|
Konu Kimliği: Konu Sahibi makbergülü,Açılış Tarihi: 16 Ocak 2013 (22:25), Konuya Son Cevap : 16 Ocak 2013 (22:25). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
16 Ocak 2013, 22:25 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | tefsir 7.-8.-9.-10.ünite soruları tefsir 7.-8.-9.-10.ünite soruları tefsir 7.-8.-9.-10.ünite soruları toplu paylaşımı TEFSİR 7. ÜNİTE SORULARI 1.aşağıdakilerden hangisi kelimelerin anlamını belirleyen unsurlardan biridir a) Dilin ait olduğu kültür b) İlgili kelimenin semantiği (en önemlisi) c) Konuşanın kelimeyi kullanırken taşıdığı niyet d) Kelimenin muhatabın zihnindeki arka planı e)hepsi 2.........terimin işaret ettiği muayyen ve sabit anlamdır. a-kök anlam b-kavram 3............çeşitli kelimelerin ilişkilerinden doğan ve birbirinden bağımsız olmayan bölgelere denir a-semantik alan b-odak kelime 4.aşağıdakilerden hangisi Kur’an’da Takvâ Kelimesinin Semantik Alanına Giren Kelimeler arasında değildir a-haşyet b-işfak c-havf d-rahbet e-vera f-zühd g-vakin h-vecell 5.........ahirette faydası dokunmayacak şeyleri terk etmek ......ahirette zararından korkulan şeyleri terk etmek a-zühd-vera b-vera-zühd 6........- .......- ........kelimeleri şüpheli şeylerden içtinap etmek kaçınmak anlamları itibariyle birbirleriyle örtüşmekte ve aynı semantik alan içerisinde yer almaktadırlar. a-takva-zühd-vera b-takva-zühd-vecell 7.........bir dildeki kelimelerin ilk/kök anlamlarını meydana çıkarmayı amaç edinen bir ilim dalıdır. a-etimoloji b-etik 8...........kelimenin asıl manası hakkında yalnız ipucu verir. Çoğu zaman kelime tahmininden öteye geçmez. a-semantik analiz b-etimoloji 9...........kelimenin daha derinlikli bir anlam incelemesi söz konusudur. a-etimoloji b-semantik analiz 10.Herhangi bir kelimenin anlamı analiz edilirken o kelimenin anlamıyla ilgili birçok kelimeyle karşılaşılır. Bu kelimelerin hepsinin bileşkesi olan anlamı taşıyan kelimeye ...... kelime denir. a-odak b-terim c-kök 11.Takvâ kelimesinin kökü .........dir a-)ve-ka-ye b-)va-ki-ye 12.........göre takvâ için en gerekli kelime korumaktır. a-elmalılı b-ragıp isfahani 13.*Müminlere sürekli olarak “Allah’ın sınırlarını aşmayın” değil “Allah’ın sınırlarına ..........” diye emredilir. a-aşmamalısınız b-yaklaşmayın 14.Kur’an-ı Kerim’in siyâkında “Takvâ” kelimesi dört farklı anlamda geçmektedir: 1-Tahzîr (Sakındırma) ve Tahvîf (Korkutma) manasında (Nahl-Bakara) 2-Havf ve Haşyet manasında (Nisâ) 3-İhlas ve Yakîn anlamında (Hucurât-Hac) 4-Tevhîd ve Şahâdet manasında (Ahzab) bu bilgi doğru mudur? a-doğru b-yanlış 15..........göre Allah Korkusu; hem bu dünya hem de öbür dünya için hassas bir “sorumluluk hissi”nden kaynaklanan korkudur a-ragıp isfahanı b-elmalılı hamdi yazır c-fazlur rahman 16.bütün insanlara atf edilen korku hangisidir a-takva b-vera c-zühd d-rahbet 17.Havf ....... haşyet .......dir. a-genel-özel b-özel-genel 18.Kelimelere üzerinde ittifak edilen manalar vererek,cümlenin anlamının doğruluğunu ifade etme merhalesine ne denir? a-etimoloii b-gramer bilgisi c-sementik analiz d-milli edebiyat 19.sözcüğün saadece ilk-kök anlamını ortaya çıkarmaya çalışan bilim dalıdır a-sementik analiz b-gramer bilmi c-etimoloji d-hepsi 20.kavram alanının eş anlamlısı olan alan nedir? a-etimoloji alanı b-sementik alan c-etnoğrafya alanı d-hiçbiri 21...........kelimenin derinlikli anlam incelemesidir;..........kelimenin asıl manası hakkında saadece ipucu verir.Boşluklara sırasıyla hangi kelimeler getirilmelidir? a-edebiyat-kelime bilgisi b-etimoloji-sementik analiz c-sementik analiz-etimoloji 22.muayyen ve