|
Konu Kimliği: Konu Sahibi FECR,Açılış Tarihi: 15 Mayıs 2009 (20:34), Konuya Son Cevap : 14 Aralık 2022 (08:36). Konuya 115 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
15 Mayıs 2009, 20:34 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | BİR AYET BİR YORUM BİR AYET BİR YORUM Hucurat suresindeki bu ilk ayet bizlere bir çok mesajlar veriyor. İman edenlere yani iman ettiğini iddia eden insanlara sesleniyor bu ayet,yani bizlere. Allah'ın ve Rasulunun önüne geçmeyin derken ayet ne demek istiyor? Müslüman olduğunu iddia eden kimselere desek ki:Allah ve Rasulunun önüne geçmeyin".Hemen bize karşı çıkarlar,"Allah ve Rasulunun önüne geçilir mi hiç" Madem geçilmez bu ayet nasıl nazil oldu?.Bu ayetin Medine'de nazil olduğunu düşünürsek Müslümanlarının rahatının olduğunu,devlet,güç sahibi olduğu bir ortamda indiğini görebiliriz. "Allah ve Peygamber'i bir şeye hükmettiği zaman, inanan erkek ve kadına artık işlerinde başka yolu seçmek yaraşmaz. Allah'a ve Peygamber'e baş kaldıran şüphesiz apaçık bir şekilde sapmış olur."33/Ahzap-36 -İman ettiğini iddia eden insanlar,Allah ve Rasulunun verdiği bir hüküme yani Kur'an ve Sünnete razı olmayıpta beşerin verdiği hükme razı oluyorsa bu Allah ve Rasulunun önüne geçmek dxeğil de nedir? -Bir konuda Ayet ve sahih hadis varken,bunu bir kenara bırakıp ya da kaale almayıp şeyhinin,liderinin sözünü kaale almak,Allah ve Rasulunun önüne geçmek değil de nedir? -Temel kaynağımız olan Kur'ân ve onun uygulaması olan sünneti dışlayıp,kendi grubunun/cemaatinin/tarikatının uygulamalarını din olarak kabul edip ve bunları insanlara empoze etmeye çalışmak,Allahın ve Rasulunun önüne geçmek değil de nedir* -İnsanların Kur'an ve sünnete davet edilmesi gerekirken,kendi grubuna/mezhebine/tarikatına/vakfına/derneğine/cemaatine davet etmek,Allahın ve Rasulunun önüne geçmek değil de nedir? -Her hangi bir sorunun çözümünde Kur'an ve Sünneti dikkate almadan yapılan çözümler,Allahın ve Rasulunun önüne geçmek değil de nedir? ............ Bu ifadeleri daha çoğaltmak mümkündür. Allahın ve Rasulunun önüne geçenlerden eylemesin bizleri.Çünkü başka bir ayette bu durumda yapılan amellerin boşa gideceği belirtiliyor. |
Konu Sahibi FECR 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Eskiden Hayat Daha Güzeldi... | Gönülden Dökülen Nağmeler | FECR | 0 | 75 | 12 Ekim 2024 10:01 |
Prof. Dr. Mehmet Görmez'den Önemli Açıklamalar | Muhtelif Konular | FECR | 0 | 106 | 07 Ekim 2024 20:33 |
Müslüman Bir Toplumu Çökertmek İstiyorsanız | Muhtelif Konular | FECR | 0 | 87 | 23 Eylül 2024 11:06 |
Şehit Haniye İçin Ezgi | MultiMedya-İzleme Vb | Esma_Nur | 1 | 105 | 03 Ağustos 2024 22:38 |
NELERİ BİLMELİYİZ? | Kur'ân-ı Kerim Genel | FECR | 0 | 139 | 01 Ağustos 2024 17:31 |
15 Mayıs 2009, 20:43 | Mesaj No:2 |
re: BİR AYET BİR YORUM
FECR Kuran'a çok dar açılardan bakıyorsun. Kuran bir bütündür. Bütünüyle değerlendirilir. Ayrıca yazılarınız tamamen önyargı üzerine kurulu. Gerek cemaatlerde gerek tarikatlarda gaye Kuran ve sünneti en iyi şekilde yaşamaktır. Ama sizin bu önyargılarınız yokmu. Birde çok bilmiş alim modunda yazıyorsunuz, sanki hakikatmiş gibi. Allah sizi ıslah etsin
