|
Konu Kimliği: Konu Sahibi HALUK GÜMÜŞTABAK,Açılış Tarihi: 02 Ocak 2011 (16:05), Konuya Son Cevap : 04 Ocak 2011 (15:06). Konuya 35 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
02 Ocak 2011, 16:05 | Mesaj No:1 |
Cuma namazı kadınlara farz değil midir? Cuma namazı kadınlara farz değil midir? Geçen gün Cuma namazı için camiye gittiğimde, hutbede aynen şu sözleri söyledi Müftü. “Peygamberimiz Cuma namazının kadınlara farz olmadığını, yalnız erkeklere farz olduğunu söylemiştir.” Tabi hiç şaşırmadım, ne yazık ki günümüzde İslam dini yaşanırken, Rabbimin rehberi bir kenara bırakılmış, rivayetlere iman edilip yaşanır olduğundan, bu tür sözleri artık yadırgamıyor insan. Peki, gerçekten peygamberimiz böyle bir söz söylemiş olabilir mi? Eğer peygamberimiz böyle bir söz söylemediyse mahşer günü, hesabın görüleceği gün, peygamberimizin şahitliğinde bu sözlere inananlar, peygamberimize iftira atanların saflarında olacaklarını da bilmelidirler. Gelin böyle bir sözü peygamberimiz söylemiş olabilir mi, şimdide onu kur’anın yardımıyla anlamaya çalışalım. Önce Rabbimin cuma namazına davet eden ayeti yazalım. Cumua 9: Ey iman edenler! Cuma günü namaza çağırıldığı zaman, hemen Allah'ı anmaya koşun ve alış verişi bırakın. Eğer bilmiş olsanız, elbette bu, sizin için daha hayırlıdır. Yukarıdaki ayeti sizler okuduğunuzda, Yüce Rabbimin Ey iman edenler seslenişinden, hitabından siz yalnız erkeklere hitap ettiğini mi anladınız? Eğer yalnız erkeklere davet olsaydı, aşağıdaki ayetlerde Rabbin açıkça söylediği gibi, bu kesin bir dille örneklerle açıklanıp izah edilmez miydi? Kehf 54: Andolsun, bu Kur'an'da insanlar için her örnekten çeşitli açıklamalarda bulunduk. İnsan, her şeyden çok tartışmacıdır. İsra 89: Andolsun, bu Kur'an'da her örnekten insanlar için çeşitli açıklamalarda bulunduk. İnsanların çoğu ise ancak inkârda ayak direttiler. Bu açıklamaları okuyan bizler, Cumua 9. ayetinde Rabbin yalnız erkeklere seslendiğini mi düşünüyorsunuz? Eğer öyle olsaydı, bu konu açıkça belirtilmez miydi? Diyelim ki Rabbim bu ayetinde yalnız erkeklere sesleniyor, ayetin sonundaki uyarıya bakar mısınız ne diyor? (Eğer bilmiş olsanız, elbette bu, sizin için daha hayırlıdır.) Demek ki iman edenlerin cumaya davetine gitmeleri, gidenler için çok hayırlı bir iş olduğunu söylüyor Allah. Peki, Rabbim hayırlı bir işi kadın, erkek diye ayırıp, kadınları hayırlı bir şeyden mahrum edip, onları yararlandırmayıp engeller mi? Bu ayetin devamındaki ayete de bakalım söylediklerimizi nasıl onaylıyor. Cumua 10: Namaz kılınınca artık yeryüzüne dağılın ve Allah'ın lütfundan isteyin. Allah'ı çok zikredin; umulur ki kurtuluşa erersiniz. Lütfen ayetin son cümlesine bakar mısınız? Cuma yani, toplantı namazına gidenler için bakın ne diyor Rabbim,( umulur ki kurtuluşa erersiniz.) Allah bu kadar önemli toplantı namazına katılanların kurtuluşa erebileceği müjdesini dahi verdiği halde, bizler nasıl olurda Rabbimin asla bir ayrım yapmadığı halde, peygamberimizin