|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Ali Parlak,Açılış Tarihi: 01 Ocak 2015 (14:43), Konuya Son Cevap : 06 Nisan 2019 (13:12). Konuya 29 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
04 Ocak 2015, 21:21 | Mesaj No:21 | |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Tasavvuf/Ali Parlak Alıntı:
Ayrıca verdiğiniz ayetlerin hepsini kendi görüşüne tevil ediyorsun ve bu tevilinde meşru tevil değil.sen okumuş adamsın ..
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... | |
05 Ocak 2015, 17:30 | Mesaj No:22 | |
Cevap: Tasavvuf/Ali Parlak Alıntı:
Bir soru sordun. Cevap verdim. Eğer bu soru cevap böyle devam etseydi, karşılıklı tartışma yerine sohbet havasında devam edecekti. Ama ne oldu? Üstüme kusuldu... Böyle bir nefret ve öfke karşısında ben daha fazla alet olamam. Çünkü Allah'ın öfkesini üzerinize çekeceksiniz. Hem de ben vesile olacağım. Kalsın. Konu burada kapansın Zülküf kardeşim. Ne yapalım sizde bir türlü biz de bir türlü.
__________________ Hay'dan gelir, Hu'ya gideriz. | ||
06 Şubat 2015, 19:49 | Mesaj No:23 |
Durumu: Medine No : 38986 Üyelik T.:
10 Şubat 2014 | Vahdet-i Vücut/Ali Parlak VAHDETİ VÜCUT Vahdet-i Vücud’a en büyük delil, La ilahe illallah’tır. Çünkü Allah Vahit’tir, Ehad’dır. O, Vahdaniyeti ile azameti bürünmüştür. Şanı çok yücedir. Vahdet-i Vücud’a küfürdür diyenlerin yanıldığı nokta, Vahdet-i Vücud’u Panteizm ile karıştırmalarından kaynaklanır. Vahdet-i Vücud’un ne olduğundan ziyade, ne olmadığını anlamak için Panteizm’i şöyle bir inceleyelim. Çünkü Vahdet-i Vücut asla Panteizm değildir. PANTEİZM (Kamutanrıcılık - Tümtanrıcılık) Panteizm, Yunanca pan (tüm) ve theos (Tanrı) köklerinden türemiştir. Bu düşüncede Tanrı’nın, evrenin kendisi olduğu savunulur. Panteizm, evrende açığa çıkan güçler ve yasalar dışında Tanrı olmadığını iddia eder. Bu görüşüyle de ateizme yardımcı olur. Panteizm’e göre Tanrı her şeydir. Bunun sonucu olarak ta her şey Tanrıdır. Tanrı'nın evrenden ayrı ve bağımsız bir varlığı yoktur. Doğayla Tanrı bir ve aynıdır. Panteizm’e göre, yaratıcı bir Tanrı var olmadığı gibi, her hangi bir yaratmadan da söz edilemez. Tanrı yaradan değil, varolandır ve evrenin tümüdür. Bunun sonucu olarak ta evrende vuku bulan her olay, her hareket aslında doğrudan Tanrı’nın hareketidir. Bu görüşün ilginç ve çarpıcı bir sonucu, insanın da Tanrı’nın bir parçası olduğudur. Panteizm, evreni algılayış biçimi olarak Hindu ve Buda dinlerindeki hayal gücü geleneğinden farksızdır. Ayrıca sonlu olanla sonsuz arasındaki bağlantıyı sağlam bir temele oturtamaz. Ayrıca kötü ile iyinin farkını en aza indirger. Bundan dolayı da, onun günahı, ahlâki sorumluluğu ve kötülükle mücadelenin gereğini açıklayamaz. Kısaca Panteizm, aklın yanılsamasıdır. Panteizm eskiden beri hep, Vahdet-i Vücut ile karıştırılmıştır. Ama ikisi asla aynı değildir. Aralarında çok ince bir çizgi vardır. Aralarında çok ince bir çizgi olması, ikisinin aynı olduğu anlamına gelmez. Bir cismi aynaya yapıştırdığınız zaman, görüntüsü de aynaya yapışacaktır. Ama görüntü asla cismin kendisi olmayacaktır. Panteizm ile Vahdeti Vücut arasındaki fark da işte buradadır. Vahdeti Vücut