Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > Tevhid Ve Şirk Konuları

Konu Kimliği: Konu Sahibi El-Ensar,Açılış Tarihi:  29 Mart 2012 (23:49), Konuya Son Cevap : 30 Mart 2012 (00:17). Konuya 2 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 29 Mart 2012, 23:49   Mesaj No:1
El-Ensar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:El-Ensar isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 16836
Üyelik T.: 22 Şubat 2012
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 6
Konular: 4
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Maide 44 Ayetindeki Küfür Kelimesi - 1

Maide 44 Ayetindeki Küfür Kelimesi - 1

Maide 44 Ayetindeki Küfür Kelimesi - 1


Maide 44 ayetindeki küfür kelimesiyle ilgili ortaya atlan şüphelerin birisi de "oradaki küfür, kufrun dune kufr (küfür dışında bir küfür)' dür" iddiasıdır.

Öncelikle bilinmelidir ki, hiç kimse için Kur’an ve sünnette geçen lafızlara ve isimlere keyfi bir mana vermesi kesinlikle caiz değildir. Kur’an ve sünnette geçen lafızlara, keyfi şekilde, hiçbir delil ve açıklama olmadan Allah (svt)’ın kastettiği mananın dışında bir anlamın yüklenmesi ancak delalet ve sapıklıktır. Çünkü böyle bir tutum eşyaya ya da fiillere dair Allahu Tealâ’nın verdiği ismi değiştirmektir. “Her kim şer’i esaslarda geçen lafızlara Allahu Tealâ’dan bir delil olmadan farklı anlamlar yüklerse, açık bir şekilde Allah’a iftira atmış ve Kur’an’a muhalefet etmiştir.” Burada asıl ölçü, bu lafızların öncelikle dinde bilinen, ıstılahi anlamlara geldiğidir. Yani, Kur’an ve Sünnette geçen tüm küfür lafızlarından öncelikle kastedilen, bilinen anlamı, yani sahibini dinden çıkaran ve ebedi cehennemlik yapan büyük küfrün kastedildiğidir. Lafzi ya da manevi herhangi bir işaret bulunmadan kelimeye mecazi anlamı ya da sözlük anlamı yüklenemez.

Lafzi işaret, Arapça dil kaidelerine göre lafzın ıstılahi ya da mecazi anlamının belirlenmesidir. Lafzi işaretlerden en bilineni, ismin marife ya da nekra olarak gelmesidir. Arapçada isimler marife ve nekra olmak üzere ikiye ayrılırlar. Marife isimler belirli, bilinen, muayyen bir varlığa işaret ederler. Başlarında harfi tarif (elif-lam takısı olan) isimler marife isimlerdir. Nekra isimler ise belirli, bilinen, muayyen bir varlığa işaret etmeyip tamamen umun ifade ederler. Nekra isimlerin başında harfi tarif bulunmaz. Bundan dolayı Kur’an ve Sünnette marife olarak gelen lafızlarda kastedilen, kesinlikle kelimenin dinde bilinen ıstılahi anlamıdır. Eğer kelime nekra olarak gelmiş ise, ıstıhahi anlamı kastedilebileceği gibi mecazi anlamı da kastedilebilir.

Kur’an ve sünnette geçen lafızların hangi manaya delalet ettiklerini bilmenin diğer bir yolu ise manevi işarettir. Bu da lafzın zikredildiği meselenin diğer naslarla birlikte incelenmesi şeklinde mümkün olur.

Bu anlattıklarımızın daha iyi anlaşılması için bir örnek vermekte fayda vardır.

