|
Konu Kimliği: Konu Sahibi AŞK'ÜL İSLAM,Açılış Tarihi: 10 Temmuz 2009 (20:29), Konuya Son Cevap : 19 Temmuz 2009 (22:53). Konuya 30 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
10 Temmuz 2009, 20:29 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 38 Üyelik T.:
30Haziran 2007 | BİR SORUM VAR !.. BİR SORUM VAR !.. Bütün insanların imanı terazinin bir köşesine Ebubekirin imanı diğer kefesine konsa idi muhakkak ebubekirin imanı ağır gelirdi. ( hadis ) Arkadaşlar ; Var mı böyle bir hadis ? Bana açıkçası tuhaf geldi O zaman PEYGAMBERLERİN İMANI, EBUBEKİR'in İMANINDAN daha aşşagı olmaz mı ?????? Birisi beni Aydınlatsın Lütfen... |
Konu Sahibi AŞK'ÜL İSLAM 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
İnsana Tapmanın Kuranı Kerimdeki Karşılığı | Kur'ân-ı Kerim Genel | Medineweb | 1 | 2913 | 01 Ocak 2013 16:58 |
Muhammed ve İnançlılar / Röportaj | Anket'ler-Röportaj'lar | EyMeN&TaLhA | 1 | 2770 | 02 Kasım 2010 01:14 |
Ebuzerr / (Ali Şeriati) | Ashab-Kiram(r.a) | Mihrinaz | 5 | 4969 | 16 Temmuz 2010 01:33 |
BAKMAK YETMEZ.... | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | Mihrinaz | 4 | 2236 | 24 Nisan 2010 15:15 |
İN'SANLARDAN... | Serbest Kürsü | Beytül Ahzan | 3 | 2266 | 02 Mart 2010 22:27 |
10 Temmuz 2009, 20:59 | Mesaj No:2 |
RE: BİR SORUM VAR !..
s.a kardeşim...Acizene bende fikrimi belirtmek isterim. Ele aldığın hadis cidden çok ilginç.. Bu hadisin mantıki olarak itirazımı dile getirmeden önce hadis usulu açısından da kritik edebilmemiz için hadisin kaynağını raviilerini ve hadisin hangi derece ile değerlendirildiğini de vermeni rica ederim. Bu hadis ZAYIF mı Değil mi? Hadis kitaplarında ne denmiş? Bu bilgileri bir ara bir bize sunarsın inş.. ******* Maalesef 400 000 civarından uydurulmuş bir hadis külliyatı içerisinde gezinmekteyiz.Ve Aynı hadisin benzerleri Şii camiada Hz.Ali ve Ve Ali sonrası için Osman için, ve nice şahsiyet için ...hatta hatta Hz Muhammed için Allah'tan daha fazla KRALCI kesilerek( Haşa Allah Kralcı kesilmez)...Hz Muhammedi nerdeyse ALLAHLAŞTIRACAK DERECEDE yaklaşımlar görülmektedir.. Örnek vermemi isterseniz: İsmaliAğanın öldürülen hocalarından BAYRAMALİ hoca'nın youtube de MUHAMMED=ALLAH'tır! Sözünü bulabilirsiniz... Bunun dışında yine uydurma hadislerden biri olan SEN OLMASAYDIN ALEMLERİ YARATMAZDIM sözüne binaen HZ.MUHAMMED'in suyu yüzü hürmetine bizi YARATAN BİR ALLAH iftirası ise ister bilinçli ister bilinçsiz kapımızda durmaktadır... Kimse Hz.Ebubekir kadar İMAN EDEMEZ diyebilmek için yeryüzünde Ebubekir'den sonra yaşamış ne kadar insan varsa heeepsinin KALBİNİN ÖLÇMEK lazım...İMAN ÖLÇMEYE yarar bir cihaz çıkardılarda BUNU BİZDEN SAKLIYORLARSA bilemem artık... Bir de şunu hatırlamakta fayda var sanırm. Peygamber veda hutbesinde BURDA OLANLAR SÖZLERİMİ BURDA OLMAYANLARA AKTARSIN diyor ve cümlenin devamında birşey söylüyor.. Merak edenler cümlenin devamına bir baksınlar.. es-selam! | |
