Cevap: sakarya ilitam tefsir usulü 1-8 ünite özetleri
4.ünite
Vahiy Karşısında Hz. Peygamber
Vahiy karşısında Resulullah’ın, herhangi bir müdahale hakkının olmadığını, adeta bir memur durumunda bulunduğunu, hatta vahyin onun üzerinde hâkim rol oynadığını Kur’an bize göstermektedir.
Peygamber, Sadece kendisine vahyedilene uymaktadır. Vahiy, Hz. Peygamberin (s.a.s.) kendi bilgisi değil, bilakis ALLAH’ın bildirdiği bir bilgidir. Resulullah’a vahiy, ilkin uykuda gördüğü sadık rüyalar ile vaki olmuştur; o sırada gördüğü her rüya sabah aydınlığı gibi aynen çıkardı. Gelen vahyi unutmamak için sürekli dilinde tekrar ederdi.
Hz. Peygambere (s.a.s.) vahiy beklenmedik anlarda gelirdi. O istediği anda vahiy gelmezdi. ALLAH dilediği anda zamana, şarta göre indirirdi.
Vahiy, Hz. Peygamberin (s.a.s.) iradesinin dışında gelişirdi. Sorulan bazı sorulara bile çok sonra vahiy geldikten sonra cevap verirdi. İfk hadisesinde karısı aişe’ye iftira edildiğinde bile 1ay beklemiştir vahyi. Eğer kendi içinden vahyi uyduracak olsaydı sorulara hemen cevap verir iftiraya karşı hemen harekete geçerdi, ama vahyi bekledi.
ALLAH, vahyi kendi seçtiği kimselere vermektedir. Peygamberlik vakıası, kazanılarak elde edilen bir makam değil, o ilâhî bir vergidir. ALLAH’ın bir ikramıdır.
Vahiy, Hz. Peygambere (s.a.s.) tedricen gelmiştir. O’na inen vahiy topyekûn olarak bir defada değil de, parça parça, bölüm bölüm gelmiştir. Diğer peygamberlere vahiy bir kerede toptan inmiştir.
Peygamberimize Kur’an’ın tedricen inmesinin bazı hikmetleri
1- Hz. Peygamberin kalbini tespit açısından.
2- İnsanlara kolaylık açısından.
3- Kur'ân'ın icazı açısından.
Şeytan Kur’ân vahyine müdahale edemez.
Garanik Olayı; Kur’ân’ın –hâşâ- indiği andan beri tamamen korunmadığını, ona da bazı şeylerin karışmış olabileceğini iddia eden birtakım din düşmanlarının bir olayı tamamen saptırarak yorumlamalarından ibarettir. Güya peygamberimiz kendi heva ve şeytanın dürtmesiyle vahiy olmayan şeyi vahiy diye söylemiş. Bunu kur’an tamamen ayetlerle reddetmiştir.
Necm süresini işiten tüm müşrikler secde etmiştir. Bu secde ediş imandan dolayı değil Kuranın eşiz belağıtından dolayıdır. Peygamberimiz Necm süresini okurken putları övdüğü için secde etti diyenler iftira atıyorlar.secde eden müşrikler putları övüldü diye değil kuranın belağatı karşısında aciz kaldıkları için secde etmişlerdir
|