaj No:4
Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.475
Konular: 1144
Beğenildi:4422
Beğendi:3685
Takdirleri:14319
Takdir Et:
Standart Cevap: Tefsir tarihi ve usulü soru-cevap bölümü

TEFSİR DERSİ 7. ÜNÜTENİN SORULARI


1. Arap dilinde lafızlar kaç çeşide ayrılır ?

a. 3 b. 4 c. 5 d. 6


2. Arap dilbiliminin ilgilendiği alanlar nelerdir?

a. sıfat ve isim tamlaması
b. isim ve fiil tamlaması
c. leksikoloji ve paradigmatik
d. morfoloji ve çekim bilimi

3. Elfazul Kur'an anlamı nedir ?

a. Kur'an her biri kendi içinde müstakil bir çeşit olan ve belli prensip ve kurallara sahip lafız türlerini karşılayan bir kavram
b. Muhassıs olmadığı müddetçe umumi hükmün kesin olarak geçerli olması
c. Kur'anın içerdiği yüce manaları ve hakikatlere göre bir hayat sürmesini sağlamaktır.
d. İnsanın her iki dünyada da mutluluğa kavuşturacak esas ve prensipleri içermektedir

4. Kelimenin hakiki anlamıyla arasındaki bir ilgiden ve hakiki anlamın kastedilmesine engel olan bir ilgiden ve hakiki anlamı dışında başka bir manada kullanılmasına ne denir?

a. Hakiki anlam
b. Dar anlam
c. Garbu'l - Kur'an
d. Mecaz

5. Kelimenin luğavi hakikatın dışında umum olarak insanların dilinde kazandığı anlamda kullanılmasına ne denir?

a. Umumi örfi hakikat
b. Mücmel - Mübeyyen
c. Garib
d. Belağat

6. İsti'are nedir ? Hangi türdendir ?

a. Benzerlik alakasından ve hakiki anlamın kastedilmesine engel bir karineden dolayı, kelimenin hakiki anlamın dışında kullanılması ( luğavi mecaz )
b. Kullanılan lafzın türemeyen bir isim olduğunun çeşididir ( isti'are-i asliyye)
c. Kelimenin özel bir bilim ve sanat dalında kazanmış olduğu terim anlamındadır ( aklı mecaz)
d. Her biri kendi içinde müstakil bir çeşit olan ve belli prensip ve kurallara sahip lafız türlerini karşılayan kavram ( hususi örfi hakikat)

7. İsti'are kaça ayrılır ?

a. 2 b. 3 c. 4 d. 6

8. Mecazi mürselde alaka , benzerliğine göre unsurlar neledir?

a. Sebeb - müsebbeb
b. Külliyet - cüziyyet - aliyet
c. Hal - mahal
d. Umum - husus
e. Lazım - melzum
f. Hepsi

9. Mecazi mürsel alakasına göre isimlendirilmesi kaça ayrılır ?

a. 2 b. 4 c. 6 d. 8

10. Teşbihin kaç unsuru vardır ?

a. 2 b. 4 c. 6 d. 7

11. Teşbihin unsurlarının bulunup bulunmaması açısından kaç çeşittir ?

a. 2 b. 3 c.4 d. 5

12. Kinayenin tanımı hangisidir ?

a. Hakiki manası kastedilebilecek şekilde hakiki anlamın dışında bir anlamda kullanmaya verilen isim
b. Sıfat ve mevsuf açıkça belirtilmekle birlikte sıfatın mevsufa nisbetinin bie şekilde ifadesidir
c. Hakiki anlamın kastedilmesine engel bir karineden dolayı kelimenin anlamını ödünç kullanması
d. Kelimenin hakiki anlamıyla arasındaki bir ilgiden ve hakiki anlamın bir kastedilmesine engel olan bir karineden dolayı hakikat anlamı dışında başka manada kullaanılması

13. Mekniyyün anh kaç kısma ayrrılmaktadır ?

a. 2 b. 3 c. 5 d. 7

14. Kur'anda kinaye üslubu hangi konularda kullanılmıştır ?

a. edep ve haya
b. ibadet ve itaat
c. ahlak ve ahkam
d. dünya ile ilgili

15. Metin içi muhassıslar kaça ayrılır ?

a. 2 b. 3 c. 4 d. 5

16. Kur'andaki anlamı kapalı lafızlar kaça ayrılır ?

a. 2 b. 3 c. 4 d. 5

17. Kur'andaki müphem lafızların anlam ve muhtevasını doğru olarak tespit etmenin en güvenli yolu aşağıdakilerden hangisidir ?

a. Nasslar ve sağlam rivayetler
b. Sahabi sözleri ve rivayetler
c. Tabiun sözleri ve rivayetler
d. Sebebi nüzuller ve rivayetler

18. Kur'anın müphemlerini konu edinen eselere ne ad verilir?

a. Garibu'l - Kur'an
b. Mecaz-ı Mürsel
c. Hakikat ve Mecaz
d. Mübhematü'l -Kur'an

