Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.KADIN AİLE ÇOCUK.::. > Kadın-Aile-Çocuk > Çocuk ve Aile Sağlığı

Konu Kimliği: Konu Sahibi Allahın kulu_,Açılış Tarihi:  30 Ocak 2015 (00:27), Konuya Son Cevap : 30 Ocak 2015 (00:27). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 30 Ocak 2015, 00:27   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
Allahın kulu_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Allahın kulu_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 33478
Üyelik T.: 09 Kasım 2013
Arkadaşları:29
Cinsiyet:
Memleket:sıratı mustakım
Yaş:48
Mesaj: 2.632
Konular: 164
Beğenildi:1155
Beğendi:1570
Takdirleri:5244
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Dikkat Eksikliği Tanılı Çocukların Öğretmenlerine Öneriler

Dikkat Eksikliği Tanılı Çocukların Öğretmenlerine Öneriler




[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] Uzman Klinik Psikolog Göksu Telmaç

  • DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU Tanılı Çocukların Öğretmenlerine Öneriler
  • Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu hakkında bilgi edinin ve öğrencilerinizde bu belirtileri gözlemlediğinizde ailelere bilgi veriniz. Pek çok anne baba çocuklarının durumlarına alışmışlardır ya da kişilik yapısı olduğunu düşünürler.
  • Sınıfınızda dikkat tedavisi gören çocuklarınız için uzmanları ve ailesiyle haberleşme ve işbirliği içerisinde olun.
  • Dikkat eksikliği hiperaktivite tanılı çocukların sizi zorlaması olasıdır. Ancak yine sizin ilgi ve desteğiniz ile tedavisinde, okul başarısında, kendine güveninde büyük ilerleme sağlayacağına inanın.
  • Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu tanılı çocukların bulunduğu sınıflarda konular dikkatlice yapılandırılmalı, önemli noktalar açıkça belirlenmelidir.
  • Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu tanılı öğrenciler için her ders planında fiziksel hareketler planlanmalıdır.(Kalemi açmak için kalkmak, yandaki sınıftan tebeşir almak, öğretmen masasını düzenlemek, çiçekleri sulamak, müdür yardımcısına not göndermek gibi).
  • Okulunda yoğun olarak spora yönelmesi sağlanabilir.
  • Bu çocukların yerinde duramama özellikleri nedeniyle öğretmenleri tarafından sıklıkla uyarılmaları istenmeyen bu davranışın pekiştirilmesine yol açar.
  • Övgüyü ve cesaretlendirmeyi çok seven bu çocuklar, özellikle cesaretlendirme olmadığı zaman sinirlenirler.
  • Anlamlı ve eğlenceli buldukları etkinliklere rahat yoğunlaşabildikleri için dersi eğlenceli hale getirmek önemlidir.
  • Şakacı, eğlenceli ve sürprizlere açık olarak Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu tanılı çocukların ilgisini ve hevesini arttırabilirsiniz.
  • Çocuğun çalışmaya isteyerek katılması ve çalışmadan hoşlanması önemli olduğu için, çalışmaların eğlenceli hale getirilmesine dikkat edilmelidir.
  • Çocuklara bir şey öğretmek için onlarla konuştuğunuzda fiziksel olarak yakın olmak, uygun olan zamanlarda çocuğa dokunmak etkili olabilir.
  • Sürekli göz teması kurarak bu çocukları daha kolay denetleyebilirsiniz. Bir göz atış çocuğu günlük hayallerden sınıf ortamına geri getirebilir.
  • Onunla en iyi teması ve kontrolü sağlamak için masanızın önündeki en ön sıraya oturmasını sağlamak fayda sağlayacaktır.
  • Görsel uyaranları çok iyi yakalarlar. Bu nedenle eğitim sisteminize görsel eklemeler yapabilirsiniz.
  • Başlarını sık sık belaya soktukları için sürekli olumsuz geribildirimler alırlar. Olumlu davranışlarının vurgulanması, kendilerini etiketlemelerini engelleyecektir ve onlara güven verecektir.
  • Sınavlarda ek zaman tanımalısınız.
  • Sınavlarda yapacağı dikkat hatalarını azaltmak için sınav öncesi küçük hatırlatmalar yapabilirsiniz.
  • Ödevlerini tam not ettiğinden emin olun.
  • Sorumluluklar vererek iç disiplinini arttırabilirsiniz.
  • Küçük yapışkanlar, yıldızlar vb. ödüller defterine özenini arttıracaktır.
  • Talimat verirken aşağıdaki noktalara dikkat edin.
  • Canlı açık bir dil kullanın, kısa konuşun.
  • Her seferinde bir tek talimat verin.
  • Konuşurken yüzünüz çocuğa dönük olsun.
  • Çok duyuya hitap eden talimatlar vermeye çalışın.
  • Mümkünse yapılmasını istediğiniz davranışı gösterin.
  • Zaman zaman çocuğun talimatı anlayıp anlamadığını denetleyin ve gerekiyorsa talimatı tekrarlayın.
__________________

Vakit namazinizi kildiniz mi?
Ebu Hüreyre'den (r.a.) rivayetle:
Mü'minin durumu yeşil ekin gibidir. Rüzgar ne taraftan gelse onu eğer. Rüzgar durduğunda doğrulur. Mü'min de böyledir. O da bela ve musibetlerle eğrilir. Kafirin durumu ise çam ağacı gibidir. Allah dilediği zaman sert ve dik durur. ][Bela ve musibetlere uğramaz.
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Allahın kulu_ 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Haftanın konusu:Şiddet neden artıyor? Hafta'nın Konusu gün ışığı 8 1570 26 Ağustos 2019 00:20
AÖF İlahiyat Arapça 2. Sınıf Vize Soruları – 2009 Arapça 4 Allahın kulu_ 3 1617 23 Ocak 2019 20:40
Sayı ve Temyiz soruları Arapça 4 Allahın kulu_ 0 3067 23 Ocak 2019 20:09
Arapça 3 dersleri Arapça 3 Allahın kulu_ 0 1201 03 Ocak 2019 13:34
Arapça 3 | Çıkmış Soru Çözümleri Arapça 3 Allahın kulu_ 2 1631 03 Ocak 2019 12:56

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
dikkat dikkat bunlar size özel ltfn okuyun MescidiAksa Muhtelif Konular 6 13 Ağustos 2017 17:38
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu hastalık değildir. Allahın kulu_ Çocuk ve Aile Sağlığı 4 30 Mart 2016 04:00
Dikkat eksikliği olan çocuklara yardımcı 50 kural Allahın kulu_ Çocuk ve Aile Sağlığı 0 30 Ocak 2015 00:25
Çocuklarda Dikkat Eksikliği bir yanılgı mı? EyMeN&TaLhA Çocuk ve Aile Sağlığı 7 29 Ocak 2015 20:21
Demir Eksikliği burdansemaya Tıbb-ı Nebevi ve Alternatif Tıp Bilgileri 1 02 Şubat 2014 00:30

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.