|
Konu Kimliği: Konu Sahibi CaferTayar,Açılış Tarihi: 07Haziran 2008 (19:57), Konuya Son Cevap : 07Haziran 2008 (19:57). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
07Haziran 2008, 19:57 | Mesaj No:1 |
Ahir Zaman Da Deccal’ın çıkış sebebi... Ahir Zaman Da Deccal’ın çıkış sebebi... 1- Hafsa Binti Ömer radıyallahu anhuma der ki; "Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'i şöyle söyler iken işittim; "Deccal'in ilk ortaya çıkışına, Onun kızdıran bir şey sebep olacaktır"[1] Bir rivayette; "bir kızgınlık anında çıkacak" ve diğer bir rivayette; "Onu gazablandıran bir şeye kızıp çıkacak" varid olmuştur. BU GAZABIN SEBEBİ KADINLARDIR 2- Ebu Hureyre radıyallahu anh'ın Peygamber sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem'den rivayet ettiği hadiste buyrulur ki; "Deccal'e ilk olarak kadınlar tabi olurlar ve ona eza ederler. Bunun üzerine hendeğine gazablı bir vaziyette döner"[2] DECCAL'E TÂBÎ OLANLAR 3- Ebu Hureyre radıyallahu anh hadisinde; "Ona ilk tabi olacak olanlar kadınlardır" diye geçmişti. 4- Osman Bin Ebil As radıyallahu anh der ki; "Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in şöyle buyurduğunu işittim; "Müslümanların üç şehri olacaktır. Bunlardan biri iki denizin birleştiği yerde, biri Cezayir'de, biri de Şam'da olacaktır. İnsanlar üç sarsıntı geçirecekler ve Deccal, insanların arasında ortaya çıkacaktır. Doğu tarafından hızla gelecektir. İlk uğrayacağı yer iki denizin birleştiği yerdeki şehir olacaktır. O şehrin halkı üç fırkaya bölünecektir. Bir gurup Şam'da oturup, olup bitene seyirci kalacak, bir grup bedevilere katılacak, bir gurupta sonraki şehre geçecektir. Deccal'in yanında yetmişbin taylasanlı olacaktır. Ona tabi olanların çoğunluğunu yahudiler ve kadınlar teşkil eder. Sonra diğer şehre gelir ve oranın halkı da üç fırkaya bölünür. Bir gurup olup bitene seyirci kalır, bir grup bedevilere katılır, bir gurup da Şam'ın batısındaki şehre katılırlar"[3] 5- Ebu Ümametül Bahili radıyallahu anh hadisi; "Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem" buyurdu ki; "Deccal'in beraberinde hepsi de kılıçlı, süslü ve taylasanlı yetmişbin yahudi vardır."[4] 6- Enes Bin Malik Radıyllahu anh hadisi; Rasulullah sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem buyurdu ki; "Deccal'e yetmibin taylasanlı isfahan yahudisi tabi olur."[5] 7- Esma Binti Yezid Radıyallahu anha'da merfuan; "Deccal'e tabi olanların çoğu; Yahudiler, kadınlar ve (köylü) bedevilerdir."[6] 8- Abdullah Bin Ömer Radıyallahu anhuma, Rasulullah Sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurduğunu rivayet ediyor; "Deccal'e tâbi olmaya en çok kadınlar giderler. Hatta kişi, akrabalarını, annesini, kızkardeşini, kızını, halasını Deccal'e tabi olacaklar korkusuyla geri çevirip iple bağlar"[7] 9- Taberani'de geçen Abdullah Bin Mu'tem radıyallahu anh'ın rivayet ettiği merfu hadiste buyurulr ki; "Kalbinde hardal tanesi kadar iman olan Deccal'den ayrılıp uzaklaşır. Deccal'in ordusu ve arkadaşları; Mecusiler, Yahudiler, Hıristiyanlar ve Müşriklerden olan diğer yabancı milletlerdir"[8] DECCAL'İN HURUCUNDAN ÖNCE İNSANLARIN DURUMU 10- Sa'b Bin Cüsame