Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 2.SINIF*Bahar Dönemİ* > Kelama Giriş

Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi:  15 Şubat 2013 (23:50), Konuya Son Cevap : 25 Ekim 2022 (19:28). Konuya 47 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı5Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 26 Mart 2013, 10:51   Mesaj No:11
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:44
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2308
Beğendi:4896
Takdirleri:3818
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: kelama giriş notlarımız

KELAMA GİRİŞ 5. ÜNİTE SORULARI


ehli sünnetin ekolünün bütünleşmesinde iki önemli ilkeye sahiptir
aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir

a-büyük günah işleyenin tekfir edilmemesi
b-ehli kıblenin tekfir edilmemesi
c-büyük günah işleyenlerin tekfir edilmesi






aşağıdakilerden hangisi ehli sünnetin kendi dışındakilere verdikleri adlar arasında değildir

a-ehli heva
b-fırakı dall
c-bidat ehli
d-ehli şevk






"kaderi inkar eden kafirdir, fakat günahını allaha yükleyen de zalimdir" sözünü kim söylemiştir

a-hasan basri
b-ahmed b. hanbel






maturidi ekolünün en büyük temsilcisi kimdir

a-hakim es-semerkandi
b-ebü'l-muin en-nesefi




es-sevadü'l-a'zam kimin eseridir

a-semerkandi
b-cürcani






maturidinin öğrencilerinden biri olan rüstüfağninin eseri aşağıdakilerden hangisidir

a-kitabu't-tevhid
b-irşadu'l-muhtedi






aşağıdakilerden hangisi teftazaninin eserleri arasında değildir

a-şerhu'l-mevakıf
b-şerhu'l-akaid
c-şerhu'l-mekasıd






...... göre son nefeste tövbe geçerlidir

....... göre son nefeste tövbe geçerli değildir

a-eşari-maturidi
b-maturidi-eşari







..... göre peygamberin erkek olması şarttır
....... göre peygamberin erkek olması şart değildir

a-maturidi-eşari
b-eşari-maturidi







......göre irtidat eden kimse tekrar islam dinine dönerse amelleri geri döner
....... göre amelleri geri dönmez

a-maturidi-eşari
b-eşari-maturidi






kimlere göre bir kişinin peygamber olduğunun kanıtı gösterdiği mucizedir

a-ehli sünnet
b-eşari
c-maturidi






kimlere göre allahın subuti sıfatları arasında tekvin sıfatı yoktur
kudret sıfatı yaratma işlevini yerine getirir


a-maturidi
b-eşari





Ehl-i Sünn ve’l- Cemâa’ anlamı hangi şıkta verilmiştir?
a-Ehl-i nispet sünnet ehli sünnete mensup olan.
b-Hz.Peygamber’in takip ettiği yol anlatılır.
c-Peygamber’in yolunu ve dini anlama-uygulama biçimini takip edenlere denir.
d-Bir araya getirilmiş şey Istılahta; Müslümanların çoğunluğu ümmetin siyasi birliği ve bütünlüğü anlatılır.








Bağdadî …………………… eserinde Ehl-i Sünnetin 8 gup olduğunu söyler.
a- Usulü’d- Din
b-el- Fark beyne’l-fırak
c- es- Sevâdu’l- a’zam






hangisi İbn Hazm 5 kişil grubunun dışında kalır?
a- Sahabe
b- Tabiun
c-ehl-i rey
d- Ashâbü’l- hadis
e- Onlara tabi fakihler
f- Müslümanlar





Ehl-i Sünnetin bir arada olmasını sağlayan temel ilkelerden değildir?
a- Büyük günah işleyenlerin tekfir edilmemesi
b- Ehl-i kıblenin tekfir edilmemesi.
c-ehl-i kitabın büyük günah işleyince affedilmesi







* kelâm- felsefe evliliğini tamamlamıştır.
* el- İmam olarak tanınmaktadır.
Yukardıda kimden bahsedilmektedir?
a-Fahreddin er- Râzi
b- Teftazani
c- Cürcâni
d-ibn sina
e-muhyittin ibn Arabi







*müteahhiirin dönemnde onun sayesinde mantık dersi müfredata girmiştir.
*ondan sonra şehristani çok önemlidir.
* Onun Hâl teorisine yönelttiği eleştiri sayesinde yeniden Eş’ariliğin sayısı artmştır.
*İbn Sina’yı da eleştirmiştir
Yukarda kmden bahsedilmektedir?
a-cürcani
b-gazali
c-kuşeyri
d-ibn tufeyl








*şerh ve haşiyenin en seçkin simasıdır.
*onu cürcani takip etmiştir.
*şerhul akaid ve şerhul mekasıd adlı eserleri medresede okutulmuştur.
yukarıda özellikleri verilen kişi kmdir?
a-kadı abdulcebbar
b-cüveyni
c-gazali
d-teftezani








Verilenlerden hangisi eşarilerin kaza-kader konusundaki fikirlerine ters düşmektedir?
a-yaratan yoktan ver eden Allahtır.
b-Allahın dışında yaratıcı ve yokedici yoktur.
c-herşey Allahın kudreti ile olmuştur.
d-Allahın bir insanda bir işi yaptıracak kudreti zorunludur.





Eş arilerin müteahhirin dönemi hangisi ile başlamıştır?
A)Bağdadi
B)Ebül Hasan el-Bahili
C)ıbn Fürek
D)Bakillani
E)Gazzali









Eş ariliğin uluhiyet ile ilgili görüşleri arasında aşagıdakilerden hangisi yeralmaz?
A)Allah ın varlığına istidlal ile ulaşılabilir
B)Allah vardır birdir ezeli ve ebedidir
C)Allah ın ezeli sıfatları vardır
D)Allah ın varlığının ispatında araz ve cevherlerin sonradanlığına dayanan hüdus delilini kullanmışlardır
E)Allah ahirette görülemeyecektir








Aşagıdakilerden hangisi Gazzali nin eserleri arasında yeralmaz?
A)Makasidü-lfelasife
B)Mihakkun-nazar
C)eş-şamilfi usuliddin
D)Tehafütül felasife
E)el-Munkizu mined-dalal







Aşagıdakilerden hangisi Rüstüfağni nin eseridir?
A)es-Sevadül-azam
B)ırşadül-muhtedi
C)Usulüd-din
D)Kitabüttevhid
E)Tevilatül-Kuran









Maturidiliğin nübüvvet ile ilgili görüşleri arasında aşagıdakilerden hangisi yeralmaz?
A)Yüce Allah ın peygamber göndermesi Allah ın hikmetinin bir gereğidir
B)Peygamberlerin sıdk ismet fetanet tebliğ emanet gibi niteliklere sahip olması zorunludur
C)Kadınlar peygamber olabilir
D)Peygamberlerin sonuncusu Hz.Muhammed dir
E)Yüce Allah ın Hz.Muhammede peygamberliğinin kanıtı olarak verdiği enbüyük mucizesi K.Kerim dir







Aşagıdakilerden hangisi Eş arilik ekolüne bağlı değildir?
A)Ebul Hasan el-Bahili
B)Ebu Abdillah b.Mücahid et-Tai
C)Ebul Muin en-Nesefi
D)ıbn Fürek
E)Abdülkahir el-Bağdadi







Ehli sünnetin üzerinde ittifak ettiği görüşler arasında aşagıdakilerden hangisi yeralmaz?
A)ımamet nass ve tayinle değildir
B)Ehl-i kıble tekfir edilemez
C)Büyük günah işleyen kimse kafir değil,günahkar müslümandır
D)ıman tasdikten ibarettir
E)Kadere iman islam inanç esaslarından biridir





hangisi ehli sünnetle ilgili yanlış bir ifadedir
a.ehli rey taraftarlarını içine alan bir kavramdır
b.ashabul hadis bu kavram içindedir
c.ehli sünneti ifade eden tek fırka ehli hadistir
d.ehli sünnet şemsiye bir avramdır,ehli rey,ashabul hadis vebir çok gurubu içine alır







ehli sünnetin ıstılahtaki manasını ifade eden anlamlardan hangisi farklıdır
a.ümmetin siyasi birliği
b.bütünlüğü
c.müslümanların çoğunluğu
d.biraraya getirilmiş,toplanmış şey
e.hiçbiri







