|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Nemli_Gözler,Açılış Tarihi: 11Haziran 2015 (20:47), Konuya Son Cevap : 11Haziran 2015 (20:47). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
11Haziran 2015, 20:47 | Mesaj No:1 |
Sakarya İlitam Din Eğitimi 2 Sınav Soruları Sakarya İlitam Din Eğitimi 2 Sınav Soruları 1)Aşağıdakilerden hangisi İslam eğitiminin esasları bakımında doğru değildir? İslam eğitimi açısından insandaki zihin, kalp ve nefis kuvvelerinin eğitilmesi esastır. İslam eğitiminin temel esasları Hz. Peygamberin hadislerine dayanır.*** İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır. İslam dinin Müslümanlardan istediği üç temel özellik, kamil bir iman, salih amel ve güzel ahlaktır. İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır. 2-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin görevi kapsamına girer? 1- Çalışmalarında sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri dikkate almak 2- Dinin tarihi gelişimini incelemek 3- İnsanları hayatın manasını aramağa teşvik etmek 4- Mevcut bilimlerden yararlanarak sosyal, kültürel ve teknik gelişmeleri iman ile ilişkilendirmek 5- Toplumdaki sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri incelemek 6- Din eğitim ve öğretim faaliyetleri için elverişli öğretim programları geliştirmek 3,4,5,6 3.4.6 Hepsi 1,2,4,6 1,3,4,6 3-Tarih boyunca toplumlarda müzikten mimariye, şiirden güzel sanatlara, insani ilişkilerden âdet ve geleneklere her alanda dinin derin izlerini görmek mümkündür.” ifadesiyle anlatılmak istenen durum din eğitiminin dayandığı hangi temele işaret etmektedir? Sosyal temel Felsefi temel Psikolojik temel Tarihi temel Kültürel temel 4-Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminin dayandığı kültürel temelleri anlatmamaktadır? a-Dinin değişmez davranış normlarının sürekliliği, bunlarım kültürel yaşantılardaki yansımalarına bağlıdır. b- Din, toplum kültürü oluşturup şekillendiren en önemli unsurlardan biridir. c- Her toplum şöyle veya böyle derin tarihi kökleri olan bir kültürel mirasa sahiptir. d-Toplumların oluşturdukları bütün değer yargılarının müşterek davranış normlarının, gelenek ve hukuk sistemlerinin temelinde onları belirleyen bir kutsallık bulunur. e- İnsanın maneviyata olan tutkusu, onun yeteneklerinin ve zevklerinin bütün tezahürlerini etkiler??? 5-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisinin sağladığı pratik faydalarından değildir? Kendi verilerini diğer ilimlerin istifadesine sunarak etki alanını genişletmek Kendi ulaştığı sonuçları diğer bilimlerin verileri ile test etmek Diğer ilimlerin literatürüne sahip olmak Çalışmalarına temel oluşturacak bilgileri hazır bulmak Kendi sınırları 6-Din eğitimi bilimi, farklı kültürlerde dini grupların nasıl oluştuğuna, bunların birbirleriyle ilişkilerine, karşılıklı etkileşimlerine dair bilgiler için hangi bilimin yardımına ihtiyaç duyar? Antropoloji Eğitim Bilimi Psikoloji Eğitim Sosyolojisi Sosyoloji 7-İnsanlara durumlarına göre davranınız" anlamındaki hadiste belirtilen husus hangi din eğitimi ilkesine işaret etmektedir? Gelişim sürecine göre eğitim ilkesi Bilginin yararlılığı ilkesi Bütünlük ilkesi İtidal ilkesi Hiçbiri 8-Hikmet müminin yitiğidir; onu nerede bulursa almaya hakkı vardır." Anlamındaki hadiste hangi din eğitimi ilkesine işaret edilmektedir? Bilginin gerekliliği ilkesi Bilginin kaynağı ilkesi Bilginin yararlılığı ilkesi İtidal ilkesi Bütünlük ilkesi 9-Dinin öğretimine dair ayet ve hadislerde sıkça geçen “tebliğ”, “davet”, “irşad”, “öğüt” kavramları hangi genel öğretim metodu ile ilgilidir? Anlatım metodu Tebliğ metodu Öğretim metodu Davet metodu İrşat metodu 10-Dikkatin uyarılmasını, bilginin zihne yerleşmesini ve zihinde pekişmesini sağlamaya yönelik olan