|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medine-web,Açılış Tarihi: 07 Temmuz 2007 (23:44), Konuya Son Cevap : 05 Temmuz 2009 (00:02). Konuya 17 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
18 Temmuz 2007, 16:59 | Mesaj No:11 | |
RE: Kur'an-ı Kerim'de Çarşaf Geçiyor Mu? Alıntı:
selametle... | ||
18 Temmuz 2007, 17:07 | Mesaj No:12 | |
RE: Kur'an-ı Kerim'de Çarşaf Geçiyor Mu? Alıntı:
selametle... | ||
18 Temmuz 2007, 19:37 | Mesaj No:14 |
RE: Kur'an-ı Kerim'de Çarşaf Geçiyor Mu?
çünkü o dönemde tariflerine uygun o kıyafet vardı değil mi, ondan çarşaf diye çevrilmiş herhalde o dönemde pardösü faln yoktur
| |
18 Temmuz 2007, 22:36 | Mesaj No:15 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | RE: Kur'an-ı Kerim'de Çarşaf Geçiyor Mu?
Mutlak manada örtü İslami bir kavram iken özel bir kavmin sosyal geleneğine hastır. Çarşaf bir giyim biçimidir. Bu giyim biçimi, bu memleketten o memlekete, o zamandan bu zamana değişiklik arzeder. Fakat netice itibariyle İslami hicab ilkesi her bilinçli ve aydın insanın kabul ettiği fıkhi bir kanundur. Ama bu gün çarşaf iki ve örtü iki müteradif kelime haline gelmiştir. O zaman aydın saldırma ve hamle yapmak adına hicaba saldırıyor. Buna karşılık mutaassıplar, hicabı savunmak adına maalesef sadece çarşafı savunuyorlar. kuranda çarşaf geçmemektedir rengide tipide.. kurana göre kadının vucut hatlarını belli etmiyecek her türlü giyim cilbaptır. ben manto derim siz çarşaf dersiniz başkası çuval der bir diğeri çadır der,siyasiler türban der de der.. araç değil amaç önemlidir.ama araç amaca hizmet etmelidir. gerisi hikaye.. |
19 Temmuz 2007, 11:25 | Mesaj No:16 |
RE: Kur'an-ı Kerim'de Çarşaf Geçiyor Mu?
"araç değil amaç önemlidir.ama araç amaca hizmet etmelidir."adminden.. ne güzel tesbit.adam gibi giyinde giydiğinin adı çuval olsun, | |
05 Temmuz 2009, 00:02 | Mesaj No:18 |
Durumu: Medine No : 5446 Üyelik T.:
30 Kasım 2008 | RE: hicap,çarşaf,örtü
Cilbâb”da renk önemli midir? Ne örtünme âyetleri, ne de onları açıklayan hadisler, kadınların, şu ya da bu renkte cilbâb giymeleri hususunda bir emir ihtiva etmektedir. Buna göre kadın, dikkat çekici olmamak şartıyla, ister siyahtan ister başka bir renkten cilbâb edinir. Ancak ilk müslüman hanımlar ve özellikle de Rasülullah (s.a.v.)’in dönemindeki sahabe kadınlar, cilbâbın görev ve maksadını çok iyi kavradıklarından olacak ki, genellikle siyah rengi tercih etmişlerdir. Mesela Ümmü Seleme annemiz: “Ci1bâb âyeti indiği zaman, Ensar kadınları siyah giysilere büründüklerinden ötürü, başlarında kargalar varmış gibi çıktılar” demektedir Bu yönüyle de “cilbâb” ile “çarşaf’ bire bir uyum sağlamaktadır. İbn Sa’d’ın rivayetinde ise Âişe (r.a.)’ın siyah bir örtü giydiği bildirilmektedir. (et-Tabakâtü’l Kübrâ VIII/71) Arap dilinde gecenin karanlığı cilbâba benzetilmiştir Şâirler de cilbâbı hep siyah olarak düşünmüş olacaklar ki, siyah ve koyu renkli konuları cilbâba benzete gelmişlerdir. Ayrıca, “cilbâb”ın, verdiğimiz ta’riflerinden de anlaşılacağı gibi, asıl görevi kadının zinetlerini örtmesi, dışarıda kadının çekiciliğini azaltması ve kadını nâmahremlerinden gizlemesidir; bunu ise koyu renkler daha güzel yapar. Zir koyu renklerin gizleyicilik özelliği