|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Truly,Açılış Tarihi: 25 Ekim 2012 (14:07), Konuya Son Cevap : 14 Kasım 2012 (18:45). Konuya 70 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
25 Ekim 2012, 14:07 | Mesaj No:1 |
Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah Selamun aleykum. Sorularıma tasavvuf ehlinden kardeşler cevap verirseler sevinirim. Karşı görüşleri az çok bildiğim için, tasavvuf ehlinden kişilerin görüşünü bilmek istiyorum. Not: İlmim çok geniş değildir, anlayabileceğim düzeyde kısa cevaplarla özetleyebilirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler. 1. Peygamberimizin (s.a.v) "mezarları yükseltmeyin, üzerine bina yapmayın" emri bulunmakta. Dolayısıyla türbeler en baştan haram. Kabirdekilerden yardım istemek için, türbe ziyaretlerinin delili olarak neler biliyorsunuz? 2.Kuranda Allah'ın savaşlardakileri melekleriyle desteklediği belirtilmekte. şehitlerin ise dünyaya gelmek istedikleri ancak Allah'ın buna izin vermediği hadisde geçmekte. Siz şehitlerin ve evliyaların dünyaya geldiklerinin delilleri olarak ayet ve hadis olarak hangilerini biliyorsunuz? 3.Hadislerin doğru olup, olmadığını belirlemek için istihare yapıldığı, görülen rüyaya göre "sahih yada değil" denildiği doğru mu? 4. Rüyada Peygamberimizi (s.a.v) görmekle alakalı olarak: "Kim beni rüyada gördü ise gerçekten görmüş gibidir, Şeytan benim suretime giremez." hadisi var. Peki Peygamberimizin (s.a.v) cemalini hiç görmemiş olan bizler, gördüğümüzün Peygamber (sav) olduğundan nasıl emin olacağız. Evet şeytan onun suretine giremez, ama başka birinin suretinde görünüp. "Ben peygamberinim" diyebilir, değil mi? 5. Üstün güçleri olan evliyaların (Gavsların) imdada yetiştiğiyle alakalı anlatılanların, Şeytanın veya Kafir Cinlerin evliyaların kılığına girerek isteklere cevap vermesi, dolayısıyla Gavslardan yardım istenmesinin caizliğine inandırması (Ki Şeytan yemin etmiştir ki, Senin yoluna inananları saptıracağım" diye) mümkün değil mi? | |
Konu Sahibi Truly 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Yürekten bir dua için, aracıya ne hacet? | Tasavvuf-Tarikat | YaŞuHa | 1 | 2179 | 30 Ekim 2012 23:16 |
Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum... | Soru Cevap Arşivi | Truly | 70 | 24687 | 25 Ekim 2012 14:07 |
25 Ekim 2012, 22:14 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah
Tasavvuf ehli olanlar neden sessizliğe büründünüz buyrun sizin delillerinizi görelim Cevap vermek isterdim Allah'ıma binlerce kez hamdolsunki bu Şirk bataklığından beslenmediğim için cevap vermiyorum cevap verecek kapasitedeyim lakin gelecek cevaplara binaen değerlendirmede bulunacam Buyrun sizi dinliyoruz Ölülerden medet umanlar...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
28 Ekim 2012, 14:28 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 14876 Üyelik T.:
01 Aralık 2011 | Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] Sayın truly,Yukarda verdiğim linkte tam 90 forum sayfası bütün tasavvuf sorularına delilleriyle çok tatminkar cevaplar verilmiştir.Gerçekten iyi niyetle Tasavvuf hakkında bir şeyler öğrenmek istiyorsanız uzun bir vakit ayırarak bunları okumanızı tavsiye ederim.
