|
Konu Kimliği: Konu Sahibi İmamHüseyin,Açılış Tarihi: 14 Nisan 2009 (21:03), Konuya Son Cevap : 14 Nisan 2009 (21:03). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
14 Nisan 2009, 21:03 | Mesaj No:1 |
KUR'AN-I KERİM VE HZ. RESULULLAH (S.A.A)'İN PEYGAMBERLİĞİNİN DELİLLERİ KUR'AN-I KERİM VE HZ. RESULULLAH (S.A.A)'İN PEYGAMBERLİĞİNİN DELİLLERİ Belirti ve nişaneleri bir araya toplamak -daha önce de dediğimiz gibi- peygamberlerin iddialarını doğrulayabilecek şeylerdendir. Burada kısaca, İslam peygamberinin davasının doğruluğuna delalet eden belirtilere değinmek istiyoruz. Bu belirtiler şunlardan ibarettir: A- Hz. Resul-i Ekrem (s.a.a)'in Geçmişi: Kureyş halkı, Hz. Resulullah (s.a.a)'i peygamberliğe seçilmeden önce onu "Muhammed-i Emin" diye çağırıyor ve değerli eşyalarını ona emanet ediyorlardı. Ka'be'nin binasını yenilerlerken Hacer-ul Esved'i yerine yerleştirme konusunda dört kabile arasında ihtilaf çıktı; sonunda bu işi emin ve tertemiz bir kişi olan Kureyş'in azizinin, yani Hz. Muhammed (s.a.a)'in yapmasına karar verdiler.[59] B- Ortamın Çirkinliklerinden Temiz Oluşu: Hz. Resul-i Ekrem (s.a.a) putperestlik, kumar, kızları diri diri gömme, murdar ve kan yeme, zulüm ve haksızlığın hakim olduğu bir ortamda yetişmişti. Buna rağmen o kesinlikle bu akidevî ve ahlakî çirkinliklere bulaşmayan yüce bir kişiydi. C- Davetinin İçeriği: Hz. Resulullah (s.a.a)'in davetinin içeriğine baktığımızda o hazretin halkı; bulunduğu ortamda yaygın olan şeyin tam aksine davet ettiğini görmekteyiz. Onlar putperesttiler, o ise tevhide davet etti; onlar kıyameti inkar ediyorlardı, o ise kıyamete imanı İslam'ın şartı saydı; onlar kızları diri diri gömüyor ve kız çocuğuna en küçük bir değer vermiyorlardı, o ise kadını insanî değerlere kavuşturdu. Onlar faiz yiyor ve servet biriktiriyorlardı, o ise faiz yemekten ve servet biriktirmekten insanları alıkoydu; o dönemde yaygın bir şekilde kumar oynanıyor ve şarap içiliyordu, o ise bunları şeytanî şeyler sayarak bunlardan sakınmayı farz bildi… D- Davet Vesileleri: Hz. Resul-i Ekrem (s.a.a) davetini yaymak için tamamen insanî ve ahlakî yöntemlerden yararlanıyordu. O hazret hiçbir zaman düşmanın suyunu kesmek, suyu zehirlemek ve ağaçları kesmek gibi vesilelerden yararlanmadı. Aksine kadınlara, çocuklara ve yaşlılara zarar vermemeyi, ağaçları kesmemeyi ve düşmana hücceti tamamlamadan savaşa başlamamayı tavsiye ediyordu. "Amaç, aracı meşru kılar" şeklindeki Makyavelistlik mantığından nefret ederdi. Örneğin, Hayber savaşında, Yahudilerden birinin düşmanı dize getirmek için suyu zehirleme önerisini kabul etmedi. Onun hayatı düşmana karşı saygın davranışlarla doludur. E- Davetini Kabul Edenlerin Kişilik ve Özellikleri: Hz. Resulullah (s.a.a)'e iman edenlerin ruhiyat, düşünce ve davranışlarına bakılacak olursa onun sözlerinin doğruluğu anlaşılır. Açıktır ki, bir insanın daveti, toplumun seçkin kişileri üzerinde etkili olursa, bu onun doğru ve hak üzere olduğunu gösterir. Fakat eğer etrafını dünyaperest kişiler sararsa bu da onun davasının zayıflığını ortaya koyar. F- Ortamda Olumlu Bir Etki Bırakmak ve Büyük ve Yüce bir Medeniyetin Temelini Atmak: Hz. Resul-i Ekrem (s.a.a) yirmi üç yıl