vardır. Buna göre; farz ya da vacip değildir belki ama, cilbâbın siyah ya da koyu renkten olması maksadına uygunluk ve sahabe hanımlarını örnek alma açısından daha güzel ve daha makbuldür. Bundan olacak ki, müfessir Âlûsi (v_l270/1853) şunları söyler: “Sonra bilesiniz ki, bana göre günümüzde ileri düzeyde (müreffeh) hayat süren birçok kadının, evlerinden çıkarken, üst elbise olarak giydikleri örtüler de (cilbâb olamayacakları gibi), gösterilmesi yasaklanan zinetler türündendir. Çünkü bunlar, nakışlı, desenli ve göz alıcı giysilerdir. Bana göre erkeklerin, kadınlarına böylece çıkma izni vermeleri, bundan hoşlanmaları ve kadınlarının yabancı erkekler arasında bu şekilde dolaşması, “ğayret” -yani övülmüş olan mahremini kıskanma azlığındandır. Bu, yaygın bir musibet halini almıştır. Böyle yaygın musibet haline gelen şeylerden biri de; kadınların, kayınbiraderlerinden sakınmamaları, kocalarının da buna aldırmamaları, hatta çoğu zaman da bunu bizzat kendilerinin emretmeleridir... Bütün bunlar Rasülullah (s.a.v.)’in müsaade etmediği şeylerdir. La havle ve lâ kuvvete illa billah!” (Rûhu’ l-Me’âni XVII/l 46) Bütün söylenenleri göz önünde bulundurduğumuzda, sonuç olarak cilbâb için şunlar söylenebilir: Cilbâb, kadının evinden çıktığında başörtüsünün de üzerinden büründüğü, baştan aşağı sarkıttığı bir dış elbisesi ve üstlüktür. Cilbâbın ilk uygulamalarından anlaşılan şekle göre, kolsuz ve bürünülen-sarkıtılan bir elbise olduğu görülmektedir. Cilbâb’ın bütün vücudu örtmesi, en uygun uygulanış biçimi olarak görülmüştür. Cilbâb’ın asıl vazifesi, kadının vücut hatları ile süslerini örtmek ve güzelliklerini gizlemek suretiyle, bakanlara iffetli ve namuslu bir kadın olduğunu hatırlatmasıdır. Cilbâb’da renk emredilmiş olmamakla beraber, siyah ya da koyu renkli olması, tesettürün maksadı açısından daha makbuldür. Yurdumuzda giyilen kadın giysisi modellerinden, cilbâbın ta’rifine en uygun olanı, ‘çarşaf ve Doğu’daki ‘ehram/ihram’dır. Çarşaf kelimesi, Farsça çarşeb’den bozmadır. Çarşeb’in aslı da gece örtüsü anlamına gelen çarşeb’dir. Yatak ve yorganda kullanılan bez örtünün adı da buradan gelir. Arapçada yatak ötüsüne milhafe dendiği gibi, cilbâba da milhafe denmektedir. Türkçede de yatak örtüsüne çarşaf dendiği gibi, tesettür için giyilen elbiseye de çarşaf denmiştir. Bu iki nesnenin Arapça’daki ve Türkçe’deki karşılıklarının aynı olması da cilbâbın en iyi temsilinin “çarşaf’ denilen giysi olduğunu ispatlamaktadır.Elmalılı Hamdi Yazır, Konyalı Mehmet Vehbi Efendi gibi âlimlerin de cilbâb kelimesini çarşaf ve peçe (milhâfe ve mikne’a) şeklinde ta’rif etmeleri de bunu göstermektedir *Kaynak:M.Abdurrahman Taşbilek”Hicap”. |
Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Çarşaf ve Pardesü Arasında ki Tesettür Farkı.. | su damlası | Tesettür Konuları | 9 | 07Haziran 2019 08:44 |
Örtü(n)/Ali Parlak | Ali Parlak | Makale ve Köşe Yazıları | 6 | 10 Nisan 2019 10:23 |
Kur'an'da Geçen Cilbab Çarşaf mıdır? | taha/ | Muhtelif Dini Konular | 0 | 24 Ağustos 2018 07:52 |
Çarşaf | MERVE DEMİR | İslami Kavramlar | 14 | 11 Nisan 2016 16:55 |
çarşaf farz mı?? | Efsa_Rana | Tesettür Konuları | 6 | 20 Ekim 2008 12:00 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|