19. Kur'anın müphemlerini konu edinen eserlerden hangisi yanlıştır ?

a. İbn Cema'a et- Tibyan fi Mübhemati'l Kur'an
b. Suyuti Müfhimaü'l - Akran fi Mübhemati'l - Kur'an
c. Süheyli et - Ta'rif ve'l - i'lam fima Übhime mine'l - Esma ve'l - E'lam mine'l - Kur'an
d. İbn Kayyim et - Tibyan fi Aksami'l - Kur'an

20. Mücmel - Mübeyyen nedir?

a. İcmal mastarından türemiş , sözlükte ayrıntılı olarak açıklanmamış lafız
b. Anahatlarıyla sunulan söz, muğlak kapalı gibi anlama gelir
c. Detaya girmeksizin anahatlarıyla bir şeyden söz etmek
d. Detaya girilmeden anahatlarıyla sunulduğu için sözün sahibi tarafından bir açıklama yapılmadıkça kendisinden kastedilen mananın anlaşılamadığı lafızdır
e. Hepsi

21. Kur'andaki mücmel lafızları kim açıklar ?

a. Kur'anı Kerim ve Hz. Muhammed
b. Sahabi sözü
c. Tabiun sözü
d. Hiçbiri

22. Kur'andaki lafızlar arası ilişkilerde aşağıdakilerden hangisi yanlıştır ?

a. Lafızların farklı, anlamlarının farklı olması
b. Lafızlarının farklı, anlamlarının aynı veya yakın olması
c. Lafızlarının aynı, anlamlarının farklı olması
d. Lafızlarının anlam ve muhtevasının doğru olması

23. Dil mantığına ve vakıaya daha uygun olan teradüfün hangi kısmıdır ?
a. Teradüfün dilin kelime hazinesinin enginliğini gösteren bir olgu
b. Her bir kelimenin kendine has bir kullanma makamı bulunduğunu benimser
c. Müteradiflerin tam ve cüzi olarak taksim edilmesi gerektiği
d. Teraddüf olgusunu tümden inkar edenlerdir

24. Arapçada iki kelimenin tam müteradif olması için şartlardan hangisi gereklidir ?

a. Her ikisinin kelime olması
b. Anlamda tam birlikteliğin olması
c. Aynı lehçeye ait olması
d. Zamanlarının aynı olması
e Hepsi

25. Mütekarib kelimelerin ortak anlamlarının dışında her birisinin ötekisine karşı karakteristiğini ve anlam dünyasını ortaya koyan farklar söz konusudur. Buna Arap dilinde ne denir?

a. Furuk nazariyesi
b. Mütebayyin lafızlar
c. Müteradif lafızlar
d. Müşterek lafızlar

26. Mütezad kelimelerin ortaya çıkmasındaki etken sebep hangisidir ?

a. Lehçe farklılığı
b. Psikolojik ve sosyal şartlar
c. İştikak olgusu
d. Dilsel gelişim türleri
e. Hepsi

27. Dil merkezli Kur'an ilimleri hangileridir?

a. Mücmel - Mübeyyen
b. Garibu'l Kur'an
c. Emsalu'l Kur'an - Aksamu'l Kur'an
d. Mübhenatü'l Kur'an




























7. Ünitenin Cevapları

1. a
2. c
3. a
4. d
5. a
6. a
7. a
8. f
9. a
10. b
11. d
12. a
13. b
14. a
15. b
16. b
17. a
18. d
19. d
20. e
21. a
22. d
23. c
24. e
25. a
26. e
27. c
Alıntı ile Cevapla
Alt 01 Mayıs 2014, 04:12   Mesaj No:5
Medineweb Usta Üyesi
Lalü Aşk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Lalü Aşk isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 32854
Üyelik T.: 30 Ekim 2013
Arkadaşları:7
Cinsiyet:
Mesaj: 250
Konular: 8
Beğenildi:121
Beğendi:95
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Tefsir tarihi ve usulü soru-cevap bölümü

8.ÜNİTE SORULARİ

1.Delaleti açık,manası başka bir konuyla karışmayacak derecede net olan ve tek manası bulunan ayetlere ne denir??

A. Müteşabih
B. Muhkem
C. Nasih
D. Mensuh
E. Kevni


2. Bir çok manaya ihtimali olan ve bu manalardan birini tayin edebilmek için harici bir delile ihtiyaci olan ayetlere ne denir??

A. Nasih
B. Kevni
C. Muhkem
D. Müteşabih
E. Mensuh


3. Kuranda muhkem-müteşabih konusunu kavrayabilmek için hangi surenin 7.ayetini dikkate almak gerekir??

A. Bakara suresi
B. Enam suresi
C. Furkan suresi
D. Ali imran suresi
E. Rahman suresi


4. Mucahidin ibn Abbastan naklettiği görüşe göre muhkemler daha çok hangi hususlari açıklayan ayetlerdir??

A. Haram-Helal
B. Kul Hakki
C. Faiz konusu
D. İman
E. Ahiret


5. ~bilinmesi mümkün olmayan mutlak müteşabihlerdirki bunlari ancak Allah bilir
_~insanın sebeplere sarılarak manasını bilebilecegi İzafi müteşabihlerdir
~bilgisi sadece ilimde derinlik kazanmış bazi kimselere tahsis edilmiş müteşabihlerdir

Müteşabihlerin yukarıda anlatıldığı gibi incelenebildigini ifade eden kişi kimdir??