__________________ |
28 Ekim 2012, 15:18 | Mesaj No:4 |
Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah
Teşekkür ederim kardeşim ama o kadar konu arasından ben şimdi yukarıdaki sorularımın cevabını mı arıyacağım :( Çoooooooookk uzun bir süre sonra tekrar görüşürüz o halde... Tabi biriniz insaf edip kısaca özetlemezse.. | |
28 Ekim 2012, 18:31 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah
Truly Kardeşim özetini size sunarım Kuran penceresinden Eğer Kurandan daha güzel söz var ise başka açıklamada bulunacaklar İyice düşünsünler
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
28 Ekim 2012, 18:59 | Mesaj No:6 |
Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah
Teşekkür ederim, çok makbule geçer. Ben bugün 2. sayfasına kadar okumuştum. Bazı kelimelerin anlamını bile bilmediğimden, şimdi vakit kaybetmeyeyim sonra dönerim diye es geçtim ama kolay kolay bitecek gibi de değil. Bir de bu konuları okuduğum zaman normalde ikna edici buluyorum. Çünkü hadislerle açıklanmış. Ama sorun şu ki tasavvufun dayanak aldığı bir çok hadise uydurma deniliyor. Böyle bir durum olduğunda konular istenilen şekilde yorumlanabiliyor. Kimin açıklamasına baksam mantıklı... Bu da benim yukarıda sorduğum soruyu (rüyayla "hadis sahihtir" demek) gündeme getiriyor. Böyle bir yöntem ne kadar doğru? Uzun uzun konuları okumadan önce, kaynakları elde etme (sahih mi değil mi anlama) yöntemi ne olmalı? Herkesin hadisten delili var? Ama bu kadar birbirine zıt olması düşündürücü. Doğru yol tek olduğuna göre bir taraf yanılıyor olmalı. Ama hangisi? | |
28 Ekim 2012, 19:46 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 14876 Üyelik T.:
01 Aralık 2011 | Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah
Truly kardeşim hiç öyle şey olur mu?Hadisler sahih mi değil mi rüyaya yatılacak ve sonuca göre sahih ve değil denilecek.Hadis usulü denilen bir şey var.Hadislerin çeşitleri var. Hadis usulündeki kriterlere göre belirlenir.Rüya hükümlere delil olmaz. Bizler bir hadisin sahih olup olmadığını anlayamayız. Bunun yerine muteber bir hadis kitabı mesela Tirmizinin camii,Ebu davudun Sünenine, İbni mace sünenine ,İmam malikin muvattasına ,Nesainin sünenine ,Müslimin ve Buharinin sahihlerine müracat etmelidir. Eğer bir kişi keşif ve rüya ile bir bilgi edinirse bunu Kuran ve sünnete vurar eğer ona uyarsa dilerse amel eder kendi bileceği bir iştir.Fakat sadece kendisini bağlar.
__________________ |
28 Ekim 2012, 20:18 | Mesaj No:8 |
Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah
Allah razı olsun. Benim bildiğim de, aynı sizin dediğiniz gibi olması gerektiği. Ama ben istihare namazına yatmadan kitabına hadis eklemediğini söyleyen bir alim hatırlıyorum. (Yanlışım olabilir ama Mahmut Ustaosmanoğlu'ydu galiba. İlk fırsatta tekrar araştırıp, iddia doğru mu, değil mi aktarırım inşallah) | |
