|
Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi: 15 Şubat 2013 (23:50), Konuya Son Cevap : 25 Ekim 2022 (19:28). Konuya 47 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
26 Mart 2013, 10:51 | Mesaj No:11 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: kelama giriş notlarımız KELAMA GİRİŞ 5. ÜNİTE SORULARI ehli sünnetin ekolünün bütünleşmesinde iki önemli ilkeye sahiptir aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-büyük günah işleyenin tekfir edilmemesi b-ehli kıblenin tekfir edilmemesi c-büyük günah işleyenlerin tekfir edilmesi aşağıdakilerden hangisi ehli sünnetin kendi dışındakilere verdikleri adlar arasında değildir a-ehli heva b-fırakı dall c-bidat ehli d-ehli şevk "kaderi inkar eden kafirdir, fakat günahını allaha yükleyen de zalimdir" sözünü kim söylemiştir a-hasan basri b-ahmed b. hanbel maturidi ekolünün en büyük temsilcisi kimdir a-hakim es-semerkandi b-ebü'l-muin en-nesefi es-sevadü'l-a'zam kimin eseridir a-semerkandi b-cürcani maturidinin öğrencilerinden biri olan rüstüfağninin eseri aşağıdakilerden hangisidir a-kitabu't-tevhid b-irşadu'l-muhtedi aşağıdakilerden hangisi teftazaninin eserleri arasında değildir a-şerhu'l-mevakıf b-şerhu'l-akaid c-şerhu'l-mekasıd ...... göre son nefeste tövbe geçerlidir ....... göre son nefeste tövbe geçerli değildir a-eşari-maturidi b-maturidi-eşari ..... göre peygamberin erkek olması şarttır ....... göre peygamberin erkek olması şart değildir a-maturidi-eşari b-eşari-maturidi ......göre irtidat eden kimse tekrar islam dinine dönerse amelleri geri döner ....... göre amelleri geri dönmez a-maturidi-eşari b-eşari-maturidi kimlere göre bir kişinin peygamber olduğunun kanıtı gösterdiği mucizedir a-ehli sünnet b-eşari c-maturidi kimlere göre allahın subuti sıfatları arasında tekvin sıfatı yoktur kudret sıfatı yaratma işlevini yerine getirir a-maturidi b-eşari ‘Ehl-i Sünn ve’l- Cemâa’ anlamı hangi şıkta verilmiştir? a-Ehl-i nispet sünnet ehli sünnete mensup olan. b-Hz.Peygamber’in takip ettiği yol anlatılır. c-Peygamber’in yolunu ve dini anlama-uygulama biçimini takip edenlere denir. d-Bir araya getirilmiş şey Istılahta; Müslümanların çoğunluğu ümmetin siyasi birliği ve bütünlüğü anlatılır. Bağdadî …………………… eserinde Ehl-i Sünnetin 8 gup olduğunu söyler. a- Usulü’d- Din b-el- Fark beyne’l-fırak c- es- Sevâdu’l- a’zam hangisi İbn Hazm 5 kişil grubunun dışında kalır? a- Sahabe b- Tabiun c-ehl-i rey d- Ashâbü’l- hadis e- Onlara tabi fakihler f- Müslümanlar Ehl-i Sünnetin bir arada olmasını sağlayan temel ilkelerden değildir? a- Büyük günah işleyenlerin tekfir edilmemesi b- Ehl-i kıblenin tekfir edilmemesi. c-ehl-i kitabın büyük günah işleyince affedilmesi * kelâm- felsefe evliliğini tamamlamıştır. * el- İmam olarak tanınmaktadır. Yukardıda kimden bahsedilmektedir? a-Fahreddin er- Râzi b- Teftazani c- Cürcâni d-ibn sina e-muhyittin ibn Arabi *müteahhiirin dönemnde onun sayesinde mantık dersi müfredata girmiştir. *ondan sonra şehristani çok önemlidir. * Onun Hâl teorisine yönelttiği eleştiri sayesinde yeniden Eş’ariliğin sayısı artmştır. *İbn Sina’yı da eleştirmiştir Yukarda kmden bahsedilmektedir? a-cürcani b-gazali c-kuşeyri d-ibn tufeyl *şerh ve haşiyenin en seçkin simasıdır. *onu cürcani takip etmiştir. *şerhul akaid ve şerhul mekasıd adlı eserleri medresede okutulmuştur. yukarıda özellikleri verilen kişi kmdir? a-kadı abdulcebbar b-cüveyni c-gazali d-teftezani Verilenlerden hangisi eşarilerin kaza-kader konusundaki fikirlerine ters düşmektedir? a-yaratan yoktan ver eden Allahtır. b-Allahın dışında yaratıcı ve yokedici yoktur. c-herşey Allahın kudreti ile olmuştur. d-Allahın bir insanda bir işi yaptıracak kudreti zorunludur. Eş arilerin müteahhirin dönemi hangisi ile başlamıştır? A)Bağdadi B)Ebül Hasan el-Bahili C)ıbn Fürek D)Bakillani E)Gazzali Eş ariliğin uluhiyet ile ilgili görüşleri arasında aşagıdakilerden hangisi yeralmaz? A)Allah ın varlığına istidlal ile ulaşılabilir B)Allah vardır birdir ezeli ve ebedidir C)Allah ın ezeli sıfatları vardır D)Allah ın varlığının ispatında araz ve cevherlerin sonradanlığına dayanan hüdus delilini kullanmışlardır E)Allah ahirette görülemeyecektir Aşagıdakilerden hangisi Gazzali nin eserleri arasında yeralmaz? A)Makasidü-lfelasife B)Mihakkun-nazar C)eş-şamilfi usuliddin D)Tehafütül felasife E)el-Munkizu mined-dalal Aşagıdakilerden hangisi Rüstüfağni nin eseridir? A)es-Sevadül-azam B)ırşadül-muhtedi C)Usulüd-din D)Kitabüttevhid E)Tevilatül-Kuran Maturidiliğin nübüvvet ile ilgili görüşleri arasında aşagıdakilerden hangisi yeralmaz? A)Yüce Allah ın peygamber göndermesi Allah ın hikmetinin bir gereğidir B)Peygamberlerin sıdk ismet fetanet tebliğ emanet gibi niteliklere sahip olması zorunludur C)Kadınlar peygamber olabilir D)Peygamberlerin sonuncusu Hz.Muhammed dir E)Yüce Allah ın Hz.Muhammede peygamberliğinin kanıtı olarak verdiği enbüyük mucizesi K.Kerim dir Aşagıdakilerden hangisi Eş arilik ekolüne bağlı değildir? A)Ebul Hasan el-Bahili B)Ebu Abdillah b.Mücahid et-Tai C)Ebul Muin en-Nesefi D)ıbn Fürek E)Abdülkahir el-Bağdadi Ehli sünnetin üzerinde ittifak ettiği görüşler arasında aşagıdakilerden hangisi yeralmaz? A)ımamet nass ve tayinle değildir B)Ehl-i kıble tekfir edilemez C)Büyük günah işleyen kimse kafir değil,günahkar müslümandır D)ıman tasdikten ibarettir E)Kadere iman islam inanç esaslarından biridir hangisi ehli sünnetle ilgili yanlış bir ifadedir a.ehli rey taraftarlarını içine alan bir kavramdır b.ashabul hadis bu kavram içindedir c.ehli sünneti ifade eden tek fırka ehli hadistir d.ehli sünnet şemsiye bir avramdır,ehli rey,ashabul hadis vebir çok gurubu içine alır ehli sünnetin ıstılahtaki manasını ifade eden anlamlardan hangisi farklıdır a.