radıyallahu anh dedi ki; "Rasulullah sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem'in şöl ebuyurduğunu işittim; "insanlar Deccal'i unutmadıkça, imamlar minberde ondan bahsi kesmedikçe Deccal huruc edip çıkamaz"[9] 11- Cabir Bin Abdullah radıyallahu anh, Rasulullah sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem'den şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir; "Deccal, dinden gafil olunduğu ve ilimden yüz çevirildiği bir zamanda ortaya çıkar"[10] Deccal, dinin zayıfladığı, ehlinin azaldığı, batıl ehlinin hak ehli üzerine bakın olduğu, şerrin ve şer ehlinin yaygınlaştığı bir zamanda çıkacak demektir. [Hadisin Arapça Metninde] Hafaka lafzı geçmektedir. Bu gecenin çoğu gittiği vakti tarif için kullanılan kelimedir. Burada bu kelime ile dinin zayıflaması kasdedilmiştir. 12- Ebu Hureyre radıyallahu anh der ki; Sadıkul Masduk Ebul Kasım Sallallahu aleyhi ve sellem'den işittim; "Kör gözlü dalalet mesihi, insanların ihtilaflarının arttığı ve fırkalara ayrıldığı bir zamanda doğu tarafından çıkar"[11] Deccal'in silahları bölümünde, onun şiddetli açlık, kıtlık, sıkıntıya uğrayacakları, hatta içlerinden birinin yayının kirişini pişirmesi halinde onu bile yiyebilecekleri bir kıtlık zamanında, yeryüzünün ot bitirmediği, semanın yağmur yağdırmadığı, Allah'ın yaşamasını dilediği hariç dişli tırnaklı, hayvanların helak olacağı bir zamanda çıkacağı daha önce belirtilmişti. BU ZAMANDA İNSANLARIN YİYECEĞİ 13- Aişe radıyallahu anha dedi ki; "Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem, Deccal'in zuhurundan önce zorluklardan bahsediyordu. Dediler ki; "O zamanda hangi mal hayırlıdır? Buyurdu ki; "Ehlini sulayan bir genç. Zira o gün yiyecek bir şey yoktur." Dediler ki; "O zaman Mü'minler ne yiyecekler?" Buyurdu ki; "Tesbih, Tekbir ve Tehlil"[12] 14- Ebu Ümametül Bahili radıyallahu anh hadisinde şöyle geçer denildi ki; "Ya Rasulullah! O zamanda insanlar ne ile yaşayacaklar?" Buyurdu ki; "Tehlil (Lailahe İllallah demek), Tekbir (Allahu Ekber), Tesbih (Sübhanallah) ve Tahmid (Elhamdülillah demek) onlar için yemek yerini tutacaktır."[13] DECCAL ÇIKTIĞI ZAMAN ARABLAR NEREDE OLACAK? 15- Ammü Şöreyk radıyallahu anha, Rasulullah sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem'in "insanlar Deccal'den kaçmak için dağlara tırmanacaklar" buyurduğunu işitince der ki; "Yar Rasulullah! Arablar o zaman nederedir?" Buyurdu ki; "Onlar o gün azınlıktırlar"[14] 16- Aişe radıyallahu anha, Nebi sallallahu aleyhi ve sellem'e dedi ki; "Ya Rasulullah! O zaman Arablar nerededirler?" Buyurdu ki; "Arablar o zaman azınlıktadırlar"[15] DECCAL'İN ÇIKIŞININ HİKMETİ NEDİR? Kadı Iyaz rahmetullah aleyh der ki; "Hak ehlinin mezhebine, Müslim'in ve başkalarının zikrettikleri hadisler Deccal kıssasının sıhhati ve onun varlığı hususunda delil olmaktadır. Şüphesiz o, Allah'ın kullarına mübtela kıldığı bir şahıstır. Allah'ın takdir ettiği miktarda, öldürdüğünü diriltecek, beraberinde dünya nimetleri zuhur edecek, cenneti, cehennemi ve iki nehri bulunacak, yer yüzünün hazineleri ona tabi olacak, göğe emredecek yağmur yağacak, yeryüzü ot bitirecek, bunun gibi şeyler Allah'ın