|
Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi: 08Haziran 2017 (02:14), Konuya Son Cevap : 03 Ağustos 2018 (13:26). Konuya 39 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
09Haziran 2017, 22:16 | Mesaj No:11 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | B ) Mutlakın Taklidi: Mesela Allah Teala ( c.c ) “Namazda Kur’an’dan kolayınıza geleni okuyunuz.” Ayetiyle , namazda Kur’an kıraatını emretmiş ama ne okunacağını belirtilmemiştir. “ Fatiha okumayanın namazı yoktur.” Buyurarak namazlarda Fatiha suresinin okunmasının gereğine işaret etmiş mutlak olarak gelen kıraat emrini taklit etmiştir. C ) Umumun Tahsisi: Hz. Peygamber ( S.A.V ) Fatiha suresinde umum olarak geçen ( Allah ‘ın gazabına uğrayanların ) Yahudiler, Hak yoldan sapanların ise Hristiyanlar olduğunu söyleyerek umumu tahsis etmiştir. |
09Haziran 2017, 22:18 | Mesaj No:12 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | D ) Mübhemin Beyanı : Hz. Peygamber ( S.A.V ) Bakara 2/238 ayette “ Namazlara ve orta namaza devam edin Allah’a gönülden boyun eğerek namaza durun.” geçmekte olan orta namazın ikindi namazı olduğunu Peygamberimiz ( S.A.V ) bildirmiştir. |
09Haziran 2017, 22:21 | Mesaj No:13 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | E ) Müşkili Tavzih : Allah Teala ( c.c ) birçok ayette iman edip iyi iş yapanları kendi yolunda dosdoğru yürüyenleri cennete sokacağını söylerken diğer ayette içinizden oraya uğramayacak hiç kimse yoktur demiştir. Hz. Peygamber ( S.A.V ) de önce herkesin gideceğini sonra mü’minleri kurtarıp cennete koyacağını belirtmiştir. F ) Ayetin Manasını Tekit : İlk etapta içki ve benzeri şeylerden kaçınılmasını emrederken , Maide suresiyle “ İçki haram kılındı” demek suretiyle ayetin hükmünü tekit etmiştir. |
13Haziran 2017, 10:51 | Mesaj No:14 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Rivâyet Tefsîri: Kur’ân’ı, Fatiha Sûresinden başlayarak, Nas Sûresine kadar, âyet âyet, sûre sûre; Kur’ân-ı Kerîm, Resûlüllah’ın (asm) sünneti, Sahabe ve Tâbiûn sözlerine (kaynaklarına) dayanarak yapılan tefsire, Rivayet tefsiri” denmektedir. Buna “naklî tefsîr” veya “me’sur tefsîr” de denilir. Rivâyet tefsîrlerinde, âyetlerin anlamları, kırâat, yani okuma yönleri, hüküm veya teşbih olmaları, nüzul, indiriliş sebepleri, nâsih ve mensûh (hükmünün devam edip etmediği) hususları da bildirilir. Ayrıca, geçmiş ümmetler ve onlarla ilgili âyetler hakkında da teferruatlı bilgiler verilir. |
13Haziran 2017, 10:52 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Meşhur rivâyet müfessirleri ve tefsîrlerinin isimleri şöyledir: 1- İbn Cerîr et-Taberî: Câmiu’l-Beyân an Tefsîri’l-Kur’ân. 2- Ebu’l-Leys Semerkandî: Tefsîru Ebi’l-Leys. 3- El-Vâhidî: El-Vecîz fî Tefsîri’l-Kur’âni’l-Azîz. 4- El-Begavî: Meâlimu’t-Tenzîl. 5- İbn Atiyye: El-Muharraru’l-Vecîz fî Tefsîri Kitâbi’l-Azîz. 6- İbn Kesîr: Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm. 7- Celâleddin es-Suyutî: Ed-Dürrü’l-Mensûr fi’t-Tefsîr bi’l-Me’sûr. |
13Haziran 2017, 10:58 | Mesaj No:16 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Dirâyet Tefsîri: Dirâyet tefsîri, yalnızca rivâyetlerle sınırlı kalmayıp Arap dili ve edebiyâtı, dinî, felsefî, fenni, sosyal ilimler ile çeşitli müsbet ilimlere dayanılarak yapılan tefsîrdir. Buna, “işari, rey ile tefsir, ma’kûl tefsîr” de denir. Müfessir; bir âyeti açıklayan bir âyet veya bir hadîs bulunmadığında, gayet tabiî olarak kendi re’y, görüşü ve içtihadıyla tefsir eder. Ve yine gayet tabiî ki, müfessirin, tefsîr usûlüne göre, tefsir için şart olan ilimleri öğrenmiş olmalıdır. |