A. Ragıp el isfahani
B. Kadı Abdül Cebbar
C. Suyuti
D. Hasan Basri
E. Evzai


6. Müteşabihlerin kökeninde Yüce Allahin muradının gizlenmesi bulunmaktadır.bu gizlilik ve müteşabihlİk aşağıdakilerden hangisinde olabilir??

A. Lafizda
B. Manada
C. Lafiz ve manada
E. Hepsi


8. Huruf-u Mukatda Kuranda kac surede geçmektedir??

A. 18
B. 27
C. 43
D. 29
E. 35


9. Allahin kesik harflerle başlayan surelerde anlatılan tüm hüküm ve kıssaları bu harflere gizlediğini,sonrada bu hususlari surede açıkladıgini,fakat bu şifreleri ancak peygamberlerin çözebilecegini ileri süren kişi kimdir??

A. Sufyani sevri
B. Malik b.Enes
C. Hakim Tirmizi
D. İmam Şafi
E. Hasan Basri


10. Elif-lam-mim'in Fatiha suresinin ilk ayetinin kısaltılması olduğunu savunan oryantalıst kimdir??

A. Regis Blachere
B. Alays Sprenger
C. Joseph Sehacht
D. Nöldeke
E. Lath


11. Aşağıdakilerden hangisi müşkilül Kuranın açıklamasidir??

A. Bilg azlığı nedeniyle uyanan vehimleri gidermek amacıyla tatmin edici cevaplar hazırlayan ilim dalıdır
B. Kuranın kaynağıyla ilgili cevabi verilmeyen ve izah edilemeyen bölümdür
C.müşterek bir kelimenin hangi anlamda kullanıldığı şeklindeki ihtilaflar bütünü
D. Kuranın müteşabih ayetlere bakış açısı
E. Kuranın müşkil olmasi


12. Müşkülül Kuran ilminde ayetlerin birbirine zıt görünümlerini ortadan kaldırmaya yönelik çeşitli kaideler geliştirilmİştir.aşağıdakilerden hangisi bu kaideler arasında yer almaz?

A. Hüküm sırasında medeni olanlar mekki olanlara tercih edilir
B. Hüküm sırasında sadece mekkiler tercih edilir
C. İki hükümden biri mekkelirerin durumuna,diğeri medinelilerin durumuna ait olursa,medinelilerin ahvali tercih edilir

D. İki hükümden birinin zahire
Manası müstakil bir hükme,diger ayetin ise sadece lafzı buna iktiza ederse müstakil hüküm ihtiva eden ayet tercih olunur

E. İki ayetten herbiri umum,diğeri tahsis olacak hükme işaret ediyorsa ,bu durumda tahsis içeren ayet tercih edilir


13. Kuranda çelişki vehimlerini izah eden tefsirler yanında müstakil eserlerde meydana gelmiştir.aşağıdakilerden hangisi bu esere örnektir??

A. El-Burhani fi ulumil Kuran
B. El- Burhani fi Müteşabihİl Kuran
C. Tevilü Müşkilil Kuran
D. Et-Tibyani fi irabİl Kuran
E. Müteşabihül Kuran


14. Aşağıdakilerden hangisi siyakın istılah manasıdir??

A. Göndermek
B. Salmak
C. Bir ifadenin etrafındaki birimler
D. Sürmek
E. Sevk etmek


15. Aşağıdakilerden hangisi siyak ilkesi doğrultusunda geliştirilen siniflandirmalardan biri değildir?
A. Ayet içi've ayetler arasi
B. Bütün Kuran içi münasebet
C. Sure içi ve sureler arasi
D. Farkli konular arasi
E. Ayet ve sünnet arasi münasebet


16. Aşağıdakilerden hangisi icazın sözlükteki manasından değildir?
A. Aciz kalmak
B. Yaptığıni İyi yapmak
C.kararlı olmak
D. Azimli olmak
E. Aciz bırakmak


17. Peygamber efendimizin en büyük mucizesi nedir?

A. Miraca çikmasi
B. İsra hadisesi
C. Gaybden haber verme
D. Peygamber olmasi
E. Kuranı Kerim


18. Hz.peygamber Kuran mucizesi ile inkarci araplara kac şekilde meydan okumuştur??

A. 2
B. 3
C. 4
D. 5
E. 6


19. İcazda sarfe teorisi hakkında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır??

A. Bazi mutezilli alimler icaz görür
B. Kuranin benzerinin ortaya çikmasi aslında mümkündür
C. Allahin insanları Kurana muaraza etmekten ali koyması
D. Bu teoriyi biçok alim kabul etmiştir
E. Belagat ve fesahat ediplerinin daha güzelini ortaya koyması mümkündür


20. İcazda sarfe teorisinde hangi alime nispet edilir?

