Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İBADETLER.::. > İbadetler > Oruç-Ramazan

Konu Kimliği: Konu Sahibi İmamHüseyin,Açılış Tarihi:  10 Nisan 2009 (15:35), Konuya Son Cevap : 23 Ağustos 2009 (05:01). Konuya 2 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 10 Nisan 2009, 15:35   Mesaj No:1
Medineweb Usta Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:İmamHüseyin isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 7571
Üyelik T.: 20 Mart 2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 279
Konular: 242
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Oruçlu birisinin hanımını öpmesi orucunu bozar mı?

Oruçlu birisinin hanımını öpmesi orucunu bozar mı?

Âişe Radiyallâhu Anhâ anlatıyor:


“Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem oruçlu olduğu halde hanımlarından birini öperdi” (Hz Âişe bunu söyleyip sonra güldü)

Bir başka rivayette şöyle der:

“Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem oruçlu iken mübaşerette bulunurdu O, nefsine hepinizden çok hâkimdi”
(Buhari, Savm: 24, 23; Müslim, Sıyâm: 62-65; Muvatta, Sıyâm: 14; Ebu Dâvud, Savm: 33; Tirmizî, Savm: 31)


Ebu Hüreyre Radiyallâhu Anh anlatıyor:


Bir adam, Resulullah Sallallâhu Aleyhi Veselleme oruçlunun hanımıyla mübaşeretinden sordu

Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem müsaade etti

Arkadan bir başkası geldi, o da aynı şeyi sordu Buna mü¬bâşereti yasakladı

Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellemin müsaade ettiği kimse yaşlı birisiydi, yasakladığı kimse de gençti (Ebu Dâvud, Savm: 35)


Câbir Radiyallâhu Anh anlatıyor:


Ömer ibni Hattâb Radiyallâhu Anh (bir gün telâşla gelerek):
“Ey Allah’ın Resulü! Bugün ben büyük bir hatada bulundum, oruçlu iken (hanımımı) öptüm!” dedi
Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem de şöyle cevapladı:
“Sen oruçlu iken mazmaza yapmaz mısın (abdest alırken ağzına su vermez misin? Bu orucunu bozar mı?)”
(Ravilerden İsa ibni Hammâd rivayetinde) der ki:
Dedim ki: “Bunda bir beis yoktur”
Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem buyurdular ki:
“Öyleyse niye (öpmekle telaşa düşüyorsun?)”
(Ebu Dâvud, Savm: 33)


Mübaşeret, yaklaşma, kişinin hanımından istifade etmesi demektir

Burada, cinsel ilişkinin dışında hanımının bedeninden istifade edilmesi anlamında kullanılmaktadır

Yaşlı birisi için buna izin verilirken, gençlere müsaade edilmemiştir Çünkü genç bir insan kendine hakim olamaz, keffaret gerektirecek bir duruma düşebilir

Mehmet Paksu
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi İmamHüseyin 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
MUHAMMED MUSTAFÂ'SIN Şiirler ve Şairler AŞK'ÜL İSLAM 1 2356 09 Mayıs 2009 14:06
Rahmetli İmam Humeyni’den bir şiir Şiirler ve Şairler İmamHüseyin 0 2705 09 Mayıs 2009 14:04
MÜSLÜMAN COĞRAFYASINA AĞIT Şiirler ve Şairler namzet davadar 1 2103 09 Mayıs 2009 14:03
MÜSLÜMANLAR KARDEŞTİR Şiirler ve Şairler Yitiksevda 3 2592 09 Mayıs 2009 14:01
MÜSLÜMANLIK NEREDE! Şiirler ve Şairler Mahru 3 2332 28 Nisan 2009 23:39

Alt 22 Ağustos 2009, 00:44   Mesaj No:2
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 3.062
Konular: 340
Beğenildi:1352
Beğendi:451
Takdirleri:9934
Takdir Et:
Standart RE: Oruçlu birisinin hanımını öpmesi orucunu bozar mı?

orucu bozarmı bozmazmı nı bi tarafa bırakarak şuna endekselemek lazım;
"orucun bir edebi adabı olmalı"
Alıntı ile Cevapla
Alt 23 Ağustos 2009, 05:01   Mesaj No:3
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart RE: Oruçlu birisinin hanımını öpmesi orucunu bozar mı?