ümmetin siyasi birliği b.bütünlüğü c.müslümanların çoğunluğu d.biraraya getirilmiş,toplanmış şey e.hiçbiri 1.bağdadi-el fark beynel fırak 2.semerkandi-es sevadül azam 3.rüstüfağni-irşadül mühtedi 4.el pezdevi-usulüd din 5.maturidi-kitabut tevhid ve tevilatül kuran yukardaki eser alim eşlemelerinden hangisi doğrudur a.1-2-4-3 b.2-3-5 c.4-5 d.1-2-3-4-5 e1-2-3 *kuranın ezeli olduğu,ruyetullah gibi konular üzerine durmuş *inanç esaslarının naslara göre belirlenmesi gerektiğini savunmuş *itikatta nakli delilleri hakim kılmaya çalışmış a.mutezile b.ebu Hanife c.hasan basri d.ahmet b. hanbel vahdet-i vücut anlayışıyla eşari kelam düşüncesini uzlaştırmaya çqlışmıştır a.muhyiddin ibni arabi b.celalettin devvani c.kuşeyri d.gazzali müteahhirin dönemi ile ilgili ifadelerden hangisi yanlıştır a.bu dönem inikası edillenin terk edildiği dönemdir b.aristo mantığı kelam ilmine sokulmuştur c.bu dönem eşarilerin gazzali ile başlayan dönemidir d.ibn rüşt dönemin en ünlü kelam alimidir hangisi mutaahhirun dönemi eşari alimlerden değildir a.gazzali b.taftazani c.cürcani d.bakillani e.fahrüddin razi bakillaninin eşariliğin kozmonolojiye ilişkin görüşlerini temellendirdiği eseri hangisidir a.kitabut tevhid b.usulud din c.et -temhid d.makasudul felasife Peygamber’in yolunu ve dini anlama-uygulama biçimini takip edenlere ne denir? a) ehl-i sünnet b) ıstılahta Müslümanların çoğunluğu, ümmetin siyasi birliği ve bütünlüğü anlamına gelen kelime? a) ıstılahta b) ehl-i sünn ve’l- cemâa ..........., el- Fark beyne’l-fırak eserinde Ehl-i Sünnetin sekiz grup olduğunu söyler a) Bağdadî b) İbn Hazm İsferâyini ehli sünneti iki gruba ayırır Hangisi bunlardan değildir? a) Ehl-i Hadis b) Ehl-i Rey c) Ashâbü’l- hadis Ehl-i Sünnetin bir arada olmasını sağlayan ilkelerdendir? Büyük günah işleyenlerin tekfir edilmemesi Ehl-i kıblenin tekfir edilmemesi ikisi de hang. sünni kelâmın öncülerinden değildir? a) ahmed b. hanbel b) ibn küllab c) kalanisi d) muhasibi cemel- sıffin savaşlarında müslüman toplumu oluşturan bireylerin birbirlerini öldürmeleri sonucunda ortaya çıkan problemlere ne denir? a) küçük günah b) büyük günah 'hem biribirini öldüren müslümanların hem de hakem olayına karışanların büyük günah işlediklerinden kâfir olduklarını' söyleyenler? a) hariciler b) mu’tezile Kader konusu Hz. Ömer ve Hz. Ali’nin hilâfeti döneminde gündeme gelmiş, Müslümanları fırkalara ayırması .............. döneminde olmuştur a) emeviler a) abbasiler 'kaderi inkar eden kâfir, günahı Allah’a yükleyen zalimdir' görüşünü savunan? a) hasan el- basri b) ömer b. abdülaziz .......... nassları mümkün olduğunca yoruma tutmaz ve kıyasa başvurmaz, amel-inanç konusunda nakle başvurur .......... te’vile başvurur,konusunda akla, kıyasa, içtihada önem verir a) ehl-i hadis - ehl-i rey b) ehl-i rey - ehl-i hadis matüridilik, eşarilik ile birlikte sünni kelam ekolünü temsil eder doğru yanlış matüridiliğin temel görüşlerinden değildir? uluhiyet insanın özgürlüğü büyük günah amel-iman ilişkisi nübüvvet imamet eş'arilerin, gazzali ile başlayan dönemidir a) mütekaddimin b) müteahhirin ............ göre ümitsizlik halinde yani son nefeste tövbe geçerlidir ............ göre ümitsizlik halinde yani son nefeste tövbe geçerli değildir a) eş'ariler - matüridiler b) matüridiler - eş'ariler Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
09 Nisan 2013, 09:41 | Mesaj No:12 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: kelama giriş notlarımız KELAM GİRİŞ 6. ÜNİTE SORULARI teleskop kullanarak ilk ciddi yıldız gözlemini yapan kişi kimdir ayrıca engizisyon mahkemesinin aforozundan artık görüşlerinden vazgeçtiğini söylemekle kurtulabilmiştir a-kopernik b-kepler c-galile aydınlanma felsefesinin en önemli filozofu kimdir a-galile b-kant c-kepler pozitivizm kim tarafından XIX. yy. da ortaya atılan felsefi düşüncedir a-comte b-galile kime göre me ta fiziğin bilmeye çalıştığı şeyleri bilmenin imkanı yoktur a-david hume b-kant c-comte "insanın türeyişi" adlı eser kimindir a-comte b-marx c-darwin karl marx hangi akımın öncüsüdür a-darwinizm b-materyalizm karl marx, tarihi düzenleme ve ilerleme esasına göre beşe ayırır aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-ilerlemiş toplum b-ilkel toplum c-asyatik toplum d-köle-toplayıcı toplum e-feodalizm f-kapitalizm aşağıdakilerden hangisi yeni ilim kelam öncüleri osmanlıdan çıkmamıştır a-muhammed abduh b-harputi c-izmirli ismail hakkı yenilenme hareketinin türkiyedeki en önemli temsilcisidir ona göre kelam ilmi, islami ilimlerin anasıdır islam akaidi ile bağdaşmayan her türlü felsefi kanun reddedilmelidir yukarıda kimden bahsedilmiştir a-harputi b-ismail hakkı kelam ilminde yenilik ihtiyacını ilk dile getiren kişi kimdir a-şibli numani b-seyyid ahmed han kimin ortaya koyduğu yeni kelama tabiatçı kelam denmiştir a-seyyid ahmed han b-muhammed abduh "ilmü'l-kelam" ve "ilm-i kelam-ı cedid" isimli eserler kimindir a-harputi b-şibli numani aşağıdakilerden hangisi geleneksel görüşü yani peygamberliğin allahın bir bağışı olduğunu savunanlar arasında değildir a-seyyid ahmed han b-izmirli ismail hakkı c-muhammed abduh d-reşid rıza batlamyusçu evren anlayışını çürüten,dünyanın döndüğünü ileri süren bilim adamı kimdir a.kant b.kopernik c.newton d.aristo Kartezyen felsefesinin kurucusu olup,ortaya koyduğu düalist yaklaşımla,ilimlde sekülerleşmenin meydana gelmesine öncülük eden filozof kimdir a.aristo b.platon cnewton d.descartes duyuları,bilgi elde etmenin tek vasıtası olarak gören bilim adamı kimdir a.kant b.newyon c.david hume d.kopernik hangisi kantın ,duyularla kavranması mümkün olmayan.. tezindeki alanları ifade etmek için kullandığı kavramlardan değildir fenomen b.numen c.neomen aguste comte nin öncülüğünü yaptığı akımın adı nedir a.düalizm b.darvinizm c.pozitivizm d.materyalizm pozitivizm ilk nerede ortya çıkmıştır a.amerika b.latin amerika c.fransa d.ingiltere tekamül nazariyesi hangi akımın teorisidir a.pozitivizm b.materyalizm c.darwinizm d.modernizm marx, tarihi, düzenli ilerleme esasına göre beli guruplara ayırır hangisi bunlardan değildir a.asyatik toplum b.ilkel toplum c.köle-toplayıcı toplum d.modern toplum e.kapitalizm f.feodalizm hangisi yeni ilmi kelamla ilgili yanlış bir bilgidir a.