|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Elvin meyra,Açılış Tarihi: 20 Şubat 2012 (00:13), Konuya Son Cevap : 08 Mart 2019 (18:58). Konuya 7 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
20 Şubat 2012, 00:13 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 16640 Üyelik T.:
12 Şubat 2012 | islam hukuna giriş deneme sınavları islam hukuna giriş deneme sınavları İSLAM HUKUKUNA GİRİŞ 3.Ünite DENEME SINAVI 1.Aşağıdakilerden hangisi İslam hukukçularının ihtilaf sebeplerinden biri değildir? a)Konuların Zorluğu b)Nasların metinlerinin farklı şekilde anlaşılması c)Sünnet ile ilgili malzeme tespiti d)Dilin yapısı ve Özellikleri 2.Şartların ve Çevrenin farklılığından kaynaklanan ihtilaf aşağıdakşledern hangisidir? a)İhtilaful Burhan b)İhtilafuz Zaman c)İhtilaful Zaman d)Yöntem 3.İslam Hukuk Ekolleri kaça ayrılır? a)1 b)2 c)3 d)4 4.Delil ve Yöntem farklılığından kaynaklanan ihtilaf hangisidir? a)İhtilafuL Zaman B)Delil c)İhtilaful Burhan d)İhtilafuz Zaman 5.Ehli Sünnet adı verilen hukuk ekolleri kaça ayrılır? a)2 b)4 c)1 d)3 6.Aşağıdakilerden hangisi Sünni Hukuk ekollerinde değildir? a)Hanefi b)Maliki c)Harici d)Şafi 7.Günümüze kadar varlığını sürdürememiş Sünni Ekollerinden biri değildir? a)Evzai b)Sevri c)Taberi d)Caferi 8.Sunni Hukuk ekolleri dışında kalan hukuk ekolu hangisidir? a)Hanbeli b)Harici c)Maliki d)Şafi 9.Hanefi ekolu kurucusu kimdir? a)Zeyd Bin Sabit b)Numan bin Sabit c)Ahmet bin Hanbel d)Abdulmelik b.Mihram 10.İmamı Azam Ebu Hanife Kaç yılında nerede doğdu? a)767-Kufe b)699-Bağdat c)767-Medine d)699-Kufe 11.Ebu hanifenin Hocası kimdir? a)Zaferani b)İsmail El muzeni c)Hammad bin Ebi Süleyman d) Abdulmelik b.Mihram 12.Ebu hanifenin fıkıhta takip ettiği metot nedir? a)Kitap-Sünnet-Sahabe Kavli İçtihadı b)Kitap-Sünnet-İçtihat c) Kitap-Sünnet-Sahabe İcma ı-İçtihad d)Kitap-Sünnet-Sahabe İhtilafı-İçtihad 13.Arzu edilmeyen sonuçların yine hukuk içerisinde kalarak ,hukukun imkanları içerisinde aşılması durumuna nedir? a)hire b)Hiyel c)Hilel d)Hile 14.Ebu Hanife ye atfedilen eserlerden biri değildir? a)El fıkhul ekber b)El Fıkhul Esbat c)El Musnet d)El Alim Vel muteallim 15. Ebu Halifenin önde gelen 4 öğrencisinden değildir? a)Zufer Bin Huzeyl b)Buvayti c)Şeybani d)Ebu Yusuf Yakup bin İbrahim 16.Literatürde tarafeyn olarak kabul edilen imamlar kimlerdir? a)Ebu Hanefe –Ebu yusuf b)Ebu Yusuf-Ebu Muhammed C)Ebu Yusuf-Şeybani d)Ebu Hanife-Eu Muhammed 17.Aşağıdakilerden hangisi Şeybanin eserleri doğru verilmiştir? a)Zahirur RAviye-Nadirur-Raviye b)Zahirur Nadiri-Nadirur Raviye c)El Asl vel Mesbut-EL Cemul Kebir d)Hiçbiri 18.Hanefi ekolünün yayıldığı coğrafya hangisidir ? a)Kuzey Afrika b)mısır c)Filipinler d)Türk coğrafyasında 19.Maliki ekolünün kurucusu kimdir? a)Yahya bin said b)Malikbin enes el sabahi c)rebia bin Abdurrahman d)Ebuz Zinad 20.imam malik eseri hangisidir? a)müsned b)Ezziyadat c)muvatta d)siyerül kebir 21.imam malik nerede ve ne zaman doğmuştur? a)714- Medine b)713-Medine c)795-Medine d)712-medine 22.imam malik görüşlerinin aktarılmasında muvatta’dan sonra en önemli kaynak neydi? a)el müdevvenetül Ula b)el müsned c)el müdevvenetül Kübra d)ihtilaful hadis 23.aşağıdakilerden hangisi maliki ekolünün yayıldığı coğrafya yanlıştır? a)Moritanya b)Nijerya c)kuzey Afrika d)Suriye 24.Şafii ekolünün kurucusu kimdir? a)Müslim b. Halid b)şeybani c)buvayti d)muhammmed b.idris eş Şafii 25.imam Şafii nerede ve ne zaman doğmuştur? a)767-gazze b)767 –mısır c)819 –gazze d)768- bağdat 26.imam Şafi eserlerinden biri değildir? a)er –Risale b)el –Ümm c)ihtilaful hadis d)ihtilaful fıkh 27.imam şafi in öğrencilerinden biri değildir? a)harmaleb. Yahya b)buvayti c)İsmail el müzeni d)ahmed b. Hani 28.Şafii ekolünün yayıldığı coğrafyalardan biri değildir? a)mısır b)Ürdün c)Yunanistan d)Malezya 29.İmam ahmed b.hanbel nerde ve ne zaman doğmuştur? a)855-şam b)780- Bağdat c)780- medine d)850- medine 30.ahmed b.hanbelin baskın yönü hangi ilim dalıdır? a)kelam b)fıkıh c)hadis d)tefsir 31.ahmed b.hanbelin eserlerinden biri değildir? a)el müsned b)kitabul ilel c)ihtilaful hadis d)mağrifetül ilel 32.Ahmed b.hanbel ‘in fıkhı görüşlerini toplayıp tedvin eden kişi ve eserin adı nedir? a)Ebu leys Sa’d –el ümm b)ebu bekr El hallal-El cami c)ebu bekr el esrem –er risale d)Ali ez zahiri –Kitabul ilel 33.Günümüzde Hanbelî mezhebini resmi din olarak kabul eden ülke hangisidir? a)Suudi Arabistan b)Suriye c)Hindistan d)Malezya 35.