Resulullah (s.a.s) şöyle buyurmaktadır:

“Müslümana küfretmek fasıktır, onu öldürmek ise küfürdür.” (Müslim)

Bu hadiste müslümanı öldürmek küfür olarak isimlendirilmiştir. Burada, küfür lafzının “Ve kıtalahu kufrun” şeklinde nekra olarak gelmesi, kastedilen mananın ıstılahi ya da mecazi olabileceğini göstermektedir. Lafzi bir işaretle burada geçen küfür kelimesinin büyük küfre mi yoksa küçük küfre mi delalet ettiği anlaşılmamaktadır. Bununla beraber Allahu (svt) şöyle buyurmaktadır:

“Ey iman edenler, öldürülenler hakkında üzerinize kısas yazıldı. Hüre hür, köleye köle, dişiye dişi. Bununla birlikte her kim kardeşi tarafından kısmen bağışlanırsa, o vakit görev, birinin geleneğe uyması birinin de ona borcunu güzellikle ödemesidir.” (Bakara: 178)

“Eğer müminlerden iki grup birbirileriyle çarpışırlarsa, hemen aralarını bulun barıştırın!” (Hucurat: 9)

Bu ayetlerde ise, Müslümanı öldürmenin küfür olmadığı görülmektedir. İlk ayette geçen “kim kardeşi tarafından bağışlanırsa” ifadesi, katil ile maktülün velilerini kardeş ilan etmektedir ki, bilindiği üzere ancak mü’minler birbirilerinin kardeşidir. İkinci ayet ise açıkca birbiri ile savaşan iki grubu mü’minler olarak isimlendirmiş, bununla beraber birbirilerine karşı savaş açmalarından dolayı onlardan iman ismini kaldırmamıştır. Ayetlerdeki bu açıklamalar, hadiste geçen “onu öldürmek ise küfürdür” ifadesindeki küfür lafzının, itikadi bir küfre işaret etmediğini bilakis böyle bir fiilin büyük günahlardan daha büyük bir günah olan ameli küfür olduğunu göstermektedir.

Maide: 44 Ayetinde ise Allah (svt) şöyle buyurmaktadır:

“Kim Allah’ın indirdikleriyle hükmetmezse işte onlar kafirlerin ta kendileridir.” (Maide: 44)

Yukarıda nakletmiş olduğumuz hadisteki küfür kelimesi nekra olarak gelmistir. Bu yüzden dinde bilinen büyük küfre değilde kuücük küfre hamledilmesi normaldir. Yukarıda dediğimiz gibi; "Kur’an ve sünnette geçen lafızların hangi manaya delalet ettiklerini bilmenin diğer bir yolu ise manevi işarettir. Bu da lafzın zikredildiği meselenin diğer naslarla birlikte incelenmesi şeklinde mümkün olur." Ancak Maide Suresinde geçen "kafirun" lafzı;

1- Marife olarak gelmiştir.

2- İsmi Fail olarak gelmiştir.

3- Mubteda ve haber cumlesi olarak gelmiş ve ulaike zamiri ile fasl edilmiştir.

Bu yüzden Maide 44 ayetinde ki küfür kelimesi, küçük küfre hamledilemez. Her kim olursa olsun, Allah'ın indirdiği hükümle hükmetmezse kişiyi İslam milletinden çıkaran küfür işlemiştir.

Maide 44 ayetiyle alakalı ortaya atılan diğer şüpheler ise; "kalbiyle küfür olduğunu reddederek Allah'ın indirdiğiyle hükmetmeyen kafir olmaz" şüphesi, İbn Abbas'ın haricilere "bu küfür sizin bildiğiniz küfür değil" sözü ve "Maide 44 yahudileri, Maide 45 hristiyanları, Maide 47 ise Müslümanları kapsar. O yüzden bu ameli Müslüman yaparsa dinden çıkmaz, fasık olur" şüphesidir. Bunları İnşaAllah daha sonra açıklayacağız.