10 Temmuz 2009, 21:10 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | RE: BİR SORUM VAR !..
Eğer, Ebu Bekr’in imanı, bütün halkın/insanların imanı ile muvazene edilse/karşılaştırılsa, Ebu Bekr’in imanı daha ağır gelecektir”(Tuhfetu’l-Ahvezî, 7/298-Şamile), Kenzu’l-Ummal’da ( h. No: 35614) ise, “bütün halkın” yerine, “bütün yeryüzü sakinleri” tabiri kullanılmıştır. Sahavî, bu hadisin sahih olduğuna işaret etmiştir(bk. el-Mekasıdu’l-hasane, 1/555). Bu hadisin aynısı Hz.Ali için de söylenmiş: - “Eğer gökler ile yer küresi terazinin bir kefesine bırakılır, Alinin imanı da terazinin diğer kefesine bırakılsa, şüphesiz Alinin imanı daha ağır basar” mealindeki hadisi, Deylemi, İbn Ömer’den rivayet etmiştir(bk. Kenzu’l-Ummal, h. No: 22993) Bu hadisleri ele alırken Kur'an'la değerlendirmemiz lazım.Kur'an'da bırakın bir kişinin imanının bütün insanların imanına eşit ıolmasını,bir topluluğun imanının bütün insanların imanına ağır basmasını ima eden ayet bile yoktur. Bu tür rivayetlerin aslı olamaz.Sadece kişiyi diğer insanlardan üstünlüğünü kabul ettirebilme adına insanların söylediği sözlerdir.Şeyh uçmaz mürit uçurur hesabı. Ehli Sünnet'e müntesip birisi Hz.Ebu Bekr'i yüceltme adına peygambere nisbet ederek söylenmiş bir söz olması kuvvetle muhtemeldir.Şia müntesiplerinden birisi de bu rivayetin aynısını Hz.Ali için söylemiş olabilir.Gerek Ehli Sünnette gerekse Şia da bu tür rivayetler vardır. |
10 Temmuz 2009, 21:57 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 5446 Üyelik T.:
30 Kasım 2008 | RE: BİR SORUM VAR !..
Evet, bu hadis Beyhaki, İbn Adiy, Deylemî gibi hadisçiler tarafından rivayet ediliyor. Hadisin tam meali şöyle: `Ebu Bekir`in imanı bütün insanların imanıyla tartılacak olsa, Ebu Bekir`in imanı daha üstün/ağır gelir.`1 Zaten insanlar arasında üstünlüğü ve Allah katındaki yeri dolayısıyla Hz. Ebu Bekir Peygamberimizden, dolaysıyla bütün peygamberlerden sonra geliyor. Çünkü peygamberler Allah`ın özel elçileridir. Peygamberliğin üstünde biri makam/derece olmaz. Hz. Ebu Bekir`in imanı sıradağlar gibi sağlam, kâinata meydan okuyacak kadar güçlüydü. O her konuda, her olay karşısında, her anda ve her zaman Allah`a olan imanını dile getirirdi. Hayatı, düşüncesi, beklentisi, geleceği hep iman üzerine kurulmuştu. Kur`ân`ın tanımladığı mü`min vasfının tamamı, en ideal anlamda onda görülüyordu. Canını, varlığını, servetini ve her şeyini hiç çekinmeden ve en ufak bir tereddüt göstermeden imanı uğrunda feda etti. İslamın ilk günlerinde herkes biraz araştırıp soruşturduktan ve tereddütler geçirdikten sonra iman ederken, Hz. Ebu Bekir, Peygamberimizin peygamber olduğunu duyar duymaz, Peygamberimizle görüşmek için evine gitti. Aldığı haberi Peygamberimize açınca şu cevabı aldı. `Ey Ebu Bekir, ben sana ve bütün insanlara gönderilmiş Allah`ın elçisiyim. İnsanları bir olan Allah`a davet ediyorum.