|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Ravza'm,Açılış Tarihi: 03 Kasım 2012 (22:46), Konuya Son Cevap : 05 Aralık 2019 (19:56). Konuya 25 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
23 Ocak 2013, 20:08 | Mesaj No:21 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: Din Psikolojisi Notlarımız DİN PSİKOLOJİSİ 8. ÜNİTE SORULARI İnsanın Nihaî Hakikat tasavvurunu besleyen ve şekillendiren birincil kaynak nedir a-dil b-din c-aile Tanrı tasavvurunun şekillenmesinde ne etkili değildir a-dil b-kültür c-toplum d-milletler arası aşağıdakilerden hangisi din psikolojisinin görevleri arasındadır a-tanrıyı ispat etmek b-tanrıyı tanımlamak c-insanın inanıp bağlandığı Tanrı tasavvurunu anlamaya çalışmak d-tanrıyı tavsif ve tasvir etmek ............nesne ve olayları temsil eden imajların, sembollerin, kavramların belli bir amaca yönelik olarak işletilmesi, idare edilmesi veya kendiliğinden gelişmesiyle tanımlanan, açık ve sembolik veya örtülü her türlü bilişsel etkinlik olarak tanımlanmaktadır. a-düşünme b-tanrı tasavvuru .........dünyaya ilişkin ilk duyusal tecrübesinde nesne ve insanlar ayrımlaşmamıştır, a-çocuk b-yetişkin c-genç tanrıyı kavramlaştırma ne yoluyla yapılabilmektedir. a-benzetme b-taklit ....... , dinî kavramların, dinî olayların ve nesnelerin zihinde canlandırılması, şekillendirilmesidir. a-tasavvur b-dini tasavvur c-tanrı tasavvuru Bireyin Tanrı tasavvurunu şekillendiren beş faktör bulunduğu öne sürülmüştür. aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir 1) Ana-baba ile ilişkiler. 2) Diğer önemli kişi ve gruplarla ilişkiler. 3) Kendilik kavramı veya öz-saygıya ilişkin duygular. 4) Tanrı konusundaki öğrenim ve Tanrı'nın insanlıkla ilişkisi. 5)tanrıya bağlılık gösterimi 6) Dini uygulama, dua, ibadet, kutsal metin okuma, dini tartışmalar ve kişinin kendi düşünceleri. ..........., Tanrı kelimesine dair entelektüel içeriği yansıttığını; ......... duygusal tepkilerle yakından ilişkili bireysel tecrübelere işaret ettiğini ifade edebiliriz. a-tanrı kavramı-tanrı tasavvuru b-tanrı tasavvuru-tanrı kavramı .......... içeriği duygusal tecrübe .......... içeriği öncelikle duygusaldır a-tanrı tasavvuru-tanrı kavramı b-tanrı kavramı -tanrı tasavvuru ..........yöntemi gereği "aşkın (müteâl) olanı araştırma dışında tutar". a-din psikolojisi b-din sosyolojisi ...........bilinçdışı dünya görüşlerini düzenleyen, dolayısıyla onların ilişkisel epistemolojilerini yapılandıran veya yorumlayan, insanın temel ilişki modelinin parçası olarak tanımlanmaktadır. a-düzenleyici ilke b-yapılandırma ........hem biyolojimizi ve hem de değer ve tutumlarıyla birlikte psikolojimizi kapsayan bütün diğer ortak sistemlerin içsel uyumu demektir a-insan temel modeli b-hayat anlamı sistemi ilişkesellik tezinde Tanrı, gerçekte insanları kendisiyle ilişki kurmaya çağırır. Dolayısıyla Tanrı tasavvuru, tabiatı itibariyle temelde .......... a-ilişkiseldir b-bilişseldir İslam düşünce ekollerinden ..........'