|
Konu Kimliği: Konu Sahibi HALUK GÜMÜŞTABAK,Açılış Tarihi: 03 Aralık 2009 (12:56), Konuya Son Cevap : 19 Kasım 2011 (11:42). Konuya 36 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
03 Aralık 2009, 19:59 | Mesaj No:12 |
Re: Kadınlarımız hayızlı iken (ay halinde) ibadet edebilirmi? Sayın arkadaşım ( ELIN KESILEREKKANAMASI ILE HAYIZ KANI GELMESI FARKLI KANAMA TURLERIDIR.) demişsiniz bu farklılıkları ne bizler nede mezheplerin içtihatları hüküm veremez. Hükmü veren Rabbim dir, ya yasak der ya serbest bırakır. Bize düşen emri uygulamaktır. | |
03 Aralık 2009, 20:11 | Mesaj No:13 |
RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?
O ZAMAN KUSMA KONUSUNDA ISTEM DISI DEMISSIN, ISTEM DISI OLURSA ABDEST GIDER OLMASSA GITMEZI DELILLENDIR AYETLE
| |
03 Aralık 2009, 20:56 | Mesaj No:14 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?
nisa taifesinin hayız,nifaz,lohusalık dönemlerinde ibadet yapmaları yasaktır. çünkü hayızlı nifaslı ve lohusa kadın; 1-namazın dışındaki şartlardan hadesten necasetten teharet ile maluldur.necaset yüklü birey ibadet yapamaz.mazurdur kuran deyimiyle eza ile maluldur. 2-bu durumdaki kadının sorunu üreme organlarıyla alakalı olduğundan ve cünüplük hükmündedir..şunu düşünmek lazım neden, istihazeli olan kadın her namaz için abdest almak kaydıyla ibadet yapmak zorundadır.kan görmesi bakımından,hayızlı ile istihazeli farkı yok netice itibariyle. ama hayızlı-nifazlı kadın cünüp muamelesi görüyorda,istihaze(özürlü) kanı gören cünüp değil ve ibadet etmesi gerekiyor..birincisine ibadet yasak ikincisine farz..burada asıl olan kan değil kanın cinsidir... 3-eğer cünüp değil derseniz,hayızdan çıkan kadın abdestini alıp namaz kılabilmelidir mantığı söz konusudur.ama boy abdesti almak zorundadır ki,namaz kılabilsin.cünüp değilse bile cünüp muamelesi görmektedir.. 4-kuran teferuat değildir ki ince meselelere girsin.ince meseleler,teferuatlar,ve kuran ahkamının tatbikatıyla görevli nubuvet makamı işidir..hayır kuran herşeyı detaylı açıklamış,kuran yeterlidir derseniz,nubuveti israf hğkmüne sokmuş olursunuz...nubuvet görevlisi ptt den farkı kalmıyor..bu durumda islamın ikinci ayağı olan nubuvet sakat olur.. |
03 Aralık 2009, 22:42 | Mesaj No:15 |
Re: Kadınlarımız hayızlı iken (ay halinde) ibadet edebilirmi? Sayın kebuter ben sizin kusma ile kanama konusunu karşılaştırmanız aynı şey değil dedim. Nedeni namaz kılarken eğer kusuyorsanız namazınız bozulur çünkü artık namazın şekli bozulmuş Rahmanla temas kesilmiştir. Abdest bozulmamıştır. Abdestin bozulması kuranla sabittir. Bizler kendi kafamızdan ilaveler yapıp elimiz kanadı, kustuk, hayvana temas ettik, elimize kadın eli deydi türünden bahanelerle abdest bozulmaz, abdestin nasıl bozulacağı bellidir. Çünkü hükmü veren Allahtır, bizlere uymak düşer. | |
03 Aralık 2009, 22:54 | Mesaj No:16 |
RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?
kaerdeslerim allahin hastalik dedigi bir hali siz nasil necaset kapsamina aliyorsunuz celiskiniz burda | |
