|
Konu Kimliği: Konu Sahibi ÂlâLeyl,Açılış Tarihi: 20 Eylül 2018 (12:35), Konuya Son Cevap : 20 Ağustos 2021 (22:09). Konuya 107 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
18Haziran 2019, 23:23 | Mesaj No:41 |
Hadisler konusunda bu bana ders olsun bir daha çok dikkatli araştırma yapmadan paylaşmayacağım. Hem kırpılmış hadis hem de değiştirilmiş; ben de onu kaynak olarak aldım! Yanıtlarınız, düşüncelerimin bazılarına altyapı oluştururken bazılarının altyapısını da üst yapısını yıktı. Teşekkür ederim FECR. Bu konudaki yaklaşımım biraz daha hassasiyet kazandı. | |
30 Mart 2020, 14:18 | Mesaj No:43 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | FETAFİKA kelimesi iki farklı kelimeden oluşuyor. FE+ TAFİKA FE , atıf harfidir. İki cümleyi birbirine bağlar, hemen ardından, akabinde , bunun üzerine gibi anlamları cümleye katar. TAFİKA ise gramerdeki EF'ALİ ŞURU yani başlama fiillerinden biri olup, " Bir şeyi yapmaya başlamak, çalışmak" anlamlarına gelir. رُدُّوهَا عَلَيَّۜ فَطَفِقَ مَسْحاً بِالسُّوقِ وَالْاَعْنَاقِ «Onları bana geri getirin» (dedi) . Sonra da (onların) bacaklarını ve boyunlarını okşamaya başladı.
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) |
30 Mart 2020, 17:16 | Mesaj No:44 |
Sad 10. Ayette esbab kelimesi geçiyor. Bu kelime bizdeki sebep kelimesine karşılık geliyor değil mi? Gerekçe/neden/sebep? Kimileri araç olarak çevirmiş. Gerekçe mi demek araç mı? Yoksa her ikisi de mi? Bu arada teşekkürler FECR. | |
30 Mart 2020, 19:52 | Mesaj No:45 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 |
SAD 10.ayete bakalım: اَمْ لَهُمْ مُلْكُ السَّمٰوَاتِ وَالْاَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا۠ فَلْيَرْتَقُوا فِي الْاَسْبَابِ ESBAB kelimesi SEBEB kelimesinin çoğulu olup "SEBEB" kelimesi şu anlamlara gelir: sebep , neden , gerekçe , bahane , vesile , çare , neden , bilmek , duymak , yol , ip , başka şeye ulaştıran herşey , akrabalık , sevgi , başka şeye ulaştıran her şey, vasıta" Bu ayete meal verenler bu ayetteki esbab kelimesine şu anlamları vermişler: 1-Sebepler : Abdullah Ahmet Akgül - Abdullah Parlayan-Ahmet Varol- Ali Bulaç -Bahattin Sağlam- Diyanet - Hasan Basri Çantay-Hayrat Neşriyat- Süleyman Ateş-Şaban Piriş- Ümit Şimşek -Yaşar Nuri Öztürk- 2-Vasıtalar / araçlar: Cemal külünkoğlu-İlyas Yorulmaz-Kadri Çelik -Mahmut Kısa - Muhammed Esed- Mustafa İslamoğlu 3- Yollar : Diyanet vakfı 4-İmkanlar: Elmalı Hamdi Yazır 5- Bütün Yollar-İhsan Eliaçık "Yoksa göklerin, yerin ve bu ikisi arasında bulunanların mülkü onların mı? Öyleyse, sebepler içinde (bir imkan ve güç bularak göğe) yükselsinler."(Ali Bulaç Meali) Burada ne kast edildiği konusunda en az 2 ayet ve 2 ayet sonrasına bakmak lazım. 8- «Kur'ân aramızdan ona mı indirilmiş?» dediler. Doğrusu onlar benim Kur'ân'ımdan bir kuşku içindeler. Ve doğrusu onlar henüz azabımı tatmadılar. 9-Yoksa, güçlü ve çok ihsan sahibi olan Rabbinin rahmet hazineleri onların yanında mıdır? 10- "Yoksa göklerin, yerin ve bu ikisi arasında bulunanların mülkü onların mı? Öyleyse, sebepler içinde (bir imkan ve güç bularak göğe) yükselsinler." 11-Onlar, çeşitli guruplardan oluşmuş bir ordudur; işte şurada bozguna uğratılacaklardır 12-Onlardan önce Nuh kavmi, Ad kavmi ve o kazıkların (büyük yapıtların) sahibi Firavun da peygamberleri yalanladılar. Bu ayetlere baktığımızda ; Allah'ın risalet görevini Peygamberimize vermesine karşı itirazları ele alınıyor. Risaleti Allah dileyen kuluna değil, dilediği kuluna verir. İnsanın insiyatifi yoktur. Allah , müşriklere meydan okuyor ve haydi bütün imkanlarınızı , ordularınızı , her türlü araçlarınızı , her türlü yola tevessül ederek göğe / Rabbe ulaşmaya çalışsınlar bakalım, ulaşabilecek misiniz ? diye meydan okuyor
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) |
30 Mart 2020, 20:51 | Mesaj No:46 |
Felyerteku kelimesini biraz açar mısın. Yükselmek? İrtifa manasında bir yükselmemidir yoksa izzet itibar manasinda mı? Yoksa her ikisi de mi? Başka manaları var mı?