ın, Allah ile ilgili olarak geliştirdiği en temel tasavvur, Allah ile diğer varlıklar arasındaki ilişkinin kişisellik taşıdığı şeklindedir a-kelam b-tasavvuf c-fıkıh Vergote ‘e göre .........yaşındaki çocuklar Tanrı'yı nesnel sıfatları bağlamında tasavvur etmektedirler. a-9-10 b-12-13 vergote'e göre ........yaşlarındaki çocuklarda Tanrı'nın özellikleri iyilik ve adalet olarak düşünülmekte; Tanrı'nın hâkimiyeti, bağışlayıcılığı ve Baba oluşuna vurguda bulunulmaktadır a-13-14 b-12-13 vergote'e göre 15-16 yaşlarındaki çocuklarda, Tanrı'nın güç ve güzellik sıfatları baskın görünmektedir. Bu dönem Tanrı tasavvurlarında ne yoktur a-korku b-terketme c-şüphe d-diyalog e-bağlılık f-saygı g-sevgi h-dua 14-16 yaşları arasındaki Kanadalı ve Fransız öğrenciler üzerinde gerçekleştirilen bir araştırma (Godin 1975) sonucunda, Tanrı'nın üç farklı şekilde tasavvur edildiği ortaya konulmuştur. aşağıdakilerden hangisini bu üç tasavvurun arasında değildir a-otoriter b-içsel c-dışsal d-duygusal Belçika'da yapılan bir araştırmada ........yaşları arasındaki gençlerin Tanrı tasavvurları, her yerde hâzır ve nâzır olan, dünyaya hulûl etmiş, üstün, din, ahlak, yaratıcı, anlam, yardım, sığınak, olumsuz övgü ve gerçek dışı gibi farklı nitelemeler göstermiştir a-15-18 b-17-18 ............'daki okullarda öğrenci olan 7-20 yaş arasındaki çocuk ve gençlere yöneltilen "Benim Tanrım neye benzer?" sorusuna küçük yaşlardakiler tarafından güvenilir, bağışlayıcı ve yardımsever cevabı verilirken, yaş yükseldikçe Tanrı'nın, her yerde hâzır ve nâzır, güçlü ve yaratıcı olarak tasavvur edildiği anlaşılmıştır. a-finlandiya b-belçika gençlerle (13-18 yaş arası) 1975 yılında Amerika'da yapılan bir başka araştırmada, gençlerin %.......'inin Tanrı'nın varlığı ile ilgili şüpheleri bulunduğu veya inanmadıkları görülmüştür a-%45 b-%30 c-%31 ........ anlama, kavrama, ilişki kurma gibi bütünüyle insani bir çabadır a)düşünme b)tasavvur hang. düşünme etkinliklerinin arasında yer alır? kavram oluşturma akıl yürütme sorun çözme hatırlama tasavvur etme hepsi dini kavramların, dini olayların ve nesnelerin zihinde canlandırılması, şekillendirilmesi a)tanrı tasavvuru b)dini tasavvur Bireyin Tanrı tasavvurunu şekillendiren beş faktörden değildir ? Ana-baba ile ilişkiler Diğer önemli kişi ve gruplarla ilişkiler Kendilik kavramı veya öz-saygıya ilişkin duygular insanın kendisiyle ilişkisi Tanrı konusundaki öğrenim ve Tanrı'nın insanlıkla ilişkisi Dini uygulama, dua, ibadet, kutsal metin okuma, dini tartışmalar ve kişinin kendi düşünceleri din psikolojisinde dini düşünce ve kavram gelişimi konusundasık sık başvurulan dönemlerden değildir ? duyusal - motor dönem (0-2 yaş) işlem - öncesi dönem (2-7 yaş) somut işlemler dönemi (7-12 yaş) soyut işlemler dönemi (12 yaş ve üzeri) soyut -somut işlemler dönemi ........ akli istidlal, zihni tecridve mantıki kıyas'ı kullanırken; .......... keşf ve marifet'i tercih eder a)kelam - tasavvuf b)tasavvuf - kelam .......... ruhsal deneyim için bir çerçeve sağlar ve ruhsal gelişimin devamını teşvik eder ........... ruh sağlığı ile doğrudan ilişkilidir a)olumsuz tanrı tasavvuru - olumlu tanrı tasavvuru b)olumlu tanrı tasavvuru - olumsuz tanrı tasavvuru ............... üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, Allah ile içsel temas kuran, o na sığınan, güvenen, sık sık hatırlayan gençlerin ruh sağlıklarının diğerlerine göre daha iyi düzeyde olduğu bulunmuş a)çocuklar b)üniversite öğrencileri Tanrı'nın aleminin mimarı olduğu, onu harekete geçirdiği ancak artık ona karışmadığı şeklindeki tasavvur deizm ateizm panteizm teizm antropomorfizm -güdümlü dindarlık ile geleneksel Hıristiyanlığın yaratıcı, merhametli, kutsayıcı, haşmetli, iyi yürekli ve hoşgörülü Tanrı tasavvuru arasında; -güdümlü dindarlıkla da hiddetli ve öfkeli Tanrı tasavvuru arasında bir ilişki bulunduğu görülmüştür a.dış-iç b.iç-dış .... göre, baba, ilahî ve ezelî terimleri gibi soyut bir terim değildir. Ailevi ilişkilerden alınmış bir terimdir. a.Vergote b.Godin ve Hallez Tanrı tasavvuru gerçekte "yaşayan bir Tanrı'nın" canlı bir tasavvurudur ..kime göre böyledir.. a.freud b.Rizzuto c.maslow .... göre, Tanrı tasavvurunun izlenebilir ilk bileşeni anne yüzüdür. a.maslow b.freud c.rizzuto Dinî kavramları anlama, yorumlama ve tasavvur etme .....ile gerçekleşmektedir. a.din dili b.yabancı dil Tanrı tasavvuru, büyük ölçüde dinî ilişkinin ... belirler. a.özünü b.içeriğini c.saatini ..... sadece duygusal nitelikli bireysel bir tecrübe değil, kavramlar arasındaki ilişki bağını kuran, dünya görüşlerini yapılandıran, hayata dair anlamlar üreten ve bütün bunları tutarlı ve uyumlu bir halde düzenleyen daha üst bir yapılanmadır. a.din tasavvuru b.Tanrı tasavvuru Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
28 Ocak 2013, 13:38 | Mesaj No:22 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: Din Psikolojisi Notlarımız DİN PSİKOLOJİSİ 10. ÜNİTE SORULARI Gazali’ ye göre tövbe 3 boyutludur aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-bilme b-pişmanlık c-bilinmezlik d-gereğini yerine getirme. roma, bir günde bir kişiyi dine döndürmekten daha kolay inşa edilebilir sözü kime aittir a-vinet b-kindi ........... 20. yy da VAROLUŞSAL BOŞLUKTAN söz etme ve bunun özellikle “kendini değersiz ve anlamsız bulma” duygusuyla oluştuğunu belirtmektedir. a-viktor frankl b-adam frankl aşağıdakilerden hangisi Bireyin yaşadığı din değişiminden önceki 5 önemli problem arasında değildir a-Ruhsal problemler b-iletişim problemleri c-Kişilik ve karaktere bağlı problemler d-sevgi ve saygı problemleri e-Ekonomik problemler f-Fiziksel problemler Biyolojik özelliklerinin bile şekillenmesine belli oranda etkide bulunan etmen .... faktörüdür. a-çevre b-toplum .......... intişarı İslam tarihi eserinde anlattığı Müslüman Türkler haçlı hacıları Antalya’da Rum dindaşlarının saldırılarından kurtardı ve onların bazıları bu güzel davranıştan etkilenerek Müslüman olmuşlardır. a-piaget b-victor frankl c-t.w. arnold Türkiye’ de İslam’dan Hıristiyanlığa dönenler üzerinde yapılan araştırmalar ..... ve ....... faktörlerin daha çok etkili olduğunu göstermektedir. a-ekonomik-duygusal b-insan-toplum ....... göre “tüm din değiştirme hadiseleri için belirlenmiş bir süreç modelinin olamayacağı yönündedir. a-ali köse b-ziya gökalp başından geçen bir olay dini duygularını harekete geçirir ve dindarlaşmaya karar verir. bu din değiştirme tiplerinden hangisidir a-deneysel tip b-cebri c-yeniden uyanış din mensuplarına karşı sevgi ve hoşnutluk söz konusudur. Sıcaklık ararlar. bu din değiştirme tiplerinden hangisidir a-duygusal b-cebri(zorlama Terim olarak kişinin dini değerlerine aykırı olan davranışlara…………………denir? a-günah b-haram c-mekruh tövbede önce…………….değişim yaşanır. a-fiziksel b-zihinsel c-bedensel tövbeyi şu üç boyuta ayıran 1. bilme 2. pişmanlık 3.gereğini yerine getirme Getiren kişi kimdir? a-gazali b-kindi c-ibn rüşd din değiştirme, estetik, politik ve sosyal fikirlerdeki değişimi de ifade edilir sözü kime aittir? Ka- CONVERSİON: bi b-VİNET c-VİKTOR FRANKL Kişide zihinsel tatmin arama en çok hangi yaş grubunda vardır? a-çocukluk dönemi b-ergenlik dönemi c-okul çağı dönemi d-olgunluk dönemi e-yaşlılık dönemi dinle, dini esas ve uygulamalarla ilgili şüphe, tereddüt ve tatminsizliklerin bireyde oluşturduğu dini yönelişlerdir. a- Zihinsel(entelektüel) güdüler b-duygusal güdüler c-sosyo-kültürel güdülerRTİDAT suçluluk ve günahkarlık duygusu en çok hangi dönemde görülür? a-çocukluk dönemi b-okul çağı dönemi c-bebeklik dönemi J d-ergenlik dönemi e-yaşlılık dönemi kitapları araştırarak,Kritik etme, sorgulama ve değerlendirme özelliğinin hakim olduğu din değiştirme tipi hangisidir? a-Entelektüel b-duygusal c-mistik d-deneysel e-zorlama İslam dinini terk ederek bir başka dine geçmeye de .............. denir. a-ihtiha b-mürted c-müşrik d-irtidat din değiştirme ve dindarlaşma üzerine yapılan araştırmaları değerlendirerek 6 tip belirlemiştir. Entelektüel, mistik, deneysel, duygusal, yeniden uyanış, ve cebri(zorlama) tiplerine ayıran kişi? a-lofland ve skonovd b-T.W. ARNOLD c-CONVERSİON: d-vinet ........ görelim bakalım nasıl olacak, diyerek yeni dini denemeye çalışır. İbadetlere katılır. ......... din mensuplarına karşı sevgi ve hoşnutluk söz konusudur. Sıcaklık ararlar. yeniden uyanış: başından geçen bir olay dini duygularını harekete geçirir ve dindarlaşmaya karar verir. .......... doğrudan doğruya beyin yıkama veya sosyal baskıyla olabilir. boşluklara sırasıyla hangileri gelmelidir? a.zorlama-duygusal-deneysel b.deneysel-zorlama-duygusal c.duygusal-deneysel-zorlama d.deneysel-duygusal-zorlama din değiştirmede ilk aşamadır. a.arayış içinde olma b.gerginlik hisssetme c.etkin bağ oluşturma gençleri etkilemek için sevgi, dostluk, ilgi, kabul görme, günah-kurtuluş, mükâfat-ceza gibi duygu ağırlıklı söylemler, ekonomik yardım ve destekler önemli oranda kullanılmaktadır. a.din adamları b.misyonerler c.alimler Aşağıdakilerden hangisi dini değişimin zihinsel güdülerinden biridir? A-İnsanların eşitliğine dayalı esaslardan rahatsızlık duyma B-ölüm korkusu