|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi: 15 Eylül 2012 (23:01), Konuya Son Cevap : 10 Kasım 2018 (15:05). Konuya 37 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
30 Kasım 2012, 11:27 | Mesaj No:11 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: islam mezhepleri tarihi notlarımız 1. ÜNİTE SORULARI 3-İnanç esaslarının hangi din ve mezheplerden ne derecede etkilendiğini ortaya çıakrabilmek için İslam mezhepleri tarihinde faydalalan ilim dalı hangisidir? a-Dinler Tarihi b-Kelam c-Din sosyolojisi d-din psikolojisi e-Din fenomolojisi 4-Dini olay ve olguların özleriyle ilgilenip onları anlamaya çalışır şekilde tanımlanan ililm dalı? a-Dinler Tarihi b-Kelam c-Din sosyolojisi d-din psikolojisi e-Din fenomolojisi 5-herhangi bir dine mensup olan kişilerin liderini kutsaması inancında mutaassıplaşması vb vakıalarla ferdi eğilimleri belirleyip Mezhepler Tarihine yardımcı olan ilim? a-Dinler Tarihi b-Kelam c-Din sosyolojisi d-din psikolojisi e-İslam Tarihi 6-Oluşum dönemi eseri olan makaleler hangi amaçla yazılmıştır? a-Sadece mezhepleri tanımak için b-MEzhep temsilcilerini tanımak c-Mezheplerin yayıldığı bölgeler hakkında bilgi vermek d-Mezheplerin doğuş sebebini açıklamak e-Müellife göre batıl olan düşünceyi red hak görüşleri ispat etmek için 7-Aşağıdakilerden hangisi gelişim dönemi eserlerinden değildir? a-Birçok yazar 73 fırka hadisini esas alarak tasnif yapmıştır b-ehli sünnetin hanefi maturidi kolu daha normatif olmuştur c-Bu dönemde objektif müellif yoktur d-Büyük bölümü günümüze kadar ulaşmıştır e-Sünniliğin sınırının belirlenmesine katkısı olmuştur. 8-Hak mezhep ile ilgili kavramlardan hangisinin anlam içeriği diğerlerinden farklıdır? a-ashabül bida b-ehli delalet c-ehli istikamet d-ehli furkat e-ashabul ehva 9-Hangisi islam mezhepler tarihinin konuları arasında değildir? a-Mezhep mensuplarının yaşadığı coğrafya b-mezhep inançlarının doğruluğu c-Mesheplerin oluşum süreçleri d-Mezheplerle ilgilil yapılan araştırmalar e-Mezhep alimlerinin yazmış olduğu eserler 10-Hangisi klasik eserleri okurken karşılaşılan problemlerden değildir? a-Mezheplerle ilgili olgu ve olayları tek bir sebebe indirgemek b-Bazı kavramların kullanıldığı günlerdeki gibi anlaşılmayıp farklı anlamalar yüklenmesi c-Tarafgirlik ve çarpıtmalar d-Mezheplerinkendi lehlerine gerçek olmayan isnatlar yapmaları e-Mezheplerin beşeri oluşumlar olduklarını söylemeleri 11-Bircemaaatin mezhebe dönüşme sürecinde hangisi yoktur? a-sosyalleşip geniş kitlelere hitap etmek b-Kurumsallaşıp idari hiyerarşi geliştirmek c-Cemaatin farklı inanaç ve uygulamalarının doktrinleşmesi d-Dinin özüne dokunmadan farklı dini yorumlar ve usuller benimsenmesi e-kitaplar telif edip bir literatür oluşturmak 12- Mezhepler tarihi yazıcılığını ilk başlatan grub? a-Mutezile b-Eşari 13-Taşköprülüzade nin Mezhepler tarihi"ilahi akidelere ilişkin batıl mezhepleri kaydetmekle ilgilenen bir ilimdir" diye tarif ettiği kitabı a-Makalatul islamiyyin b-İlmu makalatil fırak 14- I şehristani-el milel ven nihal II Nevbahti-Fırakuş şia III abdulkahir bağdadi-el-fark beynel fırak IV abdulkadir geylani-el gunye V Razi-itikadatü fırakil müslimin vel müşrikin VI Eşari-er-red alel bida Eser eşleştirmelerinden hangisi ya da hangileri yanlıştır? a-I-II b-VI C-IIII d-II-V 14- hangisi mezhepler tarihinin konularından değildir? a-mezheplerin doğuşu ve kaynakları b-temel fikir ve kavramaları c-oluşturdukları edebiyat d-islam düşüncesine katkıları e-gelecek tartışmaları Bu hizmet "[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]ailesine aittir. |
