|
Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi: 15 Şubat 2013 (23:50), Konuya Son Cevap : 25 Ekim 2022 (19:28). Konuya 47 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
15 Şubat 2013, 23:50 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | kelama giriş notlarımız kelama giriş notlarımız konumuz hayırlı olsun |
Konu Sahibi mehmet akif2 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Sevgililer Günü | Serbest Kürsü | gün ışığı | 3 | 1503 | 15 Şubat 2019 09:19 |
Azılı bir müşrik "Nadr bin Hâris" | Kur'an Kıssaları | mehmet akif2 | 0 | 1498 | 06 Ekim 2018 21:18 |
EBU FÜKEYHE (R.A.) KİMDİR? | Ashab-Kiram(r.a) | mehmet akif2 | 0 | 1472 | 05 Ekim 2018 20:42 |
Sayın Mustafa Cilasun için yapılacak hatim :(((((( | Taziye-İlan-Selamlaşma | nurşen35 | 28 | 10062 | 05 Ekim 2018 18:00 |
TEVHİDİN DELİLLERİ | Akaid | mehmet akif2 | 5 | 1784 | 01 Ekim 2018 12:18 |
20 Şubat 2013, 14:17 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: kelama giriş notlarımız Kelama Giriş dersi videoları... [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
26 Şubat 2013, 12:01 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: kelama giriş notlarımız KELAMA GİRİŞ 1. ÜNİTE SORULARI kelam ilmi, akli ve nakli delillere dayanarak islam inançları ile ilgili ortaya çıkabilecek şüpheleri ortadan kaldırmaya ve anılan inanç ilkelerini açıklamaya ve ispat etmeye çalışan bir ilimdir yukarıdaki tanım kelamın neyine göre tarifidir? a-konusuna b-gayesine ......allahın sözü, onun konuşması, insanlığa hitabesi demektir a-ayetullah b-kelamullah kelam ilmi dünya ve ahiret bakımından yaratılmışların hallerinden islam ilke ve esaslarına göre bahseden ilimdir bu tarif kelam ilminin neyine göre yapılmıştır? a-konusuna b-gayesine kelam ilminin iki temel görevi ve gayesi vardır aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-inanç esaslarını akli ve nakli delillerle ispat etmeye çalışmal b-diğer dinlerle ilişki içerisinde olmak c-şüpheleri izale etmek kelam ilminin konuları 2 başlık altında toplanmıştır aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-mesail ve makasıd b-vesiletün c-vesail ana kelam kaynakları inanç konularını 3 temel esas (usul-i selase) başlığı altında ele almıştır aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-ilahiyyat b-nübüvvat c-semiyyat d-takdirat kelam gazzalinin tasnifine göre hangi ilmin arasına girer a-akli b-feri c-külli ........ kelam ilminin avama değil, havvasa ait entellektüel bir bilgi olduğunu söyler a-tusi b-gazzali gazzali ilim tasnifi yaparken onları ...... ve ..... olmak üzere ikiye ayırır a-)akli-feri b-)akli-dini c-)dini-külli aşağıdakilerden hangisi kelama veirlen isimlerden değildir a-akaid b-el fıkhul ekber c-tevhid ve sıfatlar ilmi d-nazar ve istidlal ilmi d-usulü'd din e-semiyyat el fıkhul ekber kimin eseridir a-gazzali b-ebu Hanife c-eşari aşağıdakilerden hangisi kelma ilminin ana konularından değildir a-nübüvvet b-risalet c-ahiret d-muamelat e-uluhiyet ........ fıkhı "kişinin lehinde ve aleyhinde olan şeyleri bilmesidir" şeklinde tarif eder a-ebu hanife b-imam şafii c-gazzali ibn huzeyme'nin kitabu't-tevhid ve isbatu sıfatı'r-rab kitapları hangi ilime örnektir a-akaid b-tevhid ve sıfatlar ilmi c-nazar ve istidlal ilmi eşya hakkında düşünme ve bu yolla, henüz bilgisine ulaşılamamış şeylerin bilgisine ulaşmak amacıyla zihinde önceden var olan bilgileri düzenlemek, bir araya getirmek ve böylece sonuca ulaşmak çabasına ne denir a-akaid b-kelam c-nazar ve istidlal Maturidi ekolun fikir önderi olan Ebu Mansur el maturidiyyenin eseridir? a-Kitabut tevhid b-kitabut tafsir c-kitabut tecvit Maturidiyye ve mutezile vahy ulaşmayan kişinin de akılla ALLAH inancına ulaşabilir derler. *bu bilgi a-doğrudur b-yanlıştır Peygamberliğin ispatı olmazsa sözleri de olmaz. *sözüne bakarak kelamın hangi ilimle olan ilişkisini gösterir. a-kelam-felsefe b-sosyoloji-kelam c-hadis-kelam d-tefsir-kelam *Kelamın avama değil havasa özgü entelektüel bir bilgidir demiştr. * kelamcının yetiştirilmesi toplum için kaçınılmaz bir zarurettir. *Onu yetiştirmeyen toplumun tamamı sorumludur. yukarıdaki sözler kime aittir? a-ibn teymiyye b-gazali c-ibn haldun d-farabi bu ilme kelam isminin verilmesinin nedenlerinden değildir? a- İlk asırda ALLAHın sıfatları anlaşılması için kelam sıfatı etkili olmuştur. b- İnsanı etkileyen kuvvetli delillere dayanır. c- İnsana söz söyleme yeteneği kazandırır. d- Öğretmek ve öğrenmek için yeterli bir kültür düzeyi gerektirdiği içn Kelam varlığı ele alırken ilk ve mutlak varlık olan ALLAH ‘tan duyular âleminin dışında kalan gaip olana doğru alanını genişletir. yukarıda verilen bilgi kelamın hangi ilimle olan ilişkisini açıklar? a-tabiat ilimleri ile b-hadis c-tefsir kelamın hangi ilimle ilişkisi yoktur? a-hadis b-felsefe c-edebiyat d-tefsir hangisi gazaliye göre ilim tasnifinde akli ilimlerdendir? a-hadis b-fıkıh c-fizik d-kelam hangisi Kelamın faydası ve gayelerinden değildir? a- İmanı taklitten tahkike iletir. b- Hurafelerden imanı korur. c- İnançla ilgili şüphelerden kurtulmaya yardımcı olur. d- Samimi ya da kasıtlı itiraz ve şüphelere cevap verme e-şüpheleri yok etmek İlk tercüme faaliyetleri ................zamanında mantık alanında gerçekleşmiştir. a-mansur b-memun c-harun reşit hangisi Farklı dinlerle karşılaşılması sonucu tartışılan başlıca konulardan biri değildir? a-Tevhid b-Teslis c-Teşbih d-tahlil e-Tescim İnanç alanlarıyla ilgili hüküm ve delillerin K.K ve Sünnetten elde eden ilim aşağıdakilerden hangisidir? a-Fıkıh b-Ahlak c-Kelam d-Akaid İlmi ,akli,dini,ferri ve külli olarak sınıflandıran alim kimdir? a-İmam Malk b-Zemahşeri c-Farabi d-Gazali Aşağıdakilerden hangisi Kelam'ın görev ve gayelerinden değildir? a- İnanç esaslarını ispat · b-Şüpheleri izale c- Eleştirilere cevap d- İddiaları çürütme e-Tecvit kurallarını uygulama Kelam ilminin.............................farkı varlığın nedenlerini ve ölüm sonrasında olacakları İslam çerçevesinde incelemesidir. a-felsefe b-diğer ilimler Kelam ilmi zor bir ilim olduğundan,onunla ilgilenmek,o sahada söz sahibi olma zordur diyen kimdir? a-ibn Mace b-ibn Asakir c-Gazali d-ibn Teymiyye Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
05 Mart 2013, 09:22 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: kelama giriş notlarımız KELAMA GİRİŞ 2. ÜNİTE SORULARI 1-Kelam ilminin kendisine konu seçtiği alan? a-Akide b-İbadet c-Muamelat 2-Hangisi Hz.Peygamber dönemi özelliklerinden değildir? a-Müslümanlar bizzat sorularını vahyin kaynağı Peyg.iletiyorlardı b-Kuran’da yer alan ilahi beyan ve akli deliller yeterli geliyordu c-K.Kerim henüz tamamlanmadığından yeni bir ilim tedvin edilemezdi d-Hiçbir itikadi problem gündeme gelmiyordu 3-Hangisi kelam ilmini doğuran harici sebebler arasında sayılmaz? a-Fetihler b-Çeşitli milletler ile kültür Karşılaşması c-Tercüme Faaliyetleri d-Siyasi sürtüşmeler ve iç çatışmalar 4-Hilafet meselesi hangi ilmin