` Peygamberimizin bu sözlerini duyan Hz. Ebu Bekir anında iman etti. İman ettiği zaman müşrikler tarafından öldüresiye dövüldü. Uzun süre baygın kaldı. Gözünü açar açmaz sorduğu tek şey: `Resulullah ne yapıyor` oldu. Miraç sabahıydı. Peygamberimiz çok kısa bir süre içinde bütün gayb âlemlerini gezip gördüğünü anlatıyordu. Müşrikler kendisiyle alay ediyordu. Bu esnada Hz. Ebu Bekir geldi. Müşrikler Peygamberimizin anlattıklarını ilettiler. Hz. Ebu Bekir de `O dediyse doğrudur` dedi ve ondan sonra `imanda en ileri düzey` olan `sıddîk` unvanıyla anılır oldu. Hz. Ebu Bekir sürekli Peygamberimizle beraberdi. Onun en yakınıydı, en samimi dostu ve arkadaşıydı. Onun için en öncelikli, en önemli, en hayati ve en ciddi iş Peygamberimiz ve getirdiği hak din olan islamdı. Çünkü O Allah`ın elçisiydi. Allah adına konuşuyor, Allah adına hareket ediyor, Allah adına çalışıyordu. Bu açıdan Hz. Ebu Bekir de Peygamberimizin en birinci yardımcısı ve emrinden çıkmayan en yakın dostuydu. Onun bu özelliğini ve yakınlığını Peygamberimiz şöyle ifade ediyordu: `Bana Ebu Bekir`in malı kadar kimsenin malı faydalı olmadı. Ben Müslüman olmasını teklif ettiğim herkesten bir zorluk göndüm. Ebu Bekir hariç. Zira o teklifim karşısında hiç tereddüt etmeden kabul etti.`2 `Sohbetiyle olsun, malıyla olsun bana en çok ikramda bulunan Ebu Bekir`dir. Eğer ben Rabbimden başkasını dost tutacak olsaydım, mutlaka Ebu Bekir`i dost edinirdim. Ancak İslam kardeşliği ve İslam muhabbeti var.`3 1 Keşfu`l-Hafâ, 2:165. 2 Tirmizi, Menakıb(3662) 3 Müslim, Fedailü`s-Sahabe:2. alıntı |
10 Temmuz 2009, 22:43 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 38 Üyelik T.:
30Haziran 2007 | RE: BİR SORUM VAR !..
Şimdi benim kafa haddinden fazla çalışıyor gene!...Yani kafayı sıyırmamam için soruyorum, özellikle fecr abimden başlayayım abi bu iki hadis ya sahihse ? Ya Resullah bu ikisi için de aynen söylemişse?... Bir an şöyle bi düşünelim.. sahabenin imandaki üstünlüğünün sebebi kayıtsız şartsız boyun eğmeleri yoktan var olan bir dine bütün engellemelere işkencelere karşı biat etmeleri.......ve ilim için, tebliğ için, cihad için anadan babadan attan avrattan kısaca dünyadan vazgeçebilmeleridir. Ebubekir'in Hz. Muhammed'in peygamberliğini duydugu vakit ; anında kayıtsız şartsız iman etmesine atıf olabilir mi böyle bir söz söyledi ise...Aynı zamanda Ali için de aynen... Yaw fecr abi.. Biliyorsun kuranda bazı şeyler de yüzde yüz açık ve net yok ki... Kadir 'e... Kimse Hz.Ebubekir kadar İMAN EDEMEZ diyebilmek için yeryüzünde Ebubekir'den sonra yaşamış ne kadar insan varsa heeepsinin KALBİNİN ÖLÇMEK lazım...İMAN ÖLÇMEYE yarar bir cihaz çıkardılarda BUNU BİZDEN SAKLIYORLARSA bilemem artık... bir de bu fecr abiye yazdıgım şekliyle düşünürsek nereye varırırz ? Demişsin ki.. |
11 Temmuz 2009, 00:31 | Mesaj No:6 |
RE: BİR SORUM VAR !..