Haktır ama Panteizm küfürdür. Çünkü fiziki evrenin, tabiatın birliği inancına varır ve tabiatın Tanrı oluşuna, tabiattan başka bir varlık, bir Tanrı, bir gerçek bulunmayışına inanır. İşin aslı; Panteizm, Ateizmden, Tanrı tanımamaktan başka bir şey değildir. Vahdet-i Vücut yaklaşımında Allah, yaratılmışların hiçbirine benzemez. Vahdet-i Vücut, eşyanın hakikatini Tanrı’da görür. Oysa Panteizm, fiziki evrenin kendisi Tanrı’dır der. Görünen şu ki panteizm, muhtemelen Vahdet-i Vücut prensibinden yola çıkmıştır. Ama Allah ile âlemin karışması gibi bir çıkmazın içine düşerek yolunu şaşırmıştır. Dolayısıyla varlıklar arasındaki bütün değerler yerinden oynamıştır. Aradaki ince çizgiyi göremeyen pek çok kişinin ayağı da muhtemelen burada kaymıştır. İnsanların akıllarının alacağı şekilde konuşmak en iyisidir. Bu konuları merak edenlerin de kamil bir Mürşide varmadan bu sularda yüzmeleri tehlikelidir. Ali Parlak [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
__________________ O'nunla var ol var olacaksan, Kurtul O'nsuz tüm var oluşlardan... |
11 Şubat 2015, 20:37 | Mesaj No:24 |
Durumu: Medine No : 38986 Üyelik T.:
10 Şubat 2014 | Mü'mince.../Ali Parlak Mü'mince... Gerçek mümin, öylesine kolay ve yumuşak bir ahlâka sahiptir ki, onu ahmak zannedersin... (Hadisi Şerif) Mümin saftır. Dupduru. Tertemiz. Bir o kadar da yumuşak huylu... İnanır... Kardeş bildiği ona yalan söylese de, yalanı ona yakıştıramadığı için inanır. Kardeşinin namus, şeref ve bütün işlerini korur. Zor zamanlarında mümkün olan işlerinde kardeşine yardım eder. Ondan bir zarar gelebileceğine inanmazsın. Elinden ve dilinden kimse zarar görmez, emin olur. Az biraz yese bile hemen doyar, hamd eder... Kalbinde dolaşsan dip bucak, kimseye karşı bir nefret göremezsin. Ama dinine karşı bir tavır görürse öfkelenir... Herkesi kendisi gibi bildiği için kandırılması kolaydır... Günahından çok korkar... Söz onun namusudur. Söz verdi mi, artık onu yerine getirmesi vaciptir. Ondan ne alırsan sana faydası dokunur. Cimri değildir. Dışını harabe sansan da, içinin imar olduğunu bil... İnsanların eziyetlerine sabır gösterir. Öyle iyi niyetlidir ki, Eğer bir yerlerde onu görürsen ahmak zannedebilirsin... Ama ölüm anında yanında bulunabilirsen şakaklarına bak, Terlidir... Sevgiliye kavuşmanın verdiği bir utangaçlık içinde gözlerinde yaşlar görürsün... Rabbim... Bizi de mümin kullarının arasına al... Amin... Ali Parlak [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
__________________ O'nunla var ol var olacaksan, Kurtul O'nsuz tüm var oluşlardan... |
12 Şubat 2015, 02:30 | Mesaj No:25 |
Durumu: Medine No : 14876 Üyelik T.:
01 Aralık 2011 | Cevap: Mü'mince.../Ali Parlak
Ahmak zannedilecek kadar iyi olmak doğru bir şey değildir Ali Kardeş...Sizin söylediğiniz herkes hakkında hüsnü zanda bulunmaksa tamam çok mühim .Ahlakın can damarı...ama halk içine karışıp bir de ticaret yaparsanız sadece hüsnü zannın ve tedbirsiz olmanın bizleri hangi derelerde bıraktığını görürsünüz. Mümine ;hüsnü zanla birlikte ,tedbir ,suizana sebebiyet vermekten kaçış,feraset gerekir. 40'ı aşınca ya da çook insan tanıyınca ne demek istediğimi anlarsınız.