sabit bir anlam ifade eden sözcüklere ne denir? a-sözcük kökü b-asıl anlam c-terim anlam d-mecaz anlam 23.sementik analizin ilk basamağı nedir? a-tarih b-sosyoloji c-etimoloji d-dil bilgisi 24.cenin-cinn-ecenne-cenan-cünne-cennet sözcüklerinin odak kelimesi nedir? a-gizli b-görünmeyen c-örtülü d-hiçbiri 25.takva sözcüğünün odak kelimesi aşağıdakilerden hangisi değildir? a-korunmaak b-sakınmak c-korkmak d-himaye etmek e-ictinab etmek 26.aşağıdakilerden hangisi takva için söylenemez? a-korkmak manası kök anlamında yoktur b-Allah'ın sınırlarını aşmamaktır c-Allah'ın sınırlarına yaklaşmamaktır 27.kök anlamı ''helalliği şüpheli olan herşeyden sakınmak 'manasına gelen kelime aşağıdakilerden hangisidir? a-takva b-haşyet c-zühd d-vera 28.Kur'anı Kerim'de;ve laa havfün eleyhim ve la hüm yahzenün hitabının muhatabı kimlerdir? a-mü'minler b-münafıklar c-müslümanlar d-fasıklar e-müttakiler 29.hangisi kafir ve münafıkların hissettiği korkuyu ifade içinözel olarak kullanılmaz? a-feza' b-rahbet c-ru'b d-rav 30.hz ibrahim as- hz musa as 'ın hissettikleri korku kur'anda nasıl ifade edilir? a-haşyet b-takva c-rahbet d-evcese e-feza' 31.Takva kelimesinin zıddı aşağıdakilerden hangisidir? A.vakin B.zuhd C.fücur 32."sevilmeyen seylerin kendisinden degil, onlara sebep, Ve kaynak olan varliklardan kormaktir"aciklamasi Hangisidir? A.haşyet B.hazer C.havf 33." Kuan ilminden ilk defa ilgilenilmesi gereken kelime Bilgisidir" sozu kime aittr? A. Ragip isfahani B.hz ebubekir C.cenap murtedi 34.bir dilldeki kelimenin ilk kok anlamini ortaya cikarmayi Amac edinen bilim dali? A.biyoetik B.etimoloji C.fizyoloji 35.takva kelimesi kuranda turevleriyle birlikte kac ayette gecer? A.245 B.279 C.258 36."mutlak anlamda korku,bizzat korkunun kendisidir.butun insanlara atfen kullanilir"Asgidakilerden hangisinin aciklamasidir? A. Hasyet B.rahbet C.takva 37.Dünyanın ihtiyac disindaki helal nimatlerinden gonlu uzaklastirmaktir? A.vera B.haya c.zühd 38.Vuku bulması supheli olsun veya olmasin, her turlu zarardan sakinmaktir..Zarar karsi savunma soz konusudur A.takva B.muttaki C.Hazer 39.Kuranla birlikte arapca kelimelerin, kurandan once yeni anlamlar kazandirilmasi A.vera b.islami şeri anlam C.islami fikhi anlam 40......... tefsirinde ittikâ; Allah’ın emirlerine sarılıp yasaklarından kaçınmak suretiyle kişinin ateşten korunmasıdır. a-celaleyn b-elmalılı 41.Tazim hürmet saygı hayâ (utanma) gibi kelimelerle açıklanan yüksek ahlakî faziletler (erdem) Hangi siyâkta geçerse geçsin Kur’an’da geçen takvâda bu anlam mutlaka vardır. bu bilgi doğru mudur? a-yanlış b-doğru TEFSİR 8. ÜNİTE SORULARI 1.aşağıdakilerden hangisi a-re-fe nin kök anlamlarından değildir -Atın yelesini kırkmak -Çok koku sürünmek -Kokusu güzel olmak -Kavmin reisi olmak -Bilmek -İtiraf etmek -İşleri düzenlemek -İkrar etmek -Sabretmek -Koku sürünmeyi terk etmek -İdare etmek -işleri yapmak 2.aşağıdakilerden hangisi aynı kökten gelen kelimeler arasında değildir a-arif b-arafat c-a'raf d-tarif 3.Târif ikiye ayrılır: 1) Târif-i Hakikî: Bir lafzın ........manası için konulması 2) Tarif-i Lafzî: Lafzın bir manaya delâletinin .........olması a-gerçek-açık b-açık-gerçek 4.........Tefekkür yolu ile bir şeyi idrak etmek. a-marifet b-maruf 5........ kelimesi “A-Re-Fe” kelimesinden türemiştir. a-marifet b-arif 6.Marifet nekrenin zıddıdır. Kesp vasıtasıyla idrak edilen şeylerde kullanılır. .......... a-özeldir b-geneldir 7.