Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Edebiyat > Makale ve Köşe Yazıları

Konu Kimliği: Konu Sahibi Mevlüt HÖNÜL,Açılış Tarihi:  21 Mayıs 2012 (00:20), Konuya Son Cevap : 28 Mayıs 2012 (02:12). Konuya 30 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme: Değerlendirme: Toplam 1 oy almıştır,  ortalama Değerlendirmesi 5,00 puandır.
Alt 24 Mayıs 2012, 15:59   Mesaj No:11
Medineweb Sadık Üyesi
aslıı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:aslıı isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15266
Üyelik T.: 14 Aralık 2011
Arkadaşları:17
Cinsiyet:
Yaş:31
Mesaj: 751
Konular: 119
Beğenildi:62
Beğendi:29
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

kader konusunda iki husus var külli irade cüzi irade. külli irade bize verilmiş olan yapma veya yapmamayı tercihte aracı kabul edilen seçme yetenegidir degil mi yani yanlış düşünmeyi onu yazmayı sen düşünüyosun bu tercih sana fakat onu yazdıran yine allahtır kısacası bizim irademizle olan fiilleri yine allah yaratır kader konusuna gelince abim bu derin bi mevzu sizinle farklı görüşteyiz bu konuda o yüzden konumuza dönüyorum
1)şiaya göre hz ali nasla ve bizzat peygamberimizin vasiyetiyle halife tayin olmuştur ve bunun olması kesindir bu görüşe ne diyosunuz hangi nasda geçer bu?
2)hz ali ve onun soyundan gelen imamlar her türlü hatadan uzaktır katılıyomusunuz yada mahbul olarak gördügünüz şianın bu düşüncesini açıklarmısınız?peygamber efendimiz hz fatımaya baban peygamber diye güvenme dedigi halde bu görüş hangi akılla söylenmiş olabilir?
3)büyük günah işleyenlerin durumu sizce nedir?bi insan büyük günah işledi diye hem müslüman hem kafir olabilir mi(mutezşle görüşü)
4)kuran mahlukmudur? (mutezile görüşü)
5)mutezilenin büyük ölçüde kabul ettigi aşagıda yazacagım cebriyye görüşü sizce islamla bagdaşır mı
-allahın ilmi ezeli degildir
-cennet ve cehennem geçicidir
-kabir azabı yoktur
-rüyatullah mümkün degildir
5)gırdas olayını açıklarmısınız sizce şiilerin dedigi gibimidir?
burada tartışmak yargılamak degil niyetim dogru mezhep olarak gösterdiklerinizin yanlışlarını sunmaktayım bir diger sorumda bu kadar ana hususta yanlışı olan makbul olmayan bu meshepleri neden dogruluyosunuz hangi dogrularını ele alarak bunlar haktır diyosunuz?ehli sünnet mezhepleri varken yanlış olamyan özellikle itakatte saglam olan ayrıma düşmeyen mezheplerimiz varken neden diger mezhepleri tercih ediyosunuz ?
not: kişisel sordugum sorulara cevap vermek zorunda degilsiniz lakin diger sorularıma soruyla sınırlı kalarak cevap verirseniz daha ögretici olur makale gibi yazdıgınızda soruma cevap bulmak yerine başka başka sorular çıkıyo şimdiden allah razı olsun diyorum selametle
__________________
‎''onlar sanıyorlar ki,
biz sussak mesele kalmayacak.
halbuki,biz sussak, tarih susmayacak..
tarih sussa, hakikat susmayacak........''
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Mayıs 2012, 09:45   Mesaj No:12
Medineweb Aktif Üyesi
Mevlüt HÖNÜL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Mevlüt HÖNÜL isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 18779
Üyelik T.: 20 Mayıs 2012
Arkadaşları:6
Cinsiyet:
Memleket:Malazgirt
Yaş:48
Mesaj: 151
Konular: 93
Beğenildi:17
Beğendi:0
Takdirleri:32
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

Aslı:

1)şiaya göre hz ali nasla ve bizzat peygamberimizin vasiyetiyle halife tayin olmuştur ve bunun olması kesindir bu görüşe ne diyosunuz hangi nasda geçer bu?

Aslı bacım Size cevap verirken Dayanak aldıkları ayetleri siyak sibak ile izah etmem gerekiyor bir iki cümle ile açıklanacak mevzuu değildir ...Kardeşime şunuda izah Edeyim Ne Şiayım Ne Sünni yapay isimler etrafında dinimi şekillendirmem Tüm ekollerin yalnızca Doğularını benimserim İster Şiadan İster Sünniden İster Mutezileden hakk ölçüsü Ku'an ve Sünnettir bu ölçüye uyan esasları alırım sadece Yanlışlarınada yanlış derim Lakin Siyasi duruşu ile Şiayı Akli yönü İle Mutezileyi Teslimiyetçi duruşu ilede Sünniyi kabul ederim İtikadi Hususlarda İse Yalnızca Kur'anı esas alırım kimin ne dediğine bakmaz Kur'an ve Resulü ne diyor temel olarak ona bakarım...

‘’Eğer Kitabı Mukaddesin izleyicileri (gerçek) inanca ve Allaha karşı sorumluluk bilincine ulaşmış olsalardı, Biz gerçekten onların (geçmiş) kötülüklerini siler ve onları nimet bahçelerine sokardık;

Eğer onlar Tevrat’a, İncile ve Rableri tarafından kendilerine indirilmiş olan bütün (vahiy)lere uymuş olsalardı, gökyüzünün ve yerin tüm nimetlerinden yararlanırlardı. Onların bir kısmı doğru bir yol tutarlar; çoğuna gelince, yaptıkları ne kötüdür onların!


Ey Elçi! Rabbinden sana indirilenleri tebliğ et: Sen onu tam yapmadığın sürece Rabbinin mesajını (hiç) yaymamış olursun. (Görevini yaparsan) Allah seni (inanmayan) insanlardan koruyacaktır. Allah, hakikati inkâr eden insanları doğru yola iletmez.