A. İbrahim nezzam
B.Gazali
C. Bakıllani
D. Taftazani
E. Kadı abdülcebbar


21. Kuranın mesajlarını, hükümlerini,tespitlerini,öykülerini vs anlatırken izlediği anlatım tarzi,ifadeyi-meram yöntemine ne denir?

A. Uslubu Hakim
B. Uslubu'l Kuran
C. İcazü'l Kuran
D. Temsilü'l Kuran
E. Mecazü'l Kuran


22. Kuran üslubunun en iyi tanımını " Kuran ne şiir,nede nesirdir. o sadece Kurandir" diye yapan kimdir??

A. İbn side
B. İbn kesir
C. Taha Hüseyin
D. Zeccac
E. Ebu'l Beka


23. "Kuran dünyanın edebi eserlerinden biridir" diyen oryantalist kimdir??

A. Alays sprenger
B. Lath
C. Regis blachere
D. Nöldeke
E. Goldziher


24. Bir dildeki ses,kelime yapisi,anlam değişmeleri,cümle kuruluşu,cümle İçi unsurların yapilari ve görünümlerini inceleyen ve düzenli hale getiren kurallar bütününe ne ad verilir?
A. Gramer
B. İcaz
C. Muhkem
D. Nahiv
E. Sarf


25. Aşağıdakilerden hangisi irabül Kuran ile ilgili eser vermemiştir?

A. Kutrub
B. İbn kesir
C. İbn side
D. Ebulbeka
E. İbn faris




















Cevaplar

1.B
2.D
3.D
4 A
5.A
6.D
7.A
8.D
9. C
10.A
11.A
12.B
13.C
14.C
15.E
16. A
17. E
18.B
19.D
20.A
21.B
22.C
23.E
24.A
25.B
__________________
Beni almadan gidiyor ömrüm...
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Mayıs 2014, 09:28   Mesaj No:6
Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:ademsevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 34468
Üyelik T.: 23 Kasım 2013
Arkadaşları:10
Cinsiyet:
Mesaj: 1.992
Konular: 0
Beğenildi:90
Beğendi:76
Takdirleri:668
Takdir Et:
Standart Cevap: Tefsir tarihi ve usulü soru-cevap bölümü

9.ünite soruları:
1-esbab-ınüzul nedir?
A-nüzul (iniş)sebepleri
B-yönlendirme
C-bilgilendirme
D-ulaştırma
2-Kuran’da kaç ayet belli sebeplere bağlı inmiştir?
A-100
B-300
C-500
D-200
3-Aşağıdakilerden hangisi esbab-ı nüzul’un çeşitlerinden değildir?
A-doğrudan hz peygambere yöneltilen sorulara cevaben inen ayetler
B-toplumda infiale sebep olan bir olay hakkında inen ayetler
C-herhangi bir meselenin dini hükmünü beyan etmek için nazil olan ayetler
D-ayetlerin hikmetlerini tespit etmek
4-hükmü ortadan kaldırılmış olan ayetlere ne denir?
A-nasih
B-tedric
C-mensuh
D-tahsis
5-nasih dini terim olarak ne demektir?
A-yok etmek
B-hükmü oratadan kaldırılan ayet
C-nakletmek
D-toparlamak
6-aşağıdakilerden hangisi nüzul sebebini bilmenin faydalarından değildir?
A-ayetlerin manalarını anlamak kolaylaşır
B-çeşitli konularla ilgili hükümler içeren ayetlerin hikmetlerianlaşılır
C-ayetlerin gerçekte kim hakkında nazil olduğu doğru bir şekilde bilinir
D-ayet ile kastedilen mana net bir şekilde ortaya çıkmaz
7-neshin varlığını kabul edenler kuranda kaç tür neshin olduğunu ileri sürerler?
A-3
B-2
C-1
D-4
8-İslam alimleri kaç tür nesihten söz etmektedirler?
A-2
B-4
C-3
D-1
9-Aşagıdakilerden hangisi kuran kıssalarının özelliklerinden değildir?
A-çoğu sure bir kıssa içerir
B-dünya ve ahirer algısının tarihsel yansımalarını ve bu yansımaların sonuçlarını anlatan tanıklıkları nakleder
C-kıssalar uzun metinlerdir
D-Allahın tarih boyunca elçiler aracılığı ile insan varlığına gönderdiği mesajları merfi insani tutumlara verdiği cevapları bize anlatır.
10-kıssanın en temel tanımını yapınız?
A-peşinden gitmek
B-sacı makasla kesmek
C-bir şeyin izini sürmek
D-sözü açıklamak
11-aşagıdakilerden hangisi kıssaların hedeflerinden değildir?
A-tevhid,nübuvvet ve ahiret inancı gibi itikadi konuları önceki ümmetlerin kıssalarını anlatarak tahkim etmek
B-hz peygamberi ve müminleri teselli etmek ,toplumu eğitmek
C-islam toplumu önceki ümmetlerin kıssalarıyla yetiştirmek
D-anlatılan kısslardan hareketle ortak bir prensibe ulaşamamak