| |
30 Mart 2020, 21:15 | Mesaj No:47 | |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | Alıntı:
FELTERTEKUU anlam olarak:" Bu yüzden onlar yükselsinler " anlamında bir cümledir. إِرْتَقَي : "Erişmek , yukarı çıkmak , ilerlemek , terfi etmek , terakki etmek , yükselmek" gibi anlamlara gelir.
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) | |
30 Mart 2020, 22:25 | Mesaj No:48 |
SubhanAllah! Teşekkürler FECR. "Sebeplerle yükselmek" ne müthiş bir söz! Sad sûresinin sonunda da İblis kendisini ateşten yaratılışı sebebiyle yüceltiyor. Felyertekû fil esbab. Sebebiyle yükselmeye çalışıyor. Ya biz insanlar kendimizi nasıl yüceltiyoruz? Ben daha zenginim. Ben daha güçlüyüm. Ben daha çok mal mülk evlat sahibiyim. Ben daha çok biliyorum. Ben daha iyi üniversiteden mezunum. Ben daha akıllıyım. Ben daha hızlıyım. Ben daha donanımlıyım. Ben daha güzelim. Çünkü ben daha iyi savaşırım. Çünkü bizim silahlarımız daha çok, daha etkili. (Demokrasi) Ben daha hayırlıyım beni seçin. Beni seçin çünkü ben şöyleyim ... Beni seçin çünkü ben ondan daha hayırlıyım ... İblis: "Ben daha hayırlıyım çünkü beni..." | |
31 Mart 2020, 15:05 | Mesaj No:49 |
Sad 46. ayetin manası nedir? Zikraddarı halislere muhlis kıldık mı? Onları zikraddara halis, muhlisler kıldık mı? Bu ayeti açarmısınız lütfen? | |
31 Mart 2020, 17:20 | Mesaj No:50 | |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | Alıntı:
إِنَّآ أَخْلَصْنَٰهُم بِخَالِصَةٍ ذِكْرَى ٱلدَّارِ إِنَّا = Şüphesiz ki / elbette biz أَخْلَصْنَاهُمْ = Biz onları ihlaslı kıldık بِخَالِصَةٍ = Samimiyetle , ihlasla ذِكْرَى = Düşünce,hatırlatma, nasihat, öğüt, nasihat الدَّارِ = Ahiret yurdu "Biz onları özellikle ahiret yurdunu düşünen ihlâslı kimseler kıldık." Bu ayet ile Mevdudi'nin Tef'himul Kurandaki açıklaması güzel: "Onların başarılı olmaları, kalblerinde dünyaya meyletmekten eser olmayıp, tüm çabalarının ahirete yönelik olması dolayısıyladır. Onlar, ahireti hem kendileri hatırlarlar hem de başkalarına hatırlatırlardı. Allah bu yüzden mertebelerini yükseltmiş ve onlara dünyaya meyleden kimselerin ulaşmalarının mümkün olmadığı mekanlar vermiştir. Buradaki diğer bir incelik ise, Allah Teâlâ'nın ahiret için "ed-Dar" tabirini kullanmış olmasıdır. Bu ifadeyle dünyanın insanoğlu için geçici olduğu, insanın sonunda buradan göçeceği ve fakat asıl yurdun ahiret olduğu anlatılmak isteniyor. Ancak ahiret yurdunu kurmak için çaba harcayanlar basiret sahibidirler. Allah katında makbul kullar bu kimselerdir. Geçici yurdu (dünyayı) güzelleştirmek için çırpınırken, ahiret yurdunu unutan kimseler, sadece akılsızlık etmiş olurlar. Allah ise bu tür insanları sevmez."
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) | |
Konuyu Toplam 8 Kişi okuyor. (0 Üye ve 8 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Sorum var | elfidamı | DHBT-Hazırlık/Notlar/Özetler | 15 | 23 Şubat 2014 10:36 |
bir sorum var | Nickübra | İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar | 1 | 02 Ağustos 2013 22:32 |
ÖNEMLİ BİR SORUM VAR.. | AŞK'ÜL İSLAM | Soru Cevap Arşivi | 16 | 12 Temmuz 2013 14:54 |
bir sorum var | erkan1975 | Soru Cevap Arşivi | 4 | 12 Eylül 2010 20:58 |
BİR SORUM VAR !.. | AŞK'ÜL İSLAM | Soru Cevap Arşivi | 30 | 19 Temmuz 2009 22:53 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|