Şii çerçevede gelişen zeyd b.âliye nisbed edilen eserin adı nedir? a)el cami b)el ümm c)el mecmu d)el müsned 36.zahiri ekolünün en önemli savunucularından olan ünlü bilgin kimdir? a)ibn rüşd b)ibn hazm c)ibn ömer d)ibn sina 37.Şiilerin en kalabalık ekolü kimdir? a)Zahiri b)Taberi c)Caferi d)Leysi 38.Caferi ekolünün imamı kimdir? a)Cafer es sadık b)Hz.Ali c)Cabir Bin Zeyd d)Zahiri 39.Cafer Es Sadık tan sonra büyük oğlunun imam olduğu ekol hangisidir? a)İsmail b)İbrahim c)Zeyd D)İbazi 40.Harici Grublar içerisinde en mutedil kabul edilen ekol ve kurucusu kimdir? a)Cabir Bin Zeyd b)İbn Cerir et Taberani c) Abdullah bin İbazi d) Davud bin Ali Ez Zahiri 41.Hangisi Zarureti diniyye kapsamında yer alan hükümlerden değildir. a-Namaz Kılmak farzdır b-Ramazan ayında oruç farz olması c-Hırsızlık yapmanın haram olması d-İslam hukuk ekollerini tanımak 42.Osmanlılar ve Abbasiler zamanında resmi mezhep olarak kabul edilen ekol? a-Şafi b-Hanbeli c-Hanefi d-Maliki 43-Bir dönem Eyyübilerin desteği ile Mısır da resmi mezhep statüsü kazanmış ekol? a-Caferi b-Hanbeli c-Evzai d-Şafi 44-Şafi'nin müracat ettiği delillerden değildir. a-Kıyas b-Nass c-İstihsan d-Sahabe ittifakı-ihtilafı 45-Fıkıh usulü alanında günümüze ulaşan ilk eser? a-er-Risale b-Muvatta c-el-Ümm d-el-Müsned 46-Yemenin resmi mezhebi? a-Zeydi b-Caferi c-ismaili d-ibazi 47-Halifenin seçimle işbaşına gelmesini ve dinin uygulanmaya yönelik esaslarının(amel)imandan bir parça olduğunu savunan ekol? a-Maliki b-Taberi c-Leys d-İbazi 48-İbaha ve serbestlik ilkesinin yaygın olarak kullanıldığı fıkıh ekolü? a-Hanefi b-Hanbeli c-Şafi d-Maliki 49-Hanbeli ekolünün ve mukayeseli İslam Hukukunun en beğenilen eseri ve yazarı? a-el-Cami Ebu Bekr el-Hallal b-Mecmuatül fetava-İbn Teymiye c-İlamül muvakkin-İbn Kayyim d-el-Muğni-İbn Kudame 50-Sevri ekolü hangi konuda Ebu Hanife ile aynı görüşü paylaşmaz? a-Kıyası kullanması b-İstihsan c-Rey d-Ahad haberi kabulde öne sürdüğü şart CEVAP ANAHTARİDIR 1-A 2-B 3-B 4-C 5-A 6-C 7-D 8-B 9-B 10-D 11-C 12-A 13-B 14-C 15-B 16-D 17-A 18-D 19-B 20-C 21-B 22-C 23-D 24-D 25-A 26-D 27-D 28-C 29-B 30-C 31-C 32-B 33-A 34-D 35-C 36-B 37-C 38-A 39-A 40-C 41-D 42-C 43-D 44-C 45-A 46-A 47-D 48-B 49-D 50-C
__________________ “Kim Allah’a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona sıkıntıdan çıkış kapıları açar. Onu hiç ummadığı yerlerden rızıklandırır. Allah’a dayanıp güvenene Allah kâfidir.” |
Konu Sahibi Elvin meyra 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Bu film ,bizm filmimiz | Çocuk ve Aile Sağlığı | EyMeN&TaLhA | 1 | 1879 | 20 Şubat 2013 23:10 |
kalplerinizin arasına mesafe girmesin | Makale ve Köşe Yazıları | suhtem | 1 | 1483 | 24 Ekim 2012 00:15 |
o çocuk babasına nasıl ismail olsun | Makale ve Köşe Yazıları | Elvin meyra | 0 | 1507 | 21 Ekim 2012 13:24 |
resimdeki 8 rakamını bulun | Bilmece ve Bulmacalar/Zeka Oyunları | gün ışığı | 11 | 5580 | 04 Ekim 2012 12:07 |
çocuklarımıza yeni aşılar geliyor | Tıbb-ı Nebevi ve Alternatif Tıp Bilgileri | Elvin meyra | 1 | 1609 | 02 Temmuz 2012 01:44 |
22 Mart 2012, 15:59 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 15574 Üyelik T.:
02 Ocak 2012 | Islam hukukuna giriş 4.ünite deneme İSLAM HUKUKU 4.ÜNİTE DENEME 1:İslam hukukunun (fıkhın) kaynaklarının neler olduğu hangi sahabenin Hz. Peygamber’e sorduğu sorulara verdiği cevapta en genel ve yalın şekliyle ifade edilmiştir? a)Enes b.Malik c)Abdullah b. Abbas b)Muaz b. Cebel d)Ebu Hureyre 2)Aşağıdakilerden hangisi İslam hukukunun kaynaklarından biri değildir? a)Kur’an c)İctihad b)Sünnet d)Kıyas 3)Aşağıdakilerden hangisi fıkıh usulünün konularının incelendiği bölümlerden biri değildir? a)İstıslah c)Deliller b)İctihad d)Hüküm e)Hüküm çıkarma yöntemleri 4)Aşağıdakilerden hangisi İslam hukukundaki hükümlerin dayandığı en temel esaslar (asli deliller)den biri değildir? a)Kur’an c)İcma b)Sünnet d)Kıyas e)İstıshab 5)Kelamcı usulcüler asli delillere hangisini de dahil ederler? a)Istıslah c)İstinsah b)Istıshab d)Kıyas 6)Aşağıdakilerden hangisi asli delillerin uzantısı sayılan delillerden biri değildir? a)Medine ehlinin uygulaması c)Sahabi sözü b)Önceki şeriatlar d)İcma 7)Kur’an’ın bütün diğer delillerin dayandığı ana delil olması onun hangi özelliğinden kaynaklamır? a)Tanrı kelamı olması c)Peygambere gönderilmiş olması b)Vahiy olması d)Bütün insanlığı kapsıyor olması 8)Tanrı kelamı ifadesi neyi anlatır? a)Kur’an c)Kur’an’ın vahiy ürünü olduğu b)Vahiy d)Kur’an’ın kitap(yazılı)olduğunu 9)‘Yalan üzerinde birleşmesi aklen imkansız olan bir sayıdaki topluluğun yine kendileri gibi bir topluluktan nakilde bulunması anlamına gelir.’ Neyin tanımıdır? a)İctihad c)Vahiy b)Tevatür d)İlham 10)Namazda Arapça dışında bir dille kıraat edilebileceğini caiz gören kimdir? a)Ebu Hanife c)İmam Malik b)Ahmed b. Hanbel d)Şafii 11)Hangi usulcü Arap dilini öğrenmenin farz-ı kifaye olduğunu ileri sürmüştür? a)Ebu Yusuf c)Fahreddin Razi b)Ebu’l Hüseyin d)İbnü’l-Hâcib 12)Kur’an’ın muhtevasını aşağıdakilerden hangisi oluşturmaz? a)İnanç c)Ahlak b)Amel d)Hukuk 13)Aşağıdaki eşleştirmelereden hangisi yanlıştır? a)inanç ile ilgili ayetler:Kelam c)ibadet ile ilgili ayetler:Fıkıh b)ahlak ile ilgili ayetler:Tasavvuf d)hukuk ile ilgili ayetler:Kelam 14)Hangisi üç temel İslami bilimlerinden biri değildir? a)Kelam c)Tasavvuf b)Hadis d)Fıkıh 15)Kur’an’da fıkıh alanıyla ilgili olan ayet sayısı kaçtır? a)500 c)350 b)200 d)400 16)Kur’an’da en ayrıntılı bir biçimde yer alan hukuk konusu hangisidir? a)İbadet c)Aile b)Şeriat d)İnanç 17)Şeriatın hukukun korunması amaçlanan öğelerden biri değildir? a)Canı c)Nesli b)Malı d)Kalbi 18)Hangisi rivayet açısından sünnet çeşitlerinden biri değildir? a)Mütevatir c)Meşhur b)Kavli d)Ahad 19)Yalan üzerinde birleşmeleri düşünülemeyen bir sayıdaki topluluğun kendileri gibi bir topluluktan naklettikleri sünnete ne denir? a)Meşhur c)Mütevatir b)Ahad d)Takriri 20)İlk tabakada ahad iken sonraki tabakalarda mütevatirin niteliğine sahip olmuş sünnet çeşidi hangisidir? a)Mütevatir c)Takriri b)Meşhur d)Ahad 21)Teşrîî ne demektir? a)Dini ve hukuki c)Ahlaki b)Vicdani d)İtikadi 22)Hz. Peygamber’e ait olduğu ve değişmeden bize kadar ulaştığı konusunda kesin bilgi ifade eden sünnet çeşidi hangisidir? a)Takriri c)Ahad b)Meşhur d)Mütevatir 23)Din işlerinin devlet işlerinden resmen ve fiilen ayrıldığı dönem hangisidir? a)Me’mun c)Muaviye b)Melik d)Ebu Zeyd 24)Sünnet yanında sahabe icmaının bağlayıcı olarak kabul edilmesi hangi ayetle temellendirilmiştir? a)Nisa155. c)Ahzab 59. b)Nur 155. d)Tevbe 50 25)Bir çok müctehidin şer’î bir meselenin hükmüne dair tek tek açıkladıkları görüşlerinin aynı noktada buluşması yoluyla meydana gelen icma şekli hangisidir? a)Sarih icma c)Asli icma b)Sükutî icma d)Sahabe icma 26)Usulcülerin büyük çoğunluğuna göre kesin ve bağlayıcı bir kaynak olan icma hangisidir? a)Sahabe icma c)Asli icma b)Sarih icma d)Sükutî icma 27)İcma, ayetlerden ve hadislerden çıkan hangi fikir üzerine temellenir? a)Sahabenin ihtilafı c)Sahabenin görüşü b)Ümmetin yanılmazlığı d)Medine halkının uygulaması 28)Hangi usulcü icmanın gerçekleşmesi için ümmetin tamamının katılımını şart koşmuştur? a)İbnü’l-Hacib c)Ebu Bekir Bâkıllâni b)Ebu’l Hüseyin d)Sadruşşeria 29)Hangi usulcü icmâın şeri hükümler yanında başka konular üzerinde de gerçekleşebileceğini savunmuştur? a)Ebu Yusuf c)Ebu’l Hüseyin b)Muhammed b. Şirin d)İbnü’l-Hacib 30)İcmâın sadece şer-i hüküm üzerinde olabileceğini savunan Hanefi usulcü kimdir? a)Sadrüşşeria c)Hasan Muhammed b)Ebu Bekir Bakıllani d)Fahraddin Razi 31)İnkirâzu’l-asır ne demektir? a)Sahabe ihtilafının bulunmaması b)Sahabenin görüşü c)İcmaa katılan müctehidlerin hepsinin ölmesi d)İcmaa katılan müctehidlern görüş birliği 32)Müctehid olmayan sıradan kişilere ne denir? a)Arap c)Avâm b)Ahbâr d)Sarih 33)Haber-i vahid ve kıyas gibi zanni deliller üzerinde de icma olabileceğini ve icmain bu zanni delilleri kat’ileştireceğini kimler savunmuştur? a)Hanefiler c)Malikiler b)Şafiiler d)Hanbeliler 34)Sahabe icmaına karşı çıkanlar kimlerdir? 