12 Mart 2013, 12:08
|
Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 Arkadaşları:11 Cinsiyet:bayan Yaş:44 Mesaj:
7.406 Konular:
425 Beğenildi:2308 Beğendi:4896 Takdirleri:3818 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Cevap: kelama giriş notlarımız KELAMA GİRİŞ 3. ÜNİTE SORULARI *ilahi sıfatlar, halkul kuran gibi itikadi konuları ilk defa tartışmaya açan kelamcıdır *allahın zatı dışında kadim kabul edilecek sıfatları yoktur *allah yaratıklara asla benzemez *yed, vechve ayn gibi tabirlerin allahın zatına yaraşır biçimde tevil edilmeli *kuran kadim değil hadistir, yaratılmıştır. yukarıda kimden bahsedilmiştir a-mabed el cüheni b-ebu hanife c-ca'd b. dirhem ebu hanifenin akaid konularındaki görüşleri ana hatlarıyla aşağıdakilerden hangisidir a-uluhiyet b-halkul kuran c-kader d-peygamberlik e-ahiret f-iman-amel ilişkisi g-tekfir h-imamet ı-hepsi *allaha subuti ve haberi sıfatlar nispet edilemez *allahın ilmi hadistir, bu seeple bir varlığı yaratmadan önce onun hakkında bilgi sahibi değildir *kuran mahluktur *insanın filleri allah tarafından takdir edilmekte ve yaratılmaktadır *iman allahı bilme, küfür ise bilmemektir *iman gerçekte hakkıyla marifettir *allah ahrette görülmeyecek *kabir azabı, sırat ve mizan yoktur *cennet ve cehennemin fani olduğunu bir süre sonra ordan çıkıp insanların yok olacaklarını ileri sürmüştür *akılla nassın çatışması halinde aklın esasa alınması nassların buna göre tevil edilmesi gerektiğni savunan ilk kelamcılardandır yukarıda kimden bahsedilmektedir a-hasan basri b-gaylan ed-dımaşki c-cehm b. safvan kaderin olmadığı, ezelde kulların fiilerinin belirlenmediği fikrini toplumda yüksek sesle ilk ortaya atan kimdir a-mabed el-cüheni b-gaylan ed-dımaşki hasan basri ilim konusunda en çok kimden istifade etmiştir a-katada b. diame b-vasıl b ata c-enes b. malik aşağıdakilerden hangisi hasan basrinin öğrencileri arasında değildir a-eyyup es-sahtiyani b-katade b. diame c-ebu cafer et-tahavi d-amr b. ubeyd e-vasıl b. ata f-malik b. dinar *kadınlar peygamber olarak gönderilmemiştir *hz. peygamberin isra ve miracı bedenen değil ruhendir *hz. isa kıyamet kopmasından önce gökten inecek herkes ona iman edecek *ergenlik çağına girmeden ölen kafir çocukları cehenneme girmeyecektir yukarıda kimden bahsedilmiştir a-ebu hanife b-hasan basri kime göre kuran alahın kelamı olup mahluk değildir fakat kuranı telaffuz edişimiz ve onu yazışımız mahluktur a-hasan basri b-ebu hanife aşağıdakilerden hangisi ebu hanifenin itikadi görüşlerini talebeleri tarafında yazılan beş akaid risalesi aracılığıyla haberdar oluyoruz aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-el-alim vel müteallim b-el fıkhul ekber c-el-fıkhul ebsat d-er-risale e-el vasiyye f-en-necat hangisi Kader konusunda ilk konuşanlardan değildir? a- Ma’bed el- CÜHENİ b-Gaylan ed- DIMAŞKİ c-ibn hacer hangisi Ebu Hanifenin Akaid Konularında İstifade Ettiği Ehli Beyt Alimlerinden değildir? a-Hz.Ali b-Zeyd