konusudur? a-Hukuk b-Fıkıh c-Kelam d-Tefsir 5-Hagi şık yanlış verilmiştir? a-Halife seçimle belirlenir-Ehli Sünnet b-Halife nasla belirlenir-Şia c-Halife hadisle belirlenir-Harici 6-Farklı anlamlara gelmeleri sebebiyle kesin anlam verilemeyen ayetlere………denir? a-Muhkem b-Müteşabih c-Tevil 7-Kelam ile felsefe arasındaki etkileşim ve yakınlaşmaya en çok meyledenler? a-Maturidi b-Harici c-Mutezile d-Cebriye 8-İkili tanrı inancına sahip hangi dinler ile müslümanlar arasında önemli kelami tartışmalar yaşandı? a-Suriye Hristiyanlık-Yahudilik b-Irak-Sabiilik-Mazdekiye c-İran-Maniheist-Mecusi 9-Hangisi İlk dönem kelami ekoller arasında sayılmaz? a-Havaric-Cebriye b-Mürcie-Mutezile c-Şia-Eşari d-Maturidiye e-Haşhaşiyyun 10-Kırtas hadisesi hangi mezhepler arasında ihtilafa sebeb olmuştur? a-Eşari-Maturidi b-Eşari-Mutezile c-Eşari-Şia d-Ehli Sünnet-Şia e-Mutezile-Şia Hazırlayan: ebda82 Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
05 Mart 2013, 09:26 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: kelama giriş notlarımız KELAM GİRİŞ 2. ÜNİTE SORULARI farklı düşünmenin kaçınılmaz ve doğal birinci sebebi insanın ......... ile vahyin ona tanıdığı imkandır a-fıtrat b-yaşam c-ahlak aşağıdakilerden hangisi kelam ilminin doğuşunu hazırlayan sebeplerden değildir a-kalem hadisesi b-kırtas hadisesi c-hilafet meselesi kimlere göre adam öldürmek gibi büyük günah işleyen dinden çıkar ve kafir olur a-mutezile b-harici kimlere göre büyük günah konusu hakkında hüküm vermemek sorunu ahirete ertelemek uygundur a-mürcie b-harici *emeviler döneminde bir tabip olarak görev yaptı *hristiyan ilahiyatçıdır *allahın birliği ile hz. isanın tabiatı konularında müslümanlarla nasıl tartışılması gerektiği hususunda metod tesbit etmeye çalıştı *islama karşı reddiyeler yazdı yukarıda kimden bahsedilmektedir a-yuhanna ed-dimeşki b-a. von gabain c-hüeng-çang aşağıdaki okullardan hangileri yunan felsefesinin islam dünyasına aktarılmasına rol oynamıştır a-cündişapur b-harran c-iskenderiye d-hepsi aşağıdakilerden hangisi müteşabih nasları tevil etmeyenler arasındadır a-mutezile b-selefiler c-ehli sünnet mutezilenin fikir önderi ve imamı kimdir a-vasıl b. ata b-mansur felsefenin sistemli bir şekilde tercümesi kim döneminde başladı a-mansur b-memnun felsefi anlamda ilk tercüme halife mansur döneminde yapılmıştır aslında ilk tercümeler kim zamanında yapılmıştır a-halid b. yezid b-memnun c-harun reşit tercüme faaliyetleri sonucunda ilk islam filozofları yetişmiştir aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-ibn haldun b-farabi c-ibn sina d-kindi felsefe akademisi(Darul Hikme ) en çok kimin zamanında yapılmıştır? a-memun b-mansur felsefe faaliyetleri sonucu yetişen ilk İslam filozoflarından değildir? a- KINDİ b-FARABİ c- İBNİ SİNA d-YUNUS EMRE *Kuran-ı Kerim henüz tamamlanmamıştır. * Dönemde aykırı fikirler çıkmamıştır. yukarda verilen bilgiler hangi döneme aittir a-ihtilaflar dönemi b-ehli kitap mezhebinin ortaya çıkış dönemi c-hz.pryg.dönemi Bu arada Müslüman Âlimler de Hıristiyanlık ve diğer dinlere karşı reddiyeler yazmıştır.Aşağıdakılerdne hangisi bu reddiyelerden değildir? a-Er- Red alen –nasara b-Er-Red alel Mecus c-Er-Red aless Sümeniyye d-Er-Red aled Dehriyye e-Er-Red alec tescimen Farklı dinlerle karşılaşılması sonucu tartışılan başlıca konulardan biri değildir? a- Tevhid b- Teslis c- Teşbih d-tevil e-Tescim Metinleri kendi fikirlerini onaylatacak şekilde anlayan ve anlamlandıran ekoldür. a-mutezile b-hariciye c-cebriye KELAM –FELSEFE yakınlaşmasına en çok meyleden grup hangisiidr? a-mutezile b-harici c-murciye İlk tercüme faaliyetleri .............. zamanında mantık alanında gerçekleşmiştir. a-mansur b-memun Mantık alanındaki ilk tercümeyi kim yapmştır? a-Cündişapu b-İbn el-Mukaffa c-memun d-mansur Kelamın yöntemi iki bilgi kaynağından beslenerek gelişmiştir.Hangsi bu kaynaklardan biri değildir? a-nakil b-vahy c-bakil Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur |
12 Mart 2013, 12:01 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: kelama giriş notlarımız kelama giriş dersi medine grubu 3.ünite soruları 1.Kaderin olmadığı ezelde kulların fiillerinin belirlenmediği fikrini ilk olarak yüksek sesle söyleyen KİMDİR ? a. Ebu Zer el –Gıfari b. Gaylan ed- DIMAŞKİ c. Ma’bed el- CÜHENİ 2. Müslümanların mallarını Allah’ın malı ilan etti ve kendilerine yönetimin ve bu mallar üzerinde tasarruf etmenin ilahi kader ile geçtiğini söyleyen kimdir ? a. Cüheni b. Dımaşki c. emeviler 3. Yahya bin. Main Ebu Hatim darekutni İbni Hacer gibi âlimler ise kimi hadis rivayetinde güvenilir kişilerden kabul etmiştir.? a.ebu Hanife b.mabed el cüheni c.gaylan ed dımeşki 4.mutezilenin Medine grubu sayılan kimdir ? a.gaylan ed dımeşki b.cüheni c.cehm b.safvan 5. Mutezilenin “Usulü Hamse “prensiplerinin ilk dile getiren ilk şekillendiren kişidir. a. CEHM b. SAFVAN b. CA’D b.DİRHEM c. GAYLAN ed- DIMEŞKÎ 6. *İmanı kalbin tasdiki dilin ikrarı olarak kabul eder. *Ameli imana dahil etmez. * Büyük günah işleyenin kâfir olmadığı görüşündendir. Bu görüşler kime aittir ? a. Muhammed el Bakır b. Cafer es Sıdık c. GAYLAN ed- DIMEŞKÎ 7. *İmamet konusunda liyakat ve vasıf iilkelerine ağırlık vermiştir. *Ona göre halife K.K ve Sünneti iyi bilmelidir. * Ümmet üzerinde ittifak ettiği takdirde Kureyş dışından biri de halife olabilir. Görüşlerinin sahibi kimdir ? a. CA’D b.DİRHEM b. GAYLAN ed- DIMEŞKÎ c.CEHM b. SAFVAN 8. İlahi sıfatlar halkul Kur’an insanların fiilleri konularını İslam düşünce tarihinde ilk konuşan kelamcılardan biridir. a.cehm b. Safvan b.cad b.dirhem c.ebu Hanife 9. Akılla nass çatışırsa akıl esas alınarak nass buna göre tevil edilmesi gerektiğini ilk savunan kişidir. a.Ebu Hanife b.hasan basri c.ca’d b.dirhem 10. *Alah’ın zatı dışında kadim sıfatları yoktur. *Allah yarattıklarına benzemez. Yedvechayn ifadeleri tevil edilemez. *K.K yaratılmıştır. *İnsan fiillerinde özgürdür Görüşlerinin sahibi kimdir ? a.cad b. Dirhem b.hasan basri c.cehm b.safvan 11. *Ca’d bin Dirhem’den etkilenmiştir. * İlk kelamcılardandır. *CEHMİYYE fırkasının kurucusudur. a.hasan basri b.cehm b. Safvan c.ebu hanife 12.* K.K hadistir.(yaratılmıştır.) * İnsanın iradesi yoktur. Olup olacaklar evvelden bellidir. * Kadim sıfatları inkâr eder. * Allah’a subuti ve haberi sıfatlar nisbet edilemez. *Allah yarattıklarına benzemez. * Allah’tan başka her şey sonradan yaratılmıştır. * Allah’ın ezelde âlim ve kadir sıfatları yoktur. Görüşleri kime aittir? a.vasıl b.ata b.ebu Hanife c.cehm b. safvan 13.*Yed vech gibi ifadeler zahiren alınamaz. *İnsanın fiillerinde bir gücü yoktur. *İman Allah’ı bilmek küfür ise bilmemektir. *İmanın mahiyeti gibi derecesi de değişmez. * Allah ahrette görülmeyecektir. * Kabir azabı sırat mizan yoktur. * Cennet de cehennem de ebedi değildir Kimin görüşleridir ? a.cehm b.safvan b.Ma’bed el- CÜHENİ c-Gaylan ed- DIMAŞKİ hazırlayan :makbergülü Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