| |
15 Mayıs 2009, 20:59 | Mesaj No:3 |
re: BİR AYET BİR YORUM
Eyyup ama Allah kula kullukta yapmayın diyor. Sadıklardan kastınız tarikatlar cemaatler abiler mezhepler dini ise ben o sadıklarla olamam bana göre en sadık olan Kuranın ilahi emridir kusura bakmayın.Kimse ayetleri kafasına görede yormuyor ,Peygamberimiz 23 yıllık tebliğ görevinde Allahın kitabı ile Allaha davet yapmıştır hiç bir zaman kendine davet etmemiştir.Ama sadıklar dediğiniz zatlar kendi yazdıkları ile kendilerine davet etmeye daha çok gayret ediyorlar.Ama eğer yok Allahın dinine davet ettiklerini iddia ediyorsan bu hurafe atalar dini nerden ortaya çıktı. | |
15 Mayıs 2009, 21:00 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | re: BİR AYET BİR YORUM
Eyyüp kardeşim Buyur sen de geniş açıdan bak.Bu ayeti geniş açıdan açıklada biz de faydalanalım. Elbette Kur'an'a bütüncül açıdan yaklaşılması gerekir.Ben özellikle buna dikkat etmeye çalışıyorum. Önyargı konusunda ise söyleceklerim şudur: -Kur'an'ın bir hayat kitabı,yaşanılması gereken ve Kıyamet gününde hesaba sorulacak bir kitab olması açısından bakarsak önyargılıyım. Yine insanların bugün Kur'an'dan uzaklaşmış olduğunu gerçeğini kabul ederek insanlara Kur'an'la tanıştırılması,hemhal olması gerektiği açısından bakarsak önyargılıyım. Yine Kur'an'a temel kaynağımız olduğu gerçeğini kabul etme açısından ön yargılıyım Ama benim ayetten anladığım mana en doğrudur anlayışında, olmadığım için bu konuda ön yargılı değilim. Amacı Kuran ve sünneti yaşamak olduğunu söylediğin grub/cemaat/tarikatların ne kadar Kur'anı öğrenmek ve öğretmek için çalışıp çalışmadıklarına bak istersin.Konuştukları şeylerin ne kadarı Allahın Kitabı ve Rasulune uygundur Çok bilmiş Alim modunda olmaktan Allah'a sığınırım.Şunu da unutmaki her mümin bir anlamda alimdir,Allahı bilendir. Allah hepimizi ıslah etsin.Bu dua güzel bir dua. |
15 Mayıs 2009, 21:23 | Mesaj No:5 |
re: BİR AYET BİR YORUM
gayem sizlerle tartışmak değil. Tartışsakta bi sonuca varamayız. Herkes kendi bildiklerini savunmaya devam eder. Sizler cemaatlere karşı olabılırsınız. Saygı duyarım. Ama 1400 seneden berı gelmiş geçmiş bir çok alim. Ayetlerin mealine bakarak tarıkara girilmez anlamını çıkarmamışken; Sizin ayetten böyle bir yorum çıkarmanız abese iştigal bi durumdur. Cemaatleri seversiniz sevmezsinız; Ama içine girip yaşamadıgınız ne oldugunu bilmediğiniz, sadece duyumlarla hareket ederek cemaatleri karalayamazsınız. Hele buna Kuran ayetlerini alet edemezsiniz. Bu yaptıklarınız ilmi değildir. Sui zandan başka birşey değildir. Dediğim gibi tartışmaya niyetim yok. Sizin bildikleriniz size bizim bildiklerimiz bize. Ama bütün cemaatleri bir kefeye koyup boştur sünnete terstir demek sui zandır. Allah Kuran da sui zanı yasak eder. Pirince gideyim derken evdeki bulgurdan olmak var. | |
15 Mayıs 2009, 22:05 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | re: BİR AYET BİR YORUM
Allah aşkına konunun başlığına yakışıyormu tartışma yaratmak isteyen kardeşlerim yeter artık bari ayetler hakkında tartışmayın biliyorsanız yorumunuzu örneklerle verin ama Kurani bir konuya bari gölge düşürülmesin sizden ricamdır.
