|
Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi: 01 Temmuz 2018 (08:35), Konuya Son Cevap : 27 Temmuz 2018 (17:42). Konuya 6 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
01 Temmuz 2018, 08:35 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | 2018 ÖABT DİKAB "ÖNEMLİ BİLGİLER" 2018 ÖABT DİKAB "ÖNEMLİ BİLGİLER" Tafsili iman ve İcmali iman nedir? a) İcmâlî İman: İnanılacak şeylere kısaca ve toptan inanmak demektir. İmanın en özlü ve en kısa şekli olan icmâlî iman, tevhid ve şehadet kelimelerinde özetlenmiştir. b) Tafsîlî İman: İnanılacak şeylerin her birine, açık ve geniş şekilde, ayrıntılı olarak inanmaya tafsîlî iman denilir. |
Konu Sahibi mehmet akif2 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Sevgililer Günü | Serbest Kürsü | gün ışığı | 3 | 1534 | 15 Şubat 2019 09:19 |
Azılı bir müşrik "Nadr bin Hâris" | Kur'an Kıssaları | mehmet akif2 | 0 | 1529 | 06 Ekim 2018 21:18 |
EBU FÜKEYHE (R.A.) KİMDİR? | Ashab-Kiram(r.a) | mehmet akif2 | 0 | 1488 | 05 Ekim 2018 20:42 |
Sayın Mustafa Cilasun için yapılacak hatim :(((((( | Taziye-İlan-Selamlaşma | nurşen35 | 28 | 10290 | 05 Ekim 2018 18:00 |
TEVHİDİN DELİLLERİ | Akaid | mehmet akif2 | 5 | 1833 | 01 Ekim 2018 12:18 |
01 Temmuz 2018, 08:40 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Amel İmanın Ayrılmaz Parçası Değildir Ehl-i sünnet bilginlerine göre amel, imanın parçası, rüknü ve olmazsa olmaz unsuru değildir. Bu sebeple bütün dinî esasları kalpten benimsemiş fakat çeşitli sebeplerle buyrukları yerine getirmemiş veya yasakları çiğnemiş olan kimse, işlediği günahı helâl saymadığı müddetçe mümin sayılır. |
23 Temmuz 2018, 16:28 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Tehaddî (meydan okuma) nedir? Kelime manası itibarı ile, "bir kimse ile muâraza, münâkaşa etmek ve meydan okumak" gibi anlamlara gelen tehaddî kelimesi, geniş manasıyle Peygamberlerin mucizelerinn doğruluğunu, ve hak olduğunu ispat edip ortaya koyan bir vesiledir ki, onların mucizelerine karşı, haktan kendilerine karşı bir itiraz vaki olursa, onlara karşı: "Ben bu kişiyi böyle yaptım, gücünüz yetiyorsa sizde buyrun aynını yapın" diye onları mu'arazaya(çekişme, kavga) davet etmeleridir. |
23 Temmuz 2018, 23:20 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | İstihsan fıkhın delillerindendir. İstihsan, müctehidin bir meselede, özel bir delil sebebiyle, o meselenin benzerlerinde verdiği hükümden vazgeçip başka bir çözümü benimsemesi, ya da iki farklı kıyas imkânı bulunduğunda, ilk bakışta dikkat çekmeyen kıyası (kapalı kıyası) gerekçe birliği açısından daha güçlü bulduğu için açık kıyasa tercih etmesidir. |
24 Temmuz 2018, 13:01 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | “Ülü’l-azm” Peygamberler, aldıkları ağır görev ve yüklendikleri sorumluluk karşısında herhangi bir yılgınlık göstermeden dini insanlara tebliğ görevini yerine getiren, bütün zorluklara göğüs germede azim ve sebat gösteren Peygamberler demektir. Ulü’l-azm Peygamberler Hz. Nuh, Hz. İbrahim, Hz. Mûsâ, Hz. Îsâ ve Hz Peygamber’dir. |
25 Temmuz 2018, 18:20 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | ŞER'U MEN KABLENÂ NEDİR? Kelime anlamı itibariyle "bizden öncekilerin dinleri/şerîatları" anlamına gelen şer'u men kablenâ, fıkıh usulünde, fer'î delillerden biridir. "Öncekilerin dinî hükümlerinin, bizim için de geçerli" olup olmadığı konusunda ihtilaf edilmiştir. Bir kısım bilginler, eski dinlerin hükümlerinin İslâm ile ortadan kaldırıldığını, bunlardan sadece İslâm'da da devam ettiğine dair delil bulunanların geçerli olduğunu söylemişlerdir. Bir kısım bilginler ise, açıkça hükmünün ortadan kaldırıldığına dair bir delil bulunmayan konulurda İslâm'dan önceki ilahi vahye dayalı dinlerin hükümleriyle amel edilmesi gerektiğini kabul etmişlerdir. Semâvî dinlerin hepsi bir bütündür. Nitekim Kur'ân'da, "`Dini dosdoğru tutun ve onda ayrılığa düşmeyin!' diye Nûh'a emrettiğini, sana vahyettiğini, İbrahim'e, Mûsâ'ya ve Îsâ'ya emrettiğini size de din kıldı?" buyrulmaktadır (Şûrâ 2/13). Semâvî dinlerin aslı bir olduğuna göre, hükümleri de herkese şâmil olmalıdır. Ancak belirli bir millet veya zamana ait olduğuna veya neshedildiğine dair bir delil varsa, o zaman bizim için delil teşkil etmez. |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "SORU-CEVAP" DEVAMI | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 33 | 24 Temmuz 2018 22:35 |
KPSS 2018 "COĞRAFYA ÖNEMLİ BİLGİLER" | mehmet akif2 | Coğrafya | 56 | 19 Temmuz 2018 17:38 |
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "İSLAM TARİHİ SORU-CEVAP" | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 8 | 24 Mart 2018 12:08 |
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB ÖNEMLİ BİLGİLER | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 116 | 14 Temmuz 2017 19:50 |
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "İSLAM FELSEFESİ SORU-CEVAP" | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 1 | 01 Temmuz 2017 22:23 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|