Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Genel Konular > Bilgi Dağarcığı

Konu Kimliği: Konu Sahibi _bülbül_,Açılış Tarihi:  10 Nisan 2009 (15:37), Konuya Son Cevap : 10 Nisan 2009 (15:37). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 10 Nisan 2009, 15:37   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:_bülbül_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 468
Üyelik T.: 25 Ekim 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 1.210
Konular: 330
Beğenildi:22
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Bazı yazarların söylediğine göre Hızır (a.s) ile Hz. Musa (a.s)'ın buluşma yerinin İs

Bazı yazarların söylediğine göre Hızır (a.s) ile Hz. Musa (a.s)'ın buluşma yerinin İs

Bazı yazarların söylediğine göre Hızır (as) ile Hz Musa (as)'ın buluşma yerinin İstanbul'daki Kız Kulesi olduğu söyleniyor Bu sahih bir görüş müdür?

Kehf suresi, ayet 60- Ey Muhammed! Bir vakit Musa genç adamına demişti ki: "İki denizin birleştiği yere ulaşıncaya kadar gideceğim, yahut senelerce gideceğim"

Kehf suresi 60 ayetin tefsiri: - Bir vakit Musa genç adamına demişti ki, yahudiler Hz Musa'nın bu kıssasını kabul etmek istememişler Muhaddisler ve tarihçilerden bunun, Musa b İmran değil, Musa b Mişa olduğunu zannedenler de olmuştur

Nitekim Buharî, Müslim, Tirmizî, Nesaî ve diğer hadis kitaplarında rivayet olunduğu üzere Said b Cübeyr şöyle demiştir: "İbnü Abbas (ranhüma) ya dedim ki: 'Nevf-i Bükalî, Hızır'ın arkadaşı olan Musa'nın, İsrailoğulları'nın peygamberi olan Musa değildir iddiasında bulunuyor' Bunun üzerine İbnü Abbas: 'Allah'ın düşmanı yalan söylemiş' deyip uzun bir hadis ile bunun bilinen Hz Musa olduğunu Resulullah'tan naklederek anlatmıştır (Buhari, Tefsiru sureti 18/2-4; Müslim, fezail 170-171; Tirmizi,Tefsiru sureti 18/1) Ve gerçekten Kur'ân'da zikredilen Musa'dan diğer bir Musa anlaşılmaz



Musa'nın delikanlısı da rivayetlerin çoğuna göre Yûşa' b Nun'dur Çünkü o hizmet ediyor, öğreniyordu Hizmetçiler çoğunlukla genç yaşta olduklarından Araplarda hizmetçiye genç denilmesi de edebî bir üsluptur Bir hadis-i şerifte de: "Hizmetçilerinize kölem, cariyem, demeyiniz; delikanlım deyiniz" buyurulmuştur (Buhari, 17) Gerçi bazılarının dediği gibi bir başkası olması da muhtemeldir Fakat sahih haberlerde Yûşa' olduğu belirtilmiştir O halde olay, Musa Mısır'dan çıktıktan sonra, Tîh sahrasında iken meydana gelmiş demek olur Bu kıssanın sebebi bir rivayette şöyle nakledilmiştir



Musa Rabbine sorup: "Ya Rabb! Kullarının sana en sevgilisi hangisidir?" demiş Buyurulmuş ki: "Beni zikreden ve unutmayan" Ey (Rabb!) en hakim kulun hangisi?" demiş Buyurulmuş ki: "Hak ile hükmeden ve arzularına uymayan kimsedir" "En bilgili kulun kimdir?" demiş Buyurulmuş ki; "Belki bir kelimeye rast gelirim de bir doğru yolu gösterir veya bir felaketten kurtarır diye insanların ilmini araştırmakla kendi ilmine ekleyen kimsedir"



Bunun üzerine Musa (as) demiş ki: "Ya Rabbi! Kullarından benden daha bilgilisi varsa bana göster" "Var" buyurulmuş "O halde onu nerede arayayım" demiş "Her iki denizin birleştiği yerde, kayanın yanında balığı kaybedeceğin yerde" diye tarif edilmiştir



İki denizin birleştiği yer ki, açıkça anlaşılan bir boğaz olmasıdır Nitekim Ka'b-i Kurazî'den Tanca, yani Sebte boğazı olduğu rivayet edilmiştir



Übey'den de Afrikiyye olduğu nakledilmiştir



Fakat Mücahid ve Katade'den İran denizi ile Rum denizinin birleştikleri yer olduğu rivayet olunmuştur



Bu şekilde maksat bir boğaz değil, dar bir dil, bir engel olması gerekir Çünkü İran denizi, Basra körfezi; Rum denizi de Akdeniz olduğuna göre, Basra körfezi ile Akdenizi birleştiren bir boğaz yoktur Bundan dolayı bu olsa olsa İran denizinin bağlantılı olduğu Hint okyanusu ile Akdeniz arasında Süveyş kanalının açıldığı dar bir dil olsa gerektir Kayadan açıkça anlaşılan Kudüs'teki tanınmış Sahratullah (Allah taşı) olması çok muhtemeldir