kadınlara Cuma namazı farz değildir dediğini söyleriz? İşin daha da kötüsü, bu sözlere nasıl inanırız? Yoksa bizler kadınlarımızın kurtuluşa ermesini istemiyor muyuz? Bakın ne kadar mantıksız bir sonuca vardık, eğer kadınlarımıza Cuma farz değil dersek. Bizlerin en büyük hatası kur’an ile bağımızın olmamasıdır. Kur’an ile aramıza girenler, sen ondan anlamazsın diyerek, kendilerini ruhban sınıfının görünmez kahramanları ilan etmişlerdir. Rehbere müracaat olmayınca, söylenenleri Allahın sözü sandığımızdan, gözü kapalı inanmışız her söylenen sözlere. Hâlbuki eğer baksaydık Rabbin rehberine, eğer onun yöntemini uygulasaydık, neler görecektik, anlayacaktık, hissedecektik ah bir bilsek. Bakın Allah kullarına ne yapmasını öneriyor kur’an için. Muhammet 24: Peki bunlar, Kur'an'ın anlamını inceden inceye düşünmüyorlar mı? Yoksa kalpler üzerinde o kalplerin kilitleri mi var? İşte izleyeceğimiz yol ve yöntem. Kur’anı anlayarak bolca okuyup, anlamını inceden inceye düşünmek olmalıdır. Düşünün lütfen beşerin yazdığı ciltlerce dolusu kitapları okuduğumuzda anlıyoruz da, Rabbin rehber olsun sizlere dediği kitabımı anlayamayacağız? Bakın kur’anı okuyanlar, anlamaya çalışanlar için ne diyor Allah? Bunu yapanın kalpleri üzerindeki kabukları, kilidi açılacak ve Rabbin güneşi nuru dolacaktır. Böyle bir insan nasıl olurda yaratıcısının sözlerini anlayamaz? İşte kalplerimizin kilitli kalmasının nedeni, bu ayetten anlaşılıyor. Bizlerin kur’an ile bağımız koparılmışta ondan. Bakın Allah Araf suresi 31. ayetinde ne diyor. Araf 31: Ey âdemoğulları!(âdemin evlatları) Tüm mescitlerde süslü, güzel giysilerinizi kuşanın. Yiyin, için fakat israf etmeyin. Allah israf edenleri sevmez. Allah ayette Ey âdemoğulları diyor, bu hitabı sakın erkeklere hitap ediyor diye anlamayınız. Burada hitap edilen, âdem soyundan gelen tüm insanlaradır. Yani daha anlaşılır şekliyle hitap, EY ADEMSOYU şeklindedir. Peki, ne diyor âdem soyundan gelen kadın, erkek ayrımı yapmadan hepsine? Mescitlere giderken, yani topluca ibadete giderken süslü, temiz, güzel kıyafetlerinizi giyin de öyle gidin diyor bizlere. Süslü kıyafeti sizce kimler daha çok giyer ve özenir, erkekler mi kadınlar mı? Şimdi bu durumda da hitap edilen toplum yalnız erkeklere diyebilir miyiz? Bunu söyleyen Rabbim e ve elçisine yalan sözler isnat etmiş olacağının farkında olmalıdır. Allah her şeyden nice örnekler verdim diyorsa, Rabbin açıklamadığı, hüküm vermediği bir konuda peygamberimizin hüküm vermeyeceğini çok iyi bilmelidir. Bizler kur’anı kendi nefislerimizin doğrultusunda anlamaya çalışırsak bu güzel dini yaymamız, insanları İslam a davet etmemiz, mümkün olmayacaktır. İyice araştırdığımızda şu sözleri bizlere isnat ettiklerini göreceksiniz. İslam dini ve kur’an erkeklere hitap ediyor. İşte Rabbimin asla söylemediği halde, bizlerin bu yanlışa düşmemizi İslam düşmanları o kadar güzel kullanıyorlar ki, inanın huzuru mahşerde bunun hesabını Rabbim e veremeyiz, bunu da unutmayalım. Allah