İlim kelimesi A-Le-Me kelimesinden türemiştir. İlim cehaletin zıddıdır. Kullanım yeri fark etmez. ........... a-özeldir b-geneldir 8.münker Ne-Ke-Re kökünden gelir. a-doğru b-yanlış 9.aşağıdakilerden hangisi Ne-Ke-Re’nin Kök Anlamları arasında değildir -Bilmemek -Tanımamak -iyi olmak -Zeki ve güzel görünüşlü olmak -Güç ve şiddetli olmak -Hoş olmamak 10.a-re-fe kuranda kaç defa geçer a-75 b-70 c-71 11.aşağıdakilerden hangisi A-Re-Fe’nin Fiil olarak geçtiği yerlerde kullanılan anlamları arasında değildir -tanımak -bilmek -haya etmek -günahı itiraf etmek 12.Ne-Ke-Re’den sadece bir ayette emir sigası kullanılmıştır bu ayet hangi surededir ? a-neml (41) b-kasas (12) 13.Maruf-Münker-Namaz İlişkisi olan ayet ankebut süresi kaçıncı ayettir a-ankebut (45) b-ankebut (35) 14.Maruf-Sadaka-Islah İlişkisi olan tek ayet ........ 114. ayettir a-bakara b-nisa 15......... Sorumluluk; akıl sahiplerinin azim ve kast ile yaptıkları fiilden doğan sorumluluktur. a-maddi b-ahlaki 16.Emr Bi’l-Maruf / Nehy Ani’l Münker/Şûra İlişkisi Kur’an-ı Kerim’de bu kavramı içeren üç ayet vardır aşağıdakilerden hangisi bu ayetelerin yer aldığı süreler arasında değildir a-şura b-bakara c-nisa d-ali imran 17.Kuranda maruf munker ılıskısınden bahsedilmeyen katagorı? A .namaz B. iman C .sabır D .ıslah E .zaman 18.Maruf konusunda aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A kadınları ilgilendirir B ebeveynı ilgilendirir C yetimleri ilgilendirir D konuşmayı ilgilendirir E komşular arasındaki ilişkileri ilgilendirir 19.Islamda savaş hususunda batının malumatını yetersiz olduğunu söyleyen? A Muhammed esed B martin lıngs C Abdullah draz D ızutsu E Roger garaudy 20.İnsanların görüş beyanı ve fıkır alışverişi? A sorumluluk B emri maruf C istişare D ıslah E dayanışma 21.A iyiliği emretmek B kotulukten men etmek C Allah a inanmak D faizli alışverişi bırakmak 5.Ali ımran 110 ayette göre hangılerı hayırlı ummetın özellikleridır A a,b B b,c C b d D a b c E Hepsi 22.Adalet Ihsan infak munker fahşa bağy başlığı altında olumlu olumsuz hususların birarada geçtiği tek ayet? A nur 21 B nahl 90 23.Hapsetmek birkimseyi bırseyden alıkoymak tutmak terim olarak aklın dinin gerekli gördüğü şeye kişiyi yöneltmek A maruf b ıslah C sabır d adalet 24.Tanınmamış görülmemiş manasında nükür kelimesi hangi ayette geçer? A talak8 B kamer 6 C hac 44 D sebe 45 E sura 47 25.-Çocuğun emzirılmesı -Zor şartlarda mumınlerın kenetlenmesı -Allaha olan güvenin sarsılmaması Yukarıdaki kavramlar emri marufun hangi başlığı ıle ilgilidir? A şura B sorumluluk C emanet 26.Deha zeka güzel görüşlü olmak güç ve siddetli olmak anlamlarında A nekr B marifet C ilim D maruf 27.hangisi maruf ve münker kelimelerinin daha önceki anlamlarından farklı kullanılan,sözlü davranışı ifade eden kelimeler arsında değildir a.kavlun marifun b.zur c.münkeren minel kavl d.sabr 28.marufun kök anlamları içerisinde hangi anlam yoktur a.çok koku sürünmek b.işleri düzenlemk c.kavmin başkanı olmk d.atın yelesini kırkmak e.bilmek f.görebilmek g.itiraf etmek 29.aşağıddaki bilgilerden hangisi yanlıştır a.marifet ilimden daha özel bir bilgiyi ihtiva eder b.ilim kesb vasıtası olsun yada olmasın idrak edilen şeylerde kullanılır c.ilim marifetten daha özel bilgiyi ihtiva eder d.marifet hissi olarak,ilim ise haber olarak müşahade ettin şey ,tanımı tasavvufa aittir 30.en yüksek yer,en yüksek sur anlamına gelen kelime nedir ? a.nekr b.araf c.kesb d.hepsi 31.kelimenin manasında,bilmemek,tanımamak,zeki ve güzel görüşlü olmak,güç ve şiddetli olamk anlamları vardır a.müşahade b.marif c.münker d.urf 32.nekra,inkar,nekir kelimeleri hangi kavramla ilgilidir a.maruf b.marifet c.hiçbiri d.münker 33.maruf kelimesinin cahiliye dönemimde ifade ettiği anlamlardan değildir a.maruf kelimesi tanınan bilinen iyi anlamlarında kullanılmaktadır,güzel söz gibi anlamada gelir b.cahiliye döneminde kelime,asabiyeti anlatan,cahil anlmına gelir c.hiçbiri d.hepsi 34.akrabaya yardım etmenin zıdını ifade eden kelime nedir a.bağy b.