12-şeri bir hükmün yerine başka bir şeri hükmün gelerek öncekinin hükmünü ortadan kaldırmasına ne denir?
A-nass
B-nesh
C-taglib
D-mevzu
13-kuranda hangisi neshin çeşitlerinden değildir?
A-hükmü mensuh metni baki ayetler
B-hükmü baki metni mensuh ayetler
C-hem hükmü hemde metni mensuh ayetler
D-hem hükmü hemde metni baki olan ayetler
14-yahudi,,hristiyan ve diğer kültürlerden islamiyete giren rivayet bütününe ne ad verilir?
A-temsili kıssalar
B-israiliyat
C-tedricilik
D-tarihi kıssalar
15-israiliyat hakkında birincil kaynak nedir?
A-miladi 70.yılda romalı titusun zulmunden kaçarak hicaz bölgesine yerleşen hristiyanlar
B-romalılar
C-miladi 70.yılda romalı titusun zülmunden kaçarak hicaz bölgesine yerleşen yahudiler
D-müslümanlar
16-aşagıdakilerdenhangisi kuran tefsirine giriş yollarından değildir?
A-önceki kültürlerden kendisini kurtaramayan muhtedilerden gelen nakiller
B-ehli kitap hanımlarıyla evlenme izninin doğurduğu mevcut ortamda yetişen yorumcular
C-islam düşmanlarının,bazı hikayecilerin,sapık fırkaların uydurup ortaya attıkları rivayetler
D-israili rivayetleri tahsis etmek için israiliyata müracaat edilmez
17-aşağıdakilerden hangisi israili haberlerin çeşitlerinden değildir?
A-senedi sahih olup kuran ve sunnete muvafık olanlar
B-yalan olduğu bilinenenler ki nakledilmesi doğru değildir
C-sıhhati tam olarak bilinmeyenler
D-diğer kültürlerle etkileşimi yoktyur
18-nuzul sebepleri ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A-ayetlerin nuzul sebeplerini bilmeden kuranı anlamak imkansız değildir
B-nuzul sebepler sadece hz peygamber döneminde vuku bulan hadiselerdir
C-aynı ayetle ilgili birbirinden farklı farklı rivayetler nakledilmez
D-nuzul sebepleriyle ilgili rivayetlerde bazen abartı ve asılsız bilgilerde vardır

19-israili haberler nakletmekte öne çıkan isim değildir?
A-abdullah b eslem
B-abdullah b sellam el ensari
C-kabul ahbar
D-abdilaziz b cüreye

20-aşağıdakilerden kuranın ilimlerinden hangisi yanlıştır
A-esbabı nüzul
B-Nasih mensuh
C-israiliyat
D-kuran hikayeleri

21-kuranda kıssa ne şekilde geçer
A-kısas
B-Kasas ,nebe,haber kelimeleri tarihsel olaylara dair anlatımları ifade etmek için
C-toplumsal mesaj
D-tarih

22-kuranda kaç tür kıssa vardır?
A-3
C-2
D-6

23-Sahabenin israiliyata müracat ettiği konulardan hangisi yanlıştır?
A-itikadi konular
B-hz peygamber tarafından izahı yapılamayan meseleler
C-polemikler
D-fıkhı hükümler
24-aşağıdakilerden hangisi israiliyatın daha kapsamlı bir ifadesidir?
A-tagsir
B-Tafsir
C-Tanzim
D-Taglib
25-neshin temel anlamı nedir?
A-yer değiştirmektir(tebdil)
B-gidermek
C-yazmak
D-yok etmek







1-a
2-c
3-d
4-c
5-b
6-d
7-a
8-b
9-c
10-c
11-d
12-b
13-d
14-b
15-c
16-d

17-d
18-c
19-a
20-d
21-b
22-a
23-b
24-d
25-a
Alıntı ile Cevapla
Alt 03 Mayıs 2014, 02:02   Mesaj No:7
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Fatıma-i Zehra isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 36712
Üyelik T.: 22 Aralık 2013
Arkadaşları:17
Cinsiyet:
Mesaj: 844
Konular: 67
Beğenildi:27
Beğendi:1
Takdirleri:60
Takdir Et:
Standart Cevap: Tefsir tarihi ve usulü soru-cevap bölümü

Tefsir tarihi ve usulü 10. ünite soruları



1.Tarihselcilik kavramının kullanımına Batı’da ilk kez kaçıncı yüzyıldaa rastlanmaktadır ?

a)18
b)17
c)16
d)15

2.Tarihselcilik kavramının bir terim olarak hüsnükabul görmesi Batı’da ilk kez kaçıncı yüzyıla rastlamaktadır ?

a)18.yüzyıldan sonra
b)17.yüzyıldan sonra
c)16.yüzyıldan sonra
d)15.yüzyıldan sonra

3.Aşağıdakilerden hangisi epistemolojik ve metodolojik açıdan beşeri bilimlerin de tabiat bilimleri kadar özgür olması gerektiğini savunan düşünürdür?

a)Wilhelm Dilthey
b)Joseph Sehacht
c)Vico
d)Nöldeke

4.Aşağıdakilerden hangisi saf akıl diye savunulan tabiatçı bir aklın olamayacağını savunan düşünürdür?

a)Wilhelm Dilthey
b)Vico
c)Nöldeke
d)Joseph Sehacht

5.Doğa bilimleri ve beşeri bilimler arasındaki farkı aşağıdakilerden hangisi açıklar?

a)Doğa bilimleri olayları “açıklamakta”,beşerî bilimlerse “anlamakta”dır.
b)Doğa bilimleri olayları “anlamakta”,beşerî bilimlerse “açıklamakta”dır.
c)Doğa bilimleri olayları “anlatmakta”,beşerî bilimlerse “anlamakta”dır.
d)Doğa bilimleri olayları “anlamakta”,beşerî bilimlerse “anlatmakta”dır.

