|
Konu Kimliği: Konu Sahibi KuM TaNeSi,Açılış Tarihi: 09 Nisan 2009 (11:12), Konuya Son Cevap : 29 Ocak 2021 (18:20). Konuya 5 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
09 Nisan 2009, 11:12 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 5998 Üyelik T.:
02 Ocak 2009 | Estetik ameliyatı yaptırmak Caiz midir? Estetik ameliyatı yaptırmak Caiz midir? “Bugün estetik veya güzelleştirme ameliyatı” olarak bilinen operasyonlarla vücut üzerinde yapılan değiştirmeler daha çok burun, çene, göğüs ve yüzü hedef alır Bu, ruh ve ahlâk güzelliğinden ziyade, şekil ve görünüşe önem veren maddeci anlayışın teşvik ettiği bir musibettir Esas olarak, akl-ı selîm sahibi bir insan Allah’ın kendisine ihsan ettiği vücut elbisesine razı olur Çünkü organların yerli yerinde yaratılmış olması, en uygun bir şekilde vücuda yerleştirilmesi insanın şükretmesine kâfidir İnsan hiçbir emek harcamadan, hiçbir masraf yapmadan kendisinde mevcut olan güzellik ve özelliklerle yetinmeli, yaratılışı değiştirecek şekilde daha da “cazipleştirme” düşüncesiyle vücudunu sun’î bir biçime sokmaya yeltenmemelidir Meseleye dinî açıdan bakıldığında üç husus karşımıza çıkmaktadır: Birincisi, bu işlem şeytânî bir vesveseden kaynaklanmaktadır Nitekim Şeytan Hz Âdem’e secde etmeyip Allah’ın rahmetinden uzaklaştırılınca şöyle demeye başladı: “Onlara muhakkak emredeceğim de allah’ın yarattıklarını değiştirecekler Kim Allah’ı bırakarak Şeytanı dost edinirse, şüphesiz, açıktan açığa büyük bir ziyana düşmüş demektir”1 İslâmdan önceki Araplar Şeytanın bu vesvesesine kulak vererek, ciltlerini maviye boyarlar, putları adına çocuklarının başında bir miktar saç bırakırlardı Peygamber Efendimiz de birtakım işlemlerde vücutta değişikliklere yönelik hareketleri tasvip etmemiştir Buharî ve Müslim’de rivayet edilen hadislerde, güzellik için vücuda dövme yapanın, yaptıranın, dişlerini yontarak inceltip seyrekleştirenlerin, kaşının kıllarını yolarak inceltenlerin, peruk takanların, Allah’ın yarattığını değiştirenlerin İlâhî rahmetten uzak oldukları haber verilmektedir2 Gerek bu işlemleri yapan ve yaptıranlar, gerekse bugünkü şekliyle yüz ve diğer organlarda estetik ameliyata başvuranlar, Allah tarafından kendilerine verilen şekil ve güzelliği kabul etmeyerek kadere itiraz etmekte ve ilâhî sanatı beğenmemektedir İşte hiçbir mazeret ve ciddî-sıhhî bir sebep yokken, sırf güzellik düşüncesiyle estetik ameliyatı yaptırmak meşru görülmemektedir Meşru görülmemesine sebep olan ikinci husus, bedene eziyet verip, azap ve ıztıraba sokmaktır Eskiden olduğu gibi dövme yaptıranlar, dişlerini inceltip