ıslah c.sabır 35.a.nahl suresi 90.ayette geçer. b.ayette adaletin zıddı olarak kullanılmış c.aşırı derecede şehvete uymak, d.zina gibi yasaklara sapmak e.ölçü dışına taşmak yukarda bahsedilen kavram hangisidir? a.münker b.bağy c.fahşa d.ihsan e.hepsi 36.hapsetmek,bir kimseyi bir şeyden alıkoymak,tutmak gibi anlamlara gelen kelime a.sadaka b.ıslah c.sabır 37.hayırlı ümmet olma özelliği, a.iyiliği emretmek b.kötülükten nehyetmek c.allaha inanmaya bağlanmıştır yukarda maruf-münker kapsamında hangi kavramla ilişkiden bahsedilmiştir a.namaz b.sabır c.adalet d.iman 38.Allah sadece onun adil ve kötülüklerden korunmasına raazı olur. münker ve maruf olmaz ve maruf da zayi olmaz beyti kime aittir? a-nabiği b-ibn mukbil c-ebu tammam 39.n-k-r kökünden ism-i meful olup kök anlamını bilmemek tanımamak ve zeki görüşlü olmak , güç ve şiddetli olmak hoş olmamak manasıyla kullanılan kavram? a-münker b-nekra c-inkar 40.maruf ve münker kavramlarının lügat kavramlarının lügat anlamlarını yazınız.. bildirmek anlamında.tarif bir lafzın gerçek manası için konulması tarif-i hakik-i lafzın bir manaya delaletin açık olması.tarif-i lafzi 41.felaket bilinmeyen zor iş anlamına gelen tanıma ve bilme anlamındaki marifetin zıddı olan kavram? a-münker b-nekir 42.bir şeyi kabul etmemek ,red atmek anlamına gelen kavram ? a-inkar b-münker c-nekra 43.emr-il bil maruf nehy-i ani-l münker ile toplumdaki hangi yalnış düşünce geçerzileşmeye başlamıştır? a-bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın b-her koyun kendi bacağından asılır 44.Hem cahiliye hem de İslami dönemi yaşamış olan hasan ibn sabit kendisinden bahsederken maruf ile tanındığını dile getirirken aşağıdakilerden hangisinden bahsetmez? a-onlar benim kavmimdir ,tamamını kavmin en hayırlılarındandır b-her görev ve sorumlulğu en iyi şekilde yerine getirmeleri 45.hangi ayet maruf-münker-iman ilişkisinin göstergesidir? a-siz insanlar için çıkarılmış en hayırlı ümmet oldunuz.iyiliği emreder kötülüğü men edersiniz ve Allah a inanırsınız . b-kitaptan sana vahyedilenleri oku namazını kıl .çünlü namaz fahşa ve münkerden vazgeçirir.Allah ı anmak elbette en büyük şeydir.Allah yaptığınızı bilir. 46.kuşkusuz biz emaneti göklere yere ve dağlara teklif ettikde onlar bunu yüklenmekten çekindikleri için onu insan yüklendi çünkü o çok zalim ve cahildir. geçen ayet aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir? a-sorumluluk ilişkisi b-bir görevin yerine getirilmesi c-sabır ilişkisi 47.emr-i bil maruf nehy anil münker aşağıdakılerde hangisiyle ilgisi yoktur? a-sorumluluk iliş. b-emanet iliş. c-şüra iliş. d-aile iliş 48.A-Re-Fe’nin Kök Anlamlarından biri değildir. -İşleri düzenleme -Atın yelesini kırkmak -Çok koku sürünmek -Kokusu güzel olmak -Kavmin reisi olmak -Bilmek -İdare etmek -İtiraf etmek -İkrar etmek -Sabretmek -Koku sürünmeyi terk etmek -zeki ve güzel görünüşlü olmak 49.Ma’ruf un İsim olarak geçtiği yerlerde kullanılan anlamlarından biri değildir??? -günahı itiraf etmek -Karz-ı Hasen (malı Allah için harcamak) -Zînet (süs) -Kadının uygun şekilde iddetini beklemesi -Hayırla dua etmek -İnsana kolay gelen şeyler -Tevhid -Peygamberlere tabî olma -İyi -Güzel -Hayırlı olan şeylerin emredilmesi 50.Ne-Ke-Re Kur’an’da ........ayette geçer. Bunların ........’ü isim .........