|
Konu Kimliği: Konu Sahibi KuM TaNeSi,Açılış Tarihi: 09 Nisan 2009 (12:52), Konuya Son Cevap : 25 Nisan 2009 (00:51). Konuya 4 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
09 Nisan 2009, 12:52 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 5998 Üyelik T.:
02 Ocak 2009 | Hanım beyinin cenazesini yıkayabilir mi? Hanım beyinin cenazesini yıkayabilir mi? Hanım beyinin cenazesini yıkayabilir mi? Vefat eden kocasının cenazesini tabuta koyup götürenler, yüzünü açıp da bakmasına izin vermemişler, caiz olmaz, sen artık yabancı birisin, demişler Kadıncağız buna çok üzülmüş: - Ne olurdu beyimin ölü yüzünü gösterselerdi de iyice inansaydım öldüğüne, ümidim iyice kesilseydi Şimdi içimde bir vesvese ölmedi diye beni kemirip duracak diye sızlanıp duruyormuş Burada bize yöneltilen soruda deniyor ki: Bu bakma yasağını nasıl buluyorsunuz? Hanım ölen beyinin yüzüne bakamaz mı son olarak tabut içinde götürülürken? Bizim tespitlerimize göre, şefkat ve merhameti hep öne çıkaran dinimizde böylesine şefkatsiz katı kural olduğunu söylemek mümkün değildir Nitekim ilgili fıkıh kitaplarındaki hükümlere göre bu hanımefendi beyinin yüzüne bakmak şöyle dursun, isterse beyinin cenazesini bile kimseye vermez, kendisi yıkayabilirdi Evet bu, fıkıh kitaplarında tespit edilen bir kesin hükümdür Her ne kadar bugünkü uygulamalarda pek görülmüyorsa da kadın isterse beyinin cenazesini yabancılara vermeyip kendisi yıkar, kendisi kefenler, tabutuna koyup götüreceklere kendisi teslim eder Nitekim müminlerin ilk halifesi Hazret-i Ebu Bekir’in (ra) cenazesini vasiyeti üzerine hanımı Esma validemiz yıkamıştır Büyük sahabi Ebu Muse’l Eşarî’nin cenazesini de yine vasiyeti üzerine kendi hanımı yıkamıştır Çıplak bedenin başkaları tarafından görülmesini istemeyen bazı maneviyat büyüklerinin cenazesi de yine hanımları tarafından yıkanarak kefenlenip taşıyıcılara teslim edilmiştir Bu konuda Aişe validemizden şöyle bir hayıflanma dahi nakledilmektedir Demiş ki müminlerin annesi: - Hanımların kocalarının cenazesini yıkamalarının caiz olduğunu önceden bilseydik, biz de Resûlüllah’ın (sas) cenazesini kimseye vermez, kendimiz yıkardık Bunun câiz olduğunu sonradan öğrendik Hanımın kocasının cenazesini yıkamasının caiz görülmesine sebep şudur: -Bey vefat edince hanımın nikâhı hemen düşmez, tam (dört ay on gün) nikâhın hükmü devam eder Yani bu hanım hâlâ ölen beyinin hanımıdır Nitekim bu müddet içinde hanıma birileri talip olamazlar Olsalar bile hanım evet deyip de nikâh yaptıramaz Çünkü henüz nikâh devam etmektedir Nikâh devam ettiği içindir ki, ölen beyinin yüzüne de bakar, cenazesini de yıkar Yabancısı değil, nikâhlısıdır çünkü Ancak, hanım ölünce beyin durum aynı olmaz Beyin hanım gibi (dört ay on gün) bekleme mecburiyeti olmaz Çünkü beklemeyi gerektiren çocuk olup olmamasını tespit gibi konular hanım için söz konusudur, bey için değil Bu sebeple hanımın vefatıyla beyin nikâhı sona ermiş olur Buna rağmen bey, nikâh bağı kopmuş, yabancısı hâline gelmiş olan hanımının yüzünü görmeyi arzu ederse mani olunmaz, bakmasına izin verilir İçte bir vesvese ve burukluk kalması böylece önlenmiş olur Hanefi görüşüne göre böyledir Diğer üç imama göre ise durum daha da müsaittir Beyi isterse hanımının cenazesini yıkar, kefenler, mani olunmaz Buna delil olarak Hazreti Ali Efendimizi hanımı Fatıma validemizin cenazesini yıkayışı gösterilir Ancak bu yıkamanın bir istisna olduğu yolunda Hazreti Ali Efendimizin açıklaması söz konusudurDer ki: -Resulülllah (sas ) bana buyurdu ki: Başkalarının ölümüyle nikâhı biter, ama benim neslimin ölümüyle nikâhı bitmez, devam eder Bu sebeple kızım Fatıma senin dünyada da ahirette de hanımındır! Nikâhınız ölümüyle sona ermiş olmaz Bu özel durumdan dolayı Hazreti Ali Efendimizin nikâhı devam eden Fatıma validemizin cenazesini yıkadığı kaydı geçmektedir kitaplarımızda Fatıma validemizin vefatıyla nikâhının sona ermemesi, nesl-i Nebi’ye mahsus özel bir hükümdür, başkalarına şamil değildir, denmektedir Günümüzde cenaze teşkilatları kurulmuş, kadını kadın, erkeği de erkek yıkıyor, bir karışıklığa da meydan verilmiyor Ancak arz ettiğimiz İslami hükümlerin bilinmesine yine de ihtiyaç kesindir Gerektiğinde uygulanarak kolaylıklar sağlanıyor, yanlışlar tashih edilebiliyor Sorudaki yanlış uygulamanın bu bilgi ile tashih edilmesi gibi Bilgi için Nimet-i İslam adlı esere de bakılabilir Ahmet Şahin
__________________ Söz işlemez yüreklere sükûtum dağlar gibi... |
Konu Sahibi KuM TaNeSi 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
41.Haftanın Misafiri Belgin | Hafta'nın Misafiri | Belgin | 37 | 15040 | 04 Ekim 2009 16:49 |
Neden Su içmeliyiz(46 sebep) | Tıbb-ı Nebevi ve Alternatif Tıp Bilgileri | su damlası | 6 | 3668 | 04 Ekim 2009 12:50 |
Yokluğuna Alıştırma... | Şiirler ve Şairler | KARAKÖSE | 1 | 3010 | 04 Ekim 2009 12:45 |
Kırgınım Sana /medineweb | Şiirler ve Şairler | su damlası | 8 | 3289 | 02 Ekim 2009 19:49 |
google amcam düzeltir işi bilir herşeyi =) | Resim/Karikatür | Esma_Nur | 2 | 2768 | 02 Ekim 2009 11:25 |
24 Nisan 2009, 23:19 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 7 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Bir kadın ölen eşini yıkayabilir mi?
Bilindiği gibi kocası ölen kadın dört ay on gün boyunca iddet gün sayar. Bu süre içinde başka bir erkekle evlenemez. İşte bu olay ölen erkekle hanımı arasında bir bağın henüz devam ettiğini gösterir. Bu nedenle de kadın ölen kocasını yıkayabilir. Doc.Dr. Nihat Hatipoglu |
25 Nisan 2009, 00:10 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 5446 Üyelik T.:
30 Kasım 2008 | RE: Bir kadın ölen eşini yıkayabilir mi?
hanifi meshebinde kadını efendisi yıkayamaz ve dokunamaz.kadın ölünce nikah hemen bozulur. bakması caizdir. kadının eşini yıkaması caizdir.nikah iddet bitinceye kadar 4 ay devam eder.kadını erkek erkeğide kadın yıkayamaz.ancak ellerine bez sarıp teyemmüm yapar.teyemmüm yapan erkek kadının kollarına bakamaz. (dürr ül muhtar)kitabından(ibni abidin)haşiyesindentercüme edilmiştir. |
25 Nisan 2009, 00:16 | Mesaj No:4 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | RE: Bir kadın ölen eşini yıkayabilir mi?
iddetin devam etmesi demek nikah bağı var demek değildir...kadının ölen eşinden temizlenmesi içindir..eğer hamile ise doğum akadar bekler..değilse 130 gün bekler..nesep karışıklığını önlemek için..
|
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Senin Hanım Çokmu Saf...? | Esadullah | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | 1 | 27 Kasım 2018 21:22 |
Saliha bir Hanım istiyorum... | Esadullah | Evlilik-Nikah Konuları | 17 | 08 Ağustos 2015 21:58 |
''Hanım Kumanda Nerede'' | NİSAREYYAN | İslamda Kadın ve Erkek | 3 | 09 Mayıs 2015 11:10 |
müslüman Hanım Kardeşlerime | KuM TaNeSi | İslamda Kadın ve Erkek | 1 | 14 Nisan 2009 18:38 |
Cünüp olan bir kişi veya adetli bir kadın cenaze yıkayabilir mi? | Belgin | Soru Cevap Arşivi | 0 | 13 Nisan 2009 10:19 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|