|
Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi: 07 Nisan 2017 (13:01), Konuya Son Cevap : 14 Temmuz 2017 (19:50). Konuya 116 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
14Haziran 2017, 00:51 | Mesaj No:44 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Taabbudi Hükümler:Taabbudi hükmün en temel özellikleri kesin nassa dayanmış olması dinin aslına dahil olması kıyasa konu olmaması ve özü itibariyle değişime kapalı olmasıdır. Talili Hükümler:Talili hükümler genişletilmeye ve değiştirmeye elverişli alanlarını oluşturmaktadır. Hükümlerin bu şekilde ikiye ayrılması Zahiriler hariç tüm İslam bilginleri tarafından kabul edilmektedir. Nevazil kelimesi fıkıh tarihinin ilk dönemlerinde genel olarak yeni ortaya çıkan ve hakkında şeri bir hüküm verilmesi gereken mesele ve olayları ifade etmek üzere kullanılmıştır. **Hanefilerde nevazil görüşlerini toplayan ve günümüze ulaşan ilk eser Ebu'l-Leys es-Semerkandi'nin Kitabun Nevazil adlı eseridir. |
14Haziran 2017, 01:26 | Mesaj No:45 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | SELEFİLİK (SELEFİYYE) MEZHEBİ Daha çok bir Kelam ilmi terimi olarak kullanılan bu kelime, Selef'in mezhebi ve görüşü anlamına gelir. Akaid konu ve meselelerinde nass (Kur'an-ı Kerim ve Hadis) da varid olan hususları müteşabih olanlar da dahil olmak üzere, olduğu gibi kabul edip, teşbih ve tecsime (benzetme ve cisimlendirme) düşmemekle birlikte, te'vile (yoruma) de başvurmayan Ehl-i Sünnet-i Hassa'ya selefiyye denmiştir. Bunlar, Hz. Peygamber ile Sahabenin akaid (inanç) hususlarında takib ettikleri yolu olduğu gibi izleyenler diye bilinir. Tâbiîn mezhep imamları, önde gelen fakihler ve muhaddisler Selefiyye içinde kabul edilirler. Hicrî dördüncü yüzyılda Eş'arî ve Maturidî tarafından Ehl-i Sünnet Kelâm ilmi kuruluncaya kadar yaşamış olan bütün Ehl-i Sünnet âlimleri Selefin görüşlerini paylaşmışlardır. Selefiyye, sadece kendilerinin takib ettikleri yolun Kur'an yolu ve metodu olduğunu kabul eder. Onlara göre Kur'an'da İslâm dinine ve Allah'ın yoluna davetin metodu gösterilmiştir:" Rabbinin yoluna hikmetle ve güzel öğütle davet et; onlarla, en güzel tarz hangisi ise onunla mücadele et" (en-Nahl, 16/125). |
17Haziran 2017, 11:31 | Mesaj No:46 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Varlığın Niceliğiyle İlgili Görüşler Niceliksel anlamda; Varlık bir midir? Çok mudur? Sorusuna ilişkin farklı görüşler vardır. Bunlar monizm(tekçilik), düalizm(ikicilik) ve plüralizm( çokçuluk)dir. Monizm(tekçilik), varolan her şeyin tek bir gerçeklikten oluştuğu yanıtını veren; gerçekliğin tek bir ilkeden türetilebileceğini ya da bu tek ilkeye indirgenebileceğini savunan görüştür. Thales, Hegel, Marx vb. filozoflar monist filozoflardır. Düalizm(ikicilik), varlık anlayışı olarak birbirine indirgenemeyen iki varlık ilkesinin olduğunu kabul eden görüştür. Örneğin; düalist bir anlayışa sahip olan Descarta göre varlığın temelinde birbirine indirgenemeyen iki ayrı töz bulunmaktadır. Bunlar; ruh ve bedendir. Plüralizm( çokçuluk); gerçekliğin açıklamasının ancak birden çok ilkeyle mümkün olabileceğini ileri süren görüşe verilen addır. Evrenin yaratılması, varoluş sürecinin işlemesi ve varlıkla ilgili kategorilerin ortaya çıkısında tek belirleyicinin değil, ikiden fazla belirleyicinin olacağını ileri süren bir görüştür. Empedokles; kendin önceki doğa düşünürlerinin temel öğe (arkhe) olarak belirlediği, su, ateş, hava ve toprak öğelerini bir arada kabul ederek plüralist anlayışa sahip bir filozoftur. |