De ki: "Ey Kitab-ı Mukaddesin takipçileri! Siz, Tevrat’a, İncile ve Rabbiniz tarafından size indirilen her şeye (tam olarak) uymadıkça inançlarınızı sağlam bir temele oturtmuş olmazsınız! Fakat (ey Peygamber,) Rabbin tarafından sana indirilenler, onların çoğunu kibirli küstahlıklarında ve inkârcılıkta daha inatçı yapacaktır. Ama hakikati inkâr eden insanlara üzülme:

Çünkü (bu ilahi kelama) iman edenler ve Yahudi itikadına uyanlar ile Sabiiler ve Hıristiyanlardan Allaha ve Ahiret Gününe inanıp, doğru ve yararlı fiillerde bulunanlar ne korkacak, ne de üzüleceklerdir.’’
( Maide-65-66-67-68-69 )

Maide suresinin 54 ile 64 ayetleri ile ele aldığımızda nüzul sebebini daha iyi anlayabiliriz Kitap ehli olanların Müslümanların dinini alay ve eğlence konusu edinmeleri ayetlerde açıkça azgınlaştıklarını ve küfürlerinin arttığını anlatmakta. Çünkü onların tepkisi vereceğim şu ayette açıkça Allah Resulünün tebliğ ettiği vahye idi:

De ki; Ey Kitap Ehli, bizden hoşlanmamanızın sebebi Allah’a, bize indirilen kitaba ve daha önce indirilmiş olan kitaplara inanmamız ve de çoğunuzun fasık, yoldan çıkmış kimseler olmanız değil midir?
(Maide-59)

‘’Ey Elçi! Rabbinden sana indirilenleri tebliğ et’’ Bu kısımdan çıkaracağımız sonuç ise Allah tarafından indirilen hakikatleri tebliğ etmesi ve eğer tebliğ edilmez ise elçilik görevini hiç yapmamış gibi olursun ikazı aslında Allah resulüne sen tebliğ vazifeni yerine getir ve onların söylemlerine, tepkilerine aldırış etme anlamına daha yakındır.

Bu insanların söylediklerinin seni gerçekten üzdüğünü pekâlâ biliyoruz: Ama unutma ki, onların yalanladığı sen değilsin; bu zalimlerin inkâr ettiği, aslında Allahın mesajlarıdır.
(En’am-33)

Bu tepkiler neticesinde Allah resulünün tebliğ etmiş olduğu hakikatleri yalanlamaları ve Allah resulüne hakaretleri bir nevi endişeye sebep olmuştur bunun neticesinde ayeti kerimede de açıkça belirtilen ‘’Allah seni (inanmayan) insanlardan koruyacaktır ‘’ inanmayanların ne denli bir tepki gösterdiğine ve Allah resulünün içinde bulunmuş olduğu tehlikeyi anlatmaktadır. Bu tehlike çok ileri bir dereceye vardığında ise Allah onu koruyacağını beyan ederek ilahi korumayı devreye sokmuştur.

Bütün peygamberlerin tebliğ esası İlahi mesajları insanlara ulaştırmaktır yalnız bunu yaparken hiçbir ilave ve eksiltme olmadan aynen ulaştırmaktır.

Rabbimin haberlerini bildiriyor, öğütler veriyorum size: çünkü ben, Allahın bana (vahiyle) bildirmesi sayesinde sizin bilmediğinizi biliyorum.
( A’raf-62 )

Bütün peygamberlerin tebliğ ettiği yalnızca vahiy iken bu kutlu yolun takipçileri olanların da din adına sadece Allah’ın indirdiği hakikatleri tebliğ etmek ile mükelleftirler. Kendi heva ve heveslerini karıştırmadan birilerinin rivayeti düşüncesi ve aktarımı dayatılmadan sadece doğru olanları benimsenerek anlatılmalıdır. Çünkü Allah insanın kendi heva ve hevesleri sonucu oluşan fikir ve eylemlerinin dine karışmaması hususunda açıkça beyan ile bizleri uyarmıştır:

‘’Bakın, bu (Kuran) gerçekten şerefli bir Elçi'nin (vahyedilmiş) sözüdür ve o, inanmaya ne kadar az (eğilimli) olsanız da bir şair sözü değildir ve ders almaya ne kadar az (hazır olsanız) da bir kâhin sözü de değildir.(o) bütün âlemlerin Rabbinden bir vahiy(dir). Şimdi o, (kendisine bunu emanet ettiğimiz kişi,) (kendi) sözlerinden bir kısmını Bize isnad etmeye kalkışsaydı o'nu sağ elinden yakalardık ve şah damarını keserdik’’
(Hakka-40-41-42-43-44-45-46)

Kuran’a hiçbir şekilde hiçbir ekleme ve eksiltmenin olmadığını ve özellikle tebliğ eden Allah resulü tarafından yazılmadığı ve ilave eksiltme yapmadığını Allah açıkça beyan ederek bu yolu takip edecek olanlarında aynı Peygamberi metodu izlemeleri ve ekleme eksiltme yapmamaları emredilmektedir:

Hz Ebu Bekir henüz Efendimiz (s.a.a.) defnedilmeden meşhur bir hutbe irat etmiştir: “Ey insanlar! Kim Muhammed’e (s.a.a.) ibadet ediyorsa bilsin ki O vefat etmiştir. Kim de Muhammed’in (s.a.a.) Rabbine ibadet ediyorsa bilsin ki O (c.c.) Hayy’dır ve asla ölmeyecektir.

Netice itibari ile İmamet mevzuunun nass ile alakalı bir mesele olmadığını Kur’ani metot ile baktığımızda tam anlamı ile anlamış olmaktayız rivayet edilen hadislerde doğruluk payı olan yerler gibi taraflı anlayışların eklemesi ve eksiltmeside mevcut bizler tarafsız baktığımız için neticeyi Kur’an ‘a arz ederek neticelendirmez ile mükellefiz

Nass olan bir hususa Hz Ebubekirin veya Hz Ömer’in veya başka birilerinin sahip oldukları konumları itibari ile itiraz etmeleri veya uygulamamaları onların peygamber ile geçirmiş oldukları yaşamlarına ters olup düşünülemez bu söylem tamamı ile onların günahlardan beri olduğu anlamına da gelmemeli çünkü öyle bir anlayış kutsamak olur Allah muhafaza etsin…

Allah Resulü (s.a.a), Kuran’ı kendi gaye, ideoloji, meşrep ya da menfaatleri doğrultusunda açıklayanların nasıl değerlendirildiklerini ifade buyururken şunları söylemektedir: ‘Kim kendi görüşü ile Kuran’ı tefsir ederse cehennemdeki yerini hazırlasın.’’

Bu vasıflar ile Kuran’ı yorumlayan açıklayan kişiler kendi gaye ideoloji ve meşreplerine hizmet etmekten öteye gitmeyenlerde ve Allah resulünün değerlendirdiği kapsama girerler..

İmam Ali'nin Nass ile Tayin edildiğine dair Şianın dayanak olarak ele aldığı Ayetlere paçacı yaklaşım mevcuttur. Kur'an Ümmetin ihtilafında yada başka konularında esas ilkeyi Şura ile belirlemiştir Nass ile bir tayin yoktur .Böyle bir tayine Hz Ebubekirin Ya da Hz Ömerin itiraz etmeleri asla düşünülemez Şia kendini haklı çıkarma amacındadır dayanak olarak ele aldıkları ayetlerin İmam Ali ile alakası yoktur....

