Cevap: Din Bilimleri-Ünite5: Eğitim ve Din Çağdaş bilim otoriteleri tarafından ünlü bir hadisçi ve fıkıhçı olarak kabul edilmekle birlikte “Er-Risalatü’l-Mufassala li Ahvali’l-Müteallimin ve Ahkami’l-Muallimin ve’l-Müta’allimin” isimli eseriyle İslam eğitim tarihinde önemli bir yere sahiptir. Büyük İslam düşünürü Ebu Hamid el-Gazali (H. 450-505/M.1055- 1111) Horasan’ın Tus şehrinde doğmuş ve Kudüs’te vefat etmiştir. “Eyyühe’l-Veled” (Ey Oğul) adlı eserinde terbiye ile ilgili görüşlerine yer verir. Hicri 7. ve 8. asırlarda Kahire’de yaşamış bir İslam düşünürü olan İbn Cemaa (H.639-733/ M.1241-1333), Kur’an’ı anlayarak ve üzerinde düşünerek okumanın önemini ve Kur’an’ı öğrendikten sonra unutmamak için tekrar etmenin gerekli olduğunu belirtir. Tunus’ta doğup yetişen büyük bir İslam düşünürü olan İbn Haldun (H.732-808/M. 1332-1406) eseri Mukaddime ile düşünce tarihimize büyük bir iz bırakmıştır. Daha ziyade tarihçi kimliğiyle ve toplumsal hayata dair özel kuramlarıyla ön plana çıkan İbn Haldun eserinin muhtelif yerlerinde eğitime dair görüşlerine yer vermiştir. H. 6. M. 12.asırda yaşamış Hanefi mezhebine mensup Arap menşeli bir alim olan Burhan ed-Din ez- Zernuci (öl;H.593), “Ta’lim el-Müte’alim” isimli içeriği tamamen eğitime hasredilmiş eserin yazarıdır. |