çağın gereklerine uygun olarak,kuranın tefsir edilmesi ihtiyaç olarak görülmüş b.fıkıhta içtiht kapıları açılmıştır c.ilim adamları tefsir,fıkıh ve kelamda yenilik arayışlarına çıkmışlardır d.bu dönemde islam dünyası,siyasi,askeri anlamda sıkıntıların olmadığı refah dönemidir hangisi İsmail hakkı İzmirliye göre islamı modern düşünce ve kurumlarla kaynaştırmayı hedefleyenler arsında değildir a.namık kemal b.musa carullah c.m.şemseddin d.muhammed abduh kelam ilminde yenilik ihtiyacını ilk dile getiren kişi olarak bilinir a.izmirli ismail hakkı b.seyyid ahmed han c.muhammed abduh d.efgani şibli numaniye göre,islamı farklı bir üslupla fakat bütün ilkeleriyle takdim eden dediği ve kelamcı sayılması gerektiğini düşündüğü kişi kimdir a.gazzali b.razi c.hasan basri d.mevlana c.rumi hangisi yeni ilmi kelamın ele aldığı konular arasında değildir a.bilgi ve varlık b.uluhiyet c.peygamberlik d.varlık konusunu detaylı bir şekilde ele almışlardır d.bilgi ve varlık konusunu detaylı ele almamışlardır yenilikler ve farklılıklar olarak ele alınan konulardan hangsi yanlıştır a.aristo mantığı ve felsefesine yer verilmeyerek,onu etkisini kırmak istemişlerdir b.uzak durdukları konulardan birisi kader konusudur c.mezhep taassubundan uzak durmuşlardır d.kadın hakları ve sosyal konumuna ilişkin eleştirilere cevaplar vemişlerdir e.geleneksel kelamda yer alan bütün konuları ayrıntılı olarak işlemişlerdir Aşagıdakilerden hangisi Abdüllatif el-Harputinin eserleri arasında yeralır? A)el-Mevakıf fi ilmil-kelam B)Lüm atül-itikad C)Tenkihül Kelam fi akadi ehlil-ıslam D)ıhyaü ulumiddin E)es-Sevadül-azam Aşagıdakilerden hangisi Yeni ılm-i Kelam eserlerinde ele alınan konulardan degildir? A)ınsan hakları B)ıslamın diger dinlerle kıyaslanması C)Allah ın varlıgı ve birliği D)Hilafetin Kureyşiliği E)Kadının sosyal konumu Yeni ılm-i Kelamın ortaya çıkış sebepleri arasında aşagıdakilerden hangisi yeralmaz? A)ıhya hareketlerinin ortaya çıkması B)Pozitivizmin ıslam toplumunu etkilemesi C)Materyalizmin ıslam dünyasında yayılması D)Darwinci anlayışların ıslam toplumunu etkilemesi E)Ateizmin ıslam inancı için bir tehdit oluşturması *ihyacılık *modernist kanat yulardakı görüşler kme aiitir? a-izmirli ismail b-adanalı ahmet c-camalettn efgani d-abdullatif el harputi meteryalist pozivitist ve determinist anlayışlara karşı koyan müslümanların ortak kanaati nedir? a-çağdaş kelamla çağı saran bu düşünceleri ortadan kaldırma b-klasik kelam argümanıyla çağın pozivitist mateamtik akımlarına karşı konulamaycağı batı dünyaısı hangi olayla değişim ßürecine girmiştir? a-rönesans b-reform c-coğrafi keşifler güneşin yer aldığı ve dünya dahil diğer bütün gezegenlerin güneş etrafında döndüklerini ortaya koyan kişi? a-aristo b-batlambus france c-kopernik d-cristo colomp kopernik in fikrine ilk tepki kmden gelmiştir? a-burjıva sınıfından b-kiliseden c-avam sınıfından *fizik yasalarını gök cisimlerini uygulayan kişi olarak tanınır. *astronomiyi fiziğin bir parçası olarak görürr. yukarıda kmden bahsedlmktedir? a-galile b-kopernik c-arsito d-newton e-kepler teleskop kullanarak ilk ciddi yıldız gözlemleri yapan kişi? a-galile b-newton c-kopernik *kendinden öncekileri bilim ve matematik cahili olarak suçlamış *kesin bilginin kaynağının akıl olduğunu iddia eder *kesinlik özelliğğinden dolayı matematiği kendine model oolarak görür *kartezyenin kurucusudur yukarda verilenler kmin özellkleridir? a-descartes b-kant c-arsito d-david hum inanmaya yer bırakmak için inkar etmek zorunda kaldım sözü kime aiiitr? a-kant b-marx c-darvin d-kopernik insanın türeyişi adlı eser kime aiitir? a-marx b-hegel c-darvin d-comte materyalizmin öncüsü kmdir? a- darvin b-comte c-hegel d-marx *marx cammunus manifesto *das kapital yukarıdaki eserler kime aiitir? a-hegel b-marx c-comte tanrı insanın idealize ettiği kendi imajından başka bir şey değildir.yani insan kendinin olması gereken halini tanrı olarak ifade etmiştir ki bu hayali bir tasvirden başka bir şey değildir?sözü kme aittir? a-comte b.marx c.hegel *tarih-i ilm-i kelam *tenkihul kelam fi akadi ehl-il islam yukardaki eserler kime aiitir? a-abdullatif el harputi b-cemalettin afgani c-izmirli ismail hakkı pozivitizm kim tarafından ortaya atıldı? a-darvin b-hegel c-marx d-comte insanlık tarihini dini ****fizik ve pozitif olmak üzere 3'e ayıran filozof kimdir? a-agusto caomte b-marx c-aristo d-galile kant duyuların ötesindeki alana................... tecrübe ile bilinen dış dünyayada ......................adını vermiştir. a-momen-numan b-numen-fenomen c-fenomen-fanatik verilenlerden hangisi batıda ortaya çıkan akımlardan değildir? a-pozivtzm b-darvinizm c-materyalizm d-düalizm Aydınlanma felsefesinin en önemli filozofu aşagıdakilerden hangisidir? A)Galile B)Newton C)Kant D)Hume E)Descartes Engizisyon mahkemesinin aforozundan görüşlerinden vazgeçtiğini söylemekle kurtulabilen aşagıdakilerden hangisidir? A)Galile B)Hume C)Kant D)Newton E)Descartes Yeni ılm-i Kelamın öncüleri arasında aşagıdakilerden hangisi yeralmaz? A)Abdüllatif el-Harputi B)ızmirli ısmail Hakkı C)Muhammed Abduh D)Seyyid Ahmedhan E)Ebul Hasan el-Eşari Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
09 Nisan 2013, 10:09 | Mesaj No:13 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: kelama giriş notlarımız KELAMA GİRİŞ 7. ÜNİTE SORULARI hangisinin tamamı mütevatirdir ? a.sünnet b.siyer c.hadis d.kur'an kelamda bilginin inanç açısından değer ifade etmesi için nasıl olması gerekir ? a.nakli ise yakini,akli ise hatabi b.nakli ise zanni,akli ise burhani c.nakli ise yakini,akli ise burhani d.nakli ise burhani,akli ise zaruri hangisi en doğru en kesin bilgi kaynağıdır ? a.duyular b.sünnet c.vahiy d.keşif dinde bir hükmün farz olması yada vacip olması için hangi şartı taşıması gerek ? a.ahad haber b.mütevatir haber c.zaruri bilgi d.bedihi bilgi yalanda birleşmeleri imkansız görünen bir topluluğun haberine ne denir ? a. ahad haber b.vahiy c.mütevatir haber d.sezgi hangisi kelamda kesin bilgi kaynağı değildir ? a.mütevatir haber b.kuran c.akıl d.mütevatir sünnet e.ahad haber ilmin tarifinin mümkün olmayacağı ama bunun