boyunca, Arap yarım adasının durumunu tamamen değiştirdi. O hazret yağmacı insanlardan emin kişiler, putperest kişilerden kültürlü ve dirençli müminler yetiştirerek sadece kendi ortamında yüce bir medeniyet yaratmakla kalmayıp eşsiz İslam medeniyetini diğer bölgelere de yaydı. Sadr-ı İslam Müslümanlarından Cafer b. Ebutalib bu noktanın üzerinde durarak Habeş kralının sorusunun cevabında dedi ki: "Ey kral! Allah Teala bizi, putperestlik ve kumar oynamaktan alıkoyup bize namaz kılmayı, zekat vermeyi, adaletli olmayı, iyilik yapmayı ve akrabalara yardım etmeyi emreden, bizi fahşâ ve kötülükten meneden bir peygamber gönderdi."[60] Bu ve benzeri belirtiler, peygamber efendimizin (a.s) buyruğunun doğruluğunu ve amacının hakkaniyetini göstermektedir. Şüphesiz bu özelliklere sahip olan bir kişinin peygamber ve gayb alemiyle bağlantıda olduğu yolundaki iddiası doğrudur; nitekim diğer belirtiler de bu konuyu tamamen teyit etmektedir. 75. İlke: Önceki Peygamberin Onaylaması: Peygamberlik iddiasını ispatlamanın yollarından birisi de önceki peygamberin onaylamasıdır. Çünkü önceki peygamberin peygamberliğinin kesin delillerle ispatlandığını kabul etmemiz durumunda onun buyruğu kendisinden sonraki peygamberin de peygamberliğini ispatlayan kesin bir delil sayılabilir. Kur'an-ı Kerim'in bazı ayetlerinden, kitap ehlinin, Hz. Resulullah (s.a.a)'i kendi çocukları gibi tanıdıkları, yani onun peygamberliğinin belirtilerinin kendi kitaplarında açıklandığı geçer. Hz. Resul-i Ekrem (s.a.a) bu iddiada bulununca kimse onun inkar etmedi; nitekim Kur'an şöyle buyuruyor: "Kendilerine kitap verdiklerimiz (Yahudiler ve Hıristiyanlar), onu, kendi oğullarını tanıdıkları gibi tanırlar, ama yine de onlardan bir grup, bile bile gerçeği gizlerler." (Bakara, 146) Hz. Resulullah (s.a.a), Hz. İsa (a.s)'ın kendisini müjdeleyerek ben size, benden sonra ismi Ahmed olan bir peygamberin gelişini müjdeliyorum dediğini hatırlattı: "Benden sonra gelecek, Ahmed adında bir elçiyi müjdeleyici olarak (geldim." (Saf, 6) Ehl-i kitap, her ne kadar gerçeği söylemekten çekindiyseler de bu iddayı yalanlamadılar. Ayrıca, İncil'in asırlar boyu tahrife uğramasına rağmen, Yuhenna İncili'nde (14, 15 ve 16. bölümlerde) Hz. İsa'nın "Farkilita = övülmüş = Muhammed" isminde bir kişinin geleceğini müjdelediğini hatırlatmakta da yarar var; araştırmacılar bu kitaba müracaat edebilirler. 76. İlke: Daha önce de değindiğimiz gibi, Hz. Resul-i Ekrem (s.a.a)'in mucizeleri sadece Kur'an-ı Kerim'le sınırlı değildi; o hazret bazen çeşitli münasebetlerle halkı ikna etmek için mucizeler gösteriyordu. Şunu hemen hatırlatalım: Esasen aklî bir muhasebe, Hz. Resulullah (s.a.a)'in hayatında Kur'an-ı Kerim'den başka mucizelerin de varlığını ispatlamaktadır: Hz. Resulullah (s.a.a) Hz. Musa (a.s)'ın 9 mucizesi[61] ve Hz. İsa'nın ise 5 mucizesi olduğunu bildiriyor.