|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi: 23 Aralık 2013 (13:36), Konuya Son Cevap : 23 Aralık 2013 (13:38). Konuya 3 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
23 Aralık 2013, 13:36 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Sakarya ilitam Din Eğitimi I Sınav Soruları Sakarya ilitam Din Eğitimi I Sınav Soruları DİN EĞİTİMİ QUİZ 1 SORULARI 1 ) Aşağıdakilerden hangisi Osmanlıda medreselerin gerilemesinin temel sebeplerinden birisi olarak söylenemez? Görevlendirmelerde liyakatin gözetilmemeye başlanması Öğrenci isyanları sonucunda halk nazarındaki itibarını kaybetmesi Modern tarzda eğitim yapan okulların açılması İyi medreselerin belirli merkezlerde toplanmış olması Arapçanın araç ilim olmaktan çıkıp amaçsallaştırılması 2 ) Hangisi bilişsel gelişimi doğru tanımlar? Bireyin yeni durumlara adaptasyonunu sağlamak için geliştirdiği öğrenme yeteneğidir. Çocuğun öğrenmeler sonucunda edindiği yeni yeteneklere bilişsel gelişim denir. Çocukta olgunlaşmaya bağlı olarak meydana gelen duygusal gelişime bilişsel gelişim denir. Düşünme, anlama ve kavrama yeteneğinde ortaya çıkan gelişmelere bilişsel gelişim denir. Motor öğrenmeler sonucu ortaya çıkan davranış değişikliklerine bilişsel gelişim denir. 3 ) Türkiye’de din eğitiminin üniversite çatısı altında müstakil bir bilim dalı olması ne zaman gerçekleşmiştir? 1949 yılında Ankara üniversitesi İlahiyat Fakültesinin açılması ile 1959 yılında İstanbul’da açılan Yüksek İslam Enstitüsü ile 1997 yılındaki yüksek din öğretiminin yeniden şekillendirilmesi sırasında 1924 yılında Darulfünundaki İlahiyat Fakültesinin açılması ile 1980 ihtilal sonrası yüksek din öğretiminin yeniden şekillendirilmesi sırasında 4 ) Kavram, beceri, düşünce ve tutum gibi öğrenmelerin tümünün sosyal çevreden geldiğini belirten ve bilişsel gelişimi ağırlıklı olarak sosyal etkileşime dayalı öğrenmelerle açıklayan düşünür hangisidir? Lev Vygotsky Jerome Bruner Goldman Elkind Jean Piaget 5 ) Hangisi Piaget’in bilişsel gelişim teorisinde somut işlemler döneminin özelliklerindendir? Nesne devamlılığının kalıcılığı bu dönemde kazanılmaya başlanır. Genelleme, analoji, tümevarım ve tümdengelim gibi analitik düşünme becerileri etkileşim kurulan çevrelerin yeterliliğine bağlı olarak en üst düzeyde gelişmiştir cvpÇocuklar bu dönemde mantıksal kuralları ve sınıflandırmaları sadece somut uygularlar 6 ) Piaget’in bilişsel gelişim teorisi eğitim alnına uygulandığında aşağıdakilerden hangisi çıkartılamaz? Öğrencilerin olaylar ve nesnelerle etkileşim kurabilmesi için öğrenme süreçlerine etkin biçimde katılması sağlanmalıdır. Öğrenme yaşantıları çocuğun içinde bulunduğu gelişim evresinin bilişsel özelliklerine uygun olarak düzenlenmelidir. cvpEğitim yaşantıları hayattan ayrı olarak progra Aşağıdakilerden hangisi Türkçede eğitim kavramına karşılık gelecek şekilde kullanılan kavramlardan birisi değildir? cvpMalumat Talim Tedrisat Terbiye Maarif 9 ) Hz. Muhammed dönemi eğitim faaliyetleri açısından hangisi doğru değildir? Kur’an birçok ayetle eğitim öğretimi özendirmiştir. Hz. Muhammed eğitimi teşvik etmiştir. İlk Müslümanların yaşadıkları coğrafyada kurumsallaşmış bir eğitimden söz edilemez. İlk dönem Müslümanlar arasında eğitim faaliyeti olarak Kur’an’ın yazımı ve öğretilmesi önemli yer tutardı. cvpİslam’ın ilk yayıldığı coğ okur-yazar çoktu 10 ) I- Din eğitiminin ilahiyat ya da eğitimbilimle ilişkilendirilmesi II- Örgün veya yaygın din eğitimi alanlarından birinin ön plana çıkarılması III- Din eğitimine yüklenen amaçların aynı olması Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri din eğitimi kavramının tanımlanmasındaki farklılaşmanın nedenlerinden sayılabilir? I ve III I II ve III II ve III cvpI ve II |
Konu Sahibi Medineweb 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Medinewebli önlisans İlahiyat 1.sınıf öğrencileri... | İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar | nurşen35 | 87 | 34071 | 23 Mayıs 2015 21:53 |
Gülmek isteyenler tıklasın :))) | Videolar/Slaytlar | Kara Kartal | 3 | 4100 | 10 Mayıs 2015 16:16 |
Cumartesi Anneleri’nin ahı/Can Dündar | İslami Haberler | Medineweb | 0 | 2750 | 10 Mayıs 2015 16:13 |
Ayın Üyesi ''zeynepnm'' | Ayın Üyesi | 9Esra | 13 | 9047 | 30 Nisan 2015 14:29 |
Müzemmil suresi bize ne anlatıyor | Tefsir Çalışmaları | Medineweb | 0 | 3359 | 19 Nisan 2015 15:45 |