30 Kasım 2012, 11:32 | Mesaj No:12 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: islam mezhepleri tarihi notlarımız 2. ÜNİTE SORULARI 1-Bedevilerin sert mizaçları ve kişilikleri hangi mezhebin doğuşuna zemin hazırlamıştır? a-Müşebbihe b-Mücessime c-Haricilik d-mutezile e-Şia Müteşabih ayetleri zahiri anlamları ile yorumlayan mezhepler a-Mücessime-Müşebbihe b-Şia-Mutezile c-Hanefi-Maliki Çoğulcu yaşama biçiminin en önemli temsilcisi? a-Müşebbihe b-Mürcie Siyasi ve itikadi ilk mezhep? a-Hariciler b-Mutezile Neo-Platinist ve gnostik düşünme sistemi İslamiyete hangi mezhep kolu aracılığı ile girdi? a-İsmaililik b-Zeydilik c-Haricilik İmameti nass ile tayinle temellendiren? a-Cebriye b-Şia c-Hariciler Hz ebubekirin hilafeti esnasında İLK yaptığı iş? a-Zekat vermeyip dinden dönenlerle mücadeler b-Sınırları genişleterek İslamı yaymak Şianın Hz. Ali’ye halifelik verdiği yer a-gadir-i rum b-beni saide gölgeliği Hz Ali nehrevanda kimin üzerine yürüdü? a-Hariciler b-Muaviye Tercüme faaliyetlerinin doğuşuna etki ettiği mezhepler a-mutezile ve ismailiyye b-şia-cebriyye Mezheplerin oluşmasında hangisi sosyo-politik faktörler değildir? a-Halife Seçimleri -Hz. Osman Dönemi Olayları b-Cemel ve Sıffin Savaşları -Tahkim Olayı c-bizansın etkisi Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
30 Kasım 2012, 15:43 | Mesaj No:13 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: islam mezhepleri tarihi notlarımız 4. ÜNİTE SORULARI hangisi ehli bidat diye adlandırılan mez.arasında değildir a.havaric b.mürciye c.cebriyye d.maturidiyye hangisi ehlş sünnetin oluşumunda pay sahibi olanlardan değildir a.ibn küllab b.haris el muhasibi c.el kerabisi ehli sünnet akaidi kimden itibaren sistemleşmeye başlamıştır a.imam malik b.hasan basri c.küllab el basri cemaat kavramının kastettiği anlamı hangisinde farklıdır a.topluluk b.insan gurubu c.müctehid alimler topluluğu d.hiçbiri farklı değil ehi sünnet vel cemaat ilk kim tarafından kullanılmıştır a.şehristani b.semerkandi tarihte ilşk kim tarafından bu kelime kullanılmıştır a.semerkandi b.küllab c.hasan el basri sünnetin zıddı.....,cemaatin zıddı.......dır sünnetin zıddıbidat,cemaatin zıddı tefrikadır hz hasanın hilafeti bir anlaşmayla muaviyeye devrettiği yıla ne denmiştir a.tefrika tılı b.dirlik yılı c.cemaat yılı sunnilik için kullanılan sevadı azam ne anlama gelir a.büyük kalabalık,çoğunluk müslümanlar b.azınlık,küçük topluluk c.kuru kalabalık,gereksiz kurtuluşa eren gurup manasına gelir a.fırkai hassa b.fırkai hayriye c.fırkai naciye mutezili ve şii kaynaklarda ehli sünnet için hangi isim kullamılmaz a.haşviyye b.mücbire c.müşebbihe d.nasibiyye e.hasibiyye sunni siyaset anlayışının temelinde,hasan el basrinin yönetimin ve toplumun ıslahı için hariciliğin isyan fikrine karşı çıkış vardır doğrumu yanlışmı evet doğru ehli sünnet kavramı ile ifade edilen kitlenin zihniyeti kim ile başlamıştır a.hasan el basri,ebu hanife b.abdulkadir bağdadi,ebu hanife mihne oalylarında işkenceye maruz kalan alim a.imam malik b.ahmet hanbel ehli sünnet tarihinde çok önemli olan dönemdir a.hicri 3.asır b.hicri 4.asır c.böyle bir dönem yoktur ashabı hadisin tabakalarından değildir a.malikiyye b.şafiyye c.hanbeliyye d.raheviyye e.huzeymiyye f.mutezile selefiyye bazı konularıhiç tevil etmeden tasdik ederler,konuyla ilgili akli delil aramazlar hangisi bu konular arasında değildir a.müteşabihad b.vecd c.yed d.istiva e.muhkem f.haberi sıfatlar hicri 4. asırdaki selefi isimlerden değildir a.sellam b.darimi c.buhari d.cevzi e.teymiyye f.taberani g.hallal selefi inancı kaçıncı yüzyılda kim tarafından hangi isimle yeniden arap yarımadasının merkezinde canlandırılmıştır a.12.yy-ibn teymiyye-vahhabiyye b.8. yy-abdulvahhab-vehhabiyye c.8.yy-ibn teymiyye-vehhabiyye d.12.yy-abdulvahhab-vahhabiyye hazırlayan: mihrinaz bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur |
07 Aralık 2012, 21:19 | Mesaj No:14 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: islam mezhepleri tarihi notlarımız 5. ÜNİTE SORULARI Şiiliğin Hz. Osman dönemindeki fitne olaylarına bağlı olarak ortaya çıktığı görüşünde olanlar, daha çok ......... meselesinden hareket ederler. a-İbn Sebe b-abdullah b. mesud Davudîler ve Süleymânîler olarak ikiye bölünen şia grubu hangisidir? a-caferiyye b-mustaliler Kerbela olayı Şiâ’nın mezhep olarak teşekkül sürecine girmesinde son derece etkili olmuştur. doğru mu? a-yanlış b-doğru bugün yemenin resmi mezhebi hangisidir a-caferiyye b-zeydilik Hicri birinci asrın sonlarına doğru ...........rakibi olmadığı için, neredeyse tüm Şiâ’nın imamı konumuna gelmiştir. a-ebu haşim b-musab b. zübeyr