seyrekleştirenler; şimdilerde de estetik ameliyat yaptıranlar vücutlarını eziyet ve tehlikeye sokmakta, Allah tarafından kendilerine emanet olarak verilen bedene eziyet etmektedir Ameliyatta bıçağın altına yatan, narkoz verilerek uyuşturulan insan büyük ölçüde tehlikeyle yüz yüze gelmektedir Halbuki Cenab-ı Hak “Kendi elinizle kendinizi tehlikeye atmayın”3 buyurarak bu nevi işleri yasaklamaktadır Üçüncü husus da, bu ameliyat çok pahalıya yapıldığından büyük bir israfa yol açmasıdır Üstelik bu israf hakikat ve öz için değil, görünüş ve şekil için yapılmıştır Bugün birçok insan müzmin hastalıklardan kurtulmak için paratemin edip ameliyat olamazken, sırf vücudu güzelleştirmek için estetik ameliyat olanlar milyonlarca para dökmektedir İsraf da haramdır Ancak meşru ve mâkul bir mazeret varsa mesele farklılık arz eder Meselâ doğuma dayalı olarak “tavşan dudak” denilen yarık dudaklı doğanlar veya benzeri bedenî bir kusuru olanlar istisna grubuna girmektedir Yangın, trafik kazası veya benzeri bir kaza sonunda bedeninde bir kusur olanlar da aynı şekilde mütalâa edilmektedir Yani böyle bir kusuru olan kimse, toplum içinde psikolojik bir sıkıntı çekiyor, aşağılık duygusuna kapılıyor, şahsiyeti rencide oluyor; bu hali kendisini hakir ve çirkin gösteriyorsa; böyle bir ârızanın giderilmesi bir çeşit tedavi mahiyetini taşır4 Dolayısıyla bu ameliyatta bir mahzur yoktur Çünkü Allah dinde bizim için bir zorluk kılmamıştır Yukarıda mealini verdiğimiz hadisteki “güzellik için” kaydı meseleye açıklık getirmektedir Yani estetik ameliyat ve vücuttaki değişiklikler önemli bir kusur ve arızayı gidermek niyeti ile değil de, güzelleşme kasdıyla yapılırsa haram olur; bir zararı ve çirkinliği gidermek niyetiyle normal hale getirmek için yapılırsa caiz olur 1 Nisâ Sûresi, 119 2 Müslim, Libas: 119-120; Buhârî, Libas: 82, 85 3 Bukara Sûresi, 195 4 Umdetü’l-Karî, 22: 63; el-Kardâvî, İslâmda Helâl ve Haram, s 103 Mehmed Paksu Helal – Haram
__________________ Söz işlemez yüreklere sükûtum dağlar gibi... |
Konu Sahibi KuM TaNeSi 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
41.Haftanın Misafiri Belgin | Hafta'nın Misafiri | Belgin | 37 | 15014 | 04 Ekim 2009 16:49 |
Neden Su içmeliyiz(46 sebep) | Tıbb-ı Nebevi ve Alternatif Tıp Bilgileri | su damlası | 6 | 3663 | 04 Ekim 2009 12:50 |
Yokluğuna Alıştırma... | Şiirler ve Şairler | KARAKÖSE | 1 | 3007 | 04 Ekim 2009 12:45 |
Kırgınım Sana /medineweb | Şiirler ve Şairler | su damlası | 8 | 3283 | 02 Ekim 2009 19:49 |
google amcam düzeltir işi bilir herşeyi =) | Resim/Karikatür | Esma_Nur | 2 | 2759 | 02 Ekim 2009 11:25 |
