|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Esma_Nur,Açılış Tarihi: 09 Eylül 2021 (22:56), Konuya Son Cevap : 12 Eylül 2021 (00:40). Konuya 3 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
09 Eylül 2021, 22:56 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 | diyanetin fetvası diyanetin fetvası yakın zamanda diyanetten bir fetva geldi ; kadın cimri kocasının cebinden ihtiyacı kadar gizlice para alabilir.! ilk aklıma gelen kadının hırsız konumuna düşmesi neden kadın kocasından ihtiyaç için para istediğinde koca vermiyorda kadına kocan vermiyorsa alabilirsin izin var deniyor! neden kocaya evinn karının tüm ihtiyaçlarını imkan dahilinde karşılamak zorundasın denmiyorda kadınnın kendisini değersiz his etmesine sebeb olunuyor? üstelik boşanma sebebi sayılıyor bu davranış.eğerki kadın estetik yaptırmak için parayı car cur ediyorsa koca haklı buda boşanma sebebidir zaten sizler ne düşünüyorsunuz bu konuda?
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... |
Konu Sahibi Esma_Nur 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Fetolar bitmez ama! | Taziye-İlan-Selamlaşma | Kara Kartal | 5 | 96 | 21 Ekim 2024 10:49 |
Bulaşık makinasında turşu yapıyoruz | Turşular | Esma_Nur | 0 | 51 | 18 Ekim 2024 23:05 |
Tarifsiz Acımız | Taziye-İlan-Selamlaşma | Vasat | 11 | 302 | 05 Eylül 2024 09:33 |
Yasdayız😭 | Taziye-İlan-Selamlaşma | Vasat | 9 | 217 | 31 Temmuz 2024 13:05 |
TEPKİNİZ NE OLURDU? | Esmanur | Vasat | 3 | 150 | 27 Temmuz 2024 11:42 |
10 Eylül 2021, 16:53 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 59105 Üyelik T.:
03 Şubat 2018 |
Hırsızlığın çalmanın fetva ile ailede başlaması Yalnız bu fetva yeni değil. Ebû Sufyanin karısı Hind kocasının cimri olduğunu, kendisinin ve çocuklarının bütün ihtiyaçlarını karşılamadığını, bu sebeple ona sormadan malından harcama yapması yönündeki soruya Allah rasulunun verdiği cevabı referans gösterirler. Hind varlıklı zengin asil bir kadın. Kocasının ihtiyaçları karşılamadığını söylemesi de ne bileyim Allah rasulünün böylesi bir durumda gizlice al tavsiyesi ikinci ne bileyim ben Çalışması alın teriyle kadının kazanması Islama aykırı ama kocasının cebinden gizlice alması yani çalmasının normal olmasi, İslamın tavsiyesi olarak sunulması da üçüncü ne bileyim ben Bir de gizlice almanın ölçüsü ne? Dün ekmek su idi. Bugün cep telefonu kira eğitim giderleri, iş, aş vs. Hatta estetik yaptiricam zaruri ihtiyacım kocam yaptirmiyor hesabından yada cebinden gizlice aşirayim mı diyecek. Ya ben konuyu yanlış anladım. Ya da referans seçilen hadisle ilgili bir durum var. Ne dersin abla |
10 Eylül 2021, 20:03 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 |
Edindiğim bilgiye göre ölçü mesela;fatura yatacak su diyelim zamanı geldi erkeğin cebinde para var ama ödemiyor kadın bu bağlamda izinsiz alıp faturayı yatırabiliyormuş! Kadın yemek yapacak ewde erzak yok yine o kadarını alabiliyormuş.. koca cebinden para eksildiğini anlayıp ortalığı ayağa kaldırmayacakmı? Yada yemek pişdi geldi malzemeyi nerden buldun demeyecek mi? Aklımın almadığı neden kocaya evinin nafakasını karşılamak zorundasın kadını neden zorda bırakıyorsun denmiyorda kadına gizlice al diyor? Öyle hayatmı geçer? Ebu süfyanın karısı hind yüksek sosyeteden bir kadındı ve zengindi edindiğim bilgiye göre kocasına para ver diyecek kadın değil gibi! Benimde aklıma yatmayan bi rşeyler var kartal edit...günümüzde kdınların estetik yaptırması sigara içmesi, dısarda arkadşları ile buluşup kahve içmesi elzem olmuş durumda bu fetva hiç ortaya gelmemliydi çok sıkıntılı, bizi aydınlatacak varsa buyursun yoksa beyinde tsunamiler olacak
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... |
12 Eylül 2021, 00:40 | Mesaj No:4 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 |