23 Aralık 2013, 13:36 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: Sakarya ilitam Din Eğitimi I Sınav Soruları 1-)Türkiye’de DKAB derslerinin hukuki statüsü ile ilgili olarak hangisi yanlıştır? Türkiye’den din dersinin zorunlu olarak okutulması uzun yıllar süren farklı tecrübelerin sonucudur. Türkiye’de DKAB derslerinin hukuki statüsü anayasa ile belirlenmiştir. Türkiye’deki DKAB derslerinin hukuki statüsünün Avrupa’da örnekleri yoktur. Türkiye’de 1982 öncesinde farklı statüde din dersleri okutulmuştur. AİHM, DKAB dersinin hukuki statüsünü değil yeterince katılımcı ve eleştirel olmamasını eleştirmektedir 2_)Aşağıdakilerden hangisi eğitimbilim yönü ağırlıklı bir din eğitimi için söylenemez? Din eğitiminin belirli bir din ve coğrafya ile sınırlı olmayan bir bilimsel disiplin olması için bu niteliği önemlidir. Din eğitiminin, eğitim bilimleri içerisinde dünyada kabul gören bir akademik disiplin olmasına katkı sağlayacak niteliktedir. Kullandığı metotların objektif ve evrensel nitelikte olması bir bilim dalı olarak kabul edilmesini kolaylaştırır. Dini boyut önemsenmez. Eğitim bilimlerin metodolojisini önceler. 3-)Osmanlı döneminde devlet içerisinde dini ve ilmi örgütlenmeyi temsil eden kurum aşağıdakilerden hangisidir? Şeriye ve Evkaf Vekaleti Sadrazamlık Divan-ı Hümayun Şeyhülislamlık Diyanet İşleri Reisliği 4-)Aşağıdakilerden hangisi Diyanet İşleri Başkanlığı’nın sunmuş olduğu hizmetlerden birisi değildir? Yayın hizmetleri İbadet ve cami hizmetleri Din dersi müfredatın hazırlanması Fetva hizmetleri İrşad ve tebliğ hizmetleri 5-)Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ile ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? Türkiye’de DKAB dersleriyle ilgili 2000 yılından sonra özellikle program geliştirme açısından önemli adımlar atılmıştır. İlköğretim okullarında dördüncü sınıftan itibaren programda haftada iki saat yer alır. 1982 anayasası ile ilk ve ortaöğretim okullarında zorunlu hale getirilmiştir. Öğrencilere İslam dinini benimsetmeyi amaçlar. 1990 yılından itibaren Hıristiyan veya Musevi öğrencilerin velileri başvurdukları takdirde bu dersten muafiyet hakları vardır. 6-)Osmanlıda medreselerin gerilemesi ile ilgili olarak hangisi daha doğru bir yargıyı ifade eder? Osmanlıda askeri başarısızlıklar medrese sisteminin bozulmasının sonucudur. Osmanlıda sadece medrese teşkilatı bozulmuştur Osmanlıda medreselerin bozulması bir bütün olarak devlet sistemindeki bozulma ile birlikte değerlendirilmelidir. Osmanlıda ilk bozulan kurum medrese olmuştur Osmanlıda devlet sisteminin batılılaşması medreselerin bozulmasının bir sonucudur. 7-) I – İlim övülür ve önemi anlatılır II – Öğrenciye ilmi nasıl kullanacağına dair öğütler verilir III – Öğrencinin akademik başarıları aktarılır IV – Hangi kitaplar için icazet verildiği belirtilir V – İcazeti veren kurumun ve hocanın onayları bulunur Yukarıdakilerden hangisi/hangileri icazette bulunan unsurlardandır. II - III – IV – V I – II – III – IV II – III IV – V II – III – IV 8-)Hangisi Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramının özelliklerinden birisi değildir? Bireyin hiyerarşik bir sırayla altı farklı ahlaki evreyi geçtiğini öngörür. Teorinin geliştirilmesinde ahlaki muhakemeyi sorgulayan ikilemler kullanılmıştır. Bireyin ahlaki gelişimi ile bilişsel gelişimi arasında paralellik kurar. Ahlaki gelişim için bireyin katılımcı etkileşim ortamlarında bulunması önemser. Ahlaki gelişim hayatın çeşitli dönemlerinde yaşanan karmaşalar sayesinde gerçekleşir. 9-)Piaget’in teorisinde organize olmuş davranış kalıpları olarak tanımlanan ve çocuğun çevreden gelen uyaranları anlamlı kılmak için kullandığı referans çerçevelerine ne ad verilir? Biliş Şemalar Uyumsama Cognition Adaptasyon 10-)Hangisi din ve vicdan hürriyetinin bir sonucu olamaz? İbadet etme, uygulama Dini inanç veya kanaatlerini açıklama ve yayma Farklı inançları dönüştürmek için gerektiğinde şiddet uygulama İnancını öğretme Bir dine veya inanca sahip olma 11-)Hangisi Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramına yöneltilen eleştirilerden birisi değildir? Demokratik liberalizmi en üst ahlaki aşama olarak sunması Gerçek davranışı gözlemekten çok, ahlaki muhakeme ile ilgilenmesi nedeniyle insanların düşündükleri ve söyledikleri ile yaptıklarının farklılık gösterebileceği gerçeği ile çelişmesi Sivil itaatsizliği teşvik eden bir yaklaşım benimsemesi Araştırmanın belirli ülkelerde yürütmüş olmasına karşın bulgularını tüm insanlara genellemesi Ahlaki gelişimi insanın çocukluk döneminde yaşadığı birtakım olaylara takılıp kalan bir süreç olarak açıklaması 12-)Hangisi Kohlberg’e göre gelenek öncesi düzeyde bulunan bir çocuktan beklenen tutum olamaz? Babasının vaat ettiği ödülü kazanmak için faydasını düşünmeden kitap okuma İyilik yaptığı kişilerden karşılığını bekleme Ana-babası kızmasın düşüncesiyle nazik davranma Davranışların sonuçlarına göre karar verme Kural ve kanunların işlevselliğini sorgulama 13-)Hangisi ahlaki gelişim süreci ile yakından ilişkili kavramlardan birisi değildir? Karakter Kişilik Zekâ Disiplin Vicdan 14-)Aşağıdakilerden hangisi ergenlik öncesi çocuklara ALLAH kavramını öğretmede yanlış öğretici tutumudur? ALLAH sevgisini öğretim faaliyetinin temel taşı yapmak. Somuttan soyuta, kolaydan zora gitmek. Çocukların sorularına sabırla ve hoşgörülü biçimde cevaplar vermek. Çocuğun veya çevresindeki kişilerin yaşantısından ilgili örnekleri kullanmak. Cennet ve cehennem örnekleri ile ALLAH’ın adaletini kavratmak. 