|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medine-web,Açılış Tarihi: 29 Ocak 2012 (23:20), Konuya Son Cevap : 13 Kasım 2013 (20:26). Konuya 3 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
29 Ocak 2012, 23:20 | Mesaj No:1 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Fıkıh Test(soru Cevap) Fıkıh Test(soru Cevap) FIKIH SORULARI S-1-Aşağıdakilerden hangisi fıkıh literatüründe fer-i veya tali deliller gurubunda yer almaz. a-kıyas b-istihsan c-istislah d-istishab e-seddi zerayi S-2-Müctehidin bir meselede özel bir delil sebebiyle o meselenin benzerlerinde verdiği hükümden vaz geçip başka bir çözümü benimsemesi yada iki farklı kıyas imkanı bulunduğunda ,ilk bakışta dikkat çekmeyen kıyası gerekçe birliği açısından daha güçlü bulduğu için açık kıyasa tercih etmesine ne denir? a-mesalih-i mürsele b-istishab c-istihsan d-seddi zerayi S-3-Nasların kapsamına girmeyen yada illet bağı kurularak nasta düzenlenmiş bir olaya bağlanamayan fıkhi bir meselenin hükmünü İslam fıkhının genel ilkelerine göre belirleme yöntemine …………………bu metodu uygulayarak hükme ulaşırken esas alınan maslahatlarada …………………………..denir. boşluklara hangileri getirilmelidir? a-istishab/beraet-i zimme b-istislah/mesalih-i mürsele c-rey/ictihat d-istihsan/örf ve adet S-4-Daha önce varlığı bilinen bir durumun varlığını koruduğuna hükmetme yöntemine ne denir. a-istihsan b-istislah c-istishab d-seddi zerayi S-5-Harama kötü ve zararlı bir sonuca vasıta olan davranışların yasaklanması kötülüğe giden yoların kapatılmasına ne denir? a-istihsan b-istislah c-istishab d-seddi zerayi S-6- Kişinin iyiyi kötüden faydalıyı zararlıdan ana hatları ile olsun ayıra bilmesine ne denir. a-vücub ehliyeti b-eda ehliyeti c-temyiz d-buluğ çağı S-7-İbadetlerle ilgili dini hükümlere ne denir. a-taabbüdi hükümler b-şeri hükümler c-vasi hükümler d-teklifi hükümler S-8-Ayet ve hadislerin doğrudan ifade ettiği hükümlere ne denir. a-taabbüdi hükümler b-şeri hükümler c-vazi hükümler d-teklifi hükümler S-9-İki durum arasında şariin kurduğu bağı ifade eden hükümlere ne denir. a-taabbüdi hükümler b-şeri hükümler c-vazi hükümler d-teklifi hükümler S-10-Allah katından bir tebliğ veya Allah ın dinini açıklama niteliği taşımaksızın insan olması itibariyle peygamberimizin yaptığı normal ve beşeri davranışlara ne denir. a-hüda sünnet b- zevaid sünnet c-müekked sünnet d-revatib sünnet S-11-Farz namazlardan önce ve sonra kılınması sünnet olan namazlara ne ad verilir? a-hüda sünnet b- zevaid sünnet c-müekked sünnet d-revatib sünnet S-12-Sabah namazının ortalık aydınlanıncaya kadar,sıcak mevsimlerde öğle namazının serin vakte kadar geciktirilmesi,akşam namazında acele edilmesinin hükmü nedir? a-sünnet b-mubah c-mendup d-müstehap S13-Mükellefin yapması veya terk etmesi halinde herhangi bir övgü yahut kınamayı gerektirmeyen davranışlarına ne denir? a-sünnet b-mubah c-mendup d-müstehap s-1-Fıkhın delillerden hüküm elde etme metodunu inceleyen dalına……………………denir. s-2- Fıkhın kaynakları arasında üçüncü sırayı ………………. alır. s-3-Kişinin dinen ve hukuken