6.Kur’ân vahyinin tarihsel olduğunu geçmişte ilk defa iddia eden fırka aşağıdakilerden hangisidir?

a)Mu’tezile
b)Yeseviye
c)Mevleviye
d)Berahime

I.Kur’an arap diliyle indirilmiştir.Arap diliyle inen bir kitabın arap olmayanlar hüccet olması beklenemez.
II.Her peygamberin kendi kavminin diliyle gönderilmiştir.Muhammed peygamberinde Araplardan başka kavmi olmadığına göre Kur’an yalnızca Araplara gönderilmiş olmalıdır.
7.Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri Hz.peygamberin (sallallahu aleyhi ve sellem) mesajı evrensel değildir diyen Ebu İsa İshak b. Yahya dayandığı sebeplerdir?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II

Kur’an kıssalarında önemli olanın lafızlar değil manalar olduğunu;dolayısıyla manayı yansıttığı sürece lafızlarda birbirinden farklı ifadelerin kullanılabileceğini söylerler.
8.Yukarıdaki görüş hangi düşünürlerin Kur’an kıssaları hakkındaki düşüncelerini anlatmaktadır?

a)Tarihselci düşünürler
b)Modernist düşünürler

9.Kıssalar çerçevesinde Kur’an ayetlerini tarihsel metinler olarak değerlendiren ilk sistematik çalışma ............... 'ın ................. adlı eseridir.

10.Günümüz İslam dünyasında tarihselci bakışa kaç yaklaşım vardır?

a)4
b)5
c)3
d)2

11.Semantik kelimesi kök olarak nereden gelmektedir?

a)Grekçe
b)Latince
c)İngilizce
d)Fransızca


12.Kelimelerin kendi dönemleri içerisindeki kullanımlarına........... ile ulaşılır.


13.Kelimelerin gelişen tarihsel süreçteki kazanımlarına ya da kayıplarına ................ ile ulaşılır.


I.Kur’an’da Allah
II.İnsan İslam Düşüncesinde İman Kavramı
III.Kur’an’da İman
14.Yukarıdakilerden hangisi semantik ilmini başarıyla kullanan Japon bilim adamı Toshihiku İzutsu'ya aittir ?

a) Yalnız I
b) I ve III
c) Yalnız II
d) I ve II

15.canlı varlıkların birbirleri arasında bildirişim amacıyla kullandıkları her tür işaret sistemini ele alan ilime ................ denir.


16.Kur’an’ın mucizevisüpersentetik bir dil örgüsü olduğunubu sebeple muhatabın Kur’an bütüncüllüğü içerisinde şık durmayan bir anlamı nasslara yükleyemeyeceğini ifade eden meşhur dilbilimci kimdir?

a)Muhammed Arkoun
b)Abdulkahir el-Cürcani
c)Hasan Hanefi
d)Nasr Hamid Ebu Zeyd

17.Hıristiyan ilahiyatında Kutsal Kitabın yorumlanması sürecine ........... denir.

I.Wilhelm Dilthey- felsefi hermenötik
II.Heidegger- varoluşçu hermenötik
III.Gadamer-yöntembilimsel hermenötik
IV.Habermas ve Apel-eleştirel/aşkın hermenötik
V.Betti ve Hirsch-nesnel yorumsamacılık hermenötiği
18.Yukarıdaki yazar eser eslestirmesinden hangi ikili ters verilmistir?

a)II ve IV
b)I ve III
c)IV ve V
d)II ve III

19.Fazlurrahman’a göre İslam dünyasındaki en ciddi mesele nedir?

a)Eğitim
b)Sağlık
c)Din
d)Hukuk

20.Fazlurrahman’a göre hangi asırda İslam dünyasında modernleşme başlamıştır?

a)20.yy
b)18.yy
c)19.yy
d)17.yy

21.Fazlurrahman’ın eleştirilen yönlerinden biri değildir?

a)geleneği eleştirirken rahat davranıp batı karşısında aynı cesareti gösterememesi
b)kullandığı kavramların önemli bir kısmının İslam dünyasına yabancı olması
c)içtihat anlayışında geleneksel anlayıştan farklı olarak Kur’an’ın tarihsel arka planı dikkate alması
d)sünnetin işlevselliği konusunda geleneksel algıların görüşlerini savunması.

