Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.KADIN AİLE ÇOCUK.::. > Kadın-Aile-Çocuk > Evlilik-Nikah Konuları

Konu Kimliği: Konu Sahibi *Gözyaşı*,Açılış Tarihi:  20Haziran 2009 (17:46), Konuya Son Cevap : 20Haziran 2009 (17:46). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 20Haziran 2009, 17:46   Mesaj No:1
Avatar Otomotik
Durumu:*Gözyaşı* isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 8513
Üyelik T.: 02Haziran 2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 5
Konular: 3
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart kadın erkeği boşarmı?

kadın erkeği boşarmı?

İslam da boşanma, anlaşamayan eşlerin evlilik bağını bitirmek için konulan çözüm yoludur. Taraflardan biri bu evlilikten memnun olmayıp ayrılmaya karar verirse (ki bunun kadın ve erkek olması fark etmez) gerekli mercîlere niyetini ve nedenini bildirerek, (evliliğini tescil ettirdiği gibi, ayrılığını da tescil ettirip) boşanma ilamını alması gerekir. Bu malın ve neslin korunması için bir zorunluluktur. Hakimin ve yakınların birleşme ümidi olan eşleri, yeniden düşünmeye çağırarak gerekli nasihatta bulunmasının zorlayıcı hiçbir boyutu yoktur. Sonuca (ayrılmaya veya devamına) yine eşler karar verecektir.
Kuran’da yaptırım olarak öne çıkartılan mehirlerini vererek evlenme, boşadığınız eşlerin ve çocukların bakımı, evlilik talebinin erkeklerden gelmesi gibi konuların Nisa suresi 34. ayetinde beyan edilen “kavvamlık”ın bir derece üstünlük sebebi, zikredildiği gibi mallarından harcamaları, koruma, kollama, mehir verme ve nafakalarını temin etmelerinden dolayıdır. Evlilik talebi erkekten geldiği gibi kadından da gelebilir. Bunun Kur’an’daki örneği şöyledir: “Ey peygamber! Biz sana mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından elinin altında bulunan cariyeleri, amcanın, halalarının, dayının ve teyzelerinin seninle beraber göç eden kızlarını sana helal kıldık. Bir de kendini peygambere hibe eden ve peygamberin de kendisini almak istediği inanmış kadını, diğer müminlere değil sırf sana mahsus olmak üzere helal kıldık. Biz eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri ile ilgili müminlere neyi farz kıldığımızı bildirdik ki, sana bir zorluk olmasın. bağışlayandır merhamet edendir.”
33/50 de beyan edilen “peygambere kendisini hibe eden kadınlar” peygamberle evlenme şerefine ulaşmak için evlenme talebinde bulunanlardır. Burada talep kadından geliyor ve evlenmek için mehirden vazgeçtiğini bildiriyor. Evlilikte böyle olduğu gibi boşanmada da durum şöyledir:
Boşanma talebi kadından geldiği zaman kadının mehrinden vazgeçmesi gerekir. Asrı saadette evlenirken mehir olarak bir hurma bahçesi alan kadın peygamberimize gelerek boşanmak istediğini söyleyince, Peygamberimiz de:
“Evlenmek için aldığın hurma bahçesini geri verir misin?” buyurur; kadın: “Beni bu adamdan kurtar da ya Rasulullah üste para da veririm” der. Peygamberimiz de bu boşanma olayını gerçekleştirir.
Şunu açıkça bilmeliyiz ki, evliliğin gerçekleşmesi için evlenecek tarafların rızası nasıl gerekli ve şart ise, evliliğin devamı için, her iki tarafın bu evliliğin devam etmesini istemesi de şarttır. Kadın veya erkek ister geçimsizlikten, ister güvensizlikten kaynaklansın yahut başka sebeplerden olsun evliliğini bitirmek istediği taktirde, her iki taraf için de herhangi bir dini engel yoktur. Ancak her ikisi için dinin, insafa, düşünmeye, Allah’ın ilkelerini korumaya çağrısı vardır. İnsan iyi düşünüp kararını öyle vermelidir. Kimsenin tercihine engel olma söz konusu değildir. Kalmaya veya gitmeye eşler karar verecektir.
Kur’an’ın delili ise şöyledir: Bakara suresi 228. ayetinde boşanan kadınların durumu anlatılırken “kadınların meşru şekilde görevleri olduğu gibi hakları da vardır. Ancak erkeklerin kadınlar üzerinde bir derece daha fazla hakkı vardır. Allah güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir.” Buradaki üstünlük ( doğrusunu bilir), nafakalarını temin etmek, koruyup kollamaları gibi nedenlerle verilen “kavvamlık”, sorumluluk ve yöneticiliktir.
