Tekil Mesaj gösterimi
Alt 09 Ocak 2009, 03:47   Mesaj No:2

Şuara

Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Şuara isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 686
Üyelik T.: 27 Aralık 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 90
Konular: 52
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cvp: İslamda Hayız ve Nifas ile ilgili meseleler

Nifas Haline Ait Meseleler
117- Nifas: Lohusalık halidir ki, en az müddeti yoktur Çocuk doğuran kadın hiç kan görmeyebilir veya bir gün de görebilir Nifas halinde en çok kan görme müddeti ise, kırk gündür Bundan sonra gelen kan, nifas kanı değildir Bununla beraber bazı kadınlar çocuk doğurduktan sonra, on beş, yirmi veya yirmi beş gün kan görürler Ondan sonra temizlenmiş olurlar Bu bakımdan onların nifas müddeti, kanların kesildiği günler kadar olur Kan kesilince yıkanır ve namaz kılar, oruçlarını tutarlar
(İmam Malik'e göre, nifasın en çok müddeti yetmiş gün ve İmam Şafiî'ye göre, altmış gündür Çok kere kırk gün olur)
118- El ve ayak gibi organları belirmiş olan bir çocuğun düşmesi ile nifas hali meydana gelir ve çoğunlukla kan on veya onbeş gün devam eder Fakat organları belirmeyen bir düşükten dolayı nifas hali olmaz Bunun düşmesi ile görülen kan üç gün devam eder Önce de, en az on beş gün temizlik hali devam etmiş ise, bu kan hayız kanı sayılır Değilse istihaze (illet) kanı olur
119- Hayız, nifas ve istihaze halleri, kanın dışarıya çıkması ile bilinir Onun için çocuk doğuran bir kadından kan çıkmamış olsa, iki imama göre (İmam Ebû Yusuf ve İmam Muhammed) nüfesa sayılmaz Bu itibarla gusl etmesi gerekmez ve oruçlu ise orucu bozulmaz; yalnız abdest alması gerekir Fakat İmam Azam'a göre, ihtiyat olarak gusletmesi lazımdır
120- Nifas müddeti olan (kırk gün) içinde görülen temizlik de, nifastan sayılır Örnek: On gün kan gelip beş gün kesildikten sonra tekrar on gün kan gelecek olsa, bu yirmi beş günün hepsi nifas müddeti sayılır
(Malikîlere göre, iki kan arasındaki temizlik müddeti yarım ay devam ederse, temizlik hali sayılır Sonra gelen kan da hayız kanı olur Temiz günler yarım aydan az devam ederse, bütün günler nifas sayılır
Şafiîlere göre de, bu temizlik günleri en az on beş gün devam ederse, temizlik hali sayılır Bu temizlik günlerinden önceki hal, nifas hali ve sonraki görülen kan da hayız olur Fakat bu temizlik on beş günden az devam ederse, hepsi nifas hali sayılır
Hanbelîlere göre bu temizlik günleri mutlak surette temizlik hali sayılır Diğer temiz halde bulunan kadınlara gerekli olan ibadetler, nifas görmekte olan kadına da bu temizlik günlerinde vacib olur)
121- Bir kadın ikiz çocuk doğursa, nifas müddeti birinci çocuğun doğumundan itibaren başlar, o günden sayılır
(İmam Malik'e göre, ikiz doğan çocuklar arasında altmış günden az bir müddet geçmiş ise, nifas müddeti birinci çocuğun doğum gününden başlar Aralarında bundan daha çok bir müddet geçmiş ise, her çocuktan dolayı bir nifas müddeti başlar
Şafiîlere göre nifas müddeti ikinci çocuğun doğmasından başlar Birinci çocuğun doğmasından sonra gelen kan, eğer adet zamanına rastlamışsa, hayız kanı sayılır Rastgelmemiş ise, istihaze kanı olmuş olur)
islam ilmihali ömer nasuhi bilmen
Alıntı ile Cevapla