[62] Bu durumda, kendisinin önceki peygamberlerden üstün ve onların sonuncusu olduğunu bildiren Hz. Resulullah (s.a.a)'in, kendisinden önceki peygamberlerin bu kadar çeşitli mucizelere sahip olduğunu bildirdiği halde kendisinin sadece bir mucizeye sahip olduğu söylenebilir mi?! Halkın, önceki peygamberler o kadar mucizeler gösterdikleri halde Hz. Resul-i Ekrem (s.a.a)'den çeşitli mucizeler göstermesini istemedikleri ve onun sadece bir mucize göstermesiyle yetindikleri kabul edilebilir mi?! Ayrıca Kur'an-ı Kerim Hz. Resulullah (s.a.a) için çeşitli mucizeler saymıştır; bu mucizeler şöyledir: A- Ayın İkiye Bölünmesi: Müşrikler, iman etmek için Hz. Resulullah (s.a.a)'in işaretiyle ayın ikiye bölünmesini şart koştuklarında o hazret Allah'ın izniyle bu mucizeyi gösterdi: "(Kıyamet) saat(i) yaklaştı, ay yarıldı. Bir mucize görseler hemen yüz çevirirler ve süregelen bir büyüdür derler." (Kamer, 1-3) Ayetin son bölümü, maksadın, kıyamet gününde ayın yarılması olmadığını, aksine, bu olayın Hz. Resulullah (s.a.a)'in dönemine ait olduğunu apaçık ortaya koymaktadır. B- Miraç: Hz. Resul-i Ekrem (s.a.a) bir gecede Mekke'deki Mescid-ul Haram'dan Filistin'deki Mescid-ul Aksa'ya ve oradan da ulvî aleme gitti; o kadar kısa bir zaman içerisinde böyle büyük bir hareket Hz. Resulullah (s.a.a)'in Kur'an-ı Kerim'de nakledilen mucizelerinden biridir; Allah'ın gücü ise tabiî etkenlerin elçisinin yukarı aleme yükselmesine engel olmaktan yücedir.[63] C- Kitap Ehliyle Mübahele: Hz. Resulullah (s.a.a) hak üzere olduğunu ispatlamak için bir grup kitap ehlini mübahele yapmaya davet ederek, gelin kendimiz, çocuklarımız ve kadınlarımızla mübahele edelim, Allah'ın lanetini yalancıların üzerine dileyelim dedi. Şüphesiz mübahele iki taraftan birinin yok olmasına neden olur; fakat hazret mübahele yapmaya hazır olduğunu bildirdi. Kitap ehli Hz. Resulullah (s.a.a)'in bu kararlılık ve direncini ve mübahele meydanına en azizlerini getirdiğini görünce gerileyerek Hz. Resul-i Ekrem (s.a.a)'in şartlarını kabul ettiler.[64] Gayptan haber verme konusunda da daha önce Hz. İsa (a.s)'ın gayptan haber verdiğini söyledik.[65] Hz. Resulullah (s.a.a) de vahiy yoluyla gayptan haber veriyordu; Rumların İranlılara zaferi[66] ve Mekke'nin fethi[67] bu cümledendir. Bunlar Kur'an-ı Kerim'de zikredilen mucizelerdir. Bunların dışında tarihçiler ve muhaddisler, Hz. Resulullah (s.a.a) hakkında, tümü mütevatir olan mucizeler rivayet etmişlerdir. | |
Konu Sahibi İmamHüseyin 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
MUHAMMED MUSTAFÂ'SIN | Şiirler ve Şairler | AŞK'ÜL İSLAM | 1 | 2408 | 09 Mayıs 2009 14:06 |
Rahmetli İmam Humeyni’den bir şiir | Şiirler ve Şairler | İmamHüseyin | 0 | 2730 | 09 Mayıs 2009 14:04 |
MÜSLÜMAN COĞRAFYASINA AĞIT | Şiirler ve Şairler | namzet davadar | 1 | 2125 | 09 Mayıs 2009 14:03 |
MÜSLÜMANLAR KARDEŞTİR | Şiirler ve Şairler | Yitiksevda | 3 | 2633 | 09 Mayıs 2009 14:01 |
MÜSLÜMANLIK NEREDE! | Şiirler ve Şairler | Mahru | 3 | 2361 | 28 Nisan 2009 23:39 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
TEVHİDİN DELİLLERİ | mehmet akif2 | Akaid | 5 | 02 Ekim 2018 18:59 |
KURANI KERİM NEDİR? | FECR | Kur'ân-ı Kerim Genel | 5 | 20 Mayıs 2017 16:24 |
KUR’AN-I KERİM ve TECVİD SORULARI | bahe | Kur’an-Kerim Bilgisi | 3 | 27 Ocak 2013 10:46 |
KURAN’İ KERİM’DE İSYAN | Yitiksevda | Kur'ân-ı Kerim Genel | 2 | 18 Aralık 2010 01:22 |
KURAN'İ KERİM'DE YOLLAR | Yitiksevda | Kur'ân-ı Kerim Genel | 5 | 13 Kasım 2009 20:30 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|