18Haziran 2017, 11:36 | Mesaj No:48 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Mübah, yapılması veya yapılmaması dini yönden hiçbir sakıncası bulunmayan, mükellefin yapıp yapmamakta tamamen serbest olduğu eylemlerdir. Mübah olan eylemlerin ne yapılmasında sevab vardır, ne de yapılmamasında günah vardır. Bir şeyin mübah olması, yapılabilir olduğu anlamına geldiği için, eylem caizdir. Bu sebeple mübah yerine caiz sözcüğünün de kullanıldığı olur. İslam'a göre mübah olan eylemler, iyi niyetle yapılırsa sevap olur. Kötü niyetle yapılırsa, günah olur. Önemli olan kişinin niyetidir. Örneğin, Yemek yemek mübahtır, ama haram yemeklerden yemek mübah değil haramdır. Haram bir şeyi yemek haramken, eğer kişi can tehlikesiyle karşı karşıyaysa, açlıktan ölmek üzere iken yanındaki tek şey olan haram bir şeyi yemesi mübah sayılır. Burada haram yemek, içki içmek mübah değildir haramdır, fakat can tehlikesi gibi unsurlar, eylemi mübah kılabilir. |
18Haziran 2017, 11:40 | Mesaj No:49 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | MENDUP;Sevilen, yapılması uygun olan, işlenmesi teşvik edilen iş. Dinen yapılması iyi sayılmakla birlikte yapılmamasında sakınca olmayan ve Rasulullah (s.a.s)'ın bazan yapıp, bazan terkettiği işler. Buna; müstehap, nâfile, tatavvu ve ihsan adları da verilir. Farz, vacip ve sünnet-i müekkede dışında kılınan namazlar, tutulan oruçlar ve verilen sadakalar bu niteliktedir. Güzel bir iş sayıldığı için mendubu işleyen sevap alır, terkeden ceza görmez. Bu değerlendirme Hanefi mezhebine göredir. Çoğunluk İslâm hukukçularına göre, mendûb, sünnet ve müstehab terimlerini de içine alan genel bir kavram olup şöyle tarif edilir: Allahu Teâlâ veya Rasûlûnün bağlayıcı olmaksızın yapılmasını istediği ve yapılmamasını kötülemediği fiildir. |
18Haziran 2017, 12:07 | Mesaj No:50 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Gazzalî; 1- Allah'ın küllileri bilip, cüz'îleri bilmediğini, 2- Âlemin ezelî olduğunu kabul etmeleri; 3- Cismanî haşr kabul etmemeleri nedeniyle Fârâbî ve İbn Sînâ başta olmak üzere filozofları tekfir etmiştir. |
Konuyu Toplam 18 Kişi okuyor. (0 Üye ve 18 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
2018 ÖABT DİKAB "ÖNEMLİ BİLGİLER" | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 6 | 27 Temmuz 2018 17:42 |
MEDİNEWEB KPSS TARİH ÖNEMLİ BİLGİLER | mehmet akif2 | Tarih | 58 | 18 Temmuz 2018 23:38 |
MEDİNEWEB KPSS COĞRAFYA ÖNEMLİ BİLGİLER | mehmet akif2 | Coğrafya | 2 | 04 Aralık 2017 21:47 |
MEDİNEWEB KPSS TARİH KODLAMALARI VE ÖNEMLİ BİLGİLER | mehmet akif2 | Tarih | 76 | 20 Mayıs 2017 17:49 |
MEDİNEWEB KPSS COĞRAFYA KODLAMALAR VE ÖNEMLİ BİLGİLER | mehmet akif2 | Coğrafya | 72 | 20 Mayıs 2017 01:06 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|