29 Ekim 2012, 00:18 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah Panteizm ya da Tümtanrıcılık (Doğa tanrıcılık, Kamutanrıcılık) Evrenin bütününü Tanrı olarak kabul eden felsefi görüştür. Panteizmde, her şey Tanrı'nın bir parçası olarak kabul edilir, Tanrı her şeydir ve her şey Tanrı'dır. Tanrı doğada, nesnelerde, insan dünyasında vardır. Panteizmden farklı olarak Tanrı'nın evrenden ayrı ve bağımsız bir varlığı yoktur. (Tasavvuf Dininde olan kopyası Vahdet-i Vücud) Hindu panteizm inancı ile özdeş olan yerli modeli Günümüz tasavvufi anlayışını onların yapmış olduğu fikir, zikir, yoga ve giyim kuşama kadar aynı Onların hedefinde NİRVANA Tasavvufta FENAFİLLAH Onlarda ŞİVA Tasavvufta KUTUP onlarda VİŞU Tasavvufta AKTAP Onlarda BRAHMA Tasavvufta GAVS Hinduizm’den gelen inanç sistemini Türk, Kürt, Arap kamuflesi ile kakalayan beyefendiler gelin bize mürid olun gelin marabalar aman ha sakın sorgulamayın çarpılırsınız sizin haddinize değil sorgulamak onlar her gün peygamber ile görüşüyor cevap alıyorlar! İslam’da ‘’La ilahe İllallah’’ emri tevhidin ölçüsü iken, sömürücü kesimlerde ise ‘’La mevcude İllallah’’ yani bizim anlayacağımız ‘’Vahdeti Vücud’’ Allah’tan başka Vücud yoktur. Anlayışını hâkim kılmaya çalışmaktadırlar. Bu anlayışı Kur’an şu ayeti kerime ile reddeder. (O'dur) gökleri ve yeri yoktan var eden. O, nasıl ki hayvanlar arasında eşler (bulunmasını) irade etmişse size de kendi cinsinizden eşler vermiştir ve sizi böylece çoğaltıp durmaktadır: (ama)hiçbir şey O'na benzemez ve yalnız O'dur, her şeyi işiten, her şeyi gören.(Şura-11) Allah’ın açıkça buyruğuna rağmen, Vahdet-i Vücud anlayışını savunanlar yaratılanların tümünün Allah’ın benzeri olduğu inancındadırlar. Bu anlayış sahiplerini tek-tek sunmayacam bu İtikadi bozukluğu sergileyenlerin tümünde bu anlayış mevcut olup savunulmaktadır. Allah’ın dini ile Tasavvuf dininin birbirine hiç benzemediğini birkaç delil ile ortaya koyalım. Allah’ın dininde: Allah varlığı ezeli ve ebedi olan, eşi ortağı ve benzeri bulunmayan yaratıcıdır. Kendisi var iken hiçbir şey yok idi. Allah yarattıklarının hiçbirine benzememektedir. Kâinatı yoktan var etmiştir gelip geçicidir. Baki olan Yalnızca Allah’tır. Batıl olan anlayışta: Allah ve yarattıklarının tümü bir varlıktır. Yaratan ile yaratılanın aynı olduğu görüşü (Vahdeti Vücud).Batıla göre Allah tarafından yaratılmış ne var ise onunla eş niteliktedir. Yaratılan yaratanın bütün özelliklerini yansıtır anlayışı ile yoktan varoluşun olmayacağını yansıtırlar. Allah’ın dininde:Furkan, zikir, Allah’ın kelamı Kur’an iken. Üstünlük takva ile belirlenirken. Gaybı Allah’tan başka kimse bilemez iken. Şefaatin yalnızca Allah’a ait olduğu açık iken. Ölüler ile dirilerin bir olamayacağı bildirilirken, Tevbenin nerde olursa olsun Allah’a aracısız yapılması emri var iken, Vesileler olarak yalnızca amellerimizi aracı kılmamız emredilir iken, Şüphesiz temel kaynağın Kur’an olduğu apaçık bildirilirken bu ve benzeri birçok kavramı katleden şarlatanlar bunlar az gelecek ki onlara kendi dinlerine ait kavramlar üretmişlerdir. Batıl olan anlayışta: Keşif, kerametler ile semalarda uçanlar. Gavs kutup vb İslami olmayan kavramlar ile kutsamalar. Gayb âlemlerini turlayıp insanlara nerelerde kimler ile görüştüklerini, cennet cehennem hallerini, tapular dağıtanlar, kehanette bulunmalar, ilhamlar ile kitaplar yazmalar, rüyalarında ilim öğrenmeler, Hakikatı Nuru Muhammediye ile insanı kâmil, kutbul irşad, ricalul gayb, revasi, şeyh gibi isimlere kâinatta tasarruf hakkı vermeler, ölülerden medet umma, ruhları yardıma gönderme, darda ve rahatlıkta yalnızca yardım istenmesi gereken Allah yerine beşerden yardım dileme. Türbe, ziyaretler ile putlaştırmalar. Allah’ın kutsalları üzere kendi