din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir? Tedrici öğretim metodu Davet metodu Tartışma metodu Tekrarlayarak belletme metodu Özendirme-sakındırma metodu 11-Din eğitimi faaliyetlerinde İslam eğitiminin üç temel esasının hangi sıraya göre gözetilmesi gerekir? Kalp Eğitimi, Zihin Eğitimi, Nefis Eğitimi Zihin Eğitimi, Kalp Eğitimi, Nefis Eğitimi Nefis eğitimi, Kalp eğitimi, zihin eğitimi Zihin eğitimi, Nefis Eğitimi, Kalp Eğitimi Kalp Eğitimi, Nefis Eğitim, Zihin Eğitimi 12-Eğitim Bilimi ile Din Eğitimi Bilimi arasındaki en temel ortak nokta aşağıdakilerden hangisidir? İnsanın eğitimi Eğitimin hedefleri Eğitimin ilkeleri Eğitimin Problemleri Öğretim yöntemleri 13-Aşağıdaki ifadelerden hangileri din eğitiminin dayandığı tarihi temelleri anlatmaktadır? 1-Yaşanan tarihi tecrübeler, din eğitim ve öğretiminin toplum için vazgeçilmez derecede gerekli olduğunu göstermektedir. 2- Hıristiyan dünyasındaki İspanyol Fedaileri, Dominikenler, Fransiskenler gibi misyonerlik teşkilatları tarihi bir gerektir. 3- Tarihi tecrübeler göstermiştir ki din olgusu devam ettiği sürece dinin eğitim ve öğretimi de devam edecektir. 4- Tarih boyunca insanlar kendi dinlerini yeni kuşaklara öğretmekle kalmamış, diğer insanlara da kabul ettirebilmek için olanca güçleri ile çalışmışlardır. 5- Tarih boyunca din ile ilişkilerini üst düzeyde tutmuş olan Türk toplumunda Cumhuriyetin kurulması ile birlikte Devlet din eğitiminden çekilmiştir. Hepsi ???? 1,3,5 3,4,5 1,4,5 1,3,4 14-Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme eylemi değildir? Anlama Bilme Belleme Kavrama Ezberleme 15-Aşağıdaki öğrenme basamaklarından hangisinde öğrenme deha güçlü ve kalıcıdır? Sentez Anlama Analiz Uygulama Kavrama 16-İnsanları öğrenme eylemine sevk etmek, onlarda öğrenme motivasyonu sağlama üzere ödül ve müeyyide unsurlarının etkin bir şekilde kullanıldığı din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir? Davet metodu Özendirme-sakındırma metodu Örnek olma-model sunma metodu Tartışma metodu Temsili anlatım metodu 17-Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminde “kabiliyet ve statüye göre eğitim” ilkesine uygundur? Bilgi herkes değil layık olana verilmelidir. Çocuğa bilgi kavrayacağı ölçüde verilmelidir. ALLAH yoluna hikmetle ve güzel öğütle çağırınız İnsanlara akılları miktarınca konuşun Kolaylaştırın zorlaştırmayın, müjdeleyin nefret ettirmeyin 18-«Düşününü ki, bir zaman siz yer yüzünde zayıf düşmüş ezilen bir azınlık idiniz, insanların sizi yerinizden yurdunuzdan koparıvereceğinden korkardınız. Böyle iken ALLAH sizi barındırdı ve yardımı ile destekledi, size temiz rızklar verdi ki şükredesiniz. Ey iman edenler ALLAH’a ve Resulüne ihanet etmeyin ki, size verilen emanetlere bilerek ihanet etmiş olmayasınız.” (Enfal, 8/26-27) Yukarıda anlamı verilen ayetlerdeki öğretim tarzı hangi genel öğretim metoduna uygun düşmektedir.? Problem çözme metodu Rol oynama metodu Anlatım metodu Gösteri metodu Örnek olay incelemesi metodu 19-Aşağıdakilerden hangisi eğitim biliminin tarihi süreç içerisinde geliştirdiği metotların din eğitiminde de kullanılması gerektiğini gösteren sebeplerden bir değildir? Her insanın aynı anlama, öğrenme, düşünme yetilerine sahip olması Din eğitim ile genel eğitimin hedeflerinin aynı olması Her iki eğitimde de eğitim çabalarının insana yönelik olması Her insanın aynı duygusal özelliklere sahip olması Bütün insanların aynı gelişime, büyüme ve olgunlaşma kurallarına tabi olmaları 20-Yüce ALLAH’ın varlığını, kuvvet ve kudretini kavramaya, olaylardan ibret ve dersler çıkararak hayatı anlamlandırmaya en elverişli öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir? Gösteri Metodu Gözlem metodu Örnek olay incelemesi metodu Rol oynama metodu Problem çözme metodu 21-din eğitiminin