yaşama c-anlam arayışı içinde olma D-travmatik olaylara maruz kalma E-endişe ve kaygı içinde bulunma başka dinleri araştırmanın dini bir değişime neden olması aşağıdakilerden hangisiyle açıklanabilir? A-Objektif bir araştırma yapma B-araştırdığı dini eleştirebilecek unsurlar bulma c-iki dinin benzer ve farklı noktalarını bulmaya çalışma D-araştırdığı dinin olumlu yönleni tespit etme E-kendi dinini sorgulama bir görelim bakalım nasıl olacak yaklaşımı hangi din değiştirme tipinin özelliğidir? A-mistik tip B-deneysel tip c-yeniden uyanıl tipi D-entelektüel tip E-duygusal tip insanların varoluşsal boşluğa düşmekten ancak hayatta belli hedefler ve amaçlar elde ederek ya da dinin açıkladığı, hayata yüklediği anlamı, ahlak ve değer yargılarını benimsemekle kurtulabileceğini vurgular. bu kime ait bir tanımdır ? a.L.Koenig b.D.Hamer c.VİCTOR FRANKL CONVERSİON ; islamda,....anlamına gelir . a.irtidat b.ihtida Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
05 Şubat 2013, 22:56 | Mesaj No:23 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: Din Psikolojisi Notlarımız DİN PSİKOLOJİSİ 9. ÜNİTE SORULARI ...... ıstılahta inanan kişinin Allah’la iletişim kurması ve ondan yardım istemesidir a-yardımlaşma b-dua Sessiz duada da bir ........ vardır ve sessiz dua da bir fiildir. a-dinamizm b-hümanizm dua güdüleri bireyin özelliğine göre farklılık gösterir aşağıdakilerden hangisi bu farklılıklar arasında değildir a-ekonomik düzeyi b-cinsiyet c-eğitim d-farklı kültürlerle etkileşim e-kültür Vergote; 11–18 yaşarası öğrenciler üzerinde yapılan bir araştırmada Allah’a dua etmelerine sebep olarak % kaç oranında manevi sıkıntı oranı çıkmıştır a-%45 b-%41 Vergote; 11–18 yaşarası öğrenciler üzerinde yapılan bir araştırmada Allah’a dua etmelerine sebep olarak % kaç oranında maddi sıkıntı çıkmıştır a-%15 b-%21 c-%7 duanın en önemli güdüsü hangisidir a-Günahlarının Bağışlanması b-Bir Çaresizliğin Mahrumiyetin Sıkıntının Giderilmesi Ortaokul öğrencileri ile yapılan bir araştırmada %..... dua ederken hafiflik ve huzur hissettiklerini söylemişlerdir a-%95 b-%75 c-%93 Duanın en önemli yararı nedir a-yalnızlık hissetmemek b-kabul olması c-insanın sevinip veya üzülmesi Duada Allah’a sığınma ve bağlılık, fakat dünyaya ve diğer tüm varlıklara karşı bir özgürlük vardır. .........5.nci ayet prensibiyle kişilikli bir özellik kazanır. a-bakara b-fatiha c-nisa .........Fransa’da dua ve telkin yoluyla tedavi yapılan ve mukaddes bir yer olarak kabul edilen Lourdes’e gelen ve şifa bulan hastalardan konu edinir. Burada önemli olan hastanın iyi olacağına kuvvetle inanmasıdır a-dr benson b-A carrel ........genel anlamada bireyin inanç, düşünce ve duygu dünyasında kendisini hissettiren sübjektif olgular, kalplerin derinliklerindeki dini yaşanış ve tecrübelerin, davranış halinde dışa aksetmesinden ibarettir a-dua b-ibadet aşağıdaki şıklardan hangisi yanlıştır Kulluk bilincinin bir ifadesi olan ibadetler, insanın zihin yapısını ve düşüncesini bütünüyle