kimlere göre İmanın en önemli şartı, zamanın imamını bilmek ve onun emirlerine uymaktır a-mustaliler b-nizariler beş vakit namazı günde üç vakitte cem suretiyle eda ederler İmam ve dâi istediğinde cihat etmek farzdır. yukarıdaki görüşler hangi kola aittir? a-mustaliler b-nizariler nizari imametinin lehine çalışan kişi kimdir a-hasan sabbah b-ali sabbah ............en önemli unsuru zâhir-bâtın ayrımıdır. —Tevili aşırı bir şekilde kullanmışlardır. —İnsanlığın dinî tarihi yedi devirden müteşekkil olup her bir devir, şeriat getiren bir peygamberle başlamaktadır a-ismailiyye b-caferiyye ehli sünnete en yakın olan,3 halifeyi de kabul ettiği için bazı müelleflerin şia dışında tasnif ettikleri mezheb? a-nusayriyye b-imamiyye c-zeydiyye d-nemiriyye aşağıdakilerden hangisi şia fırkası olan imamiyyenin isimlerinden biri değildir? a-isnaaşariyye b-harbiyye c-caferiyye şiaya'' imamın nas ve velayetle seçilme ilkesinin kaynağı ''hakkındaki görüş hangisidir? a-nasranilikten girmiştir b-yahudilikten girmiştir c-fars kültüründen girmiştir d-islam kaynaklıdır aşağıdakilerden hangisi şiayı zem için kullanılan lafızlardan değildir? a-rafıza b-batıni c-sebeiyye daha sonra müstakil din olan şia-gali fırkasının adı nedir? a-batınılik b-beyaniyye c-bahailik d-harbiyye hangi şia görüşü ahiret inancını yok sayar?a-teşbih görüşü b-beeda görüşü c-tenasüh görüşü d-recat görüşü hz Ali'yi ilah kabul eden şia fırkaası hangisidir? a-kartami b- batıni c-nusayriyye d-sebiyye aşağıdaki müelleflerden hangisi zeydiyyeyi şianın dışında tutan müelleflerden değildir? a-makdisi b-şehristani c-mesudi itikatta mutezile-amelde hanefi olan şia fırkası hangisidir? a-imamiyye b-caferiyye c-zeydiyye hangisi imam azamın emevilere karşı tutumu sebebiyle tasniflenmediği fırkadır? a-zeydiyye b-ismailiyye c-mürcie ehli sünnetten sonra en çok taraftarı olan mezmep hangisidir? a-haricilik b-şia c-mutezile d-mürcie aşağıdakilerden hangisi şianın üç ana kolundan değildir? a-zeydiyye b-ismailiyye c-bahaiyye d-imamiyye Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur |
10 Aralık 2012, 00:04 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 14876 Üyelik T.:
01 Aralık 2011 | Cevap: islam mezhepleri tarihi notlarımız 4.üniteye ek Soruların içinde göremediğim bazı sorularım 1-Hangi olay Ehli Sünnetin oluşumunda büyük paya sahip olan olaylardandır? a-Mutezilenin nakli terkedip aklı üstün tutmalrı b-Mutezilenin inanç ve düşünce özgürlüğünü engellemeleri c-Ahmet bin hambele eziyet etmeleri d-mihne olayına sebep olmaları e-hepsi 2-Ehli sünnet vel cemaat tabirinde ilk terim olan''Sünnet ''kelimesi kimi referans vermektedir. a-Hz. peygamber ve Sahabeyi b-Hz. Peygamberi c-4 halifeyi
__________________ |
10 Aralık 2012, 01:58 | Mesaj No:16 |
Durumu: Medine No : 14876 Üyelik T.:
01 Aralık 2011 | Cevap: islam mezhepleri tarihi notlarımız 1- Ehli Sünneti oluşturan temel inançlar hangisidir? a-Allah ortağı bulunmaması yönünden tekdir. b-Peygamberler günah küfür,çirkin fiillerden korunmuşlardır. c-Peygamberlerden sonra insanların en hayırlısı hz.Ebu bekir, hz.Ömer ,hz. Osman,hz.Ali'dir. d-Bir Müslüman helal saymamak şartı ile büyük günah işlese bile kafir olmaz. e-Mü'min kafir olmamakla birlikte fasık olması caizdir.(d şıkkının açıklaması aslında ) f-Nebilerin mucizeleri ile velilerin kerametleri haktır. g-Allahu Teala ahirette görülecektir. h-İman dil ile ikrar,kalb ile tastiktir. ı-Peygamberlerin şefaati haktır. i-Kıyamet ve hesap haktır. k-hepsi 2-Ebu hanifenin bazı kaynaklarda mürcienin kurucusu gösterilme sebebi nedir? cevap-O dönemde mezhepler kurulma aşamasında olduğu için. 3-Sünnilik tarihinin en önemli boyutu Şafinin hangi fikridir. Cevap- a-sünneti, ilham değerinde ilahi bir vahiy olarak tanımlaması; b-Kur’ân’daki “Kitab” ile birlikte zikredilen “Hikmet” terimini “Sünnet” diye te’vil etmesi c-Resûlullah’a itaati Allah’a itaat ile birlikte değerlendirmesi d-hepsi 4-, İmamı şafi sünnete yüklediği anlam ile neyi amaçlıyordu? a-Müslümanların sosyal ve dinî yapısına istikrar veren bir mekanizma sağlamaya çalışmıştır. b-Siyasi iktidar sağlama amacındaydı.