22.Hasan Hanefi’ye göre Kur’an metni kaç kategoriye sahiptir?

a)4
b)5
c)6
d)7

I.Fazlurrahman
II.Muhammed Arkoun
III.Hasan Hanefi
IV.Nasr Hamid Ebu Zeyd
23.Yukarıdakilerden hangileri islam dünyasındaki modernist düşünürlerdendir?

a) I,III,IV
b) II,III,IV
c) I,II,III,IV
d) I,II,III


24.Matbu Kur’an tercümelerinin ilk basımları ne zamandır?

a)Tanzimat fermanından sonra
b)Tanzimat fermanından önce
c) Islâhat Fermânından önce
d) Islâhat Fermânınından sonra


25.Ömer Rıza Doğrul’un meali hangisidir ?

a)Hak Dini Kur’an Dili Meali (1930’lu yıllar)
b)Tanrı Buyruğu (iki cilt 1947)
c)Kur’an-ı Hakim ve Meal-i Kerim( 3 cilt /1953)

26.Aşağıdakilerden hangisi "Tanrı Buyruğu" adlı mealin genel özelliklerinden biri değildir?

a)Doğu Batı kaynaklarını ayırt etmeksizin taramak suretiyle kırk yılda tamamlanmıştır.
b)Harfi tercüme yerine tefsiri tercümeyi esas alır
c)Akıcı ve anlaşılır bir Türkçe kullanılır
d)Sureler hakkında kısa bilgiler verir.
e)Ayetler arsındaki bütünlüğe özen göstermez.


27.Aşağıdakilerden hangisi mealci söylemlerin toplumda kabul görmesine yol açan sebeplerden biri değildir?

a)İslam dünyasının Kur’an’a olan ilgilerinin artmasıyla
b)geleneksel anlayışların Kur’an’ın zengin anlam dünyasına ulaşılmasında bir engel işlevi görmeye başlaması
c)siyasi ve mezhebi kaygıların dinin önüne geçmesi
d)taklitçiliğin Müslüman toplumları etkilemesi
d)Kur’an’la ilişki kurmada arap dilinin Arapça bilmeyen kitleler açısından bir problem olarak öne çıkması.

28.Mealcilik hareketinin diğer ismi .......... dır.

29.Mealcilik hareketinin etki alanı................. ile güç kazanmıştır.


I.Muhammed Esed – Kur’an Mesajı
II.Mustafa İslamoğlu – Hayat Kitabı Kur’an
III.İhsan Eliaçık- Yaşayan Kur’an
30.Yukarıda verilen meal –tefsir sahasında Türkiye’de neşredilmiş eserlerin en önemlileri hangileridir ?

a) I v II
b) I v III
c) II v III
d) I,II,III

31.Kur’an’ı nüzul sırasına göre yorumlayan tefsirlerin en önemlilerinin ilki .......................... adlı eserdir.



CEVAPLAR
1.b
2.a
3.c
4.a
5.a
6.d
7.c
8.a
9.Halefullah’ın ‘’Kur’an’da Öyküleme Sanatı’’
10.c
11.a
12.eşsüremli(senkronik) inceleme
13.artsüremli(diyakronik) inceleme
14.d
15.Semiyotik ilmi
16.b
17.Teolojik hermenötik
18.b
19.a
20.c
21.d
22.d
23.c
24.a
25.b
26.e
27.a
28.Kur’ancılık
29.1979’daki İran devrimi
30.d
31. Muhammed İzzet Derveze, et_Tefsiru’l-Hadis

Alıntı ile Cevapla
Alt 30Haziran 2014, 19:00   Mesaj No:8
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Fatıma-i Zehra isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 36712
Üyelik T.: 22 Aralık 2013
Arkadaşları:17
Cinsiyet:
Mesaj: 844
Konular: 67
Beğenildi:27
Beğendi:1
Takdirleri:60
Takdir Et:
Standart Cevap: Tefsir tarihi ve usulü soru-cevap bölümü

Tefsir Tarihi ve usulu ( 5. Ünite ) Soruları




1. Tefsir kaç yönteme ayrılır.

a. 3
b.4
c.2
d.6

2. Rivayet tefsiri nedir?

a. bağımlı bir niteliği öne çıkarmak
b. nakilci bir niteliği öne çıkarmak
c. Kur'anı Kur'an'la ve Peygamberimizin sünnetiyle tefsir etmek
d. selefin açıklamaları ile tefsir etmek
e. Hepsi

3. Dirayet tefsiri nedir?

a. Öznel , ictihadi ve serbest bir yaklaşım
b.Rivayetlere bağlı olmayan bir şeyin mahiyetini bilmek ve kavramak
c. Dil , edebiyat, mantık ve kıyasla yapılan Kur'an tefsiri
d.başka ilimlere dayanılarak yapılan Kur'an tefsiri
e. Hepsi

4. Kur'anı Kerim hangi yüzyılda nazil olmuştur? ( Sınav sorusuydu)
a.6
b.7
c.8
d.9

5. Rivayet tefsirinin tarihinde ilk bahsedilmesi gereken nedir?

a. Kur'anın Kur'anla tefsiri
b. Hz. Peygamberimizin tefsiri
c. Sahabenin tefsiri
d. Tabiinin tefsiri
e. Alimlerin tefsiri