İlim Allah'ındır
__________________
Ey İslam Davetcileri! "Ölüm" Tutkunu Olun ki Size "Hayat" Bağışlansın
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi El-Ensar 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
İslam = Tağutu Red --> Allah'a İman Allah(c.c) El-Ensar 0 2201 29 Nisan 2012 12:43
İslam'da Ölçü Muhtelif Konular Mihrinaz 1 1828 27 Nisan 2012 21:14
Günümüzdeki İnsanların En Büyük Sorunu Muhtelif Konular El-Ensar 0 2013 26 Nisan 2012 23:25
Maide 44 Ayetindeki Küfür Kelimesi - 1 Tevhid Ve Şirk Konuları El-Ensar 2 1867 29 Mart 2012 23:49

Alt 30 Mart 2012, 00:02   Mesaj No:2
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart Cevap: Maide 44 Ayetindeki Küfür Kelimesi - 1

Maide 44 ayeti kerime'de Allah'ın ilahi mesajlarını kendi menfaatleri gereği değiştiren yoran saklayan ve benzeri fikir sahiplerine açıkça bir tehdittir ve İlahi mesajlarda var olan ile hükmetmeyenlerin Kafir (Hakikatin üzerini örten) kişiler olarak belirler...
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 30 Mart 2012, 00:17   Mesaj No:3
El-Ensar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:El-Ensar isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 16836
Üyelik T.: 22 Şubat 2012
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 6
Konular: 4
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Maide 44 Ayetindeki Küfür Kelimesi - 1

Nasların, hakkında başka bir nas olmadığı zaman zahirine hamledip ona göre amel etmek cumhurun üzerinde ittifak ettiği bir meseledir. Bizim, Maide 44 ayeti hakkında da cumhur ulemanın yaptığı gibi ayette geçen küfür kelimesini zahirine hamledip muhatabı hakkında kafir hükmü vermemiz lazım gelir.

İmam Şevkani rahimehullah dedi ki; “ İyi bil ki vacip olan şeri delilin zahirine ittiba edip onunla amel etmektir. Çünkü sahabe delillerin zahiri ile amel etmeye icma etmişlerdir.” (İrşadul Fuhul 263)

Yine İmam Şevkani rahimehullah dedi ki; “ Bir şeyde haber zahir olur, Ravinin biri de o lafzı zahirinden sahabeden yaptığı rivayetle zahirinden başkasına hamleder ise, ve bu bazen lafzı zahirinden sarf etmek ile olurken, bazen vacipliği mendupluğa sarf etmek ile olur yada haramlığı kerahiyete sarf etmek ile ki bunun zahirinden sarf edileceğine dair bir nas gelmedi ise usulculerin cumhuru zahirine göre amel edileceğine hükmederler. Sadece sahabenin sözü veya sahabenin fiili ile bunu zahirinden sarf etmezler. İşte bu hakkın kendisidir. Çünkü biz onun rivayeti ile ibadet ederiz görüşü ile değil.” (İrşadul Fuhul 229/230 )

İbnul Kayyim rahimehullah dedi ki; “ Vacip olan Allah ve resulünün sözlerinin manasını mükellefin zahirine hamletmesidir.” (İlamulMuvakkin 3/89)

Maide 44 ayetinde ki küfür kelimesini zahirine değil de mecazına hamletmek gerektiğini söyleyenlerin kendinlerine delil aldıkların İbn Abbas'ın "kufrun dune kufr" ve "bu onları küfre götüren bir küfür değildir" sözlerine daha sonra cevap vereceğim İnşaAllah...
__________________
Ey İslam Davetcileri! "Ölüm" Tutkunu Olun ki Size "Hayat" Bağışlansın
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Maide Suresini Sorularla Tanıyalım FECR Sorularla Sureleri Tanıyalım 22 08 Şubat 2019 23:08
Maide Suresinden Sorular- Slayt YASEMİN ATAMAN Videolar/Slaytlar 12 11 Mart 2017 08:06
Kamil diye biri var mı,varsa küfür işlermi,işlerse bu küfür yeni din olur mu_? mdm1 Tevhid Ve Şirk Konuları 0 29 Kasım 2011 20:17
Maide Suresi Huzurİslam Hadis-i Şerif 1 26 Kasım 2008 02:24
Fizilalil Kuran Maide Suresi Tefsiri MERVE DEMİR Fizilalil Kur'ân 13 19 Eylül 2008 19:12

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.