__________________ |
10 Aralık 2012, 19:27 | Mesaj No:17 |
Durumu: Medine No : 14876 Üyelik T.:
01 Aralık 2011 | Cevap: islam mezhepleri tarihi notlarımız Mezhepler tarihi açısından düşünürsek hangi olay hicri 4.yıl gelişmelerinden değildir? a-ElEşari,Mutezileden ayrılıp kendi KELAM ekolunun kurdu. b-Maturidi Maveraunnehir bölgesinde kendi ekolunu yaymaya başladı. c-Ehli Sünnetin oluşumu tamamlanmamıştı. d-Mezhepler Tarihi yazılmıştı Ehli Sünnet oluşumunun çatısını kimler hangi eserle çatmıştır(tamamlamıştır) a-Abdul hakir bağdadi,Şehristani-Mezhepler tarihi b-Semerkandi-Hak Mezhepler
__________________ |
14 Aralık 2012, 10:54 | Mesaj No:18 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: islam mezhepleri tarihi notlarımız 6. ÜNİTE SORULARI İmamiyye’ye göre tevhid dört esasa dayanır: 1-Tevhid-i zât 2-tevhid-i iman 3-Tevhid-i sıfat 4-Tevhid-i fiil 5-Tevhid-i ibadet yukarıdakilerden hangisi bu dört esasın arasında değildir? a-1 b-3 c-4 d-2 imamiyyeye göre ru'yetullah mümkün müdür? a-mümkündür b-mümkün değildir Peygamber’i reddediş ALLAH’ı reddetmek manasına gelir. bu durum İmamiyye’ye göre ......... a-caiz b-şirk İmamiyye’ye göre ölümden kıyamete kadar berzah hayatı ve en son kıyamet ve diriliş vuku bulacaktır. bunun tanımı nedir a-re'cat b-mead .........Şiâ, siyasi baskılardan korunmak ve imamların kendi iddialarına uymayan söz ve fiilleri inandırıcı açıklamalar getirebilmek için bu ilkeye başvurmuştur. a-takiyye b-re'cat .......,masûmu sözünü keşfeden bir delil olması sebebiyle onu, şerî kaynakların üçüncüsü olarak kabul ederken .........,icmânın delil olarak kabulünün mümkün olmadığını ileri sürerler. a-usuliler-ahbariler b-ahbariler-usuliler ...... göre Kitab, Sünnet ve icmâda bulunmayan şey hakkında hüküm verir. .......ise, aklın yetersizliğinden bahsederek, onunla amelin bizzat imamlar tarafından yasaklandığını savunurlar a-ahberiler-usuliler b-usulüler-ahberiler ........abdest alınırken ayaklar su ile meshedilir. a-hanbelilerde b-caferilikte hangi mezhep geçici nikah akdine (akd-i intika) izin vermektedir. a-caferiler b-malikiler caferiliğe göre; Süre bittikten sonra müta nikahı, kendiliğinden sona erer. Ayrılan kadın, kaç gün iddet bekler? a-40 gün b-30 gün c-45 gün caferiliğe göre müta nikahı: bu nikahtan eğer çocuk doğmuşsa, velayeti .......aittir ve ........ mirasına hak kazanır. a-anne b-baba Ulemanın sadece dini meselelerde değil siyasete de müdahil olması ile ilgili nazariye? a-Ayetullah Humeyni-Velayet-i fakih b-Kaim el muntazar-Gaybet-i suğra I sefir II Naib III Vekil IV Dai Yukarıdakilernde hangisi küçük gaybet döneminde imamla toplum arasında irtibatı kuran kişilere ünvan olarak verilmiştir? a-I-II-III B-I-IV C-I-III D-I-II E-Hepsi Aşağıdakilerden hangisi imamiye şiasında kullanılmaz? a-Gaybet b-Sefir c-Ahbari d-Usuli e-Efdal-mefdul Aşağıdakilerden hangisi usulî alimlerin özelliklerinden değildir? a-Aklı esas alırlar b-Akıldan geniş ölçüde istifade ederler c-Ahbarı nihai delil olarak görürler d-İctihadı zorunlu görürler e-Ahbarın tek başına yeterli olmadığını savunurlar İmamiye ilk defa hangi devletin resmi mezhebi olmuştur? a-Selçuklular b-Mogollar c-Akkoyunlular d-Safeviler e-İran İmamiyenin abdest ezan namzla ilgili görüşlerinden değildir? a-Abdestte ayaklar mesh edilir b-Ezana bazı ilaveler vardır c-5 vakit namazı cem edere 3 vakitte kılarlar d-Mest üzerine mesh caizdir e-Toprak cinsinden madde üzerine secde ederler "İmamilerin ölenlerin bir bölümünü öldükleri surette dünyaya geri gönderileceği böylece bir kısım insan yükselecek bir kısmı alçalacak"görüşünün açıklaması? a-Beda b-Recat c-Mead d-Adalet e-Takıyye Humeyninin velayet i fakih teorisinde aşağıdaki fikirlerden hangisi yoktur? a-İmamı temsil eder b-İmamın yetkileri gerekli şartları taşıyan bütün müctehidlerce temsil edilebilir c-İmamın yetkileri tek bir fakihte bırakılır d-İmamın sosyal dini siyasi bütün yetkilerine sahiptir e-Humeyninin sisteminin merkezinde yer alır *iran nüfüsunun üçte ikisini oluşturan mezhep hangisidir? a-imamaiye b-isnaaiaşeriyye c-caferiye *imamiye uleması ,muhammed b.hasan el askerinin beklenen mehdi ve kaybolduktan sonra ortaya çıkıp dünyayı ıslah edecek kişi olduğu konusunda ,kendi anlayışına ve kur'an