1:Nazzam 3:İbnü’l-Hacib 2:Sadruşşeria 4:Şia a)1 ve 2 c)1 ve 4 b)2 ve 4 d)2 ve 3 35)Hakkında açık bildirim(nas) olmayan konular ilk dört halife zamanında hangi yolla çözüme kavuşturuluyordu? a)Sünnet c)Şüra b)İctihad d)Rey 36)Mevcut bir şeyin aynı şekilde devam etmesi diğer bir ifadeyle daha önce varlığı bilinen bir durumun aksine delil bulunmadıkça varlığını koruduğuna hükmedilmesi neyin tanımıdır? a)İctihad c)Istıslah b)Istıshab d)İstinsah 37)Hangisi ıstıshab anlamını vermek için literatürde kullanılan deyimlerden biri değildir? a)en-feyu’l-aslî c)berâeet-i asliyye b)ibaha-i asliye d)ıstınsah e)asıl 38)Hangi usulcü ıstıshab anlamını vermek için “akıl” terimini kullanmış ve bu aklı”aslı nefy” olarak açıklamıştır? a)Gazali c)İmam Matüridi b)İbn Rüşd d)Ebu Hanife 39)Hangi mezhebe göre ıstıshab bir hüccet olmayıp yalnızca delili ile sabit olmuş bir hükümde sonradan kuşku(şek) doğması durumunda kullanılabilir? a)Hanbeliler c)Malikiler b)Şafiiler d)Hanefiler 40)Istıshabın delilsiz amel olduğunu kim öne sürmüştür? a)Hanefiler c)Ahmed b.Hanbel b)İmam Şafi d)Hanefiler 41)Aksi yönde bir delil bulunmadıkça herkesin suçsuz ve borçsuz kabul edilmesi neyin tanımıdır? a)Eşyada aslolan ibahadır c)Beraet-i zimmet asıldır b)Sedd-i zerâi d)İnkırazu’l-asr 42)Hangisi asli delillerin uzantısı olan delillerden biri değildir? a)Medine halkının uygulaması c)Önceki şeriatlar b)İstinsah d)Sahabe sözü 43)Red veya inkar edilmeksizin Kur’an veya Sünnet’te eski şeriatlara ait olduğu bildirilerek yer alan hükümlerin Müslümanlar hakkında bağlayıcı olduğunu kabul eden usulcüler kimlerdir? a)Hanefi veMaliki c)Hanefi ve Şafii b)Hanbeli ve Şafii d)Hanbeli ve Maliki 44)”Sahabenin ittifak ettiği görüşü alırız.ihtilaf ettikleri hususlarda ise içlerinden birini seçer alırız, onların görüşlerinin dışına çıkmayız”. Görüşü kime aittir? a)İmam Malik c)Ebu Bekir b)Ebu Zeyd d)Ebu Hanife 45)”Sahabi sözü ister kıyasauygun isterse aykırı olsun mutlak olarak hüccettir.”hangisi bu görüşü savunanlar arasında değildir? a)İmam Malik c)Ahmed b. Hanbel b)Ebu Hanife d)Şafii 46)Sahabi sözünün kural olarak hüccet olmadığını savunanlar kimlerdir? a)Ebu Zeyd-Pez devi c)Gazali-İmam Matüridi b)Kerhî-Hanefiler d)İbnü’l-Hacib-İmam Şafii 47)Sahabi sözünün kural olarak hüccet olmadığını savunan kelamcı usulcülerden biri değildir? a)Ebu Zeyd Debûsi c)Gazali b)Ebu Hüseyin Basri d)İbnü’l-Hacib e)Amidi 48)Malikiler sahabi sözünü “delil içeran şey” kapsamına alarak kime yakın durmuşlardır? a)Hanbelilere c)Hanefilere b)Şafiiler d)Caferilere 49)Medine ehlinin uygulamasını hüccet olarak gören kimdir? a)Ebu Hanefi c)İmam Malik b)Ahmed b.Hanbel d)Gazali 50)Medine ehlinin amelinin ancak haberle bilinebilecek konularda hüccet olduğunu kim öne sürmüştür? a)Ebu BekirEhberi c)Ebu Zeyd Debûsi b)Ebu Bekir Razi Cessas d)Serahsi 51)Medine ehlinin ictihad ve istidlal ile bilinmeyen konularda hüccet olduğunu ileri süren kimdir? a)Âmidi c)Ebu Huseyn Basri b)Karafi d)Pezdevi 52)Hangisi usulcülerin başvurdukları yöntemlerden biri değildir? a)Kıyas c)Istıslah b)İstinsah d)Istıshab e)Sedd-i Zerai 53)Kıyasın meşru bir yöntem olduğu kimler kabul etmektedir? a)Sünni-Mutezile c)Sünni-Caferi b)Şia-Mutezile d)Şia-Sünni 54)Masum imam telakkisi sebebiyle kıyasa ihtiyaçları olmadığını kim iddia etmiştir? a)Mutezile c)Hanbeli b)Şia d)Maliki 55)Mahiyeti ve gücü açısından maslahat çeşitlerinden biri değildir? a)Zaruriyyat c)tahsiniyyât b)Hâciyyat d)Mürsel 56)Din, can, mal, akıl ve neslin korunması hangi maslahat çeşidine girer? a)Haciyyat c)Tahsiniyat b)Mürsel d)Zaruriyyat 57)Hangisi Şâri’nin dikkate alıp almaması açısından maslahat çeşitlerinde biri değildir? a)Muteber c)Kıyas b)Mülğa d)Mürsel 58)Şâri’nin dikkate aldığı ve o doğrultuda hüküm düzenlediği maslahat hangisidir? a)Muteber c)Mürsel b)Mülğa d)Kıyas 59)Şâri’nin dikkate almadığı ve geçersiz saydığı maslahat çeşidi hangisidir? a)Muteber c)Kıyas b)Mülğa d)Mürsel 60)Hangisi maslahat-ı mürseleye göre hareket edenlerden biri değildir? a)İmam Malik c)Hanbeliler b)Malikiler d)Hanefiler 61)Sedd-i Zera’i daha çok hangi mezheplerde işletilen bir yöntemdir? a)Maliki-Hanbeli c)Maliki-Şafii b)Hanefi-Şafii d)Hanbeli-Hanefi 62)Sedd-i Zera’i ne demektir? a)Ümmetin yanılmazlığı b)Kötülüğe giden yolun kapatılması c)Anlamı başka bir dile aktarma d)Dini ve hukuki CEVAPLAR 1-B 11-C 21-A 31-C 41-C 51-B 61-A 2-D 12-D 22-D 32-C 42-B 52-D 62-B 3-A 13-D 23-C 33-A 43-A 53-A 4-D 14-B 24-A 34-C 44-D 54-B 5-B 15-A 25-A 35-C 45-B 55-D 6-D 16-C 26-B 36-B 46-B 56-D 7-A 17-D 27-B 37-D 47-A 57-C 8-C 18-B 28-C 38-A 48-C 58-A 9-B 19-C 29-D 39-D 49-C 59-B 10-A 20-B 30-A 40-A 50-A 60-D |