mahiyetinin bilinebileceği şeklinde görüş ortaya koyan alim kimdir a.gazali b.cüveyni c.ibn rüşd d.fahreddin er razi hangisi kelam bilginlerinin bilgiyi açıklama şekilleridir a.akla ve duyulara konu olan objenini tanınması b.keşf ve sezginin dayandığı blgi c.bilen kişi ile bilinen arasında irtibat olarak kabul ederler d.bilenin bilmediğini hiç bilmeden bilmesidir Kelam ilminde en önemli konu nedir? a-bilgi b-kaynak c-kanal d-ileti verilenlerdern hangisi’ilmin tarifinin zor olduğunu ‘söylememiştir? a-gazali b-cüveyni c-fahrettin Razi bilgiyi bilen suje ile bilinen obje arasındaki ilişki olarak tanımlayan bilim dalı hangisidir? a-psikoloji b-sosyoloji c-antropoloji d-felsefe insnaın en doğru ve kesin bilgi kaynağı nedir? a-akıl b-duyular c-vahiy d-sezgiler verilenlerden hangisi kuranda geçen bilgi edinme yollarından değildir? a-duyular b-haber c-akıl d-basiret e-fuad f-deney-gözlem g-kalp kesinlik düzeyinin en üst noktasında bulunan haber nedir? a-mütevatir b-müpteda c-ahad haber Allah’ın bazı sevgili kullarına ilham yoluyla çeşitli konularda bilgi vermesi olayına ne denir? a-keşif b-ilham c-veli d-sezgi …….bilginleri bilgiyi;bilen kişi ve bilinen olay arasındaki irtibat olarak tanımlar. a-tefsir b-kelam c-fıkıh aklın iyi-kötüyü bilebileceği ve kendine yarar sağlayacak şeyler, seçebileceğini söylemiştir? a-maturidi-mutezile b-imam rabani-ibn Arabi c-cüveyni-fahrettin razi ılmin tarifinin mümkün olmadığı ancak mahiyetinin bilinebileceği şeklindeki görüş aşağıdakilerden hangisine aittir? A)Cüveyni B)Gazzali C)Fahreddin er_Razi D)Bakillani E)ıbnRüşd Bilgi ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A)Felsefede bilgi bilen suje ile bilinen obje arasındaki ilişki şeklinde tanımlanır. B)Kelam bilginlerinin çoğunluğu bilgiyi bilen kişi ile bilinen olgu ve olay arasında bir irtibat olarak kabul ederler. C)Bilgi akla ve duyulara konu olan nesnenin tanınması ile elde edilen anlamdır. D)Bilginin değeri bilgi araçlarının yeterliği nispetindedir. E)Aklın hiçbir çaba sarfetmeksizin elde ettiği bilgi nakli bilgidir. ınsanın bir çaba ve düşünmesi sonucu elde edilen bilgiye ne ad verilir? A)ıktisabi bilgi B)Bedihi bilgi C)Kadim bilgi D)Hadis bilgi E)Nakli bilgi Kuran güvenilir melek Cebrail vasıtasıyla ilahi alandan beşeri alana indirilmiştir.Bu indirilme işlemine ne ad verilir? A)Tebliğ B)ınzal C)Mübadil D)ırfan E)Ta allüm Akli bilgi sağlam ve objektif delillere dayanıyor ve kesinlik ifade ediyorsa buna nead verilir? A)Nakli bilgi B)Nazari bilgi C)Burhani bilgi D)ıktisabi bilgi E)Zanni bilgi Aşagıdakilerden hangisi kelamdaki bilgi çeşitleri arasında yeralmaz? A)Kadim bilgi B)Hadis bilgi C)Zanni bilgi D)Zaruri bilgi E)Gündelik bilgi Aşagıdakilerden hangisi kelamda kesin bilgi kaynağı değildir? A)Mütevatir sünnet B)Akıl C)Kur an D)Mütevatir haber E)Ahad haber Bilginin tarafları arasındaki ilişkiyi aşağıdakilerden hangisi sağlamaz? A)Bilenin nesne veya olayların farkına varması B)Bilenin nesneye sahip olması C)Bilen ile bilinen arasındaki ilişki D)Bilenin bir nesneyi tanıması E)Bilen ile bilinen arasındaki anlam Bilginin değerini aşağıdakilerden hangisi göstermez? A)Bilginin bilene sağladığı yarar B)Bilginin gerçeğe uygun düşmesi C)Bilginin elde edildiği kaynak D)Bilginin elde edildiği aracın güvenirliği E)Bilginin verildiği dil .......... somut ve objektif gerçekliğin bilgisi için kullanılır .......... soyut ve subjektif algıların ürünü bilgi anlamında kullanılır a) marifet - ilim b) ilim - marifet bilen ile bilinen arasındaki söz konusu olan ilişki a) ilim b) marifet arap dilcilerince ilim kelimesi ile eş anlamlı kabul edilmiş kelime a) medeniyet b) marifet c) hikmet ilmin tarifinin zor olduğunu söyleyenlerden değildir a) cüveyni b) bakıllani c) gazzali aktarma yoluyla insanda hasıl olan gerçeğe uygun bilgi a) akıl b) haber c) beş duyu bir bilginin haber olabilmesi için, kişinin kendi dışında bulunan bir aracı vasıtasıyla onu elde etmesi gerekir doğru yanlış yalanla birleşmeleri imkansız görülen bir topluluğun verdiği haber a) mütevatir haber b) akıl c) ahad haber hang. kelamda kesin bilgi kaynağı değildir a) mütevatir sünnet b) akıl c) Kur an d) mütevatir haber e) ahad haber toplumda karışıklığa yol açacak bir keşfin açıklanmasını sakıncalı bulan a) imam rabbani b) imam gazali c) ibn arabi ........ ve ....... ın bilgi aracı olmamasının en önemli nedeni, test edilebilme imkanının bulunmamasından kaynaklanır a) duyular - akıl b) haber - rüya c) rüya - keşif bilgi edinme yollarından değildir haber akıl keşif duyular insanın bir çaba ve düşünmesi sonucu elde edilen bilgi a) iktisabi bilgi b) bedihi bilgi c) kadim bilgi d) hadis bilgi e) nakli bilgi akli bilgi sağlam ve objektif delillere dayanıyor ve kesinlik ifade ediyorsa a) nakli bilgi b) nazari bilgi c) burhani bilgi d) zanni bilgi kelamdaki bilgi çeşitleri arasında yer almaz a) kadim bilgi b) hadis bilgi c) zanni bilgi d) zaruri bilgi e) gündelik bilgi Kuran güvenilir melek Cebrail vasıtasıyla ilahi alandan beşeri alana indirilmiştir bu indirilme işlemine ne denir a) tebliğ b) inzal c) mübadil d) irfan bilginin değerini aşağıdakilerden hangisi göstermez a) bilginin bilene sağladığı yarar b) bilginin gerçeğe uygun düşmesi c) bilginin elde edildiği kaynak d) bilginin elde edildiği aracın güvenirliği e) bilginin verildiği dil delile gereksinim duyan bilgi a) nakli bilgi b) nazari bilgi c) burhani bilgi d) zanni bilgi e) istidlali bilgi Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
16 Nisan 2013, 10:01 | Mesaj No:14 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | Cevap: kelama giriş notlarımız 2.ünite soruları sondan ikinci soru
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