09 Nisan 2009, 11:18 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 5998 Üyelik T.:
02 Ocak 2009 | Estetik Ameliyat Câiz mi?
Estetik Ameliyat Câiz mi? Cenab-ı Hak buyuruyor: "Allah şeytana lanet etti ve o şöyle dedi "Onları mutlaka saptıracağım, mutlaka onları boş kuruntulara sokacağı ve onlara emredeceğim, hayvanların kulaklarını yaracaklar, onlara emredeceğim: Allah'ın yaratışını değiştirecekler" (Nisa Suresi 119) Allah Resulu buyuruyor: "Allah, iğreti saç takana da taktırana da, dövme yapana da, yaptırana da lanet etsin" Bir kadın Peygamberimize gelerek "Ey Allah'ın resulu, kızım, kızamık çıkardığı için saçları döküldü O'nu evlendirdim, kendisine peruk takabilirmiyim? dedi Allah Resulu "Peruk takana da taktırana da Allah lanet etsin" buyurdu Diğer bir hadis-i şerifte: "Güzellik için iğne ile dövme yapan ve yaptıran kadına, tüy yolan ve yolduran kadına, dişlerini seyrekleştiren ve Allah'ın yaratmasını bozan kadına Allah lanet etsin" Hadis-i Şerifte "Güzelik için dişlerini birbirinden ayıranlar" ifadesi meseleyi açık bir şekilde izah ediyor Bir kadın veya erkeğin zaruret olmadan dişlerini inceltmesi, burnunu ve göğsünü düzelttirmesi, yüzünü gerdirmesi Allah Resulü'nün lanet ettikleri şeylerdir, haramdır Ancak doğuştan insanın haareketine veya konuşmasına zarar veren "altı parmak, yapışık parmak veya yarık dudak" gibi organlar düzeltilebilir Ayrıca konuşma veya harekete zarar vermeyipte ruhsal yönden zarar veren insanın her girdiği mecliste başkalarının dikkatini çekecek, kendini hakir gösterecek, hissi veya psikolojik olarak kendisini ızdırap içinde bırakacak çirkin bir yer varsa kendini üzen bu asli sıkıntıyı giderme niyeti olduğu müddetçe böyle bir ameliyata mahsur yoktur Herhangi bir kaza sonucu meydana gelen yaralarda estetik ameliyatla eski durumuna getirilebilir Hiçbir zaruret olmadan yalnız güzellik maksadı ile yapılan değişiklikler, ameliyatlar haramdır
__________________ Söz işlemez yüreklere sükûtum dağlar gibi... |
09 Nisan 2009, 11:20 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 5998 Üyelik T.:
02 Ocak 2009 | Estetik ameliyatı olmanın ve bazı uzuvların şeklini değiştirmenin hükmü nedir?
İslam dini, insanın yaratılıştan var olan güzelliklerini daha belirli hale getiren, takı takma, saçları tarama, meşru ölçüde süslenme, güzel giyinme gibi davranışları mubah kılmıştır Ancak, fıtraten yani yaratılıştan verilmiş özellik ve şekillerin değiştirilmesini yasaklamıştır Nitekim Rasulüllah (SAV) Efendimiz, süslenmek maksadıyla vücutlarına dövme yapan veya yaptıranlara, dişlerini yontarak seyrekleştiren ve şeklini değiştirenlere lanet etmiştir Bu itibarla, Allah'ın yarattığı şekli beğenmeyerek, ameliyatla bazı uzuvların şekillerini değiştirmek, tabiî güzelliğin fevkinde güzellik aramak dinen caiz değildir Kur'an-ı Kerim, şeytanın "Şüphesiz onlara emredeceğim de Allah'ın yaratılışını değiştirecekler" (Nisa, 119) dediğini naklederek, bu tür davranışları şeytanî işler olarak nitelemiştir Ancak, vücudun herhangi bir uzvunda, insanı aşağılık kompleksine iten toplum içinde küçümsenmesine ve böylece elem ve üzüntü duymasına sebep olan bir anormallik veya fazlalık bulunursa, bunun ameliyatla düzeltilmesi bir tedavi şeklidir Bu itibarla; bu maksatla yapılan ve yaptırılan estetik ameliyat dinen de sakıncalı değildir