15-) I- Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin ilk ve ortaöğretimde okutulan zorunlu dersler arasında olmasını düzenlemesi II- İmam hatip liselerini ortaöğretimde yer alan hem mesleğe hem de yüksek öğrenime hazırlayıcı programlar uygulayan öğretim kurumları olarak tescil etmesi III- İmam hatip liselerinin öğrenim sürelerini dört yıl olarak belirlemesi 1973 tarihli Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 32. maddesinin önemi yukarıdakilerden hangisi ya da hangileridir? Yalnız II Yalnız I II ve III Yalnız III I ve II 16-)Din eğitimi ve insan hakları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası uygulamalar göz önüne alındığında hangi düşünce savunulabilir görülmemektedir? Din öğretiminde farklı grupların diğer din anlayışlarıyla bir araya gelmeden kendi daireleri içinde öğretim yapmaları karşılıklı hoşgörü ve anlayışı artırmaktadır. Din öğretimi aracılığıyla bir arada yaşama şuuruna katkı yapılabilir. Din öğretiminde zorunlu modelin insan haklarına saygılı, tüm vatandaşları kapsayan, kültüre dayalı bir model olması gerekmektedir. Dinler, toplumlarda var olan bir gerçekliktir ve benimsetilmeye çalışılmaksızın her vatandaşın bu konuda bir kültüre sahip olması istenir. Din dersinde bir din veya mezhep esas alınıp benimsetilmeye çalışılırken diğer din ve mezhep mensupları veya inanmayanlar bu derse girmeye zorlanıyorsa, bu din ve vicdan özgürlüğü açısından problem oluşturmaktadır 1-C 2- D 3-D 4-C 5-D 6-C 7-B 8-E 9-B 10-C 11-E 12-E 13-C 14-E 15-A 16-A Ynt: din eğitimi vize soruları buyurun « Yanıtla #19 : Mart 29, 2011, 12:42:55 ÖS » Alıntı 17-)I- Zorunlu eğitimin kesintisiz sekiz yıla çıkarılması II- Yükseköğretime geçişte katsayı sisteminin getirilmesi III- Din görevlilerine ihtiyacın azalması 1998 yılından sonra İmam Hatip Liselerinin öğrenci sayılarının azalmasında yukarıdaki nedenlerden hangisi ya da hangilerinin etkisi vardır? II ve III Yalnız II I, II ve III I ve II Yalnız I 18 ) Cumhuriyetin ilk yıllarında okullardaki din dersleriyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? Lise ikinci kademede din dersleri 1930 yılına kadar devam etmiştir. 1924 İlkokul programında Kur'an-ı Kerim ve Din dersleri 2, 3, 4 ve 5. sınıflarda haftada ikişer saat yer almıştır. Lise programlarının birinci devresinin 1. ve 2. senelerinde (bugünkü ilköğretim 6 ve 7. sınıflar) Din Bilgisi" adıyla birer saat din derslerine yer verilmiştir. Şehir ilkokullarındaki din dersleri 1927-1928 eğitim-öğretim yılından itibaren, 3, 4 ve 5. sınıflarda birer saat yer almıştır. Okullardaki din dersleri 1933�ten itibaren -1939�a kadar köy okulları hariç- öğretimin hiçbir kademesinde 1949 yılına kadar yer almamıştır. 19 )Diyanet İşleri Başkanlığı�nın Cumhuriyet dönemindeki tarihçesiyle ile ilgili olarak aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır. Anayasa'nın 136. Maddesi, 1961 Anayasası'ndakilere ek olarak Diyanet İşleri Başkanlığı'na "milletçe dayanışma ve bütünleşme" görevini de yüklemiştir. 1925 tarihli 677 sayılı kanun gereğince tekke ve zaviyelerin kapatılması sonucu, Diyanetin bu yerlerin yönetimi ve buralarda görevli şeyhler ve diğer hizmetlerle ilgili yetkileri ortadan kalkmıştır. Diyanet İşleri Başkanlığı halen 1965 yılında yapılan ve 13 maddesi iptal edilmiş bir yasayla yönetilmektedir. 1931 yılında cami ve mescitlerin idaresi ile din görevlileri, Vakıflar Umum Müdürlüğü'ne devredilmiş, bu durum 1965 yılına kadar devam etmiştir 1965 tarihli 633 sayılı Kanun ile önceki hukuki statüden farklı olarak İslam dininin �ahlak� konularında da toplumu aydınlatmak görevi Diyanete verilmiştir. 20 ) Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi�nin düşünce, vicdan ve din özgürlüğü ile ilgili maddelerine göre aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? Bu maddelere göre herkesin düşünce, vicdan ve din özgürlüğü hakkı vardır. Bu hak din ya da inancını değiştirme özgürlüğüyle, din ya da inancını tek başına veya topluca ve açık ya da özel olarak ibadet, öğretme, uygulama ve gözetme yoluyla açıklama özgürlüğünü de kapsar. Devlet eğitim ve öğretim ile ilgili üzerine aldığı görevleri yerine getirirken, anne ve babaların çocuklarına kendi dini ve felsefi inançlarına uygun olan bir eğitim ve öğretimin verilmesini isteme haklarına saygı gösterir. Din ve inancını açıklama özgürlüğü sınırsız bir özgürlük değildir. Türkiye bu maddeleri koşulsuz kabul etmiştir. 21-)I- Bireyin davranışlarında amaçlanan yönde değişiklik meydana getirilmesi II- Bireyin davranışındaki değişikliğin kendi yaşantıları yoluyla gerçekleşmesi III- Planlı ve programlı bir süreç olması Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri, yapılan eğitim tanımlamalarının ortak özelliklerindendir? Yalnız I I, II ve III ******* Yalnız III I ve III II ve III 17 - D 18-A 19-D 20-)E 21-)B |