muteber olacak tarzda davranmaya ve hukuki işlem yapmaya elverişli oluşuna ………………………….denir. s-4- Hanefi mezhebine göre kati delille sabit olan hükme ……….zanni delille sabit olan hükme ise………….denir. s-5- Hz Peygamberin devamlı yaptığı sırf bağlayıcı ve kesin bir emir olmadığını göstermek için nadiren terk ettiği fiillere …….sünnet denir. s-1-( ) Fıkhın,şeri delillerden elde edilen fıkhi hükümleri sistematik tarzda ele alan dalına usül’i fıkıh denir. s-2-( ) İslam dininin kuranı kerimden sonra ikinci kaynağı sünnet tir. s-3-( )Kıyas naslarda hükmü bulunmayan fıkhi meseleye aralarındaki illet birliği sebebiyle naslarda düzenlenmiş meselelerin hükmünü vermeye denir. s-4-( )İstihsan metoduna Hanefi fakihleri sıklıkla başvurmuşlardır. s-5-( )Kişinin haklara sahip olabilme ve borç altına girebilme ehliyetine eda ehiyeti denir. s-6-( ) Harama yakın olup vacibin karşıtına tenzihen mekruh helale yakın olup,mendubun karşıtınada tahrimen mekruh denir. s-7-( )Aslında meşru ve serbest olduğu halde,haram kılınmasını gerekli kılan geçici durumla ilgili olan fiile haramı li gayrihi denir. CEVAPLAR: 1-A 2-C 3-B 4-C 5-D 6-C 7-A 8-B 9-C 10-B 11-D 12-D 13-B 1-usuli fıkıh 2-icma 3-eda ehliyet 4-farz –vacip 5-müekked 1-y (fürü-i fıkıh) 2-d 3-d 4-d 5-y (vücub ehliyeti) 6-y (tahrimen-tenzihen) 7-d 1- İslam tarihindeki ilk cuma namazı Medine yakınlarındaki ………………vadisi’nde kılınmıştır. 2- Ebu Hanife’ye göre Cuma namazında imam hariç en az………kişinin bulunması şarttır. 3- Şafii mezhebine göre vitir namazının hükmü …………………………dir. 4- Beş vakit namazın sünnetleri ve Teravih namazı gibi belli bir vakti olan nafile namazlara …………… sünnetler denir. 5- Hanefilere göre seferi iken dört rekatlı farz namazların iki rekat olarak kılınmasının hükmü ...……..dir. 6- Vaktinde kılınmayan namazlara “kaçmış” anlamına gelen …………………… denir. 7- Hanefilerin mazeret hainde namazlarda uygulanmasını caiz gördükleri cem’ şekline …………. cem’ denir. 8- Güneş tutulması esnasında kılınan nafile namaza ………………. namazı denir. 9- Hanefilere göre bayram namazının hükmü …….……., Şafiilere göre ise ……………...…………….tir. 10- Hanefilere göre cuma namazı ile yükümlü kimselerin cuma günü zeval vaktinden sonra, hatibin minberde olduğu sırada alışveriş yapmalarının hükmü …………….., Hanefiler dışındaki mezheplere göre ise ……………dır. B- DOĞRU-YANLIŞ SORULARI: 1- ( ) Evvâbîn namazı, “tevbe eden ve Allah’a sığınanların namazı” demektir. 2- ( ) Hanefilere göre seferi iken kılınmayan dört rekatlı farz namaz, mukim iken kaza edilecek olursa iki rekat olarak kılınır. 3- ( ) Şafiilere göre seferi iken kılınmayan dört rekatlı farz namaz, mukim iken kaza edilecek olursa yine dört rekat olarak kılınır. 4- ( ) Şafiilere göre seferi iken namazları kısaltmak ruhsat olup, kişinin tercihine bırakılmıştır. 5- ( ) Hanefilere göre, başlanmış olan nafile namaz herhangi bir nedenle bozulacak olursa, sonradan kaza edilmesi sünnettir. 6- ( ) Şafiilere göre cuma namazı hutbesinin Arapça okunması şart değildir. 7- ( ) Hanefilere göre, bayram namazı hutbesi sünnettir. 