__________________ Söz işlemez yüreklere sükûtum dağlar gibi... |
29 Ocak 2021, 12:40 | Mesaj No:4 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 |
İslâm dini, insana özel bir yer vermiş, yaratılış gayesinden başlayarak insanın, dünya hayatından ölüm ve ötesine, bireysel yaşayışından sosyal etkinliklerine, ruh ve duygu aleminden beden ve şekline kadar hayatının her safhasıyla ilgilenmiştir. Kur'an-ı Kerim'de insanın yeryüzünde halife olmak üzere (Bakara 2/30) en güzel bir biçimde, ölçülü ve dengeli bir şekilde yaratıldığı (Tîn 95/4), çeşitli nimetler, imkanlar ve güzelliklerle donatıldığı (Beled 90/4,8-10; Mülk 67/23; Nahl 16/8, 12; Hac 22/65; Lokman 31/20) bildirilmiştir. İnsanı en güzel bir şekilde yaratan Yüce Allah, onun makul ve mutedil ölçüler içerisinde süslenmesine, güzel görünmesine ve güzelliklerini korumasına izin vermiştir. Kur'an-ı Kerim'de, iyi ve güzel şeylerin helal, kötü ve çirkin şeylerin ise haram olduğu bildirilmektedir (Mâide 5/4-5). Bir ayette, "De ki: 'Allah’ın, kulları için yarattığı zîyneti ve temiz rızkı kim haram kılmış?' De ki: 'Bunlar, dünya hayatında mü’minler içindir. Kıyamet gününde ise yalnız onlara özgüdür. İşte bilen bir topluluk için âyetleri, ayrı ayrı açıklıyoruz.'" buyurulmaktadır (A'râf 7/32). Hz. Peygamber, güzel giyinme hakkında kendisine yöneltilen bir soruya "Allâh güzeldir, güzelliği sever" şeklinde cevap vermiş (Müslim, İman, 41), kendisi de hayatında daima temiz ve düzenli olmuş, sade ve güzel giyinmeyi, güzel koku sürünmeyi teşvik etmiştir. Buna karşılık İslâm'da, insanın doğuştan getirdiği özellik ve şeklinin değiştirilmesi ve bu amaçla yapılacak her türlü estetik ve tıbbî müdahale hoş karşılanmamış; fıtratı bozmayı hedef alan müdahaleler olarak kabul edilmiştir. Fıtratı bozmayı, yaratılışı değiştirmeyi hedef alan tasarruf ve müdahaleler ise, yasaklanmıştır (Nisa 4/119). Estetik ameliyatlar genel olarak, ya dikkat çekmek, daha güzel görünmek ya da tedavî amacına yönelik olmaktadır. Dikkat çekmek, daha güzel görünmek amacıyla, yaratılıştan verilmiş olan özellik ve şekillerin değiştirilmesi İslâm dininde, fıtratı bozma kabul edilerek yasaklanmıştır. Nitekim Hz. Peygamber (s.a.v.), süslenmek maksadıyla vücuda dövme yapmak, dişleri yontarak seyrekleştirmek gibi ameliyeleri, yaratılışı değiştirmek, fıtratı bozmak kapsamında değerlendirmiş ve bunu yapanları ve yaptıranları kınamıştır (Buhârî, Libâs, 83-87; Müslim, Libas, 33). Buna karşılık vücudun herhangi bir organında, diğer insanlar tarafından yadırganan, insanın psikolojik olarak etkilenmesine sebep olabilecek, bir anormallik veya fazlalık bulunursa, bunun ameliyatla düzeltilmesi, fıtratı bozmak değil, bir tedavi işlemidir. Tedavi amaçlı olarak yapılan estetik müdahalelere ise dinimizde izin verilmiştir. Nitekim Arfece adlı sahabî, bir savaşta burnu kopunca, gümüşten bir burun yaptırmış, bunun koku yapması üzerine, altından bir burun yaptırılmasına Hz. Peygamber müsaade etmiştir (Ebû Dâvûd, Hatem, 7; Tirmizî, Libâs, 31). Buna göre hastalık sebebiyle saçları dökülenler, kaza sonucu burun, kulak, göz gibi organlarını kaybedenler veya vücudunda doğuştan yada sonradan meydana gelen şekil bozuklukları bulunanların estetik ameliyat yaptırmaları bir tür tedavi olup, fıtratı bozmak kapsamında değerlendirilemez. Yukarıda zikredilen açıklamalar ışığında; Estetik ameliyatın; a) salim fıtratı bozmak kastı olmamak, b) yapılmasında bir yarar veya yapılmamasında mevcut bir zarar bulunmak, c) hile, aldatma veya karşı cinse benzeme kastı bulunmamak, d) hukukî karışıklığa ve yanlış anlamaya yol açmamak, kaydıyla bir tür tedavî olarak yaptırılmasında sakınca olmadığına karar verildi. Din İşleri Yüksek Kurulu