12 Mart 2013, 12:08 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: kelama giriş notlarımız KELAMA GİRİŞ 3. ÜNİTE SORULARI *ilahi sıfatlar, halkul kuran gibi itikadi konuları ilk defa tartışmaya açan kelamcıdır *allahın zatı dışında kadim kabul edilecek sıfatları yoktur *allah yaratıklara asla benzemez *yed, vechve ayn gibi tabirlerin allahın zatına yaraşır biçimde tevil edilmeli *kuran kadim değil hadistir, yaratılmıştır. yukarıda kimden bahsedilmiştir a-mabed el cüheni b-ebu hanife c-ca'd b. dirhem ebu hanifenin akaid konularındaki görüşleri ana hatlarıyla aşağıdakilerden hangisidir a-uluhiyet b-halkul kuran c-kader d-peygamberlik e-ahiret f-iman-amel ilişkisi g-tekfir h-imamet ı-hepsi *allaha subuti ve haberi sıfatlar nispet edilemez *allahın ilmi hadistir, bu seeple bir varlığı yaratmadan önce onun hakkında bilgi sahibi değildir *kuran mahluktur *insanın filleri allah tarafından takdir edilmekte ve yaratılmaktadır *iman allahı bilme, küfür ise bilmemektir *iman gerçekte hakkıyla marifettir *allah ahrette görülmeyecek *kabir azabı, sırat ve mizan yoktur *cennet ve cehennemin fani olduğunu bir süre sonra ordan çıkıp insanların yok olacaklarını ileri sürmüştür *akılla nassın çatışması halinde aklın esasa alınması nassların buna göre tevil edilmesi gerektiğni savunan ilk kelamcılardandır yukarıda kimden bahsedilmektedir a-hasan basri b-gaylan ed-dımaşki c-cehm b. safvan kaderin olmadığı, ezelde kulların fiilerinin belirlenmediği fikrini toplumda yüksek sesle ilk ortaya atan kimdir a-mabed el-cüheni b-gaylan ed-dımaşki hasan basri ilim konusunda en çok kimden istifade etmiştir a-katada b. diame b-vasıl b ata c-enes b. malik aşağıdakilerden hangisi hasan basrinin öğrencileri arasında değildir a-eyyup es-sahtiyani b-katade b. diame c-ebu cafer et-tahavi d-amr b. ubeyd e-vasıl b. ata f-malik b. dinar *kadınlar peygamber olarak gönderilmemiştir *hz. peygamberin isra ve miracı bedenen değil ruhendir *hz. isa kıyamet kopmasından önce gökten inecek herkes ona iman edecek *ergenlik çağına girmeden ölen kafir çocukları cehenneme girmeyecektir yukarıda kimden bahsedilmiştir a-ebu hanife b-hasan basri kime göre kuran alahın kelamı olup mahluk değildir fakat kuranı telaffuz edişimiz ve onu yazışımız mahluktur a-hasan basri b-ebu hanife aşağıdakilerden hangisi ebu hanifenin itikadi görüşlerini talebeleri tarafında yazılan beş akaid risalesi aracılığıyla haberdar oluyoruz aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-el-alim vel müteallim b-el fıkhul ekber c-el-fıkhul ebsat d-er-risale e-el vasiyye f-en-necat hangisi Kader konusunda ilk konuşanlardan değildir? a- Ma’bed el- CÜHENİ b-Gaylan ed- DIMAŞKİ c-ibn hacer hangisi Ebu Hanifenin Akaid Konularında İstifade Ettiği Ehli Beyt Alimlerinden değildir? a-Hz.Ali b-Zeyd b. Ali c-Muhammed el Bakır d-Cafer es Sıddık e-ibn hacer *cüheninin fikirlerini savunmuştur. * kaderiye ekolünün fikir alt yapısını oluştururlar... yukarda kimden söz edilmektedir? a-galvan el dımeşki b-cehm b safvan c-mabed el cuheyni *allahın zatı dışında kadim kabul edilebilecek sıfatı yoktur... *kuran mahluktur... *insanın fiilleri tamamen kendisine bağlıdır… *halkul Kuran, ilahi sıfatlar ve insanın fiilleri konusunu tartışan ilk kelamcıdır... inançla ilgili konuları aklın ışığında açıklayan ilk kişidir. yukarda kımden bahsedilmektedir? a-galvan el dımeşki b-cehm b safvan c-mabed el cuheyni d-cad b dirhem cehmiyye mezhebinin kurucusu kimdir? a-ebu