Diğer sorularınıza tek tek cevap vereceğim inşaallah yalnız 5 soruyu anlamadım Gırdas mevzuu diye sorduğunuz mevzuu nedir Şiada böyle bir mevzuu yoktur Sorunuzu biraz açarmısınız ona göre cevap vereyim..
__________________
“...Kendinizi satmayınız. Hür, özgür insanlar olunuz, kendini satan satıcılardan olmayınız”
İmam HÜSEYİN (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Mayıs 2012, 11:24   Mesaj No:13
Medineweb Aktif Üyesi
Mevlüt HÖNÜL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Mevlüt HÖNÜL isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 18779
Üyelik T.: 20 Mayıs 2012
Arkadaşları:6
Cinsiyet:
Memleket:Malazgirt
Yaş:48
Mesaj: 151
Konular: 93
Beğenildi:17
Beğendi:0
Takdirleri:32
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

2)hz ali ve onun soyundan gelen imamlar her türlü hatadan uzaktır katılıyomusunuz yada mahbul olarak gördügünüz şianın bu düşüncesini açıklarmısınız?peygamber efendimiz hz fatımaya baban peygamber diye güvenme dedigi halde bu görüş hangi akılla söylenmiş olabilir?

İmametin nass ile tayini mevzuunu kabul etmediğim gibi İmamlarında hatadan uzak olduğu fikrini kabul etmiyorum...Şianın bu teorisi Sünninin Sahabe kutsiyeti teorisine karşılık olarak ortaya atılmıştır Birbirini alt etme anlayışlarının eseridir.

Şiada var olan İmamların ilminin Vehbi olduğu görüşü ile yola çıkan Şia Kesbi ilimde var olan Edile-i Şerri'ye esaslardan herhangi birisinin Vehbi ilme zıt olduğunu deliller ile görseler bile Vehbi ilmi esas alırlar.

Lakin Bizim inancımızda Temel Kaynak ve açıklayıcıları bellidir. İlham rüya keşf ve benzeri yollar ile elde edilen ilimlerin İslamda bağlayıcı özelliği yoktur.

Herkes kendi kazandığından sorumludur hiç kimse günahtan münezzeh değildir ...
__________________
“...Kendinizi satmayınız. Hür, özgür insanlar olunuz, kendini satan satıcılardan olmayınız”
İmam HÜSEYİN (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Mayıs 2012, 11:28   Mesaj No:14
Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.134
Konular: 555
Beğenildi:1087
Beğendi:252
Takdirleri:10770
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

Alıntı:
Mevlüt HÖNÜL Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Aslı:


Diğer sorularınıza tek tek cevap vereceğim inşaallah yalnız 5 soruyu anlamadım Gırdas mevzuu diye sorduğunuz mevzuu nedir Şiada böyle bir mevzuu yoktur Sorunuzu biraz açarmısınız ona göre cevap vereyim..
[/SIZE]
Gadir-i Hum olayını soruyor olmasın
__________________
Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir
(Müslim)
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Mayıs 2012, 11:34   Mesaj No:15
Medineweb Aktif Üyesi
Mevlüt HÖNÜL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Mevlüt HÖNÜL isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 18779
Üyelik T.: 20 Mayıs 2012
Arkadaşları:6
Cinsiyet:
Memleket:Malazgirt
Yaş:48
Mesaj: 151
Konular: 93
Beğenildi:17
Beğendi:0
Takdirleri:32
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

3)büyük günah işleyenlerin durumu sizce nedir?bi insan büyük günah işledi diye hem müslüman hem kafir olabilir mi(mutezşle görüşü)


Günah veya Sevap işleme insanda var olan bir özelliktir. Büyük günah işleyen birinin dinden çıkması söz konusu değildir. Çünkü dinden çıksa idi Allah tevbe kapısını kapatması gerekir idi. Lakin Allah tevbe kapısı ile bağışlanma kapısını açık bırakmıştır.Büyük Günah işleyen ve bunu hayat sistemi haline getirenlere ise Mücrimlerdir Mücrimlerin yapıp ettiklerine karşılık olarak alacakları cezalar ahiret aleminde Allah'ın el adl ismi ile ortaya konacaktır.Büyük günah işleyen biri dünya hayatında Kafir olarak isimlendirilemez lakin Fasıklığına delalet eder.Allah hüküm verendir Bu hükmü biz veremeyiz...Affedilmeyecek Günah ŞİRK'tir tevbe etmez ise ...
__________________
“...Kendinizi satmayınız. Hür, özgür insanlar olunuz, kendini satan satıcılardan olmayınız”
İmam HÜSEYİN (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Mayıs 2012, 11:35   Mesaj No:16
Medineweb Aktif Üyesi
Mevlüt HÖNÜL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Mevlüt HÖNÜL isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 18779
Üyelik T.: 20 Mayıs 2012
Arkadaşları:6
Cinsiyet:
Memleket:Malazgirt
Yaş:48
Mesaj: 151
Konular: 93
Beğenildi:17
Beğendi:0
Takdirleri:32
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

Olabilir abi Eğer Gadir Hum ise o hususta çalışmam mevcut onunla cevaplarız...
__________________
“...Kendinizi satmayınız. Hür, özgür insanlar olunuz, kendini satan satıcılardan olmayınız”
İmam HÜSEYİN (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Mayıs 2012, 11:38   Mesaj No:17
Medineweb Aktif Üyesi
Mevlüt HÖNÜL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Mevlüt HÖNÜL isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 18779
Üyelik T.: 20 Mayıs 2012
Arkadaşları:6
Cinsiyet:
Memleket:Malazgirt
Yaş:48
Mesaj: 151
Konular: 93
Beğenildi:17
Beğendi:0
Takdirleri:32
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

4)kuran mahlukmudur? (mutezile görüşü)

Tarihin çözülememiş sorularından biridir Bakii olan Yalnız Allah'tır onun dışında kalan herşey yaradılmıştır.Hadistir Bu gözle bakar isek Yaradılmıştır...Farklı boyutlardan bakar isek değişir en iyisi bu konuyu çok irdelemeyelim derim İmani bir mevzuu değildir isteyen Yaradılmış desin isteyen demesin netice değişmez Elimizde şüphesiz temel kaynaktır...
__________________
“...Kendinizi satmayınız. Hür, özgür insanlar olunuz, kendini satan satıcılardan olmayınız”
İmam HÜSEYİN (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Mayıs 2012, 11:53   Mesaj No:18
Medineweb Aktif Üyesi
Mevlüt HÖNÜL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Mevlüt HÖNÜL isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 18779
Üyelik T.: 20 Mayıs 2012
Arkadaşları:6
Cinsiyet:
Memleket:Malazgirt
Yaş:48
Mesaj: 151
Konular: 93
Beğenildi:17
Beğendi:0
Takdirleri:32
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

5)mutezilenin büyük ölçüde kabul ettigi aşagıda yazacagım cebriyye görüşü sizce islamla bagdaşır mı

-allahın ilmi ezeli degildir: Allah'ın ilmi ezelidir Ezel ve Ebed sahibi Olan Allah herşeyden münezzehtir.