03 Aralık 2009, 23:45 | Mesaj No:17 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?
Haluk Abim (Kaza) ve (Eda ) Kelimesini siz nasıl izah ediyorsunuz ? Bu yazıda anlatılana göre:Temizlik orucun şartı değildir öyleyse adetli kadına oruç neden farz olmaz? Ramazan’da edası farz değilse kazası nasıl farz olur? Abdest namazın şartıdır.Adetli kadın temizlenip abdest alamadığı için ona namaz farz olmaz.Çünkü Allah, kimseye gücünün üstünde bir yük yüklemez . Öyle olsaydı,daha ikinci asırdan itibaren hakkında nasıl icma olacak, alimler kadınların Ramazan’da oruç tuttuğunu ve bunun ashap kadınlarına dayandığını bile bile nasıl tam tersine hüküm verecek ve tüm alimler icma edecek, hiç kimse aksini savunmayacak? |
04 Aralık 2009, 09:46 | Mesaj No:18 | |
Durumu: Medine No : 10660 Üyelik T.:
16 Eylül 2009 | RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ? Alıntı:
temizlik pisliğin zıddıdır.pislikten necasetten temizlenilir.bu durumda o hastalık hali tahir olamaz.kan yapısı itibariyle zaten necistir.hayız kanı şeddeli necistir. | |
04 Aralık 2009, 12:06 | Mesaj No:19 |
Re: Kadınlarımız hayızlı iken (ay halinde) ibadet edebilirmi? Değerli kardeşim bana şöyle bir soru sormuşsunuz. (Temizlik orucun şartı değildir öyleyse adetli kadına oruç neden farz olmaz? Ramazan’da edası farz değilse kazası nasıl farz olur?) Önce düşünmemiz gereken kadının bu halini yani regli dönemini Allah nasıl isimlendirmiş onu çok iyi anlamalıyız, gerçekten bu durum kadının aynı cünüp halinde olduğu gibi pislik bir halimi, yoksa bu hali başka bir şekilde mi anlatıyor. Bunu da ayetin başındaki sözler çok net açıklıyor.(O, insana rahatsızlık veren bir haldir.) yani hastalık durumu diye anlatıyor. Şimdi düşünelim bizler dahi çok hasta isek bazen ne namaz kılabiliyoruz nede oruç tutabiliyoruz. Demek ki bizim durumumuzla aynı. Eğer az bir rahatsızlığımız varsa oruçta tutuyoruz namazda kılıyoruz. Şimdi gelelim ayette geçen temizlendikten sonra kelimesine. Sizce bu hasta olan kadının kirlenen neresinin temizlenmesinden bahsediyor olabilir bu sözle? Tüm vücudunun mu yoksa kanama olan yerin mi? İşte bunu da devamında anlıyoruz, neden çünkü temizlendikten sonra cinsel ilişkiye girin diyor. Şimdi düşünün bu durumdan sonra zaten gusül abdesti almayacak mıyız? Neden gusül abdesti alıp yani her yerini yıkayıp, bundan bir saat sonra tekrar gusül abdesti alın desin rabbim? Bu durum hâsıl olmadığı zamanlarda cinsel ilişkiye girmeden gusül abdesti alıyor muyuz, hayır. Demek ki burada geçen temizlendikten sonra sözünden o bölgenin temizlenmesi anlamalıyız. Bunu da düşünelim lütfen. Buradan anlaşılıyor ki Allah kadının bu halini pislik olarak değil hastalık olarak açıklıyor. Cinsel birleşmeden öncede kirli olan bölgenin yıkanmasını istiyor. Şimdide sorduğunuz sorunun cevabına gelelim. Demek ki temizlik yalnız orucun değil bir Müslüman’ın yaşamının şartıdır. Buradaki hal pislik değildir onun için orucunu tutmasında hiçbir sakınca yoktur. Eğer olsaydı rabbim açıkça söylerdi. Adetli kadına oruç farz olmasaydı bunu her şeyden nice örnekleri değişik ifadelerle verdim diyen rabbim bizlere söylerdi. Açıkça söylemediği bir şeyden nasıl sorumlu tutar bunu da düşünmeliyiz. Sorunuzun devamı da çok güzel. Ramazanda eğer bu durumdaki kadınlarımıza farz olmasaydı daha sonrada farz olmazdı bu güzel bir yaklaşım. Şimdi söyleyeceğimi lütfen iyice düşünün. Ramazanda hasta olan ya da başka sebeplerle oruç tutamayanların daha sonra tutmasını emreder Rabbim. Hatırlayın burada rahatsız hasta olan denir. Peki, Allah kadını bu durumda nasıl tarif etmişti? Rahatsızlık veren bir durum. İşte bu hali aynen bu şekliyle kabul etmemiz ve uygulamamız gerekir. Aksini yaparsak hükmü kuranda olmayan bir inancı uygulamış oluruz. Sizlere Tevrat’tan alıntı yapmıştım bir yazımda. Sanırım bu itikadın içimize nereden girdiğinin delildir. Sayın arkadaşım yine şöyle söylemişsiniz; (Abdest namazın şartıdır. Adetli kadın temizlenip abdest alamadığı için ona namaz farz olmaz. Çünkü Allah, kimseye gücünün üstünde bir yük yüklemez .) Abdest namazın