16 Nisan 2013, 10:03 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: kelama giriş notlarımız KELAM GİRİŞ 2. ÜNİTE SORULARI farklı düşünmenin kaçınılmaz ve doğal birinci sebebi insanın ......... ile vahyin ona tanıdığı imkandır a-fıtrat b-yaşam c-ahlak aşağıdakilerden hangisi kelam ilminin doğuşunu hazırlayan sebeplerden değildir a-kalem hadisesi b-kırtas hadisesi c-hilafet meselesi kimlere göre adam öldürmek gibi büyük günah işleyen dinden çıkar ve kafir olur a-mutezile b-harici kimlere göre büyük günah konusu hakkında hüküm vermemek sorunu ahirete ertelemek uygundur a-mürcie b-harici *emeviler döneminde bir tabip olarak görev yaptı *hristiyan ilahiyatçıdır *allahın birliği ile hz. isanın tabiatı konularında müslümanlarla nasıl tartışılması gerektiği hususunda metod tesbit etmeye çalıştı *islama karşı reddiyeler yazdı yukarıda kimden bahsedilmektedir a-yuhanna ed-dimeşki b-a. von gabain c-hüeng-çang aşağıdaki okullardan hangileri yunan felsefesinin islam dünyasına aktarılmasına rol oynamıştır a-cündişapur b-harran c-iskenderiye d-hepsi aşağıdakilerden hangisi müteşabih nasları tevil etmeyenler arasındadır a-mutezile b-selefiler c-ehli sünnet mutezilenin fikir önderi ve imamı kimdir a-vasıl b. ata b-mansur felsefenin sistemli bir şekilde tercümesi kim döneminde başladı a-mansur b-memnun felsefi anlamda ilk tercüme halife mansur döneminde yapılmıştır aslında ilk tercümeler kim zamanında yapılmıştır a-halid b. yezid b-memnun c-harun reşit tercüme faaliyetleri sonucunda ilk islam filozofları yetişmiştir aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-ibn haldun b-farabi c-ibn sina d-kindi felsefe akademisi(Darul Hikme ) en çok kimin zamanında yapılmıştır? a-memun b-mansur felsefe faaliyetleri sonucu yetişen ilk İslam filozoflarından değildir? a- KINDİ b-FARABİ c- İBNİ SİNA d-YUNUS EMRE *Kuran-ı Kerim henüz tamamlanmamıştır. * Dönemde aykırı fikirler çıkmamıştır. yukarda verilen bilgiler hangi döneme aittir a-ihtilaflar dönemi b-ehli kitap mezhebinin ortaya çıkış dönemi c-hz.pryg.dönemi Bu arada Müslüman Âlimler de Hıristiyanlık ve diğer dinlere karşı reddiyeler yazmıştır.Aşağıdakılerdne hangisi bu reddiyelerden değildir? a-Er- Red alen –nasara b-Er-Red alel Mecus c-Er-Red aless Sümeniyye d-Er-Red aled Dehriyye e-Er-Red alec tescimen Farklı dinlerle karşılaşılması sonucu tartışılan başlıca konulardan biri değildir? a- Tevhid b- Teslis c- Teşbih d-tevil e-Tescim Metinleri kendi fikirlerini onaylatacak şekilde anlayan ve anlamlandıran ekoldür. a-mutezile b-hariciye c-cebriye KELAM –FELSEFE yakınlaşmasına en çok meyleden grup hangisiidr? a-mutezile b-harici c-murciye İlk tercüme faaliyetleri .............. zamanında mantık alanında gerçekleşmiştir. a-mansur b-memun Mantık alanındaki ilk tercümeyi kim yapmştır? a-Cündişapu b-İbn el-Mukaffa c-memun d-mansur Kelamın yöntemi iki bilgi kaynağından beslenerek gelişmiştir.Hangsi bu kaynaklardan biri değildir? a-nakil b-vahy c-bakil Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
16 Nisan 2013, 10:06 | Mesaj No:16 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: kelama giriş notlarımız ilk dört ünite sorularımız sıffin savaşı sonunda ortaya çıkan fırka hangisidir ? a.cebriyye b.maturudiyye c.hariciyye d.mutezile arap dilcilere göre ,ilim kelimesinin eş anlamlısı hangisidir ? a.fehm b.marifet c.vücub d.akıl mütevatir haber ne tür bir bilgidir ? a.nakli zanni b.akli burhani c.nakli yakıni d.akli zaruri hangisi Allah 'ın selbi sıfatlarındandır ? a.hayat b.irade c. m.lil havadis d.ilim mezheplerden hangisi halifenin kureyşli olmasını şart koşmamıştır ? a.eşariler b.şia c.hariciler d.maturidiler hangisi ebu hanifenin akaid risalelerindendir ? a.el akide b.el vasiyye c.kitabüs-sünne d.ilmil kelam hangisi ehli sünnetin benimsediği kelamcılardan değildir ? a.ebu hanife b.hasan basri c.vasıl b.ata d.ebu mansur kelamda ana konuları anlamaya yardımcı konulara ne ad verilir ? a.ilahiyat b.nübüvvet c.semiyyat d.vesail mabed el cüheni deyince ilk akla gelen hangisidir ? a.siyasi isyanlar b.kaza-kader meselesi c.halkul kuran meselesi d.rüyetullah meselesi kelam ilminin konuları arasında hangisi yoktur a.ilahiyyat b.nübüvvat c.nikah akdi d.semiyyat hangisi kelma ilimlerine verilen isimlerden değldir a.usuli l fıkh b.fıkhul ekber c.usulid din d.akaid usul kelimesinin temel anlamları arasında hangisi yoktur a.esas b.temel c.kök d.en önemli e.en karışık hangisi ibn huzeymenin allahın sıfatları üzerine yazmış olduğu eseeridir a.kitabut tevhid b.usuliddin c.kitabut tevhid ve isbatu sıfatur rab d.el ibane hangisi kelem ilminin sıkı bir münasebet içinde bulunduğu ilimdir a.matematik b.cebir c.geometri d.felsefe kelam ilmini yöntem itibariyle felsefeden ayıran en önemli özellik hangisidir a.kelamın zor bir ilim olması b.vahye dayanan dini itikadi hükümlere dayandırır c.akla dayanan bir ilimolması d.felsefeyle aynı yöntemdedir kelam ilmi allahın zatını konu edindiği gibi ,duyular aleminin dışında kalan,gaib alanla doğrudan ilgili bir bilim dalıdır.cümleye göre kelam ile hangi iliminilişkisinden bahsedilmektedir a.kelam-islami ilimler b.kelam -sosyal ilimler c.kelam-tabiat ilimleri d.kelam-felsefe hangisi kelam ilmini doğuran sebepler arsında değildir a.hilafet meselesi b.kırtas hadisi c.siyasi anlaşmazlıklar d.muhkem ayetlerin açıklanmasının gerekliliği tercüme faaliyetlerinden en çok etkilenen mezhep hangisidir a.hariciler b.mürcie c.selef d.mutezile kelam ilmini geçirdiği dönemler arsında hangisi yoktur a.hz pey.dönemi b.yeni ilmi kelam c.müteahhirun dönemi d.mütekaddimun dönemi tercüme faaliyetlerinden en çok etkilenen mezhep hangisidir a.hariciler b.mürcie c.selef d.mutezile ehli sünnet tarfından bidat düşüncenin öncüler kabul edilen şahsiyetler arasında hangisi yoktur a.el cüheni b.gaylan ed dımaşki c.cehm b.safvan d.bağdadi cehm b. safvanın görüş bildirdiği konular arsında hangisi yoktur a.uluhiyyet b.kaza kader c.iman d.halkul kuran d.nübüvvat ebu hanifenin görüşlerini sistemli bir kelam okulu haline döniştüren kimdir a.eşari b.mutezile c.vasıl b. ata d.imam maturidi hangisi ilk dönem kelmacıları arasında değildir a.cad b.dirhem b.ebu Hanife c.cehm b. safvan d.hasan basri e.enes b. malik kelam ilmini ilk sistemleştiren ekol hangisidir a.