“Eğer boşanmaya karar verilirse, boşanma kesinleşir. Şüphesiz Allah işitendir, bilendir.” (2/227) Burada ”boşanmaya karar verirlerse” ifadesinden de anlaşılacağı gibi kararı veren tek şahıs kastedilmemiş, birden fazla bir ifade kullanılmıştır. Hüküm tek kişilik değildir. Taraflardan her ikisi için de geçerlidir.
“... Eğer eşlerin Allah'ın çizdiği sınırlar içinde kalamayacaklarından endişe ederseniz, kadının kendi boşanmasını sağlamak için, mehrinden vazgeçmesi veya başka bir şey vermesinde her iki taraf içinde bir sakınca yoktur...” (2/229) Bunun anlamı şudur:
Kadın kocasıyla evliliğini sürdürmeden ümidini kesmişse bunu bitirmek için karşı taraftan herhangi bir hak talep etmediği gibi mehrinden de vazgeçebilir ve kocasına fazladan bir şeyler de verebilir demektir. Bu ise kadının, kocasından boşanma talebinde bulunabileceğinin en açık kanıtıdır.
Yukarıdaki Hadisi Şerifte anlatılan olayın kaynağı işte burasıdır. İslam insanı hiçbir şekilde mahkum etmez. Razı olmadan yapılan imanı kabul etmediği gibi, ikrahla/zorla söyletilen inkarı da kabul etmez. O halde bir kimseye istemediği bir evliliği de asla dayatmaz. Bunu insanlar kendi istek ve arzuları ile yapacak ve koruyacaklar ki bir anlamı olsun. Ancak İslam yapılacak işlerin doğrusunu ve eğrisini insanların idrakine sunarak; yapılacak doğru işlerin ilkelerini belirler. Kul olan insan da dilediğini tercih edip sonucuna katlanmaya razı olur. Şu ayet bunu daha net olarak ifade etmektedir.
“Eğer bir kadın kocasının geçimsizliğinden veya yüz çevirmesinden korkarsa; aralarında anlaşma yapmalarında her ikisi içinde bir günah yoktur. Hatta anlaşmak daha iyidir. Ancak nefisler cimriliğe eğilimli hale getirilmiştir. Eğer iyi davranır ve haksızlıktan sakınırsanız bilin ki, Allah yaptıklarınızdan şüphesiz haberdardır.” (4/128)
“Eğer ayrılırlarsa, Allah herbirini bol nimetiyle yoksulluktan kurtarır.Allah'ın nimeti boldur. Hikmeti büyüktür.” (4/130)
Sonuç olarak şunu bilmeliyiz ki nikah, belli şartları taşıyan insanlar tarafından kendi istekleriyle yapılan bir sözleşmedir. Sözleşmede en az iki taraf vardır. Sözleşmeyi yapmada veya devamını sağlamada, karşılıklı sadık kalmada ve sözleşmeyi bozmada taraflar aynı haklara sahiptir. Birinin diğerinin aleyhine kullanacağı herhangi bir imtiyazı yoktur. Bir antlaşmayı yaparken taraflardan biri razı olmayınca yapılamadığı gibi; var olanın devamı için de iki tarafın devamını istemesi şarttır. Kadın veya erkek bunu istemediği zaman nikahın devamı söz konusu olmaz. Müslümana yakışan güzellikle bitirmektir. Sonuç olarak Allah'ın 2/229’daki hükmünü hatırlatıyor, sizlerin de düşünmesini istiyoruz. Doğruların paylaşılmasını, yanlışların da düzeltilmesini umuyoruz.
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi *Gözyaşı* 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
HZ.MEVLANANIN KAPILARI Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler namzet davadar 5 1901 28Haziran 2009 13:29
Leyli Hz.Muhammed(s.a.v) *Gözyaşı* 0 1441 21Haziran 2009 18:58
kadın erkeği boşarmı? Evlilik-Nikah Konuları *Gözyaşı* 0 3307 20Haziran 2009 17:46

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Çirkin Kadın Yoktur ama Kendisini Çirkin Yapan Kadın Vardır!/medineweb enderhafızım Serbest Kürsü 8 05 Şubat 2019 13:25
" Adam Gibi Adam " , "Kadın Gibi Kadın" Olabilmek /medineweb suhtem Evlilik-Nikah Konuları 2 12 Aralık 2018 22:15
“Erkeği Kadına Köle Etme Kanunu” dilara Makale ve Köşe Yazıları 18 06 Nisan 2015 00:10
Kadın-Erkek Birbirine Eşit midir? Kadın ile erkek eşit midir? KuM TaNeSi Soru Cevap Arşivi 3 16 Mart 2013 22:02
Mücadile; hakkını arayan kadın demektir. Hakkını arayan kadın, Kuran'a bir süre kazan suhtem Makale ve Köşe Yazıları 0 08 Mart 2013 21:36

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.