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
29 Ocak 2021, 14:26 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 59105 Üyelik T.:
03 Şubat 2018 |
Estetiği bi ünlülerde görürdüm işler böyle ekran önündeler derdim.ya kredi çekip burnunu,cenesini,elmacık kemigini yaptıran ev hanımi,18 yaşındakilere ne oluyor. Hepsinin burnunda et var,çenede agri😅herkes birbirinin aynı yaww. Allah hepimizin fitratini bu denli birbirinden ayrı yaratmişken aynılaşmak niye. Yemin olsun 60 yaşinda Teyzemle 35 yaşındaki ablam aynı. Hakkını yemeyeyim dr iyi iş çıkarmış 😂 erkeklerde geri durmuyor. Kaş kaldirtan botoks enjekte eden. seda sayan Ajda Pekkan utansın Botoks, deri altına enjekte edilen sıvılar hakkında bilgi vermeniz güzel olur. Kadın erkek bunları yaptirmanin hükmü nedir? |
29 Ocak 2021, 18:20 | Mesaj No:6 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 |
Allah Rasulu a.s'dan "İnsanların en hayırlısı gençken yaşlı gibi görünmek isteyendir, en kötüsü ise yaşlıyken gençmiş gibi görünmek isteyenidir " rivayet edilmiştir. Yaşayarak görüyoruz. Cilde He rtürlu müdahale yapılıyor. Bunlara ulaşmak zor değil. Ucuz hiç değil. Vahim olan ise merdiven altının da çok olması ve ölümlere sonuçlanan işin uzmanı olmayan kişilerce yapılıyor olmasi. Kredi çekip güzellik uğruna tedavi değil güzellik uğruna madur olanların haberlerini izliyoruz . Yaş Aralığı çok düşük. Filtreli telefonlardan sonra herkes yüzüyle vücuduyla kavgalı. Bi tornadan çıkmış, ifadesi anlasilmayan insanımsı genç kız dolu. Erkeklerde aşağı kalmıyor. Botokslu imam haberi görmüştüm.) Şaşirmiyoruz tabi. Tıbbi hiçbir zorunlulugu yokken, fitrati bozan, vücut yapısını bozan botoks, cilt altına enjekte edilen doğal bilmem ne yalanları uydurulan kimyasallar hiçbiri caiz değil, haramdır. Güzellikte sınır yoksa yapılan müdahaleler de sınırsız olacaktır. Cenabı Allah'ın yarattığı herşeyi begenmek zorundayız. Yoksa insanoğlu doymuyor. Ne kadar zengin olursa daha fazlası. Ne kadar güzel olursa daha fazlası. Konu olarakta açariz inşallah.
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Ev yaptırmak için düşük faizli kredi almak caiz midir? | KuM TaNeSi | Soru Cevap Arşivi | 1 | 11 Şubat 2010 18:24 |
Gebelikte grip aşısı yaptırmak tehlikeli midir ? Yoksa gerekli midir ? | MERVE DEMİR | Tıbb-ı Nebevi ve Alternatif Tıp Bilgileri | 0 | 11 Nisan 2009 23:44 |
Sigorta, kasko yaptırmak ve sigorta da çalışmak caiz midir? | NUR | Soru Cevap Arşivi | 2 | 09 Nisan 2009 02:14 |
Balık yumurtası helal midir? Balık havyarı yenilmesi dinen caiz midir? | KuM TaNeSi | Soru Cevap Arşivi | 0 | 09 Nisan 2009 01:49 |
Evde muhabbet kuşu beslemek caiz midir? Güvercin Beslemek Caiz midir? | Belgin | Soru Cevap Arşivi | 0 | 22 Mayıs 2008 09:34 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|