şafiiler b.mutezile c.maturidi d.hanbeli hangisi mutezile denilince akla gelen kavramlardan değildir a.tevhid b.el vad velvaid c.adalet d.nübüvvet mutezile mensuplarının kuran yaratılmıştır fikrini zorla kabul ettirdikleri dönem arasında hangi halife dönemi yoktur a.memun b.mutasım c.vasık d.mütevekkil mutezilenin temel ilkeleri arasında hangisi yoktur a.tevhid b.akil-nakil meselesi c.adalet d.emri bil maruf e.peygamberlik hangisi mutezilenin görüşleriyle ilgili yanlış bir bilgidir a.haram yiteceklar rızık değildir b.katil tarafından öldürülen kişi eceliyle ölmüştür c.sahih bile olsa hadislere güven duymazlar d.evliyanın kerametidiye bir şey yoktur e.sihrin aslı yoktur gazzaliye göre dini ilimlerde külli olan ilim hangisidir a-fıkıh b-kelam c-hadis kitabu't-tevhid kimin eseridir a-maturidi b-eşari c-cüveyni haricilere göre adam öldürmek gibi büyük günah işleyen kişinin durumu ne olur a-dinden çıkar ve kafir olur b-sorunu ahirete ertelemek daha uygundur mutezileye göre adam öldüren kişinin hükmü nedir a-kafir olur ve dinden çıkar b-dinden çıkar ve kafir olmaz emeviler döneminde bir tabip olarak görev yapan hristiyan ilahiyatçı ............ islama karşı reddiyeler yazdı a-lutta b-markos c-yuhanna ed-dimeşki mutezilenin fikir önderi ve imamı kimdir a-vasıl b. ata b-mansur mantığı arapçaya ilk tercüme eden kimdir a-mansur b-ibn mukaffa felsefi anlamda ilk tercüme hangi abbasi halifesi zamanında yapılmıştır a-memnun b-mansur kaderin olmadığını, ezelde kulların fiillerinin belirlenmediği fikrini toplumda yüksek sesle ilk ortaya atan kimdir a-dımaşki b-cüheni Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
18 Nisan 2013, 13:22 | Mesaj No:17 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: kelama giriş notlarımız |
10 Mayıs 2013, 17:37 | Mesaj No:18 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: kelama giriş notlarımız KELAMA GİRİŞ 8. ÜNİTE SORULARI kim varlığı hadis ve kadim olarak iki kategoriye ayırmıştır a-gazzali b-bakıllani durumuna ve gerçekleşme özelliğine göre "yokolan" üç kategoriye ayrılır aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-olması gelecekte imkansız olan b-olması imknasız olan c-şu anda olmayan gelecekte gerçekleşecek olan d-geçmişte olmuş ve bitmiş olan arap dilinde varolan karşılığında kullanılan kelime hangisidir a-şey b-mesh sonradan var olma anlamındaki kelime hangisidir a-hadis b-muallak sonradan varedilmiş anlamındaki kelime hangisidir hadis kelimesinden türemiştir a-muhdes b-muhaddis kadim ile hadis kelimelerinin terim anlamları gözetildiğinde aralarındaki temek fark şudur: .......... için hem önce hem de sonradan bahsedilebilir ......... için ne önce ne de sonradan bahsedilebilir a-)hadis-kadim b-)kadim-hadis kimler ilahi sıfatların allahın zatından tamamıyla ayrı ve bağımsız olmadığını ifade etmişlerdir a-mutezile mezhebi b-sünni kelamcılar allah alemi yaratmış ve onun idaresinde yürütmektedir hiçbir şey onun bilgi ve idaresi dışında değildir yüce allahın bu özellikleri hangi sürede açıklanır a-ayetel kürsi b-amenerresulü ........... kadı abdulcebbar ile ............... fahreddin el razı, varlığı sıfat olarak telakki ederler a) mutezile kelamcısı - eşari kelamcısı b) eşari kelamcısı - mutezile kelamcısı varlık ve varolan kavramları kimden sonra kelamın tartışma konusu olmuştur a) vasıl b ata b) ebu hanife c) cüveyni d) gazali .............. allahta bulunmaması gereken, onun şanına yakışmayan sıfatlardan allahı arındırmak .............. allahta var olan ve bulunması kemalinin gereği olan sıfatlar a) subuti sıfatlar - selbi sıfatlar b) selbi sıfatlar - subuti sıfatlar allahın bir başka varlığa ihtiyaç duymaması allahın hangi sıfatıdır a) vücud b) muhalefetün li'l-havadis c) kıyam bi nefsihi d) kıdem kelam düşüncesinde ........ fikrinin kabul edilmesindeki temel kaygı ve amaç yoktan yaratma düşüncesine uygun bir alem tasavvuru oluşturmaktır a) cevher b) araz c) müfred d) cisim Allahın selbi sıfatlarından değildir a) vücud b) kıdem c) kudret d) kıyam bi nefsihi alemin asıl unsuru .........dır cisim ve ...... ise ona bağlı unsurlardır a) şekil - cevher b) cevher - araz c) toprak - ateş d) kadim - hadis cismi madde ile suretin birleşmesi sonucu meydana gelen varlık olarak tanımlayan a) bakıllani b) cüveyni c) felsefeciler d) cürcani yok olanı hiçbir şey yani varlığa konu olmayan olarak gören a) sünni kelamcılar b) hariciler c) mutezile d) zeydiyye arazla ilgili kullanılan 'teceddüd-i emsal'in anlamı a) cevhere bağlı olması b) emsalinin olmaması c) benzerinin olmaması d) benzerlerinin yenilenmesi kelamcılar 'cüz ellezi la yetecezza' kavramını hangisi için kullanır a) araz b) cevher c) alem d) cisim cevherle ilgili hangisi yanlıştır a) yer kaplar b) arazla birlikte bulunur c) görünüşte bulunur d) mütehayyizdir e) cevherler birleşerek arazı oluşturur hayyizi, kendisinde bir şey bulunan mekan yada mekan takdirinde olan yer diye tanımlayan a) bakıllani b) taftazani c) cürcani Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
14 Mayıs 2013, 18:40 | Mesaj No:19 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: kelama giriş notlarımız KELAMA GİRİŞ 9.ÜNİTE SORULARI peygamber efendimiz döneminde kelam ilminin varlığından sözedilmeyiinin sebepleri arasında hangisi yoktur a.vahyin devam etmesi b.islam dini daha teşekkül sürecini tamamlamamıştır c.kelam ilmini yapabilecek bilgiye sahip alimler yoktur d.efendimiz sorulan soruları bizzat cevaplamaktadır düşünce ekolü olarak mutezile ne zaman doğmuştur a.1.asır b.2.asır başları c.2.asır sonları d.3.asır ebu hanifenin eserleri arasında hangisi yanlıştır a.el fıkhul ekber b.el ibane c.el alim d.el vasiyye hangisi sistemleşme dönemi mutezili alimlerinden değildir a.cahız b.allaf c.iskafi d.nazzam e.muhasibi aşağıda verilen kelam ilminin öncülerinden hangisi diğerlerinden farklıdır a.ibn küllab b.muhasibi c.cahız d.kalanisi eşarinin eserleri arasında olup,mezhepler tarihine dair yazdığı eser hangisidir a.el ibane b.el luma c.el has alel bahs d.makalatul islamiyyun eser yazar eşlemelerinden hangisi yanlıştır a.tahavi-el akidetül tahaviyye b.nevbahti-fırakuş