etkiler, şekillendirir, bilgilendirir, derinleştirir ve onu fizik alanından fizik ötesi alana yükseltir. diken değil gül düşünür ve gül bahçesi haline gelir. Allah' ın yarattığı her şeyde bir anlam, bir güzellik görür bu kimin sözüdür a-yunus emre b-mevlana Eski bilim adamları "fener" örneğiyle açıklarlardı. Şöyle ki, fenerin içinde yanan lamba ...... lambayı çevreleyen camlar ise .........temsil eder. a-inanç-ibadet b-ibadet-inanç aşağıdakilerden hangisi yanlıştır İbadette Allah'a gösterilen saygı ve bağlılık; kötü olandan uzaklaşma, doğruya yönelme arzusu, kişinin bunları samimiyetle Allah'tan talep etmesi, onun kendini değerlendirmesine, kontrollü, ölçülü, bilgili olmayı güzel davranışlarda bulunmasına neden olur. İnsanın içinde doğuştan gelen, gerek kendi gerekse başkalarının yaptığı davranışları değerlendiren ve bunlar hakkında iyi-kötü şeklinde hükümler veren bir kontrol ve yargı gücü vardır ki, buna ...... denilir a-benlik b-vicdan doğum günü kutlamaları, resmi bayram törenleri .......... ritüel, Hz. Peygamber'in doğumunu kutlama, bir sünnet merasimi, bir mevlit okutma merasimi, bir yağmur duası ........ ritüellerdir. a-dini-genel b-genel-dini Mevlitle ilgili ülkemizde yapılan bir araştırmanın sonuçları, araştırmaya katılanların % ......'sının, mevlidin "sosyal kaynaşma ve yakınlaşmaya" yol açtığı anlayışına sahip olduklarını ortaya koymuştur. a-%85 b-%86 duanın anlamlarından değildir ? çağırmak davet etmek kendine güvenme yardım istemek hang. dua güdülerden değildir ? Maddi ya da manevi bir arzunun, bir isteğin gerçekleşmesi Bir çaresizliğin mahrumiyetin sıkıntının giderilmesi insanın görevine bağlılık duyması Allah’ın nimetlerine şükrün ifadesi Günahlarının bağışlanması Allah’ın yüceliğine duyulan hayranlığın vurgulanması Kuran’da, boyun bükerek, sessizce, korku ve ümitle dua edilmesi gerektiği bildirilmektedir a)Araf 55–56 b)Lokman 31-32 Kuranı Kerim, namazın insanı edepsiz, kötü ve çirkin davranışlardan uzaklaştırdığını kesin olarak belirtir a)ankebut 29/45 b)araf 55/56 'bir kez gönül kırdın ise bu kıldığın namaz değil' diyen a)yunus emre b)orhan veli bir kişinin kendi kendisi hakkındaki algıları ve yargıları toplamına a)benlik b)kişilik cemaatle kılınan namazın sevabının, bireysel kılınan namazdan kaç kat daha fazladır a)26 b)27 Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
22 Ocak 2014, 16:47 | Mesaj No:25 |
Durumu: Medine No : 22145 Üyelik T.:
29 Kasım 2012 | Cevap: Din Psikolojisi Notlarımız |
Konuyu Toplam 6 Kişi okuyor. (0 Üye ve 6 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
türk dili 1 notlarımız | mehmet akif2 | Türk Dili 1 | 216 | 18 Kasım 2018 20:52 |
arapça 2 notlarımız | mehmet akif2 | Arapça2 | 41 | 29 Nisan 2018 17:33 |
din sosyolojisi notlarımız | mehmet akif2 | Din Sosyolojisi | 35 | 22 Nisan 2017 00:25 |
TBT 2 notlarımız | mehmet akif2 | Temel Bilgi Teknolojileri 2 | 20 | 28 Mayıs 2013 03:52 |
tefsir notlarımız | mehmet akif2 | Tefsir | 35 | 08 Şubat 2013 23:59 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|