8- ( ) Hanefilere göre, cuma namazına imam selam vermeden önce yetişen kimse cuma namazına yetişmiş olur. 9- ( ) Şafiilere göre, cuma namazına yetişmiş sayılabilmek için en az bir rekatı imamla birlikte kılmak gerekir. 10- ( ) Şafiilere göre, kadınlar da bayram namazı kılmakla yükümlüdürler. C- SEÇMELİ SORULAR: 1- Aşağıdakilerden hangisi cuma namazının sıhhat şartlarından değildir? a-) Vaktin girmesi b-) Devlet başkanının hazır bulunması c-) Şehir hükmünde bir yer olması d-) Hürriyet. 2- Aşağıdakilerden hangisi cuma namazının vücup şartlarından değildir? a-) Hürriyet. b-) Erkek olmak c-) Meşru bir mazereti bulunmamak d-) Vaktin girmesi 3- Aşağıdakilerden hangisi, Hanefiler tarafından hutbenin sahih olması için şart koşulmaz? a-) Vakit içinde okunması b-) Namazdan önce okunması c-) Arapça okunması d-) Hutbe niyetiyle okunması 4- İslâm hukukunda bir yolcunun onbeş günden az kalmayı planladığı yere ne ad verilir? a-) Vatan-ı süknâ b-) Vatan-ı aslî c-) Vatan-ı ikâme d-) Vatan-ı fer’î 5-) Aşağıdakilerden hangisi namazların cem’ini (birleştirilmesini) câiz kılan nedenlerden biri değildir? a-) Yolculuk b-) Hastalık c-) Şiddetli yağmur, kar, dolu d-) İstinca ve istibra. A- DOLDURMALI SORULAR B- DOĞRU-YANLIŞ SORULARI C- SEÇMELİ SORULAR: 1- Ranuna 1- D 1- D 2- Hutbe-iki rekat farz. 2- D 2- D 3- Müekked sünnet 3- D 3- C 4- Revâtib 4- D 4- A 5- Vacip 5- Y 5- E 6- Fevâit 6- Y 7- Şekli-Sûrî 7- D 8- Küsuf 8- D 9- Vacip- Müekked sünnet 9- D 10- Tahrimen mekruh- Haram 10- D 1- Hanefilere göre sehiv secdesinin hükmü …………, şâfiilere göre ise …………….tir. 2- Son nefesine yaklaşmış ve ölmek üzere olan kişiye ……………… denir. 3- Cenazenin tabuta konulup musallaya ve oradan da kabristana taşınmasına ……………… denir. 4- Ölü yıkanıncaya kadar yanında seslice Kur’ân okumanın hükmü ……………….tur. 5- Cenaze namazının rükünleri …………….. ve …………….dir. 6- ……………. mezhebine göre Cenaze namazında Fatiha’yı okumak bir rükündür. 7- Güneşin doğması, batması veya zevale yaklaşması hallerinde cenaze namazı kılınmasının hükmü ………….tur. 8- ………… mezhebine göre sehiv secdesi selamdan sonra yapılmalıdır. Aksi taktirde geçersizdir. 9- Tilâvet secdesi yapmak …………… mezhebine göre vacip, diğer üç mezhebe göre ise sünnettir. 10- Kefenin baştan ayağa kadar uzanan, baş ve ayak taraflarından düğümlenen parçasına ………. denir. B- DOĞRU-YANLIŞ SORULARI: 1- ( ) İmam sehiv secdesini gerektiren bir şey yaptığı halde sehiv secdesi yapmazsa, muktedi hemen sehiv secdesi yapar. 2- ( ) Erkek mi kadın mı olduğu anlaşılmayan Hüsna-i müşkil denilen kimse ölünce yıkanmaz, teyemmüm ettirilir. Kefenlenmesi ise kadın olarak yapılır. 3- ( ) Cenaze namazında cemaatin bulunması şart değildir. Sadece bir erkeğin veya bir kadının bulunması yeterlidir. 4- ( ) Cenaze namazına başlandıktan sonra cemaate katılan kimse hemen tekbir alıp imama uyar ve duaları okumaksızın eksik tekbirleri tamamlayıp selam verir. 5- ( ) Cenaze namazında kadınlar erkeklerin hizasında veya önünde dursalar, yanında ve önünde durdukları erkeğin namazı bozulur. 