şia c.el kummi-kitabut itikad d.semerkandi-kitabu tevhid hangisi mütekaddimun dönemnde yaşamış bağımsız şahsiyettir a.ibn teymiyye b.ibn hazm c.ahmed b. hanbel d.muhasibi hangisi müteahhirin dönemi hanbeli düşünceyi temsil eden şahsiyettir a.ebul ferec b.semerkandi c.ibn küllab d.allaf hangisi kelam ilmine muhalif yazılmış esrler arsında değildir a.lümatül itikad b.zemmüt tevil c.tahrimün nazar d.el luma eser yazar eşlemelerinden hangisi yanlıştır a.tahavi-el akidetül tahaviyye b.nevbahti-fırakuş şia c.el kummi-kitabut itikad d.semerkandi-kitabu tevhid hangisi mütekaddimun dönemnde yaşamış bağımsız şahsiyettir a.ibn teymiyye b.ibn hazm c.ahmed b. hanbel d.muhasibi hangisi müteahhirin dönemi hanbeli düşünceyi temsil eden şahsiyettir a.ebul ferec b.semerkandi c.ibn küllab d.allaf kelam ilmini tenkid edenler arsında hangisi yoktur a.el makdis b.ibn kudame c.ibn teymiyye ibnül hümam,istanbul kadısı hızır bey,hayali ahmed efendi,muslihuddin mustafa... bu şahsiyetlerin yaşadığı dönemle ilgili hangisi doğrudur a.mutekaddimun dönemi şahsiyetlerdir b.emevi sultanı abdülmelikten çok iltifat gördüler c.14.yy da Osmanlı coğrafyasında yaşamış almlerdir d.selçuklu dönemi mutezilenin en koyu savunucularıdır yeni dönem alim eser eşlemelerinden hangisi yanlıştır a.a.harputi-tenkihul kelam b.filibeli ahmed hilmi-üssi islam c.i.ismail hakkı-yeni ilmi elam d.sırrı paşa-nakül kelam e.muhammed abduh-risaletüd tevhid f.yahya kemal-sessiz gemi Mevlana şibli numaninin Urduca kaleme aldığı eserinin adı nedir a.deva baba b.emrin olur c.medineye varamadım d.el kelam e.sultnım yeni kelam ilmi ve sonrası dönemde ele alınıp tartışılan konular arsında hangisi yoktur a.insan ve kadın hakları b.sömürgecilik,yoksulluk,açlık c.kuranın tarihsel olup olmadığı d.kredi kartıyla alışveriş caizmidir e.sekülerizm,demokrasi belli felsefi konuların kelam iline dahil edilmesi kim zamanında başalr a.ibn sina b.farabi c.aristo d.gazzali islami ilimlerin teşekkülünü tamamladığı dönem hangi dönemdir a.mütakaddimun b.müteahhirun c.selaf alimler dönemi d.şerh ve derlemecilik dönemi aşağıdaki eserlerden hangisi eşariye ait değildir? a) el-lüma b) el-ibane an usulid-diyane c) el-fıkhül-ekber d) risale ila ehlis-seğr e) el-has alel-bahs hangisi maturidi nin kitabüt-tevhid adlı eserinde bulunan konulardan değildir? a) büyük günah b) kader c) Allahın sıfatları d) ru yetullah e) arazlar hangisi müteahhirin dönem hanbeli temsilcisidir? a) ebul-ferec ibnül-cevzi b) ibnül melahimi c) zemahşeri d) nesefi e) gazali özellikleri verilen alim hangisidir? *felsefileşmiş kelam döneminin hanbeli temsilcisidir. *el-akıdetül-vasıtiyye isimli eseri vardır. a) gazali b) nesefi c) ibn teymiyye d) zemahşeri e) farabi hangisi osmanlının yeni kelam ilmi dönem kelamcılarından değildir? a) abdullatif haputi b) zemahşeri c) giritli sırrı paşa d) izmirli ismail hakkı e) filibeli ahmet Hilmi hangisi müteahhirin döneminde, eşari ekolünden olmasına rağmen maturidi bir eser üzerine şerh yazan kelamcıdır? a) vasıl b. ata b) cüveyni c) bakıllani d) ebul-ferec ibnül-cevzi e) teftazani hangisi bakıllaninin eseridir? a) el-fıkhül ekber b) el-lüma c) kitabüt-tevhid d) kitabüt-temhid e) eş-şamil 8) hangisi ibn teymiyyenin eseri değildir? a) el-akidetül-vasıtiyye b) minhacüs-sünnetin-nebeviyye c) el-istiğase d) el-akidetül-hameviyye e) el-ibane an usulid-diyane ibn hazm hangi dönemde yaşamıştır? a) mütekaddimin b) müteahhirin c) yeni kelam ilmi d) şerhçilik e) haşiyecilik hangisi izmirli ismail hakkı tarafından yazılmamıştır? a) muhassaül-kelam vel-hikme b) mülahhas ilmi tevhid c) din-i islam ve din-i tabii d) minhacüs-sünnetün-nebeviyye e) el-cevabüs-sedid fi beyani dinit-tevhid hangisi gazalinin kelam ile ilgili yazdığı eserlerden değildir? a) ihyaü ulumid-din b) el-iktisad fil-itikad c) tehafütül felasife d) el-maksadül-esna e) el-hikme fi mahlukatillah 12) hangisi mütekaddimin dönemde eser vermiş kelamcılardan değildir? a) gazali b) bakıllani c) pezdevi d) kadı abdülcebbar e) ebu seleme es-semerkandi hangisi şerh ve haşiye dönemi maturidi kelamcılardan değildir? a) hayali ahmet efendi b) calaleddin ed-devvani c) hocazade muslihiddin mustafa d) ali el-kari e) hızır bey hangisi kelam alanında eser veren erken dönem mu tezile lerden biridir? a) kadı abdülcebbar b) ibn metteveyh c) ebu reşid en-nisaburi d) ebul-huzeyl el-allaf e) ibnül-melahimi 1.gazali 2. vasıl b. ata 3. ebu hanife hangisi kelamın teşekkül devrinde yaşamıştır? a) yalnız 1 b) 2 ve 3 c) 1 ve 3 d) hepsi e) hiçbiri peygmber efendimiz vefat ettikten sonra hangi konularda anlaşmazlık ortaya çıkmamıştır? a-hilafet konusunda b-müslümanlar arası iç savaş c-dinin itikad konularında Şia’ya ait ilk eserler Ehl-i Sünnet döneminde ortaya çıkmıştır.bu bilgi; a-doğrudur b-yanlıştır Kalânisi’ nin eserleri günümüze ulaşmamıştır.bu bilgi ; a-doğrudur b-yanlıştır kitabul'l irca kimin eseridir? a-hasan b.muhammed ibnü'l hanefiyye b-Bişr b. Mu’temir Nazzam Ebü’l huzeyfe c-ibn küllap İbn Küllâb’ın Mu’tezile’yi red için yazdığı kitaplardan değildir? a-Kitâbü’s-sıfât b- Kitâbü halki’l-ef’âl c- Kitâbü’l- red ale’l d-Kitabü'l itikad hasan b. muhammed ibnü'l hanefiyenın iki risalesinin ortak özelliği nedir? a-dönemın sosyal gelişmeleri ile yakından ilgilenip üzerlerine şerh yazmaları b-dönemlerinden tamamen kopuk yaşamaları c-dönemın siyası gelişmeleri ile ihtilafların sonucunda ortaya çıkan meseleleeri ele almaları ımam Ebul-Hasan elEşarinin aşağıdaki eserlerden hangisinde akılla nakil arasında denge kurmaya çalışan kelam metodunu tamamen benimsediği görülür? A)el-Lüma B)el-Fıkhül-ebsat C)er-Risale D)el-Vasiyye E)el-Alim velmüteallim Aşagıdakilerden hangisi kelam alanında eser veren erken dönem Mutezililerden biri değildir? A)Ebül-huzeyl el-Allaf B)Nazzam C)Muammer b.Abbad essülemi D)ıbnül-Melahimi E)Cahiz Mütekaddimin döneminin en önemli Eşari kelamcısı aşağıdakilerden hangisidir? A)Ebul Yüsr el-Pezdevi B)Kadi Abdülcebbar C)Ebu Bekr el-Bakillani D)ıbn Metteveyh E)Ebu Reşid en Nisaburi Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