-cennet ve cehennem geçicidir:

Geleneksel anlayışın sunumları ile günümüze kadar ulaşmış olan rivayet ve kültürlerin etkisi insanların hayal kırıklığına uğramamaları veya umutlarının kırılmaması adına yığınlar ya şefaate ya da cezasını çektikten sonra cennete girecekleri hayali ve ümidi ile Allah’ın dinine değil kendi zanni anlayışlarına göre yaşamaktadırlar… Görev ve sorumluluk bilincini bir köşeye koyarak zanni ve nefsanî anlayışlara inanarak.

Ve onlar: "Ateş bize birkaç günden fazla dokunmaz" derler. De ki (onlara): "Allah'tan bir söz mü aldınız -çünkü Allah hiçbir zaman sözünden caymaz- yoksa asla bilemeyeceğiniz bir şeyi mi Allah'a isnat ediyorsunuz?"
(Bakara-80)

Evet! İşte (böylesine) büyük bir kötülük işleyen ve (bunun) günahıyla çepeçevre kuşatılan kimseler var ya, işte böyleleridir içinde kalmak üzere ateşe mahkûm olanlar!
(Bakara-81)

İmana ermiş olup doğru ve yararlı işler yapanlara gelince, sürekli içinde kalmak üzere cenneti hak edenler de işte bunlardır.(Bakara-82)

Geçmişten günümüze kadar, İslam dünyasının hemen her tarafında kutsallaştırılan, ölü ve diri kişiler, mezarlar, türbeler, mabetler, ağaçlar, taşlar, duaların kabulü dertlerin dermanı için birer başvuru kaynağı haline dönüşmüştür. Saymış olduklarım hakkında sayısız bidat hurafe ve efsane dillendirilerek, hemen her şey şefaatçi şifa veren ve cehennemden koruyan birer ****a haline dönüşmüştür.
Allah’ın Kur’ani kerim’de açıkça belirtmiş olduğu kulluk vazifesini yerine getiremeyen kimseler, kısa yoldan mükâfat alarak cezadan kurtulmanın yollarını aramış ve Allah’ın ‘’El Adl’’ ismine aykırı sözler ve anlayışlar sunmaya başlamışlardır… Bu anlayışlarını ise dinin özü gibi yansıtarak insanları başıboşluğa itmişlerdir.

Bu söz ve anlayışlarını Allah Resulüne dayandırmak için ‘’La ilahe illallah diyen kişiye Allah ateşi haram kılmıştır’’ veya ‘’Kalbinde hardal tanesi kadar iman Bulunan’’veya ‘’La ilahe illallah diyen kişi’’ gibi rivayetleri sunmuşlardır. Bu anlayışlara Kur’ani pencereden baktığımızda Allah’ın açıkça ‘’ İman edip Salih Amel ’’ işleyen kişilerin kurtuluşa erenler olduğunu bunun dışında istisnai bir durum olarak Rahmeti ile isterse affedebileceğini belirtmektedir.

Bu istisnai durumun Allah’ın vaadine aykırı bir biçimde işleyeceğini düşünmek ise Allah’ın adaletine aykırıdır. İman olmadan yapılan amellerin Salih amel kapsamında olmayacağını bir seraba ya da kül yığınına benzetildiğini Kuran açıklamaktadır.

İman; Kalp ile tasdik, dil ile ikrar ve uzuvlarla ameldir.

Allah bunu Kuran’da şöyle açıklıyor:

İnananlar ancak o kimselerdir ki, her ne zaman Allahtan söz edilse kalpleri korkuyla titrer ve kendilerine her ne zaman Onun ayetleri ulaştırılsa inançları güçlenir ve Rablerine güven beslerler. Onlar ki, namazlarında devamlı ve kararlıdırlar; kendilerine rızık olarak bahşettiğimiz şeylerden başkalarının yararına harcarlar: İşte böyleleridir, gerçekten inanmış olanlar! Rablerinin katında büyük onur, bağışlanma ve çok değerli bir rızık olacaktır onların payı.
(Enfal 2-3-4)

Cennet ya da Cehenneme girdikten sonra oradan çıkışın Kur’anda yer almamasına ve azabının kâfirler, müşrikler, münafıklar, müstekbirler (büyüklenenler),imtihanı kaybeden günahkârlar, fasıklar, Allah’ın ayetlerini gizleyenler, ayetlerle alay edenler, zalimler, günahı hayat biçimi haline getirenler, Faiz (Tefecilik) Yapıp Allah ve Resulüne karşı savaş açanlar için olduğunu bizlere bildirmektedir. Bu ayetlerin varlığına rağmen İsmi sadece Müslüman olanların kendi elleri ile yapıp ettiklerini şimdiden göz önünde bulundurmaları gereklidir.

Çünkü Kur’an açıkça cennete veya cehenneme götürecek amelleri açıkça belirtmiştir.

Ve ateşin içinde olanlar cehennemin bekçilerine, "Ne olur Rabbinize yalvarın da bir gün (bile olsa) bu azabımızı hafifletsin!"diyecekler.

(Cehennemin bekçileri): "Elçileriniz size hakikatin bütün kanıtlarını getirmiş değiller miydi?" diye soracaklar. O (ateşdeki)ler, "Evet, öyleydi!" diyecekler. (Ve cehennemin bekçileri,) "Madem öyle yalvarıp durun!" diye cevap verecekler; çünkü inkâr edenlerin yalvarması, avunmadan başka bir anlam taşımaz.
(Mü’min-49-50)

Ama tartıda hafif çekenlere gelince; işte, cehennemde yerleşip kalmak üzere kendi kendilerine yazık edenler de böyleleridir;
(Mü’minun-103)

Fakat her kim bir mümini kasten öldürürse, onun cezası, cehennemde kalmak olacaktır. Allah onu mahkûm edecek, lanetleyecek ve onun için korkunç bir azap hazırlayacaktır.
(Nisa-93)

Gerçek şu ki, Biz, cehennem için, kalpleri olup da gerçeği kavrayamayan, gözleri olup da göremeyen, kulakları olup da işitmeyen görünmez varlıklardan ve insanlardan çok canlar ayırmışızdır. Hayvan sürüsü gibidir bunlar; hayır-hayır, doğru yolu kavramakta onlardan da aşağı: Körcesine dalıp gitmiş olanlar işte böyleleridir.
(A’raf-179)

Benim görevim, sadece Allah'tan gelen direktifleri, O'nun mesajını duyurmaktır. Allah'a ve Peygamber'e başkaldıranları, içinde sürekli kalacakları cehennem ateşi bekliyor.
(Cin-23)

Hakkı inkara şartlanmış olanlara gelince; onları bir cehennem ateşi beklemektedir; (orada) ne hayatlarına son verilip öldürülürler, ne de içine atıldıkları o (ateşin) azabı hafifletilir. İşte biz şükürden uzak duranları böyle cezalandırırız.
(Fatır-36)