sünnetlerinden bir çok delilin ortaya konduğu dönem hangisidir? a-gaybet dönemi b-gaybet-i suğra dnemi c-gaybet-i kübra dönemi *iranda safevi devletin kurulmasıyla devletin resmi mezhebi imamiyye şiası kabul edilmiştir. *hangisi şiası'nın itakadi görüşlerinden değildir? a-tevhid b-imamet c-nübüvet d-icmai *hangisi pehleviler döneminde gerçekleşmemiştir? a-kaçar hanedanlığına son verip kendi şahlığını ilan etmesi b-hukuki ve eğitim alanında düzenlemeler yapmıştır c-ekonomiyle ilgilenmediği için ekonomıde gerilemeler kaydedilmiştir *1979 iran devrimi hangi dönemde gerçekleşmiştir? a-pehleviler dnemi b-gaybet-i kübra dnemi c-gaybet dnemi *imamiyenin sekizinci imamı olan,halife memun tarafından abbası tahtına veliaht olarak getirilen,zehirlenerek öldürülen ve bizzat memunum namazını kıldırdığı kişi? a-ali er rıza b.musa el-kazım b-cafer es sadık b.muhammed el bakır c-ali b.hüseyin zeynel abidin *bir oğlu bulunmadığı için kendisine halef tayin etmeden eölen ve ilahi kaynaklı imamiyet zincirinde KIYAMETE KADAR SÜRmesi zorunlu olduğuna inanılan imamiye şiasında çetin bir krizin çıkmasına sebep olan kişi? a-imam rıza b-muhammed el-farac c-muhammed cevad *imamiyet nazariyesinin teşekkülünde bir dönüm noktasına getiren şii imamet nazariyesinin olgunlaşmasını ve imamiyet çizgisinin olgunlaşmasına ve aşırı fırkalardan ayrılıp daha mutedil bir yapı kazanmasını sağlayan kişi? a-memun b-el-hadi *irandan sonra imamiyenin en güçlü olduğu ülke? a-suudi arabistan b-lübnan c-ırak *Allahın ölenlerşn bir bölümü öldükleri süretle dünyaya getirilerceğine böylece bir insan kesiminin yükseltileceğine bir insan keesimininde alçaltılacağına hak sahıbı olanlarının zalımlerın haksız bulundukların meydana çıkarıcağı düşünülen itikadi görüş hangisidir? a-mead b-beda c-rec'at 12 imam anlayışı hangi fırkaya uymaz? a-İmamiye b-İsnaaşeriye c-Kaimiyye d-Keysaniyye e-Caferiyye Aşağıdakilerden hangisi imamiyenin imamla ilgli görüşlerinden değildir? a-İmam Allah taradndan seçilmiştir b-İammaların tayini Peygambere inrilen vasiyete göre gerçekleşir c-Tanrı imamlara hulul etmiştir d-İmamlar masumdur e-İmamlar da Peygamberler gbi Allah ın özel lutfuna mazhardır İmamiye göre imamete inanmanın hükmü? a-İmami olmayanlar imamete inanmamakla küfre düşmez b-İmamete inanmak bir iman meselesi değildir c-İmamete inanmak her müslümana vaciptir d-Kafir müslüman herkes imamate inanmalı e-İmamete inanmayan her müslüman küfre düşer Hangisi İmamilerinnübüvvetle ilgili görüşlerinden değidir? a-Peygamber olacak kulları bizzat Allah seçer bVahy Cebrail vasıtası ile gelir c-Peygamberler görevlerini yaparken hata yapabilir d-Nübüvvet ilahi bir lutufdur e-Peygamberlerin görevi tebliğdir Ehli Beyt mensuplarına tevdi edilen 1/5 oranında mali ibadet? a-Zekat b-Sadaka c-Humus d-Bağış Eser yazar eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır? a-Kuleyni-Usulil Kafi b-Şeyh Sadi-Men la yahduruhul fakih c-Tusi-Tehzib-İstibsar d-Muhammed Bakır-Biharul Envar e-Şerif Murtaza-el-Cami İmamiyenin muhalifleri tarafından anılan isim? a-İsnaaşeriye b-İmamiye c-Ashabul intizar d-Rafiziye e-Kaimiyye Aşağıdakilerden hangisi Aşırı (gulat) Şii hareketlerin başında yer almaz? a-Beyan b Seman b-Mugire b Said c-Ali b Zeynelabidin d-Abdullah b Muaviye Hz Alinin Fatımadan olmayan Muhtar es-Sekafi nin desteklediği oğlu? a-İbn Hanefiyye b-Muhammed Mehdi c-Muhammed b Osman d-Hüseyin b Ruh en-Nevbahri I Niyabeti hassa(imamın özel temsilcisi) II Niyabeti amme (imamın genel temsilcisi) III İmam olmanın şartı ilim ve adalet Yukarıdaki görüşler hangi dönemde ortaya çıktı a-Gaybeti suğra b-Gaybeti kübra Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