21 Mayıs 2013, 10:31 | Mesaj No:20 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: kelama giriş notlarımız 10.ünite sorularımız ibn rüşd kelamcıların Allah'ın varlığı ispat için kullandığı hangi delili eleştirir? a.imkan b.kemal c.zaruri d.hudus günümüzde kelamcılara çeşitli eleştiriler yöneltilmiştir.bunlardan biride alem anlayışıdır.bu anlayış hangi ekole aittir ? a.eşari b.sufi c.maturudi d.kaderiyye kelamı eleştiridiği halde avama anlatırken kullanılması gerektiğini söyleyen filozof kimdir ? a.ibn rüşd b.farabi c.ibn sina d.gazali hangisi kelamcıların en üstün ilim olduğunu kanıtlamak için öne sürdükleri gerekçelerden değildir? a.kullandıkları delillerin ayet,hadis ve akla uygun olması b.Allah'ı konu edinmesi c.hz.peygamberimizin hayatını anlatması d.diğer ilimlere kaynak olması e.dünya ve ahiret mutluluğunu amaçlamış olması ebu hanife fıkhul ekber tabirini hangisi için kullanır ? a.fıkhın muamelat kısmı için b.fıkhın usülle ilgili kısmı için c.fıkhın inançla ilgili kısmı için d.fıkhın ıkudla ilgili kısmı için siyaset ve kelam ilişkisi daha çok hangisi sebebiyle olmuştur ? a.ahiret b.semiyyat c.tevhid d.imamet e.nübüvvet kelamın temel meseleleri açıklama ve ispat etmede aracı olan bilgilere ne ad verilir ? a.m e t a lib b.akaid c.mesail d.vesail e.maksad el alim vel muteallimin yazarı kimdir ? a.cahız b.iskafi c.hayyat d.ebu hanife e.muhasibi islam kültüründe ilimlere yönelik en erken sınıflamaları hangisi yapar ? a.ibn rüşd b.farabi c.ibn bacce d.gazzali e.amiri kelam karşıtlığında en çok hangi alimler öne çıkar ? a.eşariler b.muteziler c.hanbeliler d.şiiler kelamdan farklı olarak felsefede hareket noktası hangisidir ? a.fizik b.mantık c.nakil d.akıl islam kültüründe ilimlere ait en erken sınıflamalardan birini yapan kimdir a.farabi b.ibn sina c.ibn rüşd d.gazali *konuları ele alırken hareket noktası akıldır *akla uymadığını gödüğü yerlerde, nakli yani ayet ve hadisi kabul etmez kelamın ilişkili olduğu bu ilim hangisidir a.fıkıh b.felsefe c.hadis d.matematik kelamcılar,kelamın ilgi alanına giren hangi konularda hadislerden veya ravisi güvenilir olan hadislerden istifade etmişlerdir a.allhın varlığı,birliği b.cennet,cehannem,kıyamet alametleri c.melekler,cinler,cemaatler d.hariciler,mutezile ve eşarierle ilgili konularda kelam ilminin temel meseleleri açıklama ve ispat etme aracı olan bilgilere ne denir a.mesail b.makasıd c.vesail d.fıkıh kelam ilminin,beşeri ve tabiat ilimlri ile ilişkisinde hangi durumdan bahsedilemez a.pozitif bilimler,varlıkların durumlarından bahseder b.pozitif ilimler varlıkları incelerken mebde ve mead yönüyle ele alırlar c.öldükten sonra ne olacaktır gibi sorulara cevap aramazlar d.kelam,olayları başlangıç,sonuç,yaratılış ve ahiret açısından değerlendirir kelama karşı çıkanlar bunu hangi sure ve ayete dayandırmaktalar a.nisa-7 b.ali imran-7 c.maide-8 d.bakara-23 dini konularda birinin örnek almak istiyorsanız,rasulullahın ashablarını örnek alın.onlara benzemeye çalışın,doğru yoldaolanlar onlardır.onlara benzemeye çalışın.bu yoldan azıcık sağa veya sola saparsnız büyük bir dalalete düşmüşolursunuz.....ifadeleri hangi görüşü yansıtır a.mutezili b.rey c.ehli sünnet d.selefi hangisi kelamkarşıtlığı kapsamında oluşan litaratür arasına giren örneklerden deildir a.el hesevi b.el kudame c.ibn teymiyye d.semerkandi e.ibn cevziyye sufiler kelam ilmini eleştiriken,hangi unsurları ön planda tutarlar a. akıl ve vahiy b.hadis-sünnet c.nazar-istidlal d.azim-hırs hangisi sufilerin görüşlerini yansıtmaz a.akıl ve nakil belli ölçülerde dinin kaynağı olabilir b.duyu bilgileri yanıltıcı akli bilgiler ise sınırlıdır c.insanı hakikate ulaştıracak bilgi kaynağı keşf ve ilham yöntemidir d.aklı herşeyin önünde tutarlar ve kelamı eleştirmezler ibni sina ve frabi, alemin yartılışını hangi nazariye ile açıklarlar a.araz b.sudur c.yaratma d.yoktan yaratılma felsefe alanında kelama yöenelik en sistemli ve kapsamlı eleştiri kim tarafından yapılmıştır a.ibn rüşd b.farabi c.gazali d. ibn rüşd felsefesinin temel özelliği hangisidir a.kelam farzı kifaye bir ilimdir b.felsefe herşeyin üzerindedir c.felsefe ile din arasında uzlaşma arayışı içindedir d.aristoculuk kelamda mutlaka yer edinmeli ibn rüşd nahl suresi 16-125 e dayanarak insanları 3 guruba ayırır .hangisi bunlar arasında değildir a.hükmü kesin akli delillerle kabul edenler b.hükmü cedeli sözlerle tasdik edenler c.hükmü iknai sözlerle tasdik edenler d.cedeli yöntem ne olursa olsun hiç bir şartta ve durumda kullanılamaz diyenler hangisi günümüzde kelama yöneltilen eleştiriler arsında değildir a.insan davranışlarını biçimlendirmeye yönelik prtik bir etki ortaya koyamaması b.eşari kelamı insan hürriyetini neredeyse yok sayan bir açıklama tarzı gelştirmiş c.kelamda delilolarak getirilen naslar, sorgulanamaz bir biçimde nesilden nesile aktarılmış d.eşariliğin alem ve allah tasavvurunun,tabii alem hakkında yeterli çalışma yapılmsının önünü tıkadığı e.özellikle eşariliğin getirdiği yorum ve delillerin bilimsel ve fikri anlamda ilerlemeyi sağladığı hususu hangisi mutezili düşünceye yakın çözüm geliştiren eşari şahsiyetlerden değildir a.bakıllani b.maturidi c.isferayni d.cüveyni sadece insanımerkeze alan bir kelam,metot ve konu bakımından doğru olacağı gibi,vahyin öğretisi ilede örtüşecektir... a.doğrudur b.yanlıştır Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
Konuyu Toplam 3 Kişi okuyor. (0 Üye ve 3 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Kelama Giriş 6. 7. 8. 9. ve 10. Ünite Özetleri | nurşen35 | Kelama Giriş | 5 | 31 Mart 2021 00:33 |
Kelama giriş cevaplı test | Medine-web | Kelama Giriş | 1 | 23 Mart 2021 16:14 |
Kelama giriş arasınav deneme testi | EyMeN&TaLhA | Kelama Giriş | 1 | 12 Ekim 2017 15:21 |
islam hukukuna giriş notlarımız | mehmet akif2 | İslam Hukukuna Giriş | 21 | 22 Nisan 2017 21:12 |
Kelama Giriş Final Soruları | Medine-web | Kelama Giriş | 0 | 18 Aralık 2013 20:59 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|