|
Konu Kimliği: Konu Sahibi aslıı,Açılış Tarihi: 16 Eylül 2012 (15:24), Konuya Son Cevap : 03 Temmuz 2014 (16:54). Konuya 6 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
16 Eylül 2012, 15:24 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 15266 Üyelik T.:
14 Aralık 2011 | giyinmiş çıplaklar giyinmiş çıplaklar Ümmetimin sonunda giyinmiş oldukları halde çıplak olan, başlarını deve hörgücü gibi bağlayan kadınlar olacaktır. Bu kadınlar cennete girmek şöyle dursun, kokusunu dahi almazlar. Halbuki onun kok... usu uzak mesafeden duyulur. [Müslim, Cennet 53, (2857), 52, (2128)] “Ateş (cehennem) ehlinden iki sınıf vardır, henüz onları görmedim (Birinci sınıf) Yanlarında sığır kuyruğu gibi bir şeyler taşıyıp onlarla insanlara vuran kimseler (İkincisi) Giyinmiş çıplak kadınlar ki, bunlar Allah’a taatten (itaatten) dışarı çıkmışlardır Bunlar (hem kendileri baştan çıkmıştır), hem de başkalarını baştan çıkartırlar Başları deve hörgücü gibidir Bu gibi kadınlar, Cennet’e girmek şöyle dursun, onun kokusunu bile alamazlar Halbuki Cennet’in kokusu şu şu kadar uzak mesafeden hissedilir” (Hadîsin ravisi Ebu Hureyre hazretleridir) Sahih-i Müslim’in Cennet 53 Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Süsten kaçınmak, imandandır.) [İbni Mace] (Süs ve gösteriş için giydiği elbiseyi üstünden çıkarmadığı müddetçe, Allahü teâlâ ona rahmet etmez.) [Taberani] (Allahü teâlâ, mütevazı elbise giyineni sever.) [Beyheki] (Kibir ve gösteriş için, şöhret sahibi kimselerin giydiği elbiseyi giyineni, Allahü teâlâ, o elbiseleri ile birlikte ateşe atar.) [Ruzeyn] Demek ki, süs ve gösteriş için elbise giyinmek, haramdır. (Güzel elbiseye gücü yeterken, giymeyene Allahü teâlâ Cennet elbiseleri giydirir. Şöhret için elbise giyenlere de Kıyamette zillet elbisesi giydirir.) [Şir’a şerhi] Kadınların, kendilerine caiz olan her çeşit süslerini, yabancılara göstermeleri caiz olmadığı gibi, kürklerini de kocasından başka kimseye göstermesi caiz değildir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Ahir zamanda ümmetimin kadınları vücutlarını gösterecek elbiseler giyecekler, saçlarını da deve hörgücüne benzetecek şekilde topuz yapacaklardır. Onlar lanetliktir.) [İbni Hibban] (Herkes baksın diye [süslü] elbise giyen, onu çıkartıp atıncaya kadar, Allahü teâlânın rahmetinden uzak olur.) [Taberani] Kadının, kocasına karşı, meşru olan ziynetlerini takarak, güzel koku sürünerek süslenmesi gerekir ve çok sevaptır. Kadınların sokağa çıkarken sürünmeleri haramdır. Kadınların koku sürmesi erkekleri cezbeder. Bir hadis-i şerifte buyuruluyor ki: (Bir kadın, cezbedici koku sürer ve erkekler de ona bakarsa, evine gelinceye kadar Allahü teâlânın gazabında olur.) [Taberani) alıntı
__________________ ''onlar sanıyorlar ki, biz sussak mesele kalmayacak. halbuki,biz sussak, tarih susmayacak.. tarih sussa, hakikat susmayacak........'' |
Konu Sahibi aslıı 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Birlik ve beraberlik ahlakımız | Serbest Kürsü | aslıı | 0 | 1992 | 04 Mart 2014 01:22 |