16 Aralık 2012, 13:37 | Mesaj No:19 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: islam mezhepleri tarihi notlarımız 1.ünite soruları 1.İslam mezhepleri tarihinin orijinal ismi nedir? a-ilmu makalatil fırak b-makalatil fırak 2.Aşağıdakilerden hangisi islam mezhepleri tarihi tanımlarında geçmez? a-siyasi itikadi gayelerle vucut bulmuş islam düşünce ekolleri b-beşeri toplumsal oluşum c-zaman mekan bağlamı ve fikir hadise irtibatı çerçevesinde incelemek d-betimleyici metod kullanmak e-Normatif tutum benimsemek 3.Siyasi dini fıkhi ayrılık Hz Peygamberin vefatından sonra hicri kaçıncı yılda ortaya çıkmıştır. a-35 b-30 4.Aşağıdakilerden hangisi tarihte olumsuz iz bırakan olaylardan biri değildir? a-Kanlı mezhep kavgaları b-bazı mezheplerin mutaassip yaklaışmları c-Bazı mezheplerin serbest düşünce ile kültürün gelişmesine yardımcı olması d-mezheplerin din gibi sunulup topluma dayatılması e-Liderlerin siyasi mali çıkarları doğrultusunda mensuplarını aldatması 5.İnanç esaslarının hangi din ve mezheplerden ne derecede etkilendiğini ortaya çıakrabilmek için İslam mezhepleri tarihinde faydalalan ilim dalı hangisidir? a-Dinler Tarihi b-Kelam c-Din sosyolojisi d-din psikolojisi e-Din fenomolojisi 6.Dini olay ve olguların özleriyle ilgilenip onları anlamaya çalışır şekilde tanımlanan ililm dalı? a-Dinler Tarihi b-Kelam c-Din sosyolojisi d-din psikolojisi e-Din fenomolojisi 7.kimin el milel Ven Nihal adlı eserinde dinler tarihi ile mezhepler tarihi birleşir. a-şehristani b-taşköprülü zade 8.herhangi bir dine mensup olan kişilerin liderini kutsaması inancında mutaassıplaşması vb vakıalarla ferdi eğilimleri belirleyip Mezhepler Tarihine yardımcı olan ilim? a-Dinler Tarihi b-Kelam c-Din sosyolojisi d-din psikolojisi e-İslam Tarihi 9.Oluşum dönemi eseri olan makaleler hangi amaçla yazılmıştır? a-Sadece mezhepleri tanımak için b-MEzhep temsilcilerini tanımak c-Mezheplerin yayıldığı bölgeler hakkında bilgi vermek d-Mezheplerin doğuş sebebini açıklamak e-Müellife göre batıl olan düşünceyi red hak görüşleri ispat etmek için 10.Aşağıdakilerden hangisi gelişim dönemi eserlerinden değildir? a-Birçok yazar 73 fırka hadisini esas alarak tasnif yapmıştır b-ehli sünnetin hanefi maturidi kolu daha normatif olmuştur c-Bu dönemde objektif müellif yoktur d-Büyük bölümü günümüze kadar ulaşmıştır e-Sünniliğin sınırının belirlenmesine katkısı olmuştur. 11.Hak mezhep ile ilgili kavramlardan hangisinin anlam içeriği diğerlerinden farklıdır? a-ashabül bida b-ehli delalet c-ehli istikamet d-ehli furkat e-ashabul ehva 12.Hangisi islam mezhepler tarihinin konuları arasında değildir? a-Mezhep mensuplarının yaşadığı coğrafya b-mezhep inançlarının doğruluğu c-Mesheplerin oluşum süreçleri d-Mezheplerle ilgilil yapılan araştırmalar e-Mezhep alimlerinin yazmış olduğu eserler 13.Hangisi klasik eserleri okurken karşılaşılan problemlerden değildir? a-Mezheplerle ilgili olgu ve olayları tek bir sebebe indirgemek b-Bazı kavramların kullanıldığı günlerdeki gibi anlaşılmayıp farklı anlamalar yüklenmesi c-Tarafgirlik ve çarpıtmalar d-Mezheplerinkendi lehlerine gerçek olmayan isnatlar yapmaları e-Mezheplerin beşeri oluşumlar olduklarını söylemeleri 14.Bir cemaaatin mezhebe dönüşme sürecinde hangisi yoktur? a-sosyalleşip geniş kitlelere hitap etmek b-Kurumsallaşıp idari hiyerarşi geliştirmek c-Cemaatin farklı inanaç ve uygulamalarının doktrinleşmesi d-Dinin özüne dokunmadan farklı dini yorumlar ve usuller benimsenmesi 15.- Mezhepler tarihi yazıcılığını ilk başlatan grub? a-Mutezile b-Eşari 16.Taşköprülüzade nin Mezhepler tarihi"ilahi akidelere ilişkin batıl mezhepleri kaydetmekle ilgilenen bir ilimdir" diye tarif ettiği kitabı a-Makalatul islamiyyin b-İlmu makalatil fırak 17.I şehristani-el milel ven nihal II Nevbahti-Fırakuş şia III abdulkahir bağdadi-el-fark beynel fırak IV abdulkadir geylani-el gunye V Razi-itikadatü fırakil müslimin vel müşrikin VI Eşari-er-red alel bida Eser eşleştirmelerinden hangisi yada hangileri yanlıştır? a-I-II b-VI C-IIII d-II-V 18.Mezhepler ilmi kelam ilminden hangi özelliği ile ayrılır? a-Betimleyici karakteri b-Normatif karakteri 19.Mezhep kelimesine takip edilen itikad anlamını veren ? a-İbn Sad b-Belazuri c-İbn Manzur 20.betimleyici medot ne demektir ? a.Tarafsızlık b.teferruatlı açıklama 21......... ‘’kesin deliller kullanmak ve vaki olacak gidermek suretiyle dinî inanç esaslarını ispata kudret kazandıran bir ilim dalı’’ olarak tanımlanmaktadır. a-dinler tarihi b-kelam 22.Mezheplerin inançlarına ait kavramların, terminolojik bakiyelerin, geleneklerin, ritüellerin yanı kısacası fenomenlerin incelenmesinde .................disiplini Mezhepler Tarihi’ne yardımcı olur a-din fenomenolojisi b-din sosyolojisi 23.mezhep ve dini gruplar ........ilgi alanına girer a-din psikolojsi b-din