ü fiil olarak kullanılmıştır. a-37-33-4 b-23-45-7 51.maruf kavramıyla ilgili aşağıdakılerde hangisi doğrudur? a-arkadaşlıkla ilgilidir b-komşulukla ilgilidir c-kadınlarla ilgilidir 52.aşağıdakılerden hangisi emri bil maruf nehy anil münkerle ilgili ayetlerden değildir? a- Al-i İmran/104-110-114 b-Tevbe/67-71-112 c-Hac/23 d-Lokman/17 53....... kelimesi A-Le-Me kelimesinden türemiştir. İlim ........ zıddıdır. Kullanım yeri fark etmez. ......dir. a-ilim-cehalet-geneldır b-alim-cahıl-özeldir TEFSİR 9. ÜNİTE SORULARI 1.Fitne kelimesi Arapça ........ kökünden türemiş bir isimdir. a-)f-t-n b-)f-n-t 2.fitne kelimesi mastar olarak da fetn fütun fitne ve meftun kalıplarıyla kullanılmaktadır bu bilgi doğru mudur a-doğru b-yanlış 3.aşağıdakilerden hangisi f-t-n kökünün araplar arasındaki anlamlarından değildir? *Bir şeyi ateşin içerisine atmak ve ateşte eritmek. *Bir şeyi sınamak denemek test etmek ve denemek için özellikle güç işlere maruz bırakmak. *altını gümüşü eritmek *Öldürmek azap ve işkence etmek eziyet etmek sıkıntı ve belaya sokmak ve sıkıntıya düşmek. * Bir şeyin kalbe çok hoş ve sevimli gelmesi insanı ne yapacağını bilmeyecek derecede şaşkına çevirmek tutkun olmak ve aşık olmak. 4.Kamusu’l-Kur’an kimin eseridir? a-ibn sina b-dameğani 5.Dameğani “Kamusu’l-Kur’an” adlı eserinde fitnenin türevleriyle birlikte Kur’an’da şu onbir farklı anlamı içerdiğini belirtmiştir. aşağıdakilerden hangisi bu onbir anlam arasında değildir? Şirk; küfür; akıllı olmak; azap; imtihan; ateşle yakma; öldürme; doğru yoldan alıkoyma; sapıklı; mazeret; fitne; delilik. 6.“Her nefis ölümü tadacaktır. Bir imtihan (fitne) olarak sizi hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ve siz ancak bize döndürüleceksiniz.” Mealindeki 21/Enbiya suresinin 35. Ayetinde geçen fitne kelimesi de .............ve .......anlamında kullanılmıştır. a-imtihan-sınama b-baskı-zulüm c-sapma saptırma-ayartma 7.Bir kişinin bir kişiye veya bir topluluğun başka bir topluluğa eziyet ve kötülük yapması ..................sözcükleriyle ifade edilir. a-baskı-zulüm ve işkence b-sapma- saptırma ve ayartma 8.……… suresi 191. Ayetinde geçen fitne kelimesi özellikle inanca yönelik olarak yapılan baskı zulüm ve işkence anlamını ifade etmektedir. a-bakara b-en’am 9.......suresi 7. Ayetinde geçen fitne kelimesi hakikati karmaşık gösterip insanları şüpheye düşürmek ve şaşırtmak suretiyle doğru yoldan uzaklaştırmak ve saptırmak anlamını ifade etmektedir. a-yasin b-a'raf c-al-i İmran 10.Dilimizde fesat karışıklık kargaşalık ortalığın birbirine düşüp karışması kötülük nifak hile kötülük düşünme insanları birbirine düşürme bozukluk çürüklük anlamındadır bu bilgi doğru mudur? a-doğru b-yanlış 11.………. Suresi ……ayette maddi menfaat beklentileri ile imanın gerçekleşemeyeceğine işaret edilmiş olup müminin imanı sebebiyle dünyevi kar-zarar ve nimet-külfet dengesini hesap etmesinin doğru olmayacağına vurgu yapılmıştır. a-hac/11 b-bakara/191 12........ suresi 13-14. ayetlerinde yüftenun ve fitneteküm formlarında geçen fitne azap anlamını ifade eder. a-zuhruf b-zariyat 13........suresi 6. ayette el-meftun formunda geçen fitnenin anlamlarında biri de deliliktir. a-kalem b-alak 14.Aşağıdakilerden hangidi fitne kelimesinin semantik yapısıyla ilgili değildir? 1-F-t-n kökünün ilk temel anlamı yakmak ve bir şeyi ateşle yakmaktır. 2. Bir şeyi ateşim içerisine atmak ve ateşte eritmek. 3. Bir şeyi sınamak denemek test etmek ve denemek için özellikle güç işlere maruz bırakmak. 4. Öldürmek azap ve işkence etmek eziyet etmek sıkıntı ve belaya sokmak ve sıkıntıya düşmek. 