1.bağdadi-el fark beynel fırak
2.semerkandi-es sevadül azam
3.rüstüfağni-irşadül mühtedi
4.el pezdevi-usulüd din
5.maturidi-kitabut tevhid ve tevilatül kuran

yukardaki eser alim eşlemelerinden hangisi doğrudur
a.1-2-4-3
b.2-3-5
c.4-5
d.1-2-3-4-5
e1-2-3






*kuranın ezeli olduğu,ruyetullah gibi konular üzerine durmuş
*inanç esaslarının naslara göre belirlenmesi gerektiğini savunmuş
*itikatta nakli delilleri hakim kılmaya çalışmış

a.mutezile
b.ebu Hanife
c.hasan basri
d.ahmet b. hanbel






vahdet-i vücut anlayışıyla eşari kelam düşüncesini uzlaştırmaya çqlışmıştır
a.muhyiddin ibni arabi
b.celalettin devvani
c.kuşeyri
d.gazzali






müteahhirin dönemi ile ilgili ifadelerden hangisi yanlıştır
a.bu dönem inikası edillenin terk edildiği dönemdir
b.aristo mantığı kelam ilmine sokulmuştur
c.bu dönem eşarilerin gazzali ile başlayan dönemidir
d.ibn rüşt dönemin en ünlü kelam alimidir






hangisi mutaahhirun dönemi eşari alimlerden değildir
a.gazzali
b.taftazani
c.cürcani
d.bakillani
e.fahrüddin razi






bakillaninin eşariliğin kozmonolojiye ilişkin görüşlerini temellendirdiği eseri hangisidir
a.kitabut tevhid
b.usulud din
c.et -temhid
d.makasudul felasife







Peygamber’in yolunu ve dini anlama-uygulama biçimini takip edenlere ne denir?
a) ehl-i sünnet
b) ıstılahta







Müslümanların çoğunluğu, ümmetin siyasi birliği ve bütünlüğü anlamına gelen kelime?
a) ıstılahta
b) ehl-i sünn ve’l- cemâa







..........., el- Fark beyne’l-fırak eserinde Ehl-i Sünnetin sekiz grup olduğunu söyler
a) Bağdadî
b) İbn Hazm







İsferâyini ehli sünneti iki gruba ayırır Hangisi bunlardan değildir?
a) Ehl-i Hadis
b) Ehl-i Rey
c) Ashâbü’l- hadis






Ehl-i Sünnetin bir arada olmasını sağlayan ilkelerdendir?
Büyük günah işleyenlerin tekfir edilmemesi
Ehl-i kıblenin tekfir edilmemesi
ikisi de







hang. sünni kelâmın öncülerinden değildir?
a) ahmed b. hanbel
b) ibn küllab
c) kalanisi
d) muhasibi








cemel- sıffin savaşlarında müslüman toplumu oluşturan bireylerin birbirlerini öldürmeleri sonucunda ortaya çıkan problemlere ne denir?
a) küçük günah
b) büyük günah







'hem biribirini öldüren müslümanların hem de hakem olayına karışanların büyük günah işlediklerinden kâfir olduklarını' söyleyenler?
a) hariciler
b) mu’tezile







Kader konusu Hz. Ömer ve Hz. Ali’nin hilâfeti döneminde gündeme gelmiş,
Müslümanları fırkalara ayırması .............. döneminde olmuştur
a) emeviler
a) abbasiler







'kaderi inkar eden kâfir, günahı Allah’a yükleyen zalimdir' görüşünü savunan?
a) hasan el- basri
b) ömer b. abdülaziz






.......... nassları mümkün olduğunca yoruma tutmaz ve kıyasa başvurmaz, amel-inanç konusunda nakle başvurur
.......... te’vile başvurur,konusunda akla, kıyasa, içtihada önem verir
a) ehl-i hadis - ehl-i rey
b) ehl-i rey - ehl-i hadis



matüridilik, eşarilik ile birlikte sünni kelam ekolünü temsil eder
doğru yanlış







matüridiliğin temel görüşlerinden değildir?
uluhiyet
insanın özgürlüğü
büyük günah
amel-iman ilişkisi
nübüvvet
imamet







eş'arilerin, gazzali ile başlayan dönemidir
a) mütekaddimin
b) müteahhirin






............ göre ümitsizlik halinde yani son nefeste tövbe geçerlidir
............ göre ümitsizlik halinde yani son nefeste tövbe geçerli değildir
a) eş'ariler - matüridiler
b) matüridiler - eş'ariler



Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
Alıntı ile Cevapla
Alt 09 Nisan 2013, 09:41   Mesaj No:12
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:46
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:212
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Standart Cevap: kelama giriş notlarımız

KELAM GİRİŞ 6. ÜNİTE SORULARI


teleskop kullanarak ilk ciddi yıldız gözlemini yapan kişi kimdir
ayrıca engizisyon mahkemesinin aforozundan artık görüşlerinden vazgeçtiğini söylemekle kurtulabilmiştir

a-kopernik
b-kepler
c-galile







aydınlanma felsefesinin en önemli filozofu kimdir

a-galile
b-kant
c-kepler







pozitivizm kim tarafından XIX. yy. da ortaya atılan felsefi düşüncedir

a-comte
b-galile






kime göre me ta fiziğin bilmeye çalıştığı şeyleri bilmenin imkanı yoktur


a-david hume
b-kant
c-comte
"insanın türeyişi" adlı eser kimindir

a-comte
b-marx
c-darwin






karl marx hangi akımın öncüsüdür

a-darwinizm
b-materyalizm





karl marx, tarihi düzenleme ve ilerleme esasına göre beşe ayırır
aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir

a-ilerlemiş toplum
b-ilkel toplum
c-asyatik toplum
d-köle-toplayıcı toplum
e-feodalizm
f-kapitalizm






aşağıdakilerden hangisi yeni ilim kelam öncüleri osmanlıdan çıkmamıştır

a-muhammed abduh
b-harputi
c-izmirli ismail hakkı






yenilenme hareketinin türkiyedeki en önemli temsilcisidir
ona göre kelam ilmi, islami ilimlerin anasıdır
islam akaidi ile bağdaşmayan her türlü felsefi kanun reddedilmelidir
yukarıda kimden bahsedilmiştir

a-harputi
b-ismail hakkı






kelam ilminde yenilik ihtiyacını ilk dile getiren kişi kimdir

a-şibli numani
b-seyyid ahmed han







kimin ortaya koyduğu yeni kelama tabiatçı kelam denmiştir

a-seyyid ahmed han
b-muhammed abduh







"ilmü'l-kelam" ve "ilm-i kelam-ı cedid" isimli eserler kimindir

a-harputi
b-şibli numani






aşağıdakilerden hangisi geleneksel görüşü yani peygamberliğin allahın bir bağışı olduğunu savunanlar arasında değildir

a-seyyid ahmed han
b-izmirli ismail hakkı
c-muhammed abduh
d-reşid rıza







batlamyusçu evren anlayışını çürüten,dünyanın döndüğünü ileri süren bilim adamı kimdir
a.kant
b.kopernik
c.newton
d.aristo








Kartezyen felsefesinin kurucusu olup,ortaya koyduğu düalist yaklaşımla,ilimlde sekülerleşmenin meydana gelmesine öncülük eden filozof kimdir
a.aristo
b.platon
cnewton
d.descartes








duyuları,bilgi elde etmenin tek vasıtası olarak gören bilim adamı kimdir
a.kant
b.newyon
c.david hume
d.kopernik







hangisi kantın ,duyularla kavranması mümkün olmayan.. tezindeki alanları ifade etmek için kullandığı kavramlardan değildir

fenomen
b.numen
c.neomen







aguste comte nin öncülüğünü yaptığı akımın adı nedir
a.düalizm
b.darvinizm
c.pozitivizm
d.materyalizm








pozitivizm ilk nerede ortya çıkmıştır
a.amerika
b.latin amerika
c.fransa
d.ingiltere






tekamül nazariyesi hangi akımın teorisidir
a.pozitivizm
b.materyalizm
c.darwinizm
d.modernizm







marx, tarihi, düzenli ilerleme esasına göre beli guruplara ayırır hangisi bunlardan değildir
a.asyatik toplum
b.ilkel toplum
c.köle-toplayıcı toplum
d.modern toplum
e.kapitalizm
f.feodalizm







hangisi yeni ilmi kelamla ilgili yanlış bir bilgidir
a.çağın gereklerine uygun olarak,kuranın tefsir edilmesi ihtiyaç olarak görülmüş
b.fıkıhta içtiht kapıları açılmıştır
c.ilim adamları tefsir,fıkıh ve kelamda yenilik arayışlarına çıkmışlardır
d.bu dönemde islam dünyası,siyasi,askeri anlamda sıkıntıların olmadığı refah dönemidir







hangisi İsmail hakkı İzmirliye göre islamı modern düşünce ve kurumlarla kaynaştırmayı hedefleyenler arsında değildir
a.namık kemal
b.musa carullah
c.m.şemseddin
d.muhammed abduh







kelam ilminde yenilik ihtiyacını ilk dile getiren kişi olarak bilinir
a.izmirli ismail hakkı
b.seyyid ahmed han
c.muhammed abduh
d.efgani