mekânlarını kutsallaştırıp insanları Allah’a davet edeceklerine kendi Kâbelerine davet etmeler, taşları, çörekleri, yedi sülalelerini kutsallaştıran Allah’ın dinine zerre zarar veremeyeceklerdir. Asırlardır siyasi ve menfaatsel politikalarına dini alet ederek rantlarını korumaya çalışan, kesimlere Allah’ın dinini Allah’ın kelamından öğrenen gençliğin uyanışı korku vermekte ve karalama ile onları bertaraf etmeye çalışmaktadırlar. Yıllarca mezhepleri imanın şartı gibi sunup insanlar arasında mezhepsel kargaşaları revaçta tutmaya çalışmaları, menfaatleri açısından gerekli idi. Eğer kulumuz (Muhammed)'e katımızdan safha-safha indirdiğimiz vahyin bir kısmından şüphe ediyorsanız o zaman aynı değerde bir sure getirin (de görelim) ve -eğer dediğiniz doğruysa- Allah'tan başkalarını da size şahitlik etmeleri için çağırın. (Bakara-23) Ama (eğer onu basit bir faninin işi olarak görüyorlarsa) ona benzeyen başka bir söylem üretsinler (de görelim!) Söyledikleri doğru mu, değil mi?(Tur-34) Allah’ın dininde insanın rabbine karşı olan sorumluluk duygusu hayatı ile pekiştikçe sakınacağı emir ve yasaklar çoğalır iken, Tasavvuf dininde mertebe kat etikçe sorumluluk azalır ve ilerledikçe kalkar. Dine karşı din diyebileceğimiz, batıl anlayışların, ülkemizdeki yapılanmalarına baktığımızda, laik sistem ile barışık, Allah’ın hükmü üzere hüküm koyanları başa getirmek için yarışan, yoksulu, mazlumu, ezileni, sömürüleni görmeyecek kadar bencilleşen benim kitaplarım benim cemaatim benim ferdim gibi ayrımları had safhada tutan anlayış sahiplerine sorum şu olacak Allah katında hesaba çekileceğimiz vakit sizin cemaat ferdiniz sizin şeyhleriniz sizin kitaplarınız Kur’andan sorumlu tutulmayı kaldırabilecek mi? İlahlıklarını saf duygular ile Allah’a yaklaşma arzusunda olan insanların inançları üzerine kuranların hesabını en iyi görecek olan Allah’a havale ediyorum. Allah’ın ayetlerini bile- bile saklayanlardan olmaktansa tüm insanlıktan tecrit edilmeyi yeğlerim. Allah’ın apaçık ayetlerini bilip saklayanlar FASIK’LARIN ta kendisidir. Muhammed’i Dinin Eşkiyaları Tasavvufçular. Günlük 5 vakit farz namazlarımızda itina ile anlamını kalbimize işleyerek okuduğumuz ‘’Fatiha’’ suresindeki ‘’Yalnız sana İbadet/Kulluk ettiğimiz için. Yalnız senden yardım dileriz’’ Ayeti kerimenin hükmünü yaşamsal alanda ne kadar gösterebilmekteyiz ya da Tasavvuf/Tarikat adı altında örgütlenen cemaat leşen topluluklar bu hakikati ne kadar idrak ederek yaşama yansıtabilmektedirler... ‘’Yalnız sana İbadet/Kulluk ettiğimiz için. Yalnız senden yardım dileriz’’ Denmesine rağmen... Ölülerden Medet bekleyen dara düştüğünde ölüleri yardıma çağıran Allah’tan başka güç ve otorite tanımayız derken Şeyhlere, Ğavslara, ricalul ğayblara, efendilere, beylere, hocalara verdiğimiz güç ve otorite himmet ve yardımlar namazlarımızda okumuş olduğumuz ayetin anlamsız kılınması değil midir? Allah ve Resulüne uyduklarını iddia eden ve iddiadan öteye gidemeyen tarikat tasavvuf ve cemaatler Kuru et yiyen bir kadının oğlu olan Allah Resulü Muhammed yerine göklerden inmeyen elmas taçlı, altın tahtlı sırma kaftanlı bir peygamber tasavvuru ile Peygamberi anlatmak ile meşguldürler... Peygambere inanmak ve sünneti olan Canlı Kuran örnekliğini yaşamak ve anlatmak yerine bir kul gibi yaşayıp yiyip içen Peygamberden