6. Hz. Peygamberimiz Kur'anı Kerim'in tamamını olmasada bir kısmını tefsir etmiştir. Neden tamamı tefsir edilmemiştir?

a. Ashabına Kur'anı Kerimin müphem, mücmel, ve müşkil yönlerini açıklamıştır?
b. Meselelerin az olması dolayısıyla
c. İnsanların vahyin inişine şahit olmaları
d. Dillerinin saflığını koruması nedeniyle
e. Hepsi

7. Kur'anın rivayetle tefsiri kaça ayrılmaktadır ? Hangileri oluğunu siz yazınız?

a. 2
b. 4
c. 3
d. 5

8. Rivayet tefsirinin hangisi zaaf noktaları arasında yer almaz?

a. Tefsirde uydurma haberlerin çok olması
b. İsnadların hazfedilerek sadece metinlerin yer alması
c. İsrailiyata dair haberlerin tefsire karışması
d. Kur'anın emir ve yasaklarına uymanın gerekli olması

9. Taberinin eseri hangisidir?

a. Tefsiril _ Me'sur
b. Tefsiril _ Kur'anil _ Azim
c. Mealimu't _ Tenzil
d. Camiu'l _ Beyan an Te'vili Ayi'l _ Kur'an

10. Taberi, nakil, nakd ve tercih metodunu hangi müfessirden alarak getirmiştir

a. Suyuti
b. Begavi
c. Yahya es _ Semerkandi
d. Yahya b. Sellem

11. Maturidilik görüşünü geliştiren müfessir kimdir?

a. İbn Cerir et _ Taberi
b. İbn Ebi Hatim
c. Ebu'l Leys es _ Semerkandi
d. Ebu Zeyd Abdurrahman

12. Hazin tefsiri diye ünlenen eser hangisidir?

a. Lübabu't _ Te'vil fi meanit _ Tenzil
b. Tefsiri'l _ Me'sur
c. Tefsirul _ Kur'ani'l _ Azim
d. Beyan an Te'vili _ Kur'an

13. Hazin tefsiri eserinden etkilenen kimdir?

a. Cemaleddin Kasimi
b. Celaleddin es _ suyuti
c. İsmail İbn_ Kesir
d. İbn Ebi Hatim

14. Muhyi's sünne ve Ruknu'ddin lakaplarını alan müfessir kimdir?

a. İbn Kesir
b. Taberi
c. Ebussuud
d. Begavi

15. Dirayet tefsiri ile rivayet tefsiri arasındaki fark nedir?

a. Müfessirin çeşitli yollarla elde ettiği bilgi ve birikimi neticesinde oluşan kanaatine yer vermesi
b. Bir sahabinin şahsi görüşü de olsa isabet etme ihtimali daha fazladır.
c. Tabiundan olan müfessirlerin bazı sahabiler tarafından oluşturulan ekollerde yetişerek tefsire dair rivayetleri sözlü nakil etmişlerdir
d. Tefsir faaliyeti gerçek sahiplerinin eliyle istiklaline kavuşmuştur.

16. Dirayet tefsirinin kabul görünen ve kabul görünmeyen kısımlarına ne denir?

a. memduh _ meczum
b. müşkil _ mücmel
c. müphem _ meczum
d. me'sur _ memduh

17. Taberi'nin tefsir anlayışında anahtar kavram hangisidir?

a. Tefsir
b. Te'vil
c. Rü'yetullah
d. Zahir





5. Ünitenin Cevapları


1. c şıkkı rivayet ve dirayet
2. e şıkkı
3. e şıkkı
4. b şıkkı
5. b şıkkı
6. e şıkkı
7. c şıkkı ( Peygamberimizin , sahabenin ve tabiunun tefsirleri)
8. d şıkkı
9. d şıkkı
10. d şıkkı Yahya b. Sellam
11. c şıkkı Ebu'l - Leys es - Semerkandi
12. a şıkkı Lübabu't - Tevil fi Meanit - Tenzil
13. a şıkkı Cemaleddin Kasimi
14. d şıkkı Begavi
15. a şıkkı
16. a şıkkı Memduh - Mezmum
17. d şıkkı zahir


hazırlayan: nurşen35
fatmabalci19 beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Tefsir Dersi Soru-Cevap Bölümü Medineweb Tefsir 12 05 Aralık 2019 19:29
Tefsir Tarihi ve Usulü 6. Ünite Soru ve Cevap nurşen35 Tefsir Tarihi Ve Usulü 1 18 Nisan 2019 00:56
Hadis tarihi ve usulü soru-cevap bölümü Medineweb Hadis Tarihi Ve Usulü 535 22 Nisan 2017 21:14
Tefsir Tarihi ve Usulü İlahiyat 1. Sınıf Çıkmış Soru ve Cevap Videoları nurşen35 Tefsir Tarihi Ve Usulü 4 06 Ağustos 2015 21:39
Tefsir tarihi ve usulü dersi 1-4 üniteleri soru-cevap busra003 Tefsir Tarihi Ve Usulü 0 03 Nisan 2012 00:51

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.