13Haziran 2017, 11:00 | Mesaj No:17 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Bazı Meşhur Dirayet Tefsirleri: 1. Fahruddin er-Râzî, Mefâtihu’l-ğayb. 2. El-Beydâvî, Envâru’t-Tenzîl ve Esrâru’t-Te’vil. 3. En-Nesefî, Medâriku’t-Tenzîl ve Hakâiku’t-Te’vil. 4. Ebû’s-Suûd, İrşâdu’l-Akli’s-Selim ila Mezâye’l-Kitâbi’l-Kerim. 5. El-Alûsî, Ruhu’l-Maânî fi Tefsiri’l-Kur’an’il-Azîm. |
13Haziran 2017, 11:09 | Mesaj No:18 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Besmele nedir? Ayet olup olmadığındaki görüşleri açıklayınız. CEVAP: Besmele Yüce yaratıcınınen kapsamlı ismi olan "allah adını rahmet ve merhametinin genişliğini ve sonsuzluğunu ifade eden rahman ve rahim sıfatlarını bir arada toplayan veciz bir ibaredir. Neml suresinin 30. ayetinde geçmesi nedeniyle besmelenin Kurânın bir ayeti olduğunda bir ihtilaf yokur. Fatiha ile diğer surelerin başındaki besmelelerin bir ayet olup olmadığı ise ihtilaflıdır. -Hanefilere göre surelerin başında bulunan besmeleler bulunduğu süreden ayrı olarak başlı başına birer ayettir. -İmam Şafii ye göre besmele Fatihanın başından bir ayettir. Ayrıca diğer surelerin başında bulunan besmelelerin de o süreden bir ayet olduğu şeklinde İmam Şafiiden rivayet vardır. -İmam Malike göre sure başlarındaki besmeleler Kurandan değildir. bunlar sureleri birbirinden ayırmak ve teberrük için yazılmışlardır. |
02 Temmuz 2017, 09:46 | Mesaj No:19 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | burda paylaştığım mutlakın takyidi müşkilin tavzihi gibi konuları başka kaynaktan paylaşacağım daha iyi pekişsin diye Mücmelin tebyîni:Peygamberin ,kendisinden ne kastedildiği anlaşılamayacak kadar kapalı olan ayetleri açıklaması. Bunların bir kısmı Yüce Allah, bir kısmı da Hz. Peygamber tarafından açıklanmıştır. Allah Resulü’nün açıkladığı nasların başında ahkâm,gayb,yaratılış,kader,kıyamet vb.konuları içeren ayetler gelir. Mübhemin tafsili:Peygamberin anlam bakımından belirsiz ve anlaşılmaz ayetleri açıklaması. Bu ayetlerde kelimeler;ismi işaretler,ismi mevsuller,zamirler,cins isimleri,belirsiz zaman zarfları ve belirsiz mekan isimleriyle zikredilmiştir. |
02 Temmuz 2017, 09:48 | Mesaj No:20 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Mutlakın takyidi:mutlak:herhangi bir lafzın anlam yönüyle kayıt altına alınmaması,bir başka kelime ya da niteleme ile belirginleştirilmemesi demektir.Böylesi ayetler bazen sünnetle takyid(belirginleştirme) edilmiştir. Müşkilin tavzihi:Peygamberin ayetler arasındaki çelişki zannını ortadan kaldırmak için yaptığı açıklamadır. |
Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
ÖABT DİKAB "MEZHEPLER TARİHİ" SORU-CEVAP | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 9 | 03 Ağustos 2018 22:20 |
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "SORU-CEVAP" DEVAMI | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 33 | 24 Temmuz 2018 22:35 |
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "İSLAM TARİHİ SORU-CEVAP" | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 8 | 24 Mart 2018 12:08 |
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "İSLAM FELSEFESİ SORU-CEVAP" | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 1 | 01 Temmuz 2017 22:23 |
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "SORU-CEVAP" | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 94 | 22Haziran 2017 04:04 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|