sosyolojisi 24.tefrika ile ihtilaf arasındaki fark? ihtilaf ;çeşitlilik zenginlik , tefrika; ayrılık grublaşma demektir Tefrika,hem dinin özündeki hem de toplumun bütünlüğündeki bozulmayı ifade eden bir kavramdır. İhtilaf,ise dinin temel esaslarını kabul etmekle beraber bu esasların mahiyeti üzerinde alternatif düşünceler üretmek şeklinde anlaşılabilir 25.........sünnetin istikametinde gitmek yerine nefislerinin arzu ve isteklerine tabi olan gruplar için kullanılmıştır. a-ehli heva b-ehli furkat 26.......mezhep grupların ayrılıkçı özelliklerini, fırkalaşma eğilimlerini öne çıkartmaktadır. a-ehli furkat b-ehli bidat 27.ALLAH’a, kitabına, peygamberine ve ahiret imanları, kıbleye dönerek namaz kılmanın farziyetine inanmaları vb. sebeplerle bu kesimler ..........olarak kabul görmüştür. a-ehl-i kıble b-ehl-i sünnet 28.ehl-i cemaat kavramı cemaat halinde ...... ve.... içinde olmayı anlatmak istemektedir. a-birlik ve beraberlik b-huzurlu ve mutlu 29.hangisi mezhepler tarihinin konularından değildir? a.mezheblerin doğuşu ve kaynakları b.temel fikir ve kavramaları c.oluşturdukları edebiyat d.islam düşüncesine katkıları e.gelecek tartışmaları Toplayıp sunan: makbergülü Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
16 Aralık 2012, 14:54 | Mesaj No:20 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: islam mezhepleri tarihi notlarımız 2.ünite soruları 1.Mezheplerin ortaya çıkışındaki psiko-sosyal faktörlerden değildir? a-insanın tabiatı b-cemel savaşı c-nasların tabiatı 2.Bedevilerin sert mizacı algılamalarına tesir etmiş ve hangi mezhep ortaya çıkmıştır? a-şiiler b-hariciler c-mürcie 3.din alanındaki farklılaşmanın ürünüdür? a-farklı dinler b-mezhepler 4.ne anlama geldiği tam açık olmayan ayetler? a-muhkem b-müteşabihat 5.hangisi mezheplerin ortaya çıkmasın da etkili olan faktörlerden değildir a- insanın tabiatı b-ehli kitapla müzakereler c-sosyo-politik faktörler d-toplumsal refahın artması 6.hangi mezhepler müteşabihat ayetleri zahiri anlamlarıyla yorumlamışlardır? a-mücessime-maturidi b-maturidi-eşari c-mücessime-müşebbihe 7.kendi düşüncelerini kur'an-sünnetle desteklemeye çalışan sapkın mezheplerden değildir a-şia b-zeydiyye c-hariciyye 8.İslam düşüncesinde ortaya çıkan siyasi ve itikadi ilk mezhep? a-şia b-keramiyye c-hariciler 9.Sasani kültüründeki yarı ilahi,yarı insani kral anlayışı ve Yunan ve Mısır medeniyetlerine ait felsefi birikim hangi mezhebin oluşumunu etkiledi? a-mutezile b-şia c-eşari 10.hangi mezhep çoğulcu yaşama biçimine alışık olmaları nedeniyle şehirlerde taban bulmuştur? a-mutezile b-şia c-eşari d-mürcie 11.Karşılıklı silahlı mücadele boyutuna varan ihtilaflarda birbirlerine karşı savaşan müslümanların bu dünyadaki ve ahiretteki durumunun ne olacağı ile ilgili tartışmalar bazı mezheplerin iman anlayışının şekillenmesine doğrudan etki etmiştir. Hangisi bu mezheplerden değildir? a-mürcie b-harici c-mutezile d-bahailik 12.yunan- mısır medeniyetlerinin felsefi düşünceleriyle şekillenen mezhep a-şia-caferi b-şia-ismaili 13.imameti,nass ile,tayinle temellendiren mezhep a-mutezile b-maturudi c-şia 14.Hz. Osman döneminde fethedilen yerlerden değildir? a-k.afrika b-ırak c-iran d-ermenistan 15.en uzun halifelik görevinde kalan halife? a-hz ali b-hz. ebubekir c-hz. ömer d-hz.osman 16.Yalancı peygamberleri ve zekat vermeyi red ederek dinden dönen kabileleri bastırmıştır.. ? a-hz ali b-hz. ebubekir c-hz. ömer d-hz.osman 17.hz osmanın son 6 yılı ile,hz Alinin imametini geçersiz sayan mezhep a-şia b-hariciyye c-zeydiyye 18.Hz.Osman dönemindeki ihtilafların sebeplerinden değildir? a-İkinci 6 yılda fetihlerin durması b-Kur'an ın çoğaltılmasında farklı nüshaların yaktırılması c-Bazı arazilerin devletçe kamulaştırılması d-Yöneticilerin akrabalarından seçilmesi e-Yalancı peygamber olayları 19.Hz.Osman Dön. Siyasal ve sosyal kargaşanın baş sorumlusu a-Abdullah b. Sebe b-Abdullah b. Mülcem 20.Hz.Ali nin halife seçilmesindeki koşul? a-hz. osmanın katillerinin bulunup cezalandırılması b-koşul koymamışlardır 21.Hz.Talha,Hz.Zubeyr hangi savaşta şehit olmuşlardır? a-cemel b-sıffin 22.beni saide gölgeliğinde hz ebu bekire biat etmeyen sahabe a-sad b ebi vakkas b-said ibn zeyd c-sad b ubade 23.Tahkim olayında Hz.Ali