5. Bir şyin kalbe çok hoş ve sevimli gelmesi insanı ne yapacağını bilmeyecek derecede şaşkına çevirmek tutkun olmak ve aşık olmak. 6. Bir şeyi istemede çok aşırı gitmek. 7. Döndürmek vazgeçirmek ve kişiyi üzerinde olduğu durumdan uzaklaştırmak. 8. Birini ayartmak azdırmak ve saptırmak. 9. Kötülüğü istemek ve kötü yola düşmek. 10. Fitnenin(fitne kabul edilen bir şeyin) içine düşmek birini fitnenin içine düşürmek ve dalalete düşmek. 11. İnsanlar arasında huzuru ve mutluluğu sağlama 12. Cin ve şeytanların musallat olmasıyla belaya uğramış ve fitneye tutulmuş kimse. 15.her nefis ölümü tadacaktır.bir imtihan olarak sizi hayır ve şer ile deniyoruz.ve siz ancak bize döndürüleceksiniz meali hangi ayette geçmektedir?? a-enbiya-35 b-enbiya-34 c-enfal-28 16.bilin ki mallarınız ve çocuklarınız birer sınav aracıdır. Allah katında ise büyük bir mükafat vardır.meali hangi ayette geçmektedir?? a-enfal-14 b-bakara-12 c-enfal-28 17.hangisi kuranda fitne kavramını karşılayan bir kelime değildir? a-bela-ibtila b-imtihan c-müsibet d-zulüm e-eza f-hayırhah 18.hangisi fitne kavramının kurandakı anlamları arasında yer almaz? a.çelişki b-imtihan c-zulüm d.delilik e-iğva 19.hangısı fıtne kavramının kurandaki kullanımları arasında yer alır_ a-gitmek b-ayartmak c-düşünmek e-gelmek 20.dilimizde .........dünyada günah işleyenlere ahirette verilecek ceza anlamındadır.zariyat süresi 13-14 ayetlerinde yeftenün ve fitneküm formlarında geçen fitne......anlamına gelmektedir. a-azap b-zulüm c-musibet 21.imtihan anlamını ifade eden fitne daha çok.....ayetlerde geçer.baskı,zulüm,işkence ,sapma,saptırma ,ayartma anlamında kullanılan fitne daha çok medeni ayetlerde geçmektedir. a-mekki-medeni b-medeni,- mekki 22.*aslına vakıf olmak *derinlemesine düşünmek *denemek *soruşturmak *imtihan etmek *arıtmak,temizlemek *boyun eğmek *kırbaçla dövmek vb.anlamlarına gelen kavram hangisidir?? a-eza b-musibet c-imtihan d-fesad 23.*eskitmek *sınamak *yıpratmak *sınamak *gam *musibet vb.anlamlarını ifade eden kavram? a-imtihan b-eza c-bela-ibtila 24.İmtihan anlamını ifade eden fitne ...... Ayetlerde gecmekte.baski zulum iskence sapma saptirma...... Ayetlerde gecmektedir. A.MEKKİ--MEDENİ B.medeni...mekki C.kapali...acik 25."Bela musibet fesat kargasa karsiklik cikarma"..anlamini ifade eden fitnenin gectigi ayetler.....".azab ve delilik"anlamindaki fitnenin tamami.......ayetlerdir A.mekki medeni B.MEDENİ--MEKKİ 26.Hangi ayette gecen fitne kelimesi inanca yonelik baski zulum.iskence anlamini ifade etmektedir? A.BAKARA 191 B.ankebut 34 C.lokman 45 27.Fitne kelimesi kuranda en cok hangi anlamda kullanilmistir? A.İMTİHANİ,KABİLİYETİ OLCMEK İCİN YAPİLAN YOKLAMA B.ateste yanmak 28.F-t-n kokunun ilk temel anlami nedir? A.iskence etmek acimamak B.YAKMAK,BİR SEYİ ATESLE YAKMAK 29.Fitne kelimesinin bela musibet gibi anlamlarda kullanildigi Hac suresi 11.ayetidir A.DOGRU B.yanlis 30.bir kimsenin kendi kendine sapması,yolunu şaşırması,doğru yoldan ayrılması a.iğva b.gava c.ibtila 31.kuranda fitnekelimesinin anlam alanına giren kelimelerden hangisi yanlıştır a.musibet b.zulüm c.imtihan d.fesad e.eza f.hıyanet gdalalet h.iğva 32.birinin ahlaksız arzusunu ifade etmektedir hangisi bu ifadelerden değildir a.fütinel kavm b.fütiner racul c.fütiner kulub 33.fitne kelimesi hangi surede türkçede kullanıldığı anlamda yani,fitne çokarma, kargaşa ve karışıklık çıkarmak gibi anlamlarda kullanılmıştır a.enbiya -35 b.teğabün-15-16 c.tevbe-47-48 34.arapların birşeyi çok isteyen,ona çok düşkün olan anlamında kullandıkları kelimelerden değildir a.meftunun bid-dünya b.fetenethüd-dünya c.ah yalan dünya Tefsir 10.