ziyade kendi hayatlarını ona uydurmak yerine onu kendi anlayışları ile ortaya çıkarmış oldukları inanç sistemlerine uydurmak ile meşgul olmaktadırlar. Tasavvufa dayanak olarak Allah resulünün Ashabım olarak tanıttığı Ebu Zer’i takip ettiklerini iddia eden sözde Şeyhler efendiler beyler vb Kuran’i olmayan kavramlar ile kendilerine mevki makam şan şöhret elde etme yollarında kullanılması gereken isimlerin yaşamlarını esas almayanlar sadece elde etmek istedikleri rantlarına kalkan olarak kullanmaktan geri kalmazlar... Ebu Zer’i kendilerine dayanak olarak alan efendiler nedense zulme haksızlığı kisralaşmaya babadan oğula geçen saltanatlaşmaya Kur’anın merkeze almış olduğu insanlar yerine Kulları yapma siyasetine alışmış sulta sahiplerinin mirasını devam ettirmektedirler eğer babası Şeyh ise oğlu gelini kızı torunu torununun torunu yedi ceddi Şeyhtir ve dokunulmazdır dokunan olursa başlarına bela gelmesi an meselesidir anlayışı ile kendi tekelleşmelerine kılıf uydurmakta ve insanlara bunu dini bir inanç olarak yansıtmaktadırlar. Kur’anın emri olan Nefis tezkiyesi, Ahlak, Zikir, Zühd vb Emirleri Bir bütün olarak almak yerine bir kavram üzerinde yoğunlaşarak İslami esasları ruhban din anlayışına hapseden anlayışlar İslam’da olmayan lakin kendilerine mevki makam oluşturmak adına oluşturdukları din sınıfı alt üst tabaka ayrımı neticesinde kendilerini istedikleri makamlar ile adlandırmaya başlamışlardır... Öyleyse, artık emredildiğin yönde, yanında yer alanlarla birlikte, doğru yolu tutun ve sizden hiç biriniz gurura kapılıp da çizgiyi aşmasın: çünkü unutmayın, yaptığınız her şeyi O görüyor. (Hud-112) İşte bunun için sen (bütün insanlığa) çağrıda bulun ve (Allah tarafından) emr olunduğun gibi dosdoğru ol! Onların heva ve heveslerine uyma ve de ki: "Ben, Allah'ın bütün vahy ettiklerine inanırım. Sizin değişik görüşleriniz arasında adaleti gözetmekle emr olundum. Allah benim de, sizin de Rabbinizdir. Bizim yaptıklarımızın hesabı bize çıkacaktır, sizin yaptıklarınız da size. Bizimle sizin aranızda bir çekişme olmamalı. Allah hepimizi bir araya toplayacaktır; çünkü varış O'nadır." (Şura-15) İki ayeti kerimede Allah resulüne doğrudan bir hitap üzerinden tüm müminlere ağır bir sorumluluk yükleyen (emr olunduğun gibi dosdoğru ol) ifadesi Vahiy ve takvada daha üstünü bulunmayan Allah resulüne sanki bir uyarı niteliği taşırcasına ciddiyetinin önemini ortaya koyar... Bu ayetler hususunda bizlere ulaşan rivayetlere göre Allah resulünün bu ağır ve ciddi hitap karşısında ‘’Saçlarım Ağardı’’ demesi bizler için hayati öneme haizdir. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan kesimler Allah resulünü anlamak yerine anmak ile meşgul oldukları için ayeti kerimelerde asıl anlatılmak istenenin Vahyin esaslarına uyma ve o doğrultuda Tevhid inancını Allah resulü üzerinden tüm müminlere yüklenmiştir. Tasavvuf adı altında yapılanmaların dayanakları delil sayılamayacak kadar boş ve mesnetsizdir. Bu oluşumların sundukları deliller eğer gerçek olsa idi bu veli ğavs ricalul gayb şeyh vb kimseler gaybı bilse idiler bereket yağdırabilse idiler insanların isteklerine cevap verebilse idiler insanlara himmet onların tekelinde olsa idi acaba şu durum ile ne kadar tezat görüşler olduğunu ispatlamaya yeterli gelir kanısındayım: Allah resulü