hanife b-cehm b safvan c-mabed el cuheyni d-cad b dirhem iman ile amel eşittir. Amelsiz iman değersizdir. kebire işleyen biri münafıktır. *görüşü kime aittir? a-hasan basri b-ebu hanife c-ibn hacer düşünce bakımından aşağıdaki şahsiyetlerden hangisi diğerlerinden farklıdır a.mabed el cüheni b.cehm b. sahvan c.hasan basri d.geylan ed dımaşki hangisi dımaşkinin mürcieden sayılmasının sebepleri arasındadır a.ameli imanın bir parçası olarak gördüğü için b.büyük günah işleyenler kafirdir c.imanı kalbin tasdiki dilin ikrarı şeklinde tanımlar d.hepsi mutezilenin usulul hamse diye anılan 5 ana prensibine temel teşkil eden görüşleri ilk kim dile getirmiştir a.cüheni b.dımaşki c.sahvan d.hasan basri dımaşkinin mutezilenin tevhid prensibinin temelini oluşturduğu düşüncesi nedir a.iman ve amelle ilgili görüşleri b.risalet meselesine getirdiği açıklık c.kuranın yaratılmış olduğu ve allahın ilahi sıfatlarının zatının aynı olduğu d.hiçbiri dımaşkinin görüşleri mutezilenin hangi prensiplerinin şekillenmesind öncü olmuştur a.iman-amel b.tevhid-amel c.tevhid-adalet d.hiçbiri dımaşkinin imamet anlayışı nedir a.liyakat ve vasıf özelliklerine ağırlık vermiştir b.halifenin kitap ve sünneti iyi bilmeye gerek yoktur c.kureyşe mensup lmayan kişi halife olamaz d.hepsi *eski din ve kültürlerin etkisinde kalarak yeni görüşler ortaya attığı söylenen *ehli sünnetin selef alimleri tarafından eleştirilmiştir a.dımaşki b.cüheni c.dirhem ebu hanifenin akaid alanında görüşlerinden faydalandığı kişiler hangisinde doğru verilmiştir a.hz.ali-zeyd bin ali-muhammed bakır-ibn haldun b.cafer es sadık-abdullah b. mesud-ömer b. abdülaziz-hz. ali c.safvan-hz ali-muhammet bakır ebu hanifenin görüşlerinin yayan şahsiyetler hangisinde doğru sıralanmıştır a.ebu yusuf-ebu muti el belhi-semerkandi b.semerkandi-ebu yusuf-hasan basri c.vasıl b ata-ebu yusuf-hasan basri hangisi allahın zati sıfatlarındandır a.yaratma b.diriltme c.öldürme d.kudret ebu hanifeye göre kimler tekfir edilebilir a.günah işlemekten korkan b.ilahi sıfatları kabul eden c.kadere inanan d.kuranın bir harfini dahi inkar eden kimse ebu hanifenin akaide dair görüşlerini selefi anlayış çerçevesinde kim açıklayıp yaymıştır a.et tahavi b.maturidi c.hasan basri d.dımaşki Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
19 Mart 2013, 17:19 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: kelama giriş notlarımız KELAMA GİRİŞ 4.ÜNİTE SORU-CEVAPLARI 1.1.ilk mutezileâlimlerinde aralarında bulunduğu bir ekoldür. Bu ekol siyasal iktidar ve tartışmalardan uzak durmuştur. 2.kelami meseleleri teorik bir biçimde ele almışlardır. 3.usul ve füruda hem akla hem de vahye önem vermişlerdir. 4.amaçları İslam’a yöneltilen eleştirilere cevap vermek olmuştur 5.felsefeyi dine hizmet eden bir araç olarak görmüşlerdir. 6.allahın sıfatları konusunu ele almışlardır. yukarıda hangi ekolden bahsedilmektedir ? a.bağdat ekolü b.basra ekolü 2.*İman ile küfür arasında bir mertebedir. *Bu mertebe mutezileye göre fasıklıktır. *Bu kişi tevbe etmeden ölürse ebedi cehennemliktir. Azabı kafirinkinden daha hafif olur. * Tevbe ederse mümin olarak ölür. Bu prensip hangisidir? a.EMRİ BİL MARUF NEHY-İ ANİL MÜNKER b.EL MENZİLE BEYNEL MENZİLETEYN c.VA’D EL VA’İD 3.Onlar bu iki sıfat dışında Allah’a kadim sıfatlar isnad edilmesini caiz görmezler. mutezile alimlerinin bahsettiği sıfatlardan değildir ? a.vahdaniyet b.kıdem c.ilim 4.Allah’ın eli yüzü sureti gözü istiva etmesi gitmesi gülmesi haya etmesi gibi ifadeler mecazi ve tevil edilen manalarıyla anlamak gerekir. ........ bu ifadeleri olduğu gibi kabul etmek ve mahiyetini anlayamayacağımızı kabul ederken; Özelikle ....... Allah’ın zatı ve kur’an’da zikredilen diğer sıfatlara uygun biçimde tevil edilmesi yoluna gitmişlerdir. yukarıdaki boşluklara sırasıyla hangileri gelmelidir ? a.Selef âlimleri--GAZALİ ve sonraki dönem âlimleri b.GAZALİ ve sonraki dönem âlimleri--Selef âlimleri 5.Tartışma tecrübeleri ve elde ettikleri güç ile Abbasi halifelerinden özellikle Me’mun ve Mu’tasım devirlerinde iktidarı da arkalarına alarak K.K yaratılmış olduğu anlayışını zorla kabul ettirmeye çabalamışlardır. Birçok âlim eziyet görmüştür. Bu döneme .......denilmiştir. a.mutezile dönemi b.mihne dönemi c.kelam dönemi 6.....amellerin imandan bir parça olduğuna inanıyorlardı. Dolayısıyla şehadet edip farzlardan birini yapmayan veya büyük günah işleyen kimse kâfir olur demişlerdir . a.mutezile alimleri b.hariciler c.vasıl b.ata 7.Aşırı hayranlık duydukları felsefenin tesiriyle itikadi konularda akla ve akılla çelişir gördükleri nakilleri akıl ışığında tevile gitmişlerdir.. mutezile alimleri yukarıdaki görüş ışığında hangi felsefeden etkilenmişlerdir ? a.roma felsefesi b.yunan felsefesi c.haricilerin felsefesi 8.*yabancılarla ilk mücadeleye giren . *Hariciler şia materyalistler tabiatçılar ve mürcie niin görüşlerini en iyi bilen kişi. *Düalistleri(seneviye) en iyi susturan kişi . yukarıda kimden söz edilmektedir ? a.hasan basri b.Vasıl b. Ata 9.hangisi Mutezilenin kendisine layık gördüğü isimlerden değildir ? a. tevhid ve adalet ehli b.ehlüttevhid vel adl c.ihtizal d.mutezile 10.İslam akaidini savunmada nakdin yanında akli ve felsefi delillerin kullanılmasını da gerekli gören hatta nakli akli prensipler ışığında yorumlama ilkesini öne sürerek selefin metodundan farklı bir yol izleyen Mutezilenin kullandığı yönteme ......denir. a.tefsir b.mezhep c.kelam Hazırlayan: makbergülü Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
19 Mart 2013, 17:27 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: kelama giriş notlarımız KELAM GİRİŞ 4. ÜNİTE SORULARI terim olarak ....... itikadi meselelerin yorumunda akla ve insan iradesine öncelik veren kelam mezhebidir a-mürcie b-mutezile aşağıdakilerden hangisi mutezilenin 5 prensibi arasında değildir a-tevhid b-adalet c-va'd ve va'id d-el menzile beynel menzileteyn e-emr bil maruf nehy ani'l-münker f-imamet sadece kelami konularda akli ilkelerin kuran ve sünneti yorumlamada belirleyici olduğu hususu kim tarafından açıkça belirtilir a-hasan basri b-kadi abdülcebbar c-vasıl b. ata büyük günah işleyen kimse ne mümindir ne kafirdir iman ve küfür arasındaki mertebededir bu mertebe mutezileye göre fasıklıktır tevbe ederse mümin olarak cennete gider büyük günah işleyenlerin cenaze namazı kılınır yukarıda bahsedilen mutezilenin hangi prensibidir a-el menzile beynel menzileteyn b-va'd ve vai'd allahın kulun menfaatine en uygun olanı yapmasının vacip olması meselesi kelam ilminde ne olarak bilinir a-salah-aslah meselesi b-asıl-salah meselesi aşağıdakilerden hangisi mutezilenin adalet prensibiyle ilgili yanlış bilgidir a-mutezilenin en önemli prensibidir b-allahın subuti sıfatlarını kabul ederler c-allahın subuti sıfatlarını kabul etmezler allah zatıyla haydır zatıyla semidir..... d-vahdaniyet ve kıdem dışındaki allahın diğer sıfatlarını tevil yoluna gitmişler e-allahın kelam sıfatı yoktur