şibli numaniye göre,islamı farklı bir üslupla fakat bütün ilkeleriyle takdim eden dediği ve kelamcı sayılması gerektiğini düşündüğü kişi kimdir
a.gazzali
b.razi
c.hasan basri
d.mevlana c.rumi








hangisi yeni ilmi kelamın ele aldığı konular arasında değildir
a.bilgi ve varlık
b.uluhiyet
c.peygamberlik
d.varlık konusunu detaylı bir şekilde ele almışlardır
d.bilgi ve varlık konusunu detaylı ele almamışlardır








yenilikler ve farklılıklar olarak ele alınan konulardan hangsi yanlıştır
a.aristo mantığı ve felsefesine yer verilmeyerek,onu etkisini kırmak istemişlerdir
b.uzak durdukları konulardan birisi kader konusudur
c.mezhep taassubundan uzak durmuşlardır
d.kadın hakları ve sosyal konumuna ilişkin eleştirilere cevaplar vemişlerdir
e.geleneksel kelamda yer alan bütün konuları ayrıntılı olarak işlemişlerdir


Aşagıdakilerden hangisi Abdüllatif el-Harputinin eserleri arasında yeralır?
A)el-Mevakıf fi ilmil-kelam
B)Lüm atül-itikad
C)Tenkihül Kelam fi akadi ehlil-ıslam
D)ıhyaü ulumiddin
E)es-Sevadül-azam

Aşagıdakilerden hangisi Yeni ılm-i Kelam eserlerinde ele alınan konulardan degildir?
A)ınsan hakları
B)ıslamın diger dinlerle kıyaslanması
C)Allah ın varlıgı ve birliği
D)Hilafetin Kureyşiliği
E)Kadının sosyal konumu



Yeni ılm-i Kelamın ortaya çıkış sebepleri arasında aşagıdakilerden hangisi yeralmaz?
A)ıhya hareketlerinin ortaya çıkması
B)Pozitivizmin ıslam toplumunu etkilemesi
C)Materyalizmin ıslam dünyasında yayılması
D)Darwinci anlayışların ıslam toplumunu etkilemesi
E)Ateizmin ıslam inancı için bir tehdit oluşturması

*ihyacılık
*modernist kanat
yulardakı görüşler kme aiitir?
a-izmirli ismail
b-adanalı ahmet
c-camalettn efgani
d-abdullatif el harputi





meteryalist pozivitist ve determinist anlayışlara karşı koyan müslümanların ortak kanaati nedir?
a-çağdaş kelamla çağı saran bu düşünceleri ortadan kaldırma
b-klasik kelam argümanıyla çağın pozivitist mateamtik akımlarına karşı konulamaycağı



batı dünyaısı hangi olayla değişim ßürecine girmiştir?
a-rönesans
b-reform
c-coğrafi keşifler



güneşin yer aldığı ve dünya dahil diğer bütün gezegenlerin güneş etrafında döndüklerini ortaya koyan kişi?
a-aristo
b-batlambus france
c-kopernik
d-cristo colomp



kopernik in fikrine ilk tepki kmden gelmiştir?
a-burjıva sınıfından
b-kiliseden
c-avam sınıfından



*fizik yasalarını gök cisimlerini uygulayan kişi olarak tanınır.
*astronomiyi fiziğin bir parçası olarak görürr.
yukarıda kmden bahsedlmktedir?
a-galile
b-kopernik
c-arsito
d-newton
e-kepler


teleskop kullanarak ilk ciddi yıldız gözlemleri yapan kişi?
a-galile
b-newton
c-kopernik



*kendinden öncekileri bilim ve matematik cahili olarak suçlamış
*kesin bilginin kaynağının akıl olduğunu iddia eder
*kesinlik özelliğğinden dolayı matematiği kendine model oolarak görür
*kartezyenin kurucusudur

yukarda verilenler kmin özellkleridir?
a-descartes
b-kant
c-arsito
d-david hum



inanmaya yer bırakmak için inkar etmek zorunda kaldım sözü kime aiiitr?
a-kant
b-marx
c-darvin
d-kopernik



insanın türeyişi adlı eser kime aiitir?
a-marx
b-hegel
c-darvin
d-comte



materyalizmin öncüsü kmdir?

a- darvin
b-comte
c-hegel
d-marx


*marx cammunus manifesto
*das kapital

yukarıdaki eserler kime aiitir?
a-hegel
b-marx
c-comte


tanrı insanın idealize ettiği kendi imajından başka bir şey değildir.yani insan kendinin olması gereken halini tanrı olarak ifade etmiştir ki bu hayali bir tasvirden başka bir şey değildir?sözü kme aittir?
a-comte
b.marx
c.hegel



*tarih-i ilm-i kelam
*tenkihul kelam fi akadi ehl-il islam

yukardaki eserler kime aiitir?
a-abdullatif el harputi
b-cemalettin afgani
c-izmirli ismail hakkı



pozivitizm kim tarafından ortaya atıldı?
a-darvin
b-hegel
c-marx
d-comte



insanlık tarihini dini ****fizik ve pozitif olmak üzere 3'e ayıran filozof kimdir?
a-agusto caomte
b-marx
c-aristo
d-galile



kant duyuların ötesindeki alana...................
tecrübe ile bilinen dış dünyayada ......................adını vermiştir.
a-momen-numan
b-numen-fenomen
c-fenomen-fanatik



verilenlerden hangisi batıda ortaya çıkan akımlardan değildir?
a-pozivtzm
b-darvinizm
c-materyalizm
d-düalizm



Aydınlanma felsefesinin en önemli filozofu aşagıdakilerden hangisidir?
A)Galile
B)Newton
C)Kant
D)Hume
E)Descartes



Engizisyon mahkemesinin aforozundan görüşlerinden vazgeçtiğini söylemekle kurtulabilen aşagıdakilerden hangisidir?
A)Galile
B)Hume
C)Kant
D)Newton
E)Descartes


Yeni ılm-i Kelamın öncüleri arasında aşagıdakilerden hangisi yeralmaz?
A)Abdüllatif el-Harputi
B)ızmirli ısmail Hakkı
C)Muhammed Abduh
D)Seyyid Ahmedhan
E)Ebul Hasan el-Eşari

Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla
Alt 09 Nisan 2013, 10:09   Mesaj No:13
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:46
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:212
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Standart Cevap: kelama giriş notlarımız


KELAMA GİRİŞ 7. ÜNİTE SORULARI

hangisinin tamamı mütevatirdir ?

a.sünnet
b.siyer
c.hadis
d.kur'an



kelamda bilginin inanç açısından değer ifade etmesi için nasıl olması gerekir ?

a.nakli ise yakini,akli ise hatabi
b.nakli ise zanni,akli ise burhani
c.nakli ise yakini,akli ise burhani
d.nakli ise burhani,akli ise zaruri



hangisi en doğru en kesin bilgi kaynağıdır ?


a.duyular
b.sünnet
c.vahiy
d.keşif

dinde bir hükmün farz olması yada vacip olması için hangi şartı taşıması gerek ?

a.ahad haber
b.mütevatir haber
c.zaruri bilgi
d.bedihi bilgi


yalanda birleşmeleri imkansız görünen bir topluluğun haberine ne denir ?

a. ahad haber
b.vahiy
c.mütevatir haber
d.sezgi


hangisi kelamda kesin bilgi kaynağı değildir ?

a.mütevatir haber
b.kuran
c.akıl
d.mütevatir sünnet
e.ahad haber


ilmin tarifinin mümkün olmayacağı ama bunun mahiyetinin bilinebileceği şeklinde görüş ortaya koyan alim kimdir
a.gazali
b.cüveyni
c.ibn rüşd
d.fahreddin er razi

hangisi kelam bilginlerinin bilgiyi açıklama şekilleridir
a.akla ve duyulara konu olan objenini tanınması
b.keşf ve sezginin dayandığı blgi
c.bilen kişi ile bilinen arasında irtibat olarak kabul ederler
d.bilenin bilmediğini hiç bilmeden bilmesidir