takdiri ve dilemesi ile vuku bulacaktır. Sonra Allah Teala, bir adamı öldürdükten sonra başkasını öldürtmekten onu aciz kılacak, işini iptal edecek, onu inkar edenler , o doğru bile olsa onun işlerini Peygamberler -salatullahi aleynim-'in mucizeleri gibi olduğunu doğrulamayacaklar, zira bu onların hatasıdır. Şüphesiz o beraberinde tasdik edici şeyler bulunduğu halde nübüvvet iddiz edemez. O uluhiyet iddia eder. O bulunduğu suret ve halde mahluk oluşunun delilleri mevcut olduğu için davasında yalancıdır. Suretin de kusurlar vardır; gözündeki körlüğü kaldırmaktan acizdir, iki gözü arasında kâfrüne şehadet eden yazıyı kaldırmaktan acizdir. Bu ve başka dillere rağmen ona ancak düştüğü haceti gidermek isteyen bayağı insanlar veya onun eza vermesinden korkanlar aldanır. Şüphesiz onun fitnesi gerçekten büyüktür, akılları dehşete düşürür ve şaşkın halde bırakır. Onun mahluk olduğuna dair delilleri ve kusurlarını hali zayıf olanların düşünmesine fırsat bırakmadan işi yaygınlaşır ve onu tasdik eden böyle bir halde tasdik eder. Bu yüzden Peygamber -salavatullahi ve selamuhu aleyhim- onun fitnesinden sakındırmışlardı, onun kusurlarını ve batıl olduğunu haber vermişlerdir. Ancak Tevfik ehli bunlarla aldanmaz ve onun yanındaki şeylerle tuzağa düşmezler. Onun yalancılığını zikrettiğimiz delilleri, onun halini haber veren ilimdendir. Deccal'in öldürüp dirilttiği zatın "senin bu işin ancak senin hakkındaki basiretini artırdı"[16] demesi bu (bahsettiğimiz deliller ve ilimler) yüzündendir.."[17] DECCAL YERYÜZÜNDE NE KADAR KALIR? 17- Nevvas Bi Seman Radıyallahu anh hadisinde; "Dedik ki; "Ya Rasulullah! O yer yüzünde ne kadar kalacak?" buyurdu ki; "Kırk gün kalacak. Bir gün bir sene gibi, bir gün bir ay gibi, bir gün bir hafta gibi ve diğer günlerde günlerimiz gibi olacak" Dedik ki; "Ya Rasulullah! Bir gün bir sene gibi olunca o günde bir günlük namaz yetecek mi?" Buyurdu ki; "Hayır onu miktarı ile kadir ediniz" diye geçmişti. Alimler dediler ki; "Bu hadisin zahiri üzerine; o uzun üç günde hadis-i şerifte" diğer günleriniz gibidir" diye zikredildiği gibi miktarınca olacağına delalet eder. Ancak, "Bir gün bir sene gibi olunca bir günlük namaz yetecek mi?" sorularına karşı; "Hayır onu miktarınca takdir ediniz" buyurulması hakkında Kadı Iyaz ve başkaları dediler ki; "Bu hüküm, şeriat sahibi tarafından o güne has kılınmıştır. Dediler ki; "Eğer bu hadis olmasaydı, bizlerin ictihadına bırakılırdı ve beş vakit namazı diğer günlerdeki bilinen vakitlere göre tayin ederdik. Onu miktarınca takdir ediniz" kavli şerifinin manası; fecrin doğuşunda sonra, bununla öğle arasında (her günkü öğle vakti), öğle namazı kılınır. Öğle ile ikindi arası kadar vakit geçtiği zaman, ikindi namazı kılınır. Bundan sonra ikindi ile akşam arası kadar zaman geçirince akşam namazı kılınır. Yatsı ve sabah namazı da böylece takdir edilir. Sonra öğle, sonar ikindi, sonra akşam namazları, o bir yıllık gün geçinceye kadar hep böyle takdir edilir. Bir senelik namazlar farz kılınan vakitlerinde eda edilmiş olur. Bir ay gibi ola ikinci güne gelince ve bir hafta gibi olan günde zikrettiğimiz birinci gündeki gibi hareket edilir. Vallahu a'lem"[18] 18- Abdullah Bin Amr radıyallahu anhuma'nın Nevi sallallahu alyehi ve alihi ve sellem'den rivayet ettiği hadiste buyrulur ki; "Deccal ümmetim içinde çıkar ve kırk zaman bekler. Bilmiyorum kırk gün mü, kırk ay mı, kırk sene mi?"