kur’an da kadın ve erkek ayrımı yaparak açıkladığı konuları hatırlayınız, çok açık detaylar verir ve izah eder bizlere. Örnek olarak şu ayete bakınız. Nisa 127: Senden kadınlar hakkında fetva soruyorlar. De ki: "Onlar hakkında fetvayı size Allah veriyor." Yazılmış hakları olanı kendilerine vermeyip de kendileriyle nikâhlanmak istediğiniz kadınların yetimleri hakkında, ezilip horlanan çocuklar hakkında, yetimler için adaleti yerine getirmeniz hakkında. Kitap'ta olup da yüzünüze karşı okunan şeyler var. Hayır olarak yaptığınız her şeyi Allah, hakkıyla bilmektedir. Peygamberimize yalnız kadınları ilgilendiren bir konu soruluyor ve bakın Rabbim hemen nasıl devreye giriyor ve ne diyor? Sana kadınlarla ilgili konuda ki fetvayı ben sana veriyorum diyor ve açıklama yapıyor. Açıklamaya dikkat edin, kur’a nın başka bir yerinde onlar için açıklama yaptığı konuları hatırlatıp, onların hakkını sakın yemeyin diye izah ediyor. Bu ve buna benzer çok örnek vardır kur’an da. Sizler tüm bu örnekleri gördükten sonra, acaba Cumua suresi 9. ayetinde Rabbimin EY İMAN EDENLER diye seslenişinden yalnız erkeklere hitap ediyor diyebilir misiniz? Peygamberimizin Cuma namazı yalnız erkeklere farzdır, dediğine inanabilir misiniz bu durumda? Şimdide bu konunun, Rabbin huzurunda hesap günü, nasıl bir sorguyla karşılaşabileceğimizi hayal edelim. Huzuru mahşerde Allah, elçisine dönüp de, ben Ey iman edenler diye tüm kullarıma hitap ettiğim halde, sen mi yalnız erkeklere Cuma namazı farzdır dedin diye sorduğunda, acaba peygamberimiz nasıl bir cevap verecektir? Bu örneği verdiğimde ne geldi biliyor musunuz aklıma? Rabbin Hz. İsa kıssasında şöyle soracağını söylüyor hesap günü elçisine. Ey resulüm sen mi söyledin, ben Allahın oğluyum diye kullarıma dediğinde, Hz. İsa şöyle cevap vereceğini söylüyor. Elbette hayır Rabbim, ben söyleseydim sen bunu bilirsin. İşte değerli kardeşlerim aynen bu örnek bahsettiğimiz konu içinde gerçek olacak, huzuru mahşerde ve Rabbim elçisine bu konuyu aynı bu şekilde soracak ve diyecek ki? Ey resulüm sen mi söyledin Cuma namazının yalnız erkeklere farz olduğunu dediğinde, acaba Allah resulü ne cevap verecektir? Gelin bu sorunun cevabını huzuru mahşerde birlikte alalım. Merak etmeyin o gün göz kapayıncaya kadar çok çabuk geçecektir. Şunu sakın unutmayalım, Allah anlayasınız diye apaçık ve detaylı gönderdim dediği kur’an da, Cumua suresinde hiç ayrım yapmadan, Ey iman edenler diye sesleniyorsa tüm iman edenlere, peygamberimizin bu önemli toplantı namazının yalnız erkeklere farz olduğunu söylemeyeceği çok açıktır. Tüm bunları çok iyi düşünüp, hesap gününe hazırlıklı olmamızın en doğrusu olacağını hatırlatırım. Her cumaya gidişimde, eşimi evimde bırakarak tek başıma gitmemin üzüntüsünü Rabbim biliyor. Böyle bir ortamı yaratarak kadınlarımızı toplumdan ve kurtuluşa yaklaştıran yoldan uzaklaştıranlar, Rahmana elbette hesap vereceklerdir. Rabbim bu ve buna benzer soruların sorulduğu hesap günü, sanıya değil, kur’an gerçeklerine iman eden ve hesap günü yüzleri gülen kullarından eylesin bizleri inşallah. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] | |