Kelam ilminde en önemli konu nedir?
a-bilgi
b-kaynak
c-kanal
d-ileti


verilenlerdern hangisi’ilmin tarifinin zor olduğunu ‘söylememiştir?
a-gazali
b-cüveyni
c-fahrettin Razi



bilgiyi bilen suje ile bilinen obje arasındaki ilişki olarak tanımlayan bilim dalı hangisidir?
a-psikoloji
b-sosyoloji
c-antropoloji
d-felsefe


insnaın en doğru ve kesin bilgi kaynağı nedir?
a-akıl
b-duyular
c-vahiy
d-sezgiler

verilenlerden hangisi kuranda geçen bilgi edinme yollarından değildir?
a-duyular
b-haber
c-akıl
d-basiret
e-fuad
f-deney-gözlem
g-kalp



kesinlik düzeyinin en üst noktasında bulunan haber nedir?
a-mütevatir
b-müpteda
c-ahad haber

Allah’ın bazı sevgili kullarına ilham yoluyla çeşitli konularda bilgi vermesi olayına ne denir?
a-keşif
b-ilham
c-veli
d-sezgi

…….bilginleri bilgiyi;bilen kişi ve bilinen olay arasındaki irtibat olarak tanımlar.
a-tefsir
b-kelam
c-fıkıh


aklın iyi-kötüyü bilebileceği ve kendine yarar sağlayacak şeyler, seçebileceğini söylemiştir?
a-maturidi-mutezile
b-imam rabani-ibn Arabi
c-cüveyni-fahrettin razi




ılmin tarifinin mümkün olmadığı ancak mahiyetinin bilinebileceği şeklindeki görüş aşağıdakilerden hangisine aittir?
A)Cüveyni
B)Gazzali
C)Fahreddin er_Razi
D)Bakillani
E)ıbnRüşd




Bilgi ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A)Felsefede bilgi bilen suje ile bilinen obje arasındaki ilişki şeklinde tanımlanır.
B)Kelam bilginlerinin çoğunluğu bilgiyi bilen kişi ile bilinen olgu ve olay arasında bir irtibat olarak kabul ederler.
C)Bilgi akla ve duyulara konu olan nesnenin tanınması ile elde edilen anlamdır.
D)Bilginin değeri bilgi araçlarının yeterliği nispetindedir.
E)Aklın hiçbir çaba sarfetmeksizin elde ettiği bilgi nakli bilgidir.



ınsanın bir çaba ve düşünmesi sonucu elde edilen bilgiye ne ad verilir?
A)ıktisabi bilgi
B)Bedihi bilgi
C)Kadim bilgi
D)Hadis bilgi
E)Nakli bilgi

Kuran güvenilir melek Cebrail vasıtasıyla ilahi alandan beşeri alana indirilmiştir.Bu indirilme işlemine ne ad verilir?
A)Tebliğ
B)ınzal
C)Mübadil
D)ırfan
E)Ta allüm



Akli bilgi sağlam ve objektif delillere dayanıyor ve kesinlik ifade ediyorsa buna nead verilir?
A)Nakli bilgi
B)Nazari bilgi
C)Burhani bilgi
D)ıktisabi bilgi
E)Zanni bilgi



Aşagıdakilerden hangisi kelamdaki bilgi çeşitleri arasında yeralmaz?
A)Kadim bilgi
B)Hadis bilgi
C)Zanni bilgi
D)Zaruri bilgi
E)Gündelik bilgi



Aşagıdakilerden hangisi kelamda kesin bilgi kaynağı değildir?
A)Mütevatir sünnet
B)Akıl
C)Kur an
D)Mütevatir haber
E)Ahad haber




Bilginin tarafları arasındaki ilişkiyi aşağıdakilerden hangisi sağlamaz?
A)Bilenin nesne veya olayların farkına varması
B)Bilenin nesneye sahip olması
C)Bilen ile bilinen arasındaki ilişki
D)Bilenin bir nesneyi tanıması
E)Bilen ile bilinen arasındaki anlam




Bilginin değerini aşağıdakilerden hangisi göstermez?
A)Bilginin bilene sağladığı yarar
B)Bilginin gerçeğe uygun düşmesi
C)Bilginin elde edildiği kaynak
D)Bilginin elde edildiği aracın güvenirliği
E)Bilginin verildiği dil

.......... somut ve objektif gerçekliğin bilgisi için kullanılır
.......... soyut ve subjektif algıların ürünü bilgi anlamında kullanılır
a) marifet - ilim
b) ilim - marifet



bilen ile bilinen arasındaki söz konusu olan ilişki
a) ilim
b) marifet




arap dilcilerince ilim kelimesi ile eş anlamlı kabul edilmiş kelime
a) medeniyet
b) marifet
c) hikmet



ilmin tarifinin zor olduğunu söyleyenlerden değildir
a) cüveyni
b) bakıllani
c) gazzali




aktarma yoluyla insanda hasıl olan gerçeğe uygun bilgi
a) akıl
b) haber
c) beş duyu




bir bilginin haber olabilmesi için, kişinin kendi dışında bulunan bir aracı vasıtasıyla onu elde etmesi gerekir
doğru yanlış





yalanla birleşmeleri imkansız görülen bir topluluğun verdiği haber
a) mütevatir haber
b) akıl
c) ahad haber





hang. kelamda kesin bilgi kaynağı değildir
a) mütevatir sünnet
b) akıl
c) Kur an
d) mütevatir haber
e) ahad haber




toplumda karışıklığa yol açacak bir keşfin açıklanmasını sakıncalı bulan
a) imam rabbani
b) imam gazali
c) ibn arabi





........ ve ....... ın bilgi aracı olmamasının en önemli nedeni, test edilebilme imkanının bulunmamasından kaynaklanır
a) duyular - akıl
b) haber - rüya
c) rüya - keşif





bilgi edinme yollarından değildir
haber
akıl
keşif
duyular




insanın bir çaba ve düşünmesi sonucu elde edilen bilgi
a) iktisabi bilgi
b) bedihi bilgi
c) kadim bilgi
d) hadis bilgi
e) nakli bilgi




akli bilgi sağlam ve objektif delillere dayanıyor ve kesinlik ifade ediyorsa
a) nakli bilgi
b) nazari bilgi
c) burhani bilgi
d) zanni bilgi



kelamdaki bilgi çeşitleri arasında yer almaz
a) kadim bilgi
b) hadis bilgi
c) zanni bilgi
d) zaruri bilgi
e) gündelik bilgi



Kuran güvenilir melek Cebrail vasıtasıyla ilahi alandan beşeri alana indirilmiştir bu indirilme işlemine ne denir
a) tebliğ
b) inzal
c) mübadil
d) irfan




bilginin değerini aşağıdakilerden hangisi göstermez
a) bilginin bilene sağladığı yarar
b) bilginin gerçeğe uygun düşmesi
c) bilginin elde edildiği kaynak
d) bilginin elde edildiği aracın güvenirliği
e) bilginin verildiği dil



delile gereksinim duyan bilgi
a) nakli bilgi
b) nazari bilgi
c) burhani bilgi
d) zanni bilgi
e) istidlali bilgi



Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla
Alt 16 Nisan 2013, 10:01   Mesaj No:14
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:15
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:44
Mesaj: 12.545
Konular: 1328
Beğenildi:12678
Beğendi:9310
Takdirleri:28874
Takdir Et:
Standart Cevap: kelama giriş notlarımız

Alıntı:
hsyn_ Üyemizden Alıntı Mesajı göster
mantık alanındaki ilk tercümeyi - İbn el-Mukaffa !
2.ünite soruları sondan ikinci soru
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla
Alt 16 Nisan 2013, 10:03   Mesaj No:15
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:46
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:212
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Standart Cevap: kelama giriş notlarımız