Çocuk ve yalan | Çocuk ve Aile Sağlığı | aslıı | 0 | 2308 | 04 Mart 2014 01:20 |
yeterlilik deneme sınavı | Deneme Sınavlar/Paylaşımlar | fatmabalci19 | 1 | 3852 | 15 Mart 2013 16:54 |
kur'an'da peygamber hanımlarına uyarılar | Kur'ân-ı Kerim Genel | aslıı | 0 | 2694 | 14 Şubat 2013 11:48 |
miniklere sorduk <3<3 | Hz.Muhammed(s.a.v) | " İdiL Su " | 1 | 2147 | 03 Şubat 2013 22:48 |
05 Ekim 2012, 11:32 | Mesaj No:2 |
Cevap: giyinmiş çıplaklar HEPSİ RİVAYET den ibaret... Ölçü yü bilmeyen hesabı da bilmez.. Zaman ve mekan kavramı nı bilmeyenlere yukarıda yazılanlar ne ki? Kur'ân-ı Kerim'de, " De ki; Allah'ın kulları için çıkardığı süsü ve güzel rızıkları kim haram etti? De ki; O, dünya hayatında inananlarındır; kıyamet günü de yalnız onlarındır İşte biz, bilen bir topluluk için ayetleri böyle açıklıyoruz" (el-A'raf; 7/32) ayeti müslümanların süslenmesini helal kılmakta; bunu yapmanın karşısında olanları ise helali haram yapmaya teşebbüs ederek haddi aşmakla suçlamaktadır | |
05 Ekim 2012, 17:49 | Mesaj No:3 | |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: giyinmiş çıplaklar Alıntı:
ahzab süresi..33 - Hem vakarınızla evlerinizde durun da önceki cahiliyet devrinde olduğu gibi süslenip çıkmayın. aslıı hanımın yukarda verdiği rivayetler TEŞHİRE götürecek süslerden uzak durmaya dairdir.günümüz toplumuda bu süse dalmış gidiyor..yinede siz bi ölçü ne olmalı biraz açar mısınız...
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... | |
05 Ekim 2012, 19:27 | Mesaj No:4 |
Cevap: giyinmiş çıplaklar fetihcan...müslümanların süslenmesinin helal kılınmadaki ölçüyü biraz anlata bilirmisin..şu ayetten ne anlıyorsun... ahzab süresi..33 - Hem vakarınızla evlerinizde durun da önceki cahiliyet devrinde olduğu gibi süslenip çıkmayın. Bu ayette dikkat edilirse süslenilmesine yasak konulmuyor süslenilip dışarı çıkılmasına yasak konuluyor.Cahiliye döneminde kadınlar yarı çıplak sokaklarda geziyorlardı, kadınların 1 kuruş bile değeri yoktu, kız çocukları diri diri toprağa gömülürken orta ve yaşlı kadınlar köle gibi kullanılıyor genç olanlar ise fuhuşa zorlanıyorlardı. CAHİLİYE=BİLGİSİZLİK.. şimdi yukarıda verdiğin ayet ile cahiliye devrinde olanları yapmamaları için allah öğüt veriyor.SÜSLENMEK AYRI, SÜSLERİNİ GÖSTERMEK AYRI BİR MESELE... Boş boş sokaklarda gezeceğinize evinizde edebinizle oturun diyor çıkacaksanızda cahiliye kadınları gibi olmayın diyor daha başka açıklaması varmıdır? varsa nedir? aslıı hanımın yukarda verdiği rivayetler TEŞHİRE götürecek süslerden uzak durmaya dairdir.günümüz toplumuda bu süse dalmış gidiyor..yinede siz bi ölçü ne olmalı biraz açar mısınız... Bende zaten RİVAYET derken BEŞERİ nin yazmış olduğu kaleme aldığı cümleleri kast ettimki bu böyledir ve devam ettim yukarıdaki yazılanlar ZAMAN,MEKAN VE ÖLÇÜ KAVRAMINI BİLMEYELENLERE BUNLAR NEDİR Kİ dedim.