Konu Sahibi HALUK GÜMÜŞTABAK 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
İbretlik bir kıssadan hisse. | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | kamer34 | 6 | 2582 | 21 Nisan 2011 21:45 |
Kendi ellerimizle cehennemin kapısını açmayalım. | Makale ve Köşe Yazıları | HakikaT | 10 | 5432 | 12 Nisan 2011 12:36 |
Allah Kur'an ayetlerini elçisine, RÜYASINDA vah... | Makale ve Köşe Yazıları | yakuti | 7 | 2759 | 20 Mart 2011 19:44 |
Bakara 85. ayetten almamız gereken önemli dersler. | Makale ve Köşe Yazıları | kamer34 | 6 | 2661 | 16 Mart 2011 12:48 |
Kader konusunu kur'an ışığında nasıl anlamalıyız? | Makale ve Köşe Yazıları | talibetün | 5 | 2305 | 11 Mart 2011 21:19 |
02 Ocak 2011, 17:41 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 |
Selam: Haluk GÜMÜŞTABAK arkadaşım Bence öncelile Cuma Namazının İslamdaki Yeri Ehimiyeti ve İslamda Cuma Namaz'ının nasıl eda edileceğinin üzerinde durmak gerekir. Siz haklı olarak Cuma Namazı ile ilgili bir serzenişte bulunmuşsunuz.Şunu belirteyim ki inanç ve yaşam biçimlerini Allah'ın Kitabından Rasülün Sünnetin den almayan toplumlar da,bu tarz Allah'ın Kitabı ile bağdaşmayan görüş inanç ve ameller herzman ola gelmiştir. Cuma Namazı Müslümanlar'ın Cuma günü en güzel ve temiz giysilerini giyerek o bölgenin en yetkili kişinin kıldıracağı Namazı eda etmek ve Müslümanlar'ın bir araya toplanmasını sağlayan siyasi bir namazdır. Cuma Namazı Müslümanlar'ın bir çeşit haftalık bayramıdır ve Cuma Namazı iki rekat eda olarak edilir öğlen Namazının yerine geçer. Cuma Namazı Mekkede Farz Olmuş ancak şartlar ve koşullar oluşmadığından dolayı farzıyetinden üç yıl sonra Peygamber (sav) efendimizin Mekkeden Medineye hicret ederken Rauna Vadisinde bir gurup müslüman ile ki(bunların sayının kaç kişi olduğu ihtilaflıdır) birlikte ilkez kılınmıştır. Cuma Namazının Mekkede üç yıl boyunca kılınmamasının sebebi Müslümanlar'ın dinlerinin baskı altında olması ve islam Hüvviyetlerinin özgür olamamasından kaynaklanmaktadır. Bügün yaşamış olduğumuz coğrafyalarda bu islam hüvviyetimiz dinimiz nekadar özgür olduğuna buyrun siz karar verin. Birde şu husus üzerinde önemle durmak gerekir: Cuma günü Cuma'da okunacak olan hutbe bazı kurumlar tarafından tahutlara Şeytanlara örflere,adetlere,geleneklere, dokunulmaması için ince ayar çekiliyor ise.? Bu hutbelerin ince ayar çekilmiş halini Allahtan korkmadan tıpkı yahudiler gibi Ayetlerin bir kısmını üzerini parmakları ile kapatan din görevlilerinin arkasında nnamaz kılmanında nekadar Cuma Namazının ruhuna uygun olduğunu da düşünmek gerekir. Allaha Emanet Ol ve Olun.. |
02 Ocak 2011, 17:52 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 5446 Üyelik T.:
30 Kasım 2008 |
CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ DEĞİLDİR Cuma namazının yolculuk, hastalık, yağmur, çamur, cana ve mala yönelik tehlike gibi mazeretlerin bulunmaması halinde büluğ çağına gelmiş erkeklere farz olduğunda ittifak vardır. Kadınlara Cuma namazının farz olmadığı hükmünde de bütün mezhebler ve müctehidler görüş birliği içindedirler. Kendilerine Cuma farz olmayan kadınlar, hastalar, yolcular... imkân bulur da camiye giderler ve Cuma namazını kılarlarsa Cumaları sahih olur, artık o günün öğle namazını kılmaları gerekmez. Camilerde yer bulunduğu ve başkaca bir engel de bulunmadığı zaman kadınlarımızın cuma namazını kılmalarında büyük faydalar vardır; kendilerine ayrılan yerlerde ve erkek saflarının arkasında bu namazı kılarlar, hutbeyi dinlerler, İslâm ümmetinin bir yarısı olarak ümmet birliğine katılır, gerektiğinde düşünce ve tekliflerini dile getirirler. Bugünlerde kadınlara cuma namazının farz olduğunu ileri sürenler ilgili âyetin genellik ifade eden lafzına dayanmışlar, Hz. Peygamber zamanında kadınların da cemaat ve cumaya geldiklerine dair rivayetleri zikretmişler, bunları iddialarına delil olarak göstermişlerdir. O âyette Allah Teâlâ şöyle buyuruyor: "Ey iman edenler! Cuma günü namaz için ezan okunduğunda Allah'ı anmaya koşun, alış-verişi bırakın; sizin için hayırlı olan budur; eğer bilirseniz. Namaz kılınınca artık yeryüzüne dağılın ve Allah'ın lütfundan isteyin, Allah'ı çokça anın, umulur ki, felah bulursunuz." (Cum'a: 62/9-10). "Cuma kadınlara farzdır" diyenlere göre "Allah Teâlâ iman edenleri cuma namazına çağırmıştır; kadınlar da buna dahildir, onları istisna etmek caiz değildir... " Âyetin lafzı umumi (genel) mânalı gözükmekle beraber bütün İslâm mezheblerine ve müctehidlerine göre onu açıklayan başka deliller bir kısım mü'minleri (iman edenleri) Cuma namazı yükümlülüğünden istisna etmiştir (Fıkıh usûlü ifadesiyle ayet tahsis edilmiş, bunları kapsamadığı açıklanmıştır). Âyetin genel üslûb ve ifadesi de bu anlayışı desteklemektedir; çünkü yeryüzüne dağılmak ve Allah'tan rızık talep etmek kadınların değil, erkeklerin vazifeleri arasındadır. Tahsis ve istisna eden delillerin başında şu hadis gelmektedir: "Cuma namazını cemaatle kılmak her Müslüman üzerine borçtur, vazifedir; ancak başkasının mülkiyetinde olan köle, kadın, çocuk ve hasta müstesnadır; cuma namazı bunlara farz değildir." (Bu hadisin sahih olduğu uzmanlarınca ifade edilmiştir. İçinde yolcunun da bulunduğu hadisler ise zayıf bulunmuştur). İkinci delil kadınların cemaatle namaz kılma yükümlülüğü taşımamalarıdır. Üçüncü delil uygulamadır: Hz. Peygamber ve Raşid Halifeler zamanlarında kadınlar da -imkân buldukça- beş vakit namazda ve Cumada hazır bulunur, cemaatle namaz kılarlardı. Ancak gelmedikleri zaman kınanmazlar, kendilerine "niçin gelmediniz" diye sorulmazdı. Halbuki mazereti olmadığı halde cumaya gelmeyen erkekler kınanır, niçin gelmedikleri sorulur, gelmeleri kesin bir üslûpla istenirdi. Bu dönemlerde bütün mü'min kadınların behemehal Cuma namazına katıldıklarına dair bir delil mevcut değildir. O zamandan itibaren tarih