04 Nisan 2012, 23:54 | Mesaj No:3 |
Cevap: Islam hukukuna giriş sınavları-özetleri İSLAM HUKUKU 2011-ÇIKMIŞ SORULAR 1) Aşağıdakilerden hangisi Mekke'de geçen hicretten önceki on üç yıl zarfında tebliğ edilen esaslar içinde yer almaz? A) Ceza Hukuku Kuralları B) Allah'ın Birliği C) Peygamberlik Müessesesi D) Ahiret Hayatı E) Temel Ahlak Esasları CEVAP A 2) Şer'i hükümlerle ilgili aşagıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? A) İctihada dayalı olması B) Şer'i hükümlerle ilgili olarak değişimden söz edilememesi C) Nassa dayalı olması D) Her şer'i hükmün, aynı zamanda bir fıkhi hüküm olması E) Şer'i hükmün ilahi iradeyi temsil etmesi CEVAP E 3)Aşağıdakilerden hangisi islam hukukunun oluşum sürecinin başlangıç noktasını temsil etmektedir? A) Müctedid imamlar dönemi B) Hz.Peygamber dönemi C) Sahabe dönemi D) Tabiun dönemi E) Mezhep merkezli dönem CEVAP B 4) Sahabe döneminde küfe yöresinde etkili olan hukukçu sahabi aşağıdakilerden hangisidir? A) Ebu Hureyre B) Zeyd b. Sabit C) Abdullah b. Mesut D) İbn Abbas E) İbn Ömer CEVAP C 5) Aşağıdaki hükümlerden hangisi fıkhın inceleme alanını oluşturur? A) Akli B) Ameli C) Vicdani D) İtikadi E) Hissi CEVAP B 6) '' İlahi iradeyi Kitap ve Sünnet temsil eder'' şeklindeki fıkıh usulü ilkesi hangi bilim dalının tespitlerinden elde edilmiştir? A) Tefsir B) Hadis C) Fıkıh D) Kelam E) Dinler tarihi CEVAP D 7) Aşagıdakilerden hangisi Hz. Peygamber döneminde islam hukukunun kaynakları arasında yer alır? A) istihsan B) icma C) ıstıshab D) mürsel maslahat E) sünnet CEVAP E 8) Aşağıdakilerden hangisi beşeri bir ilişki oluşturduğu halde,hukuk tarafından düzenlenmeyen davranışlara örnek olarak gösterilebilir? A) evlenme B) sadaka verme C) hakaret etme D) hırsızlık yapma E) rüşvet verme CEVAP B 9) ''Arapça dışında başka bir dille namazda kıraatin yapılabileceği'' şeklinde kendisine bir görüş nispet eden mezhep kurucusu aşagıdakilerden hangisidir? A) Malik B) Ahmet b. Hanbel C) Şafii D) Ebu Hanife E) Taberi CEVAP D 10) Aşağıdakilerden hangisi Ebu Hanife'nin fıkıhta başvurduğu kaynaklardan biri değildir? A) sünnet B) kitab C) tabiun kavli D) istihsan E) sahabe kavli CEVAP C 11) Aşağıdakilerden hangisi sünni çevre içerisinde teşekkül eden hukuk ekollerinden biridir? A) Zahiri ekolü B) İsmaili ekolü C) Zeydi ekolü D) İbazi ekolü E) Caferi ekolü CEVAP A 12) Kıyası etkin bir biçimde kullanan Ebu Hanife kıyasın hedeflenen neticeye ulaştırmadığı durumlarda hangi delili kullanmıştır? A) örf B) mürsel maslahat C) hiyel D) icma E) istihsan CEVAP E 13) Aşağıdakilerden hangisi tabiun döneminde yer alan islam hukuku kaynaklarından biri değildir? A) kitab B) ictihad C) sünnet D) kanunnameler E) sahabe icmaı CEVAP D 14) Aşağıdakilerden hangisi islam hukukçularının ihtilaf sebeblerinden biri değildir? A) sünnetin bağlayıcı bir hukuk kaynağı oluşundaki görüş ayrılığı B) sosyal ve kültürel çevre farklılığı C) siyasi eğilimlerin hukuk anlayışı üzerindeki etkisi D) nasların farklı anlaşılması E) hukuk anlayış ve nosyonlarında görülen farklılık CEVAP A 15) İcma'ın gerçekleşmesi için bütün fertlerin katılımının şart olduğu görüşünü ileri süren usulcü aşağıdakilerden hangisidir) A) Cessas B) Fahrettin Razi C) Bakıllani D) Serahsi E) Cüveyni CEVAP C 16) Aşağıdakilerden hangisi toplumsal yaşamı düzenleyen kural gruplarından biri değildir? A) yaptırım B) din C) hukuk D) örf-adet E) ahlak CEVAP A 17)Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı döneminde Türkçe kaleme alınan ve Şeyhülislamlık tarafından muteber kabul edilen fetva kitaplarından biri değildir? A) Fetava-yı Ali Efendi B) Neticetü'l-feteva C)Feteva-yı Feyziyye D) Behcetü'l-feteva E) el-Fetave'l-Hindiyye CEVAP E 18)Aşağıdakilerden hangisi İcma'ın tanımında yer alan özelliklerden biri değildir? A) müctehidlerin görüşlerinin aynı noktada toplanması B) icma yapanların Hz. Peygamberin ümmetinden olması C) icma hükmünün naslarda hiç yer almıyor olması D) icma'ın Hz.Peygamberin vefatından sonra olması E)icma'ın ser'i bir hüküm üzerinde gerçekleşmesi CEVAP C 19)Usulcülerin sık sık kullandıkları ''nas'' terimi aşağıdakilerden hangisini ifade eder? A) sadece sünneti B) kitab ve sünneti C) kitab, sünnet ve kıyası D)sadece kitabı E)icma ve kıyası CEVAP B 20) ''es-Sünnetü kadiyetün ale'l-kitab'' sözü sünnetin hangi yönüne vurgu yapar? A) Ku'ran ile Sünnetin temel kaynaklar olduğunu B) Sünnetin tek başına bir kaynak olduğunu C) Sünnetin vahiy ürünü olduğunu D) Sünnetin Kur'anın anlamını belirlemede etkili olduğunu E) Sünnetin farklı birçok çeşidinin olduğunu CEVAP D | |