ve Ashabım dediği kutlu şahsiyetler demek ki bu isimlerini saymış olduğum ğavs şeyh veli vb isimlerden daha düşük derecede olmaları gerekiyor çünkü Allah resulü İfk hadisesinde neden ayet inene kadar hiçbir şeyi bilemedi? Yâda Uhud savaşında ağır darbeleri alacağını bilmesi gerekmez miydi? İmam Ali kendisini Şehid edecek kişiye neden önce tahmin edemedi? Yâda Halife Ömeri Şehid eden (Ebu Lülü) kişiyi neden bilemedi? Yâda Allah’ın aslanı Hamza kendisini şehid edecek olan ‘’El Akilet’ül Ekbad’’ (Çiğer Yiyen kadın) Hindu’nun o zamanda kiralamış olduğu Vahşisinden haberi yoktu. Vahşi Hamza’ya 15 adım geride iken nasıl olduda fark edemedi? Yâda İmam Hasan’ın kendisini zehirleyecek olan cariyesinin maddiyat karşılığı onu satın alan ismi lazım olmayan kişileri önceden bilmesi gerekmezmiydi? Yâda İmam Hüseyin’in Kerbela'da şehid edileceğini ve Kufe halkının ona hainlik yapacağını önceden bilmesi gerekmezmiydi? Bu fark edilemeyen olayları buraya aktarmamdaki sebep. Tasavvufun iddia etmiş olduğu keşf ilham gizli ilimler istidrac keramet vb kavramları saymış olduğum Mübarek insanlar neden kullanamadı yoksa bu İnsanlar tasavvufun büyükleri olarak anılan insanlardan daha mı küçük makama sahiptiler? Allah açıkça üstünlüğün ırk dil kavmiyet vb hiçbir şeye bağlı olmadığını üstünlüğün ancak ve ancak TAKVA ile olduğunu açıkça beyan etmesine rağmen kendilerini soy sop vb kavramlar ile adlandırarak kendilerine mevki edinenler Allah’tan daha mı iyi bilmektedirler... Allah resulünün Ashabım hitabına mazhar olan Halife Ebubekir, Ömer, Ali, Ammar, Ebu Zerr ve daha birçoğu İslam inancımıza göre hem sahabe hem de Allah’ın dostu/velisidirler. Lakin saymış olduğum isimler ile tasavvufta var olan RABITA anlayışı üzere nedense hiçbir kimse bunların simalarını düşünerek gözlerinin önüne getirerek Allah ile yakınlık kurma anlayışına girmemişlerdir... Rabıta Şirkini dikkate almayıp 7 yaşındaki çocuğu ile sıcak teması cinsellik sayan taife nedende iş kendi Şeyhlerine gelince Kadınlara rabıta esnasında Şeyhlerinin simasını hayal etmelerini emredebiliyorlar 7 yaşındaki çocuğa sıcak ilişkiye baba, anne şefkatini caiz görmeyenler kadınların rabıtasını caiz görebilmektedirler? Namus sahibi hangi erkek kadınının başka bir erkeği hayal/tahayyül etmesine izin verebilir! İzin veren ancak Deyyus Yahudileşen mantık sahibidir… Panteist düşünce sahibi olanlar: Cima ederken rabıta yapın ki çocuklarınız daha faziletli olsun? Hangi namus sahibi insan, Hayvan, Müşrik, Kâfir, Pislik, Deyyus karısının başka birini hayal ederek cimada bulunmasına izin verebilir… Ama verenler var ve Yogi dışında tasavvufun genelinde mevcuttur. Günümüzde RABITA/YOGİ anlayışı ile insanlara kendi simalarını düşündürme anlayışı ile Allah’a ulaşma yakınlık kurma anlayışı hangi dinin ürünüdür... Gerçek manada eğer düşünülmesi gereken bir sima göz önüne getirilmesi gerekse idi Acaba Allah resulünden başka bir sima bu davranışa daha layık olabilirmiydi? Allah Resulü Muhammed (s.a.a) Hayatında Annem dediği iki kişiden biri olan FATIMA (a.s) şöyle öğüt veriyordu: ‘’Kızım Fatma! Sakın Babam Peygamber diye güvenme! ‘’hitabını yaparken kişinin ancak takvası ile Allah’a ulaşabileceğini açıkça izah etmektedir... Olayları analiz ederken başlangıç evresinden almak gerektiğine inanmaktayım ve bu