__________________ |
12 Şubat 2015, 09:09 | Mesaj No:26 |
Durumu: Medine No : 33478 Üyelik T.:
09 Kasım 2013 | Cevap: Mü'mince.../Ali Parlak
Siyah ve beyaz olmak Muminsek yumusak basli koyun degiliz necip fazilin dedigi gibi Burada anlatilan baska muallime kardes
__________________ Vakit namazinizi kildiniz mi? Ebu Hüreyre'den (r.a.) rivayetle: Mü'minin durumu yeşil ekin gibidir. Rüzgar ne taraftan gelse onu eğer. Rüzgar durduğunda doğrulur. Mü'min de böyledir. O da bela ve musibetlerle eğrilir. Kafirin durumu ise çam ağacı gibidir. Allah dilediği zaman sert ve dik durur. ][Bela ve musibetlere uğramaz. |
12 Şubat 2015, 09:30 | Mesaj No:27 | |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | Cevap: Mü'mince.../Ali Parlak Alıntı:
Bu hadisini kaynağını sorsak ayıp olmaz değil mi? Bu anlamda bir hadis bulamadım.Bir takım yerlerde bu şekilde yazmışlar ama altında kaynak yok. Yalnız şu hadis rivayeti geçiyor : Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki: “Gerçek mümin öylesine kolay ve yumuşak huyludur ki, o, gö*türülmek istendiğinde kayanın üzerinde olsa bile, (sahibine) itaat ederek çöken bir deveye benzer.”(İmam Suyuti, Camiu’s-Sağir Ve Tercemesi İzahlı 2000 Hadis, Aydın Yayınevi: 2/86) Müminin ahmaka benzetilmesini bir peygamber nasıl yapar?. Kur'an'da müminler için hep övülen özellikler geçer. Ahmak tabiri gerek mecazi anlamda gerekse gerçek anlamda insanlar arasında hoş bir kavram değildir.
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) | |
12 Şubat 2015, 20:12 | Mesaj No:28 |
Cevap: Mü'mince.../Ali Parlak Kur'an’da Müminlerin Özellikleri Müminler ancak, Allah anıldığı zaman yürekleri titreyen, kendilerine Allah'ın âyetleri okunduğunda imanlarını artıran ve yalnız Rablerine dayanıp güvenen kimselerdir. (Enfal-2) Onlar, Allah'ın yanında başka tanrı tutup ona yalvarmazlar. Allah'ın haram kıldığı cana haksız yere kıymazlar. Zina etmezler. Bunları yapan günaha girmiş olur. (Furkan-68) Onlar ki, namazlarında huşû içindedirler. (Mü’minun 2) Onlar ki, boş ve yararsız şeylerden yüz çevirirler. (Mü’minun -3) Ve onlar ki, iffetlerini korurlar. (Mü’minun -5) Onlar emanetlerini ve sözlerini yerine getirirler. (Mü’minun-8) Namazlarına riayet ederler. (Müminun- 9) Anne ve babalarına öf bile demezler. (İsra-23) Zanda bulunmazlar. (Casiye -24) Rahman'ın kulları yeryüzünde mütevazı yürürler. Bilgisizler kendilerine takıldıkları zaman onlara güzel ve yumuşak söz söylerler. (Furkan-63) Kınayıcının kınamasından korkmazlar. (Maide-54)
__________________ Hay'dan gelir, Hu'ya gideriz. | |
15 Şubat 2015, 21:02 | Mesaj No:29 |
Durumu: Medine No : 38986 Üyelik T.:
