acı bir tebesümle başlıyalım.)
acı çünkü yuzde 100 haklı olduğunu biliyorum.tebesüm çünkü tartıştığım maho ağa fatma teyze değil.) peki fatma teyze değil ve yuzde 100 haklı olduğunu söylüyorsun da bu feryat figan itiraz nedir sorusundan ürkuyorum. ya dersimi iyi çalışmadım ya anlatamadım ya da anlıyorsunda anlamamak işine geliyor.)
hocam tereciye tere satmıyorum. ıyılik hasenat yüzlerce ayetle sabitken iyilik yapalım mı yapmayalım mı bunu mu tartışıyoruz?
ya da iyilikleri muraice yapalım Allah rızasını şirkle karıştıralım mı diyoruz?
ya da dinin direği namazken iskeleti tabiri caizse dna'sı hasenat olan islamı mı tartışıyoruz?
ya da islamda iki renk vardır siyah(küfür) beyaz (tevhid)yani hak ve batıl.grisi yoktur gride ısrar edilirse siyahtan beter bir konum olan munafıklık sözkonusu iken...
peki sorun nedir?
bir örnekle ; zekat farzdır vermek zorundadır her müslüman.ama zekatı vermek kadar verdiği yeride tesbit etmek farzdır.yani hakketmeyene( kurande geçen 8 grubu tesbit) verilen zekat yok hukmundedir hatta vebaldır.
zekat farzıdr ee iyilik de farzdır.zekatı yerine teslim etmek farzıdr iyiliği yerine hakketmeyene teslim etmek doğru mu? fakire verdiğiniz zekatın içki kumar yada munker alanına harcadığını bildiğinizi varsayalım bu halde verirmisiniz? verdiğiniz zekatın gerçekten yerini bulması sorumluluğu yok mudur? fakir olan ali ve ahmet beyleri düşünelim.aliye verdiğin içki parasıdır ahmete verdiğin ekmek parası.hangisini tercih edelim?
iyilik hasenat kısmına bu gözle bakmaya çalıştım ve yüzüme gözüme de bulaştığımın farkındayım.)
diğer sorun ise vahy öğrencileri olarak nasla en ufak bir ağırlığı olan bir konunun bizler için tartışma konusu olması mümkün değil dalalettir...
islamın güzelliklerini inandığımız yaşadığımız gibi yaşatmak irşat tebliğ de farzdır.tebliğ ettiklerimizin de yerini bulması kafalara soru işareti bırakmayacak şekilde çözümlememiz gerekir. muhatabınız iyiniyetli ise iyiniyetinin zedelenmemesini sağlamak da farz.
"sen iyiliği yap denize at balık bilmezse de halık bilir " görünüşte doğru olsa da hamsi balığına ver köpek balığına değil.
Resulullahın irşadda müşriklerin ekabirlerini kazanmak için çırpınırken abbese wetewela ile uyarılmıştır.kör ama'yı görmezden gelme onunla ilgilen uyarısı gibi...
yazdıklarının sonunda sorduğun sorulara bir tarihi örnekle cevap vereyım;
imam şafii bağdatta yıllarca emek vermiş eser vermiş, mısıra geçtiğinde ırakta verdiklerimi öğrettiklerimi çöpe atın yanıldım doğrusu yeni söylediklerimdir demiştir.)
Veselam.)
__________________ Büyükler fikirleri, Ortalar olayları, Küçükler kişileri tartışır.
|