09 Nisan 2012, 13:12 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: Islam hukukuna giriş sınavları-özetleri İSLAM HUKUKUNA GİRİŞ 1. ÜNİTE Deneme sınavı 1-toplumsal düzen kuralları kaç kısma ayrılır? a-2 b-3 c-4 d-5 2-toplumsal düzen kurallarından en önemlisi hangisidir? a-ahlak b-din c-hukuk d-örf-adet 3- İslam’da bireysel ve toplumsal yaşama ilişkin düzenleyici kurallar bütününü ifade etmek için hangi terim kullanılır? a-fıkıh b-tefsir c-hadis d-hukuk 4- belli bir ülkede, kişilerin birbirleriyle, toplumla ve devletle ilişkilerini düzenleyen, devlet gücüne dayalı, maddi zorlamaya kadar varan yaptırım araçları ile desteklenen kurallar bütününe ne denir? a-ahlak b-fıkıh c-hukuk d-gelenek 5-Hukuk kurallarının din, ahlak, örf-adet ve görgü kurallarına göre daha fazla işlevsel olmaları ne ile desteklenmiş olmalarından kaynaklanmaktadır? a-insan gücü b-adalet c-hukuk gücü d-devlet gücü 6- insanların birbirleriyle ilişki kurmalarını sağlayan yapıya ne denir? a-toplumsal düzen b-hukuk c-görenek d-hiçbiri 7- “Bilinenden (ilm-i şahid) bilinmeyene (ilm-i gaib) ulaşmak” bu tanım kime göre fıkıhın tanımıdır? a-kindi b-farabi c-Ragıb El-İsfahani d-mevlana 8- “Derin ve ince kavrayış biçimi” bu tanım neyin sözlük anlamıdır? a-fıkıh b-hadis c-tefsir d-hukuk 9- Hükümler, elde ediliş kaynağına göre kaç kısma ayrılırlar? a-4 b-3 c-5 d-2 10- duyu organları vasıtasıyla ulaşılan “ateş yakıcıdır” gibi hükümler hangi hükme girer? a-akli b-şer’i c-hissi d-nakli 11- Başka bir kaynağa gerek olmaksızın yalnızca akıl yoluyla elde edilebilen “iki birden büyüktür” gibi hükümler hangi hükme girer? a-şeri b-akli c-hissi d-hiçbiri 12- ilahi iradeye dayalı “namaz farzdır” gibi hükümler hangi hükme girer? a-hissi b-akli c-ilahi d-şer’i 13- “namaz kılın” ayeti, namaz kılmanın farz olduğunu gösteren delil hangi delildir? a-tafsili delil b-tahsili delil c-akli delil d-nakli delil 14- peygamberlerin getirdikleri dinin tek, şeraitlerin ise çok ve çeşitli olduğunu söyleyen kimdir? a-imam malik b-imam şafii c-ahmed b. hanbeli d-ebu Hanife 15- İtikadi hükümler (itikadiyyat), vicdani hükümler (vicdaniyyat) ve ameli hükümler (ameliyat) olmak üzere üç kısma ayrılan hüküm hangisidir? a-hissi b-akli c-şer’i d-hiçbiri 16- bir hükümler bütünü olarak şeriatın nass yoluyla bildirilen kısmını teşkil eden nedir? a-şer’i münezzel b-şer’i müzel c-şer’i müevvel d-şer’i evvel 17-kelam klasik dönemde ne isimle nitelendirilmiştir? a-cüz-i ilim b-külli ilim c-kelam ilmi d-hiçbiri 18-şer’i ameli hükümlerin elde edilmesinde başvurulması gereken ilk kaynak hangisidir? a-kelam b-hadis c-kuran-ı kerim d-tefsir 19-Fıkıh usülü, delil ve yöntemlerin şer’i geçerliliğini tespit bakımından hangi ilme bağlıdır? a-kelam b-fıkıh c-tefsir d-hiçbiri 20- bir hükümler bütünü olarak şeriatın ictihadla elde edilen kısmını teşkil eden nedir? a-şer’i münezzel b-şer’i münevvel c-şer’i müezzel d-şer’i müevvel 21-Fıkıh, Kuran’ın anlaşılması hususunda hangi ilmin verilerinden yararlanır? a-tefsir b-hadis c-kelam d-kuran 22- Kuran’da ….. insan yaşamını yönlendirmeyi amaçlayan din esaslı hükümler bütünü anlamında kullanılır. Boşluğa hangi kelime gelmelidir? a-hak b-adalet c-şeriat d-düzen 23-……. ahlak kuralları kişilerin sırf kendilerini ilgilendiren ve ödev niteliği taşıyan davranışlarını düzenler.boşluğa ne gelmelidir? a-objektif, b-subje c-sübjektif d-hiçbiri 24-mesela, fıkıh bir kimse ıssız bir adada tek başına yaşıyor olsa bile, onu hayvanları gereksiz yere öldürmesini, ağaçları nedensiz olarak yakmasını haram sayar. Ama bu kimsenin adadaki davranışları neyi ilgilendirmez? a-başkaları b-hukuk c-kendi d-hiçbiri 25-Fıkıhta davranışları düzenleyen kuralları kaç kategoride inceleriz? a-5 b-2 c-4 d-3 26- fıkhın içinde yalnızca karşılıklı hak ve vecibe