İslam, bir ritüel dini, bir tapınak dini değildir. Aksine yaşamın her alanında söyleyecek sözü olan ilahi bir sistemdir cahiliye döneminden çıkan bir topluma inmesine rağmen günümüze ilşkin sayısız iş bulmakta mucize olan bir kitaptır.Lakin özel şartlara ve durumlara istinaden inmiş ayetleri evirip çevirip günümüze taşımak ve bunlara istinaden yaşam biçimi belirlemek tamamen yanlıştır...Heleki kuran ayetleri dururuken ve allahın birtek harf eksik bırakmadım ondan sorulacaksınız derken bu tarz konulara NEDEN BEŞERİLERİN ATASÖZLERİNDEN FARKI OLMAYAN CÜMLELER islam dinine YAMANIR?HERHALDE ayetiyle BANA ORTAK KOŞMAYIN, KAYNAK, VELİ ARAMAYIN diyen ALLAH'ın HUZURUNA VARILDIĞINDA ben dinimi KURAN'a göre değil BEŞERİLERİN YAZDIKLARINA GÖRE ŞEKİLLENDİRDİM denildiğinde ALLAH da diyecektir MÜMÜN OLANIN TEK KAYNAĞI VAR ODA KURAN BAŞKA KAYNAK YOK BUNU AYETLERİMLE BİLDİRMİŞTİM SEN BUNA UYMADIN BANA ORTAK KOŞTUN VE ŞİRKE DÜŞTÜN.... günümüzde herkes süse dalmış gidiyor evet ne yazıkki bu böyle...herkesin ölçüsü kendine...çünki ayetler ile TEŞHİRDEN VE DİKKAT ÇEKMEKTEN UZAK açıkca nasıl davranılması gerektiği belirtilirken BENDENİZ ÖLÇÜ ŞUDUR DİYEMEM HERKES BEŞERİNİN SÖZLERİNE DEĞİL KURANDAN ANALADIĞI İLE DAVRANIRSA SANIRIM BİR PROBLEM KALMAZ... YANİ SÖZÜN ÖZÜ; ANLAYANA SİVRİSİNEK SAZ, ANLAMAYA DEVLET SENFONİ ORKESTRASI BİLE AZ.... ALLAH BES BAKİ HEVESSSS.... | |
06 Ekim 2012, 12:30 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: giyinmiş çıplaklar günümüzde herkes süse dalmış gidiyor evet ne yazıkki bu böyle...herkesin ölçüsü kendine...çünki ayetler ile TEŞHİRDEN VE DİKKAT ÇEKMEKTEN UZAK açıkca nasıl davranılması gerektiği belirtilirken BENDENİZ ÖLÇÜ ŞUDUR DİYEMEM HERKES BEŞERİNİN SÖZLERİNE DEĞİL KURANDAN ANALADIĞI İLE DAVRANIRSA SANIRIM BİR PROBLEM KALMAZ... tetihcandan alıntı... Fetihcan benim sizden öğrenmek istediğim,sizinde dediğiniz gibi AYETLERLE,TEŞHİRDEN UZAK BU ÖLÇÜ NE,onu bizlere anlatırmısınız biraz,lütfen...
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
06 Ekim 2012, 14:12 | Mesaj No:6 | |
Cevap: giyinmiş çıplaklar Alıntı:
dikkat çekmeyecek, arzu uyandırmayacak şekilde giyinmek....DAHA ÖTESİ NEDİRKİ? Günümüzde görüyoruz zaten KİMİNE GÖRE ÇARŞAF KİMİNE GÖRE CÜPPEE SARIK KİMİNE GÖRE ETEK CEKET KİMİNE GÖRE EŞARP-MANTO KİMİNE GÖRE HİÇ BİR ŞEY!!!! eeee o zaman STANDART NEDİR?ÖLÇÜ NEDİR? AYET DEMİŞMİ Kİ ALTINA ŞUNU GİY ÜSTÜNE ŞUNU GİY, ÖLÇÜ ŞUDUR.... NASILKİ BAŞKA AYETTE ÜZERLERİNE ÖRTÜ ALSINLAR DEMİŞSE VE YUKARIDAKİ AYETTE ANLATILMAK İSTENİLENİ ANLAMAYAN VARSA DA KALKIPTA BURADA ÖLÇÜ ŞUDUR ALTINA ŞUNU GİY ÜSTÜNE ŞUNU GİY ŞUNU GİYERSEN ÖLÇÜYÜ AŞMASSIN GİBİ AÇIKLAMALAR SANIRIM HADDİ AŞMAK OLUR... ALLAH BES BAKİ HEVESSS.... BİLİNMEZ KARDEŞ; EĞER SEN BU KADAR AÇIKLAMAYA İSTİNADEN KURANDA-AYETTE ÖLÇÜ ŞUDUR DİYEBİLİYORSAN YAZ BİZDE ÖĞRENELİM CEHALETİMİZİ BİR NEBZEDE OLSA GİDERELİM.... | ||
03 Temmuz 2014, 16:54 | Mesaj No:7 |