23 Aralık 2013, 13:37 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: Sakarya ilitam Din Eğitimi I Sınav Soruları Din Eğitimi Vize Soruları 1) Aşağıdakilerden hangisi eğitimbilim yönü ağırlıklı bir din eğitimi için söylenemez? A) Din eğitiminin belirli bir din ve coğrafya ile sınırlı olmayan bir bilimsel disiplin olması için bu niteliği önemlidir. B) Din eğitiminin, eğitim bilimleri içerisinde dünyada kabul gören bir akademik disiplin olmasına katkı sağlayacak niteliktedir. C) Kullandığı metotların objektif ve evrensel nitelikte olması bir bilim dalı olarak kabul edilmesini kolaylaştırır. D) Eğitim bilimlerin metodolojisini önceler. E) Dini boyut önemsenmez. XXX 2) Aşağıdakilerden hangisi ergenlik öncesi çocuklara ALLAH kavramını öğretmede yanlış öğretici tutumudur? A) Cennet ve cehennem örnekleri ile ALLAH’ın adaletini kavratmak. XXX B) Çocuğun veya çevresindeki kişilerin yaşantısından ilgili örnekleri kullanmak. C) ALLAH sevgisini öğretim faaliyetinin temel taşı yapmak. D) Somuttan soyuta, kolaydan zora gitmek. E) Çocukların sorularına sabırla ve hoşgörülü biçimde cevaplar vermek. 3) Cumhuriyetin ilk yıllarında okullardaki din dersleriyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A) Lise programlarının birinci devresinin 1. ve 2. senelerinde (bugünkü ilköğretim 6 ve 7. sınıflar) Din Bilgisi" adıyla birer saat din derslerine yer verilmiştir. B) Şehir ilkokullarındaki din dersleri 1927-1928 eğitim-öğretim yılından itibaren, 3, 4 ve 5. sınıflarda birer saat yer almıştır. C) 1924 İlkokul programında Kur'an-ı Kerim ve Din dersleri 2, 3, 4 ve 5. sınıflarda haftada ikişer saat yer almıştır. D) Okullardaki din dersleri 1933’ten itibaren -1939’a kadar köy okulları hariç- öğretimin hiçbir kademesinde 1949 yılına kadar yer almamıştır. E) Lise ikinci kademede din dersleri 1930 yılına kadar devam etmiştir. XXXX 4) Aşağıdakilerden hangisi Diyanet İşleri Başkanlığı’nın sunmuş olduğu hizmetlerden birisi değildir? A) Fetva hizmetleri B) İrşad ve tebliğ hizmetleri C) Yayın hizmetleri D) Din dersi müfredatın hazırlanması XXX E) İbadet ve cami hizmetleri 5) I- Zorunlu eğitimin kesintisiz sekiz yıla çıkarılması II- Yükseköğretime geçişte katsayı sisteminin getirilmesi III- Din görevlilerine ihtiyacın azalması 1998 yılından sonra İmam Hatip Liselerinin öğrenci sayılarının azalmasında yukarıdaki nedenlerden hangisi ya da hangilerinin etkisi vardır? A) II ve III B) Yalnız II C) Yalnız I D) I, II ve III E) I ve II XXX DİN EĞİTİMİ QUİZ II SINAVI 1) Aşağıdakilerden hangisi İslam eğitim tarihi açısından yanlış bir yargı ifade etmektedir? A) İslam eğitim tarihi Hz. Muhammed’e tebliğ görevinin verilmesi ile başlayan bir süreçtir. B) İslam eğitim tarihi genel eğitim içinde belli coğrafya ve dönemde yapılan eğitimi ifade eder. C) İlk dönemlerde İslam eğitim tarihi İslam’ın tebliği süreci ile yakından ilişkilidir. D) İslam eğitim tarihi kurumları ve özellikleri yönünden birbirinden farklı dönemleri içine alır. E) İslam eğitim tarihi sadece İslami ilimlerin öğretildiği bir süreci ifade eder. XXXX 2) Aşağıdakilerden hangisi formal eğitim için söylenemez? A) Planlı ve programlıdır, varılmak istenen hedefler belirlidir. B) Profesyonelce hazırlanmış eğitim araç ve gereçleri kullanılır. C) Olumlu davranışların kazandırılması esastır. D) Eğitimin amaçları profesyonel kişiler eliyle geliştirilmeye çalışılır. E) Yer, mekan veya eğitimin gerçekleştiği ortam belirli değildir. XXX 3) I- Din eğitiminin ilahiyat ya da eğitimbilimle ilişkilendirilmesi II- Örgün veya yaygın din eğitimi alanlarından birinin ön plana çıkarılması III- Din eğitimine yüklenen amaçların aynı olması Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri din eğitimi kavramının tanımlanmasındaki farklılaşmanın nedenlerinden sayılabilir? A) II ve III B) I ve III C) Yalnız I D) I, II ve III E) I ve II XXX 4) Piaget’in bilişsel gelişim teorisi eğitim alnına uygulandığında aşağıdakilerden hangisi çıkartılamaz? A) Eğitim yaşantıları hayattan ayrı olarak programlanmalı, böylece çocuğun yanlış şemalar kazanması engellenmelidir. XXX B) Çocukların oyunlar yoluyla yetişkinler ve akranlarıyla etkileşime girmeleri teşvik edilmelidir. C) Çocuğun bilişsel kapasitesine uygun bireyselleştirilmiş eğitime önem verilmelidir. D) Öğrencilerin olaylar ve nesnelerle etkileşim kurabilmesi için öğrenme süreçlerine etkin biçimde katılması sağlanmalıdır. E) Öğrenme yaşantıları çocuğun içinde bulunduğu gelişim evresinin bilişsel özelliklerine uygun olarak düzenlenmelidir. 5) Hangisi Piaget’in bilişsel gelişim teorisinde somut işlemler döneminin özelliklerindendir? A) 3–7 yaş arası çocuklarda görülen bilişsel gelişim evresidir. B) Nesne devamlılığının kalıcılığı bu dönemde kazanılmaya başlanır. C) Genelleme, analoji, tümevarım ve tümdengelim gibi analitik düşünme becerileri etkileşim kurulan çevrelerin yeterliliğine bağlı olarak en üst düzeyde gelişmiştir D) Dönemin en temel özelliği bu dönem çocuğunun benmerkezci bir yapı düşünce yapısına sahip olmasıdır. E) Çocuklar bu dönemde mantıksal kuralları ve sınıflandırmaları sadece somut olay ve objelere uygulayabilmektedir. XXX DİN EĞİTİMİ QUİZ I SINAVI 1) Günümüzde İlköğretimde ve orta öğretimde Din dersinin zorunlu olarak kabul edildiği madde aşağıdakilerden hangisidir? A) 1980 Anayasasının 24. Maddesi XXX 1982 B) İlk ve ortaöğretim Temel Kanunu C) Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 12. Maddesi D) Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 