nin hakemi ? a-Amr b. As b-Ebu Musa el-Eşari 24.Hz.Ali yi tahkime zorlayanlar bunu yapmakla günah işlediklerini ve tevbe ettiklerini Hz.Ali ninde tevbe etmesi gerektiğini ileri sürmüşler.Hz.Ali yi hakem tayine ttiğinden dolayı küfürle suçlamışlar.'Hüküm ancak Allah'ındır' sloganıyla bu topluluk ayrılıp hangi mez. oluşturmuş? a-mutezile b-harici 25.Hz.Ali nin Hariciler ile savaşı? cemel sıffın nahrevan 26.Hz.Ali yi şehit eden? a-Abdullah b. Mülcem b-Abdullah b. Sebe 27.hz aişe-hz talha-hz zübeyr cemel vakıasından önce hangi şehri ele geçirip,valisini çıkarttılar a-kufe b-basra 28.abdullah b. sebenin fitne çıkardığı şehirlerden değildir? a-mısır b-kufe c-basra d-şam 29.sıffin savaşında kur'anı mızraklara takarak hakem ilan etmek kimin fikri idi a-muaviye b-amr b as 30.hangi mezheplerin ortaya çıkışında yabancı kültürlerden yapılan çeviriler etkili olmuştur a-ismailik-mutezile b-şia 31.hz ali ne zaman şehid edildi ? a-h.36 b.h40 32.Bedevilerin sert mizaçları ve kişilikleri hangi mezhebin doğuşuna zemin hazırlamıştır? a-Müşebbihe b-Mücessime c-Haricilik d-mutezile e-Şia 33.Müteşabih ayetleri zahiri anlamları ile yorumlayan mezhepler a-Mücessime-Müşebbihe b-Şia-Mutezile c-Hanefi-Maliki 34.Hariciler Hz. Aliyi inkar için, Şiilerde Hz. Ali’yi büyük göstermek için ......başvurmuştur. a-naslara b-hadislere 35.Sasani kültüründeki yarı insan yarı ilah anlayışı hangi mezhebe zemin hazırladı? a-Mutezile b-Şii c-Mecusilik d-Hristiyanlık e-Mürcie 36.Sasani kültüründeki ilahi kral anlayışı ....... ortaya çıkarmıştır a-mutezile b-şiilik 37.Çoğulcu yaşama biçiminin en önemli temsilcisi? a-Müşebbihe b-Mürcie 38.Siyasi ve itikadi ilk mezhep? a-Hariciler b-Mutezile 39.Allahın sıfatları,husun kubuh kader mevzularında Yahudi ve Htistiyan din adamları ile tartışmalara giren mezhep ve ortaya çıkardığı ilim? kelam ilmi ve mutezileyi ortaya çıkarmıştır 40.Cemel ve sıffin savaşından sonra cebriye ve mutezile ortaya çıktı. a-doğru b-yanlış 41.Neo-Platinist ve gnostik düşünme sistemi İslamiyete hangi mezhep kolu aracılığı ile girdi? a-İsmaililik b-Zeydilik c-Haricilik 42.İmameti nass ile tayinle temellendiren ? a-Cebriye b-Şia c-Hariciler 43.Şianın Hz Aliye halifelik verildiği yer olarak tanımladığı alan? a-Gadir-i Rum b-Beni Saide gölgeliği 44.hakem olayında hz. alinin hakemi kimdir? a-ebu musa el eşari b-amr b. el as 45.Halifelik seçimlerinde ilk olarak toplanan ensarın halife seçimi ? a-Sad bUbade b-Zeyd b.Sabit c-Hz.Ali d-Hz.Ebubekir e-Hz Ömer 46.cemel savaşında başta uzlaşı sağlanmıştı kimin kışkırtmasıyla savaş yine başladı a-muaviye b-hz. aişe c-abdullah b. sebe 47.Hz ebubekirin hilafeti esnasında İLK yaptığı iş? a-Zekat vermeyip dinden dönenlerle mücadeler b-Sınırları genişleterek İslamı yaymak 48.Hz Ali nehrevanda kimin üzerine yürüdü? a-Hariciler b-Muaviye 49.hz. osman zamanında siyasi ve sosyal kargaşanın sorumlusu kimdir a-abdulah b. sebe b-hariciler 50.Hz Aliyi tahkime zorlayıp sonrada küfre düşmekle itham edip savaştan ayrılan grub? Hariciler 51.sıffın Başta Hz Ali yendi ise de Muaviye kimin tavsiyesi üzerine mızrakların ucuna kuran ayetleri taktırdı. a-ebu musa el eşari b-amr b. el as 52.tahkim olayı hangi savaştan sonra ortaya çıkmıştır* a-sıffın b-cemel 53.Tercüme faaliyetlerinin doğuşuna etki ettiği mezhepler a-mutezile ve ismailiyye b-şia-cebriyye 54.Mezheplerin oluşmasında hangisi sosyo-politik faktörler değildir? a-Halife Seçimleri -Hz.Osman Dön. Olayları b-Cemel ve Sıffin Savaşları -Tahkim Olayı c-bizansın etkisi Toplayıp sunan: makbergülü Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
Konuyu Toplam 8 Kişi okuyor. (0 Üye ve 8 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
islam kurumları ve medeniyeti notlarımız | mehmet akif2 | İslam Kurumları ve Medeniyeti | 15 | 31 Mart 2021 15:44 |
islam edebiyatı notlarımız | mehmet akif2 | Türk İslam Edebiyatı | 22 | 04 Mart 2019 17:42 |
islam hukukuna giriş notlarımız | mehmet akif2 | İslam Hukukuna Giriş | 21 | 22 Nisan 2017 21:12 |
islam mezhepleri çalışma takvimi | Medineweb | İslam Mezhepler Tarihi | 1 | 18 Kasım 2015 02:15 |
islam mezhepleri tarihi | Yusuf Beyy | İslam Mezhepler Tarihi | 4 | 20 Aralık 2013 00:21 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|