Cevap: giyinmiş çıplaklar Resulullah’ın (sav) Bahsettiği Giyinik Çıplaklar Kimlerdir? Giyinmiş Çıplaklar Kimlerdir? Ebu Hureyre anlatıyor: Allah’ın Resulü sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Ateş ehlinden /Cehennem halkından iki sınıf var ki henüz görmedim: Biri; yanlarında inek/sığır kuyruğuna benzeyen sopalar/joplar bulunan, onlarla insanları döven bir topluluk. Diğeri ise; 1- Giyindiği halde açık olan (teni gösteren ince elbise giyinen veya bedenlerinin bir tarafı tamamen açık olan), 2- Erkeklere olan meyillerini yansıtan/veya omuzlarını sallayarak, çalımlı (kötü kadınların yürüyüşüyle) yürüyen, 3- Başları bir tarafa meyleden develerin hörgücü gibi olan kadınlar. Bu kadınlar cennete giremez ve –kokusu şu kadar/çok uzak mesafeden alınabilen- cennetin kokusunu dahi koklayamazlar.” (Müslim, Libas, 125) Bu hadis metninin açıklaması şöyledir: İmam Nevevi rahmetullahi aleyh şöyle demiştir: “Bu hadis, nübüvvet mucizelerindendir. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemin aynen buyurduğu şekilde vaki olmuştur. Hadisteki giyinik çıplaklara gelince onda birkaç yön vardır: Birincisi: Allah’ın nimetinden giyinirler, şükründen çıplaktırlar. İkincisi: Elbise olarak giyiniktirler, ancak hayır işlerinde ahirete önem verme ve ibadetlere özen gösterme gibi işlerde çıplaktırlar. Üçüncüsü: Güzelliğini göstermek için bedeninin bir kısmını açarlar. Bunlar giyinik çıplaktır. Dördüncüsü: Vücudunun iç kısmını belli eden ince elbiseler giyerler. Bunlar giyinik çıplaktır. Meyleden ve kendine meylettiren kadınlara gelince, onlar hakkında: ‘Allah’a itaat, namuslarını korumak vb. hususlardan yüz çevirenlerdir’ denilmiştir. Meylettirenler: Yaptıklarını başkalarına öğretenlerdir. Yürürken kibirlenerek yürüyenlerdir. Omuzlarını sallayıp salınarak yürüyenlerdir, denilmiştir. Meyledenler: Hayat kadınları gibi saçlarını tarayanlardır. Erkeklere meylederler, gösterdikleri süsleriyle de erkekleri kendilerine meylettirirler. ‘Başları deve hörgücü gibidir…’ cümlesinin manası: Başa örtülen eşarp vb. bez parçalarıyla başların büyük gösterilmesidir. Hatta deve hörgücüne benzetilmiştir. Hadisin tefsirinde en meşhur olan budur. Bu hadis, asrımızda şahit olunan bir hareketi haber vermektedir. Zamanımızda kadınların saçlarını düzenleyen, güzelleştirerek değişik modellerde şekiller veren kuaför adlı salonlar kurulmuştur. Şer artıp büyümüş, birçok kadın Allah’ın kendilerine bağışladığı saçla yetinmeyip yapma saç satın alıyorlar. Allah yardımcımız olsun! Bu konu ile alakalı bazı hadisi şerifler de şöyledir: “Ümmetimin son dönemlerinde giyimli fakat çıplak bir takım kadınlar olacak, bunların başlarının üstü deve hörgücü gibi bulunacaktır. Bunları lanetleyin, çünkü onlar lanetlenmişlerdir.” Başka bir rivayette; “onlar cennete giremez ve cennetin kokusunu bile bulamazlar” ilavesi vardır. (Müslim, Libas, 125, Cennet, 52; Ahmed b. Hanbel, II, 223, 356, 440) “Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem hafif bir elbise giyip tamamen vücut hatlarını örtmeyen elbiseler giyen kadınlara ‘Onlar adı örtülü ama gerçekten çıplaktırlar’ buyurmuştur.” (Süyûtî, Tenvîru’l-Havâlif, c. 