"Kadir 'e... Kimse Hz.Ebubekir kadar İMAN EDEMEZ diyebilmek için yeryüzünde Ebubekir'den sonra yaşamış ne kadar insan varsa heeepsinin KALBİNİN ÖLÇMEK lazım...İMAN ÖLÇMEYE yarar bir cihaz çıkardılarda BUNU BİZDEN SAKLIYORLARSA bilemem artık... bir de bu fecr abiye yazdıgım şekliyle düşünürsek nereye varırırz ? Demişsin ki.. " soruyu tam anlayamadım sanırım! | |
11 Temmuz 2009, 00:49 | Mesaj No:7 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | RE: BİR SORUM VAR !..
bu hadise geçmeden önce şu gözlüğü takmamız lazım..ilimlere yaklaşırken,hafızam almıyor,aklıma uymuyor geçersiz bir düşünce.. 1-ilimlere yaklaşırken o ilmin tekniğini bilmek lazım.cep telefonunu eline alan köylü mehmed ağanın şaşkınlığını düşünün.hani kablosu hani pili vs..imkansız kafam almıyor diyecektir..yada tv lerle yeni tanışan köylü teyzemiz tv nin arkasında daire çizdiğini içindeki görüntüler nerden geldiğini öğrenmek için çırpındığını gözünüzde canlandırın bakalım... 2-23 yıllık nubuvette,aynı soruya değişik çelişkili verilen cevap sayısı azımsanmıyacak kadardır..eğer kuş bakışı bakarsak öyle..şaşkınlık itiraz damarımız kabarmaya başlar.. en efdal amel hangisi ya resulullah? ali ye anana bak veliye cihat et fatmaya ifetli ol ayşeye namaz kıl merveye ahlaklı ol gibi değişik cevaplar verilmiştir.. bazı sahabeler için, Allahın kılıcı Allahın arslanı ilim şehri şehitler sultanı gibi taltiflerin amacını gayesini gözününde bulundurmak lazım.. bir soru yada söz yada hadis yada eylem söylem için; nerede ,kime,kim,neden,ne zaman,nasıl,ve söylerken ki amaç neydi,sorularını bilmek lazım ki amaç bilinsin..kuran ayetlerinde buna sebebi nuzul denilir..bu bilinmezse tefsir edilemez.. 3-eğer hadis doğru ise,sahih ise bu gözle bakmak lazım.dilde ima kinaye teşbih sanatı vardır bilirsiniz..sıddıkı taltif amaçlı teşbih yapılmış olabilir.Allahın eli onların eli üzerindedir ayetini el mi anlamamız lazım..? kimi iman metre kimi termometre almış eline 4-eğer uydırma ise kadirin tesbiti doğrudur.. 5-eğer muğlak ise yani kuran referans alınırsa kuş bakışı fecr haklı... 6-Allahu alem der beklerim... |
11 Temmuz 2009, 01:44 | Mesaj No:8 |
RE: BİR SORUM VAR !..
Muhakkak ki, Allah yanında en değerli olanınız, takvaca en ileri olanınızdır... Yaradılan insanların hepsi Allah'a aynı mesafededirler.Ancak kendi amelleri doğrultusunda yükselir veya alçalırlar.KURAN insanların mevki sınıf zenginlik ırk vs farklarından kaynaklanan olguları tamami ile redetmektedir.Bu yaradılıştan olan olguların yerine İnsanın kendi niyet ve çalışmasının özelliklerini esas alır.KURAN Allah katında en değerli ve şerefli insan olarak takvası en ileri olandır.Hitabı ile Allah katında insanlar arasındaki eşitlik ölçüsünü TAKVA ile ölçmektedir.İnsan kendi şahsi çalışma ve itaatleri ile yücelmekte veya alçalabilmektedir. Zümer 39/61:Takva sahiplerini Allah, kendi başarıları ( iman ve ibadeti ) sebebiyle kurtuluşa çıkarır... Bu rivayet ancak Hz Ebubekire veya Hz Aliye Peygamberin iltifatı olarak söylenen söz olabilir .Yine en doğrusunu ALLAH bilir demek düşer. | |
11 Temmuz 2009, 01:44 | Mesaj No:9 |
RE: BİR SORUM VAR !..