boyunca uygulama da böyle olmuştur. Kadınlara Cuma namazı farz olduğu halde bir dönemden itibaren erkeklerin -fitne çıkar korkusuyla- bunu engellediklerini, müctehidlerin de buna katıldıklarını söylemek ağır bir itham, tüyler ürperten bir bühtandır. Böyle bir engellemeye ne kadınlar razı olur, baş eğerler; ne de sahâbe zamanından beri yetişmiş binlerce faziletli, dinine bağlı, imanı uğrunda canını bezletmiş âlimler ve müctehidler. Eğer fitne yüzünden (kadınlarla erkeklerin bir arada olmaları günaha girmeye sebep olabilir diye) kadınları, kendilerine farz olan bir ibadetten engellemek caiz olsaydı, mü'minler bunu hac ibadeti için yaparlardı. Çünkü en fazla bu ibadette -yolculukta ve haccı eda ederken- kadın-erkek ihtilatı, beraberliği, izdihamı yaşanmıştır, yaşanmaktadır. Erkeklerle savaşa, öğrenim ve öğretime, hayatın çoğu faaliyetine katılan, gerektiğinde halifelere karşı haklarını savunan kadınları hiçbir güç, kendilerine farz olan bir ibadetten asırlarca alıkoyamazdı. Genellikle cumaya katılmadılar; çünkü kendilerine farz olmadığını biliyorlardı. Bize göre de kadınlarımızın cuma namazını -kendilerine farz olmadığı halde- kılmalarında faydalar vardır; ancak bu, yer darlığı vb. sebeplerle erkeklerin, kendilerine farz olan bu ibadeti yerine getirmelerine engel olmamalıdır. islam hukuku profesörü hayrettin karaman ın web sitesinden alıntı
__________________ DÜNYA mü,minin (ahiretteki ebedi nimetlere göre)zindanı Kafirin de (ahiretteki azabına göre) cennetidir. hadis |
02 Ocak 2011, 18:20 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 |
Dünya'da İnsanın Başına Büyük Bela Açan "KELİME" Öğrenmek istiyorsan linki açıp okumalısınız..! [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
03 Ocak 2011, 00:05 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 8025 Üyelik T.:
10 Mayıs 2009 |
Haluk bey: Eğer cuma namazı kadınlara da farz ise normal olarak hazreti pegyamberin, halifelerin eşlerinin de cuma namazlarına gitmiş olmaları gerekir. 1-Hazreti Peygamberin eşlerinin cuma namazlarına gittiğine dair kaynaklar var mı? 2-Halifelerden hazreti ebubekirin, hazreti ömerin, hazreti alinin, hazreti osmanın eşlerinin cuma namazlarına gittiklerine dair kaynaklarınız var mı? 3- Kuranda bahsettiğiniz ayetler eğer sizin dediiniz gibi cumanın kadınlara değil erkeklere şart olduğnu ifade etmiyor olsaydı bunu en iyi hazreti peygamberin anlamış olması gerekmezmiydi? 4- Evli misiniz? evli iseniz cuma günleri cuma namazlarına eşinizle birlikte mi gidiyorsunuz? |
03 Ocak 2011, 11:43 | Mesaj No:6 |