6- ( ) Bir kimse farz namazda kâde-i âhireyi unutup beşinci rekata kalksa, kalktığı anda artık o namazın tekrarı gerekir. 7- ( ) Dört rekatlı farz namazda kâde-i âhireden sonra unutulup beşinci rekata kalkılsa o namaz artık nafile olur ve iadesi gerekir. 8- ( ) Birinci veya ikinci rekatta Fâtiha’nın peşpeşe iki defa okunması sehiv secdesini gerektirir. 9- ( ) Namazda rüku yerine direk secdeye gidilse, sehiv secdesi kurtarmaz ve o namazın tekrarı gerekir. 10- ( ) Bir kimse Fâtiha’dan sonra ne okuyacağını düşünürken bir rüku eda edecek kadar vakit geçse sehiv secdesi gerekir. C- SEÇMELİ SORULAR: 1- Namazda Fâtiha’dan önce sehven başka bir sûre okunsa ve bu hemen hatırlansa ne yapılmalıdır? a-) Fatiha okunup ardından sûre yeniden okunur ve namazın sonunda sehiv secdesi yapılır. b-) Direk rükûya gidilir, namazın sonunda sehiv secdesi yapılır. c-) Sadece Fâtiha okunup, rükûya gidilir. d-) Namaz bozulmuş olur, tekrarı gerekir. 2- Dört rekatlı farzın son iki rekatında Fâtiha’dan sonra sûre okunsa, bu durumda tercih edilen görüş aşağıdakilerden hangisidir? a-) Sehiv secdesi gerekir. b-) Sehiv secdesi gerekmez. c-) Namazın tekrarı gerekir. d-) Beşinci rekata kalkılır. 3- Herhangi bir sünnet namazda ilk tahiyyata oturulmadığı üçüncü rekatta hatırlansa ne yapılmalıdır? a-) Secdeye varılmamışsa hemen oturulur, namazın sonunda sehiv secdesi yapılır. b-) Eğer kıyama yakın ise oturmaz ve namaza devam eder, sonunda sehiv secdesi yapar. c-) Bu durumda namaz bozulmuş olur ve tekrarı gerekir. d-) Bu namaz beş rekata tamamlanarak bitirilir. 4- Dört rekatlı farz namazlarda birinci oturuşta teşehhütten sonra “Allâhümme salli alâ Muhammed” dense bu durumda ne gerekir? a-) Hiçbir şey gerekmez. b-) Devamının da okunması gerekir. c-) Hemen secdeye gidilir. d-) Sehiv secdesi lazım gelir. 5- İmam, namazda gizli okunacak yerde açıktan, açıktan okunacak yerde de gizliden okursa ne gerekir? a-) Hiçbir şey gerekmez. b-) Namaz bozulmuş olur ve tekrarı gerekir. c-) Sehiv secdesi gerekir. d-) Okuduklarını tekrar eder. A- DOLDURMALI SORULAR B- DOĞRU-YANLIŞ SORULARI C- SEÇMELİ SORULAR: 1- Vâcip, sünnet 1- Yanlış 1- A 2- Muhtazar. 2- Doğru 2- B 3- Teşyî 3- D 3- A 4- Mekruh. 4- D 4- D 5- Kıyam, tekbir 5- Y 5- C 6- Şâfii 6- Y 7- Mekruh. 7- Y 8- Şâfii. 8- D 9- Hanefî. 9- Y 10- Lifâfe. 10- D 1………………İslam bilginlerinin peygamberimizden sonraki her hangi bir devirde dini bir meselenin hükmü üzerinde fikir birliği etmeleridir. 2. İman edilecek şeylerin her birine ayrı ayrı inanmaya………………………….denir. 3. Peygamberlerde bulunması vacip olan sıfatlardan …………………günahlardan korunmuş anlamına gelir. 4. Tabiat kanunlarına aykırı, olağanüstü bir olayın inanmayan bir kimseden meydana gelmesine………………denir. 5. Bazı ibadetlerin yapılmasına engel olan hükmi pisliğe…………., bundan temizlenmeye de …………………….denir. 6. Abdesti olmayan kimsenin Kâbeyi tavaf etmek için abdest alması……………………. 7. Namazın her rek’atını imam ile beraber kılan kimseye ………………..denir. 8. …………….Hac veya umre yapacak olan kimsenin helâl olan bazı fiil ve davranışları belirli bir süre için kendisine haram kılmasıdır. 