KELAM GİRİŞ 2. ÜNİTE SORULARI




farklı düşünmenin kaçınılmaz ve doğal birinci sebebi insanın ......... ile vahyin ona tanıdığı imkandır

a-fıtrat
b-yaşam
c-ahlak







aşağıdakilerden hangisi kelam ilminin doğuşunu hazırlayan sebeplerden değildir

a-kalem hadisesi
b-kırtas hadisesi
c-hilafet meselesi





kimlere göre adam öldürmek gibi büyük günah işleyen dinden çıkar ve kafir olur

a-mutezile
b-harici




kimlere göre büyük günah konusu hakkında hüküm vermemek sorunu ahirete ertelemek uygundur

a-mürcie
b-harici


*emeviler döneminde bir tabip olarak görev yaptı
*hristiyan ilahiyatçıdır
*allahın birliği ile hz. isanın tabiatı konularında müslümanlarla nasıl tartışılması gerektiği hususunda metod tesbit etmeye çalıştı
*islama karşı reddiyeler yazdı

yukarıda kimden bahsedilmektedir

a-yuhanna ed-dimeşki
b-a. von gabain
c-hüeng-çang




aşağıdaki okullardan hangileri yunan felsefesinin islam dünyasına aktarılmasına rol oynamıştır

a-cündişapur
b-harran
c-iskenderiye
d-hepsi




aşağıdakilerden hangisi müteşabih nasları tevil etmeyenler arasındadır

a-mutezile
b-selefiler
c-ehli sünnet





mutezilenin fikir önderi ve imamı kimdir

a-vasıl b. ata
b-mansur



felsefenin sistemli bir şekilde tercümesi kim döneminde başladı

a-mansur
b-memnun




felsefi anlamda ilk tercüme halife mansur döneminde yapılmıştır
aslında ilk tercümeler kim zamanında yapılmıştır

a-halid b. yezid
b-memnun
c-harun reşit




tercüme faaliyetleri sonucunda ilk islam filozofları yetişmiştir
aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir

a-ibn haldun
b-farabi
c-ibn sina
d-kindi




felsefe akademisi(Darul Hikme ) en çok kimin zamanında yapılmıştır?
a-memun
b-mansur





felsefe faaliyetleri sonucu yetişen ilk İslam filozoflarından değildir?
a- KINDİ
b-FARABİ
c- İBNİ SİNA
d-YUNUS EMRE




*Kuran-ı Kerim henüz tamamlanmamıştır.
* Dönemde aykırı fikirler çıkmamıştır.
yukarda verilen bilgiler hangi döneme aittir
a-ihtilaflar dönemi
b-ehli kitap mezhebinin ortaya çıkış dönemi
c-hz.pryg.dönemi






Bu arada Müslüman Âlimler de Hıristiyanlık ve diğer dinlere karşı reddiyeler yazmıştır.Aşağıdakılerdne hangisi bu reddiyelerden değildir?

a-Er- Red alen –nasara
b-Er-Red alel Mecus
c-Er-Red aless Sümeniyye
d-Er-Red aled Dehriyye
e-Er-Red alec tescimen




Farklı dinlerle karşılaşılması sonucu tartışılan başlıca konulardan biri değildir?
a- Tevhid
b- Teslis
c- Teşbih
d-tevil
e-Tescim





Metinleri kendi fikirlerini onaylatacak şekilde anlayan ve anlamlandıran ekoldür.
a-mutezile
b-hariciye
c-cebriye




KELAM –FELSEFE yakınlaşmasına en çok meyleden grup hangisiidr?
a-mutezile
b-harici
c-murciye




İlk tercüme faaliyetleri .............. zamanında mantık alanında gerçekleşmiştir.
a-mansur
b-memun




Mantık alanındaki ilk tercümeyi kim yapmştır?
a-Cündişapu
b-İbn el-Mukaffa
c-memun
d-mansur




Kelamın yöntemi iki bilgi kaynağından beslenerek gelişmiştir.Hangsi bu kaynaklardan biri değildir?
a-nakil
b-vahy
c-bakil


Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla
Alt 16 Nisan 2013, 10:06   Mesaj No:16
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:46
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:212
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Standart Cevap: kelama giriş notlarımız

ilk dört ünite sorularımız

sıffin savaşı sonunda ortaya çıkan fırka hangisidir ?

a.cebriyye
b.maturudiyye
c.hariciyye
d.mutezile





arap dilcilere göre ,ilim kelimesinin eş anlamlısı hangisidir ?

a.fehm
b.marifet
c.vücub
d.akıl




mütevatir haber ne tür bir bilgidir ?

a.nakli zanni
b.akli burhani
c.nakli yakıni
d.akli zaruri




hangisi Allah 'ın selbi sıfatlarındandır ?

a.hayat
b.irade
c. m.lil havadis
d.ilim





mezheplerden hangisi halifenin kureyşli olmasını şart koşmamıştır ?

a.eşariler
b.şia
c.hariciler
d.maturidiler






hangisi ebu hanifenin akaid risalelerindendir ?

a.el akide
b.el vasiyye
c.kitabüs-sünne
d.ilmil kelam





hangisi ehli sünnetin benimsediği kelamcılardan değildir ?

a.ebu hanife
b.hasan basri
c.vasıl b.ata
d.ebu mansur





kelamda ana konuları anlamaya yardımcı konulara ne ad verilir ?

a.ilahiyat
b.nübüvvet
c.semiyyat
d.vesail




mabed el cüheni deyince ilk akla gelen hangisidir ?

a.siyasi isyanlar
b.kaza-kader meselesi
c.halkul kuran meselesi
d.rüyetullah meselesi





kelam ilminin konuları arasında hangisi yoktur
a.ilahiyyat
b.nübüvvat
c.nikah akdi
d.semiyyat




hangisi kelma ilimlerine verilen isimlerden değldir
a.usuli l fıkh
b.fıkhul ekber
c.usulid din
d.akaid






usul kelimesinin temel anlamları arasında hangisi yoktur
a.esas
b.temel
c.kök
d.en önemli
e.en karışık





hangisi ibn huzeymenin allahın sıfatları üzerine yazmış olduğu eseeridir
a.kitabut tevhid
b.usuliddin
c.kitabut tevhid ve isbatu sıfatur rab
d.el ibane





hangisi kelem ilminin sıkı bir münasebet içinde bulunduğu ilimdir
a.matematik
b.cebir
c.geometri
d.felsefe






kelam ilmini yöntem itibariyle felsefeden ayıran en önemli özellik hangisidir
a.kelamın zor bir ilim olması
b.vahye dayanan dini itikadi hükümlere dayandırır
c.akla dayanan bir ilimolması
d.felsefeyle aynı yöntemdedir





kelam ilmi allahın zatını konu edindiği gibi ,duyular aleminin dışında kalan,gaib alanla doğrudan ilgili bir bilim dalıdır.cümleye göre kelam ile hangi iliminilişkisinden bahsedilmektedir
a.kelam-islami ilimler
b.kelam -sosyal ilimler
c.kelam-tabiat ilimleri
d.kelam-felsefe





hangisi kelam ilmini doğuran sebepler arsında değildir
a.hilafet meselesi
b.kırtas hadisi
c.siyasi anlaşmazlıklar
d.muhkem ayetlerin açıklanmasının gerekliliği





tercüme faaliyetlerinden en çok etkilenen mezhep hangisidir
a.hariciler
b.mürcie
c.selef
d.mutezile





kelam ilmini geçirdiği dönemler arsında hangisi yoktur
a.hz pey.dönemi
b.yeni ilmi kelam
c.müteahhirun dönemi
d.mütekaddimun dönemi





tercüme faaliyetlerinden en çok etkilenen mezhep hangisidir
a.hariciler
b.mürcie
c.selef
d.mutezile





ehli sünnet tarfından bidat düşüncenin öncüler kabul edilen şahsiyetler arasında hangisi yoktur
a.el cüheni
b.gaylan ed dımaşki
c.cehm b.safvan
d.bağdadi




cehm b. safvanın görüş bildirdiği konular arsında hangisi yoktur
a.uluhiyyet
b.kaza kader
c.iman
d.halkul kuran
d.nübüvvat





ebu hanifenin görüşlerini sistemli bir kelam okulu haline döniştüren kimdir
a.eşari
b.mutezile
c.vasıl b. ata
d.imam maturidi




hangisi ilk dönem kelmacıları arasında değildir
a.cad b.dirhem
b.ebu Hanife
c.cehm b. safvan
d.hasan basri
e.enes b. malik




kelam ilmini ilk sistemleştiren ekol hangisidir
a.şafiiler
b.mutezile
c.maturidi
d.hanbeli