ilişkisi kuran davranışları düzenleyen emredici ve tecviz edici kurallar bütününe ne denir? a-roma hukuku b-hukuk düzeni c-hukuk d-islami hukuk düzeni 27- İlahi hukuk düzenlerinin asıl amacı insanları neye ulaştırmaktır? a-ahiret mutluluğuna b-dünya mutluluğuna c-allaha d-cennete 28- a-…… Cahiliye örf-adet hukuku içinde İslam’ın ilkeleriyle uyumlu olan kural ve kurumları aynen benimseyip devam ettirme. b-…… Bazı kural ve kurumların düzeltilerek kabul edilmesi. c-….. İslam’ın temel ilkeleriyle uyumlu olmayan kural ve kurumların tamamen yürürlükten kaldırılması. Yukardaki boşluklara İslam hukukunun cahiliye hukukuna yönelik benimsenen tutumların isimlerinden hangileri gelmelidir? a-ilga-ıslah-ibka b-ıslah-ilga-ibka c-ibka-ıslah-ilga d-ibka-ilga-ıslah 29-:”Gerçek fakih, dünyayı hakir görüp ahirete yönelen, dini konusunda idrak ve firaset sahibi, Rabb’ine kullukta devamlı, müttaki, Müslümanların namusuna göz dikmeyen ve mallarına el uzatmayan(afif), toplumu iyiliğe yönlendiren kimsedir” Bu tanım kimin fakih tanımından ortaya çıkarak fıkıha yüklediği anlamdır? a-hasan el basri b-imam maliki c-ebu Hanife d-hiçbiri 30- mehir, kısas, diyet, islama uygun evlenme biçimleri İslam hukukunun cahiliye hukukuna yönelik benimsenen tutumlarından hangisidir? a-ıslah b-ibka c-ilga d-hiçbiri 31- evlat edinme, borçlunun satılması, faiz vs. Gibi şeyler İslam hukukunun cahiliye hukukuna yönelik benimsenen tutumlarından hangisidir? a-ıslah b-ibka c-ilga d-hiçbiri 32- İla, zıhar, iddet, miras ve vasiyet gibi kurallar İslam hukukunun cahiliye hukukuna yönelik benimsenen tutumlarından hangisidir? a-ibka b-ıslah c-ilga d-hiçbiri 33-aşağıdakilerden hangisiİslam hukukunun, onu diğer hukuk düzenlerinden ayıran temel özellikleri arasında yer almaz? a- soyut değil, meseleci (kazuistik) yöntemle geliştirilmesi. b- bilimsel doktrin niteliğinde teşekkül etmesi c- yaptırımın dünyevi ve uhrevi olmak üzere ikili karakterde olması d-insanların iradesine dayalı olması 34-kimin itikadi konuları ele aldığı eserinin el-fıkhu’l ekberadıyla anılması, fıkhın kavramlaşma sürecine ilişkin diğer bir aşamayı temsil etmektedir? a-hz. osman b-zeyd b. sabit c-imam şafii d-ebu hanife 35- kişinin haklarını ve sorumluluklarını bilmesi(marifetun nefs ma leha ve ma aleyha)dir ebu hanife burda neyi tanımlamıştır? a-hukuk b-kural c-fıkıh d-örf 36-Hanefi usulcülerinden kim fıkhı tanımlarken, bilgisini davranışlarına yansıtmayı(ilmiyle amil olmayı) ayrı bir unsur olarak belirtmektedir? a-el pezdevi b-cessas c-hasan e basri d-ebu hamid el gazali 37-Fıkhın islam hukuku olarak anılmaya başlanması ne zamana rastlar ? A-19. yy başları B-19. yy 2. yarısı C-20. yy 2. yarısı D-18. yy 2. yarısı 38-Fıkıh kelimesinin fiil anlamının Kur'an da sadece tek bir ayette kazandığı özel anlam nedir ? A-Dinde fıkıh B-İlm-i gaib C-Dinde tafakkuh D-Ahkamda fıkıh Cevap anahtarı 1-d 2-c 3-a 4-c 5-d 6-a 7-c 8-a 9-b 10-c 11-b 12-d 13-a 14-d 15-c 16-a 17-b 18-c 19-a 20-d 21-a 22-c 23-c 24-b 25-d 26-d 27-a 28-c 29-a 30-b 31-c 32-b 33-d 34-d 35-c 36-a 37-B 38-C mehmet akif2 *Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur* |
09 Nisan 2012, 13:14 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: Islam hukukuna giriş sınavları-özetleri BU SORULAR ELVİN MEYRA NİCKLİ ÜYEYE AİTTİR İSLAM HUKUKUNA GİRİŞ 2.ÜNİTE DENEME SINAVI 1.Aşağıdakilerden hangisi Hz peygamber döneminde İslam Hukukunda Mekke dönemi konularından değildir? a)Allahın Birliği b)Peygamberlik Müessesi c)Ahiret Hayatı d)Savaş ve Barış 2.Hz. Peygamber Döneminde İslam hukukunu teme kaynağı nedir? a)Kitap b)Sünnet c)Vahiy d)Sahabe İcma 3.)İslam hukuku terminolojisinde kitap ve sünnet her ikisini de ifade etmek için kullanılan terim nedir? a)Nas b)İçtihad c)İcma d)Kuran 4.Peygamber efendimiz döneminde sahabenin yaptığı içtihadın geçerli olması için ne gerekliydi? a)Hiçbiri b)Sahabelerin Onayı c)Şuranın Onayı d)Peygamberimizin Onayı 5.Hz .Peygamber döneminde İslam hukuku oluşum sürecinde dikkat çeken temel özelliklerden biri değildir? a)Tedrice riayet B)Peygamber Onayı c)Kolaylık İlkesi d)Toplumun Maslahatı 6.