nedenle her daim başlangıcından itibaren ele almaya çalışırım... Emevi Arapçılığının ve zulümlerin doruk noktaya eriştiği dönemlerde ortaya çıkan Züht hareketinin ilk temsilcilerinden biri olan HASAN EL BASRİ tarihte mevali olarak anılmaktadır. Sufi gelenek Hasan basriyi anlatır iken ona İmam Âlinin hırka giydirdiğini iddia ederler lakin bu iddianın tarihi bir vesikası olmamak birlikte İmam Ali ile Hasan el basrinin görüşmüş olma ihtimalleri çok zordur. Emevi Zorbalarının insanlar üzerinde estirmeye başladıkları teröre karşı koyacak güce erişemeyen kitleler! Kendilerine yeni bir hayat sistemi emeviye tepki olarak ZÜHD hayatını tercih etmişlerdir. Sahabeler üzerinden örneklemelere devam edelim : Allah resulünün canlı kuran örnekliği terbiyesinde yetişenler hiçbir zaman herhangi birinden Şefaat yardım talebinde bulunmadıklarını orjinal kaynaklardan edindiğimiz bilgiler neticesinde bilmekteyiz. Şefaat yalnızca Allah’tan istenmiştir Allah resulüde bundan gayrisini öğütlememiştir. Bugün ise tasavvuf adı altındaki oluşumlar peygamberi kuranı devre dışı bırakan anlayışları neticesinde insanlara cennet vaat etmekte şefaat etmekte ve kendilerini garantiye almış gibi başka saf insanlara şefaat edecekleri uydurmaları ile uyutmakta kendilerini rab yerine koymaktadırlar... Allah’a kul olmak için hiçbir aracıya ihtiyaç yoktur. Allah’ın rahmet pınarlarının önünde engel olabilecek hiçbir zorba güç bekçi/kapıcı/hükümdar olamaz yoktur. Allah resulünün yaşadığı asırda var olan Müşrik sistemin teklif etmiş olduğu Dar’ün nedvenin başına geçme isteğine verdiği cevap : ‘’Bir elime ayı,bir elime güneşi verseniz yolumdan dönmem’’ diyerek kesin bir dille reddetmesinin arka planında var olan ve günümüzde bu arka planın çarkları haline gelen anlayışa net bir cevaptır... Günümüzde sözde âlim olan veli olan ve takip ettikleri velilerin hayat sistemleri her daim zalim sistemlerin çarkı arasında öğütülme anlayışı hâkimdir... Allah resulü o tekliflere evet demenin onları işletmiş olduğu sistem çarklarının arasında öğütme olduğunu çok iyi bilmekte idi ve ona göre de kesin cevabını vermiştir... Allah resulü Kuran merkezli eğitim süreci içerisinde hiçbir zaman günümüz anlayışlarının sunmuş olduğu şu anlayışları benimsememiş bilakis reddetmiştir... Günümüzde var olan yapılanmaların öncelikleri arasında önce tahtımı sağlamlaştırayım ekonomik durumumu düzelteyim iktidarların imkânlarını kullanayım onlara hoş görüneyim daha sonra TEVHİDİ anlatırım insanları doğru yola davet ederim anlayışı ile ne yazık ki girmiş oldukları yoldan geri dönememekte ve battıkça batmaktadırlar... Küfür sistemlerine uşaklık eden seçim dönemleri oy depoları olarak görülen Cemaatler tarikatlar vbleri Rabbani metodu ortaya koyamadıkları gibi kendilerine intisap etmiş olan kuru kalabalıkları da satmaktadırlar... Bir dönemler Süleyman demireli kutsayan İsmi lazım olmayan cemaat Cehennem partisini iktidara taşıyanlar Anavatan Doğru Yol partilerine yardakçılık yapanlar bugünde hali hazırda var olan Siyasi yapılanmaya taşeronluk yapmaktadırlar uşaklık hizmetini en güzel şekilde yerine getirmektedirler... Allah’ın çizmiş olduğu sınırlar üzerinde sebat etmek dosdoğru istikamet üzere devam etmek çok zordur yol alırken ifrat ve tefritten uzak durmak gerektiğinde malından canından ailesinden