Kim ki, bu geçici hayatın (hazları) peşinde koşmak isterse, bu istediğinden dilediğimiz kadar, gerekli gördüğümüz kimseye hemen veririz; ama sonra onun payını cehennem kılarız ki oraya kınanmış ve kovulmuş olarak katlanmak zorunda kalacaktır!
(İsra-18)

Dünyada kötülük işleyenlere gelince, her kötülüklerine karşılığı kadar ceza verilir. Yüzlerini horlanmışlık kaplar. Onları Allah'dan kurtaracak hiç kimseleri yoktur. Yüzleri sanki gecenin kesitleri ile kaplıdır. Onlar cehennemliklerdir, orada ebedi olarak kalacaklardır.
(Yunus-27)

(Ama) dikkat edin, günaha batmış olanlar cehennem azabı içinde kalacaklar:
(Zuhruf-74)

Faiz yiyenler, şeytanın çarptığı kimseler gibi davranırlar; çünkü onlar "Alışveriş de bir tür faizdir!" derler. Hâlbuki Allah alışverişi helal ve faizi haram kılmıştır. Bu nedenle, kim Rabbinin öğüdünü dinler ve hemen (faizden) vazgeçerse, evvelki kazançlarını koruyabilir ve onun hakkında karar vermek artık Allah'a kalır; ona, (faize) geri dönenlere gelince; içinde yaşayıp kalacakları ateşe mahkûm olanlar işte böyleleridir.
(Bakara-275)

Kâfirler(hakikati inkâr edenler) için hazırlanmış olan cehennem ateşinden sakınınız.
(A’li İmran-131)

… Kim Allahtan başka bir varlığa ilahlık yakıştırırsa, Allah onu cennetten mahrum edecek ve böylelerinin varış yeri cehennem olacaktır: ve böylece zalimler kendilerine bir yardımcı bulamayacaklardır.
(Maide-72)

Hem erkek ve kadın münafıklara, hem de hakkı açıktan açığa inkâr edenlere Allah, içinde yerleşip kalacakları cehennem ateşi vaad etmiştir…
(Tevbe-68)

Kim ki (Hesap Günü) Rabbinin huzuruna günahkârca davranışlar üzere çıkarsa, bilsin ki, onu cehennem beklemektedir: orada ne ölür, ne de hayata kavuşur.
(Taha-74)

Bu (söylenenler) doğru ile eğrinin ne olduğuna dair Rabbinin sana ulaştırdığı bilginin bir parçasıdır. Öyleyse, artık (ey insanoğlu,) Allah'la beraber sakın bir başka tanrı edinme: yoksa (kendince) kınanmış ve (O'nun tarafından) kovulmuş olarak cehenneme atılırsın!
(İsra-39)

Ama Rabbiniz buyurur ki: "Bana dua edin, duanızı kabul edeyim! Bana kulluk etmeye tenezzül etmeyenler, mutlaka aşağılanmış olarak cehenneme gireceklerdir!"
(Mü’min-60)

Ve ölçme-tartma işi o Gün dosdoğru gerçekleşecek ve tartıda (doğru ve yararlı davranışlarının) yükü ağır gelenler; işte böyleleridir mutluluğa erişecek olanlar;
Oysa tartıda yükü hafif çekenler; işte, mesajlarımıza inatla karşı çıkmaları yüzünden kendilerini bedbahtlığa sürükleyecek olanlar da bunlardır.
(A’raf-8-9)

(ve) cimrilik yapan, başkalarına da cimriliği tavsiye eden ve Allahın kendilerine bağışladığı nimetleri gizleyenleri de... Böylece hakikati inkâr eden herkes için utanç verici bir azap hazırladık.
(Nisa-37)

Ayetlerimizi yalanlayanlar ise fasıklıklarından, yoldan çıkmalarından ötürü azaba çarpılırlar.
(Enam-49)

…Suç işleyenler, Allah katında aşağılanmaya ve entrikacı eğilimlerinden dolayı şiddetli bir azaba uğratılacaklardır.
(Enam-124)

Allah'ın indirdiği vahiyden bazı kısımları gizleyenler ve bunu az bir kazanç karşılığı değiştirenlere gelince: onlar karınlarını ateşle doldurur. Ve Kıyamet Günü Allah onlarla ne konuşacak, ne de (günahlarından) onları arındıracaktır; şiddetli azap onları beklemektedir.
(Bakara-174)

(Ve Allah, günahkârlara şöyle seslenecek: ( "O halde, bu (Hesap) Günü'nün gelip çatacağını umursamamanın (cezasını) çekin bakalım şimdi! (Artık) Biz de sizi bıraktık: öyleyse, yapmış olduğunuz (her türlü kötülük)ten dolayı (bu) ebedi azabı tadın!"
(Secde-14)

Buna karşılık kim Allah'a ve Peygamber'e karşı gelir, O'nun çizdiği sınırları aşarsa Allah onu, içinde ebedi olarak kalmak üzere Cehennem'e atar. Onun için onur kırıcı bir azap vardır.
(Nisa-14)

İmana eriştiğimizi iddia ediyor isek! İnançlarımızı sağlam temellere oturtmak zorundayız. Zan’a (tereddüde-şüpheye) dair ihtimallere inancımızda yer vermemeliyiz. İtikadi inançlarımızı Kur’an ile belirlemek zorunda olduğumuzu idrak ederek. İnsan duyularının tasavvuru dışında kalan hallere Allah’ın bizlere açıkladığı kadarı ile inanarak iman etmeliyiz.

Cehennem Ehlinin azabının ebedi olmadığını savunanların delil olarak gösterdikleri ayetleri inceleyelim öncelikle:

‘’O Gün gelince, O'nun izni olmadıkça kimse konuşamayacak ve (bir araya getirilenlerden) kimileri bedbaht, kimileri de bahtiyar olacak.

Bedbaht olanlar (dünyadayken yaptıklarından ötürü) ateşte (yaşayacak) ve orada ah çekip inleyecekler
(Ve) Rabbin aksini dilemedikçe, gökler ve yer yerinde durduğu sürece orada kalacaklar: çünkü dilediğini yapan (Allah')tır, senin Rabbin.