ünite 1-Çağımızda bireyselciliğin hakim olmasıyla ruh sağlığı giderek önem kazanmaktadır. 2-hangisi sevgi kavramıyla ilgili değildir? A-insanın doğasında bulunur. B-yaşanarak hayata aktarılır. C-insanın kalbinde tutkuya dönüşen duygudur. 3-hangisi sevginin psikolojideki tanımıdır? a-duygunun heyecan ve hazzın bir türü b-bir şeye tabiatın , nefsin meyletmesidir. 4-hangisi sevginin tasavvuftaki tanımlamasıdır? a- duygunun heyecen ve hazzın bir türü b-bir şeye tabiatın , nefsin meyletmesidir. 5-sevginin tutku haline gelerek kalbi sarmasına ne denir? a-hasret b-aşk c-ayrılık 6-sevgi bilgi ve sorumluluk demektir.insanın fıtratında bulunur.bilgi yoksa sevgi olmaz.sorumluluk duygusu yoksa sevgiden söz edilemez. a-doğru b-yalnış 7-sevgi nefret in zıddıdır. a-aşk b-nefret c-kin 8-sevginin sürekli olmasının şartı nedir? a-bir emeğin sonunda oluşması b-sevilen şeyin güzel olması c-sevilen şeyin kusurlarını görmezden gelme 9-sevgi hangi alanda yer almamıştır? a-felsefe b-psikoloji c-sosyoloji d-edebiyat e-matematik 10-sevgi kavramının kurandaki adı HUBBtur. 11-aşağıdakilerden hangisi kurandaki sevgianlamlarından biri değildir? *alaka *ğaram *hanan *heva *hullef *şeğaf *vuud *aşk 12-hubb kelimesi kurandaki sevgi kavramının anahtar cümlesidir. 13- *anlamı sevgili sevimli olan *durmak anlamınada gelen *buğzun zıddı ,sevmek,beğenmek,rağbet etmek ,aşık olmak anlamına elen kavram hangisidir? a-habbe b-ehabbe 14-* sevmek ,istemek ,meyletmek anlamına gelir. *anterenin muallakasında divanda geçen bir çok beyittede görmekteyiz. Yukarıdaki tanımlama hangi kavrama aittir? a-ehabbe b-hubb c-tahabbe 15-hangisi habbebe kavramının açıklamasıdır? a-bir şeyi sevdirmek b-birbirini sevmek c-sevimli bulmak ,hoşlanmak 16-sevmek,sevimli bulmak hoşlanmak anlamlarına gelen kavram? a-tehabbe b-habbebe c-istehabbe 17-suyun üzerindeki kabarcıklar,suyun ve kumun çok olduğu yer,çiğ,rüzgarın su üzerinde meydana getirdiği silsili halindeki yollar anlamına gelen kavram? a-istehabbe b-habbe c-hababu 18-buğday ve arpa gibi tahılların tanesine ve tohumuna verilen ad hangisidir? a-habbu-hebbe-hibbe b-habebe-tehabbe-istehabbe 19-aşırı yorgunluk sebebiyle çöktüğü yerden başka yere gidemeyen ,yorgun deve,seven kadın anlamına gelen kavram? a-mubibb b-ihbab c-hubab 20-sevgili anlamına gelen kavram? a-habib b-hubbu 21-hayvanların işkembelerinde suyun uzun süre durması nedeniyle susuzluğa dayanmalarının uzaması ve dost edinmek anlamındadır? a-istihbab b-muhab c-istehabbe 22-kulağa takılan küpedir. Üzerine şu beyit yazılmıştır.’dilini uzatmış bir yılan,sırları dinleyerek küpe yerinde geceler. a-hibb b-hubab c-hubb 23.......... insanın doğasında bulunan bireylerin sevdikleri objelere göre pozitif ya da negatif yönlerde değişebilen bir duygudur a-sevgi b-aşk 24.Sevgi pasif bir duygu değil bir etkinliktir ve bu kavramın temelinde ........ değil ........vardır. a-)almak-vermek b-)vermek-almak 25.Sevginin tutku haline gelerek kalbi sarmasına .......... denir. a-tutkun b-aşk b-meşk 26.“Sevgi” kavramının Kur’an’daki adı ........tur. a-hubb b-hobb c-kubb 27.aşağıdakilerden hangisi kur'an'da "hubb" kelimesinin semantik alanına giren kelimeler arasında değildir -alaka -ğaram -hanan -ani -heva -hullet -sababe -şeğaf -vudd 28..........kökünün de bir türevi olan hubb kelimesidir. a-)ha-ba-be b-)ha-bi-be 29.kuranda "aşk ve "meşk" kelimeleri geçmekte midir a-hayır geçmemektedir b-evet geçmektedir 30.hubb kelimesi Kur’an’da ....... kavramının anahtar kelimesidir a-aşk b-sevgi 31.........seveni sevgiliye bağlayan güçlü ve soyut bir bağdır. a-hubb b-aşk 32.hubb; Bir