[19] Hafız ibni Hacer, Fethul Bari'de der ki; "buradaki "kırk gün" lafzındaki cezm sigası önceki rivayet üzerine tereddüttendir. Nitekim Taberani diğer bir vecihle Abdullah Bin Amr radıyallahu anh'den rivayet ederek "Yer yüzünde kırk sabah kalır" lafzıyla tahric etmiştir. 19- Ve Cünade Bin Ümeyye hadisinde; "Yeryüzünde kırk sabah kalır"[20] diye geçer. Bunu Ahmed tahric etmiştir ve ricali güvenilirdir."[21] 20- Ben derim ki; "Halmed, Cabir Bin Abdullah radıyallahu anh'den rivayet ediyor; "Nebi Sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki; "O yeryüzünde kırk gece seyahat eder"[22] [1] Müslim (Fiten, 98) Ahmed (6/283, 284) [2] Mecmauz Zevaid (7/349) Taberani Evsat'ta rivayet etmiştir. Sahihtir. [3] Ahmed (4/216, 217) Mecmauz Zevaid (7/342) Eli Bin Zeyd dışındaki ricali sahih ricalidir. [4] İbni Mace (4077) [5] Müslim (Fiten,124) [6] Mecmauz Zevaid (7/347) Şerh Bin Havşeb zayıf olup, Taberani'nin diğer ricali güvenilirdir. [7] Ahmed (2/67) Mecmauz Zevaid (7/347) [8] Mecmauz Zevaid (7/340) Taberani'nin isnadında metruk ravi vardır. [9] Ahmed (4/72) Mecmauz Zevaid (7/335) sahihtir. [10] Ahmed (3/367) Mecmauz Zevaid (7/344) isnadı sahihtir. [11] Bunu Bezzar rivayet etümiştir, sahihtir. Bkz. Mecmauz Zevaid (7/349) [12] Ahmed (6/75-76) Mecmauz Zevaid (7/335) Bunu Ebu Ya'la da rivayet etti. Ricali sahihtir. [13] İbni Mace (4077) Bkz. Nuaym Bin Hammad Fiten (s. 332) [14] Müslim (Fiten, 125) Tirmizi (3930) Tirmizi; "Hasen, garib" dedi. [15] Ahmed (6/75-76) Mecmauz Zevaid (7/335) Ebu Ya'la. Ricali sahih ricalidir. [16] Hadis daha önce geçmişti. [17] Nevevi El Minhac (18/58-59) [Bazı tasarruflar ile) [18] Nevevi Menhac (18/65-66) [19] Müslim (Fiten, 116) [20] Ahmed (5/364) Fethul Bari (13/112) Mecma (7/343) [21] Fethul Bari (13/112) Bkz. Muaym Bin Hammad Fiten (s. 338) [22] Ahmed (3/367- | |
Konu Sahibi CaferTayar 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Hacet kapısın tıklarken | Şiirler ve Şairler | CaferTayar | 0 | 2021 | 13 Eylül 2008 11:34 |
geçmiş zaman aynası | Şiirler ve Şairler | CaferTayar | 0 | 2133 | 13 Eylül 2008 11:29 |
Cuma Günü Selevat Getirmenin Önemi: | Dua Bölümü | Seyyid | 1 | 2484 | 12 Eylül 2008 12:39 |
rahmet katrelerinde bir cuma soluğunda dua | Dua Bölümü | CaferTayar | 0 | 2359 | 12 Eylül 2008 12:31 |
Hayat ve kulluğumuz açısından Ramazan | Cuma-Bayram-Kandiller | CaferTayar | 0 | 2037 | 06 Eylül 2008 13:07 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
ahir zaman.... | Seyyid | Serbest Kürsü | 1 | 25 Temmuz 2018 02:31 |
Ahir zaman Hadisleri | Huzurİslam | Hadis-i Şerif | 6 | 16Haziran 2015 13:22 |
" 7-Hadiste ‘Ahir Zaman’ Günleri " | Beytül Ahzan | Hadis-i Şerif | 1 | 14 Eylül 2014 17:22 |
Ahir Zaman | EcelBekcisi | Hadis-i Şerif | 0 | 17 Mayıs 2008 15:58 |
Ahir Zaman | Emekdar Üye | İslami Kavramlar | 0 | 29 Nisan 2008 12:34 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|