İbnü Atiyye demiştir ki: "O, yani İran denizi Hint okyanusunun bir koludur ki Azerbaycan'ın arkasından başlayan İran toprağında kuzeyden güneye doğru uzanır Şu halde bu görüşe göre iki denizin birleştiği yer, iki denizin, Suriye toprağı tarafında bulunan yönden iki denizin birleşmesine esas olan yerdir" Tefsir bilginleri burada "bahreyn" (iki deniz) kelimesinin, bahr (deniz) kelimesinin ikili olmak üzere iki deniz mânâsına sayılmış, bir özel isim olmasını göz önünde bulundurmamış görünüyorlar



Halbuki Mu'cemü'l-Büldân'da anlatıldığı gibi Bahreyn, Hint Okyanusu denizi sahilinde Basra ile Umman arasında birçok ülkeyi kapsayan bir kıt'anın özel ismi olduğu da bilindiğinden bu mânâ düşünülecek olursa, iki denizin birleştiği yer, Bahreyn kıtasının (bölgesinin) toplu yeri veya merkezi demek olur Özel isim, genel isimden daha açık olması itibariyle bu mânâ, hem açık, hem de Sebte boğazından daha yakındır Daha önce Medyen'e gitmiş olan Musa'nın ondan sonra Bahreyn'e bir seyahata çıkması da uzak görülen bir görüş değildir



Ancak tefsir bilginleri, buna değinmemiş olduklarından bunu destekleyen naklî bir delil bulunamıyor, Nitekim İstanbul boğazı hakkındaki yayılmış haber de böyledir Tefsir bilginlerinin bu mânâ üzerinde durmamalarının sebebi -Allah daha iyi bilir bundan sonraki âyette ikil zamiri ile "mecmea beynihima" buyurulmuş olmasıdır Çünkü özel isim olsaydı zamir tekil olacaktı Öyle olmakla beraber bu ikil zamirini Musa ile arkadaşına gönderenler de olmuştur



Bir de bazıları buradaki bahreyn'in (iki denizin) biri acı, biri tatlı; yani bir nehir olduğunu söyledikleri gibi, diğer bazıları da Azerbaycan tarafındaki "Kürr ve Ress" nehirleri olduğunu söylemiştir "Res halkını ve bu arada daha birçok nesilleri (inkârları yüzünden helak ettik)" (Furkan, 25/38 âyetinin tefsirine bkz)



Nihayet, "mecme'a'l-bahrayn" iki ilim denizi demek olan Musa ile Hızır'ın birleştikleri yer demektir diyenler de olmuştur Keşşâf bunun hakkında; bid'at tefsirlerinden demiş Ebu Hayyan da: Bu batıniyye tefsirine benziyor demiş Bu görüş, daha birçokları ile beraber tasavvufçulardan olan Nişaburî Tefsiri'nde bile red ve tenkid edilmiştir



Bununla beraber şunu itiraf etmek gerekir ki, bu mânâ lafız itibariyle uzak olmakla beraber, mânâya göre sabittir Çünkü yukarıda naklolunan ihtilaflar karşısında "mecmeal bahreyni" ifadesinden anlaşılabilen, kesin olarak anlatılan şey Musa ile Hızır'ın buluşacakları bir yer olmasından ibaret kalıyor KURAN'I KERİM TEFSİRİ (ELMALILI MUHAMMED HAMDİ YAZIR)


Selam ve dua ile
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi _bülbül_ 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Adem olmaktır tek hevesim Şiirler ve Şairler Kara Kartal 4 2743 22 Mayıs 2010 11:27
Dostlarımız........ Güzel Sözler-Deyımler-Nükteler su damlası 4 2364 09 Mayıs 2010 10:35
İsmailce kurban olabilmek Hacc-Umre-Kurban kurtmehmet 3 3118 21 Kasım 2009 20:58
Ömür seccadesini gönül dergahına serenlere...... Makale ve Köşe Yazıları _bülbül_ 2 2353 12 Kasım 2009 21:52
çarpık çağ..... Şiirler ve Şairler _bülbül_ 2 2066 12 Kasım 2009 21:43

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Sahilde Buluşma... Vazgeçemediğim Eserlerden... enderhafızım İlahiler/Ezgiler 0 12 Mart 2013 10:34
Bid'at ehli olan yazarların, kitaplarını okuyan arkadaşlarım var Bunlara, o yazarları MERVE DEMİR Soru Cevap Arşivi 0 08 Nisan 2009 11:54
Bazı Peygamberlerin Faziletleri - Hz. Musa (as) Verda_Naz Hadis-i Şerif 0 24 Kasım 2008 01:18
Bazı Peygamberlerin Faziletleri - Hz. Hızır (as) Verda_Naz Hadis-i Şerif 0 24 Kasım 2008 01:18
Kur'an-ı Kerimin anlamıyla buluşma videosu aadiguzel Kur'ân-ı Kerim Genel 0 29 Eylül 2008 15:26

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.