10 Şubat 2014 | Cevap: Mü'mince... Tasavvuf ve Aşk Yolu/Ali Parlak VAHDETİ VÜCUT 2 Var olan sadece Hakk’ın varlığıdır. Yaratılanlar varlığını Hak’tan alır. O’nun Kayyumiyetiyle vardır. Yani biz varlığımızı Hak’tan alırız. Yani nurumuzu Hüda bahşeder. Yoksa bizatihi var değiliz. Hak’kın varlığı kendinden, halkın varlığı Halık’tandır. Zahir olan sadece O’dur. Allah’ın vücudundan(varlığından) başka hiçbir şeyin hakiki vücudu yoktur. Kainatta görünen her şey varlığını Hak’tan alır. Allahu Teala kainatın her zerresine birliğini ve varlığını nakşetmiştir. Bu kainat yokken de Allah vardı. Hala var. Bir olarak var. İkinci yok. Sadece Bir var. Var olan hep O’dur. O’ndan başka yoktur. Şanı Mutlak’tır. Kainatın varlığı bir hayal ve gölgeden ibarettir. Var sandığımız hiçbir şeyin aslı yoktur. Aynada görünen suret misali, kainat da bir görüntüdür. Nasıl ki aynadaki görüntünün aslı yoksa, kainatın aslı da yoktur. Yani kainatı bir hayal üzere yürür gör. Ezeli ve Ebedi O’ndan başka O yoktur. O’ndan başka ‘’var’’da yoktur. O da Tek ve Kahhar olan Allah’tır. Kainat, bir varmış bir yokmuş meali arz eder. Yani ezellerin ezelinde bir zat vardı ve O’ndan başka bir mevcut yoktu. Hala yok. Sonsuza kadar da olmayacak. Yok olan bir şey yine yoktur yine yoktur. İsterse var gibi görünsün. Yoktur. Çırpınsan da, bağırsan da, çağırsan da yoktur. Allah her şeyi kudretiyle kuşatıcıdır. Allah’ın ilminde bu alemin böyle olacağı vardı. Allahu Teala kendi vücudunun nuru ile alemleri yoktan var eyledi. Allahu Teala yine her anda bütün alemleri varlıkla yokluk arasında gezdirerek kudretini gösterir. Yani illa Allah. Başka vücut, başka mevcut yoktur. Varlık yalnız O’nundur. Yaratılan her şey O’nun Hay ismiyle hayat bulmuştur. Hak’kın varlık vücudu alemlere nur bahşetmedikçe, alemler kendini bulamaz ve bilemez. İnsanın kendini bilmesi de O’nunladır. O nurunu insana bahşetmezse, insan yokluğa gömülür. Bu her şey için böyledir. Varlık alemlerin kendi varlığı değildir. Alemler bir hiçtir. Varlık Allah’ın varlığıdır. İşte burada bütün alemler La içindedir. Yoktur. İllada bütün azametiyle sadece Allahu Teala vardır. Ve La ilahe illallah böylece gerçekleşmiş olur. Ve Allahu Teala sorar: ''Bugün mülk kimindir?'' Cevap veren olmaz. Yine kendisi cevap verir: ''Tek ve Kahhar olan Allah'ındır.'' Ali Parlak [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] Yararlanılan kaynak: Muhiddin Arabi'nin risaleleri
__________________ O'nunla var ol var olacaksan, Kurtul O'nsuz tüm var oluşlardan... |
06 Nisan 2019, 13:12 | Mesaj No:30 |
Durumu: Medine No : 13055 Üyelik T.:
18 Aralık 2010 | Ve Allahu Teala sorar: ''Bugün mülk kimindir?'' Cevap veren olmaz. Yine kendisi cevap verir: ''Tek ve Kahhar olan Allah'ındır.''
__________________ "Bir yαrım αklın kuyusundα öbür yαrım αşkın kuytusundα... Cennet ve cehennem αrαsındα.Ucu sırαttαn geçen bir uçurum kenαrındα... Â'râftα..... Ârâfın dα αrαsındα...Ar ve αf yαrαsındα..." |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Evrenimiz ve Biz/Ali Parlak | Ali Parlak | Makale ve Köşe Yazıları | 16 | 06 Nisan 2019 13:31 |
HAY’DAN HU’YA/Ali Parlak | Ali Parlak | Makale ve Köşe Yazıları | 1 | 06 Nisan 2019 13:09 |
Zikir/Ali Parlak | Ali Parlak | Makale ve Köşe Yazıları | 1 | 06 Nisan 2019 13:06 |
Gelirim/Ali Parlak | Ali Parlak | Makale ve Köşe Yazıları | 5 | 02 Nisan 2019 15:12 |
Ölüm / Ali Parlak | Ali Parlak | Makale ve Köşe Yazıları | 17 | 02 Nisan 2019 15:07 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|