İlahi İradenin Mükelleflerin zorluk ve sıkıntı içinde değil kolaylaştırmayı hedeflediği ilkesi hangisidir? a) Toplumun Maslahatı b)Sahabe Görüşü c)Tedrice Riayet d)Kolaylık İklesi 7.Bazı hukuki düzenlemelerin toplumun maslahatı doğrultusunda değişime tabi tutulması ilkesi hangisidir? a) Tedrice Riayet b) Kolaylık İlkesi c) Toplumun Maslahatı d) Hiçbiri 8.Toplumun maslahatı gözetilirken değişen hükümler ve yasaklar İslam hukuku terminolojisinde hangi ismi alır? a)Şura b)Kitap c)Nas d)Nesh 9.Mekkede Fetva hususunda ve fıkıh birikimi aktarılması hususunda rol oynayan fakih kimdir? a)İbn-Abbas b)Abdullah Bin Mesud c)İbn Ömer d)Zeyd bin Sabit 10.Kufede Fetva hususunda en önemli fakih kimdir? a)Zeyd bin Sabit b)İbn Ömer c)Abdullah Bin Mesud d)Hiçbiri 11.Zeyd bin Sabit fıkıh birikiminde hangi şehirde bulunmuştur? a)Medine b)Kufe c)Mekke d)Bağdat 12.Aşağıdakilerden hangisi sahabe döneminde İslam hukuku kaynaklarından biri değildir? a)Sünnet b)rey c)Kitap d)İçtihat 13.Önde Gelen sahabelerin atılacak adımlar alınacak kararlar konusunda onların görüşlerinin alınmasına ne denir? a)İçtihat b)İcma c)Rey d)Şura 14.Sahabeler hakkında Nas Bulunmayan konularda bazen fayda ve maslahat açısından konuya yaklaşarak bazen de Hz. Peygamber dönemindeki bir olaya benzerlik kurarak uygun gördükleri çözümü benimseyip yaptıkları içtihat faaliyetine ne denir? a)Şura b)Rey c)İçtihat d)Hiçbiri 15.Sahabeler sonrası nesli ifade eden daha çok Emeviler dönemi olarak adlandırılan dönem hangisidir? a)Sahabe dönemi b)Tabiun Dönemi c)Müçtehid İmamlar dönemi d)Ekol 16.Tabiun döneminde Mekke de ilk akla gelen hukukçular kimdir? a)ata İkrime b)Alkame b.Kays c)said b müseyyib 17.Alkame bin Kays,İbrahim En-Nehai ve Said Bin Cübeyr tabiun dönemi hangi şehir hukukçularındandır? a)Kufe b)Medine c)Mekke d)Şam 18.Tabiun dönemi Hukuk kaynakları aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir? a)Vahiy-Kuran-Sünnet b)Kitap-Sünnet-İtikat c)Kura-Sünnet-Sahabe Görüşü D)Kitap-Sünnet-Sahabe İcmaı- İçtihat 19.Müçtehit İmamlar dönemi hangi zaman dilimini kapsar? a)4.Asır-19.Yy b)2.Asır-4.Asır c)2.Asır-10.Yy d)2.Asır-19.yy 20.Kitap- sünnet- sahabe icmaı- sahabelerin bireysel içtihadı- Rey Hangi dönemin hukuki kaynağıdır? a)Sahabe dönemi b)Hz. Peygamber Dönemi c)Müçtehit İmamlar Dönemi d)Tabi un Dönemi 21.Günümüze ulaşan ilk Fıkıh usulü Örneği Nedir? a)Ebu Hanife(El fıkhul Ekber) b)Şafii-(Errisale) c)Maliki(Muvatta) d)Hanbeli(Kitabul İlel) 22.Mezhep merkezi dönem hangi zamanın kapsar? a)2.Asır-5.yy b)2.Asır-9.yy c)4.Asır-19yy d)2.Asır-19yy 23.Usül Terminolojisinde Delilini bilmeksizin bir başkasıyla amel etmeye nedir? a)Taklit b)Tahric c)Nevazil d)Fetva 24.Mecelle-i Ahkam-ı Adliye…………………………yılları arasında hazırlanmış………………..maddelik bir kanundur? Yukarıdaki boşlukları en uygun şekilde doldurunuz. a)1852-1869 yılları ve 1876 madde b)1812-1869 yılları ve 1800 madde c)1869-1876 yılları ve 1852 madde d)Hiçbiri 25.Mecelle Hangi Mezhebe dayalı olarak hazırlanmıştır? a)Şafii b)Hanefi c)Maliki d)Hanbelİ 26.Mecellenin Akabinde ki İslam hukukuna dayalı 2.Kanun olan Hukuki Ali Karanamesi hangi tarihte çıkmıştır? a)1869 b)1852 c)1917 d)1915 CEVAP ANAHTARIDIR. 1)D 2)C 3)A 4)D 5)B 6)D 7)C 8)D 9)A 10)C 11)A 12)B 13)D 14)B 15)B 16)A 17)A 18)D 19)B 20)C 21)B 22)C 23)A 24)C 25)B 26)C elvin meyra *Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur* |
08 Mart 2019, 16:15 | Mesaj No:7 |
Üçüncü ünite var en başta altında cevap anahtarı var karışıklık yok değil mi?her ünitenin sonundaki o üniteye ait değil mi hocam
| |
08 Mart 2019, 18:58 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Evet hocam önce sorular verilmiş altında da cevap anahtarı
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
islam kurumları ve medeniyeti sınavları-özetleri | mehmet akif2 | İslam Kurumları ve Medeniyeti | 11 | 31 Mart 2021 15:42 |
islam hukuna giriş özeti | beyhuude | İslam Hukukuna Giriş | 3 | 30 Ocak 2015 17:15 |
Hafızlık Tespit Sınavları-Hafızlık Sınavı Giriş Belgelerinin Alınacağı Yerler | RemLe | Din Görevlileri | 0 | 11Haziran 2013 23:22 |
islam hukukuna giriş 8. ünite deneme sınavı | mehmet akif2 | İslam Hukukuna Giriş | 0 | 02 Mayıs 2012 12:29 |
1. Sınıf bahar dönemi islam hukukuna giriş 1-2-3- ünite deneme sınavı | Medine-web | İslam Hukukuna Giriş | 2 | 03 Nisan 2012 18:56 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|