9. ……………………geçmiş veya şimdiki zamana ait bir iş üzerine bilerek yalan yere yemin etmeye 10. …………………..bir topluluk içerisinde bulunan bir kimsenin verilen selamı alması B. DOĞRU-YANLIŞ SORULARI 1. ( ) Peygamberimizin ibadetle ilgili olan sünnetlerine Sünen-i Hüda denir. 2. ( ) İncil’in diğer bir adı da Ahd-i Atik’tir. 3. ( ) Tevatür, yalan üzere birleşmeleri adeten mümkün olmayan bir topluluğun aktarması demektir. 4. ( ) Kur’an- Kerim, mâna yönüyle mucize fakat lafız yönüyle mucize değildir. 5. ( ) Bedeni ve malî yönü bulunan bir ibadette, özrü bulunmayan bir kimsenin, yerine başkasını vekil tayin etmesi mümkündür. 6. ( ) Buluğ çağına gelmemiş bir çocuk mümeyyiz ise ezan okuyabilir. 7. ( ) Meshin müddeti, abdest alınıp meshin giyilmesinden itibaren başlar. 8. ( ) İmam”ı Azam Ebu Hanife’ye göre öğle namazının vakti, fey’i zeval hariç, gölgenin bir katına kadar sürer. Yurdumuzda ve İslam ülkelerinde bu görüş esas alınır. 9. ( ) Özürlü olan bir kimsenin başkasına imameti caiz olmadığından dolayı kör olan bir kimse başkasına imamlık yapamaz. 10.( ) Astımlı hasaların rahat nefes almalarını sağlamak amacıyla ağza püskürtülen oksijenli ilaç orucu bozmaz.
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
Konu Sahibi Medine-web 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Medineweb Görsel ve Slayt arşivi( kaybolmaması... | Medineweb.net Videolar | Medine-web | 5 | 211 | 23 Eylül 2024 20:24 |
Mustafa İslamoğlu Sözler | Medineweb.net Videolar | Mihrinaz | 2 | 394 | 30 Nisan 2023 16:51 |
Şirk Hakkında Kuran Ne Diyor? | Medineweb.net Videolar | Medine-web | 0 | 264 | 29 Nisan 2023 18:52 |
DÜNYA KABE'NİN NERESİNDE | Hacc-Umre-Kurban | Medine-web | 0 | 1106 | 27 Nisan 2020 21:40 |
13 Nisan 2012, 00:25 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Cevap: Fıkıh Test(soru Cevap)
Osman kardeşim Mail adresi ile üye olmak yasaktır lütfen sadece isminiz ile üye olun bu nicki silmek zorundayım anlayışınız için teşekkürler...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
13 Kasım 2013, 20:26 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13867 Üyelik T.:
24 Mayıs 2011 | Cevap: Fıkıh Test(soru Cevap) Sözlükte "bir şeyi bilmek, derinlemesine kavramak, tam olarak anlamak" gibi manalara gelen fıkıh, ıstılahta, İslâm'ın kişisel ve sosyal hayata dair amelî hükümlerini bilmeyi ve bu konuyu inceleyen bir ilim dalını ifade eder.
__________________ |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Günümüz fıkıh problemleri soru-cevap (NURŞEN35) | EyMeN&TaLhA | Günümüz Fıkıh Proplemleri | 15 | 05 Aralık 2019 19:26 |
Günümüz Fıkıh Problemleri Dersi Soru-Cevap Bölümü/Medineweb | Medineweb | Günümüz Fıkıh Proplemleri | 64 | 10 Kasım 2018 15:02 |
Akaid Test Soru Cevap(deneme) | Medine-web | Akaid | 1 | 13 Ekim 2018 21:01 |
günümüz fıkıh problemleri 1.ünite soru-cevap | EyMeN&TaLhA | Günümüz Fıkıh Proplemleri | 6 | 17 Kasım 2017 22:16 |
Dicle İlitam Fıkıh Usülü Özeti(180 soru cevap) | f_kryln | DİCLE İlitam | 1 | 06 Ocak 2014 02:38 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|