niteliği bakımından aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? Din eğitimi, doğum öncesi tedbirlerle başlayıp hayat boyu sürecek bir ilgi alanıdır. Dini bilgilerin öğretilmesini sağlamayan bir etkinlik din eğitimi kabul edilemez *****Çocuğa davranış ve anlayış kazandırma anlamında din eğitimi doğumla başlar. Hangi yaşta olursa olsun bireyin dini duygu, anlayış ve davranış kazanmasına yönelik her çaba din eğitimidir. Kişiye dini değerlere uygun kişilik ve karakter kazandırılması din eğitimidir 22-Aşağıdaki ifadelerden hangisi kalp eğitimini tam ve doğru bir şekilde tanımlamaktadır? Kalbin dini değerlere karşı duyarlı hale getirilmesidir Kalbin kötü duygulardan arındırılmasıdır Dine ve dini değerlere karşı bir sevginin kalbe yerleştirilmesidir. Kişinin baş gözü ile değil kalp gözü ile bakıp eşyadaki olaylardaki hikmetleri kavramasını sağlamaktır. ****İnsanın bilgileri, kanaatleri ve değer yargıları ile davranışlarının uyumlu hale getirilerek teori pratik bütünlüğünün sağlanmasıdır. 23-Aşağıdaki ifadelerden hangisi zihin eğitimini tam ve doğru bir şekilde tanımlamaktadır? Dini duyguların düzenlenmesidir. İnsanın zihin yapısını hedef alan bir eğitimdir. *****İnsanın düşünür, değerlendirir ve hakikati kavrar hale getirilmesidir. Öğrenilmesi gereken bilgilerin zihne yerleştirilmesidir. Öğretimin bilişsel alanda gerçekleştirilmesidir. 24-Ayetlerde ve hadislerde dinin anlatım biçimi olarak yer alan müjdeleme, kolaylaştırma, uyarma, öğüt verme, hatırlatma , etkileyici sözlerle anlatma şeklindeki tekniklerin kullanıldığı ve ancak bilgili kimselerin uygulayacağı din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir? ---Davet metodu Terğib-terhib metodu Tebliğ metodu Tartışma metodu Anlatım metodu 25-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisinin sağladığı pratik faydalarından değildir? Kendi ulaştığı sonuçları diğer bilimlerin verileri ile test etmek Kendi verilerini diğer ilimlerin istifadesine sunarak etki alanını genişletmek Diğer ilimlerin literatürüne sahip olmak Kendi sınırlarına hapsolmaktan ve içine kapanmaktan kurtulmak Çalışmalarına temel oluşturacak bilgileri hazır bulmak 26-Din eğitimi bilimi konusunda aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? Din Eğitimi bilimi, İlahiyatın bir yan dalı olarak düşünülebileceği gibi eğitimin bir yan dalı olarak da düşünülebilir. Din eğitim ve öğretimi ile ilgili bütün işleri bilimsel yöntemlerle araştırıp betimleme, tahlil etme, geliştirme yönünde çalışmalar yapar. Din konusunda kime, neyin, nasıl, hangi düzeyde öğretileceğini araştırır. Din eğitimi bilimi, dini bilgileri temel kaynaklardan araştırma ve onları yorumlama ve değerlendirme ile uğraşmaz Din eğitimi bilimi, insanlara dini bilgileri en iyi öğretmenin bir yoludur. | |
Konu Sahibi Nemli_Gözler 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Yaz Kuran Kursları İçin Dini Soru ve Cevaplar | Kur'ân Kursları | Mihrinaz | 5 | 8023 | 03 Temmuz 2015 05:17 |
ANKARA UNIVERSITESI ILAHIYAT FAKULTESI DİN... | ANKARA İlitam | 6 | 3096 | 11Haziran 2015 20:53 | |
Sakarya İlitam Din Eğitimi 2 Sınav Soruları | SAKARYA İlitam | 0 | 2480 | 11Haziran 2015 20:47 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Din Eğitimi II Sınav Soruları | Medine-web | Din Eğitimi | 0 | 25 Aralık 2013 05:38 |
Sakarya ilitam islamhukuk 2 sınav soruları | Medineweb | SAKARYA İlitam | 2 | 24 Aralık 2013 14:30 |
Arapça V Sınav Soruları(sakarya ilitam ) | Medineweb | SAKARYA İlitam | 5 | 23 Aralık 2013 13:57 |
Sakarya ilitam Din Eğitimi I Sınav Soruları | Medineweb | SAKARYA İlitam | 3 | 23 Aralık 2013 13:38 |
Sakarya ilitam Din Psikolojisi Sınav Soruları | Medineweb | SAKARYA İlitam | 4 | 23 Aralık 2013 13:23 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|