şeyin çok istenmek suretiyle ona bağlanıldığı ve bu bağlılığın kalbde/gönülde yer ederek her türlü şart altında devamlı olarak kaldığı hiçbir şekilde gönülden çıkmadığı bir duygudur. bu tanım hubb kelimesinin semantik tanımı mıdır? a-evet b-hayır 33.aşağıdakilerden hangisi muhibb'in anlamları arasında değildir? a-aşırı yorgunluk sebebiyle çöktüğü yerden başka yere gidemeyen yorgun deve b-seven adam c-seven kadın 34........kulağa takılan küpeye denir a-habb b-hibb 35.........yılan ve şeytanın diğer bir ismidir a-habebu b-hubab 36.……..malik olmakla hoşlanılan sevilen şey ve büyük su küpü anlamlarına gelir a-habib b-hubbu 37.........hayvanların işkembelerinde suyun uzun süre durması nedeniyle susuzluğa dayanmalarının uzaması ve dost edinmek anlamındadır a-istihbab b-hubbu 38.ha-ba-be kökünde "bağlı olmak, bağlanmak" anlamı da vardır bu anlamı, daha belirgin olarak hangi kelimede görüyoruz a-hibb b-istihbab 39.aşağıdakilerden hangisi "hubb" kelimesinin semantik anlamları arasında değildir? a-dört tahtanın birbirine bağlanması ile yapılan ve üzerine küp yerleştirilen oturak b-devenin çöktüğü yerden kalkamayıp, o yere bağlı olarak durması, ordan ayrılmaması c-kulağa takılan küpe 40.kuran'da sadece bir ayette hubb kelimesi mahabbe diye geçmektedir bu ayet hangi surededir? a-yasin/40 b-taha/39 41.aşağıdakilerden hangisi kuranda sevgi kavramıyla yakın ilişkisi olan kelimeler arasında değildir a-rahmet b-saygı c-velayet d-rıza 42.kuran'da "takva" , "sevgi" ile "korku" gibi iki aşırı duygunun arasında tam merkezdedir takva'da "sevgi" ve "korku" nun birleşmesinden doğan bir ........... vardır a-saygı b-sevgi 43.iki şeyi birbirine bağlayan ip, bağ, vuslat, münasebet, ilgi ve sevgi ve mensubiyet, cesur ve dayanıklı olmak ? a)ha-ba-be b)râbıta 44.Hubb un, Kuran siyakındaki anlamlarından değildir -tane, tohum -yeğlemek, tercih etmek -sevgi, muhabbet -aşık olmak -sevgi, tutku, bağlılık 45.suyun etrafındaki acı ve tuzlu otlardan otlayıp hiç ayrılmayan deveye .... a)el-berake b)nakatun vadıatun 46.gece devenin göğsünde biriken , sabahleyin sağılan bol miktardaki süte .... bol süt veren deveye de .... denir a)birke - berike b)berike – bikre 47.Arapça'da sevgi anlamına gelen kaç isim bulunur? a)95 b)60 48.Hubb kelimesi kuran’da türevleriyle birlikte kaç ayette geçer? a-80 b-95 c-90 Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
Konu Sahibi makbergülü 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Evde yapılabilecek deterjan ve şampuanlar | Pratik / Faydalı Bilgiler | Mihrinaz | 1 | 210 | 14 Ekim 2023 14:09 |
yeniden merhabalar | Serbest Kürsü | KardelenGül | 12 | 5320 | 27 Eylül 2018 19:05 |
2014 kpss için konu dağılımı | KPSS İstişare/Sohbet | nurşen35 | 1 | 2989 | 11 Ağustos 2014 14:31 |
evde tarhana yapmanın püf noktaları (: | Pratik / Faydalı Bilgiler | Allahın kulu_ | 5 | 4225 | 11 Ağustos 2014 13:07 |
KPSS Birde Böyle Hazırlanmayı Deneyin | KPSS İstişare/Sohbet | Mihrinaz | 9 | 4081 | 11 Ağustos 2014 12:21 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Tefsir 2018 Güz Dönemi Soruları ve Cevapları | nurşen35 | Tefsir | 7 | 21 Aralık 2018 20:23 |
Ankara İlahiyat Tefsir Soruları (Medineweb) | Mihrinaz | ANKARA İlitam | 0 | 03 Nisan 2017 00:18 |
Tefsir Soruları | Medine-web | Tefsir | 0 | 18 Aralık 2013 21:06 |
Kur'an-ı Kerim Tefsir Soruları ve Cevapları | Medineweb | Kur’an-Kerim Bilgisi | 0 | 30 Temmuz 2013 23:01 |
Medineweb Tefsir Tarihi ve Usulü 4. Ünite Deneme Soruları | erol 71 | Tefsir Tarihi Ve Usulü | 0 | 02 Mart 2012 12:35 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|