hangisi mutezile denilince akla gelen kavramlardan değildir
a.tevhid
b.el vad velvaid
c.adalet
d.nübüvvet




mutezile mensuplarının kuran yaratılmıştır fikrini zorla kabul ettirdikleri dönem arasında hangi halife dönemi yoktur
a.memun
b.mutasım
c.vasık
d.mütevekkil




mutezilenin temel ilkeleri arasında hangisi yoktur
a.tevhid
b.akil-nakil meselesi
c.adalet
d.emri bil maruf
e.peygamberlik





hangisi mutezilenin görüşleriyle ilgili yanlış bir bilgidir
a.haram yiteceklar rızık değildir
b.katil tarafından öldürülen kişi eceliyle ölmüştür
c.sahih bile olsa hadislere güven duymazlar
d.evliyanın kerametidiye bir şey yoktur
e.sihrin aslı yoktur





gazzaliye göre dini ilimlerde külli olan ilim hangisidir

a-fıkıh
b-kelam
c-hadis






kitabu't-tevhid kimin eseridir

a-maturidi
b-eşari
c-cüveyni






haricilere göre adam öldürmek gibi büyük günah işleyen kişinin durumu ne olur

a-dinden çıkar ve kafir olur
b-sorunu ahirete ertelemek daha uygundur






mutezileye göre adam öldüren kişinin hükmü nedir

a-kafir olur ve dinden çıkar
b-dinden çıkar ve kafir olmaz





emeviler döneminde bir tabip olarak görev yapan hristiyan ilahiyatçı ............ islama karşı reddiyeler yazdı

a-lutta
b-markos
c-yuhanna ed-dimeşki





mutezilenin fikir önderi ve imamı kimdir

a-vasıl b. ata
b-mansur





mantığı arapçaya ilk tercüme eden kimdir

a-mansur
b-ibn mukaffa





felsefi anlamda ilk tercüme hangi abbasi halifesi zamanında yapılmıştır

a-memnun
b-mansur






kaderin olmadığını, ezelde kulların fiillerinin belirlenmediği fikrini toplumda yüksek sesle ilk ortaya atan kimdir

a-dımaşki
b-cüheni




Bu hizmet
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
fatmabalci19 beğendi.
__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla
Alt 18 Nisan 2013, 13:22   Mesaj No:17
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:44
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2308
Beğendi:4896
Takdirleri:3818
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: kelama giriş notlarımız

Alıntı:
hsyn_ Üyemizden Alıntı Mesajı göster
mantık alanındaki ilk tercümeyi - İbn el-Mukaffa !
düzeltme yapıldı
Alıntı ile Cevapla
Alt 10 Mayıs 2013, 17:37   Mesaj No:18
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:44
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2308
Beğendi:4896
Takdirleri:3818
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: kelama giriş notlarımız

KELAMA GİRİŞ 8. ÜNİTE SORULARI

kim varlığı hadis ve kadim olarak iki kategoriye ayırmıştır

a-gazzali
b-bakıllani






durumuna ve gerçekleşme özelliğine göre "yokolan" üç kategoriye ayrılır
aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir

a-olması gelecekte imkansız olan
b-olması imknasız olan
c-şu anda olmayan gelecekte gerçekleşecek olan
d-geçmişte olmuş ve bitmiş olan





arap dilinde varolan karşılığında kullanılan kelime hangisidir

a-şey
b-mesh






sonradan var olma anlamındaki kelime hangisidir

a-hadis
b-muallak






sonradan varedilmiş anlamındaki kelime hangisidir
hadis kelimesinden türemiştir

a-muhdes
b-muhaddis






kadim ile hadis kelimelerinin terim anlamları gözetildiğinde aralarındaki temek fark şudur:
.......... için hem önce hem de sonradan bahsedilebilir
......... için ne önce ne de sonradan bahsedilebilir


a-)hadis-kadim
b-)kadim-hadis





kimler ilahi sıfatların allahın zatından tamamıyla ayrı ve bağımsız olmadığını ifade etmişlerdir

a-mutezile mezhebi
b-sünni kelamcılar






allah alemi yaratmış ve onun idaresinde yürütmektedir
hiçbir şey onun bilgi ve idaresi dışında değildir
yüce allahın bu özellikleri hangi sürede açıklanır

a-ayetel kürsi
b-amenerresulü







........... kadı abdulcebbar ile ............... fahreddin el razı, varlığı sıfat olarak telakki ederler
a) mutezile kelamcısı - eşari kelamcısı
b) eşari kelamcısı - mutezile kelamcısı





varlık ve varolan kavramları kimden sonra kelamın tartışma konusu olmuştur
a) vasıl b ata
b) ebu hanife
c) cüveyni
d) gazali







.............. allahta bulunmaması gereken, onun şanına yakışmayan sıfatlardan allahı arındırmak
.............. allahta var olan ve bulunması kemalinin gereği olan sıfatlar
a) subuti sıfatlar - selbi sıfatlar
b) selbi sıfatlar - subuti sıfatlar








allahın bir başka varlığa ihtiyaç duymaması allahın hangi sıfatıdır
a) vücud
b) muhalefetün li'l-havadis
c) kıyam bi nefsihi
d) kıdem






kelam düşüncesinde ........ fikrinin kabul edilmesindeki temel kaygı ve amaç yoktan yaratma düşüncesine uygun bir alem tasavvuru oluşturmaktır
a) cevher
b) araz
c) müfred
d) cisim





Allahın selbi sıfatlarından değildir
a) vücud
b) kıdem
c) kudret
d) kıyam bi nefsihi





alemin asıl unsuru .........dır
cisim ve ...... ise ona bağlı unsurlardır
a) şekil - cevher
b) cevher - araz
c) toprak - ateş
d) kadim - hadis






cismi madde ile suretin birleşmesi sonucu meydana gelen varlık olarak tanımlayan
a) bakıllani
b) cüveyni
c) felsefeciler
d) cürcani



yok olanı hiçbir şey yani varlığa konu olmayan olarak gören
a) sünni kelamcılar
b) hariciler
c) mutezile
d) zeydiyye





arazla ilgili kullanılan 'teceddüd-i emsal'in anlamı
a) cevhere bağlı olması
b) emsalinin olmaması
c) benzerinin olmaması
d) benzerlerinin yenilenmesi




kelamcılar 'cüz ellezi la yetecezza' kavramını hangisi için kullanır
a) araz
b) cevher
c) alem
d) cisim




cevherle ilgili hangisi yanlıştır
a) yer kaplar
b) arazla birlikte bulunur
c) görünüşte bulunur
d) mütehayyizdir
e) cevherler birleşerek arazı oluşturur





hayyizi, kendisinde bir şey bulunan mekan yada mekan takdirinde olan yer diye tanımlayan
a) bakıllani
b) taftazani
c) cürcani


Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
Alıntı ile Cevapla
Alt 14 Mayıs 2013, 18:40   Mesaj No:19
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:46
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:212
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Standart Cevap: kelama giriş notlarımız

KELAMA GİRİŞ 9.ÜNİTE SORULARI

peygamber efendimiz döneminde kelam ilminin varlığından sözedilmeyiinin sebepleri arasında hangisi yoktur
a.vahyin devam etmesi
b.islam dini daha teşekkül sürecini tamamlamamıştır
c.kelam ilmini yapabilecek bilgiye sahip alimler yoktur
d.efendimiz sorulan soruları bizzat cevaplamaktadır

düşünce ekolü olarak mutezile ne zaman doğmuştur
a.1.asır
b.2.asır başları
c.2.asır sonları
d.3.asır

ebu hanifenin eserleri arasında hangisi yanlıştır
a.el fıkhul ekber
b.el ibane
c.el alim
d.el vasiyye

hangisi sistemleşme dönemi mutezili alimlerinden değildir
a.cahız
b.allaf
c.iskafi
d.nazzam
e.muhasibi

aşağıda verilen kelam ilminin öncülerinden hangisi diğerlerinden farklıdır
a.ibn küllab
b.muhasibi
c.cahız
d.kalanisi

eşarinin eserleri arasında olup,mezhepler tarihine dair yazdığı eser hangisidir
a.el ibane
b.el luma
c.el has alel bahs
d.makalatul islamiyyun

eser yazar eşlemelerinden hangisi yanlıştır
a.tahavi-el akidetül tahaviyye
b.nevbahti-fırakuş şia
c.el kummi-kitabut itikad
d.semerkandi-kitabu tevhid