32. Maddesi E) Tevhid-i Tedrisat Kanunu 2) Hangisi ahlaki yeteneğin kaynağına dair görüşlerden değildir? A) İnsan doğuştan bencillik, saldırganlık ve cinsellik ile ilgili negatif eğilimlerle doğduğunu belirten psikanaliz yaklaşım B) Bireyin doğuştan ne iyi ne de kötü herhangi bir eğilim getirmediğini belirten tabula rasa (boş levha) düşüncesi C) Bireyin doğuştan iyi veya kötüye yönlendirilebilecek bir fıtratla doğduğunu belirten Kur’an düşüncesi. D) Rousseau’nun asil yabani fikrine dayanan doğuştan masumiyet düşüncesi E) Kişisel gelişimi modellemeye dayalı öğrenmelerle açıklayan sosyal öğrenme kuramı XXX 3) Hangisi ahlak kavramı ile ilgili yanlış bir yargıyı belirtmektedir? A) Ahlak birey davranışları arasında istemli ya da istemsiz ayrımı yapmadan onları yargılar. XXX B) Ahlâkın; bilişsel, davranışsal ve duygusal olmak üzere üç temel yönü vardır. C) Ahlak iyi-kötü konularında bilinçli yargılama ve karar vermeyi sağlayan bilişsel yapıdır. D) Ahlak kişilerin toplumda uymak zorunda oldukları davranış biçimleri ve kurallarıdır. E) Ahlak kavramı etik ile eş anlamlı kullanılır. 4) I- Eğitim sistemi içerisindeki din eğitimine son vermiştir. II- 3 Mart 1924 tarihinde çıkarılan bir kanundur. III- Kanun orta ve yüksek öğretim düzeyinde mesleki din eğitimi yapılmasını emreden hükümler içermektedir. IV- Halen yürürlükte olan ve 1982 Anayasasının 174. maddesi ile de güvence altına alınan bir kanundur. Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile ilgili yukarıda verilen ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur? A) Yalnız II B) II, III ve IV XXX C) I ve II D) I, II ve IV E) III ve IV 5) Aşağıdakilerden hangisi DKAB derslerine yöneltilen eleştirilerden birisi değildir? A) Zorunlu din derslerinin din ve inanç özgürlüğünü hiçe sayması nedeniyle laiklik ilkesine aykırı olması B) İslam dininin Anadolu’ya özgü farklı bir yorumu olarak değerlendirilen Aleviliğin DKAB programlarında yeterinde yer almaması C) DKAB derslerinin yeterince eleştirel, objektif ve çoğulcu olmaması D) Devlet okullarında zorunlu din derslerinin Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne aykırı olması XXX E) Anayasada DKAB dersinin bir kültür dersi olarak öngörülmesine rağmen din eğitimini içeren bazı unsurlar barındırması |
23 Aralık 2013, 13:38 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: Sakarya ilitam Din Eğitimi I Sınav Soruları DİN EĞİTİMİ QUİZ 1 SORULARI 1- Hz. Muhammed dönemi eğitim faaliyetleri açısından hangisi doğru değildir? *** İslam’ın ilk yayıldığı coğ. okur-yazar çoktu Kur’an birçok ayetle eğitim öğretimi özendirmiştir. Hz. Muhammed eğitimi teşvik etmiştir. İlk Müslümanların yaşadıkları coğrafyada kurumsallaşmış bir eğitimden söz edilemez. İlk dönem Müslümanlar arasında eğitim faaliyeti olarak Kur’an’ın yazımı ve öğretilmesi önemli yer tutardı. 2- Aşağıdakilerden hangisi Osmanlıda medreselerin gerilemesinin temel sebeplerinden birisi olarak söylenemez? *** modern tarzda eğitim yapan okullar Görevlendirmeler de liyakatin gözetilmemeye başlanması Öğrenci isyanları sonucunda halk nazarındaki itibarını kaybetmesi Modern tarzda eğitim yapan okulların açılması İyi medreselerin belirli merkezlerde toplanmış olması Arapçanın araç ilim olmaktan çıkıp amaçsallaştırılması 3- Türkiye’de din eğitiminin üniversite çatısı altında müstakil bir bilim dalı olması ne zaman gerçekleşmiştir? *** 1980 ihtilal sonrası yüksek din öğretiminin yeniden şekillendirilmesi sırasında 1949 yılında Ankara üniversitesi İlahiyat Fakültesinin açılması ile 1959 yılında İstanbul’da açılan Yüksek İslam Enstitüsü ile 1997 yılındaki yüksek din öğretiminin yeniden şekillendirilmesi sırasında 1924 yılında Darulfünun daki İlahiyat Fakültesinin açılması ile 4- Hangisi bilişsel gelişimi doğru tanımlar? *** Düşünme, anlama ve kavrama yeteneğinde ortaya çıkan gelişmelere bilişsel gelişim denir. Bireyin yeni durumlara adaptasyonunu sağlamak için geliştirdiği öğrenme yeteneğidir. Çocuğun öğrenmeler sonucunda edindiği yeni yeteneklere bilişsel gelişim denir. Çocukta olgunlaşmaya bağlı olarak meydana gelen duygusal gelişime bilişsel gelişim denir. Motor öğrenmeler sonucu ortaya çıkan davranış değişikliklerine bilişsel gelişim denir. 5) Kavram, beceri, düşünce ve tutum gibi öğrenmelerin tümünün sosyal çevreden geldiğini belirten ve bilişsel gelişimi ağırlıklı olarak sosyal etkileşime dayalı öğrenmelerle açıklayan düşünür hangisidir? *** Lev Vygotsky Jerome Bruner Goldman Elkind Jean Piaget 6) Hangisi Piaget’in bilişsel gelişim teorisinde somut işlemler döneminin özelliklerindendir? *** Çocuklar bu dönemde mantıksal kuralları ve sınıflandırmaları sadece somut uygularlar Nesne devamlılığının kalıcılığı bu dönemde kazanılmaya başlanır. Genelleme, analoji, tümevarım ve tümdengelim gibi analitik düşünme becerileri etkileşim kurulan çevrelerin yeterliliğine bağlı olarak en üst düzeyde gelişmiştir 7) Piaget’in bilişsel gelişim teorisi eğitim alnına uygulandığında aşağıdakilerden hangisi çıkartılamaz? *** Eğitim yaşantıları hayattan ayrı olarak programlanmalı, böylece çocuğun yanlış şemalar kazanması engellenmelidir. Öğrencilerin olaylar ve nesnelerle etkileşim kurabilmesi için öğrenme süreçlerine etkin biçimde katılması sağlanmalıdır. Öğrenme yaşantıları çocuğun içinde bulunduğu gelişim evresinin bilişsel özelliklerine uygun olarak düzenlenmelidir. 