Meyvelerin Ve Ekinlerin Satışına Dair
Meyvelerin Ve Ekinlerin Satışına Dair konusunda 2 sayfada 12 kayitli hadis var
Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ
Konu : Meyvelerin Ve Ekinlerin Satışına Dair
Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Hz. Peygamber (sav) şöyle emretti: "Ağaçların üzerinde o yılın meyve" leri (olgunlaşmaya) salih olduğu (kızarmak, sararmak suretiyle) zahir olana kadar, meyveleri satmayın. Yaş hurmayı kuru hurma karşılığında da satmayın." Yüce Abdullah İbnu Ömer, Zeyd İbnu Sabit`in şöyle dediğim rivayet etmiştir: Resulullah (sav) yaş hurmayı kurusu ile değiştirmeyi yasakladıktan sonra, ariyyenin (muayyen bir ağacın başındaki yaş hurmayı) yerdeki yaş veya kuru hurma ile tebdiline müsaade buyurdu. Bu çeşit bir değiş tokuşa başka alım-satımlarda müsaade buyurmadı." İbnu Ömer`e meyvenin salih olarak ortaya çıkması nedir? diye sorulunca şu cevabı verirdi: "Meyvenin afete uğrayarak zarar görme tehlikesini atlatmasidir."
HadisNo : 226
Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ
Konu : Meyvelerin Ve Ekinlerin Satışına Dair
Ravi : Enes
Hadis : Hz. Peygamber (sav) olgunlaşmazdan önce meyvenin ağacın basında iken satılmasını yasakladı. Kendisine (sav) meyvenin olgunlaşması ile ne kastediliyor? diye sorulunca: "Onun kızarması ve sararmasıdır" diye açıkladı ve ilave etti: "Cenab-ı Hakk bir afet vererek meyveye mani olacak olsa, kardeşinden aldığın parayı nasıl helal addedeceksin?"
HadisNo : 228
Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ
Konu : Meyvelerin Ve Ekinlerin Satışına Dair
Ravi : Cabir
Hadis : Hz. Peygamber (sav) alacalanmazdan önce meyvenin satılmasını yasakladı. "Meyvenin alacalanması nedir?" diye sorulanca: "Kızarması, sararması ve yenir hale gelmesidir" diye açıkladı.
HadisNo : 229
Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ
Konu : Meyvelerin Ve Ekinlerin Satışına Dair
Ravi : Enes
Hadis : Resulullah (sav) siyahlanmazdan önce üzümün, sertleşmezden önce hububatın satılmasını yasakladı."
HadisNo : 230
Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ
Konu : Meyvelerin Ve Ekinlerin Satışına Dair
Ravi : Harice İbnu Zeyd
Hadis : Anlattığına göre ravinin babası, Süreyya yıldızı doğmadıkça meyve satmazdı.
HadisNo : 231
Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ
Konu : Meyvelerin Ve Ekinlerin Satışına Dair
Ravi : Sehl İbnu Ebi Hasme
Hadis : Hz. Peygamber (sav) yaş hurmayı kuru hurma ile değiştirmeyi yasakladı ve "Bu riba`dır, buna müzabene denir" buyurdu. Ancak ariyye satışını bundan istisna etti. Ariyye bahçe sahibinin ayırdığı bir veya iki hurma ağacıdır. Onların başındaki meyvenin kuruyunca ne kadar olacağını göz kararıyla tahmin eder. Bunun bedelince yaş hurma (satın alıp) yer" (Tirmizi bir başka rivayette şu ilaveyi kaydeder: "Resulullah (sav) yaş üzümü kuru üzümle her meyveyi, meyve cinsinden tahmini karşılığıyla satmayı yasakladı." Yahya İbnu Said ariyye`yi şöyle açıkladı: "Kişinin ailesine yedirmek maksadıyla birkaç hurma ağacının yaş meyvesini, - miktarını tahmin yoluyla takdir edip - kuru hurma karşılığında satın almasıdır.")
HadisNo : 232
Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ
Konu : Meyvelerin Ve Ekinlerin Satışına Dair
Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Hz. Peygamber (sav), kuru hurma vererek, tahmin yoluyla ariyyelerin satın alınmasına, beş vask veya beş vasktan az miktar için izin verdi." Ravilerden biri, "beş vask" mı dedi, yoksa "beş vasktan az" mı dedi diye şüphe etmiştir.
HadisNo : 233
Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ
Konu : Meyvelerin Ve Ekinlerin Satışına Dair
Ravi : Ebu Sa`id
Hadis : Hz. Peygamber (sav) müzabene ve muhakala`yı yasakladı. Müzabene, yeni meyvenin daha hurma, ağacının başında iken satın alınmasıdır. İmam Malik "... kuru hurma vererek" ziyadesini kaydetti. Muhakala da buğday karşılığında tarlanın kiralanmasıdır.
HadisNo : 234
Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ
Konu : Meyvelerin Ve Ekinlerin Satışına Dair
Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Resulullah (sav) müzabene`yi yasakladı. Müzabene, yaş hurmayı, ölçeğe vurarak kuru hurma mukabili satmaktır, keza taze üzümü ölçeğe vurarak kuru üzüm karşılığmda satmaktır.
HadisNo : 235
Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ
Konu : Meyvelerin Ve Ekinlerin Satışına Dair
Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Resulullah (sav) ekini, ölçekli olarak buğdayla satmaktan yasakladı."
HadisNo : 236