Bahtiyar olanlara gelince, onlar (da dünyada yaptıklarından ötürü) cennette (yaşayacak) ve Rabbin bunun aksini dilemedikçe, gökler ve yer yerinde durduğu sürece -bitmeyen bir lütfun sonucu olarak- orada kalacaklar.
(Hud-105-106-107-108)

Ayeti kerimelerde hem cehennem hem cennet için ‘’Gökler ve yer yerinde durduğu sürece’’ ifadesi kullanılmakta bu ayeti cehennem ehlinin azabının geçici olduğuna delil alanlar o zaman cennet nimetlerinin de geçici olduğunu kabul etmeleri gerekecektir. Cennet nimetlerinin ebedi olduğunu kabul etmelerine rağmen aynı ifade geçen cehennem azabının ebedi olmadığına nasıl varmaktadırlar…

Ayeti kerimenin son kısmında geçen ‘’bitmeyen bir lütfun sonucu olarak orada kalacaklar’’ ifadesine rağmen ‘’Gökler ve yer yerinde durduğu sürece’’ ifadesi ile çelişki arz eder. Çünkü hem kesintisiz lütuftan bahset sonrada gökler ve yer yerinde durdukça biteceğini söylemek büyük bir çelişki olur. Bu ayeti kerimede geçen ifade oradan çıkışın imkânsız olduğunu ifade etmek için kullanılan bir deyimdir…

‘’(Ve) Rabbin aksini dilemedikçe’’ ifadesi ise Kur’an bütünlüğü esas alındığında şu anlamı verir: Her şeyin yegâne kararını vermek Allah’a aittir. İstediğini yapmaya muktedirdir ve yaptıklarından ötürü hiç kimseye hesap vermez izin almaz. Ve Vaadinden asla dönmez. Allah’ın dilemesi ile ister sonlandırır ister devam ettirir ama El Adl ismi ile vaadini yerine getirir.

Örneğin: Vereceğim ayetteki ifade konuyu daha anlaşılır kılacaktır.

De ki: "Öyleyse (bilin ki) yalnız Allah katındadır (her hakikatin) kesin delili; O dileseydi tümünüzü doğru yola yöneltirdi".
(En’am-149)

Ayette geçen ‘’O dileseydi tümünüzü doğru yola yöneltirdi". Allah’ın dilemesi ancak ve ancak onun bileceği bir hükümdür dilemesine hiçbir güç engel olamaz. Bu gibi ifadeler özellikle Allah’ın kudretinin azametine delalet etmektedir. Ahiret âleminin ebedi olduğu vurgusu birçok ayette geçmektedir. Cehennem ehlinin ebedi azap ile cezalandırılacağı cennet ehlinin ise ebedi nimetler ile mükâfatlandırılacağı.

Kur’anın birçok yerinde ‘’Halidine fiha’’ beyanından sonra ‘’Ebeden’’ ifadesinin gelmesi iddia sahiplerinin belirtmiş olduğu belli bir süre anlayışının tutarsızlığına delalet etmektedir. Cennet veya Cehennemin ebedi olduğu genel itibari ile İslam âlimlerince ittifak edilerek kabul görmüştür.

‘’Yani, Allah durdurmadıkça ya da ertelemedikçe “Gökler ve yer yerinde durdukça” ifadesine gelince; bu söz, Kıyamet Günü'yle aynı anlama gelen Son Gün gelip çatınca bildiğimiz dünyanın da sona ereceğini işaret eden pek çok Kur’ânî ifadenin varlığı sebebiyle, klasik müfessirlerden çoğunu yorum zorluğuna sürüklemiştir. Ne var ki, Taberî'nin bu ayet hakkındaki yorumunda belirttiği gibi, eski Arapçada “gökler ve yer yerinde durdukça” tabirinin ya da “gece ile gündüz peş peşe geldikçe” tabirinin “sonu gelmeyen süre” ya da “sonsuz” (ebed) anlamına mecaz olarak kullanıldığını hatırlarsak bu ifade problem olmaktan çıkacaktır.’’ (Muhammed Esed)

Yada halk dilinde var olan ‘’Babam dahi mezardan çıksa yinede vazgeçmem’’ yada ‘’Bütün dünyadakiler bir araya gelse’’ gibi ebedilik ve kesinlik bildirmek bazında kullanılan mecazi söylemler gibi çünkü babasının mezardan çıkmasının imkanı olmadığını vurgulamak için kullanılan söz bir ebediliği kesinliği vurgulamak için kullanılır.

قُلْ لَا يَعْلَمُ مَنْ فِى السَّمٰوَاتِ وَالْاَرْضِ الْغَيْبَ اِلَّا اللّٰهُ

De ki: "Göklerde ve yerde olan hiç kimse, (yani) Allah'tan başka (hiç kimse,) yaratılmışların duyu ve tasavvur alanı dışında kalan gerçekleri bilemez"…
(Neml-65)

Bizim için bu dünyada da, ahirette de iyi ve güzel olanı yaz. Bak işte, pişmanlık içinde Sana yöneldik!”[Allah] şöyle karşılık verdi: “Azabıma dilediğim kimseyi uğratabilirim, ama rahmetim her şeyi kuşatır, bunun içindir ki onu Bana karşı sorumluluk bilincine sahip olan, arınmak için verilmesi gerekeni veren ve ayetlerimize inanan kimselere pay olarak ayıracağım.(A’raf-156)

Allah’ın rahmetinin sınırsızlığı, sorumluluk bilincini kavrayıp zekâtı (arınmak için verilmesi gerekeni) veren ve İlahi mesajlara inananlar içindir.

Hakikati inkâra şartlanmış olanlara gelince, [o Gün] bir ses onlara şöyle diyecektir: “İmana çağrıldığınız halde hakikati inkâra devam ettiğiniz [zaman] Allah'ın size karşı öfkesi, sizin kendinize karşı duyduğunuz [şu anki] öfkenizden daha büyüktür!” [Bunun üzerine] “Ey Rabbimiz!” diye feryad edecekler: “Sen bizi iki defa öldürdün, iki defa dirilttin! Peki, günahlarımızı itiraf ettiğimiz şu anda [bu ikinci ölümden] bir kurtuluş yolu yok mudur?”[Ve onlara şöyle denilecektir:] “Bu [başınıza geldi], çünkü Tek Allah'a her çağrıldığınızda bu hakikati inkâr ettiniz; ama O'na ortak koşulunca [hemen] inandınız! Artık hüküm, Büyük ve Yüce Allah'ındır!
(Mü’min-Suresi10-11-12)

(O Gün,) cehennem, (hakikati inkâr edenleri) kuşatmak için bekleyecek;
Hak ve adalet sınırlarını ihlal etmiş olanların durağı! Orada sonsuza dek kalacaklardır.
Orada ne bir serinlik tadacaklar, ne de (susuzluk giderici) bir içecek; yalnız yakıcı bir ümitsizlik ve buz gibi bir karanlık: (günahlarına) uygun bir karşılık! Doğrusu onlar hesaba çekileceklerini beklemiyorlardı, mesajlarımızı tümüyle yalanladıkları halde; ama Biz, (yaptıkları) her şeyi bir kayda almışızdır. (Ve onlara şöyle diyeceğiz: ( "O halde, (yaptığınız kötülüklerin meyvelerini) tadın, artık size şiddetli azaptan başka bir şey vermeyeceğiz!"
(Nebe-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30)

اَحْقَابًا ahkaba

Cehennemin ebediliğini kabul etmeyenlerin delil olarak aldıkları ‘’ ahkaba ‘’ kelimesinin sayılı-uzun süre- veya çağlar boyunca devam edeceğine delalet ettiğini ileri sürerek iddialarına destek olarak görmüşlerdir.