8- Aşağıdakilerden hangisi Türkçede eğitim kavramına karşılık gelecek şekilde kullanılan kavramlardan birisi değildir? *** Malumat Talim Tedrisat Terbiye Maarif 9) I- Din eğitiminin ilahiyat ya da eğitimbilimle ilişkilendirilmesi II- Örgün veya yaygın din eğitimi alanlarından birinin ön plana çıkarılması III- Din eğitimine yüklenen amaçların aynı olması Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri din eğitimi kavramının tanımlanmasındaki farklılaşmanın nedenlerinden sayılabilir? *** I ve II I ve III I - II ve III II ve III 10- Aşağıdakilerden hangisi İslam eğitim tarihi açısından yanlış bir yargı ifade etmektedir? *** İslam eğitim tarihi sadece İslami ilimlerin öğretildiği bir süreci ifade eder. İslam eğitim tarihi kurumları ve özellikleri yönünden birbirinden farklı dönemleri içine alır. İslam eğitim tarihi genel eğitim içinde belli coğrafya ve dönemde yapılan eğitimi ifade eder. İlk dönemlerde İslam eğitim tarihi İslam’ın tebliği süreci ile yakından ilişkilidir. İslam eğitim tarihi Hz. Muhammed’e tebliğ görevinin verilmesi ile başlayan bir süreçtir. 1- Türkiye’de DKAB derslerinin hukuki statüsü ile ilgili olarak hangisi yanlıştır? *** Türkiye’deki DKAB derslerinin hukuki statüsünün Avrupa’da örnekleri yoktur. Türkiye’den din dersinin zorunlu olarak okutulması uzun yıllar süren farklı tecrübelerin sonucudur. Türkiye’de DKAB derslerinin hukuki statüsü anayasa ile belirlenmiştir. Türkiye’de 1982 öncesinde farklı statüde din dersleri okutulmuştur. AİHM, DKAB dersinin hukuki statüsünü değil yeterince katılımcı ve eleştirel olmamasını eleştirmektedir 2- Aşağıdakilerden hangisi eğitimbilim yönü ağırlıklı bir din eğitimi için söylenemez? *** Dini boyut önemsenmez. Eğitim bilimlerin metodolojisini önceler. Din eğitiminin belirli bir din ve coğrafya ile sınırlı olmayan bir bilimsel disiplin olması için bu niteliği önemlidir. Din eğitiminin, eğitim bilimleri içerisinde dünyada kabul gören bir akademik disiplin olmasına katkı sağlayacak niteliktedir. Kullandığı metotların objektif ve evrensel nitelikte olması bir bilim dalı olarak kabul edilmesini kolaylaştırır. 3- Osmanlı döneminde devlet içerisinde dini ve ilmi örgütlenmeyi temsil eden kurum aşağıdakilerden hangisidir? *** Şeyhülislamlık Şeriye ve Evkaf Vekaleti Sadrazamlık Divan-ı Hümayun Diyanet İşleri Reisliği 4- Aşağıdakilerden hangisi Diyanet İşleri Başkanlığı’nın sunmuş olduğu hizmetlerden birisi değildir? *** Din dersi müfredatın hazırlanması Yayın hizmetleri İbadet ve cami hizmetleri Fetva hizmetleri İrşad ve tebliğ hizmetleri 5- Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin düşünce, vicdan ve din özgürlüğü ile ilgili maddelerine göre aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? *** Türkiye bu maddeleri koşulsuz kabul etmiştir. Din ve inancını açıklama özgürlüğü sınırsız bir özgürlük değildir. Bu maddelere göre herkesin düşünce, vicdan ve din özgürlüğü hakkı vardır. Bu hak din ya da inancını değiştirme özgürlüğüyle, din ya da inancını tek başına veya topluca ve açık ya da özel olarak ibadet, öğretme, uygulama ve gözetme yoluyla açıklama özgürlüğünü de kapsar. Devlet eğitim ve öğretim ile ilgili üzerine aldığı görevleri yerine getirirken, anne ve babaların çocuklarına kendi dini ve felsefi inançlarına uygun olan bir eğitim ve öğretimin verilmesini isteme haklarına saygı gösterir. 5- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ile ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? *** Öğrencilere İslam dinini benimsetmeyi amaçlar. Türkiye’de DKAB dersleriyle ilgili 2000 yılından sonra özellikle program geliştirme açısından önemli adımlar atılmıştır. İlköğretim okullarında 4. sınıftan itibaren programda haftada iki saat yer alır. 1982 anayasası ile ilk ve ortaöğretim okullarında zorunlu hale getirilmiştir. 1990 yılından itibaren Hıristiyan veya Musevi öğrencilerin velileri başvurdukları takdirde bu dersten muafiyet hakları vardır. 6-) Osmanlıda medreselerin gerilemesi ile ilgili olarak hangisi daha doğru bir yargıyı ifade eder? *** Osmanlıda medreselerin bozulması bir bütün olarak devlet sistemindeki bozulma ile birlikte değerlendirilmelidir. Osmanlıda askeri başarısızlıklar medrese sisteminin bozulmasının sonucudur. Osmanlıda sadece medrese teşkilatı bozulmuştur Osmanlıda ilk bozulan kurum medrese olmuştur Osmanlıda devlet sisteminin batılılaşması medreselerin bozulmasının bir sonucudur. 