hangisi mütekaddimun dönemnde yaşamış bağımsız şahsiyettir
a.ibn teymiyye
b.ibn hazm
c.ahmed b. hanbel
d.muhasibi

hangisi müteahhirin dönemi hanbeli düşünceyi temsil eden şahsiyettir
a.ebul ferec
b.semerkandi
c.ibn küllab
d.allaf

hangisi kelam ilmine muhalif yazılmış esrler arsında değildir
a.lümatül itikad
b.zemmüt tevil
c.tahrimün nazar
d.el luma

eser yazar eşlemelerinden hangisi yanlıştır
a.tahavi-el akidetül tahaviyye
b.nevbahti-fırakuş şia
c.el kummi-kitabut itikad
d.semerkandi-kitabu tevhid

hangisi mütekaddimun dönemnde yaşamış bağımsız şahsiyettir
a.ibn teymiyye
b.ibn hazm
c.ahmed b. hanbel
d.muhasibi

hangisi müteahhirin dönemi hanbeli düşünceyi temsil eden şahsiyettir
a.ebul ferec
b.semerkandi
c.ibn küllab
d.allaf

kelam ilmini tenkid edenler arsında hangisi yoktur
a.el makdis
b.ibn kudame
c.ibn teymiyye

ibnül hümam,istanbul kadısı hızır bey,hayali ahmed efendi,muslihuddin mustafa...

bu şahsiyetlerin yaşadığı dönemle ilgili hangisi doğrudur
a.mutekaddimun dönemi şahsiyetlerdir
b.emevi sultanı abdülmelikten çok iltifat gördüler
c.14.yy da Osmanlı coğrafyasında yaşamış almlerdir
d.selçuklu dönemi mutezilenin en koyu savunucularıdır

yeni dönem alim eser eşlemelerinden hangisi yanlıştır

a.a.harputi-tenkihul kelam
b.filibeli ahmed hilmi-üssi islam
c.i.ismail hakkı-yeni ilmi elam
d.sırrı paşa-nakül kelam
e.muhammed abduh-risaletüd tevhid
f.yahya kemal-sessiz gemi

Mevlana şibli numaninin Urduca kaleme aldığı eserinin adı nedir
a.deva baba
b.emrin olur
c.medineye varamadım
d.el kelam
e.sultnım

yeni kelam ilmi ve sonrası dönemde ele alınıp tartışılan konular arsında hangisi yoktur
a.insan ve kadın hakları
b.sömürgecilik,yoksulluk,açlık
c.kuranın tarihsel olup olmadığı
d.kredi kartıyla alışveriş caizmidir
e.sekülerizm,demokrasi

belli felsefi konuların kelam iline dahil edilmesi kim zamanında başalr

a.ibn sina
b.farabi
c.aristo
d.gazzali

islami ilimlerin teşekkülünü tamamladığı dönem hangi dönemdir
a.mütakaddimun
b.müteahhirun
c.selaf alimler dönemi
d.şerh ve derlemecilik dönemi

aşağıdaki eserlerden hangisi eşariye ait değildir?

a) el-lüma
b) el-ibane an usulid-diyane
c) el-fıkhül-ekber
d) risale ila ehlis-seğr
e) el-has alel-bahs

hangisi maturidi nin kitabüt-tevhid adlı eserinde bulunan konulardan değildir?
a) büyük günah
b) kader
c) Allahın sıfatları
d) ru yetullah
e) arazlar

hangisi müteahhirin dönem hanbeli temsilcisidir?
a) ebul-ferec ibnül-cevzi
b) ibnül melahimi
c) zemahşeri
d) nesefi
e) gazali

özellikleri verilen alim hangisidir?
*felsefileşmiş kelam döneminin hanbeli temsilcisidir.
*el-akıdetül-vasıtiyye isimli eseri vardır.
a) gazali
b) nesefi
c) ibn teymiyye
d) zemahşeri
e) farabi

hangisi osmanlının yeni kelam ilmi dönem kelamcılarından değildir?
a) abdullatif haputi
b) zemahşeri
c) giritli sırrı paşa
d) izmirli ismail hakkı
e) filibeli ahmet Hilmi



hangisi müteahhirin döneminde, eşari ekolünden olmasına rağmen maturidi bir eser üzerine şerh yazan kelamcıdır?
a) vasıl b. ata
b) cüveyni
c) bakıllani
d) ebul-ferec ibnül-cevzi
e) teftazani

hangisi bakıllaninin eseridir?
a) el-fıkhül ekber
b) el-lüma
c) kitabüt-tevhid
d) kitabüt-temhid
e) eş-şamil

8) hangisi ibn teymiyyenin eseri değildir?
a) el-akidetül-vasıtiyye
b) minhacüs-sünnetin-nebeviyye
c) el-istiğase
d) el-akidetül-hameviyye
e) el-ibane an usulid-diyane

ibn hazm hangi dönemde yaşamıştır?
a) mütekaddimin
b) müteahhirin
c) yeni kelam ilmi
d) şerhçilik
e) haşiyecilik

hangisi izmirli ismail hakkı tarafından yazılmamıştır?
a) muhassaül-kelam vel-hikme
b) mülahhas ilmi tevhid
c) din-i islam ve din-i tabii
d) minhacüs-sünnetün-nebeviyye
e) el-cevabüs-sedid fi beyani dinit-tevhid

hangisi gazalinin kelam ile ilgili yazdığı eserlerden değildir?
a) ihyaü ulumid-din
b) el-iktisad fil-itikad
c) tehafütül felasife
d) el-maksadül-esna
e) el-hikme fi mahlukatillah

12) hangisi mütekaddimin dönemde eser vermiş kelamcılardan değildir?
a) gazali
b) bakıllani
c) pezdevi
d) kadı abdülcebbar
e) ebu seleme es-semerkandi

hangisi şerh ve haşiye dönemi maturidi kelamcılardan değildir?
a) hayali ahmet efendi
b) calaleddin ed-devvani
c) hocazade muslihiddin mustafa
d) ali el-kari
e) hızır bey

hangisi kelam alanında eser veren erken dönem mu tezile lerden biridir?
a) kadı abdülcebbar
b) ibn metteveyh
c) ebu reşid en-nisaburi
d) ebul-huzeyl el-allaf
e) ibnül-melahimi



1.gazali
2. vasıl b. ata
3. ebu hanife
hangisi kelamın teşekkül devrinde yaşamıştır?
a) yalnız 1
b) 2 ve 3
c) 1 ve 3
d) hepsi
e) hiçbiri




peygmber efendimiz vefat ettikten sonra hangi konularda anlaşmazlık ortaya çıkmamıştır?
a-hilafet konusunda
b-müslümanlar arası iç savaş
c-dinin itikad konularında


Şia’ya ait ilk eserler Ehl-i Sünnet döneminde ortaya çıkmıştır.bu bilgi;
a-doğrudur
b-yanlıştır


Kalânisi’ nin eserleri günümüze ulaşmamıştır.bu bilgi ;
a-doğrudur
b-yanlıştır




kitabul'l irca kimin eseridir?
a-hasan b.muhammed ibnü'l hanefiyye
b-Bişr b. Mu’temir Nazzam Ebü’l huzeyfe
c-ibn küllap


İbn Küllâb’ın Mu’tezile’yi red için yazdığı kitaplardan değildir?
a-Kitâbü’s-sıfât
b- Kitâbü halki’l-ef’âl
c- Kitâbü’l- red ale’l
d-Kitabü'l itikad


hasan b. muhammed ibnü'l hanefiyenın iki risalesinin ortak özelliği nedir?
a-dönemın sosyal gelişmeleri ile yakından ilgilenip üzerlerine şerh yazmaları
b-dönemlerinden tamamen kopuk yaşamaları
c-dönemın siyası gelişmeleri ile ihtilafların sonucunda ortaya çıkan meseleleeri ele almaları



ımam Ebul-Hasan elEşarinin aşağıdaki eserlerden hangisinde akılla nakil arasında denge kurmaya çalışan kelam metodunu tamamen benimsediği görülür?
A)el-Lüma
B)el-Fıkhül-ebsat
C)er-Risale
D)el-Vasiyye
E)el-Alim velmüteallim




Aşagıdakilerden hangisi kelam alanında eser veren erken dönem Mutezililerden biri değildir?
A)Ebül-huzeyl el-Allaf
B)Nazzam
C)Muammer b.Abbad essülemi
D)ıbnül-Melahimi
E)Cahiz


Mütekaddimin döneminin en önemli Eşari kelamcısı aşağıdakilerden hangisidir?
A)Ebul Yüsr el-Pezdevi
B)Kadi Abdülcebbar
C)Ebu Bekr el-Bakillani
D)ıbn Metteveyh
E)Ebu Reşid en Nisaburi


Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.