Abdulmelik abi demişsin ki:"3-eğer hadis doğru ise,sahih ise bu gözle bakmak lazım.dilde ima kinaye teşbih sanatı vardır bilirsiniz..sıddıkı taltif amaçlı teşbih yapılmış olabilir.Allahın eli onların eli üzerindedir ayetini el mi anlamamız lazım..? kimi iman metre kimi termometre almış eline 4-eğer uydırma ise kadirin tesbiti doğrudur" demişsin. Abi Allah Rasulu kendi döneminde şayet "TİPE BAK YOĞURT YE" demiş olsaydı günümüzdeki müslümanlar 1) Tipe bakıp Yoğurt yiyenler 2) Tipin ve Yoğurdun Mahiyetini biz bilemeyiz diyenler 3) Tipe bakıp Yoğurt yemek yerine Yoğurdu ayran yapıp İçenler 4) Tipe bakmadan Yoğurd yemenin sünnetten çıkarmayacağını savunanlar 5) Allah Rasulu Tipe Bak demiştir o yüzden her kutsal yoğurtçu yanında kendisine bakılacak bir de tip vermeli kuralını akideleştirenler olarak fırkalara bölüneceklerdi! Başka bir örnek vereyim: Allah Rasulu şayet Bekleye Bekleye Ağaç olmaktan bahsetseydi 1) Allah Rasulu Beklemekten AĞAÇ olmuştur Bunu redden DİNDEN ÇIKAR diyenler 2) Allah Rasulu Beklemiştir ama AĞAÇ olmamıştır diyenler 3) Allah Rasulu Ağaç olmuştur ama biz mahiyetini bilemeyiz diyenler 4) Bütün Ağaçlar Muhammedî'dir diyenler 5) Beklerken yanında bir AĞAÇ bulunduranlar olarak fırkalara ayrılacaktık. Başka bir örnek vermek istersek: Allah Rasulu Şayet demiş olsaydı ki: Kafamın Tasını Attırma! 1) Allah Rasulunun Kafasında Tas vardır ama biz mahiyetini bilemeyiz diyenler 2) Allah Rasulunun Kafası Tastı diyenler 3) Tas Yaratılmıştır diyenler (hulk'ul Tas) 4) Tas Yaratılmamıştır diyenler 5) Kafasında TAS la gezen Şeyhler ve Mollalar 6) Okunmuş üflenmiş Tasçılar olarak... Örnekleri sizde çoğaltabilirsiniz... Birgün Hz Muhammed HZ.HASAN VE HZ.HUSEYN kucağına alıp severken HASAN VE HUSEYN CENNET GENÇLERİNİN EFENDİLERİ OLACAKLAR derken de... Abdurrahman Bin Avf'ın ganimet kervanlarına bakaran ABDURRAHMAN EMEKLEYEREK CENNETE ZOR GİRER derken de.. Ebubekirin Ömerin Alinin Osmanın ve diğer sahabelerin İMANLARINDA DAİR Olumlu övgülerde bulunurken de... Kendi içinde yaşadığı gündelik dilin ÖZELLİKLERİNİ KULLANMIŞTIR! *** Ben varolan o hadisi direk inkar etmiyorum direk kabul de etmiyorum! Zira hepimiz kendi yaşadığımız şu çağda nice sevdiğimiz takdir ettiğimiz kişiler için mesela: MELEK GİBİ BİR ADAM YAA demişizdir.Şimdi bizim bu sözümüz HADİS olsa ve kayıtlara girse bizden sonra da birileri kalkıp o kişinin 1)MELEK OLDUĞUNU kabuledenler mezhebi 2) MELEK OLMADIĞINI İDDİA edenler mezhebi 3) İNSANDIR AMA MELEK ÖZELLİKLERİ VARDIR akidesi 4) MELEKTİR AMA İNSAN SURETİNDEDİR akidesi 5) Ne Melektir ne İnsandır MAHİYETİNİ BİLEMEYİZ diyenler cemaati olarak bölünseler ve kalın kalın cilt kitaplar yazsalar sanırm DİNİN NE HALE GETİRİLDİĞİNİ daha ii anlar ve BİZ SİZİN ANLADIĞINIZI KASTETMEMİŞTİK diye feryad ederdik dimi?.. Abi siz Muş'ta bizzat Böylesi durumlarla karşılaşmıyor musunuz? Ben Bizzat Karşılaşıyorum şu koca İstanbulda abi!!!