Sayın Redyellow sanırım yazımın tamamını okumadığınız anlaşılıyor. Ben her cumaya gidişimde, eşimin bana hayırlı cumaların olsun sözlerini duyduğumda üzüntümü de belirtmiştim. Gelelim sizin sözlerinize. Siz peygamberimiz devrinden delil aradığınızı ve bu konuda benden örnekler istiyorsunuz, daha doğrusu kaynak istiyorsunuz. Bu sözleri duyduğumda kur'an dan şu ayetler geldi aklıma. Peygamberimiz devrinde eski inançlarından vazgeçmek istemeyenler, kur'an dışından da deliller ve inançlar sunmak isteyen, kabul görmesi için peygamberimize baskıda bulunanlara karşı bakın Rabbim nasıl ayet indirmiş? Araf 185: Göklerin ve yerin hükümranlığına, Allah'ın yarattığı her şeye ve ecellerinin yaklaşmış olabileceğine bakmadılar mı? O halde Kur'an'dan sonra hangi söze inanacaklar. Ankebut 51:Kendilerine okunmakta olan Kitab'ı sana indirmemiz onlara yetmemiş mi? Elbette iman eden bir kavim için onda rahmet ve ibret vardır. Bu ayetleri apaçık görmeniz size yetmiyor mu? Siz bu ayetleri topluma tebliğ eden elçisinin, bunun dışında bir hüküm ilave edeceğine inanabiliyor musunuz? Aslında rivayetlere baktığımızda peygamberimiz devrinde kadın erkek birlikte günlük ve Cuma namazı kılındığı söylenir. Fakat bunların hiçbirisi kesin delil değildir. Hatırlayınız mezhepler içinde aynı konuda peygamberimizin bir birine tamamen zıt hadislerinden bahsedilir ve inanılır. Sizce Allah elçisi bir söylediğinin tersini daha sonra söyler mi. Asla söylemez, çünkü o Allahın kontrolündeydi. Bakın size bazı rivayetlerden örnekler vereyim, ama daha önce söylediğim gibi bizler İslam ı rivayetlere göre değil, kur’anın apaçık emirlerine göre yaşamalıyız. Aşağıdaki bilgiler doğrumudur, yanlışmıdır hiçbirimiz bilemeyiz. Doğru olan korunan yalnız Rabbin rehberi kur’andır. (Kadınlar Peygamberimizin döneminde akşam, yatsı ve sabah namazları dahil bütün cemaat namazlarına katılırlardı. Kur’ân vahyi ile kıblenin Kudüsteki Mescid-i Aksa’dan Mekke’deki Mescid-i Haram’a çevrildiği günün öğle namazında Kıbleteyn mescidinde 19 erkek yanısara 13 kadın vardı. İslam bilginlerinin isim isim yaptıkları bu tesbitte kadınların erkeklere oranı % 40.3’dü. Bu oran hemen hemen her namazda korunuyordu. Aşağıda sunacağımız örnekler bu gerçeği kanıtlayıcı niteliklidir. 1- Buhârî ve Müslim’in aktarımına göre sevgili annemiz Hz. Âişe şöyle anlatıyor: Hz. Peygamber sabah namazını fecrin hemen akabindeki alaca karanlıkta kıldırırdı. Bu sebeple sabah namazından dönen kadınlar karanlıktan ötürü tanınmazlardı. 2- Buhârî Sahîhinde “Kadınların akşamları ve sabahın koyu karanlıklarında namaza gitmeleri” başlıklı babında şu haberi rivayet ediyor: Bir akşam Hz.Peygamber yatsıyı biraz erteleyince kadınlar uyumaya başlar. Bunun üzerine Hz. Ömer durumu Allah’ın Resûlüne bildirir. Hz. Peygamber gelir, yeryüzünde kendilerinin benzeri hiç kimsenin namaz için beklemediğini açıklayarak onları müjdeler. 3- Hz. Peygamber kadınlara yönelik öğütlerini de onlar için belirlediği günde camide veriyordu. Bu sebeple olacak kadınlar Mescid-i Peygamberîde buluşup oturuyorlardı. Bir defasında Mescidde bulunan kadınlar topluluğuna eliyle de işaret ederek onları selâmladı.) Her beşer yaptıklarından sorumludur. Hepimiz bir imtihanın parçasıyız bu Dünyada. Eğer imtihan olurken soruların cevaplarını kopya çekerek başkalarından almaya çalışırsak, acaba alacağımız bilginin doğruluğunu ve alacağımız notun ne olacağını bilebilir miyiz? Bende diyorum ki gelin kimseden kopya çekmeyelim, imtihan olacağımız kitabı Allah elimize vermiş oraya bakalım. Bu Allahın önerdiği en garantili yol değil mi sizce? SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK | |
03 Ocak 2011, 12:57 | Mesaj No:7 | |
Durumu: Medine No : 8025 Üyelik T.:
10 Mayıs 2009 | Alıntı:
lütfen madde madde sorularıma cevap verir misiniz? ben bir şeyler sordum, eğer cevaplamak istiyorsanız lütfen sorularıma cevap verin, (ben peygamber efendimizin zamanında kadınlar cuma namazına gidiyorlarmıydı diyorum siz bana sabah namazından vs. bahsediyorsunuz) başka şeyler yazmanıza gerek yok. Teşekkürlerimle. | |
03 Ocak 2011, 13:04 | Mesaj No:8 |
Ben size cevabımı verdim, iyice okursanız anlayacaksınız. Ama bu yazdıklarım sizi memnun etmediyse, size sözüm olamaz, saygı duymaktan başka. Ben hiç kimseyi yazdıklarımı kabul etsin diye yazmıyorum. Ben Rabbin rehberinden anladıklarımı yazıyor ve bizlere öğretilenlerle karşılaştırıyorum. Daha doğrusu herkez aynı şeyi yapıyor buda imtihanın bir parçası zaten. Eğer yanılıyorsam bundan ne siz sorumlusunuz nede bir başkası. Tam tersini düşünelim, eğer siz yanılıyorsanız sizden ne ben sorumluyum, nede bir başka kişi. Saygılarımla Halukgta | |
03 Ocak 2011, 13:12 | Mesaj No:9 | |
Durumu: Medine No : 8025 Üyelik T.:
10 Mayıs 2009 | Alıntı:
Cenabı Allah peygamberleri niye göndermiş? Neyse uzatmayım. Teşekkür ederim, sorulara cevap veremeyeceğiniz çok açık, zorlamaya gerek yok. Fakat madem bir şey yazıyorsanız o yazınızla ilgili tartışmalara açık olmanız gerekirdi. Bu tavır hiç hoş değil. Şüphe uyandırır bir tavır. iyi günler. | |
03 Ocak 2011, 13:23 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Haluk abim Ey İman Edenler! Genele hitap ettiğini kabul edelim o zaman Kör Olana da bu hitap geçerlimidir ? Cumanın sıhat şartlarını belirleyen Ayetin müfessiri Allah Resulü Muhammed (s.a.a) bu şartları belirler iken kendi heva ve hevesinden mi belirlemiş 1400 yıllık bir süreç içerisinde hiç bir kimse kadınlara Farz olduğuna değinmemiş bilakis isterse kılabilir diyerek icma etmişlerdir....cevaptan sonra gereken izahatı yapacam Teşekkürler abi...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ? | AŞK'ÜL İSLAM | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 43 | 20 Mart 2011 22:16 |
Cuma Namazında sonra Zuhr-i Ahir Namazı kılınması gerekli midir? | MERVE DEMİR | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 10 Nisan 2009 10:47 |
Cuma namazı ve O günkü öğle namazı | MERVE DEMİR | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 09 Nisan 2009 22:27 |
Cuma namazı Müslüman, akıl baliğ, hür olan her erkeğe farzdır Cuma namazını terk etme | MERVE DEMİR | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 09 Nisan 2009 22:27 |
Şafii mezhebine göre hayvan kesiminde besmele farz değil midir? Yurt dışında et alırk | KuM TaNeSi | Soru Cevap Arşivi | 0 | 09 Nisan 2009 01:56 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|