Kelime köken olarak حُقُبًا ‘’Hukb’’ tan gelir ve Kur’anda iki yerde geçer:
Hani Musa, genç arkadaşına «Hiçbir güç beni durduramaz, ya iki denizin birleştiği yere varırım, ya da yıllarca yol yürürüm» demişti.
(Kehf-60)

Musa (a.s) gideceği yere varabilmek için gerekir ise ‘’yıllarca yol yürürüm’’ belirsiz bir müddet anlamı taşımaktadır. Müfred/tekil bir kelime olan ‘’Hukb’’ un sonlu bir süreyi ifade etmesi, çoğulu olan ‘’ahkab’’ın sonlu olmasını gerektirmez.

Allah, gökten yere kadar olan bütün işleri düzenleyip yönetir. Sonra işler, sizin hesabınızla bin yıl kadar tutan bir gün içinde O'na çıkar.
(Secde-5)

Melekler ve ruh, miktarı elli bin yıl süren bir gün içinde O'na yükselir.
(Mearic-4)

‘’Ardı ardına gelme’’ manası bulunan Allah katında bizim saydıklarımızla bin yıla ya da elli bin yıla denk geldiğini ifade eden ayetler ile bakıldığında ‘’Ahkaba’’ çağlar boyu sonsuza kadar demek olur. İnsanoğlunun idraki-sınırlı bilgisini en iyi bilen Allah zihinlerimizdeki ebediyeti canlandırmamız için çağlar/devirler boyu ifadesi ile tahayyül etmemizi sağlamıştır.

Nebe suresi 23 ayeti kerime’de geçen kelime Arap lisanında genel itibari ile ‘’belirsiz bir zaman süresini ifade eder’’ Belirsiz olan bir zaman süreci esas alınarak, bir şeylere çıkış aramak, Kuranın açıkça ifadesi ile zanna uymaktır. Uhrevi zamanın çağlar boyu bir süreklilik içerisinde yaratılması izafi bir ebediliğin imkânından söz edebilmektedir. Sürekli bir yaratma ile meydana gelecek olan ebedilik Allah’ın mutlak ebediliği ile hiçbir şekilde tezat teşkil etmemektedir. Çünkü mahlûkatın ebediliği bizzat bir ebedilik olmayıp, Allah’ın yaratması ile mukayyettir.

‘’Orada çağlar/devirler ya da belirsiz bir süre’’ kalacaklar ayetide bu mahiyette bir ebediliğe işaret eder. Yani devamlı bir yaratma ile elde edilecek olan bir ebediliği anlatmak için çoğul olarak ‘’Ahkaba’’ kullanılması hikmet boyutunu gözler önüne sererek yaratmanın yalnızca Allah’a ait olduğunu bir kez daha ispatlamaktadır…

Yaradılan her şeyin kıyametin kopması ile yok olacağını, bu yokluktan sonra tekrar dirilmemizin iman esaslarından olduğunu hepimiz bilmekte ve inanmaktayız. Kıyametten sonraki dirilişin safhaları nasıl bir âlem olduğu tekrar diriltildiğimizde nasıl bir zaman ve mekân içerisinde olacağımızı tam olarak idrak edemediğimiz için (Ba’s) yeniden diriltmenin Allah için çok kolay olduğunu ilahi kelamın bize bildirdikleri kadarı ile öğrenerek iman etmekteyiz…

(Bütün hayatı) yoktan var eden, sonra onu yeniden vücuda getiren O'dur: Bu O'nun için pek kolaydır; çünkü O, göklerde ve yerde mevcut olan bütün yüceliklerin özü ve esasıdır ve yalnız O kudret ve hikmet sahibidir.
(Rum-27)

Özellikle cehennem ehlinin ebediliğini kabul etmeyenlerin savunduğu ‘’İnsanın yaşamı boyunca sınırlı inkâr ve isyanlarına mukabil sonsuz bir azaba maruz kalması’’ düşüncesi Allah’ın adaleti ile bağdaştırmaları Allah’ın adaletini telif edemez. Çünkü Cennet ve Cehennem ehlinin içlerinde ebedi olarak kalmasındaki sebep, her iki kesiminde kendi elleri ile yapıp ettiklerinin amellerinin karşılığıdır. Allah zerre kadar hiçbir kimseyi haksızlığa uğratmayacağını ilahi kelamda açıkça belirtmiştir.

Ve Kıyamet Günü (öyle) doğru, (öyle hassas) teraziler kurarız ki, kimse en küçük bir haksızlığa uğratılmaz; bir hardal tanesi kadar bile olsa, (iyi ya da kötü) her şeyi tartıya sokarız; hesap görücü olarak kimse Bizden ileri geçemez!
(Enbiya-47)

Her kim ki doğru yolu izlemeyi seçerse, bunu kendi iyiliği için yapmış olacaktır. Ve her kim ki yoldan saparsa, bu kendi kötülüğüne olacaktır; kimse kimsenin yükünü taşıyacak değildir. Ayrıca, Biz, (kendilerine) bir elçi göndermeden (yaptığı haksızlıklardan ötürü hiçbir topluma) azap etmeyiz.
(İsra-15)

Ayeti kerimelerde gayet açık olan cehennemden çıkışın imkansızlığına rağmen,tarihi arka planını incelediğimizde,Kur’andan değilde siyasi ve İtikadi fırkalaşma olduğuna şahid olmaktayız.Mürcie anlayışının etkileri ile bir grup günahkar/asi Müslüman ismi taşıyan kesimi kurtarma adına Kur’an dışı bir inanış ile çok ucuz ve meşakkatsiz bir cennet mantığı ortaya çıkmıştır.

Acaba sizden öncekilerin başlarına gelenlerin benzeri sizin de başınıza gelmeksizin, kolayca Cennet'e gireceğinizi mi sandınız? Onlar öylesine ağır sıkıntılara ve zorluklara uğradılar, öylesine sarsıldılar ki, peygamberleri ile çevresindeki inanmışlar; Allah'ın yardımı ne zaman gelecek?» dediler. İyi bilin ki, Allah'ın yardımı yakındır.
(Bakara-214)

Ucuz bir yolla cenneti elde etme anlayışına göre:

‘’Nasıl olsa eninde sonunda cezamı çekip cennete gideceğim, kalbinde zerre kadar imanı olan cehennemde ebediyen kalmayacakmış, şimdilik istediğim gibi günah işleyeyim, heva ve hevesimi ilahlaştırayım, günahları hayat biçimi haline getireyim ‘’ sonra cezamı çeker cennette keyfime bakarım mantığına sebep olmuştur. Başıboşluğu/vurdumduymazlığı beraberinde getirmiştir…

Bu mantığa sebep olan görüşlerin doğrultusunda hareketlerin oluşmasına sebep olan Âlimlerin görüşleri doğrultusunda inanmaya başlayanlara Kur’an bütünlüğü içerisinde şüphesiz, yanılmaz, değişmez temel kaynak Kur’an en doğru bilgiyi vermektedir Kur’anın vermiş olduğu doğru bilgi üzerine yanlışa sevk eden tüm anlayışlar reddedilmelidir.