İnan bunun için CAHİL HALKTAN Biri olmaya gerek yok, Koca koca üniversiteleri bitirmiş insanlar GECELİ GÜNDÜZLÜ kaynak karıştırmak VE ARAŞTIRMAK yerine FORUMLARDA-OKULLARDA- SEMİNERLERDE- MSN DE- AMA AKLINA GELECEK HER DELİKTE sanki din ve islami bir yaşam savaşı çok ta BAŞARILIYORMUŞ gibi böylesi konulara girilince olacağı bu oluyor abi! Ondan sonra ortaya EBUBEKİR'îler , FATIMî'ler, ALEVî'ler, İseviler, Museviler, Muhammedî'ciler çıkmaya ve BİRİLERİNİN İMAN'ı üzerinden GAYBI TAŞLAMAYA BAŞLIYORLAR!! iŞTE bunun adı İSLAMİ TARTIŞMA- İSLAMİ MÜNAZARA falan oluyor.. Bende hayır arkadaş BUNUN ADI MÜSLÜMAN GEVEZELEĞİ oluyor diyorum! Sözüm meclisten dışarı ama üzerine alınıp özeleştiri yapmak isteyen kardeşler olursa da hepimizin hayrına olur, Lakin bazen YAHUDİLER gibi İNEĞİN RENGİ NE OLSUN, İNEĞİN KUYRUĞU KAÇ CM OLSUN, İNEĞİN GÖZLERİ NE RENK OLSUN diye hz.Musa'yı yoran kavme benzediğimizi düşünüyorum.. Bu sadece medineweb'in sorunu değil, bundan 2 saat önce de İstanbul-Fatih'te ne yazıkki bir esnaf arkadaşımızın mekanında dini doğru dürüst yaşamayan, doğru dürüst namazlarını kılmayan, evindeki annesi babası ile doğru dürüst ilgilenmeyen, iş yerinde kendini başka, msn de kendini başka gösteren, ONA BUNA ALLAMELİK taslayan 45 yaşlarında bir HASTA TİPLE az kalsın birbirimize girecektik.Son anda sağ duyum beni SELAMUNALEYKM deyip mekanı terketmeye itti. Neden mi TARTIŞTIK: söyliyim efendim: MÜSLÜMANLAR BİR DAHA HİÇ BİR ZAMAN KENDİLERİNİ TOPLAYAMAYACAKLAR VE HİÇBİR ZAMAN İNSANLIĞA ÖNDER VE REHBER OLAMAYACAK dediği için... diyeceksiniz ki EE NE VAR BUNDA BÖYLE İSTİYORSA BÖYLE DÜŞÜNSÜN!! Hayır efendim adamdaki kafa şu: Ben 45 yaşındayım sen 25 yaşındasın SEN BENİM GÖRDÜKLERİMİ GÖRDÜN MÜ? BEN BU PİYASADA 70 BİN ADAM TANIYORUM SEN GENÇSİN TUZUN KURU SEN NE ANLARSIN? sözlerine verdiğim sadece ve sadece "YERİN SENİ ÇEKTİĞİ KADAR AĞIRSIN" sözüme binaen bana TERBİYESİZLİK YAPMA dediği için... Merak ediyorum acaba şu SOKAKLARDA- İŞ YERLERİNDE- FORUMLARDA-SİTELERDE- ÇAY OCAKLARINDA- KİTAPÇILARDA bu kadar DİN tartışan bu insanların ÖZEL HAYATLARINA BİRAZ İNME İMKANIMIZ OLSAYDI Karşılaşacağımız TABLO ne kadar GÖRÜNEN TABLOYLA UYUŞACAKTI... Kadınından Erkeğine GÖRDÜĞÜM TABLO: üzülerek belirteyim ki: ÖZELLİKLE DİN KONUŞAN VE DİN TARTIŞAN İNSANLAR ASLINDA KENDİLERİ DEĞİL, SANALDA YARATTIKLARI BİR KARAKTERİ MAALESEF YAŞAMAYA Başlıyorlar.Ve siz O SANAL , GERÇEKTE ÖYLE OLMAYAN KARAKTERLE TANIŞIP GÖRÜŞMEYE BAŞLIYORSUNUZ! Örnek vermek gerekirse: DIŞARIDA YA DA SANALDA size kendini GÜÇLÜ VE SAĞLAM mı