aşağıdakilerden hangisi mutezilenin adalet prensibi ile ilgili yanlış bilgidir a-allah adildir zalim değildir b-allahın adil olması kullara ait fiilleri yaratmaması anlamına gelir c-kul, fiilin yaratıcısıdır d-kader vardır e-kulun menfaatine en uygun olanı allahın yaratması vaciptir f-allahın kullarına güçlerinin yetmeyeceği bir şeyi teklif etmesi caiz değildir g-ölen müşrik çocukları azap görmezler h-allahın itaatkar kulunu cezalandırmaz mutezile hadisi kabul eder mi a-evet b-hayır zamanla iyice zayıflayan mutezile günümüzde daha yoğun olarak hangi mezhepte varlığını sürdürmektedir a-zeydiyye mezhebi b-hanefi mezhebi c-müşebbihe hangisi mutezile kelimesinin sözlük anlamlarından biri değildir a.ayrılanlar b.uzaklaşanlar c.bir köşeye çakilenler d.bekleyenler mutezilenin doğuşuyla ilgili hangi görüş yanlıştır a.vasıl b. atanın hsan basrinin ders halkasından ayrılmasıyla oluşmaya başladığı görüşü b.bu isim kendilerine büyük günah işleyenlerin imandanda küfürdende ayırmaları sebebiyle verilmiştir c.el menzile görüşünü ileri süren vasıl b. ata ,büyük günah işleyenleri mevcut görüşlerden ayrıldıkları sebebiyle bu ismi almışlardır d.allah kıyamet gününde günahkarlara şefaat edeilmesine izin verir yönündeki görüşlerinden dolayı bu ismi hz ibrahimin toplumda tevhiden uzaklaşanlar için söylediği sizi ve allahtan başka tapındıklarınızı bırakıp çekiliyorum-meryem19-48 ayetini baz alarak mutezilenin özellikle olumlu anlamından istifade etmek için kullandığı kelime hangisidir a.el menzile b.adl c.ehlüttevhid d.itizal hangisi mutezilenin doğuşunu hazırlayan sebeplerden değildir a.müslümanlar arasındaki ihtilaflara çözüm arayışı b.islamı savunma c.tercüme faaliyetleri ve felsefeye ilgi d.kendilerini allahın şefaatine nail görmeleri cemel ve sıffin savaşına katılanların durumlarına mutezilenin getirdiği yorum nedir a.emri bil maruf b.nehyi anil münker c.ehlüt tevhid d.menzile beynel menzileteyn mutezile mensupları özellikle abbasi halifelerinden destek görmüşlerdir.hangi halife bunlar arsında değildir a.memun b.mutasım c.vasık d.mütevekkil teaddüd-i kudema durumu mutezilenin hangi prensipleri için geçerlidir a.adalet b.vad vaid c.tevhid d.menzile beynel menzileteyn iyi işler yapanların ahirette mükafatlandırılması-kötü amelde bulunanların ahirette cezalandırılması anlamlarına gelmektedir a.emri bil maruf-nehyi anil münker b.menzile beynel menzileteyn c.vad-vaid d.hepsi iki yer arasındaki bir konum anlamına gelen kavram hangisidir a.vad,vaid b.menzile beynel menzileteyn c.emri bil maruf d.el adl mutezilenin özellikleriyle ilgili verilenlerden hangisi yanlıştır a.mutezile çok kültürlü bir ortamda zuhur etmiştir b.yunan felsefesinin tesirinde kalmışlardır c.serbest düşünceye ,insan özgürlüğüne önem verirler d.insan özgürlüğünü savundukları için mihne olaylarından pişman olmuşlardır e.ilk dönem mutezili alimler zahid,ibadetlerine düşkün insanlardı Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Kelama Giriş 6. 7. 8. 9. ve 10. Ünite Özetleri | nurşen35 | Kelama Giriş | 5 | 31 Mart 2021 00:33 |
Kelama giriş cevaplı test | Medine-web | Kelama Giriş | 1 | 23 Mart 2021 16:14 |
Kelama giriş arasınav deneme testi | EyMeN&TaLhA | Kelama Giriş | 1 | 12 Ekim 2017 15:21 |
islam hukukuna giriş notlarımız | mehmet akif2 | İslam Hukukuna Giriş | 21 | 22 Nisan 2017 21:12 |
Kelama Giriş Final Soruları | Medine-web | Kelama Giriş | 0 | 18 Aralık 2013 20:59 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|