7- I – İlim övülür ve önemi anlatılır II – Öğrenciye ilmi nasıl kullanacağına dair öğütler verilir III – Öğrencinin akademik başarıları aktarılır IV – Hangi kitaplar için icazet verildiği belirtilir V – İcazeti veren kurumun ve hocanın onayları bulunur Yukarıdakilerden hangisi/hangileri icazette bulunan unsurlardandır. *** I – II – III – IV II - III – IV – V II – III IV – V II – III – IV 8- Hangisi Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramının özelliklerinden birisi değildir? *** Ahlaki gelişim hayatın çeşitli dönemlerinde yaşanan karmaşalar sayesinde gerçekleşir. Bireyin hiyerarşik bir sırayla altı farklı ahlaki evreyi geçtiğini öngörür. Teorinin geliştirilmesinde ahlaki muhakemeyi sorgulayan ikilemler kullanılmıştır. Bireyin ahlaki gelişimi ile bilişsel gelişimi arasında paralellik kurar. Ahlaki gelişim için bireyin katılımcı etkileşim ortamlarında bulunması önemser. 9- Piaget’in teorisinde organize olmuş davranış kalıpları olarak tanımlanan ve çocuğun çevreden gelen uyaranları anlamlı kılmak için kullandığı referans çerçevelerine ne ad verilir? *** Şemalar Biliş Uyumsama Cognition Adaptasyon 10- Hangisi din ve vicdan hürriyetinin bir sonucu olamaz? *** Farklı inançları dönüştürmek için gerektiğinde şiddet uygulama İbadet etme, uygulama Dini inanç veya kanaatlerini açıklama ve yayma İnancını öğretme Bir dine veya inanca sahip olma 11- Hangisi Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramına yöneltilen eleştirilerden birisi değildir? *** Ahlaki gelişimi insanın çocukluk döneminde yaşadığı birtakım olaylara takılıp kalan bir süreç olarak açıklaması Demokratik liberalizmi en üst ahlaki aşama olarak sunması Sivil itaatsizliği teşvik eden bir yaklaşım benimsemesi Gerçek davranışı gözlemekten çok, ahlaki muhakeme ile ilgilenmesi nedeniyle insanların düşündükleri ve söyledikleri ile yaptıklarının farklılık gösterebileceği gerçeği ile çelişmesi Araştırmanın belirli ülkelerde yürütmüş olmasına karşın bulgularını tüm insanlara genellemesi 12- Hangisi Kohlberg’e göre gelenek öncesi düzeyde bulunan bir çocuktan beklenen tutum olamaz? *** Kural ve kanunların işlevselliğini sorgulama Babasının vaat ettiği ödülü kazanmak için faydasını düşünmeden kitap okuma İyilik yaptığı kişilerden karşılığını bekleme Ana-babası kızmasın düşüncesiyle nazik davranma Davranışların sonuçlarına göre karar verme 13- Hangisi ahlaki gelişim süreci ile yakından ilişkili kavramlardan birisi değildir? *** Zekâ Karakter Kişilik Disiplin Vicdan 14- Aşağıdakilerden hangisi ergenlik öncesi çocuklara ALLAH kavramını öğretmede yanlış öğretici tutumudur? *** Cennet ve cehennem örnekleri ile ALLAH’ın adaletini kavratmak. ALLAH sevgisini öğretim faaliyetinin temel taşı yapmak. Somuttan soyuta, kolaydan zora gitmek. Çocukların sorularına sabırla ve hoşgörülü biçimde cevaplar vermek. Çocuğun veya çevresindeki kişilerin yaşantısından ilgili örnekleri kullanmak. 15- I- Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin ilk ve ortaöğretimde okutulan zorunlu dersler arasında olmasını düzenlemesi II- İmam hatip liselerini ortaöğretimde yer alan hem mesleğe hem de yüksek öğrenime hazırlayıcı programlar uygulayan öğretim kurumları olarak tescil etmesi III- İmam hatip liselerinin öğrenim sürelerini dört yıl olarak belirlemesi 1973 tarihli Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 32. maddesinin önemi yukarıdakilerden hangisi ya da hangileridir? *** Yalnız II Yalnız I II ve III Yalnız III I ve II 16- Din eğitimi ve insan hakları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası uygulamalar göz önüne alındığında hangi düşünce savunulabilir görülmemektedir? *** Din öğretiminde farklı grupların diğer din anlayışlarıyla bir araya gelmeden kendi daireleri içinde öğretim yapmaları karşılıklı hoşgörü ve anlayışı artırmaktadır. Din öğretimi aracılığıyla bir arada yaşama şuuruna katkı yapılabilir. Din öğretiminde zorunlu modelin insan haklarına saygılı, tüm vatandaşları kapsayan, kültüre dayalı bir model olması gerekmektedir. Dinler, toplumlarda var olan bir gerçekliktir ve benimsetilmeye çalışılmaksızın her vatandaşın bu konuda bir kültüre sahip olması istenir. Din dersinde bir din veya mezhep esas alınıp benimsetilmeye çalışılırken diğer din ve mezhep mensupları veya inanmayanlar bu derse girmeye zorlanıyorsa, bu din ve vicdan özgürlüğü açısından problem oluşturmaktadır vize soruları 1- I- Zorunlu eğitimin kesintisiz sekiz yıla çıkarılması II- Yükseköğretime geçişte katsayı sisteminin getirilmesi III- Din görevlilerine ihtiyacın azalması 1998 yılından sonra İmam Hatip Liselerinin öğrenci sayılarının azalmasında yukarıdaki nedenlerden hangisi ya da hangilerinin etkisi vardır? *** I ve II II ve III Yalnız II I, II ve III Yalnız I 2- Cumhuriyetin ilk yıllarında okullardaki din dersleriyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? *** Lise ikinci kademede din dersleri 1930 yılına kadar devam etmiştir. 1924 İlkokul programında Kur'an-ı Kerim ve Din dersleri 2, 3, 4 ve 5. sınıflarda haftada ikişer saat yer almıştır. Lise programlarının birinci devresinin 1. ve 2. senelerinde (bugünkü ilköğretim 6 ve 7. sınıflar) Din Bilgisi" adıyla birer saat din derslerine yer verilmiştir. Şehir ilkokullarındaki din dersleri 1927-1928 eğitim-öğretim yılından itibaren, 3, 4 ve 5. sınıflarda birer saat yer almıştır. Okullardaki din dersleri 1933’ten itibaren -1939’a kadar köy okulları hariç- öğretimin hiçbir kademesinde 1949 yılına kadar yer almamıştır. 3- Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Cumhuriyet dönemindeki tarihçesiyle ile ilgili olarak aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır. *** 1931 yılında cami ve mescitlerin idaresi ile din görevlileri, Vakıflar Umum Müdürlüğü'ne devredilmiş, bu durum 1965 yılına kadar devam etmiştir Anayasa'nın 136. Maddesi, 1961 Anayasası'ndakilere ek olarak Diyanet İşleri Başkanlığı'na "milletçe dayanışma ve bütünleşme" görevini de yüklemiştir. 1925 tarihli 677 sayılı kanun gereğince tekke ve zaviyelerin kapatılması sonucu, Diyanetin bu yerlerin yönetimi ve buralarda görevli şeyhler ve diğer hizmetlerle ilgili yetkileri ortadan kalkmıştır. Diyanet İşleri Başkanlığı halen 1965 yılında yapılan ve 13 maddesi iptal edilmiş bir yasayla yönetilmektedir. 1965 tarihli 633 sayılı Kanun ile önceki hukuki statüden farklı olarak İslam dininin “ahlak” konularında da toplumu aydınlatmak görevi Diyanete verilmiştir. 4-) I- Bireyin davranışlarında amaçlanan yönde değişiklik meydana getirilmesi II- Bireyin davranışındaki değişikliğin kendi yaşantıları yoluyla gerçekleşmesi III- Planlı ve programlı bir süreç olması Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri, yapılan eğitim tanımlamalarının ortak özelliklerindendir? *** I, II ve III Yalnız I Yalnız III I ve III II ve III 4- Hangisi ahlak kavramı ile ilgili yanlış bir yargı belirtmektedir? *** Ahlak birey davranışları arasında istemli ya da istemsiz ayrımı yapmadan onları yargılar. Ahlâkın; bilişsel, davranışsal ve duygusal olmak üzere üç temel yönü vardır. Ahlak kavramı etik ile eş anlamlı kullanılır. Ahlak iyi-kötü konularında bilinçli yargılama ve karar vermeyi sağlayan bilişsel yapıdır. Ahlak kişilerin toplumda uymak zorunda oldukları davranış biçimleri ve kurallarıdır. 5 ) Hangisi ahlaki yeteneğin kaynağına dair görüşlerden değildir? *** Kişisel gelişimi modellemeye dayalı öğrenmelerle açıklayan sosyal öğrenme kuramı Rousseau’nun asil yabani fikrine dayanan doğuştan masumiyet düşüncesi Bireyin doğuştan iyi veya kötüye yönlendirilebilecek bir fıtratla doğduğunu belirten Kur’an düşüncesi. Bireyin doğuştan ne iyi ne de kötü herhangi bir eğilim getirmediğini belirten tabula rasa (boş levha) düşüncesi İnsan doğuştan bencillik, saldırganlık ve cinsellik ile ilgili negatif eğilimlerle doğduğunu belirten psikanaliz yaklaşım 6- I- Eğitim sistemi içerisindeki din eğitimine son vermiştir. II- 3 Mart 1924 tarihinde çıkarılan bir kanundur. III- Kanun orta ve yüksek öğretim düzeyinde mesleki din eğitimi yapılmasını emreden hükümler içermektedir. IV- Halen yürürlükte olan ve 1982 Anayasasının 174. maddesi ile de güvence altına alınan bir kanundur. 2Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile ilgili yukarıda verilen ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur? *** II, III ve IV I ve II III ve IV Yalnız II I, II ve IV 7- Ahlak'ın tanımı, toplum içinde kişilerin uymak zorunda oldukları davranış biçim ve kuralları 8- Aşağıdakilerden hangisi DKAB derslerine yöneltilen eleştirilerden birisi değildir? Zorunlu din derslerinin din ve inanç özgürlüğünü hiçe sayması nedeniyle laiklik ilkesine aykırı olması İslam dininin Anadolu’ya özgü farklı bir yorumu olarak değerlendirilen Aleviliğin DKAB programlarında yeterinde yer almaması DKAB derslerinin yeterince eleştirel, objektif ve çoğulcu olmaması *** Devlet okullarında zorunlu din derslerinin Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne aykırı olması Anayasada DKAB dersinin bir kültür dersi olarak öngörülmesine rağmen din eğitimini içeren bazı unsurlar barındırması 9- Günümüzde İlköğretimde ve orta öğretimde Din dersinin zorunlu olarak kabul edildiği madde aşağıdakilerden hangisidir? *** 1980 Anayasasının 24. Maddesi 1982 İlk ve ortaöğretim Temel Kanunu Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 12. Maddesi Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 32. Maddesi Tevhid-i Tedrisat Kanunu 10- Aşağıdakilerden hangisi formal eğitim için söylenemez? Planlı ve programlıdır, varılmak istenen hedefler belirlidir. Profesyonelce hazırlanmış eğitim araç ve gereçleri kullanılır. Olumlu davranışların kazandırılması esastır. Eğitimin amaçları profesyonel kişiler eliyle geliştirilmeye çalışılır. **** Yer, mekan veya eğitimin gerçekleştiği ortam belirli değildir. TEKRARSIZ |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Sakarya İlitam Din Eğitimi 2 Sınav Soruları | Nemli_Gözler | SAKARYA İlitam | 0 | 11Haziran 2015 20:47 |
Sakarya ilitam islamhukuk 2 sınav soruları | Medineweb | SAKARYA İlitam | 2 | 24 Aralık 2013 14:30 |
Arapça V Sınav Soruları(sakarya ilitam ) | Medineweb | SAKARYA İlitam | 5 | 23 Aralık 2013 13:57 |
Sakarya ilitam Din Psikolojisi Sınav Soruları | Medineweb | SAKARYA İlitam | 4 | 23 Aralık 2013 13:23 |
Sakarya ilitam Kelam I Sınav Soruları | Medineweb | SAKARYA İlitam | 4 | 23 Aralık 2013 13:20 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|