Bizden evvel Âlimlerin sunmuş oldukları görüşlerinde isabet ettikleri olduğu gibi yanıldıklarıda olmuştur. İsabet ettikleri ve yanıldıkları kimilerine göre içtihad olarak kabul edilegelmiştir. İçtihatlarındaki doğruları hepimizi bağlar ana yanılgıları onları bağlar. Çünkü Allah bizleri hangi müçtehidin fikrine göre değil İlahi vahye göre hesaba çekecektir.

Şimdi birileri hemen savunma adına ‘’Sen Âlimler kadarmı biliyon’’ gibi tutucu sözler sarf edebilirler. Onlara cevabım ise Allah Kur’anı yalnızca Âlimlere indirmemiştir Akıl sahiplerine hitap ederek düşünmemizi ve ona göre yaşamamızı, emrederek imtihanımızın ona göre olacağını beyan etmiştir. Bu beyanının canlı örneği Allah resulü Muhammed (s.a.a) Kur’ana göre yaşayarak onun emirlerini bizlere iletmiştir.

Bütün insanlık bir zamanlar tek bir topluluktu; (sonra ihtilafa düşmeye başladılar), bunun üzerine Allah, müjdeci ve uyarıcı olarak peygamberler gönderdi ve onlar aracılığıyla hakikati ortaya seren vahiy(ler) bahşetti ki, bununla insanların farklı görüşler edinmeye başladıkları her konuda karar verebilsin. Buna rağmen, kendilerine hakikatin bütün kanıtları geldikten sonra aralarındaki kıskançlıktan dolayı onun anlamı hakkında ihtilafa düşenler bizzat bu (vahy)in tevdi edildiği aynı insanlardı. Ancak Allah, insanları, kendi iradesiyle, üzerinde ihtilafa düştükleri hakikate sevk etti; çünkü Allah, (ulaşmak) isteyeni doğru yola ulaştırır.
(Bakara-213)

Allah resulü Muhammed (s.a.a) efendimiz kesinlikle Kur’ana göre yaşamış ve anlatmıştır. Kur’anın açık beyanlarına rağmen,(hâşâ) helalini haram, haramını helal yapmamıştır. Kur’anın emrettiği dini yaşamış ve bizlere de açıkça tebliğ etmiştir.

Allah resulünün tebliğine rağmen farklı anlayışları sunanlara. Cehennemden çıkışın olmadığını, çıkışa dair var olan inancın Kur’an inancından değil, siyasi ve İtikadi olarak Mürcie mezhebinin görüşü olduğunu ve bundan Mutezile haricinde tüm ekollerin etkilendiğini lakin Kur’an ve Sünnete aykırı olduğunu belirtmek isterim.
Her şeyi, her zaman en doğru bilen Allah (c.c)’tır.
MEVLÜT HÖNÜL
__________________
“...Kendinizi satmayınız. Hür, özgür insanlar olunuz, kendini satan satıcılardan olmayınız”
İmam HÜSEYİN (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Mayıs 2012, 11:57   Mesaj No:19
Medineweb Aktif Üyesi
Mevlüt HÖNÜL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Mevlüt HÖNÜL isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 18779
Üyelik T.: 20 Mayıs 2012
Arkadaşları:6
Cinsiyet:
Memleket:Malazgirt
Yaş:48
Mesaj: 151
Konular: 93
Beğenildi:17
Beğendi:0
Takdirleri:32
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

-kabir azabı yoktur

Kur'ana göre Kabir Berzah Alemi vardır Azabının varlığına ait delil yoktur Firavun ve Ailesi hususundaki ayeti delil alanlar ayetin manasını yanlış yorumlamaktadırlar Ayetin manası sürekliliği anlatmak için Ahiret alemi hesaptan sonrası içindir Kabir azabına inananlar düşünsün böyle bir sıkıntım yok...


-rüyatullah mümkün degildir..

Allah'ın görülmesi olayı Kur'ana göre imkansızdır Gözler onu idrak edemez Ruyetullah mümkün değildir bu görüşü benimsiyorum itirazınız olursa her iki hususta size tüm delilleri Kur'andan sunarım Selametle kalın Allah yardımcınız olsun...

Mutezile Alimler diğer ekolleri savunan Alimler gibi kendi görüşlerini ortaya koymuşlardır Hatalı görüşleri olduğu gibi doğru görüşleride çoktur Hatalı görüşlerinden dolayı herhangi bir İslam ekolüne dil uzatmak Sapkın yaftası vurmak yanlıştır başıboşluktur Kabul etmez isek usulünce etmiyoruz deriz...
__________________
“...Kendinizi satmayınız. Hür, özgür insanlar olunuz, kendini satan satıcılardan olmayınız”
İmam HÜSEYİN (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Mayıs 2012, 12:20   Mesaj No:20
Medineweb Sadık Üyesi
JAZARİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:JAZARİ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17525
Üyelik T.: 23 Mart 2012
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:44
Mesaj: 585
Konular: 65
Beğenildi:74
Beğendi:41
Takdirleri:13
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

Alıntı:
FECR Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Gadir-i Hum olayını soruyor olmasın
Yok hocam arkadaşımızın kastetmek istediği KIRTAS HADİSESİ galiba.

Resûl-u Ekrem (aleyhissalatü vesselam) “bana bir kağıt(kırtas) kâlem getirin size bir şey yazayım da ondan sonra dalalete gitmeyin” buyurdular. Alevilere ve Şiaya göre, burada Peygamber Efendimiz kendisinden sonra Hazreti Ali’ye tabi olunmasını isteyecekti. Fakat Hazreti Ömer buna mani oldu ve Peygamberimizin rahatsızlığını sebep göstererek meseleyi kapattı. Efendimiz de son sözü söyleyemedi.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 7 Kişi okuyor. (0 Üye ve 7 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
İRTİCA’YA KARŞI İSLAM / Mevlüt HÖNÜL Mevlüt HÖNÜL Makale ve Köşe Yazıları 4 24 Şubat 2016 00:08
Günümüz İSLAM aleminde içi Boşaltılmış ZİKR kavramını ele alalım/Mevlüt Hönül Mevlüt HÖNÜL Makale ve Köşe Yazıları 8 03Haziran 2010 01:06
İslam Dünyasında Adaletin Bozulma Süreci/Mevlüt Hönül Mevlüt HÖNÜL Makale ve Köşe Yazıları 0 03Haziran 2010 01:01
Ehli Sünnet'i Tekeline Alanlar MERVE DEMİR Makale ve Köşe Yazıları 1 03Haziran 2010 00:49
Doğru yol ehli sünnet nuryuzlum Makale ve Köşe Yazıları 0 25 Temmuz 2009 02:24

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.