b. Ali c-Muhammed el Bakır d-Cafer es Sıddık e-ibn hacer *cüheninin fikirlerini savunmuştur. * kaderiye ekolünün fikir alt yapısını oluştururlar... yukarda kimden söz edilmektedir? a-galvan el dımeşki b-cehm b safvan c-mabed el cuheyni *allahın zatı dışında kadim kabul edilebilecek sıfatı yoktur... *kuran mahluktur... *insanın fiilleri tamamen kendisine bağlıdır… *halkul Kuran, ilahi sıfatlar ve insanın fiilleri konusunu tartışan ilk kelamcıdır... inançla ilgili konuları aklın ışığında açıklayan ilk kişidir. yukarda kımden bahsedilmektedir? a-galvan el dımeşki b-cehm b safvan c-mabed el cuheyni d-cad b dirhem cehmiyye mezhebinin kurucusu kimdir? a-ebu hanife b-cehm b safvan c-mabed el cuheyni d-cad b dirhem iman ile amel eşittir. Amelsiz iman değersizdir. kebire işleyen biri münafıktır. *görüşü kime aittir? a-hasan basri b-ebu hanife c-ibn hacer düşünce bakımından aşağıdaki şahsiyetlerden hangisi diğerlerinden farklıdır a.mabed el cüheni b.cehm b. sahvan c.hasan basri d.geylan ed dımaşki hangisi dımaşkinin mürcieden sayılmasının sebepleri arasındadır a.ameli imanın bir parçası olarak gördüğü için b.büyük günah işleyenler kafirdir c.imanı kalbin tasdiki dilin ikrarı şeklinde tanımlar d.hepsi mutezilenin usulul hamse diye anılan 5 ana prensibine temel teşkil eden görüşleri ilk kim dile getirmiştir a.cüheni b.dımaşki c.sahvan d.hasan basri dımaşkinin mutezilenin tevhid prensibinin temelini oluşturduğu düşüncesi nedir a.iman ve amelle ilgili görüşleri b.risalet meselesine getirdiği açıklık c.kuranın yaratılmış olduğu ve allahın ilahi sıfatlarının zatının aynı olduğu d.hiçbiri dımaşkinin görüşleri mutezilenin hangi prensiplerinin şekillenmesind öncü olmuştur a.iman-amel b.tevhid-amel c.tevhid-adalet d.hiçbiri dımaşkinin imamet anlayışı nedir a.liyakat ve vasıf özelliklerine ağırlık vermiştir b.halifenin kitap ve sünneti iyi bilmeye gerek yoktur c.kureyşe mensup lmayan kişi halife olamaz d.hepsi *eski din ve kültürlerin etkisinde kalarak yeni görüşler ortaya attığı söylenen *ehli sünnetin selef alimleri tarafından eleştirilmiştir a.dımaşki b.cüheni c.dirhem ebu hanifenin akaid alanında görüşlerinden faydalandığı kişiler hangisinde doğru verilmiştir a.hz.ali-zeyd bin ali-muhammed bakır-ibn haldun b.cafer es sadık-abdullah b. mesud-ömer b. abdülaziz-hz. ali c.safvan-hz ali-muhammet bakır ebu hanifenin görüşlerinin yayan şahsiyetler hangisinde doğru sıralanmıştır a.ebu yusuf-ebu muti el belhi-semerkandi b.semerkandi-ebu yusuf-hasan basri c.vasıl b ata-ebu yusuf-hasan basri hangisi allahın zati sıfatlarındandır a.yaratma b.diriltme c.öldürme d.kudret ebu hanifeye göre kimler tekfir edilebilir a.günah işlemekten korkan b.ilahi sıfatları kabul eden c.kadere inanan d.kuranın bir harfini dahi inkar eden kimse ebu hanifenin akaide dair görüşlerini selefi anlayış çerçevesinde kim açıklayıp yaymıştır a.et tahavi b.maturidi c.hasan basri d.dımaşki Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
| |