Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.KADIN AİLE ÇOCUK.::. > Kadın-Aile-Çocuk > Tesettür Konuları

Konu Kimliği: Konu Sahibi Mihrinaz,Açılış Tarihi:  23 Eylül 2018 (23:08), Konuya Son Cevap : 23 Eylül 2018 (23:08). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 23 Eylül 2018, 23:08   Mesaj No:1
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:15
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:44
Mesaj: 12.547
Konular: 1328
Beğenildi:12686
Beğendi:9315
Takdirleri:28874
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart KUNDAKTAKİ BEBELERİ BİLE ETKİLEYEN BELA MODAİZM (FASHİONİSM)

KUNDAKTAKİ BEBELERİ BİLE ETKİLEYEN BELA MODAİZM (FASHİONİSM)

MODAİZM (FASHİONİSM)

“Türkiye ilk sırada…” haber böyle başlıyordu, hem de iri puntolarla… Nerede mi? İslami kesime nispet edilen bir günlük gazetede… Başlık dikkat çekici, hem de heyecan verici idi… Ancak öne çıkarılan bu haberin devamını okuduğumuzda derin bir inkisar ve acı bir hüzün yüreğe oturuyordu… Önce haberin özetine göz atalım:

“Küresel ekonomide İslami moda giderek büyüyor. 2012’de 224 milyar dolara ulaşan Müslüman tüketicilerin giyim harcamalarında Türkiye 25 milyar dolarlık harcama ile ilk sırada yer alıyor. 2018’de ise harcamalar 322 milyar doları aşacak.”

Bu haber aslında şu gerçeği resmediyordu; insan hayatında temel ihtiyaçlar listesinde başı çeken giyinme son yüzyılda ihtiyaç boyutunu aşarak “moda” akımını oluşturuyordu… Moda dediğimiz olgu moda olmakla kalmıyor, farklı bir yaşam biçimine, dünya görüşüne evriliyor… Felsefi arkaplanı olan modern zamanların yeni ideoloji olarak dünyada en çok bağımlısı olan Modaizm (Fashionism) tüm din, kültür, medeniyet, toplum ne varsa önüne katıp kasıp-kavuruyor…

Moda denilen sektör, adeta mali bir teröre dönüştü… Moda marazı ile malul olmayan kimse yok gibi… Modanın karşı konulamaz gücü karşısında herkes çaresiz… Sanki bir tüketim köleliği… Artık belirleyici olan ihtiyaçlar değil istekler… Anlam ve amacından soyutlanan giyim, arzuların azgınlığına dönüştü… Moda denilen illet sadece giyimle de sınırlı değil… Giyim-kuşam başta olmak üzere ayakkabı, aksesuar, makyaj, kozmetik, pirsing ya da mobilyada popüler stil çepeçevre yaşamı kuşatıyor… Toplumun tüketim trendlerini belirleyen bu algı lüks ve israfın en koyu ve katı uygulamalarını dayatıyor… Kundaktaki bebekler bile bu belaya karşı savunmasız…

Sınır tanımayan beğenilme isteği ve görünürlülük arzusu taşıyan insana, her türlü maskaralık ve saçmalık moda ambalajı ile sunuluyor ve nesiller büyüleniyor… Metroseksüel erkekleri geçtik, şimdilerde uniseks adıyla erkek bayan aynı kıyafeti giyme yarışında hız kesmiyorlar… Tam da Efendimiz (s.a.v)’in haber verdiği yerdeyiz… Erkekleşen kadınlar… Kadınlaşan erkekler… Ve de giyinik çıplaklık günlerindeyiz… Dindarlar da bu dalgaya direnmediler… Değerler aşınıyor, doğrular sulanıyor, duyarlılıklar ölüyor… Görünürlülüğü öne çıkan görece bir dindarlık kabul görüyor… Defilenin, modanın, markanın, modelin, modernitenin “bizce”si bizi amansız vuruyor…

Bizim mahallenin yeni jenerasyonundaki dejenerasyon daha hızlı, daha acımasız… Kendi mahallesine burun kıvıran karşı mahalleye aşık bir nesille karşı karşıyayız… Umursamaz, uyuşumcu, uysal bir gençlik ve de uğursuz bir gidişat… Farzı bilmeyen, tarzı önemseyen kuşakların kaygıları farklı… Evrilen dindarlık, eğilen dindarların hangi limana demir atacakları belli değil… Bu süreçte tesettürde modalaşmakta gecikmedi… Tesettürden teşhire geçişte insanımız zorlanmadı… Kadının zinetini örtmek amacına yönelik olan tesettür, bugün kendisi zinetleşti…

Vücudu örtmesi beklenirken, tesettür üzerinden vücud gösterisi teşvik görüyor… Tesettürün felsefesi zedelendi… Amacı unutuldu… Hikmeti kayboldu… İsrafı teşvik eden, hazları yücelten, arzuları kışkırtan, tüketimi tahrik eden bir seyirlik ve reklamlık öğeye dönüştü örtü… Kadını vitrine taşıyan modernizm, bizatihi kadının varlığına kastetti… Örtü, dürtü vesilesi oldu… Yine insan sormadan edemiyor: Kıyafetlerin şıklığı mı yoksa o kıyafetlerin içindeki kifayetsizlerin cazibesi mi daha ilgi çekici?

Arabesk yaşama uyumlu bir aksesuara dönüştü tesettür… Anlaşılan, bu modavari başörtüsü daha uzun zaman başımızı ağrıtacağa benziyor… Peki ne yapmalıyız? Tabutun markasını, kefenin modasını tefekkür ederek, gündemi değerlendirmeliyiz… Ve de kendimizi takva örtüsüne ikna etmeliyiz… Yani yeniden iman etmeliyiz…

Ramazan KAYAN
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Dedesi Ruhunun Yanında Serbest Kürsü Sükutu-Ezber 4 54 17 Aralık 2024 19:46
Peygamberler Neden Sadece Ortadoğu'ya Geldi? Peygamberler(a.s) Esma_Nur 1 56 16 Aralık 2024 08:47
Namaz Hep Vardı Namaz-Abdest-Teyemmüm Mihrinaz 0 43 16 Aralık 2024 08:36
Esad Ailesinin Keyfi Tutuklamaları Makale ve Köşe Yazıları Mihrinaz 3 89 09 Aralık 2024 17:02
53 Yıllık Esad Rejimi Çöktü Gündem/ Manşetler Vasat 8 118 08 Aralık 2024 09:59

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Kalü Bela NUR İslami Kavramlar 13 13 Aralık 2021 19:13
BÖCEKLERİN BİLE YEMEDİĞİNİ,İNSAN ÜZERİNE PARA VEREREK NASIL YER? FECR Sağlık 2 03 Şubat 2019 13:17
İÇİNİZDEKi ŞİRK,KARINCANIN AYAK SESİNDEN BİLE SESSİZDİR. bilinmez Tevhid Ve Şirk Konuları 0 19 Ağustos 2014 07:14
Kahraman'lık Bİle Ancak Sana Yakışır ..Rabbim beni aşkınla haşreyle... MERVE DEMİR Makale ve Köşe Yazıları 1 20 Ağustos 2008 00:51
Bela (Musibet) Emekdar Üye İslami Kavramlar 0 29 Nisan 2008 12:34

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.