Öpme orucu bozar mı?

Bu konudaki hadisler

Öpmek orucu bozmaz.

Ümmü Seleme ve Hz Aişe “Resullah oruçlu olduğu halde hanımlarından birini öperdi ” [1]

Cabir İbn-i Abdullah Hz Ömer’in oruçlu olarak hanımını öpmüş olduğunu bunu peygambere anlattığında peygamberde bunda beis yok dediğini rivayet etmiştir. [2]

Öpmek orucu bozar.

Nafi, Abdullah İbn-i Ömer’in oruçluyu öpme ve mübaşeretten men ettiğini haber vermiştir.” [3]



Bu konuda alimlerin ihtilafları

Bu konudaki çelişkili rivayetlerden dolayı alimler ihtilaf etmişlerdir.

Hz Aişe’ ve Ümmü Seleme’den gelen rivayet öpmenin caiz olduğunu açıkça ortaya koyarken, Hz Aişe’den gelen bir başka rivayet, Resullah’ın nefsine herkesten daha hakim olduğu belirtilmiş ve Ebu Hureyre rivayetiyle de cevazın gençlere değil de yaşlıya verildiği açıklanmıştır. Bu yüzden bir bakıma öpme ruhsatı gençlere değil yaşlılaradır. Bu girişten sonra alimlerin farklı değerlendirmelerine bakabiliriz.

Bazı alimler, şehveti harekete geçen yaşlı genç herkesin öpmesi haram demişlerdir. Bu düşüncede olan, Said İbn-i Müseyyeb ve İbni Mesud gibi bazı sahabeler öpenin orucunun bozulacağını ve orucunu gününe gün kaza etmesi gerekeceğini belirtmişlerdir.

Bazı alimler öpmeye mekruh, bazıları da sadece gence mekruh demişlerdir.

Bazıları da nafile oruçta mübah, nafile olmayanda değil demişler.

İmam Tahavi öpmenin orucu bozacağı hususunda 9 rivayet olduğunu, bozmayacağına dair ise 40 a yakın rivayet olduğunu açıklamıştır. Birde bu konuda mezhep ihtilafları var. Biz bu ihtilafları burada vermiyoruz.

Burada yeri gelmişken şu kanaatimi de belirteyim. Bazı konularda aynı mezhebin aynı usulünü takip eden mezhepte müçtehit alimlerin birbiri arasındaki ihtilaflar ve mutlak müçtehit olarak ifade ettikleri imamlarıyla aralarındaki ihtilaf diğer mezheplerle ihtilaflarından daha da fazladır. Hiçbir gereği olmayan farazi konularda, problem üretip çözüm arayan, ararken de yeni yeni aşılamaz problemler üreten alimlerin bu ihtilafları, ümmeti Allah’ın kitabından uzaklaştırmıştır. Bize düşen bu ihtilaflara bulaşmadan kitaba yani Kur’an’a sarılmaktır.

SONUÇ

Hayır! Hangi çeşit olursa olsun öpme ile oruç bozulmaz.

Sadece öpmenin dozu iyi ayarlanamadığı takdirde, öpmelerin sonucunda cinsel ilişki aşamasına geçileceği ihtimali yüksekse, o takdirde öpme orucu bozmamakla birlikte hoş bir şey olmaz. Artık iş bu safhaya geldiğinde öpmelere son vermek gerekir. Aksi takdirde durulmazda cinsel ilişki olur veya sadece erkekten meni gelirse oruç bozulmuş olur. (Mezi gelirse bozulmaz) Böyle olduğu takdirde daha sonra bir gün olarak oruç kaza edilmelidir. (Bize göre öpmeler sırasında eşlerin ağzından birbirine geçebilecek olan tükürük de orucu bozmaz. Çünkü, bu oruç ibadetini bozan yeme içmeyi sağlayan bir şey değildir. [4])