şartıdır. Adetli kadına eğer bu durumundaki haline aynı cünüplükteki gibi halidir dersek o zaman haklısınız. Fakat yukarıda söylediklerimi dikkate alırsanız Allah böyle bir izah yapmıyor bunu söyleyen bizleriz. Daha önce söylediğim gibi kanın akması abdesti bozmaz. Eğer bozsaydı Rabbim abdest bozan haller içinde bunu da sayardı. Hatta cünüplük halini açıklarken kadının bu Halide cünüplüktür derdi. Neden söylemiyor dersiniz? O zaman neden abdest alamaz diyoruz? Çünkü bizlere böyle öğretildi de ondan. Günümüzde birçok İlahiyatçı artık bu haldeyken oruç tutabilir kadınlarımız diyor, peki bu hali kadının pislik haliyse nasıl oruç tutar deriz? Demek ki onlarda kadının bu halini pislik ya da cünüp olarak algılamıyor ki bunu söylüyor. Elbette şunu da unutmayalım eğer Rabbim bu hali hastalık rahatsızlık olarak söylemişse bu durumdaki kadın gerçekten kendisini rahatsız hissediyorsa oruçta tutmaz, namaz da kılmaz. Şimdi biliyorum aklınıza bir soru daha geldi. Orucu daha sonra tutun diyor ama namazı daha sonra neden kılın demiyor? Buradan da anlaşılıyor ki kadının bu hali diğer insanların rahatsızlıkları ile aynıdır. Kuran namazın kazasından bahsetmez ama orucun kazasından bahseder. İşte buda Rabbin kullarına bir kolaylığı dır. Gelelim bundan yüzlerce yıl öncesinden gelen bir inancın onlar tarafından nasıl böyle uygulandığı konusuna. İletişim ve haberleşme günümüzden en fazla elli yıl öncesine kadar çok daha iyi diyebiliriz. Fakat 100 yıl öncesine gittiğimizde hala o devirde olup bitenlerin günümüze doğru aktarıldığını söyleyemiyoruz. Birde 1400 yıl öncesini düşündüğümüzde acaba sizin dediğiniz gibimi uygulanıyordu bunu hiç kimse bilemez. İşte bizlere düşen geçmişte bilemediğimiz çoğunluğun yaptığını yapmak olmamalıdır. Sanırım peygamberimiz benim ümmetim kuranı devre dışı bıraktılar sözüyle bunlardan bahsediyor Allah yardımcımız olsun. Bakın Allah çoğunluğun yaptığı inanç konusunda bizleri nasıl uyarıyor ve onlar sadece sanıya inanıyorlar diyor. Lütfen bu ayet üzerinde çok iyice düşünelim? Enam sur. 116:Yeryüzünde olanların çoğunluğuna uyacak olursan, seni Allah'ın yolundan şaşırtıp-saptırırlar. Onlar ancak zanna uyarlar ve onlar ancak 'zan ve tahminle yalan söylerler. Sanırım sorunuzun cevabını bu ayet vermiştir. Zaten bakın Rabbim peygamberimize nereye sarılmasını emrediyordu? Zühruf Suresi 43 Sen, sana vah yedilene sımsıkı sarıl! Hiç kuşkusuz, sen, dosdoğru bir yol üzerindesin. Saygı, sevgi ve muhabbetlerimle. Haluk GÜMÜŞTABAK | |
04 Aralık 2009, 14:03 | Mesaj No:20 |
RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?
bakiniz simdi, celiskiniz var derken bozuna demedim iste ben onceki yazlilarinizda kuran bosunma mi bu kelimeyi kullanmis diyorsunuz ordan hareketle anlam cikariyorsunuz, ben de ayni seyi soyleyince bu sefer allah dusunmedimi de onun yerine o anlama gelecek aciklamalari niye yapmamis olsun diyorsunuz. o zaman yine sizin dusunce tarzinizla gidelim, mahsuru yok, temizleninceye kadar ifadesini necislik olarak anliyorsunuz da neden allah bizzat necis ibaresi kullanmamis ayette? bu bir... ikincisi, yine sizin dusunce tarzinizla, sadece musrikler necistir ayetinden yola cikarak hayizli kadinin necisligini de hayizlilik suresinde sirk kosmak gibi de algiliyormusunuz acaba merak ediyorum. siz sunu demek istedi diyince oh ne ala, ben de sunu demek istedi diyince hemen mantik onermelerini one surup, direk oyle demismi? hayir demems, o halde o anlama gelmez diyorsunuz. | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
MEDİNEWEB KPSS LİSTE HALİNDE GÜNCEL BİLGİLER | mehmet akif2 | KPSS Genel Kültür | 6 | 04 Kasım 2017 19:40 |
MEDİNEWEB KPSS TARİH RESİM HALİNDE ÖNEMLİ BİLGİLER | mehmet akif2 | Tarih | 24 | 08 Mayıs 2017 22:02 |
Adetli İken Oruç Tutmanın Hükmü | Şuara | Kadın Mahrem Konular | 1 | 14 Mayıs 2014 02:17 |
Adetli İken Kuran Okumanın Hükmü | Şuara | Kadın Mahrem Konular | 0 | 09 Ocak 2009 04:20 |
Adetli İken Namaz Kılmanın Hükmü | Şuara | Kadın Mahrem Konular | 0 | 09 Ocak 2009 04:20 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|