3, s.103) Bu Kimseler Cennete Girecekler mi? Bu iki sınıf insanın “cennete giremeyeceği” hükmünün açıklaması hususunda iki yorum yapılmıştır: a. Hadiste geçen iki sınıf insan, yaptıklarında bir sakınca olmadığını söyleyip –bilerek- bu haram fiilleri helal sayarlarsa kâfir olup ebedi olarak cehennemde kalacaklardır. Çünkü haramı helal kılan dinden çıkar. b. Bunlar kâfir olmamakla beraber, Allah’ın yasakladığı büyük günahları ve zulümleri işledikleri için, ilk önce cennete giden kurtuluş ehli kimselerle birlikte cennete giremeyecekler, ancak bir miktar azap çektikten sonra –mümin oldukları için- yine cennete gireceklerdir. (bk. Nevevî, ilgili hadisin şerhi) Tesettür Fıkhı: Tesettür Nasıl Olmalıdır? Tesettür bir ibadettir; nasıl ve ne kadar olacağı diğer ibadetler gibi Allah ve Resûlü belirler. Zevklere, zamana ve coğrafyaya göre üzerinde oynanmaz. Tesettür ile alakalı bazı ayetler şu şekildedir: “Mü’min kadınlara da söyle: Gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Zinet yerlerini açmasınlar. Bunlardan kendiliğinden görünen kısmı müstesnadır. Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar… Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Ey mü’minler! Hepiniz Allah‘a tövbe edin. Böylece korktuğunuzdan emin, umduğunuza nail olasınız.” (en-Nur, 31. ayet meali) “Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle. Bu onların tanınıp, kendilerine sarkıntılık edilmemesi için daha uygundur. Allah çok bağışlayıcı ve çok esirgeyicidir.” (el-Ahzab, 59. ayet meali) Şu beş ölçü, tesettürün temel kurallarıdır: 1.Fitne zamanında olduğumuz için yüz de el de örtülecek. (Hanefi uleması görüşü bu yöndedir.) 2. Bol olacak; vücudun ayrıntılarını ortaya çıkarmayacak. 3. Şeffaf olmayacak. 4. Erkeklere mahsus bir giysi olmayacak. 5.Tesettürün kendisi bir ziynet malzemesi olacak şekilde çekici olmayacak. Çünkü Kur’an tesettürü emrederken kadının ziynet ve cazibesinin örtülmesini istemiştir. Ziynet ziynetle örtülünce, karşı cinsin ilgisini çekmesi bakımından kimi zaman daha çekici bir görüntü ortaya çıkabilir. O zaman giyinmiş çıplaklar türer. Mü’min saliha kadın şunu unutmaz: Tesettür, Allah’ın emri olduğuna göre, şeytan için de bir aldatma ve tuzak konusudur. Mü’min, Allah Teâlâ’nın emirleri ile şeytanın tuzakları arasında durduğunda cihad mevkiinde durmuş olur. Tesettür bir cihad türüdür. Uğruna feda edilemeyecek bir değer olmalıdır. mektebisuffa.com'dan alıntıdır. | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
çeyrek tesettür gerçek tesettüre karşı ya da başörtülü çıplaklar | YASEMİN ATAMAN | İslamda Kadın ve Erkek | 1 | 12 Mart 2018 21:22 |
Giyinmiş Çıplağın Giyinmiş Çıplağa Eleştirileri... | Fatıma-i Zehra | Tesettür Konuları | 0 | 30Haziran 2014 18:44 |
Başörtülü çıplaklar.çağın zeynepleri müstesna!! | YaŞuHa | Tesettür Konuları | 0 | 22 Ağustos 2011 22:38 |
Başörtülü yarı çıplaklar | Esma_Nur | Tesettür Konuları | 1 | 15Haziran 2011 20:36 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|