|
16 Mayıs 2009, 11:21 | Mesaj No:7 |
re: BİR AYET BİR YORUM
Ayeti yorumlamadan önce bu surenin Mekki mi Medeni mi olduğunu bilmek bizleri daha sağlıklı sonuçlara götürür.Hac suresinin bir kısmı Medine'de , bir kısmı da Mekke'de nazil olmuştur.Muhtemelen bu ayetler Mekkidir.Çünkü müşriklerden, Allah'ın yanında başka varlıklara tapanlardan, medet umanlardan bahsediyor. Kendisine kullanılmaya hazır bir akıl verilmiş olan insanın, duyuları bile olmayan, ne kendisine ne başkasına zararı veya yararı dokunmayan bir şeyden medet umması, akılla bağdaştırılacak bir davranış değildir. İşte bu ayet grubunda, aklını kullanmayıp da, aslında kendileri kul olan, kendilerine bile hayırları dokunmayan kişi ve nesneleri Allah’a eş koşanlar kınanmaktadır. Ayette “ellezine (kişiler)” ve “ıbadün (kullar)” sözcükleri kullanılmak suretiyle, Allah’a eş koşanların yelpazesi oldukça geniş tutulmuştur. Buna göre, yaşayan ve ölmüş olan azizler, azizeler, sözde evliyalar, kutsallık yakıştırılan kişiler ile put, fetiş gibi sembolik şeyler, idoller ve kutsal bilinen tüm varlıklar bu kapsama girmektedir. Allahu alem..
__________________ EN GÜZEL AŞK: ALLAH! | |
16 Mayıs 2009, 12:27 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | re: BİR AYET BİR YORUM
Hacc suresi 73.ayet Nur kardeşin de dediği gibi tipik Mekki ayet özelliklerini taşıyor. Bu ayet ne sadece Müminlere ne de kafirlere sesleniyor."Ya Eyyühen Nas" yani "Ey İnsanlar" diye başlıyor.Bütün insanlığa sesleniyor.Ayrıca bir örnek veriyor.Kur'anın özelliklerinden birisi de kimi de zaman Allah örnekler/darbı mesel verir ki insanlar bu örnekler sayesinde içerisinde bulundukları durumlarını gözden geçirsinler ve kendilerine çekidüzen versinler. Bugün insanlar,müşrik deyince Allahı reddeden,varlılığını kabul etmeyen kimseler olduklarını sanıyor.Halbuki onlar Allahı biliyorlar,yaratıcı olduğunu kabul ediyorlar ama Allah'ın insanlar üzerindeki hakimiyetini kabul etmek istemiyorlar.Allah yeryüzünü ve insanları yaratmış,köşesine çekilmiş,hayata karışmayan bir ilah olarak gördüklerinden dolayı,yani Allahın sıfatlarını başka varlıklara devrettikleri için müşrik yani Allaha ortak kılan isimini almışlardır. Bu müşrik kimselerin şirk koştukları kimseler genellikle ölmüş kimseler veya insan olmayan kimi varlıklardır. Şirk koşulan varlıklara baktığımızda onların insan hayatında gerçek anlamda bir etkiye,yaratmaya güç sahibi olmadıklarını Allah bize açıkça bildiriyor.Bu konuda Hz.Ömer'in sözünü hatırlarmak güzel olur: "Hayatımda iki şeyi hatırlayınca birine güler,diğerine de ağlarım.Cahiliyye zamanında helvadan putlar yapardık,sonra onu acıkınca yerdik,bunu düşündükçe gülerim.Yine cahiliyye zamanında kızımı diri diri toprağa gömdüğümü hatırlayınca ağlarım." Allah'tan başkasından yardım isteyenler,dua edilenler veya davet edilen varlıklar bir sivrisineği bile yaratmaktan acizdir.Bugün teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin,bir canlı yaratmaya güç yetirebilir mi?. Yeryüzüzün bütün dahileri bir araya toplansa,medyumlarını da toplasalar Allahın yarattığı bir canlıyı yaratmaktan acizdir.Çünkü insanın kendisi de acizdir,yardım istedikleri putlar,canlı ve cansız varlıklar da acizdir. |
16 Mayıs 2009, 12:28 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 38 Üyelik T.:
30Haziran 2007 | EYYÜP İSİMLİ ZAT'IN DİKKATİNE !.. Fecr Abim'den alıntıdır, bir platformda insanlar neleri tartışırlar hakkında yaptıgı kurani araştırmanın sonucunda sorulan bir soruya cevabıdır ; burada paylaşmak istedim : ...Peki insanlar niçin tartışırlar ? neden tartışmaya gereksinim duyarlar?? Tartışmanın nedeni insanlardan insanlara değişebilir.Mesela; 1-İnsandaki hırsdan dolayı 2-Haklı olduğunu ispat etmek için 3-Haksız olduğunu bildiği halde haksızlığını kamufle etmek için 4-Karşısındaki insanla fikir uyuşmazlığından dolayı 5-Karşıt görüşe karşı fikrini kabul ettirebilmek için 6-Doğruyu bulmak için 7-Menfaat,çıkar için vs vs Usvetün hasene-güzel bir örnek-olarak Kur'an'da Hz.İbrahim a.s'ın Nemrud ile tartışmasını örnek alırsak müslümanın tartışma uslubunu da ortaya koymuş oluruz: "Allah kendisine mülk (hükümdarlık ve zenginlik) verdiği için şımararak Rabbi hakkında İbrahim ile tartışmaya gireni (Nemrut'u) görmedin mi! İşte o zaman İbrahim: Rabbim hayat veren ve öldürendir, demişti. O da: Hayat veren ve öldüren benim, demişti. İbrahim: Allah güneşi doğudan getirmektedir; haydi sen de onu batıdan getir, dedi. Bunun üzerine kâfir apışıp kaldı. Allah zalim kimseleri hidayete erdirmez."Bakara-258 İbrahim a.s Nemrud ile tartışmasında polemiklere girmiyor.Nemrud ise olayı polemikle devam ettirmeye çalışıyor. Bugün için bu tartışma olsa; Nemrudun ifadesi karşında yani "Ben de öldürüm,ben de diriltirim" deyip iki köle veya mahkum getirip birisini öldürüp diğerini serberst bırakarak öldüğrdüğünü ve dirilttiğini söylerse biz hemen onun sözünün geçerli olmadığını Allahın öldürmesi ve diriltmesinin senin köleyi azad etmen veya öldürmen ile alakası olmadığını söylererek tartışmayı münakaşaya döndürürüz.Ama Hz.İbrahim onunla bu konuda demagojiye girmeyip onun da itiraz edemeyeceği bir konuya geçiyor ve Nemrud sus pus olup diyecek bir şey bulamıyor. Hz.İbrahim ile Nemrud arasındaki bu olay bize tartışmanın nasıl yapılması konusunda güzel bir fikir veriyor Bu yazı eminim size yeter... Syglr.. |
17 Mayıs 2009, 16:54 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | re: BİR AYET BİR YORUM
Nisa/173 ayetinde karşımıza çıkan kavramlar şunlar: -İman -Salih Amel -Kulluktan yüz çevirme(İstenkefe) -Büyüklük Taslama-Zorbalık yapmak yani istikbar -Elem verici azap -Allah'tan başka veli/güç/otorite olmaması -Allah'tan başka yardımcı olmaması -Bu ayette iki farklı yaşam tarzı ve iki farklı sonuç ortaya konuyor 1.sınıf insan tipi;İman edip salih amel işleyenler 2.sınıf insan tipi;Allaha kulluk etmekten çekinen ve müstekbir/zorba güç olanlar.Ki bu müstekbbirlerin en önemli özelliği kendilerini istiğna/yeterli görmeleridir.Allahı hayatlarına karıştırmayan kimselerdir. 1.sınıf insanların sonucu;Onların dünyada iken Allaha kulluklarının karşılıkları tastamam verilecek,bunu haricinde verilen nimetler artırılacaktır.Ayrıca müminler Allahın yardımını ve veli/otorite olduğunu göreceklerdir. 2.Sınıf insanların sonucu;acı bir cehenmem azabı olacaktır.Orada ebediyyen kalacaklardır.Onlar için ne bir dost/veli ne yardımcı ne de şefaatci bulamazlar Bu ayet,bir çok ayette de ortaya konulduğu gibi imanın salih amelle birlikte olması gerektiğini gösteriyor.Amele taşınmayan imanın gerçek anlamda iman olmadığını,imanın temenni ve tehallüllerden ibaret olmadığı gerçeği çıkıyor. Ayrıca Asr suresinde görüldüğü gibi bu özelliklere (iman -salih amele)sahip olmayan insanların hüsranda olduğu belirtiliyor |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Yorum Sizin Medineweb | İslaminesil | Serbest Kürsü | 192 | Bugün 18:50 |
Medineweb -ÜÇ üye ÜÇ- Yorum | Medineweb | Forum Etkinlileri | 259 | 26 Kasım 2024 11:26 |
su-su-yorum ! /medineweb | su damlası | Gönülden Dökülen Nağmeler | 234 | 23 Kasım 2024 22:24 |
Bir Nükte Bir yorum... | İslaminesil | Güzel Sözler-Deyımler-Nükteler | 12 | 14 Aralık 2014 09:16 |
Ders Ayet-i: İbrahim Sr. syf: 260 Ayet:31-34 Kutsiyye syf: 28 | sakin | Kur'ân-ı Kerim Genel | 1 | 26 Aralık 2009 20:32 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|