Kadın cimri kocasının cebinden ihtiyacı kadar gizlice para alabilir.!" Böylesi bir açiklama veya fetvanın önünü ardını bilmediğimiz zaman, sadece bu kısmıyla cımbızladığımızda kadını ve aileyi çok zor duruma düşüreceği, güven ve saygınlığı yerle bir edeceği doğrudur., Bunu, ahlakı Kuran olan üstün ahlak peygamberine dayandirmak büyük bir iftira olur. Ne demek eşinin cebinden gizlice para almak? Hesabından al, kartından çektir. Sonra Çocuklarına nasıl bir açıklama yapacaksın? Benim "peygamberim babanın cebinden aşirmayı hoş görmüş yavrum" Sonra evlatlar niye deist ataist. Diyanet her daim elstrilerin odağı olmuştur ama son zamanlarda verdiği fetvalar mevcut sisteme entegre olmuş yapısı malesef eleştirileri haklı kılar nitelikte. Üzücü bir şekilde cemaat-tarikat- siyaset eksenli bir anlayışa büründü. Konuya gelirsek. Konunun geçtiği hadisi serifi inceleyelim tahlil edelim bakalım bize ne var? Rivayet şöyle; Hind bin Utbe ve eşi Ebû Süfyan Mekke'nin Fethi günü müslüman olur, Safa tepesinde itibarlı, Mekke'nin sosyetesi denilecek kadınlı-erkekli gruplar ayrı ayrı Allah rasulune biat ederler. Allah Rasulü kadınlara Mumtahine süresini ve son ayetini okudu. Son ayetinde Allah Teâlâ şöyle buyurmaktaydı. Meâlen: “Ey Peygamber! İnanmış kadınlar, Allah’a hiçbir şeyi ortak koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina etmemek, çocuklarını öldürmemek, elleriyle ayakları arasında bir iftira uydurup getirmemek, iyi işi işlemekte sana karşı gelmemek hususunda sana biat etmeye geldikleri zaman, biatlarını kabul et ve onlar için Allah’tan mağfiret dile. Şüphesiz Allah, çok bağışlayandır, çok esirgeyendir.” Hırsızlık konusunda Hind: Yâ Resûlallah! Ebû Süfyan oldukça eli sıkı bir kimsedir. Ben ondan habersiz malından bir şeyler alıyordum. Bu benim için helâl mi, değil mi? bilmiyorum. Fakat Ebû Süfyan ne bana ne de oğluma yetecek kadar bir şey vermiyor" der. "Ebu Süfyan cimri bir adamdır. Ben onun malından (ondan habersiz) ihtiyacımız için gerekeni alıyorum, dedi. Bunun üzerine Ebu Süfyan: O sana helal olsun deyince, Peygamber (s.a.v.) güldü." Peygamber (s.a.v.) bey'at şartları arasında: "Hırsızlık yapmamaları" diye buyurunca Hind: Ey Allah'ın Resulü, dedi. Şüphesiz ki Ebu Süfyan eli sıkı bir adamdır. Bana ve çocuğuma yetecek kadarını almamda benim için bir vebal olur mu? Peygamber: "Maruf sınırları dışında olmadıkça hayır" diye buyurdu." "Bu ancak örtüler arasında ondan saklamadığı yahut üzerine kilit vurmadığı mallar hakkındadır. Bu durumda kadın eğer bu örtüyü kaldırıp ondan herhangi bir şey alacak olursa emre karşı geldiği bir hırsızlık yapmış olur" der İbn Arabi Bizde biraz eğilip bükülmüştür bu konu. Zaruri mi değil mi?(Zaruri ihtiyacı karşılamıyorsa ya kadin calışacak ki zorunlu değil ya da boşanma sebebi, ugraşılmaz bile) Zaruretten fazlasıysa ne olacak?( Kadın bildiğin hırsız) İstisnalar ne olabilir?( Adamın "hanım ben unutuyorum kira, market, pazar vs. sen cebimden alabilir, gerekli ödemeleri yapabilirsin" demesi kadının " şunu şunu ödemdiginden cebinden para aldım haberin olsun" demesi) Hind ondan habersiz aldım dediği malı eşinin yanında söylemekte. Eşi helal ettim diyor. Yani buradan yüz kızartıcı şekilde gizlice eşinin cebinden veya hesabından para alabilirsiniz izni çıkmıyor. Aynısını erkeğin yaptığını düşünün. Çalışmıyor. Zaruri sigara ihtiyacı için karisindan gizlice para alsın. Referans noktası hadisi şerifi bağlamından meramından kopardigimizda elimizde şahsiyet değil cinsiyet kalıyor. Bu üslup ve tavsiye ne Kuran'in ne de Allah Rasulü nün yaklaşımıdir. Kuran kadına özellikle bu ayetle izzet-şeref- şahsiyet inşa ederken, bu şekilde cinsiyetçi bir yaklaşım kadını ancak aşağılıyor, kadını her devrin sorunu, fitnesi yapıyor. Klasik fıkıh anlayışımız, suyun kaynağına götüren her devrin sorunlarına çözüm üretmekten uzak, durağan birikinti su havuzu içindeki suyla susuzlugu gidermeye uğraşıyor. Sorunun zort dediği yer tam burası. Sorun camit, donmuş, hayatın içinden elini etegini çekmiş, yolsuza, haksıza, adaletsize, torpile, adam kayırmaya, emek hirsızı makam sahiplerine, liyakatsizlere söz edemeyip sıkıştıkça kadın üzerinden fetva veren fıkıh anlayışımızda. Tasarruf için akşam pazarına gidin diyebilecek kadar basitleşen, kocanın cebinden izinsiz alabilirisiniz diyebilen Diyanette. EN İYİ MÜFTİ DİYANET DEĞİL, VİCDANDIR. VURUN VİCDAN TERAZİSİNE NE YAPACAĞINIZI O SÖYLER.
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
İmam Nevevi'nin Sultana Fetvası | Mihrinaz | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | 0 | 24 Aralık 2019 20:38 |
Ruzi Mahşerde Kurtuluşun Fetvası | Mihrinaz | Gündem/ Manşetler | 2 | 30 Ocak 2019 10:33 |
Diyanet'ten‘ 'flört zina değil' fetvası | KuM TaNeSi | Soru Cevap Arşivi | 0 | 09 Nisan 2009 12:31 |
Yılın en haram günü 14 Şubat fetvası | KuM TaNeSi | Soru Cevap Arşivi | 0 | 09 Nisan 2009 02:10 |
Selanın anlamı Nedir? Diyanetin sela hakkında fetvası | MERVE DEMİR | Din Görevlileri | 1 | 24 Eylül 2008 00:02 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|