vatanından ayrı kalmak çok zordur... La ilahe illallah demek tüm güç ve otoritelere baş kaldırmanın adıdır yaşamsal boyutudur... Rabbimiz Allah dedikten sonra istikamet üzere olmak Müminler için zorlu yolculuğun temelidir. Çok fazla uzatmadan temelleri asırlar öncesinden atılmış olan Kuran dışı anlayışlara ev sahipliği yapan tasavvuf vb oluşumlar asla İslam olamadılar ama her daim İslam kisvesi altında zehirlerini insanlara enjekte etmeye devam ettiler şu söylemler ile: Ölülerden yardım isteme. Aracılık (Vesile ve Tevessül) Evliyanın yardımı. Şeyhlerin manevi yardımı. Birilerinin yüzü suyu hürmetine. Olağan üstü yollar ile yardım. Şirk. Şehitlerin savaşması hikayeleri. Görünmez erenler. Yüce ve Alçak Ruhlar. Şeyh ve Velilerin gaybtan haberler vermesi. Keramet. Mucize. İstidrac, Gizli İlimler. Keşf (perdelerin açılması/iki âlemde yolculuk) Sezgi (feraset) İlham, Şefaat Rabıta. Allah’ın gözükmesi. Giyim ve kuşam ve kendi oluşturmuş oldukları inanç sisteminin esaslarına riayet edilmesi için evratlar vb uyuşturucu anlayışları halen ve halen insanları sömürmek için kullanmakta ve milyonları şirk batağına sürüklemektedirler. Bu kadar yozlaşma ve Şirke Rağmen Tasavvufun İslamdan bir parça olduğunu savunmak niyetinde olanlara tek sözüm vardır Allah ıslah etsin satılmış akıllarını kullanmayı nasip etsin. MEVLÜT HÖNÜL MALAZGİRT
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
29 Ekim 2012, 01:42 | Mesaj No:10 |
Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah Selam TASAVVUF gibi sapkın bir anlayaş ancak bu kadar güzel dile getirilebilinirdi.Yitiksevda Allah ilmini hayırlı yolda artırsın. İnsanlar önce kendi kendilerine bir din uydururlar sonrada bu dine Kuran’dan deliller bulmaya çalışırlar.Halbuki Allah Rasulunun arkadaşları inen her ayete olduğu gibi iman ederlerdi.İşte müslüman ile gayri müslim olanların en büyük farkı bu. Gayri müslim olanlar dediğimiz gibi kendi kafalarındaki din anlayışına delil bulmak telaşı içerisindedirler.Bu her dönemde böyle bulmuştur. Allah rasulu adına bu kadar iftira uydurma sözler varken hala istihare ile hadis doğruluğunu isbatlamaya çalışan mahmutçular elbetteki Kuran’a dayalı beyanlardan son derece rahatsız olurlar.Çünkü Kuran onların kendi kafalarındaki din anlayışını paramparça etmektedir. Bu arada panteizm ile tasuvvuf kıyaslamanız son derece isabetli olmuştur.Pantezmin temel felfesi olan evrenin bütününü tanrı olarak kabul edilmesi tasavvuftaki Vahdeti-Vücut anlayışıyla birebir aynıdır. Halbuki islam dini tek ilah ve bu yüce İlah’ın kudretinin zuhuru olan yoktan var etme esasına dayalıdır. Neyse yitiksevdanın sözünün üstüne fazla söze hacet yoktur.Tasavufçular bol bol okusunlar birde şeyhlerine de göstersinler. selam | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Bekleriz inşallah | Nebevi Sevda | Nebevi Sevda/Kişisel | 22 | 18 Ağustos 2024 22:30 |
inşallah... | GÖKCEN_AZRA | Serbest Kürsü | 0 | 12 Eylül 2014 19:10 |
Seni Arıyorum ! | KuM TaNeSi | Şiirler ve Şairler | 2 | 07 Temmuz 2014 23:13 |
TAĞUT'LA SAVAŞMAK DURURKEN NİÇİN TASAVVUFLA UĞRAŞIYORSUNUZ ? | YorgunSavaşçı | Tevhid Ve Şirk Konuları | 9 | 10 Mart 2014 13:12 |
Adet İle İlgili (Soru Cevap) | Şuara | Kadın Mahrem Konular | 1 | 11 Ocak 2014 02:28 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|