__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla
Alt 21 Mayıs 2013, 10:31   Mesaj No:20
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:46
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:212
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Standart Cevap: kelama giriş notlarımız

10.ünite sorularımız


ibn rüşd kelamcıların Allah'ın varlığı ispat için kullandığı hangi delili eleştirir?

a.imkan
b.kemal
c.zaruri
d.hudus



günümüzde kelamcılara çeşitli eleştiriler yöneltilmiştir.bunlardan biride alem anlayışıdır.bu anlayış hangi ekole aittir ?

a.eşari
b.sufi
c.maturudi
d.kaderiyye


kelamı eleştiridiği halde avama anlatırken kullanılması gerektiğini söyleyen filozof kimdir ?

a.ibn rüşd
b.farabi
c.ibn sina
d.gazali


hangisi kelamcıların en üstün ilim olduğunu kanıtlamak için öne sürdükleri gerekçelerden değildir?

a.kullandıkları delillerin ayet,hadis ve akla uygun olması
b.Allah'ı konu edinmesi
c.hz.peygamberimizin hayatını anlatması
d.diğer ilimlere kaynak olması
e.dünya ve ahiret mutluluğunu amaçlamış olması

ebu hanife fıkhul ekber tabirini hangisi için kullanır ?

a.fıkhın muamelat kısmı için
b.fıkhın usülle ilgili kısmı için
c.fıkhın inançla ilgili kısmı için
d.fıkhın ıkudla ilgili kısmı için


siyaset ve kelam ilişkisi daha çok hangisi sebebiyle olmuştur ?

a.ahiret
b.semiyyat
c.tevhid
d.imamet
e.nübüvvet

kelamın temel meseleleri açıklama ve ispat etmede aracı olan bilgilere ne ad verilir ?

a.m e t a lib
b.akaid
c.mesail
d.vesail
e.maksad

el alim vel muteallimin yazarı kimdir ?

a.cahız
b.iskafi
c.hayyat
d.ebu hanife
e.muhasibi

islam kültüründe ilimlere yönelik en erken sınıflamaları hangisi yapar ?

a.ibn rüşd
b.farabi
c.ibn bacce
d.gazzali
e.amiri

kelam karşıtlığında en çok hangi alimler öne çıkar ?

a.eşariler
b.muteziler
c.hanbeliler
d.şiiler

kelamdan farklı olarak felsefede hareket noktası hangisidir ?

a.fizik
b.mantık
c.nakil
d.akıl


islam kültüründe ilimlere ait en erken sınıflamalardan birini yapan kimdir
a.farabi
b.ibn sina
c.ibn rüşd
d.gazali

*konuları ele alırken hareket noktası akıldır
*akla uymadığını gödüğü yerlerde, nakli yani ayet ve hadisi kabul etmez

kelamın ilişkili olduğu bu ilim hangisidir
a.fıkıh
b.felsefe
c.hadis
d.matematik

kelamcılar,kelamın ilgi alanına giren hangi konularda hadislerden veya ravisi güvenilir olan hadislerden istifade etmişlerdir
a.allhın varlığı,birliği
b.cennet,cehannem,kıyamet alametleri
c.melekler,cinler,cemaatler
d.hariciler,mutezile ve eşarierle ilgili konularda

kelam ilminin temel meseleleri açıklama ve ispat etme aracı olan bilgilere ne denir
a.mesail
b.makasıd
c.vesail
d.fıkıh

kelam ilminin,beşeri ve tabiat ilimlri ile ilişkisinde hangi durumdan bahsedilemez
a.pozitif bilimler,varlıkların durumlarından bahseder
b.pozitif ilimler varlıkları incelerken mebde ve mead yönüyle ele alırlar
c.öldükten sonra ne olacaktır gibi sorulara cevap aramazlar
d.kelam,olayları başlangıç,sonuç,yaratılış ve ahiret açısından değerlendirir

kelama karşı çıkanlar bunu hangi sure ve ayete dayandırmaktalar

a.nisa-7
b.ali imran-7
c.maide-8
d.bakara-23

dini konularda birinin örnek almak istiyorsanız,rasulullahın ashablarını örnek alın.onlara benzemeye çalışın,doğru yoldaolanlar onlardır.onlara benzemeye çalışın.bu yoldan azıcık sağa veya sola saparsnız büyük bir dalalete düşmüşolursunuz.....ifadeleri hangi görüşü yansıtır
a.mutezili
b.rey
c.ehli sünnet
d.selefi

hangisi kelamkarşıtlığı kapsamında oluşan litaratür arasına giren örneklerden deildir

a.el hesevi
b.el kudame
c.ibn teymiyye
d.semerkandi
e.ibn cevziyye

sufiler kelam ilmini eleştiriken,hangi unsurları ön planda tutarlar

a. akıl ve vahiy
b.hadis-sünnet
c.nazar-istidlal
d.azim-hırs

hangisi sufilerin görüşlerini yansıtmaz

a.akıl ve nakil belli ölçülerde dinin kaynağı olabilir
b.duyu bilgileri yanıltıcı akli bilgiler ise sınırlıdır
c.insanı hakikate ulaştıracak bilgi kaynağı keşf ve ilham yöntemidir
d.aklı herşeyin önünde tutarlar ve kelamı eleştirmezler

ibni sina ve frabi, alemin yartılışını hangi nazariye ile açıklarlar

a.araz
b.sudur
c.yaratma
d.yoktan yaratılma

felsefe alanında kelama yöenelik en sistemli ve kapsamlı eleştiri kim tarafından yapılmıştır
a.ibn rüşd
b.farabi
c.gazali
d.

ibn rüşd felsefesinin temel özelliği hangisidir

a.kelam farzı kifaye bir ilimdir
b.felsefe herşeyin üzerindedir
c.felsefe ile din arasında uzlaşma arayışı içindedir
d.aristoculuk kelamda mutlaka yer edinmeli

ibn rüşd nahl suresi 16-125 e dayanarak insanları 3 guruba ayırır .hangisi bunlar arasında değildir

a.hükmü kesin akli delillerle kabul edenler
b.hükmü cedeli sözlerle tasdik edenler
c.hükmü iknai sözlerle tasdik edenler
d.cedeli yöntem ne olursa olsun hiç bir şartta ve durumda kullanılamaz diyenler

hangisi günümüzde kelama yöneltilen eleştiriler arsında değildir
a.insan davranışlarını biçimlendirmeye yönelik prtik bir etki ortaya koyamaması
b.eşari kelamı insan hürriyetini neredeyse yok sayan bir açıklama tarzı gelştirmiş
c.kelamda delilolarak getirilen naslar, sorgulanamaz bir biçimde nesilden nesile aktarılmış
d.eşariliğin alem ve allah tasavvurunun,tabii alem hakkında yeterli çalışma yapılmsının önünü tıkadığı
e.özellikle eşariliğin getirdiği yorum ve delillerin bilimsel ve fikri anlamda ilerlemeyi sağladığı hususu

hangisi mutezili düşünceye yakın çözüm geliştiren eşari şahsiyetlerden değildir

a.bakıllani
b.maturidi
c.isferayni
d.cüveyni

sadece insanımerkeze alan bir kelam,metot ve konu bakımından doğru olacağı gibi,vahyin öğretisi ilede örtüşecektir...

a.doğrudur
b.yanlıştır

Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.

__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 3 Kişi okuyor. (0 Üye ve 3 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Kelama Giriş 6. 7. 8. 9. ve 10. Ünite Özetleri nurşen35 Kelama Giriş 5 31 Mart 2021 00:33
Kelama giriş cevaplı test Medine-web Kelama Giriş 1 23 Mart 2021 16:14
Kelama giriş arasınav deneme testi EyMeN&TaLhA Kelama Giriş 1 12 Ekim 2017 15:21
islam hukukuna giriş notlarımız mehmet akif2 İslam Hukukuna Giriş 21 22 Nisan 2017 21:12
Kelama Giriş Final Soruları Medine-web Kelama Giriş 0 18 Aralık 2013 20:59

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.