Bize göre bu konudaki rivayetlere itibar edilemez. Bu rivayetlerde, aynı konu onlarca farklı rivayetlerle aktarılabilmektedir. Hemen hemen her rivayetinde delili var. Her rivayetteki ravide genellikle bir sahabe, ama dediğimiz gibi rivayetler farklı, yani peygamberin çelişkili ifadeler kullandığı söylenmeye çalışılıyor. Bize göre bu mümkün değil, öpme gibi doğal bir olayın, oruç gibi bir ibadete zarar vereceği veya vermeyeceği bizce peygamber döneminin sorunu değil… Öpme orucu bozsa, tam zıddı 40 tane rivayet var. Bu rivayetleri kimler aktarıyor. Eğer öpme orucu bozmuyorsa, bozduğuna dair 9 tane rivayeti kimler bizlere aktarıyor? Bunları iyi düşünmek lazım… Böyle bir konuda çelişkili rivayetler olması, o dönemin bize sağlıklı aktarılamadığının delilidir. Böyle ameli bir konuyu aktaramayanların sözlü rivayetleri sağlıklı aktarabilmesi nerdeyse imkansızdır. İşte bu yüzden bu hadisler dinde belirleyici delil olamazlar. Onlara itimat edip şu helaldir, şu haramdır denilip Allah’ın sınırlarını aşmak doğru değildir. Bu kişinin şirke bulaşmasına kadar giden tehlikeli bir anlayış demektir. Muvahhid Müslümanlar tevhid inancının gereğini yapmak zorundadırlar. Çevremdeki bilinçsiz vatandaşlar bana kızar diye bir ilim ehlinin bildiğini gizlemesi Şirku’l Ağraz hastalığının belirtilerindendir. Müslüman aydınlar, aydınlatacağı mükellefleri karanlıklar içinde bırakarak makam ve mevki koruma sevdasına düşemezler. Buna hakları yoktur.

Cabir hadisine bir bakın, Hz.Ömer gelip herkesin içinde hanımımı öptüm diyebilir mi? Bunu niçin tek peygambere sormuyor da herkesin önünde soruyor ve Cabir bunu nasıl duyuyor? Hem niçin bu olayı Hz.Ömer’in kendisi rivayet etmiyor? Ayrıca aynı konuda İbn-i Ömer’in farklı düşünmesi biraz tuhaf değil mi? İşte bunların hepsini iyi düşünmek gerek… Ayrıca kendini ilim ehli sayanlara düşünebilirlerse bir şey daha sorayım. Niçin Muvatta’daki İbn-i Ömer rivayet kalıbıyla, diğer hadisçilerden gelen İbn-i Ömer kalıbı çok farklı hiç düşündünüz mü? Bunu biliyorsanız mesele yok. Ama bilmiyorsanız, artık öğrenmenizin zamanı geldi.


--------------------------------------------------------------------------------

[1] -Buhari, Müslim, Darimi, Ahmet İbn-i Hanbel

[2] -Ebu Davud

[3] -Muvatta

[4] -Alimlerimiz bu konuda bizim gibi düşünmemiş Hz Aişe’ye fatura edilen zayıf bir hadiste belirtilen peygamberin O’nun dilini emdiği rivayetini de bir kenara koyarak, eşlerin tükrük yutmasının cezasını aramışlardır. Tabi buda ihtilaflı, mübarek alimlerimiz, nerdeyse hiçbir şeyde ittifak edememişler. Şafi ve Hanbelilere göre kaza eder, Malikilere göre kasten yutmuşsa kefaret, Hanefilere göre ise sevdiğinin tükürüğünde kefaret, başkalarının tükürüğünde sadece kaza gerekir.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Erkek, hanımını çalışmaya zorlayabilir mi? TufeyL Soru Cevap Arşivi 2 02 Mayıs 2021 04:29
15 yıl sonra Depremde Kaybettiği Hanımını buldu muallime Gündem/ Manşetler 0 28 Kasım 2014 21:27
Oruçlu iken çocuk emzirmek orucu bozar mı? Çocuk emzirmek için oruç kazaya bırakılır KuM TaNeSi Oruç-Ramazan 1 09 Mayıs 2014 02:09
Oruçlu iken trombosit vermek, orucu bozar mı? İmamHüseyin Oruç-Ramazan 0 10 Nisan 2009 23:01
Kaza orucunu bozmak İmamHüseyin Oruç-Ramazan 0 10 Nisan 2009 15:05

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.