gösteriyor DIŞARIDA YA DA SANALDA SİZE KENDİNİ MUVAHHİD olarak mı gösteriyor Siz onu aile ilişkilerinde, akraba ilişkilerinde, bir düğünde bir YALNIZLIĞINDA görün isterseniz. AMA SADECE GÖRÜN ve çekilin düşünün!!VE ŞUNU SORUN KENDİNİZE.. İNSANLAR NEDEN ASLINDA HEEP BİR BAŞKASI? NEDEN KENDİLERİ DEĞİLLER? Ben ciddi anlamda sıkılıyorum bu durumlara..VE ARTIK UZAKTAN TANIDIĞIM MÜMİNLERİ uzakta bırakmak, UZAKTAN TANIDIĞIM KAHRAMANLARI uzakta bırakmak istiyorum!Çünkü YAKINLAŞTIĞIM ZAMAN GÖRDÜĞÜM TABLO ne yazıkki bambaşka oluyor...AMA BUNDAN DAHA ÜZÜCÜ OLAN DURUM İSE ŞU: O kişiye ÇELİŞKİSİNİ GÖSTERDİĞİNİZ ZAMAN SUÇLU HEM SİZ OLUYORSUNUZ, hemde onu anlamayan ve yargılayan siz oluyorsunuz vesselam! ALLAH BİZİ AFFETSİN.... SELAMETLE! | |
11 Temmuz 2009, 12:47 | Mesaj No:10 |
RE: BİR SORUM VAR !..
Konuyu dün okudum, ve birkaç yer araştırdım.Hadisin sahih olma ihtimali her halükarda mevcut.En azından ravilerine cerh gelmemiş.Metin tenkidi dediğimiz olaya gelince buradaki gibi farklı görüşler izhar ediyor.Yalnız konuya yaklaşırken önyargılarımızı yıkmamız gerek.Ne toptan redci, ne de araştırıp etmeden kabulcü bir tavır sergilememiz gerekir.En önemlisi bence, bu hadisin üzerinde konuşmadan sahihliğinin belirlenmesidir.Bunu yapacak kişi de benim kafama uymuyor, düşünce yapıma ters diye sahih değildir diyemez.Hadis alanındaki hocalarımıza sorulabilir. Sonra üzerinde konuşmak daha isabetli olur diye düşünüyorum. Ama gerek Abdulmelik hocanın gerek Kayıpkentlinin söylediklerinde haklılık payları da var.Peygamber efendimizin hüküm koyuculuğunda kişilere göre haraket ettiği uygulamalarını örneklerde görüyoruz.Kayıpkentlinin verdiği örnekler ise bu uygulamaların arızalı kısımları.Dinin algılanmasında varolan şeyleri dile getirmiş. Velhasıl Hz Ebubekir hakkındaki bu rivayet - eğer doğruysa- ne şartlarda , hangi zamanda,niçin, hangi olay üzerine söylendi ,bunları bilmemiz gerek.(5N 1 K 'yı sorgulamamız gerek.)Düz bastı okuyunca gerçekten insanın kafası soru işaretleriyle dolar:İman terazisi gerçekten var mıdır, o zaman günümüzdeki gerçek iman sahiplerinin imanı bu kadar zayıf mı diye insanın aklına takılır
__________________ EN GÜZEL AŞK: ALLAH! | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Bir Sorum Var | ÂlâLeyl | Serbest Kürsü | 107 | 20 Ağustos 2021 22:09 |
Sorum var | elfidamı | DHBT-Hazırlık/Notlar/Özetler | 15 | 23 Şubat 2014 10:36 |
bir sorum var | Nickübra | İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar | 1 | 02 Ağustos 2013 22:32 |
ÖNEMLİ BİR SORUM VAR.. | AŞK'ÜL İSLAM | Soru Cevap Arşivi | 16 | 12 Temmuz 2013 14:54 |
bir sorum var | erkan1975 | Soru Cevap Arşivi | 4 | 12 Eylül 2010 20:58 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|